Tuesday 18 December 2012

TEATER BANGSAWAN DIRAJA RELA PERTARUHKAN NYAWA DEMI CITA-CITA ADINDA



Ratu Rimba Niagara shared Abdullah Karaoluk's photo.
Handmode silk art
Handmode silk art
Unlike · · · Promote · 4 hours ago ·

  • You like this.
  • Ratu Rimba Niagara ULAMA ADALAH PEWARIS NABI MUHAMMAD SAW.
    ILMU YANG DICURAHKAN BAGAIKAN PERMATA-PERMATA DARI SYURGA. MOGA ALLAH MERAHMATIMU DI KALA HIDUP DAN MATI. AAMIIN YA RABBAL A'LAMIN.


  • added a new photo.
    Like · · · 9 hours ago
SEJAK AZALI LAGI KITA PUNYAI NIAT YANG SAMA
SALING SAYANG MENYAYANGI KERANA-NYA

Alangkah bahagianya jika karya-karyaku
menjadi koleksi perpustakaan di rumah-rumah
peminat karya-karyaku di seluruh dunia
aduhai kasih sayangku ada di hati mereka ...
ada juga di rak-rak perpustaan di rumah mereka
itulah matlamat aku berkarya
dunia karya duniaku ...
peminat karyaku kesayanganku...

Kasih sayangku pada peminat karya-karyaku
sentiasa hidup walaupun aku sudah tiada di dunia ini

Duhai yang meminati karyaku...
sejuta terima kasih kuucapkan padamu
kerana sudi membaca karyaku
ketahuilah olehmu
setiap karyaku adalah lambang
kasih sayangku pada kalian

Minat kalian pada karyaku amat aku terharu
teringat aku di kala aku remaja
apabila melihat remaja membaca novel cinta
kubayangkan novel yang dibaca itulah karyaku
bahagia sangat teringat di kala itu
rasanya dunia ini aku yang punya
biarpun itu cuma fantasi di kala itu
tapi dengan izin-Nya
karya-karya ku di baca di alam maya
Allahu Akbar tak pernah terfikir olehku
karya-karyaku dibaca di alam maya dengan
jumlah pembaca ratusan ribu mungkin berjuta...
diterjemahkan ke dalam pelbagai bahasa dunia
itulah yang aku mahukan pun

Biarlah aku tak tertekenal di luar sana atau di mana-mana....
lagi lagi suka...kerana aku menulis bukan kerana nama
bukan mahu penghargaan bukan mahu dipuji...
aku menulis tanda aku syukur pada-Nya
aku menulis tanda aku sayangkan semua penghuni bumi dan langit
semuanya aku sayang tanpa terkecuali
Moga Allah SWT sudi membalas cintaku
dan moga semua yang membaca karyaku
sudi menyayangiku juga kerana-Nya
mana yang tak sudi membalas kasih sayangku
tak apalah mungkin karyaku tidak berjaya menambat hati mereka
jika ada yang terluka membaca karyaku maafkan aku bukan sengaja
aku mahu melukakan hatimu...percayalah kasih kita tetap mekar
semekar bunga-bunga di Taman-Taman Syurgawi
berkat kita saling berkasih sayang demi-NYa ...
kasih kita walaupun tak pernah bertemu di alam nyata
cuma di alam maya ...
cuma melalui karya-karyaku kita berbicara
bagaikan saudara kandung
bagaikan rakan dunia akhirat...
kita bisa menyambungkan tali ukhuwah kasih ini
sampai ke Syurgawi
Insya-Allah AAmiin Ya Rabbal A'Lamin ...

Yang menyayangi semua pembaca karya-karyaku,
aku sayang kamu sesungguh sayang...
jika aku salah maafkan aku
percayalah walaupun kau membenci aku... aku tetap sayang padamu
kerana sejak azali lagi kita semua mempunyai niat yang sama
saling berkasih sayang tanpa terkecuali demi-Nya

Rakan Dunia Akhirat Alam Mayamu...
Ratu Rimba Niagara
18 Disember 2012
Like · · · Promote · 4 hours ago ·



JIKA NYAWAKU JADI TARUHAN DEMI KEJAYAANMU

SAHABATKU KAU BOLEH BERJAYA..
SELAGI AKU ADA..AKU AKAN TOLONG ENGKAU
LIHATLAH BINTANG DI LANGIT SEDANG MENUNGGUMU
UNTUK MENGGAPAINYA...
JANGAN PUTUS ASA YE
PERCAYALAH DEMI KASIHKU PADAMU
AKU TAK AKAN BIARKAN KAU KESEORANGAN
AKAN KUBANTU SEDAYA MAMPU
JIKA NYAWAKU JADI TARUHAN DEMI KEJAYAANMU
AKU RELAKAN SAHABAT AKHIRATKU!
AKU SAYANG KAMU DEMI-NYA
KERANA KAU SAHABAT AKHIRATKU
KEJAYAANMU KEJAYAANKU
ASAL KAMU TAHU
AKULAH SI KUNTA SI KUNTEMU
YANG RELA PERTARUHKAN NYAWANYA
DEMI CITA-CITAMU DAN KEBAHAGIAANMU
SAYANGILAH AKU DEMI-NYA...

