Monday 31 December 2012

TEATER BANGSAWAN DIRAJA,' SABARLAH MENANTI' Part1

Ratu Rimba Niagara shared Emma Lieza's photo.
Photo
Unlike · · · Promote · 22 minutes ago ·

  • You like this.
  • Ratu Rimba Niagara BERSABARLAH WAHAI HATI

    Bersabarlah wahai hati...
    Sesungguh-Nya Allah swt
    Bersama hamba-Nya yang sabar
    diduga kamu tanda DIA cinta tanda DIA sayang
    diduga kamu sesuai dengan kemampuanmu
    yakinlah kau boleh menghadapi segala dugaan dengan redha
    In Shaa Allah bahagia dunia akhirat menanti

    Jika hatimu terluka lantaran
    pengkhianatan manusia ke kamu
    izinkan aku menjahit lukamu dengan benang cintaku
    agar air matamu bertukar menjadi
    mutiara-mutiara cinta dari Syurga
    bisa membuatmu tersenyum
    bagaikan bidadari dari Syurga...
    itulah Ketentuan Dari-Nya
    berkat kesabaranmu
    yakinlah itu
    sabarlah menanti....

    Karya Ratu Rimba Niagara
    31 Disember 2012

Ratu Rimba Niagara shared MY Picture CJEP's photo.
Photo
Like · · · 11 minutes ago ·

  • Ratu Rimba Niagara DAMAINYA DI SINI

    damainya di sini
    kedamaian inilah yang kuimpikan
    duhai hati sabarlah menanti
    saat-saat damai yang kau impikan
    kan menjelma membebat hatimu yang luka
    jika lukamu teramat parah
    atas bekas-bekas pijakan mereka ke kamu
    bila sampainya kamu di situ
    bekas-bekas pijakan yang melukakan hatimu itu
    akan disapu habis oleh simbahan air laut yang tenang itu
    hingga satu bekas pijakan kaki hilang semuanya

    segeralah datang
    kedamaian ini untuk kamu nikmati
    betapa damainya sebuah ketenangan abadi
    sedamai cinta-Nya padamu
    setenang cinta-Nya padaku
    kita bersama mengecapi bahagia nan abadi
    oh Tuhan andai dia takdir
    yang Kau takdirkan untukku
    kuterima dalam hati nan tenang
    setenang air di Kali Syurga.

    Karya Ratu Rimba Niagara
    31 Disember 2012

  • Ratu Rimba Niagara shared Luahan Hati ~ Bisikan Rindu's photo.
    Photo
    Like · · · Promote · about an hour ago ·

    • Rasid Nodin and Ahmad Tajuddin like this.
    • Ratu Rimba Niagara TERIMA KASIH KERANA SUDI MENCINTAI AKU

      Duhai kasih...
      terima kasih kerana sudi mencintai aku
      biar pun kau tahu aku selalu sepikan kamu
      aku buat-buat tak tahu kau suka sama aku
      aku saja buat-buat tak tahu kau cinta sama aku

      ah! kenapa malu
      suka bilang suka
      cinta bilang cinta

      yang ku tahu
      kau sudah dimiliki cinta
      siapalah aku di hatimu
      tapi izinkanlah aku
      bertahta di hatimu
      sekadar melepaskan rindu
      yang terpendam
      malu untuk aku luahkan padamu
      ah! siapalah aku
      kau yang kurindu
      kau yang kucinta
      tapi aku tak bisa memadamkan rindu
      tapi aku tak bisa memadamkan cinta
      puas kucuba melupakanmu
      bayanganmu ada di mana-mana
      mengekoriku
      ah! cintamu membuat aku jadi galau gini
      malamku bertemankan purnama
      hatiku rasa damai
      melihat senyumanmu
      di purnama kau membalas rinduku
      ah! indahnya di kala itu
      rinduku
      cintaku
      kau bawa bersama di purnama malam
      sungguh aku rindu
      sungguh aku cinta sama kamu
      moga DIA merestui cinta kita Aameen

