Monday 11 March 2013

KOLEKSI NOVEL PUISI CINTA DEMI-NYA (54) DAMAI ITU INDAH

10 March 2013 0 comments

ENGKI DENGAN KEDAMAIAN SEHARUM KASTURI

INDAH APANYA JIKA SENGAJA DILUKAI BERKALI-KALI ...NGGAK BISA DONG....BERUNDUR BUKAN BERARTI KALAH TAPI BERUNDUR MERAWAT LUKA AGAR JADI LEBIH SABAR LAGI DENGAN TIDAK MENDENGAR SEGALA ONAR YANG BERBISA-BISA BIKIN SAKIT HATI DAN HILANG SABAR JIKA HILANG SABAR PERANG AKAN DATANG DAMAI PUN HILANG...IYAKAN? MAKANYA SALAM DAMAIMU ITU BIARIN TERPISAH DARIPADA SENGAJA DIPISAHKAN ANGGAKARA DENGKI DENGAN SEBUAH KEDAMAIAN SEHARUM KASTURI....

RATU RIMBA NIAGARA
11 Mac 2013


perut bumi semakin banyak terowong, menanti dihancurluluhkan.atas bumi manusia semakin anggkuh. dengan kepuraan.kembalilah kepada satu Allah
By: S Aliam Salleh
Like ·  ·  · @fakirpurnama on Twitter · 6 minutes ago via Twitter · 

  • perut bumi semakin banyak terowong, menanti dihancurluluhkan.atas bumi manusia semakin anggkuh. dengan kepuraan.kembalilah kepada satu Allah
    Like ·  ·  · @fakirpurnama on Twitter · 11 minutes ago via Twitter · 
    • Ratu Rimba Niagara SELAGI ADA TAMAK HALOBA, DENGKI KHIANAT , CEMBURU, TIDAK MENEPATI JANJI SELAGI ITULAH PERJUANGAN MENJADI SIA-SIA MENANTI RETAK MENUNGGU BELAH ...HATI DIHANCUR LULUHKAN!

  • DENGKI DENGAN KEDAMAIAN SEHARUM KASTURI

    INDAH APANYA JIKA SENGAJA DILUKAI BERKALI-KALI ...NGGAK BISA DONG....BERUNDUR BUKAN BERARTI KALAH TAPI BERUNDUR MERAWAT LUKA AGAR JADI LEBIH SABAR LAGI DENGAN TIDAK MENDENGAR SEGALA ONAR YANG BERBISA-BISA BIKIN SAKIT HATI DAN HILANG SABAR JIKA HILANG SABAR PERANG AKAN DATANG DAMAI PUN HILANG...IYAKAN? MAKANYA SALAM DAMAIMU ITU BIARIN TERPISAH DARIPADA SENGAJA DIPISAHKAN ANGGAKARA DENGKI DENGAN SEBUAH KEDAMAIAN SEHARUM KASTURI....

    RATU RIMBA NIAGARA
    11 Mac 2013
    Like ·  ·  · Promote · 15 minutes ago ·






    • PangeranZhouly22 ( WeChat )....+Invite Friend...;)...
      Unlike ·  · 3 minutes ago via mobile · 
      • You and 3 others like this.
      • Ratu Rimba Niagara AKU NGGAK MAU BERKAWAN DENGAMU ...KERANA KAMU TEGA SEPIKAN KARYA SASTRA NUSANTARAKU UNTUK MEMBERI KOMENTAR DIKIT PUN ...KAMU KEDEKUT IDE DONG...AKU KECEWA SAMA KAMU....BYE...hehehe

    • Gibran Rachman shared a photo.
      Singaperbangsa
      Singaperbangsa
      Like ·  ·  · 6 minutes ago · 

    • Ratu Rimba Niagara shared Er Se N's photo.
      Juara Dunia ini Terjatuh.. Saat Kejuaraan Moto GP. 7000 cc.. Di Depan Rumahku.. Pingsan Sebentar.. Tetapi Tidak mengalami Luka Luka..ia Selamat..looh..??
      Juara Dunia ini Terjatuh.. Saat Kejuaraan Moto GP. 7000 cc.. Di Depan Rumahku.. Pingsan Sebentar.. Tetapi Tidak mengalami Luka Luka..ia Selamat..looh..??
      Unlike ·  ·  · Promote · 3 minutes ago · 

      • You like this.
      • Ratu Rimba Niagara AKU KALAH SEBAB AKU
         DIRANTAI ...COBA AKU TIDAK DIRANTAI..
        .PASTI KAMU YANG KALAH ...DONG...hehehe


        WALAUPUN KAMU NGGAK NAMPAK LUKA...TAPI LUKA HATIKU SIAPA YANG TAHU?

