Monday 31 December 2012

TEATER BANGSAWAN DIRAJA,'CINTA KERANA-NYA'



    •   Ratu Rimba Niagara
      KENAPA AKU BEGINI KENAPA KAU ANGGAP BEGITU?

      Engkau ni keturunan puteri ke?
      Engkau suka berlagak kan?
      Meluat aku...
      Weeii kau cermin sikit muka kau tu
      Harap mekap je lebih
      Buang mekap
      Tengok...
      Hodoh....
      Maka dari itu cermin sikit
      Engkau tu siapa...

      Aku sentiasa sedar diri
      Aku siapa
      Yang tak secantikmu
      Yang tak semudamu
      Aku memang tak setandingmu

      Ha sedar pun
      Habis tu kenapa
      Kau berlagak macam
      Seorang puteri raja
      Tak malu ke
      Perasan?

      Salah ke aku
      Menghargai kecantikan
      Kurniaan dari Allah
      Kalau kau nak tahu
      Jika aku tak bermekap
      Wajahku hodoh
      Kalau ditarik lapisan kulit
      Wajahku ini lagi hodoh
      Seperti tengkorak berjalan
      Termasuk juga wajah
      Engkau tanpa kulit di wajah
      Engkau boleh bayangkan
      Jadi apa nak dikesahkan
      Pada kecantikan yang
      Sementara ini...

      Habis tu kenapa kau
      Berwatak seperti puteri diRaja
      Kau perasan nak jadi puteri ke
      Putera mana yang hendak
      Kau pikat dan
      Putera mana yang akan terpikat
      Denganmu
      Lainlah aku cantik dan masih muda
      Tak perlu mekap pun dah cantik
      Sekali aku senyum 10 yang terpikat
      Tapi aku tak semudah itu terpikat
      Selagi dia itu bukan bergelar jutawan atau kerabat diRaja

      Yelah kau cantik dan muda
      Aku doakan apa yang kau impikan berjaya...

      Tak perlu kau doakan sudah ada pun
      Cinta gila-gila dengan aku
      Kerana kecantikan aku
      Aku pun anak orang berada
      Makanya kenalah setaraf denganku

      Syukur Alhamdulillah
      Moga kau bahagia sahabatku

      Tapi kenapa kau masih nak cemburu dengan aku
      Kau sudah memiliki segalanya pesona dunia
      Yang diimpikan oleh semua orang....

      Habis yang kau berlagak macam puteri tu
      Tak pesona dunia ke tu...

      Teman...aku ini cuma
      Menghayati watakku
      Sebagai seorang puteri rimba
      Yang tinggal bersama dengan
      Penghuni rimba niagara
      Takkanlah memegang watak
      Sebagai puteri rimba pun
      Nak cemburu....
      Lainlah puteri untuk manusia
      Bolehlah kau cemburu

      Nasib baik puteri rimba
      Kalau puteri istana memang aku cemburu
      Dengan haiwan apa nak dicemburukan
      Kalau cemburu juga aku lebih teruk daripada haiwan
      Tak nak aku....

      Tahu tak apa...
      Mulai hari ini kau jangan cemburu ye
      Kau beri saja sokongan/dukungan padaku
      dunia sastraku agar aku dapat berpena
      Dengan tenang tanpa ada rasa iri hati
      Keikhlasan sokonganmu dalam karya
      SASTERAKUDUNIAKU! amat kuharapkan darimu teman...

      KARYA RATU RIMBA RIMBA NIAGARA
      1.1. 2013
       ·  ·  · Tuesday at 11:20pm

    •  
       ·  ·  · Tuesday at 11:14pm

      • You and 3 others like this.

        • SEKUNTUM MAWAR MERAHMU MEMBAWA CINTA KE SYURGA

          Kekasihku...
          Terimakan kasih sekuntum mawar merahmu

          Terima kasih karena sudi mencintaiku
          Setulus hatimu kerana-Nya...

          Cintamu cintaku
          Disirami dengan
          Setanggi dari Syurga
          Agar kewangiannya
          Meresapi kalbumu kalbuku

          Tak akan ada pendustaan cinta
          Tak akan ada penyelewengan cinta
          Melainkan cinta ke arah
          Kebahagiaan dunia akhirat

          Di dunia kita adalah
          Penghuni Syurga cinta dalam redho Ilahi
          Di akhirat kita adalah kekasih
          Bidara bidadari
          Yang bercinta
          Tanpa ada perpisahan
          Tanpa ada nokhtah permisahan
          Bersama selamanya

          Itulah cinta
          Seindah-indah cinta
          Bagi pasangan kekasih
          Syurga dunia
          Syurga akhirat
          Bahagia cinta abadi tanpa nokhtah
          Hebatnya cinta karena- Nya...
          SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKHBAR

          Terima kasih kekasih..
          Sekuntum mawar merahmu membawa cinta ke Syurga

          KARYA RATU RIMBA NIAGARA
          1.1. 2013


    •  
       ·  ·  · May 20 at 11:35pm

      • You and 5 others like this.

        • TERIMA KASIH CINTA

          Terima kasih cinta
          Karna sudi mencintaiku
          Ku yakin cintamu suci murni
          Sesuci mawar putih
          Yang kau kirimkan di awan biru

          Cintamu penuh dengan keimanan
          Membuatkan aku bertambah
          Rindu dan cinta pada
          Pencipta cinta Tuhanku
          Mengurniakan cinta kamu ke aku

          Syukur Tuhan
          Di atas pemberian cinta hamba-Mu
          Dari-Mu padaku

          Selagi hayat ku ada
          Kuabdikan diriku
          Hanya untuk-Mu Tuhan
          Bersama dia hamba-Mu
          Yang juga mendambakan Cinta-Mu

          Bahagia hidup ini
          Saling cinta mencintai hanya kerana-Mu
          Hidup yang singkat ini
          Rasa hidup di alam Syurgawi
          Di mana-mana ada
          Bunga-bunga Syurga
          Untuk dijadikan bekalan
          Di Negeri Abadi....
          Di situ juga
          Cinta kita terpatri hingga Ke Syurgawi
          Hebatnya cinta kerana-Mu

          KARYA RATU RIMBA NIAGARA
          1.1.2013
    (PETIKAN DARIPADA WALL PUJANGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA)
    1.1.2013

0 comments:

Post a Comment

 
;