Monday 11 March 2013

KOLEKSI NOVEL PUISI CINTA DEMI-NYA (57) AKU HANYA BERKAWAN FB MEREKA YANG MENYOKONG PERJUANGAN SASTRA NUSANTARAKU SAJA


Monday, 11 March 2013 0 comments

  • Ratu Rimba Niagara shared Dyan Setiati's photo.
    ✽ 5 PELAJARAN dari SEPATU ✽

1) Bentuknya tidak persis sama, namun itulah yang membuat
mereka serasi;

2) Saat berjalan keduanya tidak pernah kompak apalagi berjalan
bersamaan, namun tujuannya tetaplah sama;

3) Keduanya tidak boleh bertukar posisi, karena begitulah
seharusnya mereka, dibuat untuk saling melengkapi;

4) Mereka lebih nyaman digunakan dalam keadaan sejajar,
tidak boleh yang satu lebih rendah ataupun lebih tinggi;

5) Bila yang satu hilang, maka yang lain sudah tidak berarti.
    ✽ 5 PELAJARAN dari SEPATU ✽

    1) Bentuknya tidak persis sama, namun itulah yang membuat
    mereka serasi;

    2) Saat berjalan keduanya tidak pernah kompak apalagi berjalan
    bersamaan, namun tujuannya tetaplah sama;

    3) Keduanya tidak boleh bertukar posisi, karena begitulah
    seharusnya mereka, dibuat untuk saling melengkapi;

    4) Mereka lebih nyaman digunakan dalam keadaan sejajar,
    tidak boleh yang satu lebih rendah ataupun lebih tinggi;

    5) Bila yang satu hilang, maka yang lain sudah tidak berarti.

  • Makasih sobat seperjuanganku Garijito Gondokusumo...kaulah sobat yang memahamiku biarpun kau tak sudi like & komentar karya-karyaku dan kau tak kisah jika aku remove kan kamu sebagai rakan fbku...baru aku faham seorang pejuang nggak perlu berpura-pura jika nggak suka jangan dibiarin sampai menjadi barah perjuangan...apapun kata-kata kamu sudah menyedarkan aku....mulai saat ini demi perjuangan utamakan rakyat rimbaku ...aku akan lebih jaga hati rakyat rimbaku yang menyokong perjuanganku daripada mereka yang berhati kering membiarin dengan sengaja dunia sastra nusantaraku nazak. Aku cuma menghargai mereka yang menghargai sastra nusantaraku saja yang tak mahu menyokong kuucapakan salam perpisahan....maaf atas perpisahan tanpa relaku...
    Like · · · Promote · 4 minutes ago ·
  • AKU AKAN SAKIT HATI JIKA KAMU UDAH MAHU JADI RAKAN FB KU KEMUDIAN SEPIKAN KARYA NUSANTARAKU PASTI AKU AKAN SAKIT HATI DAN AKAN UNDUR DIRI ....MAAFKAN AKU KARNA AKU NGGAK TEGA MENANGGUNG SAKIT HATI LAGI OK...HARAP KAMU MENGERTI DUHAI DAYING IYOEL RATOE ASAL.
    Like · · · Promote · 5 minutes ago ·
  • Ratu Rimba Niagara shared Daying Iyoel Ratoe Asal's status update.
    satu kali kau sakiti hati ini, masih kumaafkan..
    dua kali kau sakiti hati ini, juga kumaafkan..
    tapi jangan coba tiga kali.. jangan oh janganlah..
    cukuplah sudah.. cukuplah sudah.. jangan kau ulang lagi.. (Pance/Trio Ambisi)
    Unlike · · · Promote · 9 minutes ago ·
    • You like this.
    • Ratu Rimba Niagara AKU AKAN SAKIT HATI JIKA KAMU UDAH MAHU JADI RAKAN FB KU KEMUDIAN SEPIKAN KARYA NUSANTARAKU PASTI AKU AKAN SAKIT HATI DAN AKAN UNDUR DIRI ....MAAFKAN AKU KARNA AKU NGGAK TEGA MENANGGUNG SAKIT HATI LAGI OK...HARAP KAMU MENGERTI DUHAI DAYING IYOEL RATOE ASAL.

