Tuesday 24 July 2012

SAYANGKU SAYANGMU - ( 285 ) TAKDIR PARA KESATRIA (II)



  • Putri Rimba Niagara shared KUIL CINTA.. ( KUMPULAN KATA INDAH CINTA,BIJAK DAN PERSAHABATAN)'s photo.
     ·  ·  · Yesterday at 7:50am · 

























  • ANDAINYA INI RAMADHAN TERAKHIRKU

    Ramadhan Ya Ramadhan
    Sudilah menjadi sahabatku
    Sudilah menjadi temanku
    Sudilah menjadi menyokongku

    Jika kau sudi menjadi
    Sahabatku
    Penemanku
    Penyokongku

    Pasti aku bersyukur
    Dan tersungkur di sejadah cinta-Nya
    Kerana aku mahu
    Kau terus menerus
    Menyubur suburkan untuk aku
    Terus-terus beribadah ikhlas
    Semata kerana-NYa
    Bukan untuk pandangan manusia
    Tapi untuk padangan Alllah Azzawajallah

    Usiaku yang tersisa ini masih tak dapat
    Menampung amalan yang ingin aku
    Persembahakan pada Tuhanku...
    Aku malu...malu...malu...
    Untuk membawa bekalan yang
    Terlalu sedikit ini...sedangkan usiaku
    Sudah pun melewati senja
    ALLAHU AKHBAR!

    Mana tahu berkat sokonganmu Ramadhan
    Urat sarafku dan tulang belulangku dan semua
    Pacainderaku menjadi segagah pahlawan
    Fisabilillah yang hidup mati-Nya hanya
    Ke jalan-jalan Allah SWT
    Allahu Akhbar bertuahnya aku jika
    Tuah itu menyebelahiku Aamin

    Andai-Nya ini adalah ramadhan terakhirku
    Dapatlah aku membawa bekalan yang telah
    Dilipat ganjaran pahalanya berganda-ganda
    Banyak-NYa semua-Nya dalam pengetahuan
    Allah dan semua pintu-pintu ke Syurga
    Di buka seluas-Nya untuk para hamba-Nya
    Yang beribadat ikhlas kerana-Nya..

    Ramadhan Ya Ramadhan
    Berkat kami berkasih sayang ukhuwah kasih
    Dan saling memaafkan semua teman-teman kami
    Kau sudilah senyum padaku
    Agar hidupku sentiasa berada di dalam
    Rahmat Kasih-Nya yang berpanjangan
    Seumur hidupku seumur hidup kawan-kawanku

    Ramadhan Ya Ramadhan
    Yang kudambakan dalam hidup ini
    Menjadi hamba Allah yang disayangi
    Allah SWT dan di sayangi semua penghuni
    Di bumi jua di langit Aamiin

    Ramadhan Ya Ramadhan
    Ketemukan aku agar aku
    Dan semua pembaca karyaku
    Dapat beramal di malam Lailatul Qadar
    Kerana di malam itu lebih baik daripada
    Seribu bulan Aamiin

    Ramadhan Ya Ramadhan
    Jika ini Ramadhan terakhirku
    Bukakanlah hati-hati
    Kawan-Kawanku yang telah aku sakiti
    Hatinya secara sengaja atau tidak
    Memaafkan aku kerna
    Aku takut Allah SWT murka padaku
    Kerana selagi aku tidak dimaafkan oleh
    Teman-temanku pasti malanglah aku
    Tika aku berhidup di muka bumi ini
    Kerana sengaja bermusuh-musuhan dengan
    Kawan-kawanku biarpun cuma di alam maya
    Sedangkan tiada terniat di hatiku untuk
    Membuatkan mereka membenciku kerana
    Nawaitu asalkau semua yang hadir dalam
    Hidupku bagaikan
    Permata-permata dari Syurga
    Kiriman Allah SWT padaku untuk aku
    Syukuri

    Ramadhan Ya Ramdhan...
    Moga Allah SWT menerima
    Segala amalan dan niat baikku
    Kerana Alllah SWT menerima
    Semua niat-niat yang baik-baik
    Belum melakukan sudah diberi pahala
    Dilakukan lagilah pahala
    Begitulah Maha Penyayang-NYa Allah SWT
    Pada semua hamba-Nya tiada terkecuali

    Ramadhan Ya Ramadhan
    Moga aku dan semua pembaca karyaku
    Dapat beramal di bulan Ramadhan
    Dengan ikhlas kerana-Nya
    Mana tahu ini adalah Ramadhan terakhir
    Yang akan kami persembahkan kepada
    Allah SWT dan diterima dalam redha-Nya
    Aamiin Ya Rabbal A'Lamin

    Putri Rimba Niagara
    20 Julai 2012
    Friday at 5:59pm · Like · 1
     ·  · Yesterday at 7:48am · 


    • You, Adel Fadel and Ahmad Tajuddin like this.

