Monday 17 December 2012

TEATER BANGSAWAN DIRAJA KAU DAN AKU MILIK-NYA

 Ratu Rimba Niagara updated her cover photo.
Like ·  · Promote · 

Ratu Rimba Niagarashared Mawar Bunga's photo.
Photo
Unlike · · · Promote · about an hour ago ·


  • You like this.
  • Ratu Rimba Niagara KAU DAN AKU MILIK-NYA

    Duhai si bunga nan menawan
    Indahmu di sana

    Cantikmu kutertawan
    Harummu mewangi kalbu

    Aku pengen miliki cintamu
    Karna cintamu suci dan murni
    Sesuci embun pelangi cinta

    Tapi gimana bisakah aku
    Miliki cintamu
    Tempatmu jauh ku tak tahu
    Di lautan pergunungan pasir
    Tempat tandus kemarau nan panjang

    Biarpun kemarau nan panjang
    Kau terus berjuang untuk hidup
    Agar terus hidup
    Kau terpaksa memijak duri-duri
    Luka parah
    Berdarah...darah...
    Dalam sendu terpilu
    Kau dibakar terik mentari
    Kau tahankan juga
    Mentari tak pernah jemu membakarmu
    Dalam kedahagaan kau masih bertahan
    Kau berdoa agar hujan turun
    Menghilangkan dahagamu
    Tapi mana bisa mungkin hujan turun
    Di tempatmu yang beriklim kemarau
    Tapi kau sabar...sabar...sabar
    Hingga Tuhan kasihan padamu
    Di setiap duri
    Dikirimkan embun dari Syurga
    Engkau bersyukur sebanyak-banyak-Nya
    Syukur yang tak terhingga
    Berkat kesabaranmu
    Yang tak henti diuji
    Lambang cinta Tuhan-Mu pada kamu
    Dengan izin-Nya
    Kamu berbunga indah
    Indahmu di sana
    Siapa yang melihat pasti ingin milikimu
    Untuk dipetik diletak disanubari
    Memiliki cintamu seperti
    Memiliki sekuntum bunga di Taman Syurga
    Bersyukur aku pada-Nya
    Andai engkau milikku

    ITULAH TAKDIR YANG AKU IMANI

    Duhai suara misteri di sana
    Suaramu kudengar
    Dengan jelas tanpa hijab
    Semua-Nya dengan izin-Nya jua
    Jika kau ingin memiliki
    Jika kau ingin memetikku
    Sanggup kau
    Menempuh segala liku
    Memijak-mijak duri
    Yang akan melukakanmu
    Dan akan melukakan hatimu
    Sanggupkah kau dibakar terik mentari?
    Hingga hatimu terbakar hangus?
    Pastinya kau tak akan sanggup

    Jika kau tak sanggup
    Menempuh segala onak dan duri
    Semata ingin memiliki
    Padamkanlah saja niatmu
    Untuk memiliki cintaku
    Biarkan saja aku di sini
    Bersama dengan Kekasihku
    Yang menciptakan aku
    Yang memberi kehidupan padaku
    Apa saja dugaan yang diberikan padaku
    Aku redha karna itu lambang cinta-Nya padaku
    Apa yang ditakdirkan padaku
    Apa yang dikehendaki KUN FAYAKUN
    Itulah takdir yang aku imani

    Karya Ratu Rimba Niagara
    181212

Ratu Rimba Niagara shared SULTAN HASANAL BOLKIAH's status update.


Rabbi najjinii minal qaumazhzhaalimiin.( QS:28/21)

ARTINYA;
Wahai Tuhanku,selamatkanlah aku dari orang2 yg zhalim

Rabbi innii limaa anzalta ilayya min khairin faqiir. (QS: 28/24)

ARTINYA :
Ya Tuhanku ,sesungguhnya ǎku sangat memerlukan sesuatu kebaikan yg Engkau turunkan kepadaku.
Unlike · · · 3 hours ago ·

  • You and 6 others like this.
  • Ratu Rimba Niagara KAU DAN AKU MILIK-NYA

    Duhai si bunga nan menawan
    Indahmu di sana

    Cantikmu kutertawan
    Harummu mewangi kalbu

    Aku pengen miliki cintamu
    Karna cintamu suci dan murni
    Sesuci embun pelangi cinta

    Tapi gimana bisakah aku
    Miliki cintamu

    Tempatmu jauh ku tak tahu
    Di lautan pergunungan pasir
    Tempat tandus kemarau nan panjang
    Biarpun kemarau nan panjang
    Kau terus berjuang untuk hidup
    Agar terus hidup
    Kau terpaksa memijak duri-duri
    Luka parah
    Berdarah...darah...
    Dalam sendu terpilu
    Kau dibakar terik mentari
    Kau tahankan juga
    Mentari tak pernah jemu membakarmu
    Dalam kedahagaan kau masih bertahan
    Kau berdoa agar hujan turun
    Menghilangkan dahagamu
    Tapi mana bisa mungkin hujan turun
    Di tempatmu yang beriklim kemarau
    Tapi kau sabar...sabar...sabar
    Hingga Tuhan kasihan padamu
    Di setiap duri
    Dikirimkan embun dari Syurga
    Engkau bersyukur sebanyak-banyak-Nya
    Syukur yang tak terhingga
    Berkat kesabaranmu
    Yang tak henti diuji
    Lambang cinta Tuhan-Mu pada kamu
    Dengan izin-Nya
    Kamu berbunga indah
    Indahmu di sana
    Siapa yang melihat pasti ingin milikimu
    Untuk dipetik diletak disanubari
    Memiliki cintamu seperti
    Memiliki sekuntum bunga di Taman Syurga
    Bersyukur aku pada-Nya
    Andai engkau milikku

