Monday 23 July 2012

SAYANGKU SAYANGMU - (281 ) -DERITA KECEWA DI DUNIA TIDAKLAH SEHEBAT AZAB SENGSARA DI AKHIRAT




    • JIKA PUISIKU MENYAKITKAN HATI BIARKAN KU UNDUR DIRI

      Princess Flavia:

      Itu puisinya Putri Rimba copy aja,,,jadi semua terus ikutan aja masuk copy nya,,,,kerna ga bikin sndrian,,,
      Yesterday at 10:37am · Like

      maaf,,,,mengapa buat onar di pautan sesama insan,,,,? apa kah itu juga di bilang mulia disisi,,agama,,,,puisi juga cuma copy ga asli,,,maaf ya,,bukan apa cuma ga suka sakit menyakit disini,,,itu saja

      Putri Rimba Niagara:

      Duhai Princess Flavia...jika hadir puisiku menyakiti di wall ini...tak apalah...kuundur diri...kerana ini bulan puasa tak baik aku meyakiti hati insan-insan yang mulia dan baik-baik di sini...siapalah aku di hatimu...muhasabah diriku pada Tuhan pun dikatakan menyakitkan ...tapi harus kau ingat aku cuma berpuisi menyebut Tuhan itupun menyakitkan hati? Pelikkan..lainlah aku bercinta dengan manusia...Yelah aku ini tak sebaikmu...tapi aku amat percaya...Cinta Tuhan adalah milik semua...Tuhan adalah Kekasih untuk semua ...semua hamba-Nya berhak jatuh cinta dengan-Nya dan Dengan sifat Dia Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang...Dia akan membalas cinta para hamba-Nya tanpa mengira siapa...jadi apa yang menjadi masalahmu aku mahu jatuh cinta dengan Allah SWT ...kau katakan menyakitkan? Aku tak boleh terima sama sekali tapi jika aku jatuh cinta dengan manusia dan berpuisi memuji-muji kekasihku itu bolehlah kau cemburu dan gara-gara cemburumu itu aku berpisah dengannya dan kau suka ...aku boleh terima...dan aku mengerti aku taklah sehebat kau dan kawan-kawanmu yang hebat berpuisi puitis tak perlu copy kerna ga bikin sendiran....kuucapkan selamat berpuisi padamu dan kawan-kawan dan aku biarlah berpuisi bersama dengan penghuni rimba saja.

      SALAM PUISI
      SALAM KEMAAFAN KERANA AKU BERPUISI TELAH MENYAKITKAN HATIMU DAN TEMAN-TEMANMU YANG HEBAT BERPUISI PUITIS
      SALAM PERPISAHAN PUISI
      KUSENTIASA CERMINKAN PUISIKU TAK SEHEBATMU BERPUISI BERSAMA TEMAN-TEMANMU ITU

      KARYA: PUTRI RIMBA NIAGARA
      22 Julai 2012
      2 Ramadhan 1433H
       ·  · See Friendship · Yesterday at 12:15pm · 
      • Lisa Arif and Ana Maria like this.
        • Lisa Arif Salam Ramadhan kandaku Putri Rimba Niagara
          ramadan mendidik kita
          sabar menahan rasa hati
          nafsu kita rendahkan
          luhurkan hati seputih salju
          adikmu bahagia bermain dalam puisi2mu
          kita pasti tidak dapat puaskan semua rasa hati orang
          cukuplah tulisan kita penghibur lara hati kita
          tulisan kita kepuasan hati kita
          tulisan kita memberi sedikit rasa lega
          bukan menanti sepenuhnya
          walau sedetik
          itulah dia
          penasaran tulisan kita
          biar apa orang kata pada kita
          janji hati kita
          sentiasa berkata
          tulislah selagi ada ilhammu
          pedulikan apa orang lain kata
          jatuh dan bangun kita
          adakah dalam pandangan mereka
          ya...hatiku akan aku belai2kan
          kerna jatuh bangunku
          sakit pedihku
          hanya hatiku sendiri yang setia bersamaku.

          salam bahagia kandaku sayang
          i love u muach
          10 hours ago ·  · 1
        • SEMUA BERHAK JATUH CINTA PADA-NYA