      • SASTRAMU SASTERAKU KUBINGKAIKAN DALAM KALBU JIWA

        JIKA PUISIKU MENYAKITKAN HATI BIARKAN KU UNDUR DIRI

        Princess Flavia:

        Itu puisinya Putri Rimba copy aja,,,jadi semua terus ikutan aja masuk copy nya,,,,kerna ga bikin sndrian,,,
        Yesterday at 10:37am · Like

        maaf,,,,mengapa buat onar di pautan sesama insan,,,,? apa kah itu juga di bilang mulia disisi,,agama,,,,puisi juga cuma copy ga asli,,,maaf ya,,bukan apa cuma ga suka sakit menyakit disini,,,itu saja

        Putri Rimba Niagara:

        Duhai Princess Flavia...jika hadir puisiku menyakiti di wall ini...tak apalah...kuundur diri...kerana ini bulan puasa tak baik aku meyakiti hati insan-insan yang mulia dan baik-baik di sini...siapalah aku di hatimu...muhasabah diriku pada Tuhan pun dikatakan menyakitkan ...tapi harus kau ingat aku cuma berpuisi menyebut Tuhan itupun menyakitkan hati? Pelikkan..lainlah aku bercinta dengan manusia...Yelah aku ini tak sebaikmu...tapi aku amat percaya...Cinta Tuhan adalah milik semua...Tuhan adalah Kekasih untuk semua ...semua hamba-Nya berhak jatuh cinta dengan-Nya dan Dengan sifat Dia Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang...Dia akan membalas cinta para hamba-Nya tanpa mengira siapa...jadi apa yang menjadi masalahmu aku mahu jatuh cinta dengan Allah SWT ...kau katakan menyakitkan? Aku tak boleh terima sama sekali tapi jika aku jatuh cinta dengan manusia dan berpuisi memuji-muji kekasihku itu bolehlah kau cemburu dan gara-gara cemburumu itu aku berpisah dengannya dan kau suka ...aku boleh terima...dan aku mengerti aku taklah sehebat kau dan kawan-kawanmu yang hebat berpuisi puitis tak perlu copy kerna ga bikin sendiran....kuucapkan selamat berpuisi padamu dan kawan-kawan dan aku biarlah berpuisi bersama dengan penghuni rimba saja.

        SALAM PUISI
        SALAM KEMAAFAN KERANA AKU BERPUISI TELAH MENYAKITKAN HATIMU DAN TEMAN-TEMANMU YANG HEBAT BERPUISI PUITIS
        SALAM PERPISAHAN PUISI
        KUSENTIASA CERMINKAN PUISIKU TAK SEHEBATMU BERPUISI BERSAMA TEMAN-TEMANMU ITU

        KARYA: PUTRI RIMBA NIAGARA
        22 Julai 2012
        2 Ramadhan 1433H
        Like · · Unfollow Post · 19 hours ago
        3 people like this.

        Norm Norman Mohd Yusoff biarkan aja Putri Rimba Niagarai, bila letih akan diamlah dia........ kerjakan ibadah puasamu dengan sempurna kerna ia lebih afdal dari mempersoalkan kebencian ini diwaktu Ramadhan yang mulia ini!
        17 hours ago · Like · 1

        BILAMANA GUGUSAN BINTANG BERGUGURAN KE BUMI
        BERARTI KURINDUKAN KARYA KALIAN LALU KUABADIKAN
        DI KALBU HATI!

