Wednesday 26 December 2012

TEATER BANGSAWAN DIRAJA, RAJA & RAKYAT BERPISAH TIADA


MATLAMAT DITUBUHKAN GRUP MESTI JELAS DAN TEPAT

"JANGAN AMBIL KESEMPATAN"
TIADA POSTING POLITIK
TIADA PROMOSI BLOG PERSENDIRIAN
TIADA PROMOSI PERNIAGAAN,
TIADA PROMOSI M.L.M."
Arahan: Melayu Islam Bersatu.

Jawapan Ratu Rimba Niagara Mewakili Ahli Grup:

"Kalau begitu sila turunkan posting apa yang patut di postingkan secara terperinci agar semuanya tahu dan akan menghantar posting yang cuma dikehendaki oleh admin grup. Barulahlah tiada budaya ambil kesempatan dan budaya itu akan dihapuskan pada wall grup.
Ini tidak admin grup jarang turun ke padang untuk berinteraksi kepada ahlinya. Ahli tidak kenal admin gurp. Kalau admin grup ada 10 orang sepuluh orang itu mesti dikenali oleh ahli grup dan mereka mesti memberi komentar kepada setiap yang disiarkan oleh ahli grup itu barulah betul ada komitmen dari admin barulah matlamat kenapa admin tubuhkan grup tersebut dapat dicapai. Jika matlamat ditubuhkan grup sekadar canda-candaan. Maka jadilah grup tersebut cuma canda-candaan posting yang tak dapat membantu admin merealisasikan matlamat admin menjadi kenyataan. Dan saya penuh yakin setiap grup ditubuhkan pasti ada misi dan visinya. Apa kata setiap hari admin menyiarkan matlamat ditubuhkan grup dan kami hanya menerima posting yang boleh membantu kami merealisasikan matlamat kami menubuhkan grup ini. Mana-mana posting yang lari daripada matlamat kami akan kami lupuskan dan jika mana-mana ahli grup yang cuba membuat onar di sini bukan tempatnya dan akan dilucutkan hak untuk menjadi ahli grup. Harap maklum. Grup ini diwujudkan untuk membantu matlamat admin makanya kami hanya mereka yang aktif sahaja. Kami bukan mementingkan kuantiti tapi kualiti. Harap maklum untuk semua ahli. Ini sekadar pandangan dan cadangan daripada saya saja .

SETIAP YANG BAIK ITU DARIPADA-NYA
YANG LEMAH ITU DARIPADA SAYA SENDIRI
MAKA MAAFKAN SAYA

Ikhlas daripada ahli grup:

Ratu Rimba Niagara
22 Disember 2012
Like · · · December 22 at 6:06am

  • Ina Zwan likes this.
  • Ina Zwan Jawapan saya (pendapat sendiri) wakil Admin.. " Setiap perkara ada masa dan takdirnya,tujuan kita berkumpul adalah dengan satu harapan dan matlamat iaitu merapatkan kembali hubungan silaturahim RAJA-RAJA yang dapat dilihat "UNTUK MENGENALI" setiap keturunan darah raja-raja yang tersembunyi dan disembunyikan Allah untuk dibangkitkan dalam perjalanan yang hak kepada setiap pembawa darah keturunan masing-masing "MENGIKUT PERATURAN ALLAH", apa yang dilihat di sini mungkin dapat diterima manusia di luar sana "ATAU" mungkin tidak dapat di terima manusia di luar sana, "PERASAAN MANUSIA ADALAH PELBAGAI RUPA KERANA ITU ADALAH RAHSIA MAHA PENCIPTA" DAN "APA YANG DIRASA TIDAK SAMA KEPADA APA YANG MERASA" DAN "APA YANG MERASA TIDAK DAPAT DINYATAKAN DENGAN KATA-KATA YANG PALING SEMPURNA" . Apa yang penting MATLAMAT GRUP INI, apabila MANUSIA itu dapat melalui perkara untuk dilihat,MANUSIA itu dapat melalui perkara untuk dibaca, MANUSIA itu dapat melalui perkara untuk difahami , MANUSIA itu dapat melalui perkara untuk diyakini.. sudah pasti perbezaan itu dapat diatasi.. kerana setiap perkara "ADA MAKAMNYA" atau KEDUDUKANNYA.. oleh itu PERASAAN itu mewakili diri KEPADA KEDUDUKAN RAJA.. akhir kata dari dalam diri Ina Zwan ini yang selalu diuji dalam setiap lapisan alam untuk meletakkan matlamat seluruh manusia sentiasa di AMPUNKAN ALLAH TERMASUK DIRI INI SENDIRI.. "DALAM BAIK ADA BURUKNYA DAN DALAM BURUK ADA BAIKNYA"... pada yang memahami seperti saya pasti dapat merasa satu detik rasa yang amat sempurna..."SIAPALAH KITA DI ATAS MUKA BUMI ALLAH INI DENGAN PERASAAN TANPA MELIHAT ALLAH"
· · December 22 at 12:41pm


