Tuesday 26 May 2015

SASTRA ANUGERAH ILAHI (296) CINTA TERPATRI SAMPAI JANNAH - 4




SASTRA ANUGERAH ILAHI (296) CINTA TERPATRI SAMPAI JANNAH - 4
ALLAH KUCINTA MUHAMMAD KUKASIH
MOGA CINTA DAN KASIHKU INI
TERPATRI SAMPAI SYURGA AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
Like · Comment · 


YA ALLAH YA TUHANKU JADIKANLAH KARYA YANG KUTULIS BAGAIKAN AIR TERJUN YANG MENGALIR TERUS MENGALIR TANPA HENTI . BIARPUN SERIBU TAHUN AKU TIADA DI DUNIA INI TETAP AKAN MENGALIR TERUS MENGALIR KE HATI MEREKA YANG MEMBACA KARYAKU DAN MENDAPAT MANFAAT DUNIA AKHIRAT KAMI AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN

Aashiq al-Rasul <-----click to like
ya Allahﷻ grant me someone who will hold My hand to jannah
Like · Comment · 

KITA AKAN BAHAGIA JIKA KITA REDHA
Kita akan membawa prasangka buruk pada Allah sehingga akhir
hayat andai kita tanya:
Kenapa dia kaya aku miskin?
Kenapa dia cantik aku hodoh/jelek?
Kenapa dia sempurna aku cacat (OKU)?
Kenapa dia punya pasangan/pendamping aku tidak?
Kenapa dia punya anak aku tidak?
Kenapa dia bahagia aku derita?
Kenapa dia berdarjat aku tidak ?
Kenapa aku sakit dia sihat?
Kenapa takdir aku malang dia bahagia?
Kenapa..?.kenapa...? kenapa?
selagi itulah yang kita tanya
selagi itu kita akan terbelenggu dengan soalan
jawapan untuk semua persoalan
adalah KESABARAN DALAM REDHA
Allah menguji hamba-Nya mengikut kemampuan hamba-Nya
mengatasi segala ujian dari-Nya...
selagi hidup selagi itu akan diuji sehingga akhir hayat
diuji dengan kesusahan dan kesenangan
Sesusah manapun jangan sampai jadi kita hamba-Nya yang kufur
Kesenangan jangan sampai kita jadi manusia lupa daratan
HIDUP INI CUMA MIMPI
MATI ITULAH REALITI
MOGA KITA SAMA REALITIKAN JALAN KE SYURGA MENJADI PILIHAN SEHINGGA AKHIR HAYAT
AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
Karya Ratu Rimba Niagara,
6 Syaaban 1436H
25 Mei 2015
Like · Comment · 


  • SEBAGAI ROH DI KALANGAN HAMBAMU YANG BERIMAN

    Sahabat...

    Biarpun nyawamu sudah habis
    Tapi rohmu masih hidup
    Hidup dan terus hidup
    Tika jasadmu hidup...
    Kita tahu wujudnya roh
    Tapi kita tiada rasa kehadirannya hidup bersama kita
    Selama kita hidup
    Pabila kita solat bertemu Tuhan
    Allah nampak kita
    Dan kita rasakan kehadiran Tuhan
    Cumanya jika kita tidak lalai dalam solat

    Bila kita sudah bergelar roh
    Roh cuma melihat jasad yang terbaring kaku
    Sebelum dimandikan dikafankan disembahyangkan dikebumikan
    Kini barulah kita yakin seratus peratus kita adalah roh
    Bukan manusia lagi yang hidup
    Mereka yang hidup tak nampak kita
    Tapi kita nampak mereka
    Sedang meratapi kematian kita
    Kita ...bercakap-cakap dengan mereka
    Tapi mereka tidak mendengar apa yang kita cakapkan
    Semuanya sudah tiada apa-apa makna lagi...