        Kita bukan soalkan kebencian tapi soal dendam membara yang tak habis-habis walaupun sudah tibanya bulan Ramadhan...mana tahu dengan mengundurnya puisiku dan puisiku tidak bersiaran lagi hilang segala dendam membara ini...dan aku memang sukakan ketenangan...semuanya dapat beribadat dengan aman dan tenang tanpa ada kebencian dengan dendam yang membara...salam kemaafkan untuk semua yang telah membenci karya-karyaku bersiaran...biarlah aku aman berkarya pada mereka yang sudi membaca karyaku...ketiadaan karyaku aman damailah kalian semua dengan puisi-puisi yang digemari dan memenuhi citarasa kehendak ahli grup di sini... jangan jadi sepertiku berkarya memuji-muji Allah SWT dan musahabah diri sendiri dan meminta maaf beribu kali pun dikatakan menyakitkan hati dan membuat onar...sememangnya aku tak boleh terima...maafkan aku ye...kudaoakan semua ahli-ahli di sini menghasilkan karya mengundang Nur Hidayah Kasih Ilahi dan menyambung ukhuwah puisi di antara satu sama lain. Harap fahami daku ...aku mahu berlalu pergi...biarlah aku menjadi si pungguk yang rindukan rang bulan hanya sekadar membaca puisi kalian semua dari balik bintang-bintang dan bilamana gugusan bintang berguguran ke bumi itu berarti tangisan air mataku merindui karya-karya kalian dan kuabadikan mewangi di kalbu hati. Moga Allah SWT terima karyaku dan karya semua rakan-rakan puisi sebagai bekalan akhirat. Aamiin Ya Rabbal A'Lamin.

        Putri Rimba Niagara
        23 Julai 2012
        2 Ramadhan 1433
        16 hours ago · Edited · Like · 1

        Naga Terakhir sabar, sauhabatku yg cantik, bulan ramadhan jangan merajuk begitu dong hehe
        16 hours ago · Like · 1
        11 minutes ago · Like

        Yesterday at 7:53am ·  · 1

      • RINDUKU RINDUMU DIHERET OMBAK RINDU

        Bilamana kufikirkan kau sebaik temanku makanya hatiku yang retak sejuta bercantum semula tapi dalam keadaan luka parah baru kau memunculkan diri duhai temanku yang sudah lama menyepikan karya-ku...tega kamu padaku ye...apa salahku padamu? bilang sama aku? dulu berjanji setia mahu jadi rakan sastra yang setia...ini manjang saja sibuk...sibuk pun mestilah rajin juga turun ke padang di grup yang kau bina dan kau sebagai adminnya...ingin ku nanya apakah matlamatmu membina grup ini ye...? jika matlamatmu seiring dengan matlamatku barulah aku bisa senyum ok...jangan sekali biarkan rindumu rinduku diheret ombak rindu lalu dibalingkan ke tengah lautan gulungan bara ombak yang membara-bara...pasti matlamatmu untuk memartabatkan sastramu sasteraku hancur berkecai-kecai di telan ombak rindu...

        KARYA: PUTRI RIMBA NIAGARA
        23 Julai 2012
        2 Ramadhan 1433H

        Norsiah Kandar biarkan apa orang nak kata tulis dan karya milik kita...teruskan menulis...kerana kau saja yang memeriahkan grup ini..tampa mu mungkin anya terus sepi
        15 hours ago · Unlike · 3

        Naga Terakhir Bulan ramadhan, bulan yg mulia. Kpd sahabat semua, minal aidzin wal fa idzin, mohon maaf bila terselip khilaf di balik canda kata. Selamat menjalankan ibadah puasa. Selamat berkarya ...
        14 hours ago · Unlike · 1

        INGIN MERAIH KASIH DAN RINDU-NYA

        Duhai sahabatku Nursiah Kandar...
        Hidupku adalah air mata
        Air mata yang tertumpah ini
        Hanya yang bisa kungalirkan hanyalah untuk-Nya
        Pada masalah yang remeh temeh ini
        Aku sudah tak terdaya lagi
        Tujuan aku berkarya
        Ingin meraih kasih-Nya dan rindu-Nya
        Dan berkasih sayang kepada semua rakan sastra demi-Nya
        Tapi jika mereka tetap menyalahkan dalam berkarya...
        Lalu aku terseksa terus terusan aku nggak tega
        Kerana aku takut sangat
        Pabila sampai masanya nanti
        Mereka yang sakit hati dengan karyaku
        Bertambah ramai...
        Moga di ramadhan ini
        Aku masih dapat bertahan semampu daya
        Maafkan segala kekhilafanku dalam berkarya...
        Apapun aku amat menghargai sokonganmu sahabatku Norsiah Kandar
        Kerana dalam kesibukan masa masih sudi membaca karya-karyaku....
        Salam ukhuwah kasih untuk mu Norsiah dan kepada rakan-rakan sastra Yang lain...Salam Ramadhan.... Salam Sastera Kasih dariku di benua
        Malaysia....
        13 hours ago · Like · 2