    • SELAGI ADA TAMAK HALOBA, DENGKI KHIANAT , CEMBURU, TIDAK MENEPATI JANJI SELAGI ITULAH PERJUANGAN MENJADI SIA-SIA MENANTI RETAK MENUNGGU BELAH HATI DIHANCUR LULUHKAN!
      Like ·  ·  · Promote · 7 minutes ago · 




    • perut bumi semakin banyak terowong, menanti dihancurluluhkan.atas bumi manusia semakin anggkuh. dengan kepuraan.kembalilah kepada satu Allah
      Like ·  ·  · Promote · 9 minutes ago · 


    • perut bumi semakin banyak terowong, menanti dihancurluluhkan.atas bumi manusia semakin anggkuh. dengan kepuraan.kembalilah kepada satu Allah
      Like ·  ·  · @fakirpurnama on Twitter · 16 minutes ago via Twitter · 
      • Ratu Rimba Niagara SELAGI ADA TAMAK HALOBA, DENGKI KHIANAT , CEMBURU, TIDAK MENEPATI JANJI SELAGI ITULAH PERJUANGAN MENJADI SIA-SIA MENANTI RETAK MENUNGGU BELAH ...HATI DIHANCUR LULUHKAN!

    • DENGKI DENGAN KEDAMAIAN SEHARUM KASTURI

      INDAH APANYA JIKA SENGAJA DILUKAI BERKALI-KALI ...NGGAK BISA DONG....BERUNDUR BUKAN BERARTI KALAH TAPI BERUNDUR MERAWAT LUKA AGAR JADI LEBIH SABAR LAGI DENGAN TIDAK MENDENGAR SEGALA ONAR YANG BERBISA-BISA BIKIN SAKIT HATI DAN HILANG SABAR JIKA HILANG SABAR PERANG AKAN DATANG DAMAI PUN HILANG...IYAKAN? MAKANYA SALAM DAMAIMU ITU BIARIN TERPISAH DARIPADA SENGAJA DIPISAHKAN ANGGAKARA DENGKI DENGAN SEBUAH KEDAMAIAN SEHARUM KASTURI....

      RATU RIMBA NIAGARA
      11 Mac 2013
      Like ·  ·  · Promote · 21 minutes ago · 


  • jgn sampai Lampung seperti OKU.. Damai itu memang Indah.. Rakyat Lampung harus Tentram, Damai, tenang dan Nyaman..
    jgn sampai Lampung seperti OKU.. Damai itu memang Indah.. Rakyat Lampung harus Tentram, Damai, tenang dan Nyaman..

