Sunday 16 December 2012

TEATER BANGSAWAN DIRAJA RATU RIMBA NIAGARA DENGAN PENDEKAR TANJAK



Ratu Rimba Niagara updated her cover photo.
Like ·  · Promote · 



BANGSAWAN DIRAJA, TUAN PUTRI RMBA NIAGARA'

CERMINLAH DENGAN HATI AGAR SERUNAI JIWAMU BENDERANG

Bercerminlah dengan hati agar serunai jiwamu benderang,
Jika ingin menjadi Tuan Putri,belajarlah ratib cinta,
Bacalah barzanji rindu,
Pelajaril
ah tauhid hati tawadhu'
Tolakkan pandanganmu ke sajaha bukan beza-membeza
Remukkan congkakmu yang senantiasa merasa paling mahligai di antara tiang istana
Dan jahit lidahmu yang selalu mengatasnamakan Tuhan untuk kesenanganmu agar
dipuji khalayak dan para hamba
Bakarlah kepalsuanmu berkali-kali
Hingga jadikan abu untuk selimutmu

Jika ingin jadi Tuan Putri,lihatlah perjuangan dan turunlah ke pasar juga ke pintu rumah sahaya
Lebih dekatlah dengan sengsara dan bau keringat mereka
Sadarkah?disaat engkau tertawa dan sedang meminum anggur nikmatmu-manusia yang sama
denganmu di luar sana sedang sakratulmaut kerna kelaparan dan siksaan

Belajarlah untuk hidup sebenarnya,bukan hidup dalam khayalan
Dan berkembanglah bersama kehidupan
Bukan sekedar hidup di bawah fanatik darah keturunan,
Dengan tanpa melakukan apa-apa,
Diri kita tidak pantas disebut sebagai Tuanku dan Tuan Putri

Keanggunanmu bukan terletak pada kemilau wajahmu dan senyummu yang menipu
Namun hatimu penuh bisa ular yang mengumbut akar
Sedikit saja dilukakan,maka akan membakar dengan hingar bingar

Jagalah bahasamu wahai Tuan Putri
Sebab semakin banyak engkau bicara,semakin nampak siapakah dirimu sesungguhnya
Kosong lompong atau berisikah...
Kasihmu palsu atau asli nuranikah...
Semua dapat terbaca dari tatanan bahasamu dan juga penyampaianmu

Dunia tidak membutuhkan kata kata sahaja wahai Tuanku Putri
Dunia dan insan membutuhkan huluran tangan serta tulus kasih yang ikhlas,

Jika engkau datang orang merasa ringan-jika engkau pergi orang merasa berat,dan bukan sebaliknya

Cinta dan perkara dunia,
Bukan sekedar membutuhkan manis bahasa yang memuji langit
Namun matamu tak pernah memandang derita bumi

Berhentilah untuk menertawakan diri sendiri wahai Tuan Putri
Kehinaan datang ketika rasa malu sudah hilang
Janganlah gila terhadap pujian
Dan jangan condongkan diri kepada angkuh
Juga fanatik keturunan dan darah
Perkara ini yang akan mengahncurkanmu perlahan-lahan
Mati tiada diingat
Ke kubur pun tiada dihantar
Dan selama hidup menjadi beban
Doa pun terlafaz;semoga engkau cepat kembali ke alam al gharbal
Kehidupanmu hanya menyisakan luka buat orang lain
Dan lidahmu adalah ancaman dimanapun kau berada

Wahai Tuan Putri
Menangislah kerna ketakmampuanmu melihat diri sebagai hamba yang khilaf dan dhoif

Dan jika engkau ingin menjadi Tuan Putri bagi diriku juga bagi khazanah lainnya
Dan jika ingin dimaknakan kehadiranmu dalam majelis cinta

