Monday 31 December 2012

TEATER BANGSAWAN DIRAJA, 'KITALAH RAJA'



Sulaiman Dawud commented on his own photo.

  • Gambar ini adalah Ilustrasi Wajah Leluhurku Sayyid ABDUL MALIK AZMATKHAN, RAJA KERAJAAN AZMATKHAN NASIRABAD INDIA — with Nurfathiyah Chairuddinningrat.
    Gambar ini adalah Ilustrasi Wajah Leluhurku Sayyid ABDUL MALIK AZMATKHAN, RAJA KERAJAAN AZMATKHAN NASIRABAD INDIA
    Like · · · December 20, 2012 at 3:41pm ·

    • 17 people like this.
    • Sulaiman Dawud Raja yang wajahnya mirip Sayyid Abdul Malik Azmatkhan, dia ini memimpin Kerajaan Lahore
    • Nurfathiyah Chairuddinningrat subhaNAALLAH tampan banget....boleh fathi minta fhotonya????
    • Sulaiman Dawud gambar ini mirip dengan wajah Sayyid Abdul Malik Azmatkhan...
    • Nurfathiyah Chairuddinningrat subhaALLAH... BOLEH MINTA FHOTONYA??? biiib
    • Tpss Syuhada Siddiq AlMustoffa Masya Allah cantik sekali wajah leluhur MU dan leluhur Ku jua sekali gus...Al-Fatehah untuk leluhurku yg dikasehi...Ya Allah temaptkan lah kesemua leluhur ku di tempat yg tertiggi lagi mulia bersama Nabi Besar Muhammad SAW. Amiin.
    • Habib Yusuf Ba'Abud Raja India Islam pertama..
      Gelar Al-Adzomat (arab, kemuliaan), Khan (India, kesatria / keberanian / patriotis).
      Raja Islam di India yang paling disegani seluruh kerjaan Hindu di India, baik kerajaan yang sangat besar sekalipun, seperti kerajadan GHUDA.
      Kerajaan2 ini akhirnya tunduk pada beliau, dan mengakui keagungan beliau..
    • Burhanudin Al Bantani Assalamu 'alaikum...
      Ane Minta izin ambil gambarnya yah ?

    • HATI KITALAH RAJA

      Hati kitalah raja
      Anggota badan kita mengikut segala kehendak kita
      Jika hati kita baik, baiklah semua rakyatnya
      Hati inilah yang hendak dibawa sampai mati
      Jika hati kita tidak dibersihkan sebelum mati
      Malanglah kita sepanjang di alam barzah
      Sepanjang menempuh alam akhirat
      Samalah kita saling muhasabah diri
      Memperingati saat-saat sakaratul maut...
      Ikutlah kata hati kita
      Yang baik kita ikutkan
      Yang tak baik diketepikan
      Moga bahagia dan cemerlang kita dunia akhirat
      In Shaa Allah Aameen.

      SELAMAT TAHUN BARU 1.1.2013
      MAAF DIPINTA SEPANJANG HAMBA BERSIARAN DI SINI

      Dengan Ingatan Tulus Ikhlas Daripada:

      RATU RIMBA NIAGARA
      1 Januari 2013
      9 minutes ago · Like

      HIDUPLAH KITA SEPERTI POHON YANG BERBUAH LEBAT

      Hiduplah seperti pohon yang berbuah lebat
      hidup di tepi jalan dan ketika di lempari orang
      dengan batu,tetapi dibalas dengan buah".

      By: Muhammad Agus Shafii

      Tengku Ali Indra Jaya like this.

      Ratu Rimba Niagara:

      PUISI PEPOHON IMAN

      Ingin kusemai bunga-bunga cinta
      agar apabila bertunas nanti
      segar disinari cahaya iman
      akarnya menjadi pasakkan
      iman yang kukuh bercambah
      akarnya merata tempat.

      Merimbunlah dikau tunas-tunas
      cinta keimanan
      menjadi pepohon rendang
      dewasa dalam keindahan iman
      rimbunan dedaun menghijau
      saujana mata memandang
      dedaunanmu merimbun
      ditiup angin sepoi-sepoi bahasa
      melentok-lentok sambil mengalunkan
      zikir munajat memuji Tuhannya.

