Sunday 30 December 2012

TEATER BANGSAWAN DIRAJA,'PENGHUNI RIMBA SUMBER KEKUATANKU'



YA ALLAH TERIMALAH ROHKU DI KALANGAN HAMBA-MU YANG BERAMAL SOLEH KERANA-MU AAMIN YA RABBAL A'LAMIN

KENAPA AKU BEGINI KENAPA KAU ANGGAP BEGITU?

Engkau ni keturunan puteri ke?
Engkau suka berlagak kan?
Meluat aku...
Weeii kau cermin sikit muka kau tu
Harap mekap je lebih
Buang mekap
Tengok...
Hodoh....
Maka dari itu cermin sikit
Engkau tu siapa...

Aku sentiasa sedar diri
Aku siapa
Yang tak secantikmu
Yang tak semudamu
Aku memang tak setandingmu

Ha sedar pun
Habis tu kenapa
Kau berlagak macam
Seorang puteri raja
Tak malu ke
Perasan?

Salah ke aku
Menghargai kecantikan
Kurniaan dari Allah
Kalau kau nak tahu
Jika aku tak bermekap
Wajahku hodoh
Kalau ditarik lapisan kulit
Wajahku ini lagi hodoh
Seperti tengkorak berjalan
Termasuk juga wajah
Engkau tanpa kulit di wajah
Engkau boleh bayangkan
Jadi apa nak dikesahkan
Pada kecantikan yang
Sementara ini...

Habis tu kenapa kau
Berwatak seperti puteri diRaja
Kau perasan nak jadi puteri ke
Putera mana yang hendak
Kau pikat dan
Putera mana yang akan terpikat
Denganmu
Lainlah aku cantik dan masih muda
Tak perlu mekap pun dah cantik
Sekali aku senyum 10 yang terpikat
Tapi aku tak semudah itu terpikat
Selagi dia itu bukan bergelar jutawan atau kerabat diRaja

Yelah kau cantik dan muda
Aku doakan apa yang kau impikan berjaya...

Tak perlu kau doakan sudah ada pun
Cinta gila-gila dengan aku
Kerana kecantikan aku
Aku pun anak orang berada
Makanya kenalah setaraf denganku

Syukur Alhamdulillah
Moga kau bahagia sahabatku

Tapi kenapa kau masih nak cemburu dengan aku
Kau sudah memiliki segalanya pesona dunia
Yang diimpikan oleh semua orang....

Habis yang kau berlagak macam puteri tu
Tak pesona dunia ke tu...

Teman...aku ini cuma
Menghayati watakku
Sebagai seorang puteri rimba
Yang tinggal bersama dengan
Penghuni rimba niagara
Takkanlah memegang watak
Sebagai puteri rimba pun
Nak cemburu....
Lainlah puteri untuk manusia
Bolehlah kau cemburu

Nasib baik puteri rimba
Kalau puteri istana memang aku cemburu
Dengan haiwan apa nak dicemburukan
Kalau cemburu juga aku lebih teruk daripada haiwan
Tak nak aku....

Tahu tak apa...
Mulai hari ini kau jangan cemburu ye
Kau beri saja sokongan/dukungan padaku
dunia sastraku agar aku dapat berpena
Dengan tenang tanpa ada rasa iri hati
Keikhlasan sokonganmu dalam karya
SASTERAKUDUNIAKU! amat kuharapkan darimu teman...

KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
29 Jun 2012
· · · 13 hours ago

SI PUTRI RIMBA DENGAN DAYANGNYA SI KUNTA SI KUNTE

Kuperkenalkan diriku untuk perkenalan ini...
Gambar yang kau lihat itu tak dirancang..
Aku memegang watak Putri Rimba untuk
Teater Bangsawan diRaja yang aku impikan
Satu masa nanti dipentaskan....
Yang mekapkan aku pun
Si kunta si kunte dayang Istana Rimba
Mereka berdua sebagai penasihat aku juga...
Itu yang jadi macam tu...comot...entah arang
Mana diambilnya...ha itu yang jadi macam tu
Aku pun takut nak tengok muka aku sendiri
Aku mahulah padam tapi si kunta si kunte marah
Kalau selagi tak ambil gambar untuk disiarkan
Kepada pembaca setia karya-karya aku
Katanya apa nak dimalukan...
Mereka faham puteri rimba apabila dimekapkan oleh haiwan
Hantam ajelah asalkan ada rupa puteri sikit ...
Itula kisah serba sedikit yang dapat aku beritahumu
Agar kau tak salah faham ye...
Aku kalau tak bermekap...tidaklah rupa macam itu
Seorang yang sudah ditarik kecantikan...
Cuma yang berbaki ini saya yang ingin dihargai...itu saja...
Makanya jangan salah anggap padaku lagi ok...
Nanti bila habis skrip puteri rimba
Kutukar gambar lain...
Moga si kunta si kunte benarkan....
Moga kau gembira mendengar cerita aku ini...
Salam kemaafan untuk kalian berdua...

KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
29 Jun 2012

PENGHUNI RIMBA SELALU MENGHARGAI KARYA TUAN PUTRI RIMBA

Duhai sahabatku...
Di Istana Rimba sekarang semuanya sedang berduka
Segerhana cuaca yang gelap gulita menunggu hujan turun
Ribut petir tidak henti-henti menyabar kiri dan kanan.

Sudah jutaan kali penghuni rimba pesan jangan Tuan Puteri
menyumbangkan karya pada mereka...mereka bukan hargai pun
malah satu kesalahan pula...membuat mereka sakit hati...
meluahkan dendam kesumat...

Kami si penghuni rimba ni...yang sentiasa menghargai
karya Tuan Puteri...sentiasa teruja dan ternanti karya tuan puteri
apa nak dihiraukan dengan mereka...biarpun kamu cumalah haiwan
tapi kami faham apa itu kasih sayang semurni hati...
sebab itu di akhirat nanti kami tidak diseksa di neraka....
manusia ni tak habis-habis....dengki.....dengki...dengki...
dengki khianat...Tuan Putri berkarya tak henti-henti pun nak sakit hati...apatah dia orang ni ...ada otak letak kat lutut apa....tak nak baca dan like sudahlah ini kutuk dan hina Tuan Puteri habis-habis... macam nak bunuh karya Tuan Puteri....duhai manusia di luar sana sebelum kalian mahu bunuh karya Tuan Puteri kami...langkah mayat kami dulu....Tuan Puteri kami rela pertaruhkan air mata dan darahnya untuk berkarya...kalian senang-senang saja nak hapuskan karya Tuan Puteri kami...tidak...tidakkk..kami pastikan tak akan terjadi!!!!!

Tuan Puteri bangunlah tuan Puteri...janganlah seksa kami begini...
Kami jumpa tuan puteri dihanyut di lautan asid bergelora dan selamatkan tuan puteri...tuan puteri gembira dan ceria pelangi cinta bersama kami...tapi semenjak bercampur dengan mereka-mereka yang berhati busuk itu...tuan puteri koma semula...kejamnya mereka...madu yang diberi racun yang dibalas...tunggulah...

tunggulah pembalasan dari Tuhan kerana doa orang yang teraniaya tanpa hijab....

Tuan...Puteri...bangun....bangun.... syair ombak rindu...yang tuan puteri karangkan ...kami bacakan ye....

PUTRI RIMBA NIAGARA
28 Jun 2012
(PETIKAN DARIPADA WALL PUTRI RIMBA NIAGARA & GRUP MASYARAKAT ADAT MATARAM & DIALOG RUMAH SASTRA BORNEO)
28 Jun 2012
Unlike · · Unfollow Post · Yesterday at 8:47pm
12 hours ago ·

SEBAGAI ROH DI KALANGAN HAMBAMU YANG BERIMAN

Sahabat...
Biarpun nyawamu sudah habis
Tapi rohmu masih hidup
Hidup dan terus hidup
Tika jasadmu hidup...
Kita tahu wujudnya roh
Tapi kita tiada rasa kehadirannya hidup bersama kita
Selama kita hidup
Pabila kita solat bertemu Tuhan
Allah nampak kita
Dan kita rasakan kehadiran Tuhan
Cumanya jika kita tidak lalai dalam solat

Bila kita sudah bergelar roh
Roh cuma melihat jasad yang terbaring kaku
Sebelum dimandikan dikafankan disembahyangkan dikebumikan
Kini barulah kita yakin seratus peratus kita adalah roh
Bukan manusia lagi yang hidup
Mereka yang hidup tak nampak kita
Tapi kita nampak mereka
Sedang meratapi kematian kita
Kita ...bercakap-cakap dengan mereka
Tapi mereka tidak mendengar apa yang kita cakapkan
Semuanya sudah tiada apa-apa makna lagi...