Maka,
Bacalah ratib cinta
Bacalah barzanji rindu
Dan pelajarilah tauhid hati

Jika kau sungguh-sungguh ingin dinamakan Tuan Putri

By: Teungku Sayyid Deqy
10 Mei 2012
6 hours ago ·

Ali YA ALLAH JANGAN KAU AMBIL NYAWAKU

Duhai putra ku yang pandai berbicara lantang...
Tahukah engkau saat ini aku menangis kesedihan
Betapa aku emengnya lupakan siapa aku sebenar
Iye ...apa yang kau katakan itu benar...
Aku yang bersalah...
Aku yang menafikan kesalahan aku
Aku memang gilakan sanjungan
Aku memang gilakan pujian

Ya Allah...jangan Kau ambil nyawaku
Berilah aku peluang untuk menebus kekhilafanku
Agar aku dapat perbaiki segala yang tidak sempurna

Terima kasih putra
Kerna kau udah menyedarkan aku
Aku yang berkasar dengnanmu
Maafkan kesalahan aku ye...

Aku janji denganmu akan menjadi
Tuanku Putri idaman rakyat
Tuanku Putri idaman mu putra...
Itu pun kalau kau sudi
Kalau tak sudi nggak apa-apaan putra....
Kerana ramai lagi putra-putra di luar sana
Udah menantiku
Kerna aku sudah menjadi
Putri pujaan semua

Duhai dinda macam mana jadi tak lakonan kanda ini ye...
Tak lama lagi siaplah skrip bangsawan DiRaja untuk dipentaskan
Panggung Bangsawan MERAK KAYANGAN...

Agak-agak dinda datang tak jika PANGGUNG BANGSAWAN DIRAJA INI DIPENTASKAN nanti ye....sekarang ini kanda sedang menyiapkan skrip...dan kalau dinda bisa bantu kanda mencarikan pengarah untuk mengarahkan teater bangsawan ini amat-amatlah dialu-alukan. Kanda di sini mencari yang sudi menaja kos bangsawan diRaja ini...apa pendapat dinda ye....

Teungku Sayyid Deqy:

O peri merak yang mengangsa suasa merah durgha,
Dindalah yang cemas akan kemarahan kanda ke kubah pasai ini,
Takutlah kami para pengiran dan juga para hulubalang akan bencana
yang dikirim dari niagara ini
Tiada lagi yang dapat kami persiapkan,
Kecuali pasrah dan mengharap belas kasihan

Ratu yang berceropak lukisan merak,yang berbedil perak,yang wajahnya ibarat kuntum sulastri,yang bulu matanya laksana busur panah sultan sultan sulaiman,lentik mengungkai angin dan bintang lithaya,yang rambutnya harum sedap malam,yang puntirnya bak ikal mayang bergelombang,yang jika ia berjalan cemburulah bidadari,yang ia tersenyum maka runtuhlah cahya mentari,yang jika ia bernyanyi,maka berdesirlah seruling malaikat,yang jika ia duduk,anggunnya seperti ratu sheeba.

Tiadalah pantas tuan putri meminta maaf kepada dinda
Biarkan dinda yang memohon dimuka seribu tangga,
Tuk mengharap redha dari tuanku putri yang kharisma

Oh merak kahyangan yang diutus raja sekalian alam
Maafkan lisan dan qalbi yang telah melukai majelis cinta ini
Dinda telah lancang dalam mengutarakan perasaan ini
Hingga terlukalah tuanku putri niagara

Atas nama pengiranku yang dikodratkan masa
Dan atas durjanaku sebagai pemuda
Mohonmaaf dari dinda kepada kandaku yang tercinta

Kanda...cantik sekali lakonan kita ini.hingga buat rakan kita bingung dan menyangka kita berkelahi kanda.hahahaha...padahal kita sedang berpentas ria di pentas merak kahyangan para bangsawan ini.hahaha..terimakasih ye kanda.karakter kanda kuat sangat.hingga buat dinda kelabakan...

Teungku Sayyid Deqy:

Subhanallah..kanda lagi menggarap teater ya?kapan dipentaskan ye kanda...dinda ingin sekali datang dan menyaksikannya.jika waktunya pas dan dinda punya waktu luang sekalian dinda mau silahturaahmi kepada kerabat yang ada di johor.insyaallah dinda banti carikan pengarahnya.apakah judulnya kanda dan apa yang akan diceriterakan dipanggung bangsawan diraja ini???...