      Alunan zikirmu padaNya
      membuatkan aku terkesima
      dalam rindu mendalam padaNya
      dan aku mencemburuimu
      kerana hidupmu...
      tiada lain kecuali
      berbakti kepada Tuhanmu
      dan menabur jasa kepada
      penghuni bumi.

      Bertambah mengindahkan lagi
      pepohon iman itu berbunga
      gugusan kuntum bunga
      memukau panorama...

      Wangian bunga pepohon iman
      dapat dihidu di seluruh benua
      tiada apa yang dapat diucapkan
      melainkan SUBHANALLAH.

      Setelah habis musim bunga
      tiba masanya pepohon iman berbuah
      gugusan buah melebat
      memenuhi pepohon iman
      terkesima mata memandangnya.

      Apabila gugusan buah pepohon iman
      sudah ranum daripada tangkainya
      sedia dipetik penghuni bumi
      lalu berkata, ”Makanlah buah pepohon imanku ini...

      Moga... Cahaya keimanan meresap
      dalam roh dan jasadmu, itu doaku.”

      Setelah penghuni bumi
      makan buah pepohon iman itu...

      Sisa buah pepohon iman tersebut
      dilemparkan ke sungai deras mengikut
      kederasan air terjun
      lalu terdampar ke hutan belantara
      di situlah bermulanya penghidupan
      baru kepada pepohon iman
      meneruskan kelangsungan hidup baru
      pasrah dan redha
      dengan asal kejadiannya!

      Karya: Ratu Rimba Niagara
      1.1.2013
      Like · · · · See Friendship
      • Tok Ayah Datuk Nahza Moga... Cahaya keimanan meresap
        dalam roh dan jasadmu, itu doaku.” Aminnnnn,,,,,,
      • Ratu Rimba Niagara Terima kasih Tok Ayah Datuk Nahza
        Atas doa yang amat berharga itu.
        Terima kasih juga kerana sudi
        Menjadi sahabat akhirat hamba.
        Moga memberi manfaat dunia akhirat . Aameen.
      • Tok Ayah Datuk Nahza moga moga sinar cahaya yg mengelilingi anda makin bersinar gemilang,,ya Allah limpahkanlah kemenangan yag gilang gemilang buat kami semua dunia dan akhirat ,
      • Ratu Rimba Niagara Aameen Ya Rabbal A'Lamin.
      • Ratu Rimba Niagara MAKBULKAN SEGALA CITA-CITA KAMI AAMEEN

        2013 membawa arti
        berarti bagi semua
        kita bersama memintal pelangi cita
        ...See More
      • Tok Ayah Datuk Nahza SUBHANALLAH kerana mengilhamkan kami mengingati MU,,,
      • Ratu Rimba Niagara Ya Allah tiada apa yang kami harapkan di dunia ini melainkan
        Nur Hidayah Kaseh-Mu agar diberikan kepada kami sehingga akhir nafas kami
        Berhidup di muka bumi-Mu ini. Aameen.


        • kita pendidik ,pengasuh dan bukan PENGHUKUM,,itulah amanah buat kita
          Unlike · · ·
          • You and 5 others like this.
          • Ratu Rimba Niagara TOLONGLAH AKU DEMI AKHIRATKU!

            Duhai manusia di luar sana...
            beruntunglah kamu kerana diberi peluang masih hidup lagi
            aku di sini sedang diazab dalam kawah api neraka
            panas ....sakit...terpekik terlolong aku tiada siapa
            yang boleh menolong aku....

            sedangkan ketika aku masih hidup di dunia dulu
            ramai kawan-kawanku bersumpah setia
            mahu tolong aku di kala aku susah atau senang

            sekarang aku benar-benar azab lagi diazabkan
            bukan Allah yang mengazabkan aku
            tapi aku yang mengazabkan diriku sendiri
            kerana menjadi hamba-Nya yang sombong
            tidak mahu tunduk dan patuh kepada perintah-Nya
            sekarang aku tanggung sendiri kekhilafanku
            kekhilafan yang sudah tak tertebus lagi
            dan penyesalan yang sudah tak berarti lagi

            tika di dunia dulu
            wangku punyalah banyak tak terkira
            aku mati pun masih banyak lagi tak luak-luak
            bertambah ada lagi kerana perniagaan aku
            diwarisi oleh pewaris aku

            siapa yang kawan dengan aku
            daripada miskin terus jadi kaya raya
            sudah kaya raya terus tinggalkan aku
            tapi aku tak kisah...hilang satu kawan
            akan ramai lagi yang suka berkawan dengan aku...
            hari...hari...gelak ketawa...
            hendak saja beli apa...
            semuanya dapat tak payah diimpi-impikan
            begitulah hebatnya dunia orang kaya seperti aku