    ITULAH TAKDIR YANG AKU IMANI

    Duhai suara misteri di sana
    Suaramu kudengar
    Dengan jelas tanpa hijab
    Semua-Nya dengan izin-Nya jua

    Jika kau ingin memiliki
    Jika kau ingin memetikku
    Sanggup kau
    Menempuh segala liku
    Memijak-mijak duri
    Yang akan melukakanmu
    Dan akan melukakan hatimu
    Sanggupkah kau dibakar terik mentari?
    Hingga hatimu terbakar hangus?
    Pastinya kau tak akan sanggup
    Jika kau tak sanggup
    Menempuh segala onak dan duri
    Semata ingin memiliki
    Padamkanlah saja niatmu
    Untuk memiliki cintaku
    Biarkan saja aku di sini
    Bersama dengan Kekasihku
    Yang menciptakan aku
    Yang memberi kehidupan padaku
    Apa saja dugaan yang diberikan padaku
    Aku redha karna itu lambang cinta-Nya padaku
    Apa yang ditakdirkan padaku
    Apa yang dikehendaki KUN FAYAKUN
    Itulah takdir yang aku imani

    Karya Ratu Rimba Niagara
    181212
  • Ratu Rimba Niagara shared SULTAN HASANAL BOLKIAH's status update.

    Rabbi najjinii minal qaumazhzhaalimiin.( QS:28/21)

  • Kharis Djajadilampoeng alhamdulillah..
  • Ibu Nur Aini InsyaAllah amin yaa robbal alamin...
  • Daud Abdrahman Aminnnn....
  • Barbie Dolly Eyeland Ampun Tuanku beribu-ribu ampun, i have Jz requested Allah few minutes ago to get acquainted with you.
  • Mochamad Yusuf terima kasih Allah & Sultan
  • Sri Purwaningsih Aamiin Yaa Rabb
  • Stanley Oktavianus Amin pak sultan
  • Tpss Syuhada Siddiq AlMustoffa Amin makbulkan untukku sekali Ya Aallah.
  • Ahmad Daud Bidin amin amin amin ya rabal 'aalamin...
  • Kak Engku Aameen Allahumma Aameen...
  • Ismail Korban Salam sultan, bila boleh berjumpa
  • Deekay Lawa Amiiin......
  • Azah Zha Amin ya rabbil alamin...
  • Asef Syaifullah assalamualaikum abah raje selamat pagi
  • Riku Kobasyi Ameen3.. Ya Rabbal'alamin...!
  • Zenorai Rambli As Salam DYMM Tuanku. Semuga Tuanku sentiasa afiat dan gembira. Negara Brunei adalah negara Melayu yg terulung di mana orang Melayu nya punya keislaman dan akhlak yg tinggi.
  • AzamiOthman Segamat Asalam DYMM Tuanku... InsyaAllah amin yaa robbal alamin
  • Pengembara Jiwa Syukran Ya Saiyyidi.
  • Yuyun Sandra Amin 3x yarabbal alamin...
    Salam Sultan..& tolong dgn sngat kira'a Sultan mau membaca Inbox dr Saya Ya Sultan
  • Nani Hb Alhamdulillah....Amlen.....3x
  • Zulkipli Hamid Amin...amin...amin Ya Rabbal 'Alamin
  • Tuty Raphie Amiin.... · 1

  • Renailda Atenza Gonzales Amiiin ya rabbal alamin..
  • Mohd Azri Said Mas Amin amin ya rabbal alamin ....
  • Ratu Rimba Niagara Ya Allah sebelum aku bertemu-Mu
    Izinkanlah aku melakukan amal soleh yang ada Nilaian di Sisi-Mu
    Belas kasihanlah padaku Ya Allah..
    Kerana padamu saja yang kusandarkan harapan
    Hidup dan matiku adalah atas kehendak-Mu
    Andainya hari ini hari terakhirku hidup di bumi-Mu ini aku redha
    Jikalah Kau panjangkan umurkan
    Berilah aku peluang untuk berbuat kebaikan yang Kau redhai...
    Capaikanlah segala cita-citaku...
    Cita-citaku adalah
    Lambang cintaku pada-MU
    Lambang cintaku pada semua hamba-Mu
    Maka makbulkanlah Ya Allah Yang Maha Berkuasa
    Pada Setiap Sesuatu Yang Engkau Kehendaki  KUN FAYAKUN
    Aamiin Aamiin Amiin Ya Rabal A'Lamin


0 comments:

Post a Comment

 
;