Putri Rimba:

Nanti kanda fikirkankan tajuknya ya dinda...bagi penonton ngak berganjak walau seinci pun! hehehehe biar sampai mereka menangis menonton bangsawan diRaja ini....heheheh

Teungku Sayyid Deqy:

Kanda: iya kanda.kita buat pentatonik (penjiwaannya) dengan maksimal ye kandaku...biar punya kesan dan pesan yang selalu membekas dihati...

KARYA: PUTRI RIMBA NIAGARA & TEUNGKU SAYYID DEQY)
12 Mei 2012
(DISIARKAN SEMPENA MERAIKAN HARI KEMERDEKAAN INDONESIA 17 AGUSTUS 2012/MALAYSIA 31 OGOS 2012)
10 Ogos 2012
21 Ramadan 1433H
Like · · Unfollow Post
Ahmad Tajuddin and Prabu Sri Narayana Kusuma like this.
(PETIKAN DARIPADA WALL RATU RIMBA NIAGARA )
16 Ogos 2012
27 Ramadan 1433H
Like · · Unfollow Post
Ahmad Tajuddin and Khai Noor like this.

(PETIKAN DARIPADA WALL RATU RIMBA NIAGARA)
31 Ogos 2012
13 Syawal 1433H
6 hours ago ·

PARA PENDEKAR REVOLUSI & TRANSFORMASI TANJAK YANG DISANJUNGI & DI KASIHI SEMUANYA

BismillahirRohmanirRohim
Assalamualaikum warahmatullahiwabarakatuh

Kepada semua PENDEKAR REVOLUSI & TRANSFORMASI TANJAK yang disanjungi lagi dikasihi terima kasih kerana sudi membaca karya-karya hamba dari Rimba Niagara

Kepada mereka yang sudi membacanya di ucapkan jutaan terima kasih banyak dan moga Allah Azzawajallah saja yang dapat membalas-Nya Aamiin.

Memandangkan hamba sedang membuat kajian tentang kualiti karya-karya yang hamba hasilkan sudilah PARA PENDEKAR REVOLUSI TANJAK memberikan pandangan atau ulasan yang seikhlasnya kerana setiap
ulasan dan pandangan tersebut amat bermakna bagi dunia sastera yang hamba
dambakan.

Moga kerjasama PENDEKAR REVOLUSI TANJAK mendapat keberkatan dari Ilahi.
Aamiin Ya Rabbal A'Lamin.

Hamba dari Rimba Niagara,
Rabeah Mohd Ali - dunia realiti
Putri Rimba Niagara - dunia karya
Ratu Rimba Niagara - Ditauliahkan oleh Penghuni Rimba Niagara
(31 Ogos 2012)
6 hours ago · · 1
Penchak Pukulan Tigabelas Mengerjakan. Dikerjakan. Kerjakan.
5 hours ago · · 2
Zainal Kamaruzaman suka keturunan melayu yang minat agama...
3 hours ago · · 1

Rabeah Mohd Ali Dari Allah kita datang dari Allah kita dikembalikan...
Moga roh dan jasad kita sukakan amalan yang ada Nilaian di Sisi-Nya sebagai bekalan dibawa pulang ke negeri abadi. Aamiin Ya Rabbal A'Lamin.
3 hours ago ·
Zainal Kamaruzaman ceritanya mudah tapi kerjanya bukan mudah....... jalan kembali bukan mudah nak pelajari...
3 hours ago · · 1

SEBAB ITU KENA BERSANGKA BAIK DENGAN ALLAH SWT KERANA ALLAH MEMGIKUT PRASANGKA HAMBA-NYA , MOGA KITA SEMUA MENDAPAT NUR HIDAYAH KASEH DARI-NYA AAMIIN.
3 hours ago ·
Zainal Kamaruzaman adakah manusia belum mendapat hidayah dari allah kalau begitu allah itu bukan dinamakan maha adil............... ada yang dapat dan ada yang tak dapat ini bererti perbuatan tuhan bermasa dan berketika macam manusia sedangkan zat nya tak menyerupai pun dengan sesuatu apa pun apa lagi macam makhlok............ pellik kefahaman kita sekelian.
about an hour ago ·
Rabeah Mohd Ali ALLAH ITU MAHA ADIL ...SEBAB ITU KITA DIBERI KUASA MEMILIH KE SYURGA KE NERAKA...KERANA KELEMAHAN KITA ALLAH MAHA PENGAMPUN PENYAYANG MASIH MEMBERI PELUANG PADA KITA SELAGI NYAWA SBELUM SAMPAI DI KERONGKONG.