        Naga Terakhir sahabat Putri Rimba Niagara, bila ada yg mengkritisi karyamu, itu malah bagus. Berarti karyamu dibaca orang. Ahli (anggota) group ini ada 819 orang, bila ada 1 yg menjelek-jelekan itu masih tak ape hehehe, ratusan ahli lainnya, diam-diam terus membaca karyamu yang juga karyaku, sastramu sastraku
        13 hours ago · Unlike · 1

        SASTRAKU SASTERAKU

        Sastramu memanglah menjadi pujaanku
        Bahasa sastramu memang kusuka
        Sebab itu bilamana ada rakan-rakan
        Yang sudi berpuisi denganku
        Aku cuba sedaya mampu membalas puisinya
        Biarpun kadang kala aku nggak faham apa maksud bahasamu
        Maklumlah bahasamu Indonesia
        Bahasaku Bahasa Malaysia
        Yang lucunya suatu ketika dulu
        Kukatakan padamu boleh ngak aku menggunakan
        Bahasa Indonesia bila aku berkarya?
        Kau kata gunakan sahaja Bahasa Malaysia itu nampak keasliannya
        Kujawab
        Aku dah suka nak buat macam mana....
        Semenjak dari itu aku pun mula gunakan bahasa Indonesia
        Yang dikit-dikit aje yang aku bisa kufaham
        Yang tak bisa faham...faham-faham ajelah .....hehehehe

        Kerana dunia sastramu duniaku
        Makanya aku amat hargai dan minat sangat-sangat
        Karya kawan-kawan sastraku
        Makanya aku bingkaikan
        Menjadi sebuah karya yang kuminati
        Dan ingin kukongsikan pada teman-temanku di Malaysia
        Aku suka sangat pabila karya sastra dari rakan sastra Indonesia
        Bergandingan puisi bersamaku kubingkaikan
        Dalam sebuah antologi puisi kalbu puisiku puisimu
        SASTRAMU SASTERAKU
        Itulah aku dan kenapa aku suka
        PUISIMU PUISIKU
        Puisi kalbu puisi hati
        Setiap kata-kata adalah puisi
        Ah! Bahagia gitu
        Ah! Lucunya
        Jika puisiku selamba aje gunakan bahasa Indonesia
        Kadang kala aku juga tergelak sendiri
        Janji aku suka dengan dunia puisiku puisimu...hehehehe

        KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
        22 Julai 2012

        PEJUANG SASTRA FISABILILLAH

        Suka tengok dragon...dah menjelmakan diri menjadi manusia gagah perkasa dengan Izin Allah SWT....dan teruskan perjuangan fisabilillah sastra rumpun melayu nusantara...moga berjaya segala Usahamu.Aamiin.
        kalau tidak selamanya jadi naga yang menyembunyikan diri sebenar...
        Syukur Alhamdulillah..
        dari dragon bertukar menjadi Naga Pamungkas
        duhai Naga Pamungkas
        dengan bertukarnya kamu menjadi manusia
        jadilah kau ketua fisabilillah sastra melayu
        agar semua bala tentera fisabilillah sastra rumpun melayu nusantara
        terus bersemangat untuk berjuang di medan pena
        tela darah, keringat dan airmata dijadikan tinta demi perjuangan Fisabilillah sastra melayu rumpun melayu nusantara agar lahirlah jutaan pejuang fisabilillah sastra
        di benuamu di benuaku dan diserata benua
        SASTRAMU SASTRAKU SASTRA SEMUA
        berkarya....berkarya...berkarya....
        saling memberi sokongan/dukungan
        semuanya kerana Allah SWT
        moga matimu matiku dan mati semua pejuang sastra fisabilillah
        dibalas syahid Allah SWT
        Aamiin Aamiin Aamiin Ya Rabbal A'Lamin

        KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
        24 Julai 2012
        3 Ramadhan 1433H