    Yang bermakna sekarang...
    Bekalan yang di bawa...
    Ye bekalan...
    Allahu Akhbar ....
    Adakah aku sudah bersedia untuk bertemu dengan Tuhanku
    Yang menciptakan aku...
    Yang memberi peluang ketika aku hidup di dunia
    Ya Allah berkat aku bersangka baik dengaMu Ya Allah
    Terimalah segala bekalan yang kubawa ini
    Biarpun bekalan ini... malu untuk aku persembahkan padaMu
    Serasa mahu aku dihidupkan semula
    Agar aku masih berkesempatan mengumpul lagi sebanyak bekalan
    Walaupun dengan menyebut sepatah perkataan Allahu Akhbar
    Tapi mana bisa mungkin aku dihidupkan semula
    Masa untukku sudah tamat
    Sudah tercatat aku ditakdirkan hari ini adalah hari terakhir aku
    Berhidup di bumi Tuhan.
    Hari ini mahu tak mahu aku akan berjumpa dengan Tuhanku
    Aku akan ditanya soalan kubur dan hari ini bersedia atau tidak aku mesti bersedia apa saja yang berlaku ke atas aku ...tak boleh sebut redho kerna redho itu hanya diberi peluang tika hidup di dunia saja.
    Apa saja setelah mati adalah balasan yang setimpal dengan amalan ketika berhidup di dunia....
    Allahu Akbar semasa hidupku yang aku pasakkan di kalbu bahawa
    Kau sentiasa mengikut prasangka hambaNya...aku selalu berperasangka baik padaMu Ya Allah makaNya terimalah rohku ini
    Sebagai roh-roh di kalangan hambaMu yang beramal soleh.
    Aamin Aamin Aamin Ya Rabbal A'Lamin.

    Karya Ratu Rimba Niagara
    28 Mei 2012
    (PETIKAN DARIPADA BORNEO DALAM CERPEN INDONESIA MALAYSIA & BRUNEI)
    28 Mei 2012
    Like · Reply · May 25 at 11:34am

  • Rabeah Binti Mohd AliKU DAN TUHAN

    Tuhan ...

    Aku rindu pada-Mu
    Kapan hati yang keruh ini bertemu dengan-Mu
    Wibawa sering lupa dan melakukan dosa
    Akankah ampunan-Mu menyertai ku?

    Tuhan ...
    Aku makhluk ciptaan-Mu sempurna
    Sempurna akan makhluk-makhluk-Mu
    Bersikap, bermoral etika sistematika
    Indah bersama norma-norma-Mu
    Hanya kepada-Mu memohon Do’a

    Tuhan ...
    Aku bersyukur dalam cengkraman-Mu
    Hadir tiap malam tuk mendekat dengan-Mu
    Membina cinta yang indah ...
    Indah surga moga jadi rumah abadi
    Derai airmata menjadi saksi

    By Muhamad Abdul Rahim
    29 Juni 2012
    Unlike · · Unfollow Post · 11 hours ago near Surabaya, Jawa Timur
    You like this.

    TUHAN BALASLAH CINTA HAMBA-MU INI

    Tuhan balaslah cinta hamba-Mu ini
    Hamba adalah hamba-Mu yang hina
    Tapi semampu daya ingin muhasabah diri
    Ingin pulang ke Pangkuan-Mu
    Dalam Redha lagi di Redhai

    Aammin Ya Rabbal A'Lamin

    RATU RIMBA NIAGARA
    121212
  • Rabeah Binti Mohd AliPANTUN MUHASABAH DIRI SENDIRI

    Tidurku lena yang panjang;

    Terkeduku bila terjaga dari lena;
    Aku menyesal memanjang,
    Alam barzah menantiku dari lena.

    Aku ketakutan pabila jaga dari lena,
    Air mata penyesalan sudah tiada erti;
    Lenaku di dunia membawaku ke sini,
    Alam barzah yang sedia menanti.

    Datang ke sini tanpa bekalan,
    Aku menyesal terlepas peluang;
    Peluang yang diberiNya kubiarkan,
    Matilah aku dalam bekalan yang kosong.

    Tuhan hidupkan aku ke dunia semula,
    Mahuku berbuat segala amalan;
    Berbuat baik pada Allah jua manusia,
    Agar dapat kutebus segala penyesalan.

    Tapi apakan daya nasibku malang,
    Aku yang menempah nasibku begini;
    Bukan Allah tidak memberiku peluang,
    Ketika hidup aku orang yang rugi.

    Menyesal aku sendiri,
    Merana aku sendiri;
    Kini aku menyendiri,
    Alam barzah meranaku sendiri.

    Oh! Tuhan di pagi yang mulia dan penuh berkat ini
    Kau masih memberi aku peluang untuk aku merebut segala
    peluang amalan sebagai bekalan ke alam barzah.
    Dengan Belas-EhsanMu Tanpa Batas Kau Limpahkan
    Sinar Nur Hidayah KasihMu padaku hingga ke nafas
    terakhirku agar aku dapat membawa bekalan yang Kau Redhai.
    Amin Ya Rabbal ALamin.