      Karya Ratu Rimba Niagara
      31 Disember 2012
      a few seconds ago · Like
      Ratu Rimba Niagara shared Laila Hanni's photo.
      Edan Kesmaran

dalam pelayaran ini 
aku tetapkan buritan, 
dibadai ombak di tengah lautan,
namun kemudiku tak kan kubiarkan
kecundang lesu di tengah perjalanan, 
terus berlayar menuju haluan, 

biduk kecilku menata langit, 
menunggu angin menerjahkan layar,
gagah kemudi menjajah samudera,
meredah taufan nan deras membelah,

badai itu masih tetap ku terjah
kerana edanku kan tetap 
terus kesmaran....

      • Ratu Rimba Niagara

        PELAYARAN PURNAMA MALAM


        Duhai dinda...
        Pelayaran ini memang indah
        Syair gurindam puisi pantunmu
        Seindah pelayaran kanda di malam penuh syahdu ini
        Bulan bintang menemani kanda
        Sepanjang pelayaran ini
        Setiap kali kanda membaca
        Syair gurindam pantun puisimu
        Ombak bersahutan
        Bagaikan irama dan lagu
        Sungguh syahdu
        Deruan ombak
        Kilauan bintang
        Sinaran rang bulan
        Membuatkan pelayaran bahtera diRaja Kayangan ini
        Indah seindah cinta kita...
        Sabarlah menanti dinda...

        Gelombang di Lauh Mahfuz
        Tak pernah berhenti bergema di kalbu
        Percayalah cinta kita sudah tercatat sejak azali
        Sabarlah menanti dinda....

        Karya Ratu Rimba Niagara..
        31 Disember 2012


    • Ratu Rimba Niagara shared Hasmy Shaari's photo.
      DENGAN NAMA ALLAH YG MAHA PEMURAH LG MAHA MENGASIHANI

Ya ALLAH aku memilih BAHAGIA dengan rasa SYUKUR karena aku masih bisa bernafas dengan lega..

Aku mohon pada-MU Ya ALLAH..
Berilah ketenangan, hidayah, limpahan rezeki ,perlindungan dan kasih sayang untukku, keluargaku, sahabat-sahabatku,insan yang tersayang dan seluruh yg membaca doa ini..,Aamiin Ya Allah
      DENGAN NAMA ALLAH YG MAHA PEMURAH LG MAHA MENGASIHANI

      Ya ALLAH aku memilih BAHAGIA dengan rasa SYUKUR karena aku masih bisa bernafas dengan lega..

      Aku mohon pada-MU Ya ALLAH..
      Berilah ketenangan, hidayah, limpahan rezeki ,perlindungan dan kasih sayang untukku, keluargaku, sahabat-sahabatku,insan yang tersayang dan seluruh yg membaca doa ini..,Aamiin Ya Allah
      Unlike · · · Promote · about an hour ago ·

      • You like this.
      • Ratu Rimba Niagara BUNGA-BUNGA CINTA SYURGA

        Bunga-bunga cinta Syurga...
        Sentiasa mewangi
        Menyegarkan iman
        Mendekatkan ketakwaan
        Antara hamba dengan Pencipta-Nya

        Bunga-bunga cinta Syurga
        Dilerai-leraikan kelopak bunganya
        Lalu diagih-agihkan kepada
        Mereka yang tersayang kerana-Nya
        Dibahagi-bahagikan wangian Cinta-Nya
        Agar terus meresap ke kalbu hati
        Subhanallah Alhamdulillah Allahu Akbar
        Mencintai-Nya
        Rasa tak jemu-jemu
        Memuji-Nya Memuja-Nya
        Rasa dunia ini tersenyum indah
        Semakin Memuji-Nya semakin rindu
        Semakin Memuja-Nya semakin cinta
        Rasa masa cepatnya berlalu
        Aku sesungguhnya cinta
        Aku terpana dzat cinta-Nya
        Allahu Akbar...
        Tiada apa lagi yang hendak kusandarkan cinta
        KECUALI-MU
        Janganlah Kau pergi dariku...
        Aku bersujud pada-Mu tanda aku cinta
        Aku berzikir pada-Mu tanda aku rindu
        Aku karangkan puisi rindu
        Aku karangkan puisi cinta
        Tanda rindu dan cintaku hanyalah untuk-MU

