Monday 9 April 2012

PENAMAT PELAYARAN




PENAMAT PELAYARAN

Hidup adalah satu pelayaran
Pasti ada persinggahan
Jika setiap persinggahan itu
Aku leka dengan pesona dunia
Hingga melupakan aku
Untuk meneruskan pelayaran
Tinggallah aku dalam pesona dunia
Amat rugilah aku
Malang nasibku dunia akhirat
Biarpun di dunia ini aku
Miliki segalanya
Kalau itulah matlamat aku
Berhidup di dunia ini
Makanya jadilah aku
Manusia yang rugi
Dan ruginya tak tertebus
Biarpun kucagarkan
Harta pesona dunia
Yang kumiliki
Tak akan dapat tertebus!
ALLAHU AKHBAR!
Moga Allah jauhkan
Aku daripada pesona dunia
Yang melalailkan
Yang melekakan
Ya Allah aku hambaMu
Yang lemah
Untuk menghadapi dugaan
Apabila diuji dengan pesona dunia
Janganlah pesona dunia ini
Melalaikan! Melekakan aku
Daripada terus menjadikan
Aku hambaMu yang tak tahu
Akan tanggung jawab
Sebagai seorang khalifahMu
Makanya izinkan aku
Untuk membawa bekalan
Amalan yang Kau terima
Untuk kubawa ke negeri
Pasti dan itulah
Penamat pelayaranku
Di dunia yang fana ini
Aamin Ya Rabbal A'Lamin

Karya Putri Rimba
10 April 2012
 ·  ·  · 4 hours ago near Kuala Lumpur
  • 4 people like this.
  • (PETIKAN DARIPADA WALL GRUP PUISI ILLAHI)
    10 April 2012

0 comments:

Post a Comment

 
;