Tuesday 24 July 2012

SAYANGKU SAYANGMU -(288) - AKU DICIPTAKAN BUKAN UNTUK MEMILIKI CINTAMU




AKU BUKAN DICIPTAKAN UNTUK MEMILIKI CINTAMU

Takdir yg menentukan pertemuan yg tak di sangka, takdirkan jua yg menntukan perpisahan

Unlike · · 4 minutes ago ·
You, Zetty Endless Love and Zali Hus like this.

akdir juga menemukan kau dan aku
Takdir juga membuatkan aku kasih dan rindu padamu
Cuma jika takdir permisahan itu amat memeritkan aku
Kalau boleh aku tak mahu mengenalimu
Kerana aku tak tega menanggung rindu padamu
Apapun aku kena percaya pada takdir
Kerana DIA Maha mengetahui
Aku bukan diciptakan untuk memiliki cintamu...

Karya: Putri Rimba Niagara
24 Julai 2012

about a minute ago · Like · 1

(PETIKAN DARIPADA GRUP OMBAK RINDU2)
24 Julai 2012
 ·  · 
  • Adel Fadel and Naga Terakhir like this.


      • Takdir yg menentukan pertemuan yg tak di sangka, takdirkan jua yg menntukan perpisahan
         ·  · 7 hours ago · 
        • You, Zetty Endless Love and 4 others like this.
          • akdir juga menemukan kau dan aku
            Takdir juga membuatkan aku kasih dan rindu padamu
            Cuma jika takdir permisahan itu amat memeritkan aku
            Kalau boleh aku tak mahu mengenalimu
            Kerana aku tak tega menanggung rindu padamu
            Apapun aku kena percaya pada takdir
            Kerana DIA Maha mengetahui
            Aku bukan diciptakan untuk memiliki cintamu...
            7 hours ago ·  · 1

          • Zetty Endless Love percayalah, dgn mengenali dirimu,ku merasa bahagia sekali, bersama kasih dn sayang mu, tapi apakan daya, ku terpksa berunur diri darimu, demi kebahgiaan dirimu,
            7 hours ago · Edited ·  · 1
          • Rabeah Mohd Ali Tiada yang lebih bahagia pabila kau ucapkan kata cinta dan rindumu ke aku hanyalah kerana-Nya...tapi itu semua lafaz dusta darimu...makanya aku sanggup berpisah denganmu...
            7 hours ago ·  · 1

          • Zetty Endless Love ku akui dgn mngatakan ku tidak mencintai dirimu, utk buatkan dirimu percaya padaku,dn terus mmbenci diriku, tapi hakikatbya,mmng ku masih syg pada mu
            7 hours ago ·  · 1
          • Sayangmu sudah tak ada apa makna lagi bagiku...
            Maafkan aku kasih...
            Biarlah kasihmu kasihku cuma tinggal nostalgia
            Yang pahit bagaikan hempedu untuk dikenang
            Ku doakan kau bahagia di samping dia yang kau cinta
            Kerana permisahan ini adalah atas kehendakmu
            Kerana kau tak dapat melupakan kekasihmu itu
            Dan aku relakan perpisahan ini...
            Biarlah rinduku hanya di musim tengkujuh saja layaknya
            Di ombak rindu kuhanyutkan cintamu yang memilukan ini...
            7 hours ago · 

          • Zetty Endless Love adessss sis Rabeah Mohd Ali, hahahahhahahahah
            7 hours ago ·  · 1
          •  Hehehehe amacam jadi tak puisi kanda ye...hehehe ada jiwang-jiwang tak...hehehe
            7 hours ago · 
          •  
        • maafkan aku

          telah kulakar
          sepotret wajahmu
          insan tersayang
          dalam hidupku
          naluri tersentuh
          jemari kaku
          cuba kuukir senyummu
          namun kugagal
          jiwamu memukau lakaranku
          senyummu enggan menjelma
          hatimu sakit
          hatimu luka
          darahnya tiada
          kerana dalamnya sakitmu
          membarah menceruk rasa
          aku terpaku
          tersembam pilu
          angkaraku
          tidak bermaksud menyembulkan amarahmu
          kini kutatap lukisanku
          engkau sudah tidak seperti dulu
          aku sedar
          aku sudah kehilanganmu

          tangisku tiada berlagu
           ·  ·  · 16 hours ago · 
          • You and 6 others like this.
          • 1 share
            • Jamil Hussin Knp jd cam nie......?
              16 hours ago · 
            • KERANA DIA KITA FAHAM HAKIKAT TAKDIR CINTA

              Duhai kasih yang kukasih
              Kita tak merancang untuk bertemu
              Kita tak merancang untuk berpisah
              Yang kita merancang untuk mematrikan cinta dan kasih kerana-Nya
              Tapi redhalah kerana
              Takdir cinta milik-Nya
              Dia menentukan segala-NYa
              Dia Yang Maha Menentukan siapa yang terbaik untukmu
              Dia Yang Maha Menentukan siapa yang terbaik untukku

              PasakKan ilmu tauhid di imanmu
              Pasti kau redha dengan takdir ini
              Walaupun pahit untuk kau dan aku
              Terima hakikat ini

              Kerana-Nya ku jatuh cinta padamu
              Kerana-Nya ku ingin menjdi milikmu

              Tapi apakan daya cinta dan kasihmu
              Bukan milikku untuk aku tentukan
              Makanya kurela terima perpisahan ini
              Biarpun hati terluka
              Biarpun bathin terseksa

              Demi-Nya kuterima takdir cinta ini
              Dengan penuh kepasrahan
              Moga kau dan aku
              Terima dengan redha
              Tanda kita hamba-Nya
              Yang setia cinta pada-Nya

              Kerana DIA kita bercinta
              Kerana DIA kita faham hakikat takdir
              Cinta bukan milik kita berdua

              KARYA: PUTRI RIMBA NIAGARA
              24 Julai 2012
              4 Ramadhan 1433H
              13 hours ago · 

          • (PETIKAN DARIPADA GRUP OMBAK RINDU-RINDU, WALL LISA ARIF & WALL PUTRI RIMBA NIAGARA)
            24 Julai 2012
            4 Ramadhan 1433H



0 comments:

Post a Comment

 
;