        (PETIKAN DARIPADA WALL GRUP DIALOG RUMAH SASTRA BORNEO & WALL NAGA TERAKHIR & PUTRI RIMBA NAIGARA)
        24 Julai 2012
        3 Ramadhan 1433H

        Yesterday at 7:55am ·  · 1

      • Adel Fadel LASKAR MUDA MEMBERI KABAR PD SANG PUTRI disaat laskar mendengarkan dr hembusan angin yg hijrah dr selatan sang laskar berderu kenjang hatinya mendengar kabar ini, dia sang laskar bergegas memberi tahu pd laskar yg lain ada apa sang putri ya.....!rs keingin tahu laskar muda....setelah sang laskar selidiki masalah sang putri....!oh laskarpun coba beri saran atau masukan pada sang putri,,laskarpun berucap pada sang putri,.........!!!!!!!!! putri ingat bilamana kita hidup bagaikan sebuah perahu yg di goncang ombak yg tak bersahabat,makanya akan terbaliklah perahu itu bilamana tak kuat dayungnya atau si pengendali perahu untuk menepis semua gulungan ombak,maka dayung dan diri kitalah harus berupaya utk mencapai sebuah bibir pantai,agar kita dapat merasakan kelegaan angin laut yg menyenangkan...maka sang putri hrs bs menerimanya n ihklaskan pd ALLAH sj,atas hal gelombang laut yg kecil ini...laskar lanjut meminta pd sang putri titah selanjutnya...!
        Yesterday at 12:06pm ·  · 1

      • Duhai Laskar muda yang setia berbakti untuk sang putri rimba...
        Sang putri rimba sekarang ini sedang berduka dek daunan ukiran kasihnya dikatakan menyakitkan hati pembaca
        Sedangkan daunan kasih di rimba niagara ditunggu-tunggu untuk disebar luaskan oleh penghuni rimba niagara
        Pabila mereka membacanya mendayu-dayu sayu mahu saling berlumba-lumba untuk persiapan bekalan pulang ke Pangkuan Ilahi. Mereka berkasih sayang dan saling berkorban untuk ke jalan-jalan syahid.

        Mentang-mentanglah pahlawan hamba si kunta si kunte telah tiada mereka sewenang-wenengnya menghina daunan ukiran kasih yang hamba karangkan...memanglah hamba tak sebaik dan sepandai mereka berpuisi indah...tapi yang peliknya penghuni rimba boleh faham kenapa mereka yang di luar sana tak faham..kalau tak faham tak perlu baca...dan sepikan saja...hina sangat ke hamba jika hamba Memuji Tuhan? Memupuk kasih sayang demi-Nya dan hamba muhasabah diri sendiri kerana hamba insan tak sempurna seperti mereka? Hamba kenal dia pun tidak dan dengan beraninya dia masuk ke inbox hamba memberi amaran agar hamba jangan berkarya lagi...?
        Kerna karya hamba menyakitkan hati dan dengan egonya memberi tahu kawan-kawanya karya ukiran daunan kasih hamba copy karya orang lain karena nggak bisa berkarya....itukan satu fitnah yang besar....memang hamba akui hamba ada menyalin karya orang lain tapi hamba tulis nama si pengarangnya kerana hamba sangat suka menghargai karya kawan-kawan sastra kerana karya mereka hamba berbalas puisi bersama mereka. Kehadiran mereka secara tidak langsung telah mencetuskan hamba berkarya puisi.

        Hamba pernah di katakan bersusah payah memerah otak dan berkarya tidak dapat hasilnya ...itukan satu usaha yang sia-sia...jika ada penerbit mahu menerbitkan ukiran daunan kasih hamba terima sajalah...katanya sebab selagi nama manusia hidup perlukan wang. Hamba katakan padanya...berapa sen sangatlah wang yang dibayar oleh penerbit dan hak cipta adalah terpelihara tak boleh disiarkan di mana-mana. Memandangkan wang bukanlah matlamat hamba makanya hamba rela menyiarkan serata tempat selagi ada yang sudi membacanya. Dan jika ada penerbit yang mahu menerbtikan karya hamba..hakcipta adalah antara hamba dan penerbit...itu syaratnya atau hamba perintahkan Laskar muda mencarikan dana untuk menerbit kara-karya hamba...adakah Laskar muda sanggup lakukan itu dan ini adalah antara tugas-tugasmu duhai laskar muda...setuju atau nggak...setuju katakan setuju kalau nggak...nggak apa-apalah...hehehehe

