Sunday 23 December 2012

TEATER BANGSAWAN DIRAJA ,'JANJI ALLAH ITU PASTI'


  • Bermulanya petanda kiamat dah dekat jam 6 petang tadi..Saksikanlah.Kuasa Allah..
    Bermulanya petanda kiamat dah dekat jam 6 petang tadi..Saksikanlah.Kuasa Allah..
    KARYA RATU RIMBA NIAGARA
    23 Disember 2012
    ·
     
    Unlike · ·
    • You like this.

    Kami taat setia Kdymm Sultan Kelantan dan Tengku Mahkota Kelantan
    added a new photo.
    Photo
    Like · · · 6 hours ago ·

    • ♥♥♥
      Like · · 3 hours ago ·

    • You and 1,494 others like this.
      • Sinaran Mentari subhanallah...smg allah mmbrkati..
      • Dans Ibrahim Alhamdulillah....kalau la semua sultan cam ne, alangkah best....ni la keberkatan pemimpin ulama
      • Ratu Rimba Niagara RAJA YANG MENGUTAMAKAN ALLAH SWT DI TEMPAT YANG TERATAS.MOGA SYURGALAH TEMPAT YANG LAYAK BAGINYA INSYA-ALLAH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIN.
      • Ratu Rimba Niagara MENCARI JALAN-JALAN PULANG KE PANGKUAN-NYA

        TUHAN MAHA PENGATUR WAKTU YANG TEPAT TIDAK AKAN
        DICEPATKAN ATAU DILAMBATKAN WALAUPUN SESAAT
        BILA SAMPAI MASANYA JADI MAKA JADILAH ATAS KEHENDAK-NYA

        JIKA KAMU DATANG PADANYA BERJALAN DIA AKAN BERLARI
        JIKA KAMU DATANG PADANYA BERLARI DIA ADA DEKAT
        DENGANMU TERLALU HAMPIR BEGITULAH BILA KAMU
        SENTIASA YAKIN DENGAN CINTA-NYA KEPADA KAMU,
        CINTA-NYA SENTIASA ADA UNTUK KAMU SELAGI MANA
        KAMU YAKIN AKAN CINTA-NYA ...MENCINTAI-NYA TAK
        AKAN RUGI DAN SALING MENCINTAI KERANA-NYA PASTI
        JIWAMU AKAN TENANG SETENANG AIR DI KALI SYURGA
        KERANA BILA DIA BERJANJI DIA PASTI TEPATI
        DIA TIDAK AKAN MEMUNGKIRI JANJI
        JANJI-NYA PASTI...PASTI...PASTI....
        YAKINLAH ITU DUHAI ROH DAN JASAD YANG MAHU
        MENCARI JALAN-JALAN PULANG KE PANGKUAN-NYA...

        Tulisanku Ilham Dari-Nya
        23 Disember 2012
      • Ratu Rimba Niagara BERHAYALLAH MENCINTAI-NYA

        BERHAYALLAH UNTUK MENYINTAI-NYA DIA PASTI DATANG PADAMU DI REALITI KALBUMU DAN BILA MENJADI REALITI HIDUP DAN MATIMU HANYA DISANDARKAN PADA-NYA SAJA. SEGALA TAKDIR DITERIMA DALAM PASRAH TAWAKAL DAN REDHA.

        Ratu Rimba Niagara
        231212
      • Ratu Rimba Niagara CAHAYA PURNAMA PINTU LANGIT KE TUJUH

        SUBHANALLAH
        Betapa aku terpegun
        Betapa aku kagum
        Sebegini indah
        Ciptaan yang Kau Ciptakan Tuhan...
        Betapa indahnya purnama

        Bercahayakan merah jingga
        Memancarkan cahaya
        Cahaya jingga
        Bercampur merah kuning putih
        Cahaya itu terus memancar
        Ke tujuh petala langit
        Ke tujuh petala bumi
        ALLAHU AKBAR
        Terlalulah indah
        Aku terpesona dalam ketaksubkan
        Aku memuja-Mu
        Akulah pencinta-MU
        Yang meminati apa saja
        Karya Maha Seni Segala Seni ...
        Pencipta Yang Maha Agung
        Yang Tiada siapa dapat menandingi-MU