Ratu Rimba Niagara
18 Disember 2012
Like · · · Promote · about an hour ago ·


  • MEN'S WORK' ~ NO FEAR'..
    MEN'S WORK' ~ NO FEAR'..
    Unlike · · · about an hour ago ·

    • You, Ahmad Tajuddin and 56 others like this.
    • Ibu Zai Ris II anak ibu LIKE yo ha...komen la sikit..he3
    • Malla Sinta segak ehhh....
    • Camey Kim Ball Ini lah pahlawan kita yang ikhlas berjuang...u look great!
    • Ibu Zai Ris II Perwira...
      Dikaulah harapan hati
      Penghibur kala sunyi
      Pergilah berbakti
      Membela pertiwi


      Perwira...
      Janganlah kekanda bimbang
      Untuk pergi berjuang
      Andainya kau gugur
      Jasamu dikenang

      ( 1 )
      Dengarlah lagu kucipta
      Gubahan mesra nan manja
      Sebagai ganti diri
      Bersama kau berbakti
      Untuk ibu pertiwi

      Kekanda di medan perang
      Adinda di medan seni
      Sama-sama berjuang
      Sama-sama berbakti
      Semoga tabah hati

      Majulah kekanda maju jangan undur
      Dinda mohon doa restu
      Rela sehidup semati bersamamu
      Perwiraku
    • Ibu Zai Ris II nyanyian Biduanita syarifah Aini...khas ibu tujukan buek semuo pejuang2 negaro...takdo maksud apo2..
    • Ratu Rimba Niagara Buat kekandaku Ahmad Tajuddin...
      Terima kasih atas sokonganmu pada adinda
      Kekanda benar buat adinda terharu
      Bila rela pertaruhkan nyawa demi cita-cita adinda...
      Sampai saat ini masih terharu kekanda...
      Kekandalah perwira
      Yang adinda kagumi
      Kekanda menyokong perjuangan adinda
      Adinda menyokong perjuangan kekanda
      Sama-sama suburkan semangat juang
      Biarpun perjuangan kita berbeza
      Tapi matlmatnya tetap sama
      Mahu pulang ke Pangkuan-Nya
      Dalam syahid ke jalan-jalan-Nya
      Insya-Allah Aamiin.


    Ratu Rimba Niagarshared Harmiera Adnan's photo.
    Assalamualaikum n selamat pagi..
    Assalamualaikum n selamat pagi..
    Unlike · · · Promote · 2 hours ago ·

    • You and Ahmad Tajuddin like this.
    • Ratu Rimba Niagara LIHATLAH INDAHNYA BULAN DI SANA
      BEGITULAH INDAHNYA PERSAHABATAN KITA!

      Assalamualaikum & kepada yang membenci diri ini ampunkan aku. Walaupun bencikanku karya-karyaku masih
      sudi teman baca terima kasih kerana benci tapi rindukanku...

      walaupun kita saling bisu membisu di alam maya nan bisu
      di kesempatan ini ku memohon maaf jika ada salah bicaraku
      pada kalian yang membenci diri ini ...maafkanlah diri ini
      di alam maya tidak ketemu lagi ..moga di Syurga kita ketemu
      Insya-Allah Aamiin. Itu juga doa yang pernah kita amiinkan
      bersama. Lihatlah bulan di sana..indahkan !Begitulah
      indahnya persahabatan kita di alam maya ini.
      Salam kasih sayang dariku sahabatmu,

      Ratu Rimba Niagara
      4 Safar 1434H
      18 Disember 2012

    LIHATLAH INDAHNYA BULAN DI SANA
    BEGITULAH INDAHNYA PERSAHABATAN KITA!

    Assalamualaikum & kepada yang membenci diri ini ampunkan aku.
    walaupun bencikanku karya-karyaku
    masih sudi teman baca terima kasih kerana benci tapi rindukanku...
    walaupun kita saling bisu membisu di alam maya nan bisu
    di kesempatan ini ku memohon maaf jika ada salah bicaraku
    pada kalian yang membenci diri ini ...maafkanlah diri ini
    di alam maya tidak ketemu lagi ..moga di Syurga kita ketemu
    Insya-Allah Aamiin. Itu juga doa yang pernah kita amiinkan
    bersama. Lihatlah bulan di sana..indahkan !
    begitulah indahnya persahabatan kita di alam maya ini.
    Salam kasih sayang dariku sahabatmu,

    Ratu Rimba Niagara
    4 Safar 1434H
    18 Disember 2012
    Like · · · Promote · 2 hours ago ·
Ratu Rimba Niagarshared Dhia Damia Widad Qutb's photo.
membaca buku...  :)
membaca buku... :)
Like · · · 8 hours ago ·

  • Ratu Rimba Niagara SEJAK AZALI LAGI KITA PUNYAI NIAT YANG SAMA
    SALING SAYANG MENYAYANGI KERANA-NYA

    Alangkah bahagianya jika karya-karyaku
    menjadi koleksi perpustakaan di rumah-rumah

    peminat karya-karyaku di seluruh dunia
    aduhai kasih sayangku ada di hati mereka ...
    ada juga di rak-rak perpustaan di rumah mereka
    itulah matlamat aku berkarya
    dunia karya duniaku ...
    peminat karyaku kesayanganku...