    Unlike ·  ·  · Friday at 11:24am
    • You, Khai NoorIshak J Gibes and 5 others like this.
    • Ratu Rimba Niagara DAMAI ITU INDAH MAKANYA SAMBUTLAH SALAM DAMAI DARIKU!
    • Daying Iyoel Ratoe Asal Kami terima salam damaimu, Ratu...
      4 hours ago · Unlike · 1
    • Ratu Rimba Niagara SUBHANALLAH INDAHNYA KEDAMAIAN...
      DAMAI NEGARAMU DAMAI NEGARAKU...
      ALLAHU AKBAR...
      KEKALKANLAH KEMERDEKAAN NEGARA KAMI 
      DALAM RAHMAT KASIH-MU 
      AAMEEN YA RABBAL A'LAMEEN.
      4 hours ago · Edited · Like · 1
    • Sayyidmuslim Albahsin damai itu memang indah dan sabarnyapun punya batas.
      3 hours ago · Like · 1
    • Ratu Rimba Niagara sabar itu ada batas jika kerana mulut suka membuat onar menfitnah melaga-lagakan dua negara yang sudah terjalin hubungan kejiranannya yang baik ...lantas dengan onar itu membangkitkan kemarahan rakyat hingga membakar dan mimijak-mijak bendera dan mengatakankan negaraku Malingsial...gara-gara kata ini boleh mengundang padah kerana mulut badan binasa...kata-kata inilah yang sepatutnya punya batas dalam berkata-kata kerana boleh menyebabkan yang mendengar sabarnya pun punya batas...!!!!! Moga segala prasangka suka membuat onar negaraku mesti ditamatkan segera agar negaramu negaraku bisa damai dalam arti kata damai sesungguhnya...jika masih ada tidak puas hati...makanya salam damaimu nggak bisa kusambut....kerana hanya di ungkapan mengatakan damai di hati menafikan makanya aku nggak tega...dan aku nggak mahu menyayangi dan menyanjungi indonesia lagi begitu juga rakan-rakan indonesiaku yang lain kerana terluka biarin aku sendiri dong....
    • Daying Iyoel Ratoe Asal sabar.. sabar.. sabar.. damai itu indah..
    • Ratu Rimba Niagara INDAH APANYA JIKA SENGAJA DILUKAI BERKALI-KALI ...NGGAK BISA DONG....BERUNDUR BUKAN BERARTI KALAH TAPI BERUNDUR MERAWAT LUKA AGAR JADI LEBIH SABAR LAGI DENGAN TIDAK MENDENGAR SEGALA ONAR YANG BERBISA-BISA BIKIN SAKIT HATI DAN HILANG SABAR JIKA HILANG S...See More
    • Daying Iyoel Ratoe Asal nah, itulah.. jadi harus sabarlah.. jgn tersulut emosi.. sabar ya wahai Ratu..
    • Ratu Rimba Niagara Jadinya kamu bisa menamatkan segala onar dan dendam di hati bangsamu? jika kamu bisa...ok aku mahu damai sama kamu kembali ye...
      27 minutes ago · Like · 1
    • Ratu Rimba Niagara AKU NGGAK SUKA YANG PURA-PURA MANIS TAPI HATI PENUH RACUN BERBISA-BISA...AHH! AKU SUKA DAMAI DONG...DAMAI SAMPAI AKU MATI..DAMAI SAMPAI DUNIA INI BELUM KIAMAT...ITULAH DAMAI YANG KUDAMBAKAN SEBELUM AKU MATI....
      25 minutes ago · Like · 1



  • DENGKI DENGAN KEDAMAIAN SEHARUM KASTURI

    INDAH APANYA JIKA SENGAJA DILUKAI BERKALI-KALI ...NGGAK BISA DONG....BERUNDUR BUKAN BERARTI KALAH TAPI BERUNDUR MERAWAT LUKA AGAR JADI LEBIH SABAR LAGI DENGAN TIDAK MENDENGAR SEGALA ONAR YANG BERBISA-BISA BIKIN SAKIT HATI DAN HILANG SABAR JIKA HILANG SABAR PERANG AKAN DATANG DAMAI PUN HILANG...IYAKAN? MAKANYA SALAM DAMAIMU ITU BIARIN TERPISAH DARIPADA SENGAJA DIPISAHKAN ANGGAKARA DENGKI DENGAN SEBUAH KEDAMAIAN SEHARUM KASTURI....

    RATU RIMBA NIAGARA
    11 Mac 2013

    Like ·  ·  · 50 minutes ago



  • KERANA TERLUKA BIARIN AKU SENDIRI AKU NGGAK TEGA MENYAYANGIMU LAGI!

    sabar itu ada batas jika kerana mulut suka membuat onar menfitnah melaga-lagakan dua negara yang sudah terjalin hubungan kejiranannya yang baik ...lantas dengan onar itu membangkitkan kemarahan rakyat hingga membakar dan mimijak-mijak bendera dan mengatakankan negaraku Malingsial...gara-gara kata ini boleh mengundang padah kerana mulut badan binasa...kata-kata inilah yang sepatutnya punya batas dalam berkata-kata kerana boleh menyebabkan yang mendengar sabarnya pun punya batas...!!!!! Moga segala prasangka suka membuat onar negaraku mesti ditamatkan segera agar negaramu negaraku bisa damai dalam arti kata damai sesungguhnya...jika masih ada tidak puas hati...makanya salam damaimu nggak bisa kusambut....kerana hanya di ungkapan mengatakan damai di hati menafikan makanya aku nggak tega...dan aku nggak mahu menyayangi dan menyanjungi indonesia lagi begitu juga rakan-rakan indonesiaku yang lain kerana terluka biarin aku sendiri dong....

