Monday 5 December 2011

MERATAPI DIRI YANG SENTIASA TIDAK SEMPURNA

  • AKU SUDAH MEMAAFKAN DIA DAN MEREKA TAPI ADAKAH DIA MEMAAFKAN AKU
    KERANA AKU TAKUT AKU AKAN BERJAWAB DENGAN TUHANKU DI AKHIRAT NANTI

    Meratapi diri yang sentiasa tak sempurna...berdoa pada Tuhan supaya dilembutkan hatiku ni...agar selalu memujuk diri selalu memaafkan dan pedih macam mana pun aku akan memaafkan mereka cumanya aku tak mampu mendengar lagi kata-kata bak petir sambung menyambung. Biarlah kuhentikan petir itu agar hatiku aman damai sedamai tasik yang tenang airnya.
    Dia kumaafkan dan sesiapa saja kumaafkan ....cumanya adakah dia dan sesiapa saja memaafkan aku? kerana aku akan berjawab dengan Tuhanku nanti...itulah yang akan membuat rohku terganggu.
    Ku ingin bersahabat dengan mereka yang boleh mendatangkan iman
    Ku ingin bersahabat dengan mereka menuturkan kata-kata yang boleh menenangkan roh dan jasadku!
    Kerana aku insan yang tidak sempurnalah makanya aku perlukan sahabat sebegitu untuk mempimpin aku ke jalan-jalan SurgaNya
    hal-hal yang tidak ada nilaian di Sisi Allah mahu dilupakan dan dipadamkan dari berbicara...tapi siapalah aku melainkan mendapat Nur Hidayah KasihNya yang abadi.

    Karya Rha NS
    9 Muharram 1433H
    5 Disember 2011
    · · 12 hours ago

      • Rans Romeo hanya orang berjiwa besarlah yang mampu memberikan maaf dan memaafkan...
        13 hours ago · · 1
      • Rabeah Mohd Ali Kalau nanda sama dalam keadaan bunda macam mana ye...
        13 hours ago · · 1
      • Athaya Nabila yang penting kembali kebunda sendiri kalau bisa ikhlas,,pasti bunda akan lebih bisa menerima kekurangan orang lain kalau pun dia tidak berubah,,ya biarkan saja,,
        12 hours ago · · 1
      • Rans Romeo Memang,, tidak mudah untuk memberi maaf dan memaafkan. Dan jika itu terjadi padaku, terlebih dahulu aku melihat sebesar apa kesalahan yang telah diperbuat. Apakah itu ada unsur kesengajaan atau hanya untuk menguji kesabaran aja sifatnya..
        Masalahnya sekarang adalah mampukah kita untuk selalu menang dalam hidup ini sehingga senantiasa terhindar dari segala macam kegagalan, kekecewaan dan penderitaan,,,?? Yang jelas, setiap manusia siapapun orangnya, ia amatlah kecil dan lemah di tengah2 dunia n kehidupan yang teramat kompleks ini. Dengan kata lain, seperti yang pernah dikatakan oleh seorang teman, “Dunia ini Tidak Bisa Kita Telan” sebab kekuatan dan lebar mulut kita memang tak memungkinkan untuk itu. Artinya, seharusnyalah kita berlapang dada or bersikap sabar sambil berikhtiar n memohon pertolongan serta bimbingan Allah...
        Maaf Bunda,,, itu menurut pendpat nanda sebagai orang yang pernah alami seperti apa yang bunda alami...
        11 hours ago · · 1
      • Rabeah Mohd Ali Yang penting sama-sama berubah demi memahami sebuah perjuangan suci tanpa prejudis...kalau sudah seia dan sekata barulah pelangi indah milik kami berdua abadi selamanya. Bunda tunggu saat itu dan tika itu senyuman bunda tidak perlu lagi pura bahagia ...doakan moga hatinya hatiku bersatu kembali demi mendapat redhaNya.
        11 hours ago · · 2
      • Rans Romeo Kalau di atas kita diliputi mendung yang pekat, berikutnya hujan akan turun. Dan sesudah itu cuaca cerah akan terlihat kembali.....
        Sukses Selalu buat Bunda
        11 hours ago · · 1
      • Athaya Nabila Amin amin amin,,,memang lebih mantap kalau masih punya pengharapan seperti itu bunda,,,insyaallah saat itu pasti akan datang,,,karena kekuatan doa adalah suatu keajaiban nyata,,,hehehe betul begitu ya bunda,,,
        11 hours ago · · 1
      • Rabeah Mohd Ali JANGAN JADIKAN PERSAHABATAN SEPERTI LAYANG-LAYANG TERPUTUS TALINYA

        Yang penting sebagai seorang sahabat saling :
        Menghormati
        Bertolak ansur
        Memahami
        Berfikiran positif
        Berkata seindah pelangi semurni hati
        Tiada berdengki-dengkian
        Muhasabah diri selalu
        Ikhlas dalam persahabatan
        Berkasih sayang dalam redhaNya

        Jangan sesekali jadikan sahabat seperti layang-layang
        dibiarkan bebas berterbangan bila suka direntap lalu tersintap lalu jatuh tersungkur menyembah bumi pabila itu terjadi adalah kepuasan baginya. Persahabatan begitu yang ingin dijauhkan oleh aku dan sesiapa sahaja.
        10 hours ago · · 1

    • (PETIKAN DARIPADA WALL RABEAH MOHD ALI)
      10 Muharram 1433H
      6 Disember 2011

0 comments:

Post a Comment

 
;