            Rupanya aku silap memilih kawan....
            sepatutnya aku memilih kawan akhirat
            pastinya kawan akhiratku akan menolong aku
            jika aku jatuh di dalam gaung sekalipun dia pasti
            akan cuba sedaya upaya menyelamatkan aku
            akan diberikan tali untuk keluarkan aku dari gaung tersebut
            dia pasti akan bersyukur dan aku pun bertaubat
            tidak mahu lagi terlalai
            dan pasti aku mahu membawa bekalan untuk akhiratku
            pasti bekalan akhiratku itu dapat menyelamatkan aku
            daripada azab sengsara api neraka ini

            apa hendak buat aku sudah terlambat untuk
            membuat segala amalan soleh untuk kubawa pulang
            yang mana sebesar zarahpun amal amat berharga di sini

            alangkah bahagianya jika pewarisku terbuka hatinya
            untuk menginfakkan harta yang kutinggalkan kepada mereka
            lalu diniatkan sedekahkan kepadaku...pasti akan dapat
            meredakan aku dari kepanasan api neraka yang membahang-bahang ini....hanya Tuhan saja yang tahu aku penuh mengharap
            sesuatu yang tak pasti pewarisku lakukan demi akhiratku.

            KARYA RATU RIMBA NIAGARA
            1.1.2013
          • Tok Ayah Datuk Nahza " tidak ada Tuhan selain Engkau. Maha Suci Engkau, sesungguhnya aku adalah di kalangan orang-orang yang zalim."
          • Ratu Rimba Niagara PANTUN MUHASABAH DIRI SENDIRI

            Tidurku lena yang panjang;
            Terkeduku bila terjaga dari lena;
            Aku menyesal memanjang,

            Alam barzah menantiku dari lena.

            Aku ketakutan pabila jaga dari lena,
            Air mata penyesalan sudah tiada erti;
            Lenaku di dunia membawaku ke sini,
            Alam barzah yang sedia menanti.

            Datang ke sini tanpa bekalan,
            Aku menyesal terlepas peluang;
            Peluang yang diberiNya kubiarkan,
            Matilah aku dalam bekalan yang kosong.

            Tuhan hidupkan aku ke dunia semula,
            Mahuku berbuat segala amalan;
            Berbuat baik pada Allah jua manusia,
            Agar dapat kutebus segala penyesalan.

            Tapi apakan daya nasibku malang,
            Aku yang menempah nasibku begini;
            Bukan Allah tidak memberiku peluang,
            Ketika hidup aku orang yang rugi.

            Menyesal aku sendiri,
            Merana aku sendiri;
            Kini aku menyendiri,
            Alam barzah meranaku sendiri.

            Oh! Tuhan di pagi yang penuh berkat ini
            Kau masih memberi aku peluang untuk aku merebut segala
            peluang amalan sebagai bekalan ke alam barzah.
            Dengan Belas-EhsanMu Tanpa Batas Kau Limpahkan
            Sinar Nur Hidayah KasihMu padaku hingga ke nafas terakhirku agar aku dapat membawa bekalan yang Kau Redhai.
            Amin Ya Rabbal ALamin.

            Karya Ratu Rimba Niagara
            1.1.2013
          • Ratu Rimba Niagara SEMUA JASAD BAKAL DIMAKAN CACING DAN ULAT

            Secantik dan setampan apa-pun wajah kita. sesexi dan segagah apa-pun tubuh kita. Sekaya dan setinggi apa-pun jabatan kita. Jangan-lah terlalu berlebih-lebihan membanggakan diri dengan KESOMBONGAN..!!! Sesunggu
            hnya semua itu akan HANCUR kelak termakan CACING dan ULAT...!!!