    Karya Ratu Rimba Niagara
    121212

    CINTA ALLAH SENTIASA ADA UNTUK SEGENAP HAMBA-NYA

    Andai manusia tahu
    Cinta Allah sentiasa ada untuk segenap hamba-Nya
    Pasti waktu amat bermakna
    Untuk memburu cinta-Nya yang tiada penghujung-Nya
    Dan mengenepikan segala kebuntuan tak menentu
    Karena waktu tak menunggu
    Bila sampai waktu
    Dipanggil Ilahi
    Cinta-Nya yang didambakan di kala hidup
    Terjawab sudah
    Bahagia di kala itu
    SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
    Di sejadah cinta tika bersujud di dunia
    Menjadi bukti cinta dibalas sesudah mati..
    Itulah cinta yang berarti
    Tiada henti...tiada noktah...

    KARYA RATU RIMBA NIAGARA
    121212
  • Rabeah Binti Mohd AliCINTA ATAS KETENTUAN-NYA

    Cinta yang didambakan

    Oleh dua insan untuk
    Mematrikan cinta
    Dalam redha Ilahi
    Membawa tragedi yang menyayat hati

    Entah apa dosanya
    Mencintai yang dicintai
    Saling cinta mencintai
    Atas dasar Cinta Atas Ketentuan-Nya

    "Berdosakah aku mencintainya," Itulah
    Yang selalu diungkapkan berulang kali
    Berkali-kali sambil memandang cincin
    Bertahtakan permata dari Syurga dari
    Bidadaranya yang diKurniakan oleh Pencipta cinta dan rindu.

    Selalu yang dilafakan , " I love u darling & I miss u darling "
    Suasana kehidupan bagaikan di Syurga
    Berkata-kata bak penghuni Syurga
    Beribadat bersama-sama
    Sebagai bekalan pulang ke negeri abadi
    Moga diterima segala amalan itu
    Dapatlah mematrikan cinta hingga ke Syurga
    Ahhh! Dunia impian setiap pasangan bidadara dan bidadari
    Yang faham apa itu Takdir Atas Ketentuan-Nya

    Sedang mahu keluar dari istana, 'Rumahku Syurgaku'
    Untuk mencari rezeki disamping untuk meringankan beban
    Bidadara yang hidup serba sederhana...
    Dia ditahan oleh sekumpulan manusia berhatikan binatang buas!
    Memukul ...menghentak ...seluruh tubuh sehingga
    Berdarah....berdarah...darah...
    Sampai separuh mati...dikerjakannya....
    Raungan si bidadari cinta tidak dihiraukan
    "Tolonglah fahami keadaan aku...
    Berdosakan aku mencintainya...aku cumalah redha atas ketentuan-Nya
    Cinta Kurniaan-Nya kenapa harus dengki denganku? Bunuhlah aku kalau
    Itu dapat meredakan dendam kalian yang membara-bara itu...aku sudah
    Redha kerana Ketentuan Cintaku Bersama Bidadaraku Hanya setakat ini saja...LAILLAHAILLAH MUHAMMADDARRASULLALLAH"
    Setelah habis bidadari cinta menghabiskan kalimah shahadahnya ...tubuhnya yang berdarah....darah...darah...disimbahi dengan minyak tanah oleh si pendendam Cinta menghidupkan api langsung terbakar hanguslah tubuh bidadari cinta kerana-Nya"

    Yang menjadi kemusykilan semua orang... Cincin Cinta Permta Dari Syurga tidak hangus...malah makin bersinar-sinar....dikucup penuh dengan linangan air mata oleh si bidadara cinta...." Kanda cincin permata Syurga ini adalah tiket dinda untuk ke
    Syurga-Nya dan Insya-Allah cinta kita akan diteruskan di Syurga....makanya di hari kematian dinda nanti redhakan saja kematian dinda...percayalah dinda akan menunggu kanda di Pintu Syurga ...biarpun kita terpisah jasad tapi cinta kita tetap bersatu di alam cinta redha Ilahi...I love n miss u forever n ever kanda...

    KARYA RATU RIMBA NIAGARA
    121212
  • Rabeah Binti Mohd AliPANTUN BERSAHABAT DAN BERCINTA KERANA ALLAH

    Kumahu hidup bagaikan di Syurga,

    Apabila berbicara seperti ahli Syurga;
    Bersahabat mereka impikan Syurga,
    Moga terpilih menjadi ahli Syurga.

    Tiada lebih berharga di dunia ini,
    Mendapat sahabat beroleh hidayahNya;
    Biarpun jauh tapi tidak sendiri,
    Saling ingat mengingat dalam Nur KasihNya.

    Tiada diduga perkenalan kita,
    Semuanya kehendak Allah Yang Esa;
    Moga saling berbaik sangka sesama kita,
    Mengeratkan talisiraturrahim mendapat redhaNya.