  • Ratu Rimba Niagara Duhai Ina Zwan yang disanjungi sepenuh iman...

    di sini sejujurnya hamba bukanlah berdarah raja...kerana di sini semuanya berdarah raja ...makanya hamba tak layak berada di grup ini...dan hamba redha jika hamba dikeluarkan dari grup ini.

    siapalah hamba yang tak punyai darjat seperti kerabat diraja di sini,
    menulis berjela-jela pun tiada sudi yang baca, like, komentar apatah lagi memberi sokongan.

    di grup ini cuma yang layak berbicara , berkomentar semuanya yang berdarah diraja dan yang bijaksana...hamba sedar dan sentiasa sedar dan sentiasa cerminkan diri betapa jahilnya hamba untuk membincangkan topik mengenai kerabat diraja sebab hamba tiada bersangkut paut dengan kerabat diraja ....bermajlislah di sini...berbincanglah di sini mengenai topik-topik diraja betapa raja mesti disanjung dijunjung dimuliakan sesama kerabat diraja.

    maka dari ini hamba menjadi terlalu hina berada di majlis ini, benarlah kerabat diraja di grup ini bilang hamba seperti hidung tak mancung pipi tersorong-sorong.

    tak apalah hamba tunggu kata putus dari admin Pangeran Adipati Agong untuk gugurkan hamba menjadi ahli di majlis kerabat diraja yang mulia ini. Atau hamba dengan sendirinya meninggalkan majlis ini kerana hamba terlalu sedar siapa hamba.