Yang bermakna sekarang...
Bekalan yang di bawa...
Ye bekalan...
Allahu Akhbar ....
Adakah aku sudah bersedia untuk bertemu dengan Tuhanku
Yang menciptakan aku...
Yang memberi peluang ketika aku hidup di dunia
Ya Allah berkat aku bersangka baik dengaMu Ya Allah
Terimalah segala bekalan yang kubawa ini
Biarpun bekalan ini... malu untuk aku persembahkan padaMu
Serasa mahu aku dihidupkan semula
Agar aku masih berkesempatan mengumpul lagi sebanyak bekalan
Walaupun dengan menyebut sepatah perkataan Allahu Akhbar
Tapi mana bisa mungkin aku dihidupkan semula
Masa untukku sudah tamat
Sudah tercatat aku ditakdirkan hari ini adalah hari terakhir aku
Berhidup di bumi Tuhan.
Hari ini mahu tak mahu aku akan berjumpa dengan Tuhanku
Aku akan ditanya soalan kubur dan hari ini bersedia atau tidak aku mesti bersedia apa saja yang berlaku ke atas aku ...tak boleh sebut redho kerna redho itu hanya diberi peluang tika hidup di dunia saja.
Apa saja setelah mati adalah balasan yang setimpal dengan amalan ketika berhidup di dunia....
Allahu Akbar semasa hidupku yang aku pasakkan di kalbu bahawa
Kau sentiasa mengikut prasangka hambaNya...aku selalu berperasangka baik padaMu Ya Allah makaNya terimalah rohku ini
Sebagai roh-roh di kalangan hambaMu yang beramal soleh.
Aamin Aamin Aamin Ya Rabbal A'Lamin.

Karya Ratu Rimba Niagara
28 Mei 2012
(PETIKAN DARIPADA BORNEO DALAM INDONESIA MALAYSIA & BRUNEI)
28 Mei 2012
Monday at 6:07pm · Like · 1
Like · · Unfollow Post · 2 hours ago
12 hours ago ·

KU DAN TUHAN

Tuhan ...
Aku rindu pada-Mu
Kapan hati yang keruh ini bertemu dengan-Mu
Wibawa sering lupa dan melakukan dosa
Akankah ampunan-Mu menyertai ku?

Tuhan ...
Aku makhluk ciptaan-Mu sempurna
Sempurna akan makhluk-makhluk-Mu
Bersikap, bermoral etika sistematika
Indah bersama norma-norma-Mu
Hanya kepada-Mu memohon Do’a

Tuhan ...
Aku bersyukur dalam cengkraman-Mu
Hadir tiap malam tuk mendekat dengan-Mu
Membina cinta yang indah ...
Indah surga moga jadi rumah abadi
Derai airmata menjadi saksi

By Muhamad Abdul Rahim
29 Juni 2012
Unlike · · Unfollow Post · 11 hours ago near Surabaya, Jawa Timur
You like this.

TUHAN BALASLAH CINTA HAMBA-MU INI

Tuhan balaslah cinta hamba-Mu ini
Hamba adalah hamba-Mu yang hina
Tapi semampu daya ingin muhasabah diri
Ingin pulang ke Pangkuan-Mu
Dalam Redha lagi di Redhai

Aammin Ya Rabbal A'Lamin

RATU RIMBA NIAGARA
121212

PANTUN MUHASABAH DIRI SENDIRI

Tidurku lena yang panjang;
Terkeduku bila terjaga dari lena;
Aku menyesal memanjang,
Alam barzah menantiku dari lena.

Aku ketakutan pabila jaga dari lena,
Air mata penyesalan sudah tiada erti;
Lenaku di dunia membawaku ke sini,
Alam barzah yang sedia menanti.

Datang ke sini tanpa bekalan,
Aku menyesal terlepas peluang;
Peluang yang diberiNya kubiarkan,
Matilah aku dalam bekalan yang kosong.

Tuhan hidupkan aku ke dunia semula,
Mahuku berbuat segala amalan;
Berbuat baik pada Allah jua manusia,
Agar dapat kutebus segala penyesalan.

Tapi apakan daya nasibku malang,
Aku yang menempah nasibku begini;
Bukan Allah tidak memberiku peluang,
Ketika hidup aku orang yang rugi.

Menyesal aku sendiri,
Merana aku sendiri;
Kini aku menyendiri,
Alam barzah meranaku sendiri.