    Bersahabat atas dasar kerana Allah,
    Saling berkorban untuk redhaNya;
    Berkorban biar dipandang Allah, 
    Kupanjatkan syukur mendapat restuNya,

    Seorang sahabat hatinya tulus,
    Sentiasa ingat mengingati;
    Demi persahabatan suci ikhlas,
    Apabila tiada akan diingati.

    Duhai sahabatku yang dikasihi,
    Hidupmu seperti pelangi;
    Apabila bertutur setulus hati,
    Moga dikau menjadi sahabat sejati.

    Hidup penuh keceriaan dalam keikhlasan;
    Perkenalan kita tidak disengajakan;
    Moga persahabatan berkekalan,
    Dibalas Allah dengan keberkatan.

    Jangan dipendam segala perasaan,
    Sahabatmu ini sedia dengari;
    Pasti hidupmu tiada kesepian,
    Agar ceria hidupmu setiap hari.

    Ibumu sakit hatimu bimbang,
    Hatimu pilu bukan kepalang;
    Jasa ibumu takkan hilang,
    Kau jaganya dengan kasih dan sayang.

    Sahabatku kalau itu bagai dikata,
    Akulah sahabat paling bertuah;
    Gembira hati tidak terkata,
    Ikatan persahabatan jangan mengalah.

    Kuucapkan salam perkenalan,
    Untukmu duhai sahabat fbku;
    Di alam maya kita disatukan,
    Senyumanmu menghiburkan hatiku.

    Anisa kau bagaikan anakku,
    Rangkaian kasih ibumu yang tiada;
    Justeru sentiasa doakan ibumu,
    Budinya membawamu ke alam Syurga.

    Anakku Syazana yang dikasihi,
    Balaslah cintanya kerana Allah;
    Kerana itu kau akan dihormati,
    Menjadi isteri soleha dalam Rahmat Allah.

    Kita tak boleh menilai diri sendiri,
    Tapi pandanganku kau seorang yang baik;
    Jadikan usia remajamu hidup menyinari,
    Moga dikau menjadi insan terbaik.

    Tiga sahabat wajah berseri,
    Melakukan ibadat umrah seikhlas hati;
    Mendapat keredhaan Allah itu dihajati,
    Murah rezeki panjang umur datanglah lagi.

    Alhamdulillah syukur tidak terucap,
    Kerana dikurniakan sahabat sepertimu;
    Kehadiranmu penyeri hidup,
    Moga sahabat dunia akhirat itu mahuku.

    Semua orang berhak jatuh cinta,
    Kerana itu lumrah manusia;
    Cintamu ditolak jangan terasa,
    Kerana hatinya sudah dimiliki cinta.

    Cintailah dia kerana Allah,
    Cinta seutuhnya membawamu ke Syurga;
    Membalas cintamu kerana Allah,
    Barulah cintamu seperti penghuni Syurga.

    Rupamu menawan seindah budi,
    Tutur katamu menawan hatiku;
    Andai dikau menjauhkan diri,
    Hancur segala ikatan murni.

    Jika cinta telah tertulis di Sana,
    Itulah cinta seutuhnya;
    Kehadirannya membawamu ke Sana,
    Bersyukurlah cintanya cintamu dalam restuNya.

    Cintailah pilihanmu kerana Allah,
    Jangan seiring kehendakmu;
    Biarlah seiring kehendak Allah.
    Pasti cintamu tiada rasa jemu.

    Jangan ada benci di antara kita,
    Kerana itu jauh dari rahmat Allah;
    Tutur katamu seperti di Syurga,
    Moga bersama di Syurga dimakbulkan Allah.

    Yang baik itu dari Allah,
    Yang kurang dari diriku sendiri;
    Bertalisiraturrahim kita kerana Allah,
    Tiada langsung perasaan iri.

    Bersahabat bercinta kerana Allah,
    Serasa hidup di alam Syurga;
    Berkasih sayang kerana Allah,
    Nikmat kehidupan seperti di Syurga.

    Karya: Ratu Rimba Niagara 
    8 November 2012
  • Rabeah Binti Mohd AliPELANGI CINTA ITU MENGUKIR NAMA-NYA NAMAMU NAMAKU SUBHANALLAH INDAHNYA DI KALA ITU

    ~Pelangi Indah~


    Saling menjaga perasaan di dalam hatii ...
    Terus menunggu satu jawaban yang tak pastii ...
    Mungkin jarak mampu memisahkan raga kita ..
    ... Namun jarak tak mampu memisahkan cinta yang ku ukir di hatimu ...