DAN JANGANLAH KAMU BERPUTUS ASA DENGAN RAHMAT ALLAH

ALLAH TIDAK MENGIRA BERMULANYA KAMU
ALLAH MENGIRA BERAKHIRNYA KAMU

MOGA KITA MATI DALAM KEBAIKAN
BERKAT INGIN SENTIASA MAHU PULANG KE JALAN-JALAN RAHMAT KASIH-NYA.AAMIIN.
about an hour ago ·
Rabeah Mohd Ali PANTUN MUHASABAH DIRI SENDIRI

Tidurku lena yang panjang;
Terkeduku bila terjaga dari lena;
Aku menyesal memanjang,
Alam barzah menantiku dari lena.

Aku ketakutan pabila jaga dari lena,
Air mata penyesalan sudah tiada erti;
Lenaku di dunia membawaku ke sini,
Alam barzah yang sedia menanti.

Datang ke sini tanpa bekalan,
Aku menyesal terlepas peluang;
Peluang yang diberiNya kubiarkan,
Matilah aku dalam bekalan yang kosong.

Tuhan hidupkan aku ke dunia semula,
Mahuku berbuat segala amalan;
Berbuat baik pada Allah jua manusia,
Agar dapat kutebus segala penyesalan.

Tapi apakan daya nasibku malang,
Aku yang menempah nasibku begini;
Bukan Allah tidak memberiku peluang,
Ketika hidup aku orang yang rugi.

Menyesal aku sendiri,
Merana aku sendiri;
Kini aku menyendiri,
Alam barzah meranaku sendiri.

Oh! Tuhan di pagi Jumaat yang mulia dan penuh berkat ini
Kau masih memberi aku peluang untuk aku merebut segala
peluang amalan sebagai bekalan ke alam barzah.
Dengan Belas-EhsanMu Tanpa Batas Kau Limpahkan
Sinar Nur Hidayah KasihMu padaku hingga ke nafas terakhirku agar aku dapat membawa bekalan yang Kau Redhai.
Amin Ya Rabbal ALamin.

Karya Hamba Allah
31 Ogos 2012

LikeUnlike
about an hour ago ·
Rabeah Mohd Ali YANG DIREBUTKAN NILAI WARNA BIRU HIJAU MERAH DAN UNGGU

Fatimah Bt Husin Tim Indahnya kamu di situ,tak mcm kami perperang dgn waktu,
balari mengejar nasfu,hanya kerana ingin sesuatu,yg direbut dinilaikan dgn warna biru,hijau,merah dan unggu...See More
55 minutes ago ·
Rabeah Mohd Ali TENTANG MATI

Kenapa takut mati?
Takut mati mati
Hindari mati mati
...See More
46 minutes ago ·
Rabeah Mohd Ali WHEN IS MY OWN COMPANY CALLING

Aku sesungguhnya adalah
aset perusahaan yang buruk.

Sebab..,
aku bekerja dengan penuh semangat
berdedikasi tinggi
loyalitas yang hebat
inovasi tiada henti
penuh ide
serta motivator yang briliant.

Selama semua itu
kupersembahkan untuk orang lain
dan membuat perusahaannya semakin besar,
aku adalah aset yang buruk
untuk diriku sendiri.

Medan, 20 05 2012
Abdul Malik.

MOGA ASETKU ADA NILAIAN DI SISI-NYA

Aku tak mahu menjadi aset yang buruk
untuk diriku sendiri
jika aku berniat begitu
lebih baik aku mati daripada hidup!