        Kau perlihatkan padaku
        Pintu langit ke tujuh
        Kau buka
        Dengan dihiasi
        Bulan purnama
        Bercahaya jingga
        Berkilau-kilau
        Bergemerlapan
        ALLAHU AKBAR
        Terlalulah indah mempesona...
        Seindah Syurga
        Dan ku yakin
        Bidadari-bidadari
        Bidadara-bidadara
        Sedang menunggu
        Roh-roh suci
        Para Kekasih-Mu
        Yang syahid fisabilillah
        Allahu Akbar
        Maha bahagia yang tak terlafaz
        Sesungguh-Nya
        Kuasa-Mu
        Mengatasi Segala yang ada
        Di alam semesta ini.

        Karya Ratu Rimba Niagara
        23 Disember 2012
      • Ratu Rimba Niagara INDAH-NYA SYURGA DI KALA PINTU LANGIT KE TUJUH DI BUKA
        UNTUK PARA SYUHADA YANG GUGUR FISABILILLAH

        APAKAH YANG TERJADI KEPADA LANGIT?
        Aku suka bicara denganmu langit
        Aku selalu perhatikan denganmu awan
        Biarpun kau jauh di sana
        Biarpun kita sering berbicara bisu
        Tapi kita saling memahami

        Kau sendiri tahu
        Bila aku memandang kamu awan
        Aku suka tengok awan mu bergerak perlahan
        Berkelompok-kelompok dengan pelbagai warna warni
        Bagaikan pelangi... keindahan yang sukar hendak dijelaskan

        Hatiku jadi ceria di kala kau berawan pelangi
        Hatiku jadi gulana di kala kau berawan mendung
        Hatiku jadi sedih jika turunnya hujan
        Hatiku jadi cemas jika guruh bergemuruh
        Hatiku jadi takut jika petir sambung menyambung meletup
        Mengeluarkan cahaya merah yang menakutkan
        Itu belum lagi kiamat tiba pasti lebih dahsyat!

        Bahasa alam
        Indah....indah...indah...
        Buat kita jadi betapa kerdilNya kita di Sisi-Nya
        Buat kita mengaku DIA sajalah Paling Berkuasa
        Buat kita mengaku DIA Maha Bijaksana
        Semua di langit dan di bumi patuh dan takut
        Hanyalah pada-Nya

        Langit hari ini aku menyaksikan
        Pergerakan awan yang amat menakjubkan
        SUBHANALLAH ..
        Aku terpaku tanpa sesaat pun menutup mata
        Aku berzikir memuji-Nya tanpa henti
        Kerana Kebesaran-Nya
        Diperlihatkan denganku begitu jelas sejelas-Nya
        ALLAHU AKBAR
        Sesungguh-Nya
        Engkau Maha Berkuasa
        Apa saja yang Kau mahukan
        Boleh saja menurut kemahuan-Mu
        Langit dan awan juga
        Mengikut Kemahuan-Mu tanpa membantah
        Siapa awan siapa langit mahu membantah?
        DENGAN BERKATA KUN FAYAKUN
        Pintu langit terbuka
        Untuk menerima kedatangan
        Para syuhada yang gugur di medan fisabilillah
        Indah-Nya Syurga di kala pintu langit ke tujuh dibuka
        Menerima kedatangan roh suci para syuhada
        SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
        Indah-Nya Syurga...

        Karya Ratu Rimba Niagara
        23 Disember 2012
      • Ratu Rimba Niagara YAKIN AKAN ADANYA ALAM SYURGA

        SUHBANALLAH
        Kanvas Ciptaan-Mu Allah Maha Indah
        Tiada siapa yang dapat menandingi-Mu
        Kaulah Maha Bijaksana
        Kaulah Maha Pencipta
        Kaulah Maha Mengatur Kejadian Alam
        Dengan Kebijaksanaan-Mu itu
        Kami dapat menumpang teduh
        Di bumi-Mu Yang Maha Indah ini
        Buat sementara waktu
        Sebelum kami dijemput pulang
        Ke negeri abadi
        Yang lebih indah lagi
        Bagi yang yakin
        Adanya alam Syurga
        Sebagai balasan cinta
        Kepada para hamba-Nya
        Yang hidup dan mati
        Dalam Redha Ilahi

        KARYA RATU RIMBA NIAGARA
        23 Disember 2012
        ·
      • Ratu Rimba Niagara Puisi Cakarawala Sumber Inspirasi Saya

        Saya suka kepada bulan kerana
        bulan suka senyum kepada saya.