    I.S.A
    By: Ihsan Sivam Abdullah
    · · · 6 hours ago

    4 people like this.

    AWAN PELANGI CINTA ITU MENGUKIR
    NAMANYA NAMAMU NAMAKU
    SUBHANALLAH INDAHNYA DI KALA ITU

    Putra Arjuna:

    Hari ini hujan turun mencurah...
    tembusi hati...
    datangan rasa...
    tik-tik bunyi melemaskan telingaku..
    bila hujan berhenti...
    renyai,mentari menyusur keluar..terbit pelangi...
    warna-warna itu...terukir di awan...
    membentuk namamu..sudahlah anganku...
    tidak pernah berhenti..dalam benak fikiranku..ini.
    Warna coklat,kebiru-biruan membentuk namamu di awan sana
    bersama rakannya lelangit ungu, kemerahan hati..antara kau dan aku..

    AWAN PELANGI CINTA

    Pelangi ...
    Kau indah
    Sungguh indah
    Warna-warnimu berkemilauan
    Membuatkan hatiku terpana keasyikan memuja-Nya
    Datang pula kelompok-kelompok awan warna-warni
    Pelangi nan indah membentuk nama-Nya
    Allahu Akhbar aku terkesima
    Betapa indahnya di kala itu
    Tanpa diduga kelompok awan berwarna coklat, kebiru-biruan
    Membentuk namamu PUTRA ARJUNA di sebelah kanan
    Awan pelangi yang tertera Kalimah ALLAH SWT
    Awan ungu , kemerahan hati tertera nama PUTRI RIMBA di kiri
    Terpesona aku di kala itu
    Menangis aku tanpa henti
    Melihat keajaiban yang Allah SWT perlihatkan padaku
    Syahdu aku bercampur kesyukuran yang kusambut
    Dengan lafaz
    SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKHBAR

    Karya : Putri Rimba.
    24 April 2012
    (PETIKAN DARIPADA WALL PUTRI RIMBA)
    30 April 2012
  • Rabeah Binti Mohd AliALAM FIRDAUS SELUAS LANGIT DAN BUMI

    Sonny H. Sayangbati :


    Dalam dunia yang sempurna, atau dalam alam Firdaus seluas langit dan bumi, atau dalam alam Nirwana, atau dalam alam Janna, atau dalam alam dunia baru nanti, seluruh umat manusia hanya memiliki satu kewarganegaraan yaitu : Warga Negara Kerajaan Surga, satu bahasa dan satu Agama, di mana dunia binatangpun akan hidup harmonis berdampingan dengan umat manusia, Anda percaya? Saya percaya!

    Putri Rimba:

    Yang penting dalam merealisasikan impian Negara Kerajaan Surga semua umat manusia harus saling faham memahami, bertolak ansur dan hidup berbelas ehsan dalam kasih sayang semurni hati demi-Nya
    Insya-Allah hadirlah Keberkatan dan Rahmat dari Illahi. Aamin.

    (PETIKAN DARIPADA WALL SONNY H. SAYANGBATI)
    30 April 2012

    Ratu Rimba Niagara KEABADIAN CINTA TERPATRI DI SYURGA

    Aku berjalan selalu di pantai ini. Antara pasir dan buih, Air pasang bakal menghapus jejakku. Dan angin kencang menyembur hilang buih putih. Namun lautan dan pantai akan tinggal abadi

    Kahlil Gibran
    By: Sonny H. Sayangbati

    DI KAKI LANGIT SUDAH MEMBERI JAWAPAN
    YANG KAU CINTAKAN AKU

    Aku selalu bicara pada ombak dan pantai
    Ombak dan pantai seakan mengerti
    Betapa aku rindu sama kamu
    Malangnya rinduku kamu sepikan
    Dan aku menanti dan menanti tanpa jemu
    Mendengar deruan ombak
    Sudah cukup membahagiakan aku
    Seolah kau membalas rinduku
    Yang kau sepikan sejak sekian lama...
    Kutunggu...kutunggumu tapi penuh hampa
    Aku tersenyum pabila ku pandang di kaki langit
    Lambang cinta kasih suci ada di sana
    Tahulah aku bahawa kau pun rindukan aku
    Biarpun kau tidak merindukanku
    Di kaki langit sudah memberikan jawapan
    Yang kau cintakan aku
    Melebihi aku rindukanmu

    Karya Putri Rimba.
    30 April 2012
    (PETIKAN DARIPADA WALL PUTRI RIMBA)
    30 April 2012
  • Rabeah Binti Mohd AliSIMFONI NUR HIDAYAH KASIH-MU

    Kasih...

