Monday 23 July 2012

SAYANGKU SAYANGMU - (282) - BERKAT KAMI BERKASIH SAYANG UKHUWAH KASIH KARENA-NYA




    • ANDAINYA INI RAMADHAN TERAKHIRKU

      Ramadhan Ya Ramadhan
      Sudilah menjadi sahabatku
      Sudilah menjadi temanku
      Sudilah menjadi menyokongku

      Jika kau sudi menjadi
      Sahabatku
      Penemanku
      Penyokongku

      Pasti aku bersyukur
      Dan tersungkur di sejadah cinta-Nya
      Kerana aku mahu
      Kau terus menerus
      Menyubur suburkan untuk aku
      Terus-terus beribadah ikhlas
      Semata kerana-NYa
      Bukan untuk pandangan manusia
      Tapi untuk padangan Alllah Azzawajallah

      Usiaku yang tersisa ini masih tak dapat
      Menampung amalan yang ingin aku
      Persembahakan pada Tuhanku...
      Aku malu...malu...malu...
      Untuk membawa bekalan yang
      Terlalu sedikit ini...sedangkan usiaku
      Sudah pun melewati senja
      ALLAHU AKHBAR!

      Mana tahu berkat sokonganmu Ramadhan
      Urat sarafku dan tulang belulangku dan semua
      Pacainderaku menjadi segagah pahlawan
      Fisabilillah yang hidup mati-Nya hanya
      Ke jalan-jalan Allah SWT
      Allahu Akhbar bertuahnya aku jika
      Tuah itu menyebelahiku Aamin

      Andai-Nya ini adalah ramadhan terakhirku
      Dapatlah aku membawa bekalan yang telah
      Dilipat ganjaran pahalanya berganda-ganda
      Banyak-NYa semua-Nya dalam pengetahuan
      Allah dan semua pintu-pintu ke Syurga
      Di buka seluas-Nya untuk para hamba-Nya
      Yang beribadat ikhlas kerana-Nya..

      Ramadhan Ya Ramadhan
      Berkat kami berkasih sayang ukhuwah kasih
      Dan saling memaafkan semua teman-teman kami
      Kau sudilah senyum padaku
      Agar hidupku sentiasa berada di dalam
      Rahmat Kasih-Nya yang berpanjangan
      Seumur hidupku seumur hidup kawan-kawanku

      Ramadhan Ya Ramadhan
      Yang kudambakan dalam hidup ini
      Menjadi hamba Allah yang disayangi
      Allah SWT dan di sayangi semua penghuni
      Di bumi jua di langit Aamiin

      Ramadhan Ya Ramadhan
      Ketemukan aku agar aku
      Dan semua pembaca karyaku
      Dapat beramal di malam Lailatul Qadar
      Kerana di malam itu lebih baik daripada
      Seribu bulan Aamiin

      Ramadhan Ya Ramadhan
      Jika ini Ramadhan terakhirku
      Bukakanlah hati-hati
      Kawan-Kawanku yang telah aku sakiti
      Hatinya secara sengaja atau tidak
      Memaafkan aku kerna
      Aku takut Allah SWT murka padaku
      Kerana selagi aku tidak dimaafkan oleh
      Teman-temanku pasti malanglah aku
      Tika aku berhidup di muka bumi ini
      Kerana sengaja bermusuh-musuhan dengan
      Kawan-kawanku biarpun cuma di alam maya
      Sedangkan tiada terniat di hatiku untuk
      Membuatkan mereka membenciku kerana
      Nawaitu asalkau semua yang hadir dalam
      Hidupku bagaikan
      Permata-permata dari Syurga
      Kiriman Allah SWT padaku untuk aku
      Syukuri

      Ramadhan Ya Ramdhan...
      Moga Allah SWT menerima
      Segala amalan dan niat baikku
      Kerana Alllah SWT menerima
      Semua niat-niat yang baik-baik
      Belum melakukan sudah diberi pahala
      Dilakukan lagilah pahala
      Begitulah Maha Penyayang-NYa Allah SWT
      Pada semua hamba-Nya tiada terkecuali

      Ramadhan Ya Ramadhan
      Moga aku dan semua pembaca karyaku
      Dapat beramal di bulan Ramadhan
      Dengan ikhlas kerana-Nya
      Mana tahu ini adalah Ramadhan terakhir
      Yang akan kami persembahkan kepada
      Allah SWT dan diterima dalam redha-Nya
      Aamiin Ya Rabbal A'Lamin

      Putri Rimba Niagara
      20 Julai 2012
       ·  · July 20 at 5:40pm · 


      • Datuk JemLaksamana Mas and 2 others like this.

        • Adel Fadel ucap syukurku pd ALLAH tlah mempertemukan lewat dunia maya tmn yg tulus n ihklas memberikanku hal2 yg terbaik....terima kasih sobat apa hal2 yg engkau buat aku ikut memahami isi dr bait syai n pujangga..marhaban ramadhan.selamat menunaikan ibadah terawih n puasa 1433hj..amin
          July 20 at 5:49pm ·  · 1

        • Syukur Ya Allah Kau kurniakan seorang hamba-Mu untuk sentiasa sudi memberi sokongan kepada semua perjuanganku ...moga Kau redhai hidup matinya dan Rahmat-Mu Yang tak putus-putus selagi nafasnya ada. Aamiin Ya Rabbal A'Lamin.