Aku mahu menjadi aset yang baik
untuk diriku sendiri
dan aset ini nanti
akan kutinggalkan
untuk semua
mereka yang pernah kusayangi
tika aku berhidup di dunia ini
tanda aku pernah hidup di dunia ini
tanda aku sayang pada penghuni bumi ini

moga asetku ini ada
nilaian di Sisi-Nya
Aamin Ya Rabbal A'Lamin

PUTRI RIMBA NIAGARA
21 Mei 2012

KARYA ABDUL MALIK & PUTRI RIMBA NIAGARA
20 Mei 2012
(PETIKAN DARIPADA WALL PUTRI RIMBA NIAGARA)
31 Ogos 2012
41 minutes ago ·

MOGA ALLAH SWT MEREDHAI HIDUP MATIMU USTAZ

Redha perlu dicari
Bukan dinanti

Inilah kisah yang ingin kukongsikan bersama pembaca alam maya
Sebagaimana yang diceritakan oleh salah seorang ustaz kepadaku

Ceritanya bermula begini.

Ini pengalaman ustaz itu sendiri yang kerjayanya sebagai pendakwah mahu menyebarkan agama Allah Azzawajallah...apa yang dilakukan hanyalah mahu memcari Redha Allah SWT di kala dia hidup dan mati.

Pengalamannya bersama Mat Rempit.
Ustaz rela dirinya dipukul
Disepak terajang dengan besi
Hingga berdarah-darah
Bengkak-bengkak urat sarafnya
Semata ingin menjalankan tugasnya sebagai khalifah Allah SWT
Berkat kesabaran ustaz
Mat rempit itu diberi Allah SWT
Nur Hidayah Kasih-Nya
Mat rempit tersebut kini menjadi
Seorang Hafiz Al-Quran
Atas bimbingan ustaz

Pengalamannya bersama
Ketua Babi Hutan

Ustaz bersama dua tiga orang
Ingin pergi berdakwah
Disebuah perkampungan orang asli
Yang semuanya bukan menganuti agama Islam
Dalam perjalanan ke sana
Di petengahan jalan
Kenderaan mereka dihadang oleh
Sekumpulan babi hutan
Ustaz keluar dari kenderaan
Bertemu dengan ketua babi hutan
Kerana dia sudah letakkan
Hanya Allah sahaja yang ditakuti
Dengan berani dia
Berkata dengan ketua babi hutan itu

Mata bertentangan mata
Ketua babi hutan merenung mata ustaz
"Duhai babi hutan sungguh pun engkau babi
Tapi kau redha dengan asal kejadianmu
Menjadi haiwan yang dilarang dimakan dan disentuh
Oleh Pencipta-Mu...mulianya kamu biarpun kamu
Bergelar babi...sifat redhamu amat tinggi...aku salut padamu babi..."
Ketua babi hutan itu menganggukkan kepalany tanda bersyukurnya
Dia pada Penciptanya yang mentakdirkan dia menjadi babi dan dia redha. Tergenang air mata ustaz penuh mengharu birukan jiwanya di kala itu.
"Babi...kau redha dengan hidupmu yang selamanya haram
Aku mahu ke seberang sana...untuk mencari redha Allah maka berilah
aku laluan agar aku dapat menyebarkan agama Allah..."

Ketua babi hutan menganggukkan kepalanya dan memberikan isyarat kepada semua sekumpulan babi hutan yang mengerumuni kenderaan
ustaz ..agar pergi dari situ.

Ustaz selamat pergi ke perkampungan orang asli dan berjaya mengislamkan sekampung orang asil tersebut.
Syukur Alhamdulillah kepada Allah sebanyak-banyak-Nya

Kepada ustaz pendakwah yang hidupmu penuh fisabilillah
Kami doakan moga Allah SWT meredhai hidup dan matimu nanti
Aamin Aamin Aamin Ya Rabbal A'Lamin

KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
25 Mei 2012

SEBAGAI ROH DI KALANGAN HAMBAMU YANG BERIMAN

Sahabat...
Biarpun nyawamu sudah habis
Tapi rohmu masih hidup
Hidup dan terus hidup
Tika jasadmu hidup...
Kita tahu wujudnya roh
Tapi kita tiada rasa kehadirannya hidup bersama kita
Selama kita hidup
Pabila kita solat bertemu Tuhan
Allah nampak kita
Dan kita rasakan kehadiran Tuhan
Cumanya jika kita tidak lalai dalam solat