    Kau kata
    Cintamu ke aku
    Seperti simfoni terindah
    Lalu aku senyum
    Senyumku berpelangi cinta
    Hatiku yang mendung terus berpelangi cinta
    Di mana-mana
    Cinta...cinta....cinta...
    Suatu ungkapan
    Yang boleh menghidupkan segala yang suram
    Hidup yang sepi... muram....suram
    Terus ceria seperti bunga kembang pagi
    Hari-hari ceria...ceria...ceria...
    Seceria pelangi cinta
    Indah dipandang mata
    Indah di kalbu
    Hari-hari berlagu rindu
    Hari-hari berlagu kasih
    Agar kasih tak tersisih
    Saling cinta
    Saling sayang
    Saling memahami
    Saling mengerti
    Saling berbaik sangka
    Tiada rasa terluka
    Tiada rasa disakiti hati
    Melainkan bahasa-bahasa Syurga
    Yang membuatkan semua mendengar terasa
    Tenang roh dan jasad
    Hidup di dunia dirasakan di Syurga
    Sedangkan Syurga adalah teramat indah
    Daripada dirasakan di dunia ini
    ALLAHU AKHBAR
    Syurga idaman semua yang mencintai-Nya
    Cintakan-Nya mudah dilafazkan
    Untuk buktikan...
    Ramai yang gagal
    Kerna ujian untuk buktikan cinta seikhlas-Nya
    Terlalu hebat
    Sehebat cinta-Nya
    Jika kita jatuh cinta pada-Nya sekali
    DIA akan balas bekali-kali tak terkira banyak-Nya
    ALLAHU AKHBAR
    Bila cinta-Mu wujud takkan hilang
    Hingga KAU bawa ke Syurga-Mu
    Memang benarlah KAU Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang
    Kasihku dan amalanku yang terlalu sedikit
    KAU balas dengan berganda-ganda banyak-Nya Ya Allah
    ALLAHU AKHBAR
    Malu aku Ya Allah
    Syahdu hatiku
    Betapa Kau
    Maha Pengasih
    Maha Penyayang
    Tanpa Batas
    Tanpa Had
    Cinta-Mu pada hamba-Mu
    Yang mencintai-Mu
    Tanpa syarat siapakah status hamba-Mu itu
    Asalkan ikhlas mencinta-Mu
    Sanggup berkorban apa saja demi meraih cinta-Mu
    Apa yang dibuat bukan mahu pandangan manusia
    Tapi hanya mahu pandangan-Mu Ya Allah

    Ya Allah kami semua mengaku sebagai hamba-Mu
    Kami mahu taat pada semua perintah-Mu
    Kami mahu kasih pada-Mu
    Kami mahu cinta-Mu
    Maka-Nya balaslah kasih dan cinta kami
    Agar kasih kami tak KAU sisih
    Agar kami tak menyesal setelah kami mati

    Di dunia kami bertemu-Mu tika solat
    Tika nafas terhenti roh kami diangkat bertemu-Mu
    ALLAHU AKBAR
    Saat betapa indahnya pertemuan di kala itu
    Pasti hanya KAU dan HAMBA-MU saja yang tahu
    Betapa indah-Nya Pertemuan di kala itu

    Maka-Nya sebelum kami
    Bertemu-Mu
    Limpahkan Nur Hidayah Kasih-Mu
    Pada kami hamba-Mu

    Simponi Nur Hidayah Kasih-Mu
    Mengajak
    Semua hamba-Mu
    Meng-Agungkan-Mu
    Di sebilang masa dan ketika
    Agar roh dan jasad
    Kami tertabiyah
    Untuk menuju jalan-jalan
    Nur Hidayah Kasih-Mu
    Selagi hayat di kandung badan

    Perkenankanlah Ya Allah
    Perkenankan hajat-hajat kami
    Untuk menuju jalan-jalan ke Syurga-Mu

    Aaamin Aamin Aamin Ya Rabbal A'Lamin

    KARYA: PUTRI RIMBA.
    29 April 2012
  • Rabeah Binti Mohd AliPABILA DIA MEMBALAS CINTA

    Duhai kasih...di daunan kasih kuukir namamu

    Tapi di kalbu tertera nama-Nya
    DIA kupuja
    Kau kusayang
    DIA kurindui
    Kau kuingati

    Kerana-Nya aku menyayangimu
    Kerana-Nya ku jatuh cinta padamu

    Jika kasihmu tiada kepada-Nya
    Jangan kau coba mendekati aku
    Bukan aku tak sudi
    Tapi hatiku tiada ke kamu
    Bila tiada hati cinta tak bererti
    Cinta akan jadi mati
    Cinta terus terhenti

    Makanya cintailah DIA
    Kerna DIA Pencipta cinta paling sempurna

    Ketahuilah kamu duhai kasihku
    Kasihku ada ke kamu
    Jika cintamu pada-Nya mengatasi segala-Nya
    Maka disitulah kunci cintaku padamu
    Jika kau tak sudi menghargai kunci cintaku ini
    Makanya undurkanlah cintamu
    Biarkan aku bahagia bersama
    Cinta yang pabila Dia membalas cinta
    Bahagia dunia akhiratku
    Insya-Allah Aamin.