        Yesterday at 12:58pm ·  · 1

      • Adel Fadel amanat titah sang putri...udah laska muda terima,maklumat yg putri infokan ke laskar muda coba laskar muda,kaji n bantua secara perlahan sang putri,laskar muda ajukan agar sang putri berdiam dr dulu dalam gua2 sana sambil menciptakan hak n haknya sang putri dulu,sempbah pamit laskar putri.>1

      • BETAPA DI GUA

        Terima kasih laskar muda...kerana memahami jiwa dan hasrat hamba...
        Teringat kata-kata sahabat hamba Putri Ratna Sari
        Kanda Putri Rimba ...mahu betapa di gua untuk apa ye...
        Bermunajat pada Allah SWT menjadi hamba-Nya yang dibalas cinta-Nya
        Dinda ingatkan kanda mahu mohon menjadi kaya-raya
        Duhai dinda apa lagi yang lebih bermakna di dunia ini melainkan cinta kita dibalas-Nya
        Kalau dinda mahu menjadi kaya raya daripada hidup dalam gubuk derita dan kita dipandang mulia manusia
        Dinda kekayaan itu milik Allah SWT kalau dia mahu memberi sekejap saja
        Andaikata hari ini diberikan berjutaan ringgit pada kanda
        Selepas beberapa saat itu kanda dipanggil-Nya gimana?
        Adakah kekayaan itu kanda dapa miliki?
        Tidakkan?
        Makanya di bulan Ramdhan yang penuh berkat ini
        Marilah kita berlumba-lumba bermuhasabah diri
        Ke mana kita selepas mati
        Ke Syurga atau ke neraka?
        Semuanya pilihan kita sendiri
        Janganlah dinda kata dinda
        Mahu senang di dunia ini kerana di akhirat belum tentu masuk Syurga
        Jangan...jangan...jangan... bilang gitu dinda...
        Percayalah dengan kata-kata ini

        ALLAH SWT TIDAK MENGIRA BERMULANYA KAMU
        TAPI ALLLAH SWT MENGIRA BERAKHIRNYA KAMU

        JIKA KITA KEJAR DUNIA...DUNIA AKAN TINGGALKAN KITA
        JIKA KITA KEJAR AKHIRAT...DUNIA AKAN MENGIKUT KITA

        ALLAH SWT MENGIKUT PRASANGKA HAMBA-NYA
        MAKA SENTIASA BERPRANGSANGKA BAIK KEPADA-NYA

        Harap kata-kata di atas dapat menyuburkan imanmu imanku iman semua
        duhai laskar muda hamba Adel Fadel...
        Selamat menjalankan tugas yang diberi dengan jayanya...Aamiin

        PUTRI RIMBA NIAGARA
        23 Julai 2012

        Yesterday at 1:52pm ·  · 1

  • Putri Rimba Niagara shared Syiemma Hashim's photo.
    Senandung Ramadhan..

    Sudah tiga hari di bulan Ramadhan
    angin yang berhembus membelai perasaan
    waktu yang berlalu penuh keberkatan
    ...
     ·  ·  · Yesterday at 7:44am · 


    • You like this.

      • Senandung Ramadhan..

        Sudah tiga hari di bulan Ramadhan
        angin yang berhembus membelai perasaan
        waktu yang berlalu penuh keberkatan
        jika diisi dengan kebaikan
        dalam lingkaran masa yang diperintahkan

        Rahmat yang tersembunyi perlu dicari
        ia tidak datang sendiri
        nikmat yang ada tidak terbeli
        Allah tak meminta balas, hanya memberi
        puasa itu baik untuk kesihatan jasmani

        Ramadhan bulan suci
        marilah kita selaraskan diri
        bersih-bersih jasmani
        bersih-bersih rohani
        agar menjelma diri yang lebih suci — with Fadhliah Baharudin,





  • KUSENTIASA CERMINKAN PUISIKU TAK SEHEBATMU BERPUISI BERSAMA TEMAN-TEMANMU ITU

    Norm Norman Mohd Yusoff:

    Biarkan aja saudari Putri Rimba Niagara, bila letih akan diamlah dia........ kerjakan ibadah puasamu dengan sempurna kerna ia lebih afdal dari mempersoalkan kebencian ini diwaktu Ramadhan yang mulia ini!