Bila kita sudah bergelar roh
Roh cuma melihat jasad yang terbaring kaku
Sebelum dimandikan dikafankan disembahyangkan dikebumikan
Kini barulah kita yakin seratus peratus kita adalah roh
Bukan manusia lagi yang hidup
Mereka yang hidup tak nampak kita
Tapi kita nampak mereka
Sedang meratapi kematian kita
Kita ...bercakap-cakap dengan mereka
Tapi mereka tidak mendengar apa yang kita cakapkan
Semuanya sudah tiada apa-apa makna lagi...

Yang bermakna sekarang...
Bekalan yang di bawa...
Ye bekalan...
Allahu Akhbar ....
Adakah aku sudah bersedia untuk bertemu dengan Tuhanku
Yang menciptakan aku...
Yang memberi peluang ketika aku hidup di dunia
Ya Allah berkat aku bersangka baik dengaMu Ya Allah
Terimalah segala bekalan yang kubawa ini
Biarpun bekalan ini... malu untuk aku persembahkan padaMu
Serasa mahu aku dihidupkan semula
Agar aku masih berkesempatan mengumpul lagi sebanyak bekalan
Walaupun dengan menyebut sepatah perkataan Allahu Akhbar
Tapi mana bisa mungkin aku dihidupkan semula
Masa untukku sudah tamat
Sudah tercatat aku ditakdirkan hari ini adalah hari terakhir aku
Berhidup di bumi Tuhan.
Hari ini mahu tak mahu aku akan berjumpa dengan Tuhanku
Aku akan ditanya soalan kubur dan hari ini bersedia atau tidak aku mesti bersedia apa saja yang berlaku ke atas aku ...tak boleh sebut redho kerna redho itu hanya diberi peluang tika hidup di dunia saja.
Apa saja setelah mati adalah balasan yang setimpal dengan amalan ketika berhidup di dunia....
Allahu Akbar semasa hidupku yang aku pasakkan di kalbu bahawa
Kau sentiasa mengikut prasangka hambaNya...aku selalu berperasangka baik padaMu Ya Allah makaNya terimalah rohku ini
Sebagai roh-roh di kalangan hambaMu yang beramal soleh.
Aamin Aamin Aamin Ya Rabbal A'Lamin.

Karya Putri Rimba Niagara
28 Mei 2012
(PETIKAN DARIPADA BORNEO DALAM INDONESIA MALAYSIA & BRUNEI)
28 Mei 2012
Monday at 6:07pm · Like · 1
36 minutes ago ·
Rabeah Mohd Ali RUH SUCI BERNAMA QASEH FARA

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh
Kepada roh suci sahabatku yang terkasih Qaseh Fara

Kenangan bersamamu masih segar dalam ingatanku
Candamu gurau sendamu selalu membahagiakan hatiku yang berduka
Kau sentiasa membahagiakan kami
Kau sentiasa menjaga hati kami
Kau suka senyum
Dan aku bahagia dengan senyumanmu
Kau kata senyum tak perlu apa-apa
Makanya senyumlah ..senyumlah duhai sahabatku
Hadirnya aku sebagai sahabatmu
Akan selalu membahagiakan dan menceriakan hidupmu
ALLAHU AKHBAR
Aku bersyukur pada Tuhan kerana mengurniakan
Seorang sahabat yang sempurna di mataku
Biarpun dia selalu mengatakan dirinya tak sempurna
Bagiku dia memang sempurna
Sentiasa merendah diri
Penyabar
Bertutur dalam bahasa yang sejuk kalbu mendengarnya
Penyayang
Periang
Ceria
Sentiasa menjaga hati kawan-kawan
Pemurah
Bermuhasabah diri
Beramal tapi tak pernah terdetik untuk membangga diri

Duhai roh suci yang bernama Qaseh Fara....