    Karya Putri Rimba.
    29 April 2012
    Like · Reply · 1 · May 25 at 11:38am
  • Rabeah Binti Mohd AliTIKET KE-SYURGA SEORANG WANITA

    Duhai ...

    Dinda Siti Ayuni....
    Izinkan kanda untuk berbicara pada mu sayang...
    Kenapa kau harus mendambakan cinta yang begitu
    Cinta yang tak mengajakmu ke Syurga-Nya
    Dia bilang mahu sediakan sebuah istana
    Hingga sekarang nggak ada
    Dia bilang mahu belikan mobil besar
    Hingga sekarang nggak ada
    Dia bilang mahu menikahi kamu
    Hingga sekarang nggak ada
    Semuanya nggak ada...

    Bila ku tanya bila dia mahu menikahi mu ...
    Engkau diam tanpa jawapan
    Tapi napa kau masih mendambakan cintanya?
    Sedangkan engkau sendiri tahu dia sudah memiliki cinta yang sah
    Dan punya cahaya mata...
    Tapi kau mahu juga setia pada cintanya

    Oklah aku hormati dengan kesetiaan cinta mu itu...
    Tapi andai kata ditakdirkan dia mati hari ini
    Adakah kau akan setia dengan cintanya?
    Dan adakah kau yakin dia akan membawa cinta suci mu itu ke Syurga?
    Coba kau fikir di dunia lagi dia tidak mahu memberi tiket ke Syurga pada mu
    Mana bisa mungkin dia boleh membawa cinta setia mu ke Syurga

    Bagi seorang wanita tiada yang lebih mulia jika
    Mendapat tiket ke Syurga daripada seorang pria yang beriman

    Dengar lah dinda Ayuniku sayang...
    Dambakanlah cinta yang boleh membawa mu ke Syurga

    Jika kita dambakan cinta dunia....dunia akan tinggalkan kita
    Jika kita dambakan cinta akhirat...dunia akan mengejar kita

    Fikirlah dengan mata hatimu
    Jangan butakan mata hatimu
    Biar kita buta jangan buta hati

    Kerana dia yang kau cinta
    Menjadi pujaan hatimu
    Berdoalah pada Allah SWT agar lembut hatinya untuk memberi mu
    Tiket ke Syurga
    Agar cinta mu dan dia terpatri hingga ke Syurga
    Aamin Aamin Aamin Ya Rabbal A'Lamin

    Karya Putri Rimba.
    29 April 2012
    Like · Reply · 1 · May 25 at 11:39am
  • Rabeah Binti Mohd AliBIDADARI SYURGA SEBAGAI BALASAN CINTAMU

    Bila mana kau terdiam

    Ini bermakna api cintamu sedang membara
    Kepada dia yang kau puja dalam diam
    Yang kau cinta dalam bisu
    Tanpa menyapa hatimu yang kelam
    Kerna cintamu kelam
    Segerhana malam tak berbintang
    Menanti mu penuh harap
    Kedatangan cinta bila menyapa
    Dalam diam dalam kelam
    Angin rindu datang menyapa
    Lalu kau terjaga dari sepi
    Malam yang kelam
    Bertukar berbulan berbintang
    Bergemerlapan
    Kau pun suka
    Dan kau menangis hiba
    Kerna cinta-Nya adalah lebih hebat
    Dari hamba-Nya yang dijadikan dari
    Tulang rusuk kirimu
    Tuhan Maha Memakbulkan dan Memahami
    Kerana-Nya kau lebih menghargai cinta-Nya
    Makanya kau Dikirimkan cinta dari
    Bidadari Syurga sebagai balasan
    Kau mencintai-Nya
    Setulus hati tanpa tenggelam
    Keasyikkan cinta pesona dunia.