    TUHAN YANG AKU CARI BUKAN KEMULIAAN MANUSIA
    TUHAN YANG AKU CARI KEMULIAAN DI-SISI-MU
    ANDAINYA SEMUA MANUSIA MENGHINA AKU AKU REDHA
    TAPI ANDAINYA ENGKAU HINAKAN AKU KAU CABUTLAH NYAWAKU
    KERANA HIDUP AKU TIDAK AKAN BERMAKNA LAGI JIKA ENGKAU MENGHINAKAN AKU SELAYAKNYA TEMPAT AKU DI NERAKA
    MAKANYA HANYA KEPADA-MU SAJA KUSERAHKAN HIDUP DAN MATIKU ASALKAN KAU REDHA DI BUMI MANA SAJA AKU BERADA DAN GRUP MANA AKU BERADA KERANA DI SETIAP GRUP AKU BERADA YANG HANYA AKU FIKIRKAN MAHU MENYEBARKAN KARYA-KARYAKU HASIL ILHAM YANG ENGKAU ILHAMKAN KEPADAKU ITU SAJA TUJUANKU BERKARYA DAN SIARKAN YA ALLAH BUKAN MAHU MENCARI NAMA DAN MOHON DI SANJUNGI MELALUI KARYAKU SEPERTIMANA YANG MEREKA KATAKAN PADAKU. JIKA ITU KATA MEREKA JAUHKAN AKU DARI MEREKA YANG MERENDAH-RENDAHKAN HASIL KARYA ILHAM DARI-MU SEDANGKAN AKU SEKADAR MENULIS SAJA SEBAGAI JURUTULIS BERSTATUS HAMBA TIDAK LEBIH DARI ITU, JIKA TANPA ILHAM DARI-MU JADILAH TINTA-TINTA AKU
    KAKU BISU LESU! AKU KEHILANGAN ARAH TANPA-MU YA ALLAH!
    MAKA SELAMATKANLAH AKU DARI KEHILANGAN ARAH TANPA ARAH TUJUAN KENAPA AKU BERHIDUP DI MUKA BUMI-MU INI.
    ANDAIKATA USIAKU MASIH SUDI KAU PINJAMKAN LAGI CUMA YANG AKU MAHUKAN DARI-MU YA ALLAH IZINKAN AKU CAPAIKAN SEGALA CITA-CITAKU AGAR DAPAT AKU TINGGALKAN DAN WARISKAN KARYA-KARYA HASIL ILHAM DARI-MU KEPADA SEMUA PENGHUNI BUMI INI YA ALLAH, TOLONG IZINKANLAH YA ALLAH...AKU MERAYU PADA-MU DI PAGI YANG MULIA INI.AAMIIN AAMIIN AAMIIN YA RABBAL A'LAMIN.
    ANDAI KATA HARI INI HARI TERAKHIR AKU BERHIDUP DI BUKA BUMI-MU INI LANCARKAN AKU MENYEBUT KALIMAH SYURGA-MU BERKAT AKU PERCAYA DAN YAKIN KEAGUNGAN CINTA-MU. AAMIIN AAMIIN AAMIIN YA RABBAL A'LAMIN.
  • Muria Sandy sama hal'ya saya tiada apa'' dalam majlis ini,tiada diri ini dri keturunan raja atawpun bangsawan....saya ini hanya keturunan rakyat jelata yg tinggal di pinggiran jakarta..tak layak pula hamba tinggal di majlis ini..tetapi atas izin dari tuan adipati agung lah yg mengundang saya d sini adlh suatu penghormatan yang tak terhingga...terima kasih tuanku adipati agong..
  • Ratu Rimba Niagara Maka dari itu setiap ahli majlis di sini tak kira siapapun darjatnya haruslah saling hormat menghormati berbicara santun dalam berbagi pendapat atau ide masing-masing dengan tujuan mencapaikan matlamat sebenar Admin menubuhkan grup ini.
  • Ratu Rimba Niagara Dan admin mesti sentiasa pantau setiap post yang dihantar ahli dan jika terdapat sesuatu kecelaruan dalam sesuatu post boleh dirujuk kepada yang pakar ...kehadiran ahli di sini hendaklah diterima dengan seadilnya dirasakan wujudnya dengan rasa adil...kerana ahli hadirnya semata untuk menyokong perjuangan admin bukan untuk kepentingan sendiri... jika ada budaya kepentingan sendiri hendaklah ahli tersebut digugurkan kelayakan daripada menjadi ahli agar kedua-dua pihak tidak akan ada perasangka berpanjangan.
  • Muria Sandy benar tuanku mahadher,sya hanya rakyat jelata yg d titipkan amanah untuk hidup di dunia ini....
  • Ratu Rimba Niagara Antara Raja & Rakyat Berpisah Tiada.Makanya saya percaya grup ini ditubuhkan untuk menyatukan Raja & Rakyat agar saling memahami. Rakyat memahami istana dan istana memahami rakyat ...barulah Institusi diRaja dapat dimartabatkan dan inilah di antara misi dan visi grup Majlis Pangkuan diRaja Kesultanan Islam Melayu Nusantara ditubuhkan..apakah betul admin?
    Dan topik yang harus dikemukakan haruslah berkisarkan Islam, Raja, Rakyat ...sama ada dalam betuk kreatif, puisi, gurindam, syair, pantun dan apa cara penyampaian ke arah merealisasikan misi dan visi grup ini. Jika grup ini masih mengemukakan masalah yang remeh temeh pemikiran untuk memikirkannya kemudian mendatangkan tanda tanya ahli ini sudah tentu mengundang perselisihan tiada penguhujungnya...masing-masing mahu menegakkan benang yang basah sedangkan jika hendak menyampaikan sesuatu yang baik itu seperti menarik rambut dalam tepung ...rambut tak putus tepung tak berselerakan...begitu inidahnya Islam. Bukankah Islam itu agama yang indah dan mudah, Jika semua ahli grup di majlis ini saling memberi kerjasama...Inys-Allah semuanya akan jadi mudah dan hasrat admin grup ini tercapai dengan jayanya Insya-Allah Amiin.
  • Pangeran Adipati Agong ISLAM..Ku suka diri mereka yg dekat/bersama dengan Allah..Sayang akan mereka..Bukan pd kedudukan dunia
  • Ratu Rimba Niagara Andainya semua pangeran nusantara berjiwa Pangeran Adipati Agong saling menyayangi kerana Allah, Inysa-Allah menjadi kenyataan Institusi diRaja Nusantara dimartabatkan. Akan benarlah sumpah Laksamana Hang Tuah tak akan hilang melayu di dunia ini.Benar juga Raja & Rakyat Berpisah Tiada.
  • shared ‎عجايب (๏̯͡๏) غرايب‎'s photo.
    إبداع في البناء !.. من تايلاند
    2Unlike · ·
    shared ‎عجايب (๏̯͡๏) غرايب‎'s photo.
    سبحان الله و تبارك الله
    2Unlike · ·
    (20 photos)
    Unlike · · ·

0 comments:

Post a Comment

 
;