Kau pergi atas jemputan Ilahi
Makanya kami redha
Kau pergi dulu daripada kami
Dan kami juga akan menyusul kemudiannya
Hanya masa yang menentukan bila
Hanya DIA yang tahu

Kami benar rindukan mu
Serasa dunia ini hambar tanpa mu
Kami redha atas pemergiaan mu
Sebagai hamba-Nya yang sentiasa lemah untuk menerima hakikat
Kami rindukan mu ...duhai roh suci Qaseh Fara sahabatku
Terlalu rindu...rindu serindunya

Kerana sifatmu yang mulia
Seorang yang amat memahami sahabatnya
Kami ingin menjadi sepertimu
Sentiasa menyayangi sahabat dan menghargai sahabat seumur hidup
Kau selalu berkata pada kami
Duhai sahabat andai kata aku pergi dulu sebelummu
Kita tidak akan berpisah selamanya
Kerana kasihmu telah kubawa hingga ke Syurga
Di Syurga ku menantimu sahabatku...
Sentiasa bersangka baiklah dengan Allah SWT Tuhan kita
Insya-Allah kitakan bertemu...Aamin Aamin Aamin Ya Rabbal A'Lamin

KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
(DIILHAMKAN ISTIMEWA UNTUK YANG DISAYANGI DAN DIRINDUI SAHABATKU ROH SUCI QASEH FARA)
7 Jun 2012
Like · · Unfollow Post · June 6 at 5:10pm
6 people like this.
(PETIKAN DARIPADA WALL GRUP PUISI CINTA ILAHI)
26 Jun 2012
33 minutes ago ·

UKIRAN DAUNAN KASIH PUTRI RIMBA NIAGARA

Daunan kasih lambang kasih sayang sejati
Penghuni Rimba Niagara hidup berkasih sayang
Saling mempertahankan kasih sayang
Selagi nyawa di kandung badan
Kerana kasih setulus hati nan ikhlas kerana-Nya
Penting kerana kasih tak tersisih
Kasih bawa ke Syurga

Kasih dan cinta
Bukan berlandaskan
Kepentingan sendiri

Tak akan ada cemburu
Sakit hati
Luka dilukai

Yang ada kasih sejati
Berkorban jiwa
Demi kasih setulus ikhlas kerana-Nya

Jadinya
Seluruh penghuni Rimba Niagara
Pentingkan kasih dan sayang demi-Nya

Moga Allah SWT pelihara
Seluruh penghuni rimba niagara
Daripada mereka-mereka
Yang ada niat untuk
Memusnahkan kasih sejati kerana-Nya

Hidup ini cumalah setetes cuma
Apalah ada pada kami penghuni rimba ini lagi
Melainkan kami mahu kedamaian dan
Ketenangan jiwa yang abadi
Sebelum dijemput pulang ke pangkuan Ilahi

Ya Allah moga kedamaian seluruh penghuni
Rimba Niagara ini dapat bertumpang teduh
Di bumi-Mu dengan dengan aman dan bahagia
Tenang indah seperti hidup di alam Syurga-Mu

Aamin Aamin Aamin Ya Rabbal A'Lamin

KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
12 Jun 2012

WAHAI JIWA YANG TENANG...

surat Ar-Rad : 28:

“Yaa ayatuhan nafsul mutma’inah, irji’i ila Rabiki radiyatan mardiyah, fadhuli fi ‘ibadi, wadhuli Jannati..”

(wahai jiwa yang tenang, kembalilah kepada Tuhanmu dengan ikhlas dan diridhoi, masukah kedalam golongan HambaKU, dan Masuklah kedalam SyurgaKU…).