    "KUNTUMAN BUNGA SYURGA KUBERIKAN PADAMU RACUN BERBISA JUGA YANG KAU BALAS TEGANYA KAMU BEGITU DUHAI INDONESIAKU ...SEDIH BANGET NI..."

    Ratu Rimba Niagara
    11 Mac 2013


  • KARYAMU AKAN DIKENANG ANAK CUCU KITA DI BUMI SENUSANTARA INI!

    AKU MAHU MENJADI SAHABAT YANG SEMPURNA DI IMANMU

    Sahabat yang tersanjung di hati....
    aku mahu menjadi sahabatmu yang sempurna di imanmu
    tapi adakalanya aku jadi serba tak kena
    lagi aku jaga hatimu
    lagi kau membisu seribu bahasa
    aku tak tahu apa lagi bahasa yang hendak kuungkapkan padamu
    agar kau sudi meluahkan kenapa kau membuatku begini....

    Sahabat yang tersanjung di hati...
    dulu kau kata akulah sahabat setiamu
    kamu akan sentiasa memberi sokongan pada dunia sastraku
    sehari dua hari tiga hari empat hari dan masuk sebulan
    kamu terus sepikan karyaku
    hatiku jadi remuk redam...
    kenapa jadi begitu....
    adakah karya-karya yang aku siarkan
    membuatkan hatimu jadi membenciku

    Sahabat yang tersanjung di hati...
    puas kurayu...
    agar kau nyatakan sebabnya kenapa jadi begitu
    namun kau terus biarkan sepi karya-karyaku
    bilamana kau biarkan sepi karya-karya ku
    bererti kamu sengaja menyeksa jiwa sastraku
    lalu aku terlara dalam sepi...

    Sahabat yang tersanjung di hati....
    kenapa jadi begini
    boleh tak kamu tanya diri kamu sendiiri
    bagaimana hatimu terbuka hati untuk
    memilihku sebagai sahabatmu...
    kau jawab aku memilihmu apabila
    aku terbaca suatu karyamu yang sungguh
    menyentuh jiwaku....
    dan bila kudengar pengakuan ikhlasmu
    aku terus terima kau sebagai sahabatku
    bagiku kaulah sahabat yang kunanti-nantikan
    agar sentiasa memberi kekuatan kepada dunia sastraku...
    setiap kali menerima sahabat aku bersyukur
    dalam aku mengharapkan sebuah persahabatan
    yang suci murni semata ikhlas kerana-Nya
    kau hadir untuk menjadi sahabatku nan setia...

    Sahabat yang tersanjung di hati....
    Kusangkakan panas sampai ke petang
    Setiap hari aku semakin bersemangat untuk
    Terus dan terus berkarya tanpa jemu
    Dengan sokonganmu yang tak pernah jemu...
    Tiba-tiba kau terus membisu seribu bahasa...
    Kau terus sepikan aku seolah aku tak wujud di hatimu
    Aku tak tahu kenapa kamu berubah sikap...
    Apa salahku pun aku tak tahu
    Jika kamu sudah benci...benar benci padaku
    Atas apa alasan yang aku tak tahu....
    Kenapa engkau tak mahu tinggalkan aku saja?
    Aku benar-benar terdera...terlara ...terkecewa denganmu
    Mahu rasanya aku removekan saja kamu dari menjadi rakanku
    Tapi masih rasa tak sampai hati....
    Makanya aku rela makan hati berulam jantung demi
    Menjaga hatimu yang membuatkan rasa bersalah seumur hidupku

    Sahabat yang tersanjung di hati...
    Adakah kita diperkenalkan
    Untuk saling menyakiti
    Untuk saling kecewa
    Untuk saling bisu membisu?
    Bahasa apa yang aku mahu gunakan
    Agar kau sudi berbicara denganku sahabat
    Jika kamu seorang yang bisu
    Boleh aku berikan bahasa isyarat
    Agar kau faham apa maksudku
    Tapi di alam maya gimana bahasa yang hendak kuungkapkan
    Agar kau dan aku faham...

    Sahabat yang tersanjung di hati...
    Sudahlah kita cuma kenal di alam maya
    Itu pun jika kamu gunakan gambarmu yang asli
    Jika kamu gunakan lambang gunung,bunga,bukit...
    Pastinya aku tidak mengenali kamu....
    Adil ke sahabat aku sahaja yang terhegeh kasih
    Tapi kamu masih sepikan biarkan larakan hatiku
    Hingga hatiku remuk redam oleh diammu yang kaku seribu bahasa...