        Saya suka bintang kerana
        bintang tak jemu bersinar.

        Saya suka matahari kerana
        tanpa matahari hidup saya
        gelap gelita.

        Saya suka pelangi kerana
        pelangi menceriakan hidup saya.

        Saya suka semua yang ada di cakarawala
        kerana semuanya telah memberi inspirasi
        kepada saya untuk menghargai Pencipta saya!

        Saya Bahagia
        Hidup saya indah…
        Seindah bulan di langit.
        Hidup saya terang
        Seterang bintang bergemerlapan.
        Hidup saya ceria…
        Seceria pelangi yang berwarna-warni.

        Hidup saya bahagia...
        Sebahagia matahari yang memancarkan
        sinar untuk penghuni bumi.

        Hidup saya setia...
        Sesetia pengedaran bumi berputar
        mengikut paksinya.

        Hidup saya aman...
        Seaman planet di galaksinya yang
        berputar mengelilingi matahari mengikut
        orbit masing-masing.

        Kalau planet tidak mengikut orbit masing-masing
        sudah pasti berlakulah pelanggaran planet-planet
        di cakarawala. Akan musnahlah segalanya.

        Justerus saya tidak mahu begitu!
        Yang saya mahu penghuni bumi ini bahagia!
        Dan sentiasa bersyukur kepada
        Tuhan saya Pencipta Semesta Alam!

        Karya Ratu Rimba Niagara
        23 Disember 2012
        ·
      • Ratu Rimba Niagara PINTU LANGIT KE TUJUH SEDANG TERBUKA MENANTI
        PARA SYUHADA

        TUHAN BUMI GAZA SEDANG DIUJI TUHAN
        SELAMATKANLAH BUMI GAZA DARIPADA
        KEKEJAMAN ZIONIS ISRAEL
        AAMIIN YA RABBAL A'LAMIN

        DUHAI PARA SYUHADA
        PINTU LANGIT KE TUJUH
        SEDANG TERBUKA MENANTI KEDATANGMU
        BERBAHAGIALAH KALIAN
        DOAKAN KAMI UNTUK MENYUSULMU KEMUDIAN
        AAMIIN AAMIIN AAMIIN YA RABBAL A'LAMIN

        Ratu Rimba Niagara
        231212
      • Ratu Rimba Niagara Ratu Rimba Niagara DEMI MASA

        Demi masa...
        sesungguhnya
        manusia dalam kerugian, kecuali
        orang-orang yang beriman dan
        beramal soleh dan mereka pula
        berpesan-pesan dengan kebenaran
        serta berpesan-pesan dengan sabar
        (Surah al-'Asr: 1-3)

        Siri Peringatan Buat Diriku Yang Lupa

        Daripada Ratu Rimba Niagara.
        Rakan Seperjuanganmu
        23 Disember 2012


    Ratu Rimba Niagara shared Kami taat setia Kdymm Sultan Kelantan dan Tengku Mahkota Kelantan's photo.
    Photo
    Unlike · · · 8 minutes ago ·

    • You like this.
    • Ratu Rimba Niagara Duhai Sahabat Akhiratku...
      Jangan ambil bekalan dari cahaya yang gelap itu
      Ambillah dari cahaya yang bersinar itu sebagai bekalan akhiratmu pasti arah tuju haluan bahtera layarmu sampai Ke destinasi negeri abadi dengan selamat. Insya-Allah Aamiin.
  • Mawar Bunga added a new photo. — with Diah Kusuma Ayu and 47 others.
    Photo
Ratu Rimba Niagara shared Kami taat setia Kdymm Sultan Kelantan dan Tengku Mahkota Kelantan's photo.
Photo

0 comments:

Post a Comment

 
;