    BILAMANA GUGUSAN BINTANG BERGUGURAN KE BUMI
    BERARTI KURINDUKAN KARYA KALIAN LALU KUABADIKAN
    DI KALBU HATI!

    Kita bukan soalkan kebencian tapi soal dendam membara yang tak habis-habis walaupun sudah tibanya bulan Ramadhan...mana tahu dengan mengundurnya puisiku dan puisiku tidak bersiaran lagi hilang segala dendam membara ini...dan aku memang sukakan ketenangan...semuanya dapat beribadat dengan aman dan tenang tanpa ada kebencian dengan dendam yang membara...salam kemaafkan untuk semua yang telah membenci karya-karyaku bersiaran...biarlah aku aman berkarya pada mereka yang sudi membaca karyaku...ketiadaan karyaku aman damailah kalian semua dengan puisi-puisi yang digemari dan memenuhi citarasa kehendak ahli grup di sini... jangan jadi sepertiku berkarya memuji-muji Allah SWT dan musahabah diri sendiri dan meminta maaf beribu kali pun dikatakan menyakitkan hati dan membuat onar...sememangnya aku tak boleh terima...maafkan aku ye...kudaoakan semua ahli-ahli di sini menghasilkan karya mengundang Nur Hidayah Kasih Ilahi dan menyambung ukhuwah puisi di antara satu sama lain. Harap fahami daku ...aku mahu berlalu pergi...biarlah aku menjadi si pungguk yang rindukan rang bulan hanya sekadar membaca puisi kalian semua dari balik bintang-bintang dan bilamana gugusan bintang berguguran ke bumi itu berarti tangisan air mataku merindui karya-karya kalian dan kuabadikan mewangi di kalbu hati. Moga Allah SWT terima karyaku dan karya semua rakan-rakan puisi sebagai bekalan akhirat. Aamiin Ya Rabbal A'Lamin.

    Putri Rimba Niagara
    23 Julai 2012
    2 Ramadhan 1433H
     ·  · Sunday at 2:14pm · 



  • SEKALUNG BUDIMU MEWANGI DI KALBUKU

    Walaikummussalam...duhai hulubalang hamba Datuk Jem yang sentiasa setia dengan karya-karya hamba...dan sentiasa sudi membaca karya-karya hamba walaupun dalam kesibukan masa yang sentiasa cemburu padamu..terharu hamba. Selama ini hamba ingatkan tuan hamba sepikan karya-karya hamba ..apatah lagi ingin membacanya ..rupanya tidak gitu....Syukur Alhamdulillah di Kurniakan sahabat yang semurni tuan hamba Datuk Jem. Biarpun di kala karya-karya hamba disepikan, dihina , di cemburui gara-gara membaitkan puisi-puisi memuji-muji Ilahi...tuanhamba masih sudi terima karya hamba...sejujurnya hamba benar-benar terharu...di saat ini hamba menangis...jika ada si kunta si kunte pasti dia juga turut menangis sambil menyapu airmata hamba dengan daunan kasih dan selepas itu mulalah mereka tergedik-gedik menari tarian rimba...dan hambapun berhenti menangis ketawa gembira dan mula ceria kembali untuk berkarya.

    Ketiadaan hamba bukan lah merajuk...tapi ada masalah penghuni rimba yang hendak hamba uruskan dan selesaikan...tanggungjawab hamba amat berat di Rimba ini ....semuanya perlukan komitmen dari hamba...jika hamba gagal dalam tanggungjawab ini maka gagallah dunia sastera hamba. Makanya hamba mahu menjadi insan yang selari dengan kehendak tanggungjawab dan cita-cita hamba. Memanglah cita-cita hamba tinggi menggapai awan tapi berkat sokongan tuanhamba dan sahabat-sahabat hamba sebaik si kunta si kunte...
    Insya-Allah berjaya Aamiin.

    Terima kasih ye tuan hamba kerana sentiasa sudi memberi sokongan/dukungan pada hamba...di Rimba Niagara ini.