            (PETIKAN DARIPADA SUARA AKHIRAT)

            ULAT ROH

            Semua orang pasti mati
            tak tahu bila masanya
            akan mati
            mahu tak mahu pasti tempuhi juga
            muda atau tua
            pasti mati
            aku tak terkecuali
            pasti mati
            adakah aku takut?
            Ya ...aku takut
            kalau matinya aku
            tanpa bekalan
            kalau aku yakin ada bekalan
            tapi aku tetap takut
            takut bekalan yang kubawa
            tidak diterimaNya
            lalu aku dicampakkan ke Neraka
            itulah yang kutakuti
            bukan aku takut mati
            aku takut...aku takut bekalanku tak diterimaNya nanti.

            Apabila mati...
            Jasadku tentu membusuk
            dimakan jutaan ulat
            jika itu hukum alam
            aku redha
            tapi jika amalanku
            dimakan ulat-ulat rohku
            macam mana?
            Allahu Akbar
            merana rohku
            merana yang tak tertebus!
            Nak menangis pun tak berguna
            jasad dah hancur dimakan ulat
            tangisan roh percuma saja.

            Ya Allah ... aku rela jasadku dimakan ulat
            tapi aku tak mahu amalanku dimakan ulat-ulat roh
            tolonglah Ya Allah kasihanlah aku
            izinkan aku melakukan amalan ikhlas semata keranaMu
            agar ianya menjadi
            bekalan yang Kau terima
            dan jauhkan bekalanku dimakan ulat-ulat roh.
            Amin Ya Rabbal A'Lamin.

            Karya: Ratu Rimba Niagara
            1.1.2013
          • Ratu Rimba Niagara TENTANG MATI

            Kenapa takut mati?
            Takut mati mati
            Hindari mati mati

            Sihat mati
            Sakit pun mati
            Tua muda mati
            Kaya miskin mati
            Semuanya akan mati
            Mati milik semua
            Bersedia atau tidak mati
            Mati tak kira siapa
            Tak kira di mana
            Di mana-mana boleh mati
            Bersedia atau tidak mati
            Yang penting mati dalam husnul khotimah
            Mati dalam kebaikan dalam redho-Nya Ilahi
            Aamiin Ya Rabbal A'Lamin

            KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
            12 Jun 2012

            TERIMA KASIH SUARA AKHIRAT

            Kaya macam mana manusia itu
            Dia tetap miskin

            Apa maksudmu?
            Sebab aku ni kaya punya harta tak terkira banyaknya

            Kau lahir ke dunia ini kosong...

            Lagi aku tak faham?
            Apa maksud kosong
            Aku lahir atas kehendak ibu dan ayah aku
            Apa pulak kosong...

            Kau silap...
            Kau lahir atas kehendak Pencipta-Mu
            Kalau kau lahir atas kehendak ibu dan ayahmu
            Pasti mereka hendak anak mereka sempurna cantik dan tampan
            Tak ada satu pun celaan yang menyusahkan hati mereka
            Dan yang kukatakan kosong itu...tika kau lahir
            Tiada apa pun yang kau bawa ....kosong
            Mati pun cuma kain kafan yang kau bawa
            Kalau mati membawa semua hartamu yang ada
            Jenuh juga orang nak menggali kuburmu
            Satu bulan hendak menggali kubur pun tak siap-siap...

            Apa maksudmu?
            Katakan jangan selindung-selindung aku tak suka
            Jelaskan sejelas-jelasnya agar aku faham
            Sebab aku ni pencinta harta
            Bagiku harta adalah segala-galanya
            Untuk diri aku sendiri pun aku berkira
            Inikan hendak bersedekah
            Kirim salamlah
            Kalau nak kaya usaha sendirilah
            Kau tahu kerana aku banyak hartalah aku
            Ramai suka berkawan dengan aku
            Aku pun pelik kenapa mereka suka berkawan dengan aku
            Dan hormat gila-gila dengan aku...
            Aku bukan bagi pun harta aku pada mereka
            Tapi masih terhegeh-hegeh nak menjadi kawan aku
            Pelik kan manusia ini..
            Cuba aku papa kedana...
            Seorang pun tak mahu berkawan dengan aku...
            Manusia ini sukakan harta
            Sebab itu aku sukakan harta
            Kerana harta aku dihormati dan disanjungi
            Ke mana saja aku pergi semua hormat aku
            Dan sanjungi aku ...
            Sebab itu aku suka...suka....sukakan harta...
            Hidup aku senang lenang atas usaha aku sendiri
            Harta yang banyak inilah Syurga duniaku...