    Kasih sayangku pada peminat karya-karyaku
    sentiasa hidup walaupun aku sudah tiada di dunia ini

    Duhai yang meminati karyaku...
    sejuta terima kasih kuucapkan padamu
    kerana sudi membaca karyaku
    ketahuilah olehmu
    setiap karyaku adalah lambang
    kasih sayangku pada kalian

    Minat kalian pada karyaku amat aku terharu
    teringat aku di kala aku remaja
    apabila melihat remaja membaca novel cinta
    kubayangkan novel yang dibaca itulah karyaku
    bahagia sangat teringat di kala itu
    rasanya dunia ini aku yang punya
    biarpun itu cuma fantasi di kala itu
    tapi dengan izin-Nya
    karya-karya ku di baca di alam maya
    Allahu Akbar tak pernah terfikir olehku
    karya-karyaku dibaca di alam maya dengan
    jumlah pembaca ratusan ribu mungkin berjuta...
    diterjemahkan ke dalam pelbagai bahasa dunia
    itulah yang aku mahukan pun

    Biarlah aku tak tertekenal di luar sana atau di mana-mana....
    lagi lagi suka...kerana aku menulis bukan kerana nama
    bukan mahu penghargaan bukan mahu dipuji...
    aku menulis tanda aku syukur pada-Nya
    aku menulis tanda aku sayangkan semua penghuni bumi dan langit
    semuanya aku sayang tanpa terkecuali
    Moga Allah SWT sudi membalas cintaku
    dan moga semua yang membaca karyaku
    sudi menyayangiku juga kerana-Nya
    mana yang tak sudi membalas kasih sayangku
    tak apalah mungkin karyaku tidak berjaya menambat hati mereka
    jika ada yang terluka membaca karyaku maafkan aku bukan sengaja
    aku mahu melukakan hatimu...percayalah kasih kita tetap mekar
    semekar bunga-bunga di Taman-Taman Syurgawi
    berkat kita saling berkasih sayang demi-NYa ...
    kasih kita walaupun tak pernah bertemu di alam nyata
    cuma di alam maya ...
    cuma melalui karya-karyaku kita berbicara
    bagaikan saudara kandung
    bagaikan rakan dunia akhirat...
    kita bisa menyambungkan tali ukhuwah kasih ini
    sampai ke Syurgawi
    Insya-Allah AAmiin Ya Rabbal A'Lamin ...

    Yang menyayangi semua pembaca karya-karyaku,
    aku sayang kamu sesungguh sayang...
    jika aku salah maafkan aku
    percayalah walaupun kau membenci aku... aku tetap sayang padamu
    kerana sejak azali lagi kita semua mempunyai niat yang sama
    saling berkasih sayang tanpa terkecuali demi-Nya

    Rakan Dunia Akhirat Alam Mayamu...
    Ratu Rimba Niagara
    18 Disember 2012
  • Ratu Rimba Niagara JIKA NYAWAKU JADI TARUHAN DEMI KEJAYAANMU

    SAHABATKU KAU BOLEH BERJAYA..
    SELAGI AKU ADA..AKU AKAN TOLONG ENGKAU
    LIHATLAH BINTANG DI LANGIT SEDANG MENUNGGUMU

    UNTUK MENGGAPAINYA...
    JANGAN PUTUS ASA YE
    PERCAYALAH DEMI KASIHKU PADAMU
    AKU TAK AKAN BIARKAN KAU KESEORANGAN
    AKAN KUBANTU SEDAYA MAMPU
    JIKA NYAWAKU JADI TARUHAN DEMI KEJAYAANMU
    AKU RELAKAN SAHABAT AKHIRATKU!
    AKU SAYANG KAMU DEMI-NYA
    KERANA KAU SAHABAT AKHIRATKU
    KEJAYAANMU KEJAYAANKU
    ASAL KAMU TAHU
    AKULAH SI KUNTA SI KUNTEMU
    YANG RELA PERTARUHKAN NYAWANYA
    DEMI CITA-CITAMU DAN KEBAHAGIAANMU
    SAYANGILAH AKU DEMI-NYA...

    Ratu Rimba Niagara
    18 Disember 2012

0 comments:

Post a Comment

 
;