Monday 9 April 2012

NUWUN DAN NAMASTE




CERIA DALAM RAHMAT KASIHNYA

Salam sejahtera pada semua rakanku...
Sudilah terima karyaku setiap kali bersiaran
Dan sudilah menyokongku dengan pendapatmu
Yang bernas agar aku dapat menghasilkan karya yang bermutu
Setiap karyaku... akan kutinggalkan untuk anak cucu rumpun melayu
Kerjasama kalian amat aku harapkan
Tiada apa yang dapat diucapkan melainkan
Dipanjatkan syukur pada Allah SWT
Mengurniakan sahabat seperti kalian semua
Dan mogalah sudi terimaku sebagai rakan setiamu di sini
Insya-Allah kita jadi rakan yang ceria dalam rahmat kasihNya
Salam kasih sayang dariku untuk kalian yang tersayang

Sahabatmu yang ingin setia,

Putri Rimba Niagara
10 April 2012
 ·  ·  · 3 hours ago near Kuala Lumpur
  • 2 people like this.
    • Franata Daniel Mps 
      sobat Rabeah Mohd Ali, tulisan sobat sangatlah indah bila di pandang dari sisi keagamaan Islamiyah....kita semua suka akan hal itu, namun terus terang saya lebih suka hal-hal yang mengenai persaudaraan/persahabatan antar sesama manusia tanpa peng-kotak2an agama apapun namanya....soal ketuhanan, saya rasa semua orang sudah tahu tentang apa dan siapa Tuhan yg sebenarnya....Yang mana setiap lidah memanggil nama-Nya sesuai dengan " Apa Yang Dianugerahkan-Nya " pada setiap perjalanan zaman ke zaman umat manusia termasuk salah satunya berdasarkan budaya dan bahasa masing-masing....yang apabila di kalangan muslim " Tiada Tuhan selain Allah SWT "...sedang di bangsa yang lain disesuaikan dengan bahasanya masing2.....bukankah Tuhan/Allah SWT itu mempunyai sifat Maha Mengetahui selain Maha Pengasih dan Maha Penyayang ?.....didalam lidah bangsa yang lain tersebut pula hal itu, Welas Asih, memiliki Kasih yang tiada berkesudahan, dan lain-lain......marilah kita mulai prasangka baik tentang Ketuhanan terhadap sesama manusia, bila dipiki-pikir, bagaimanakah tumbuh2an berdoa meminta hujan ? tentu dengan bahasa alamnya tumbuh2an itu sendiri.....salam hormat saya tuk keragaman budaya leluhur semua umat manusia yang pernah ada dan yang masih ada......
      53 minutes ago ·  ·  1
    • Nyantai Aja Ah ‎....salam persaudaraan bagi seluruh umat manusia di muka bumi ini....Namaste....
      42 minutes ago · 
    • Rabeah Mohd Ali Terima kasih buat sahabatku Franata Daniel Mps...kerana sudi membaca karyaku setiap kali bersiaran di sini... untuk pengetahuanmu...sejujurnya aku katakan aku berkarya pelbagai tema...dan untuk pengetahuanmu juga aku bukanlah orang yang arif dalam membicarakan sesesuatu topik tapi aku berkarya adalah dengan izinNya kalau tanpa izinNya aku tidak dapat menulis walaupun sebaris ayat....makanya aku menulis apa yang didatangkan ilham kepadaku...
      dan jika ada karyaku yang tidak disenangi dibaca oleh teman-teman di sini apabila karyaku memuji Kebesaran Tuhanku...mengertilah itu tandanya aku bersyukur kepadaNya bukan bertujuan untuk membanggakan diri kerana aku pandai...salahkah aku menjadi hambaNya yang bersyukur? Dan setahu aku rakan-rakan ku yang ada di sini biarpun bukan seAgama denganku tidak pernah aku kaitkan isu-isu agama mereka apatah lagi merendahkan agama mereka...kalau ada sila buktikan padaku kerana niatku berkarya tidak akan ada isu hina menghina di antara satu sama lagi melainkan ingin menjaga hati di antara satu sama lain. Jika ini lah yang boleh menjadi satu isu di hati semua teman-teman di sini...saya rela lah untuk undur diri dari sini ...salam maaf dan nuwun sentiasa di hatiku...
      21 minutes ago ·  ·  1
    • Nyantai Aja Ah ‎.....sobat Rabeah Mohd Ali....tak ada yang salah kok....kita semua disini, yang posting status dan comment itu sama-sama berkarya....
      17 minutes ago · 
    • Rabeah Mohd Ali 
      Nyantai Aja Ah...Ah! aku adalah insan yang terlalu sensitif...bukan aku yang sensitif tapi hatiku yang sensitif...cepat sangat terasa...jadinya harap kau faham...dan semuanya faham...bagiku hadirku di sini adalah untuk menceriakan semua teman-teman yang ada di sini tapi kalau ada yang nggak senang...aku pun nggak senang ada di sini....dan izinkanlah aku mundur dong...agar hadirnya aku tidak mengganggu kedamaian di sini dong....kerna aku suka damai....damai...sehingga aku berjumpa dengan Tuhanku ...itulah yang kudambakan dalam hidupku....harap kau mengerti ya... nuwun dan namaste.
      5 minutes ago ·  ·  1
    • Nyantai Aja Ah semoga membawa damai bagimu, saudara kami,Rabeah Mohd Ali....kami pun tak dapat memaksa siapapun.....salam damai dalam persahabatan.....
      about a minute ago · 
(PETIKAN DARIPADA WALL KERAGAMAN BUDAYA LELUHUR)
10  April 2012

0 comments:

Post a Comment

 
;