            Kau terpedaya dengan diri kau sendiri
            Harta yang banyak itu kau nak bawa ke kubur ke?
            Ha...sebab itulah aku katakan tadi
            Sebulan hendak menggali kuburmu pun ak siap-siap
            Sebab segala eset yang kau miliki mahu ditanam sama
            Kau bayangkanlah rumah kau yang macam istana ini
            Nak di kebumikan juga...
            Itu baru istana belum lagi yang lain nak dikebumikan juga
            Yelah nak ikut wasiat tuannya...
            Dalam kubur pun kau nak teruskan perniagaan mewahmu jugakan...

            Tapi aku tak pernah dengar orang dalam kubur
            Jalankan perniagaan...ada ke pembelinya
            Takkan ahli kubur masih lagi nak berjual beli ye..
            Macam mana ye rupanya pembeli produk aku
            Dibeli boleh pocong-pocong
            Hee takutnya nasib baiklah aku pun sudah bergelar pocong...
            Tapi apa produk yang aku nak jual ye...kalau aku jual mereka
            Berminat ke nak beli...buntu aku ni...

            Kalau kau tak nak buntu...dari sekaranglah kau kena berubah...

            Apa maksud kau? Tolong bantu aku dari kebuntuan ini agar aku tak
            Menyesal sebelum aku bergelar pocong

            Hidup jangan leka sangat dengan pesona dunia...
            Harta kau yang banyak-banyak ni
            Banyak-banyaklah kau infakkan ke jalan-Nya
            Itulah keuntungan yang tak akan habis-habis
            Biarpun kau sudah berada di alam barzah
            Kau bukan lagi menjadi jutawan pocong
            Tapi kau adalah roh suci yang telah disucikan
            Dengan harta yang telah kau infakkan ke jalan-Nya
            Di dunia kau mencari jalan-jalan ke Syurga
            Di kubur mu nanti kaulah ahli Syurga
            Kau tidur sebagai ahli Syurga dan diperlihatkan
            Syurga yang Maha Indah hingga tiada apa yang
            Kau lafazkan melainkan
            SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKHBAR
            Dan mesti kau rasa bersyukur ketika di dunia kau
            Sempat bertaubat dengan menginfakkan hartamu
            Ke jalan-jalan Syurga-Nya

            Masya-Allah aku tak terfikir
            Sebagaimana yang kau fikir
            Terima kasih suara akhirat
            Kaulah sahabat dunia akhiratku
            Moga Rahmat Allah Azzawajalllah
            DiLimpahkan kepadamu dan seluruh ahli keluargamu
            Yang masih hidup atau yang telah meninggal dunia

            Aamiin Ya Rabbal A'Lamin

            KARYA RATU RIMBA NIAGARA
            1.1.2013
          • Nur Efa Jangan sombong dan bongkak....Lakukan sesuatu dgn amalan yang baik......biarkan yang lalu.....sesungguhnya Allah itu maha pendidik dan maha menyayangi
          • Ratu Rimba Niagara PAKAIAN SOMBONG ITU HANYALAH LAYAK UNTUK ALLAH AZZAWAJLLAH.
            SIAPAPUN KITA TETAP BERSTATUS SEORANG HAMBA-NYA.
          • Ratu Rimba Niagara ILMU JIKA DIAJAR CARA MENGAJAR MEREKA AKAN SEPIKAN KERANA MEREKA LEBIH ARIF DARIPADA SEGALA ILMU TAPI JIKA ILMU DISAMPAIKAN CARA MENDIDIK AKAN MERESAP DALAM KALBU KERANA MAKIN DEKAT KITA DENGAN ALLAH SWT. IN SHAA ALLAH. AMEEN.

        (PETIKAN DARIPADA WALL PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA)
        1.1.2013

0 comments:

Post a Comment

 
;