    Sahabat yang tersanjung di hati..
    Cuba kamu pejamkan matamu sebentar...
    Kamu tinggal di kelilingi ramai penghuni rumah
    Tapi dalam penghuni rumah itu
    Menganggap kamu tidak wujud
    Biarpun kamu terhegeh-hegeh menegur mereka
    Tapi mereka buat tak tahu saja...
    Anggap kamu ini roh
    Kamu nampak dia ...dia tak nampak kamu...
    Kamu pun berkatalah seorang-orang...
    Ditakdirkan kamu mati...
    Pasti penghuni rumah tersebut tidak menghiraukan kamu juga kan?
    Sebab masa kamu hiduppun mereka tidak pedulikan
    Inikan kamu sudah mati?
    Adakah ini yang kamu mahukan sahabat?

    Sahabat yang tersanjung di hati...
    Kerana aku tidak mahu terus terusan memakan hati berulam jantung
    Maafkan aku sahabat aku nggak dapat mempertahankan
    Persahabatan yang bisu seribu bahasa...
    Yang nggak ada ehsan sedikitpun dengan dunia sastraku
    Makanya izinkan aku sendiriaan tanpa mu lagi...
    Maafkan aku bukan aku sengaja mahu jadi begini...
    Barangkali aku ditakdirkan untuk
    Bersahabat dengan alam dan haiwan
    Yang sentiasa sudi menjadi sahabat setiaku...

    Sahabat yang tersanjung di hati...
    Andainya karya-karyaku yang kalian sepikan selama ini
    Tidak muncul di skrinmu
    Berarti karyaku bukan milikmu lagi
    Izinkan karyaku berlalu pergi di hatimu sahabat...
    Moga dengan tiada karya-karyaku lagi tenang jiwamu....
    Salam kemaafan dariku sahabatku....
    Percayalah aku bukan seperti pantai...
    Sekali ombak menghempas pantai...pantai berubah...
    Hatiku tak akan berubah masih menganggap kamu sahabatku
    Sekalipun kita telah terpisah di alam maya....

    Luahan Rasa Sahabat FBmu....
    RATU RIMBA NIAGARA
    6 Febuari 2013
    · KITA SAMA MUHASABAH DIRI

    Apalah salahnya kita sama-sama berbagi ilmu yang boleh memberi kebaikan kepada bakal-bakal generasi kita akan datang...mahu tak mahu tidak akan tinggalkan dunia ini...jika kita bukanlah seorang pengarang atau pujangga ...sekadar memberi pandangan dan pendapat yang bernas pun sudah memadai kerana setiap baris ayat yang kita tulis itu mana tahu ada Nilaian di Sisi-Nya dan masuk ke akaun akhirat kita. Insya-Allah Ammin.

    Sepertimana Dalam (Surah Al - Asr: 1 - 3)

    Demi Masa...
    Sesungguhnya manusia dalam kerugian,
    kecuali orang-orang yang beriman dan
    beramal soleh dan mereka pula berpesan-pesan
    dengan kebenaran, serta berpesan-pesan dengan sabar

    ......

    Setiap yang baik itu daripada Allah
    Yang tidak sempurna itu daripada saya

    Moga kita terpilih hidup dalam kebaikan
    Dan matipun dalam kebaikan.
    Aamiin Ya Rabbal A'Lamin

    INSAN YANG KERDIL
    29 Ogos 2012
    11 Syawal 1433H

    SAHAM AKHIRAT

    aku bukan seorang penulis
    aku bukan seorang pengarang
    aku bukan seorang pujangga
    tapi aku cuma jadi
    pembaca setia karya si pujangga
    ada kalanya karya yang ditulis
    aku faham
    aku tak faham
    aku ketawa jika ada jenaka
    aku suka aku suka
    adakalanya aku tak suka kerana tak faham
    kalau aku faham aku suka
    kalau aku tak faham
    aku fikir...fikir...fikir...
    tak faham-faham juga
    kerana bahasanya puitis

    aku fikir....aku fikir...aku fikir lagi...
    aku fikir sedalam-dalamnya
    apa yang ingin disampaikan oleh si pujangga
    dan aku faham
    dan aku terpanggil
    untuk menulis sama
    tapi bukan sebagai seorang pujangga
    tapi memberi pendapat bernasku
    pendapat yang ada nilaian di Sisi-Nya
    dan masuk ke buku akaun akhiratku
    Insya-Allah AAmiin