    Karya Putri Rimba.
    23 April 2012
    Like · Reply · 1 · May 25 at 11:39am
  • Rabeah Binti Mohd AliCINTA KITA TERPATRI HINGGA KE SYURGA

    Andainya akulah Bidadarimu

    Cinta dan kasihku hanya padamu
    Tiada yang lain bertahta di hatiku melainkanmu
    Kerana padamulah terletaknya Kunci Pintu Ke Syurga-Nya

    Kenapa harus kutolak
    Cintamu ke aku ikhlas kerana-Nya
    SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKHBAR
    Menangis aku di sejadah cinta-Nya
    Merayu-rayu mendayu-dayu
    Esakkan tangis
    Sambil tersedu-sedu penuh syahdu
    Bertambah rinduku pada
    Yang Maha Pencipta Cinta
    DIAlah Tuhanku

    Tuhan...
    Kau hadirkan cinta dia ke aku
    Tanpa mengurangkan sedikit pun
    Cinta aku pada-Mu

    Tuhan...
    Kau Amat Memahami
    Kau Amat Memakbulkan Segala Yang Diinginkan
    Bila Kau Memakbulkan
    Keinginan Mendahului Apa Yang Diinginkan
    SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKHBAR

    Bidadaraku...
    Yang tampan menawan iman
    Terima kasih kerana sudi
    Mencintaiku
    Setulus hati kerna-Nya
    Kau cinta aku kerna-Nya
    Aku membalas cintamu kerana-Nya
    Semuanya kerana-Nya
    Tiada yang lain semuanya kerana-Nya
    Jika ada niat lain selain-Nya
    Rela kuminta Tuhan mencabut nyawaku
    Kerna yang kudambakan
    Cinta kerana-Nya
    Bukan kerana pesona cinta dunia
    Bukan kerana menjadi Bidadari Syurga
    Tapi adalah kerana
    Ingin mendapat balasan
    Cinta-Nya
    Redho-Nya
    Rela kupertaruhkan
    Segala bakti suci kepada Bidadaraku demi-Nya

    Syukur Ya Allah
    Kerana Mengurniakan Bidadara dari Syurga
    Untuk mengisi kekesongan cinta yang kudambakan demi-Mu

    Di jari manisku ini
    Menjadi saksi
    Cincin Cinta Syurga
    Yang bertahtakan
    Permata dari Syurga
    Berkemilauan
    Seperti bintang kejora
    Bersinar-sinar
    Seperti indahnya sinar bulan purnama

    Kukucup Cincin Cinta Syurga itu
    Penuh dengan linangan air mata
    Ku menangis sendu
    Mengharu birukan kalbuku
    Yang bergelora
    Keasyikkan
    Memuji Kebesaran Tuhanku
    Kekuasaan-Nya Mengatasi Segala-Nya
    Dalam aku memuja cinta-Nya
    Tak kira masa
    Di setiap waktu
    Dia membalas cinta-Nya ke aku
    Dengan dikirimkan Bidadara Dari Syurga-Nya
    Untuk mengisi kekosongan cintaku

    Aku beribadat untuk mendapat balasan cinta-Nya
    Tiada terfikir untuk mendapat cinta bidadara dari Syurga-Nya
    Kerana sifat-Nya
    Yang Maha Pengasih daripada segala kekasih
    Kerana sifat-Nya
    Yang Maha Penyayang daripada segala yang penyayang
    Kerana sifat-Nya
    Yang Maha Pemurah daripada segala yang pemurah
    Dikurniakan Bidadara Syurga untukku
    Agar amalanku menjadi berlipat kali ganda pahala
    Agar memudahkan aku memdapat balasan Syurga-Nya
    Kerana Kunci Pintu Syorga
    Ada pada Bidadara Yang DiKurniakan padaku
    ALLAHU AKHBAR
    Menangis aku
    Tersungkur aku di sejadah cinta-Nya

    Tika Bidadara Syurga
    Menyarungkan Cincin Cinta Syurga
    Ke jari manisku sambil berkata,
    "Dinda...kanda cintakan dinda kerana-Nya
    Kunci Pintu Syurga ada pada kanda
    Simpanlah sepenuh imanmu
    Kerana redho kanda
    Adalah redho Allah
    Mulai saat ini dan detik ini
    Kanda meredhoi dinda di kala hidup dan mati
    Cincin Cinta Syurga ini menjadi saksi
    Cinta kita terpatri hingga ke Syurga
    Aamin Ya Rabbal ALamin"

    KARYA PUTRI RIMBA
    30 April 2012
    Like · Reply · 1 · May 25 at 11:40am
  • Alam Pren Adni Mpn like emot

PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA,
SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @
PUJANGGA SERIBU ZAMAN @ PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
7 SYAABAN 1436H
26 MEI 2015

0 comments:

Post a Comment

 
;