Oh! Tuhan di pagi yang mulia dan penuh berkat ini
Kau masih memberi aku peluang untuk aku merebut segala
peluang amalan sebagai bekalan ke alam barzah.
Dengan Belas-EhsanMu Tanpa Batas Kau Limpahkan
Sinar Nur Hidayah KasihMu padaku hingga ke nafas
terakhirku agar aku dapat membawa bekalan yang Kau Redhai.
Amin Ya Rabbal ALamin.

Karya Ratu Rimba Niagara
121212

CINTA ALLAH SENTIASA ADA UNTUK SEGENAP HAMBA-NYA

Andai manusia tahu
Cinta Allah sentiasa ada untuk segenap hamba-Nya
Pasti waktu amat bermakna
Untuk memburu cinta-Nya yang tiada penghujung-Nya
Dan mengenepikan segala kebuntuan tak menentu
Karena waktu tak menunggu
Bila sampai waktu
Dipanggil Ilahi
Cinta-Nya yang didambakan di kala hidup
Terjawab sudah
Bahagia di kala itu
SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
Di sejadah cinta tika bersujud di dunia
Menjadi bukti cinta dibalas sesudah mati..
Itulah cinta yang berarti
Tiada henti...tiada noktah...

KARYA RATU RIMBA NIAGARA
121212


CINTA ATAS KETENTUAN-NYA

Cinta yang didambakan
Oleh dua insan untuk
Mematrikan cinta
Dalam redha Ilahi
Membawa tragedi yang menyayat hati

Entah apa dosanya
Mencintai yang dicintai
Saling cinta mencintai
Atas dasar Cinta Atas Ketentuan-Nya

"Berdosakah aku mencintainya," Itulah
Yang selalu diungkapkan berulang kali
Berkali-kali sambil memandang cincin
Bertahtakan permata dari Syurga dari
Bidadaranya yang diKurniakan oleh Pencipta cinta dan rindu.

Selalu yang dilafakan , " I love u darling & I miss u darling "
Suasana kehidupan bagaikan di Syurga
Berkata-kata bak penghuni Syurga
Beribadat bersama-sama
Sebagai bekalan pulang ke negeri abadi
Moga diterima segala amalan itu
Dapatlah mematrikan cinta hingga ke Syurga
Ahhh! Dunia impian setiap pasangan bidadara dan bidadari
Yang faham apa itu Takdir Atas Ketentuan-Nya

Sedang mahu keluar dari istana, 'Rumahku Syurgaku'
Untuk mencari rezeki disamping untuk meringankan beban
Bidadara yang hidup serba sederhana...
Dia ditahan oleh sekumpulan manusia berhatikan binatang buas!
Memukul ...menghentak ...seluruh tubuh sehingga
Berdarah....berdarah...darah...
Sampai separuh mati...dikerjakannya....
Raungan si bidadari cinta tidak dihiraukan
"Tolonglah fahami keadaan aku...
Berdosakan aku mencintainya...aku cumalah redha atas ketentuan-Nya
Cinta Kurniaan-Nya kenapa harus dengki denganku? Bunuhlah aku kalau
Itu dapat meredakan dendam kalian yang membara-bara itu...aku sudah
Redha kerana Ketentuan Cintaku Bersama Bidadaraku Hanya setakat ini saja...LAILLAHAILLAH MUHAMMADDARRASULLALLAH"
Setelah habis bidadari cinta menghabiskan kalimah shahadahnya ...tubuhnya yang berdarah....darah...darah...disimbahi dengan minyak tanah oleh si pendendam Cinta menghidupkan api langsung terbakar hanguslah tubuh bidadari cinta kerana-Nya"

Yang menjadi kemusykilan semua orang... Cincin Cinta Permta Dari Syurga tidak hangus...malah makin bersinar-sinar....dikucup penuh dengan linangan air mata oleh si bidadara cinta...." Kanda cincin permata Syurga ini adalah tiket dinda untuk ke
Syurga-Nya dan Insya-Allah cinta kita akan diteruskan di Syurga....makanya di hari kematian dinda nanti redhakan saja kematian dinda...percayalah dinda akan menunggu kanda di Pintu Syurga ...biarpun kita terpisah jasad tapi cinta kita tetap bersatu di alam cinta redha Ilahi.....

KARYA RATU RIMBA NIAGARA
121212
Like ·


0 comments:

Post a Comment

 
;