          Love u too dinda...
          Bila difikirkan derita kecewa di dunia ini apalah sangat
          Jika dibandingkan kekecewaan di akhirat nanti yang tak dapat ditebus dinda...
          Makanya di bulan Ramadhan yang mulia ini...kanda mahu merawat duka kanda
          Dengan muhasabah diri kanda sendiri
          Kerana belum cukup pasakan ilmu tauhid di kalbu ini
          Hinggakan puisi kanda memuji Allah SWT dikatakan menyakitkan hati...
          Yang menyedihkan kanda ...dinda...
          Kanda akan boleh terima jika puisi kanda memuji kekasih kanda dalam bercinta
          Memang patutpun mereka tak suka kerana bercinta yang sia-sia memuji
          Ini kanda memuji Ilahi Pencipta semua yang di langit dan
          Di bumi ini... dan akan pulang bertemu-Nya bila sampai saatnya nanti
          Memang kanda tak boleh terima sama sekali...
          Urat saraf minda terkedu rasanya
          Tersayat-sayat bagaikan disiat-siat
          Apalah yang hendak dicemburu dengan kanda
          Yang mahu pulang ke jalan-jalan-Nya
          Apakah jahat sangat ke kanda hinga tak layak
          Untuk memuji Tuhan?
          ALLAHU AKHBAR
          Di bulan puasa yang mulia ini pintu -pintu langit ke Syurga
          Terbuka seluas-luas-Nya....
          Cinta-Nya hingga melepasi hingga ke langit ke tujuh
          Sesiapapun boleh mencapainya
          Jika benar yakin dengan cintanya pada Pencipta-Nya
          Bukankah Allah SWT mengikut prangsangka hamba-Nya
          Jadi kita bersangka baik pada-Nya
          Bukan gitu dinda?

          Pada si hamba tersebut
          Jika aku ada salah padamu...maafkanlah aku
          Kerana aku insan yang tak sempurna
          Tapi tolonglah jangan fitnah aku mencuri karya orang
          Tahukah kamu aku berkarya kerana-NYa
          Kerana mensyukuri Kurniaan dari-Nya
          Tolong jangan cemburu padaku mahu bercinta dengan-Nya
          Kerana siapapun berhak jatuh cinta padanya...
          Di bulan Ramdhan ini
          Berlumba-lumbalah kita
          Untuk jatuh cinta pada-NYa
          Dan cinta itu kita patrikan hingga ke hujung nyawa kita
          Mana tahu DIA sudi membalas cinta suci kita ini
          Aamiin Ya Rabbal A'Lamin

          Moga Allah SWT makbulkan doa kanda ini Si Puteri Saljuku ,
          KANDA PUTRI RIMBA NIAGARA
          23 Julai 2012
          3 Ramadhan 1433H
          8 hours ago · 
      • Lisa Arif was tagged in Syaiful Rahmani's photo. — with Hasmy Zurina and 15 others.
        RAMADHAN OH RAMADHAN !!

        "Inilah bulan dimana engkau diundang menjadi tetamu Allah dan dimuliakan oleh-Nya. Pada bulan ini nafasmu menjadi tasbih, tidurmu menj...
         ·  · Friday at 5:36pm · 
        • You, Ahmad TajuddinLisa Arif and 71 others like this.
          • Rabeah Mohd Ali ANDAINYA INI RAMADHAN TERAKHIRKU

            Ramadhan Ya Ramadhan
            Sudilah menjadi sahabatku
            Sudilah menjadi temanku
            Sudilah menjadi menyokongku

            Jika kau sudi menjadi
            Sahabatku
            Penemanku
            Penyokongku

            Pasti aku bersyukur
            Dan tersungkur di sejadah cinta-Nya
            Kerana aku mahu
            Kau terus menerus
            Menyubur suburkan untuk aku
            Terus-terus beribadah ikhlas
            Semata kerana-NYa
            Bukan untuk pandangan manusia
            Tapi untuk padangan Alllah Azzawajallah

            Usiaku yang tersisa ini masih tak dapat
            Menampung amalan yang ingin aku
            Persembahakan pada Tuhanku...
            Aku malu...malu...malu...
            Untuk membawa bekalan yang
            Terlalu sedikit ini...sedangkan usiaku
            Sudah pun melewati senja
            ALLAHU AKHBAR!

            Mana tahu berkat sokonganmu Ramadhan
            Urat sarafku dan tulang belulangku dan semua
            Pacainderaku menjadi segagah pahlawan
            Fisabilillah yang hidup mati-Nya hanya
            Ke jalan-jalan Allah SWT
            Allahu Akhbar bertuahnya aku jika
            Tuah itu menyebelahiku Aamin

            Andai-Nya ini adalah ramadhan terakhirku
            Dapatlah aku membawa bekalan yang telah
            Dilipat ganjaran pahalanya berganda-ganda
            Banyak-NYa semua-Nya dalam pengetahuan
            Allah dan semua pintu-pintu ke Syurga
            Di buka seluas-Nya untuk para hamba-Nya
            Yang beribadat ikhlas kerana-Nya..