    Selagi otakku tak mati
    Selagi otakku boleh berfikir
    Selagi tanganku tak kaku
    Selagi aku boleh menulis
    Aku akan arah perahkan otakku
    Berfikir...berfikir...berfikir
    Sebelum menulis
    Pandangan dan pendapat
    Kerana aku tahu
    Apa yang kutulis
    Dicatat oleh malaikat Allah
    Dan DiNilai Allah
    Moga apa yang kutulis
    Mendapat pandangan Allah
    Dan menjadi saham akhiratku
    Insya-Allah Aamiin

    Baru aku faham
    Kenapa si pujangga menulis
    Baru aku faham kenapa aku menulis
    Setiap kali si pujangga menulis
    Dia mahukan saham akhirat
    Aku juga mahukan saham akhirat

    Moga saham akhiratnya diterima
    Moga saham akhiratku diterima
    Aamiin Ya Rabbal A'Lamin

    KARYA RATU RIMBA NIAGARA
    29 Ogos 2012
    11 Syawal 1433H
    · PANTUN ORANG BERBUDI KITA BERBAHASA

    Orang berbudi kita berbahasa,
    Orang memberi kita merasa;
    Indahnya budi kerana bahasa,
    Bahasa jelek hati terasa.

    Budi dibalas racun berbisa,
    Lagi berbahasa lagi berbisa;
    Berkatalah pada reti bahasa,
    Nggak faham bisulah bahasa.

    Sejambak budi sejambak bahasa,
    Indahnya budi meresap ke hati;
    Tiada kata seindah bahasa,
    Bahasa indah harum di hati.

    Bahasa kukait dengan cinta,
    Budi kuhargai hingga ke mati;
    Indahnya bahasa kerana cinta,
    Indahnya cinta setulus hati.

    Hari-hari berbahasa indah,
    Serasa berada di taman Syurga;
    Semua temanku bermadah-madah,
    Madah pujangga bak penghuni Syurga.

    Bahasa mu indah menguntum senyuman,
    Senyuman berseri bak bulan purnama;
    Dalam hati kau teman idaman,
    Terpatri cinta di Syurga bersama.

    Hari-hari ku petik bunga bahasa,
    Lalu kukarang sejambak bahasa;
    Kuhadiahkan sejambak bunga bahasa,
    Teman istimewa tahu bahasa.

    Bahasa...oh! bahasa...oh! bahasa,
    Bahasa indah hadirlah di hati;
    Kuungkapkan indahnya bahasa,
    Bahasa hati pada yang mengerti,

    Duniaku dunia bahasa,
    Karyaku karya bahasa;
    Indahnya karya bahasa,
    Berartinya karya bahasa.

    Bahasa indah terkuntum senyuman,
    Setiap bahasa sentiasa dijaga;
    Kata-kata indah terukir senyuman,
    Pahala dibawa hingga ke Syurga.

    KARYA RATU RIMBA NIAGARA
    22 Oktober 2012
    (DISIARKAN DI WALL H.H HAJI HASSANAL BOLKIAH & PRINCE ABDUL MALIK & GROUP PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA)
    22 Oktober 2012
    October 22 at 12:52pm · Like · 2

    Ratu Rimba Niagara TERIMA KASIH KDYMM SULTAN HASSANAL BOLKIAH KERANA SUDI MEMBACA KARYA PATIK DAN SUDI IZINKAN KARYA PATIK BERSIARAN DI WALL TUANKU. MOGA ALLAH SWT SAJA YANG DAPAT MEMBALAS KEBAIKAN TUANKU. AAMIIN.