BERBAIK SANGKA DENGAN ALLAH AZZAWAJALLAH

Artinya: Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w: "Berfirman Allah Azzawajallah: 'Aku berkuasa untuk melakukan apa yang hamba-Ku sangkakan terhadap-Ku. Dan Aku berserta dengannya ketika ia menyebut-Ku (Berzikir kepada-Ku)
(Riwayat Al-Bukhari dan Muslim)

DUNIA YANG HINA

Artinya: Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w bersabda: "Bukankah dunia ini dilaknati melainkan zikrullah dan apa yang berkaitan dengannya, dan orang yang berilmu atau orang yang menuntut ilmu."
(Riwayat al-Tirmizi)

UKIRAN DAUNAN KASIH PUTRI RIMBA UNTUK SEMUA YANG DIKASIHI DAN DISAYANGI DUNIA AKHIRAT SAMADA YANG HIDUP ATAU YANG TELAH MENINGGAL DUNIA...SEGALA YANG ADA DI LANGIT DAN DI BUMI ..SEMOGA SEGALA NIAT MURNI DAN DOA YANG DIUKIRKAN DI DAUNAN KASIH PUTRI RIMBA NIAGARA DIMAKBULKAN ALLAH SWT AAMIIN YA RABBAL A'LAMIN
12 Jun 2012
Like · · Unfollow Post · June 12 at 2:24pm
Fatma Wati likes this.
(PETIKAN DARIPADA WALL GRUP LUAHKAN HATIMU SEHINGGA KAU TENANG & PUTRI RIMBA NIAGARA - DISIARKAN ISIMEWA UNTUK RAKAN FBKU YANG SETIA & JUJUR DATUK JEM MOGA BERBAHAGIA DUNIA & AKHIRAT AAMIIN)
31 Ogos 2012

(PETIKAN DARIPADA WALL SHAHRUL FADZLY & RATU RIMBA NIAGARA ) 31 Ogos 2012
Like ·  · 
  • Ratu Rimba Niagara RAKAN FBKU AKU RINDUKAN SOBAT AKHIRAT

    Duhai pahlawan Badar Al-Ahmadi sobat akhiratku...
    Sudilah di setiap karyaku berilah sedikit ulasanmu ye...
    Kerana setiap ulasanmu akan dikenang sebagai wira sastera nusantara

    Ratu Rimba Niagara...akan dibaca oleh anak cucumu nanti tika kau sudah tiada di dunia ini dan tanda kau sayang pada mereka dan tanda kau pernah berhidup di muka bumi ini dalam roh suci yang sentiasa menjaga bahasa nan santun ...bahasa yang mengajak jalan-jalan ke Syurga-Nya ...Insya-Allah Aamiin.

    Lainlah jika kamu ini seorang
    Yang tidak diberi kuasa untuk menulis dan berkata-kata
    Lainlah kamu ini sibuk dengan tugas harian 
    Jika itulah kamu nampaknya kita sebagai rakan fb yang 
    Bisu tanpa suara emasmu...maka aku terdera rindukanmu
    Makanya aku akan merajuk hati dan beranggapan kamu tak
    Sudi berkomunikasi memberi ide bernasmu biarpun sebaris perkataan
    Makanya aku merayu kepada semua rakan fbku yang ada 47 orang
    Ini sudilah melarikkan tintamu di karya yang kusiarkan 
    Ini salah satu sebab aku ingin menjadi rakan fbmu...

    Jika kamu tidak sudi setelah aku merayu bagi pihak anak cucu
    Nusantaraku...
    Maafkan aku jika aku terpaksa lepaskan rindu yang menyeksakan ini
    Kerana tak mahu terseksa
    Kulepaskan rindu 
    Di ombak rindu
    Maafkan aku duhai rakan fbku...
    Siapalah aku di hatimu
    Cumalah sebutir pasir...yang tak kau sudi kau sayangi...

    Tuhan ampunkan aku
    Jika rakan fbku kecil hati denganku
    Kerana bukanlah aku sengaja melukakan hatinya
    Tapi aku membuka akaun fb ini adalah kerana-MU
    Aku serius bukan gurauan
    Makanya aku mahu rakan fbku juga serius
    Dalam bersahabat denganku
    Untuk sedia menjadi sahabat akhiratku
    Yang boleh berkomunikasi di alam maya bisu
    Tapi tak bisu 
    Berarti dunia akhirat...Inya-Allah... Aamiin..

    Rakan fbmu yang terdera rindukan sobat akhirat,

    Ratu Rimba Niagara,
    22 Muharram 1434H
    6 Disember 2012M
    (PETIKAN DARIPADA WALL PUJANGGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA)
    171212 

0 comments:

Post a Comment

 
;