            Ramadhan Ya Ramadhan
            Berkat kami berkasih sayang ukhuwah kasih
            Dan saling memaafkan semua teman-teman kami
            Kau sudilah senyum padaku
            Agar hidupku sentiasa berada di dalam
            Rahmat Kasih-Nya yang berpanjangan
            Seumur hidupku seumur hidup kawan-kawanku

            Ramadhan Ya Ramadhan
            Yang kudambakan dalam hidup ini
            Menjadi hamba Allah yang disayangi
            Allah SWT dan di sayangi semua penghuni
            Di bumi jua di langit Aamiin

            Ramadhan Ya Ramadhan
            Ketemukan aku agar aku
            Dan semua pembaca karyaku
            Dapat beramal di malam Lailatul Qadar
            Kerana di malam itu lebih baik daripada
            Seribu bulan Aamiin

            Ramadhan Ya Ramadhan
            Jika ini Ramadhan terakhirku
            Bukakanlah hati-hati
            Kawan-Kawanku yang telah aku sakiti
            Hatinya secara sengaja atau tidak
            Memaafkan aku kerna
            Aku takut Allah SWT murka padaku
            Kerana selagi aku tidak dimaafkan oleh
            Teman-temanku pasti malanglah aku
            Tika aku berhidup di muka bumi ini
            Kerana sengaja bermusuh-musuhan dengan
            Kawan-kawanku biarpun cuma di alam maya
            Sedangkan tiada terniat di hatiku untuk
            Membuatkan mereka membenciku kerana
            Nawaitu asalkau semua yang hadir dalam
            Hidupku bagaikan
            Permata-permata dari Syurga
            Kiriman Allah SWT padaku untuk aku
            Syukuri

            Ramadhan Ya Ramdhan...
            Moga Allah SWT menerima
            Segala amalan dan niat baikku
            Kerana Alllah SWT menerima
            Semua niat-niat yang baik-baik
            Belum melakukan sudah diberi pahala
            Dilakukan lagilah pahala
            Begitulah Maha Penyayang-NYa Allah SWT
            Pada semua hamba-Nya tiada terkecuali

            Ramadhan Ya Ramadhan
            Moga aku dan semua pembaca karyaku
            Dapat beramal di bulan Ramadhan
            Dengan ikhlas kerana-Nya
            Mana tahu ini adalah Ramadhan terakhir
            Yang akan kami persembahkan kepada
            Allah SWT dan diterima dalam redha-Nya
            Aamiin Ya Rabbal A'Lamin

            Putri Rimba Niagara
            20 Julai 2012
            Friday at 5:39pm ·  · 6
          • Venny Mariani Wijaya aduuh bang bagus sekali fotonya tks y selamr menunaikan puasanya
            Friday at 5:52pm ·  · 2
          • Syaiful Rahmani Rabeah Mohd Ali,,,kok panjang betul puisinya, kaya kereta aja,,,,hehehe
            Friday at 5:56pm ·  · 1
          • Fatimah Az-zahra Amin.semoga di bulan Ramadan ini mendapat ampunan bagi kita semua amin
            Friday at 10:11pm ·  · 1
          • ChintaKasih RatuHatiku Ain selamat berpuasa ya sahabatkuSyaiful Rahmani muga kebrkatan jua yg di peroleh..♥~♥
            Saturday at 12:42am ·  · 1
          • Syaiful Rahmani Venny Mariani WijayaFatimah Az-zahra danChintaKasih RatuHatiku Ain,,,terimakasih ya teman2 atas koment dan do'anya, semoga kita semua dapat melaksanakan shaum (puasa) Ramadhan kali ini dg sebaik2nya dalam keadaan sehat wal-afiat, penuh kedamaian serta dapat meraih kemenangan di akhir nanti berupa iman dan takwa. Aamiin,,,,,
            Saturday at 4:25am ·  · 2
          • Princess Flavia itu puisinya rabeah copy aja,,,jd semua trus ikutan aja masuk copy nya,,,,kerna ga bikin sndrian,,,
          • Rabeah Mohd Ali maaf,,,,mengapa buat onar di pautan sesama insan,,,,? apa kah itu juga di bilang mulia disisi,,agama,,,,puisi juga cuma copy ga asli,,,maaf ya,,bukan apa cuma ga suka sakit menyakit disini,,,itu saja

            Duhai Princess Flavia...jika hadir puisiku menyakiti di wall ini...tak apalah...kuundur diri...kerana ini bulan puasa tak baik aku meyakiti hati insan-insan yang mulia dan baik-baik di sini...siapalah aku di hatimu...muhasabah diriku pada Tuhan pun dikatakan menyakitkan ...
            tapi harus kau ingat aku cuma berpuisi menyebut Tuhan itupun menyakitkan hati? Pelikkan..lainlah aku bercinta dengan manusia...Yelah aku ini tak sebaikmu...tapi aku amat percaya...Cinta Tuhan adalah milik semua...Tuhan adalah Kekasih untuk semua ...semua hamba-Nya berhak jatuh cinta dengan-Nya dan Dengan sifat Dia Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang...Dia akan membalas cinta para hamba-Nya tanpa mengira siapa...jadi apa yang menjadi masalahmu aku mahu jatuh cinta dengan Allah SWT ...kau katakan menyakitkan?
            Saturday at 11:09pm · Edited · 

0 comments:

Post a Comment

 
;