        Dalam aku rindu aku cinta pada-Mu
        KAU hadirkan bidadara Syurga padaku
        Allahu Akbar
        Begitu KAU amat memahamiku
        Mengurniakan aku hamba-MU
        Agar aku lebih dekat dengan-Mu
        Agar aku dan dia mencintai-Mu
        Mengatasi segala-Nya
        Hanya Engkau yang kami cinta
        Kerana kami cinta
        Kami redha cinta kami disatukan dalam redha-MU

        Karya Ratu Rimba Niagara
        31 Disember 2012
    Ratu Rimba Niagara shared Azyra Azmy's photo.
    (¯`'•.¸(¯`'•.¸*♥♥ Assalamualaikum wbt & Slmt Tengahari sahabat2 yg dirahmati Allah Swt ♥♥*¸.•'´¯)¸.•' ´¯)
    ‎(¯`'•.¸(¯`'•.¸*♥♥ Assalamualaikum wbt & Slmt Tengahari sahabat2 yg dirahmati Allah Swt ♥♥*¸.•'´¯)¸.•' ´¯)
    Like · · · Promote · about an hour ago ·

    • Rasid Nodin likes this.
    • Ratu Rimba Niagara MOGA 2013 SAMA GEMILANG DUNIA AKHIRAT

      moga 2013
      kita sama gemilang
      gemilang dunia akhirat
      segemilang bintang dan bulan di langit malam
      diserikan percikan bunga api...
      In Shaa Allah Aameen.

      Ratu Rimba Niagara
      31 Disember 2012

    Ratu Rimba Niagara shared Joe Khalida's photo.
    Photo
    Unlike · · · Promote · 24 minutes ago ·

    • You like this.
    • Ratu Rimba Niagara SEMUA RAKAN MUKABUKUKU MAAFKANLAH AKU!

      SELAMAT TAHUN 2013 KEPADA SEMUA SAHABAT MUKABUKU KU
      SAMADA YANG MASIH ADA ATAU SUDAH TINGGAL KENANG-KENANGAN
      KITA DITEMUKAN DI MUKABUKU BUKAN UNTUK SUKA-SUKA...
      TAPI ADALAH UNTUK MENYATUKAN HATI-HATI AGAR JALINAN
      UKHUKUWAH TALISIRATURRAHIMI KEKAL ABADI
      ANDAI KATA KUTERSILAP BICARA DAN MENGECEWAKAN MU ATAS PERPISAHAN KITA DI ALAM MAYA MAAFKANLAH AKU BUKAN AKU SENGAJA UNTUK BERPISAH DENGANMU TAPI AKU TAK TAHAN LAGI MENANGGUNG SEKSA KEBISUANMU MENEPIKAN AKU...WUJUDNYA AKU DI WALL KAMU ...KAMU SAJA SEPIKAN SEOLAH AKU TIDAK WUJUD...DARIPADA TERUSAN TERSEKSA BIARLAH AKU RELAKAN PERPISAHAN INI....INI BUKAN BEARTI AKU MEMBENCI KAMU TAPI HATIKU TETAP SEPERTI DULU MENYAYANGIMU SEBAGAI SEORANG ISLAM BIARPUN TAK DAPAT BERTEMU DI BUKABUKU LAGI ...KU PENUH BERHARAP IN SHAA ALLAH KITA BERTEMU DI SYURGA AAMEEN

      Rakan mukabukumu yang menyayangimu sampai kapan pun,
      Ratu Rimba Niagara
      31 Disember 2012

    • (PETIKAN DARIPADA WALL PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA)
      31 Disember 2012

0 comments:

Post a Comment

 
;