Sunday 4 December 2011

AKU TAK SETANDINGMU YANG MEMPUNYAI ILMU SETINGGI AWAN



Rabeah Mohd Ali

AKU TAK SETANDINGMU YANG MEMPUNYAI ILMU SETINGGI AWAN

Siapalah aku tak setanding mereka yang bijak pandai...
Yang mempunyai bergulung ijazah
Yang mempunyai ilmu setinggi awan
Yang berkarya menggunakan pemikiran logik kerana ilmunya yang tinggi....
Aku tak larat lagi untuk pura bahagia
Aku tak larat lagi untuk berkomunikasi dengan mereka yang tinggi ilmu lojiknya...berkata semuanya menggunakan pemikiran lojik tidak sepertiku....terus terang ku katakan aku tak setandingnya
Pada mereka yang mempunyai ilmu yang tinggi...maafkan aku...aku tak layak berkawan denganmu...biarlah aku menyendiri bersama karyaku ....mana tahu di luar sana ada yang sudi menatapi karyaku dengan penuh kasih sayang sebagai mana sayangnya aku kepada mereka....menerima aku apa adanya....maafkan aku....
setahuku  sepanjang aku berkarya dan berkomunikasi ... tinta yang kutulis bertemakan
bersahabat keranaNya
berkasih sayang keranaNya
berjuang keranaNya
Saling bermuhasabah diri
MembesarkanNya
Meng-AgungkanNya
Meng-EsakanNya
Takut akan pembalasanNya
Mengharapkan balasan cintaNya
Mengharapkan redhaNya di kala hidup dan mati
Balasan CintaNya Syurga Menanti

Benarlah katamu  kau ada cara kau tersendiri
Dan aku dengan caraku tersendiri
Mana bisa mungkin kita dapat bergandingan bersama

Kau berkarya bercerita mahukan mereka ...
Aku berkarya lahir dari hati dan berharap karyaku bertahta di hati mereka
biarpun aku telah tiada di dunia ini tanda aku amat sayangkan mereka

Kerana kita saling bertentangan pemikiran
Makanya kau dan aku tak bisa bersatu untuk meneruskan perjuangan karya
Aku redha
Ku doakan moga kau terus berjaya hingga ke mercu
Terbanglah setinggi mana mahumu untuk mencapai segala impianmu dalam dunia senimu!



Karya Rha NS
8 Muharram 1433H
4 Disember 2011
· · · 7 hours ago

0 comments:

Post a Comment

 
;