    IZINKAN LILINKU BERCAHAYA BIARPUN TERLUKA

    Lilin...
    kau adalah aku
    aku sedia berbakti dengan karyaku demi-Nya
    tanpa menghiraukan diriku kian malap dimamah usia
    jika api lilinku
    bertambah malap izinkan lilinku bercahaya

    Duhai angin...ku merayu padamu
    jangan kau tega menuipnya bagi padam
    aku ingin terus bercahaya
    biarpun dalam keadaan terseksa
    tapi aku ingin berjuang juga
    untuk menerangi diriku sendiri
    dan menerangi mereka yang sudi dengan cahaya
    yang cuma tinggal berbaki ini

    Duhai angin jika kau tiup
    kerana marahmu padaku
    apalah salahku....
    apalah dosaku padamu
    kerana aku cumalah lilin
    yang berjuang bersedirian
    ingin mencari jalan-jalan pulang
    biarpun hati terluka
    diitupmu tanpa henti
    kucuba pertahankan juga
    agar terus menyala..menyala apinya
    menerangi diriku sendiri dan di sekelilingku yang sudi
    dengan harapan hadirlah
    Cahaya dari segala Cahaya
    Cahaya dari segenap penjuru
    Cahaya Nur Hidayah Kasih dari Ilahi
    Cahaya yang terus menerus meresap
    ke kalbu roh dan jasad
    inilah Cahaya yang kudambakan seumur hidupku

    Maka dari itu duhai angin...
    aku tahu aku tak sehebatmu
    aku tak sesempurna imanmu
    aku cumalah hamba
    yang hanya ingin
    menghabiskan usiaku
    bersama-sama mereka
    yang ingin pulang ke Pangkuan Ilahi

    Dan dengan belas ehsanmu
    izinkan aku menjadi lilin
    biarpun masih malap apinya dan terseksa
    jangan diseksa aku lagi dengan tiupanmu yang menyakitkan aku
    kerana sepanjang kau bertiup kencang tak pernah pun aku
    menghalangmu kerana aku sentiasa cerminkan diriku tak sesempurnamu...dan aku mengalah pada kesempurnaamu itu
    kerana jika aku menghalangmu berdosalah aku pada Allah SWT
    kerana apa yang kau miliki itu adalah kurniaan dari-Nya
    makanya bertiuplah bertiuplah hingga kau tenang
    tapi janganlah sesekali kau tiupkankan api lilinku
    yang malap ini..izinkanlah api malapnya bercahaya
    biarpun dalam keadaan derita dan terseksa
    tanda kau juga menghargai Kurniaan Allah Azzawajallah padaku

    Karya Putri Rimba Niagara
    19 Julai 2012
     ·  · July 19 at 12:52pm · 



      • Pradita Fia SubhanAllah terima kasih Ya Rab kau hadirkan sahabat yg selalu mengagungkan- Mu dan terima kasih karena diberi kesempatan mengenal pribadi yang indah ini...

      • BERSAMA OMBAK RINDU YANG MENDERU-DERU

        Ya Rab
        Syukur aku Kau Kurniakan padaku seorang hamba-Mu
        Yang terlalu memahami dalam keadaan apa jua pun aku
        Sudi berkawan denganku dan terima aku apa adanya
        Hingga kadang kala yang aku tak kuat mempertahankan keikhlasannya padaku
        Hinggakan aku malu pada diriku sendiri dengan kesetiaan persahabatannya denganku
        Ya Rab
        Aku ingin menjadi kawan yang
        Sesetia pantai pada ombak
        Dia adalah Kurniaan-Mu padaku
        Yang terlalu amat berharga daripada permata
        Begitu juga dengan rakan-rakan sastraku yang lain
        Ampunkanlah aku Ya Rabb
        Jika ada rakan-rakan sastraku di grup ini
        Telah aku sakiti hatinya
        Telah aku lukai hatinya
        Tapi percayalah duhai rakan-rakan sastra semua
        Tali ikatan ukhuwah kita tak pernah terputus
        Malah telah kusimpul matikan sejak kita ditemukan oleh-Nya
        Dan sentiasa mewangi di hati ini
        Biarpun kau tak tahu aku terlalu rindukan ketika mula kita berkenalan di alam maya
        Cumanya bila di fb aku tak dapat kekalkan jika kalian terus-terusan menyepi dariku
        Sejujurnya sejak perpisahan itu aku terdera rindu pada kalian
        Maka di bulan Ramadhan yang mulia ini aku mengirimkan maafku di angin lalu
        Agar kalian berlembut hati dan sudi memaafkan aku...
        Maafkan aku ye rakan-rakan yang mengenali diriku melalui karyaku-karyaku
        Percayalah sekali tangan berjabat tersimpul mati dan sentiasa mewangi di hatiku

        Kepada nanda Pradita Fia...
        Bunda merayu padamu janganlah sepikan bunda
        Kerana bunda tak tega disepikan
        Kalau seminggu bisa kok
        Jangan sampai berbulan-bulan
        Ku tak tega terdera rindu...
        Nanti ombak rindu menderu-deru
        Bagaikan pungguk rindukan bulan
        Memanggil-manggil namamu nanda
        Dan bila dah jemu memanggil namamu
        Tanpa balasan sahutan rinduku ke kamu
        Jangan salahkan ombak rindu...
        Cuma yang dapat diucapkan nanti
        Rinduku rindumu telah dibawa pergi
        Bersama ombak rindu yang menderu-deru....
        Cuma tinggal nostalgia kasih dan sayangku padamu nanda...
        Jangan sampai jadi begitu nanda...
        Jika sampai jadi begitu makanya akan terpadamlah api lilinku yang malap ini...
        Adakah kau tega nanda???

        LUAHAN HATI DARIPADA BUNDA RABEAH UNTUK NANDA & RAKAN-RAKAN
        YANG MENGENALIKU DI ALAM MAYA
        MAAF AKAN KULAFAZKAN SAMPAI KAPANPUN!
        19 Julai 2012




0 comments:

Post a Comment

 
;