    Selamat berpuasa .
    Moga ibadahmu dan doamu dimakbulkan Allah SWT Aamin

    'SEKALUNG BUDIMU MEWANGI DI KALBUKU'
    'PERSAHABATAN SENTIASA SEHARUM KASTURI DI HATIKU'
    'KENANG DAKU DALAM DOAMU'

    Ingatan Tulus Ikhlas Daripada Sahabatmu:

    Putri Rimba Niagara
    22 Julai 2012
    2 Ramadhan 2012
     ·  · Sunday at 11:57am · 

  • 2 Ramadhan 2012
     ·  · Sunday at 11:57am · 


  • JIKA PUISIKU MENYAKITKAN HATI BIARKAN KU UNDUR DIRI

    Princess Flavia:

    Itu puisinya Putri Rimba copy aja,,,jadi semua terus ikutan aja masuk copy nya,,,,kerna ga bikin sndrian,,,
    Yesterday at 10:37am · Like

    maaf,,,,mengapa buat onar di pautan sesama insan,,,,? apa kah itu juga di bilang mulia disisi,,agama,,,,puisi juga cuma copy ga asli,,,maaf ya,,bukan apa cuma ga suka sakit menyakit disini,,,itu saja

    Putri Rimba Niagara:

    Duhai Princess Flavia...jika hadir puisiku menyakiti di wall ini...tak apalah...kuundur diri...kerana ini bulan puasa tak baik aku meyakiti hati insan-insan yang mulia dan baik-baik di sini...siapalah aku di hatimu...muhasabah diriku pada Tuhan pun dikatakan menyakitkan ...tapi harus kau ingat aku cuma berpuisi menyebut Tuhan itupun menyakitkan hati? Pelikkan..lainlah aku bercinta dengan manusia...Yelah aku ini tak sebaikmu...tapi aku amat percaya...Cinta Tuhan adalah milik semua...Tuhan adalah Kekasih untuk semua ...semua hamba-Nya berhak jatuh cinta dengan-Nya dan Dengan sifat Dia Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang...Dia akan membalas cinta para hamba-Nya tanpa mengira siapa...jadi apa yang menjadi masalahmu aku mahu jatuh cinta dengan Allah SWT ...kau katakan menyakitkan? Aku tak boleh terima sama sekali tapi jika aku jatuh cinta dengan manusia dan berpuisi memuji-muji kekasihku itu bolehlah kau cemburu dan gara-gara cemburumu itu aku berpisah dengannya dan kau suka ...aku boleh terima...dan aku mengerti aku taklah sehebat kau dan kawan-kawanmu yang hebat berpuisi puitis tak perlu copy kerna ga bikin sendiran....kuucapkan selamat berpuisi padamu dan kawan-kawan dan aku biarlah berpuisi bersama dengan penghuna rimba saja.

    SALAM PUISI
    SALAM KEMAAFAN KERANA AKU BERPUISI TELAH MENYAKITKAN HATIMU DAN TEMAN-TEMANMU YANG HEBAT BERPUISI PUITIS
    SALAM PERPISAHAN PUISI
    KUSENTIASA CERMINKAN PUISIKU TAK SEHEBATMU BERPUISI BERSAMA TEMAN-TEMANMU ITU

    KARYA: PUTRI RIMBA NIAGARA
    22 Julai 2012
    2 Ramadhan 1433H
     ·  · Sunday at 11:00am · 


    • Ahmad Tajuddin likes this.

      • Sultan Brotowijoyo Yosodipuro Puisi2 yg indah..... Teruskan karya2 cantikMoe.......
        Sunday at 11:34am via mobile · 

      • Terima kasih Sultan..
        Di saat hamba dirundung gerhana karya
        Sultan sudi memberi sokongan/dukungan pada hamba
        Moga Allah SWT saja yang dapat membalas kebaikan Sultan. Aamiin.

        Sunday at 12:01pm ·  · 1

      • Terima kasih Panglima Ahmad Tajuddin yang sudi mengambil alih tempat Si Kunta Si Kunte...
        Ketahuilah si kunta si kunte tak jemu memberi sokonga pada hamba berkarya dan sanggup pertaruhnya
        nyawanya demi keselamatan dan kedamaian penghuni rimba...adakah tuan hamba sanggup begitu ye...hehehehe

        Sunday at 1:07pm · 

(PETIKAN DARIPADA WALL PUTRI RIMBA NIAGARA)
24 Julai 2012
4 Ramadhan 2012

0 comments:

Post a Comment

 
;