    MENULIS DAN BERBAGI KARYA APA YANG DITULIS ADALAH MINAT PATIK.
    about a minute ago · Like

    (PETIKAN DARIPADA WALL H.H. HAJI HASSANAL BOLKIAH)
    11 Muharram 1434H
    25 November 2012M
    Like · · November 25, 2012 at 8:43pm near Kuala Lumpur ·

    ANDA CANTIK

    ANDA CANTIK BUKAN KERANA ANDA CANTIK TAPI BUDI
    BAHASA ANDA YANG MEMBUATKAN ANDA CANTIK

    JIKA ANDA CANTIK
    TAPI BUDI BAHASA ANDA JELEK
    PASTILAH TENGGELAM KECANTIKAN ANDA

    JIKA ANDA TAK CANTIK
    BUDI BAHASA ANDA CANTIK
    ANDA MEMILIKI KECANTIKAN SEJATI ·

    RATU RIMBA NIAGARA
    24 Febuari 2013

    AKU PASRAH KALAU ITU TAKDIR-NYA CINTA

    dalam diam aku kaku
    dalam diam aku bisu
    dalam diam aku jadi kelu
    dalam diam aku menyeru

    Tuhan...
    Dengan nama-Mu aku menyeru
    Dengan nama-Mu aku memohon
    Belas Ehsan padaku

    Sudah banyak kali
    Cinta datang dan pergi
    Setiap kali cinta datang aku bersyukur
    Karna aku kira inilah cinta yang Kau Kuniakan
    Aku yakin itulah cinta yang Kau kabulkan dalam doaku

    Tapi Tuhan...
    Lagi aku jujur setia
    Lagi aku jujur cinta karna-Mu
    Lagi aku bersumpah setia mahu menghargai cinta itu
    Lagi dia benci padaku
    Lagi dia memadamkan cinta suci

    Mulanya bilang cinta
    Mulanya bilang sayang
    Semuanya bilang
    Mahu aku membalas cintanya karna-Mu
    Karna akulah bidadarinya

    Biarpun hatiku remuk redam
    Lantaran cinta yang tak kesampaian
    Aku bersyukur karna
    Aku gagal bercinta
    Tapi puisi-puisi dengan penuh perasaan cinta itu
    Dapat kutulis dengan penuh berperasaan
    Lagi aku dikecewakan cinta
    Lagi aku percaya pada Kebesaran-Mu Ya Allah
    Bahawa cinta hamba-Mu cuma sementara
    Cuma seperti pantai
    Sekali dipukul ombak
    Sekali itulah berubah
    Tapi cinta-Mu tidak begitu Tuhan...
    Lagi aku cinta-Mu
    Lagi Kau balas cinta
    Yang tak dapat kulahirkan dengan kata-kata
    Kecuali
    SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
    Betapa hebat bercinta dengan-MU Tuhan...

    Tuhan Kau Maha Tahu isi hatiku
    Kau Maha tahu apa mahunya aku
    Pada cinta yang Kau Kurniakan
    Maka-Nya dari-Mu aku datang
    Dari-Mu aku dikembalikan
    Kaulah pengurus
    Hidup matiku
    Makanya aku serahkan
    Hidup dan matiku hanya untuk-Mu
    Kekasih Yang Ku Puja
    Yang Memahami akan hamba-Nya
    Siapakah hamba-Nya yang teruntuk untukku
    Dan aku pasrah kalau itu takdir-Nya cinta...

    Karya Ratu Rimba Niagara
    24 Febuari 2013
    about a minute ago · Like
    (PETIKAN DARIPADA NOVEL PUISI ,'KALAU ITU TAKDIR-NYA CINTA')
    24 Febuari 2013

    Kedamaian diri sendiri Kurniaan Allah SWT...maka apalah salahnya kedamaian itu dikongsikan demi kedamaian sejagat.
    Like · ·

    sya selalu memberi dukungan...dalam setiap karya sastra nusantaramu kawanku...
    @Ratu Rimba Niagara
    Unlike ·
    You and Tingti Suratman Maman like this.

    Ratu Rimba Niagara SUBHANALLAH HAMBA AMAT MENGHARGAINYA DUHAI SAHABAT AKHIRATKU DI BENUA SANA. MOGA KITA MENJADI SAHABAT PALING SEJATI SEKALIPUN DI LAMBUNG BADAI TSUNAMI...
    February 23 at 10:36pm · Like

    Tingti Suratman Maman AMIN...SEMOGA PERSAHABATAN KITA DI KENANG ANAK CUCU KITA NANTINYA...DI BUMI SENUSANTARA INI...
    February 23 at 10:43pm via mobile · Unlike · 1

    (PETIKAN DARIPADA TINGTI SURATMAN MAMAN & RATU RIMBA NIAGARA)
    9 Mac 201

    Like ·  ·  · Saturday at 3:18pm
  • 0 comments:

    Post a Comment

     
    ;