Thursday 8 March 2012

BIAR DUNIA TAHU BETAPA AKU SAYANGKAN SEMUA PENGHUNI DUNIA!


Pena adalah kekuatan, pena adalah senjata kebaikan, gunakan pena kita sebaik mungkin untuk kebaikan yang abadi.
 ·  · 
  • You and 9 others like this.
    • Rabeah Mohd Ali 
      BIAR DUNIA TAHU BETAPA AKU SAYANGKAN SEMUA PENGHUNI DUNIA!

      Teman...
      kau di antara kawan ku yang bisa mengerti akan daku...
      Kau tidak pernah membatu dan bisu...
      cumanya bila kau sibuk jadi sepi....
      ketahuilah kau...kau di antara kawan sejatiku....
      Insya-Allah Amin.

      Jangan kau cuba sepikan daku dalam dunia kesibukanmu...
      kerna aku amat perlukan sokongan ikhlas darimu...
      agar aku tak mudah tewas di medan juang pabila berpena yang tidak pernah mengenal erti musuh dan kawan...yang aku cuma tahu tulis...tulis...tulis...
      mengikut gerak hati...gerak pacaindera agar mereka mengerti
      apa itu kasih setulus hati keranaNya.
      Biar dunia tahu betapa sayangnya aku pada semua penghuni dunia...
      biar dunia tahu yang aku rela jadikan darahku sebagai tinta demi kasihku pada mereka semata-mata ingin mendapat redha dan cintaNya.

      Karya Rha NS
      9 Mac 2012

      (PETIKAN DARIPADA MASYARAKAT ADAT MATARAM)
      8 Mac 2012

0 comments:

Post a Comment

 
;