      • OLDER POSTS
      • jgn sampai Lampung seperti OKU.. Damai itu memang Indah.. Rakyat Lampung harus Tentram, Damai, tenang dan Nyaman..
        jgn sampai Lampung seperti OKU.. Damai itu memang Indah.. Rakyat Lampung harus Tentram, Damai, tenang dan Nyaman..
        Unlike ·  ·  · March 8 at 11:24am
        • You, Khai NoorIshak J GibesSuffian Mohd Noor and 8 others like this.
        • Ratu Rimba Niagara DAMAI ITU INDAH MAKANYA SAMBUTLAH SALAM DAMAI DARIKU!
        • Daying Iyoel Ratoe Asal Kami terima salam damaimu, Ratu...
          19 hours ago · Unlike · 1
        • Ratu Rimba Niagara SUBHANALLAH INDAHNYA KEDAMAIAN...
          DAMAI NEGARAMU DAMAI NEGARAKU...
          ALLAHU AKBAR...
          KEKALKANLAH KEMERDEKAAN NEGARA KAMI 
          DALAM RAHMAT KASIH-MU 
          AAMEEN YA RABBAL A'LAMEEN.
          19 hours ago · Edited · Like · 1
        • Sayyidmuslim Albahsin damai itu memang indah dan sabarnyapun punya batas.
          19 hours ago · Like · 1
        • Ratu Rimba Niagara sabar itu ada batas jika kerana mulut suka membuat onar menfitnah melaga-lagakan dua negara yang sudah terjalin hubungan kejiranannya yang baik ...lantas dengan onar itu membangkitkan kemarahan rakyat hingga membakar dan mimijak-mijak bendera dan mengatakankan negaraku Malingsial...gara-gara kata ini boleh mengundang padah kerana mulut badan binasa...kata-kata inilah yang sepatutnya punya batas dalam berkata-kata kerana boleh menyebabkan yang mendengar sabarnya pun punya batas...!!!!! Moga segala prasangka suka membuat onar negaraku mesti ditamatkan segera agar negaramu negaraku bisa damai dalam arti kata damai sesungguhnya...jika masih ada tidak puas hati...makanya salam damaimu nggak bisa kusambut....kerana hanya di ungkapan mengatakan damai di hati menafikan makanya aku nggak tega...dan aku nggak mahu menyayangi dan menyanjungi indonesia lagi begitu juga rakan-rakan indonesiaku yang lain kerana terluka biarin aku sendiri dong....
        • Daying Iyoel Ratoe Asal sabar.. sabar.. sabar.. damai itu indah..
        • Ratu Rimba Niagara INDAH APANYA JIKA SENGAJA DILUKAI BERKALI-KALI ...NGGAK BISA DONG....BERUNDUR BUKAN BERARTI KALAH TAPI BERUNDUR MERAWAT LUKA AGAR JADI LEBIH SABAR LAGI DENGAN TIDAK MENDENGAR SEGALA ONAR YANG BERBISA-BISA BIKIN SAKIT HATI DAN HILANG SABAR JIKA HILANG SABAR PERANG AKAN DATANG DAMAI PUN HILANG...IYAKAN? MAKANYA SALAM DAMAIMU ITU BIARIN TERPISAH DARIPADA SENGAJA DIPISAHKAN ANGGAKARA DENGKI DENGAN SEBUAH KEDAMAIAN SEHARUM KASTURI....
        • Daying Iyoel Ratoe Asal nah, itulah.. jadi harus sabarlah.. jgn tersulut emosi.. sabar ya wahai Ratu..
          16 hours ago · Unlike · 1
        • Ratu Rimba Niagara Jadinya kamu bisa menamatkan segala onar dan dendam di hati bangsamu? jika kamu bisa...ok aku mahu damai sama kamu kembali ye...
          16 hours ago · Like · 1
        • Ratu Rimba Niagara AKU NGGAK SUKA YANG PURA-PURA MANIS TAPI HATI PENUH RACUN BERBISA-BISA...AHH! AKU SUKA DAMAI DONG...DAMAI SAMPAI AKU MATI..DAMAI SAMPAI DUNIA INI BELUM KIAMAT...ITULAH DAMAI YANG KUDAMBAKAN SEBELUM AKU MATI....
          16 hours ago · Like · 1
      • DENGKI DENGAN KEDAMAIAN SEHARUM KASTURI

        INDAH APANYA JIKA SENGAJA DILUKAI BERKALI-KALI ...NGGAK BISA DONG....BERUNDUR BUKAN BERARTI KALAH TAPI BERUNDUR MERAWAT LUKA AGAR JADI LEBIH SABAR LAGI DENGAN TIDAK MENDENGAR SEGALA ONAR YANG BERBISA-BISA BIKIN SAKIT HATI DAN HILANG SABAR JIKA HILANG SABAR PERANG AKAN DATANG DAMAI PUN HILANG...IYAKAN? MAKANYA SALAM DAMAIMU ITU BIARIN TERPISAH DARIPADA SENGAJA DIPISAHKAN ANGGAKARA DENGKI DENGAN SEBUAH KEDAMAIAN SEHARUM KASTURI....

        RATU RIMBA NIAGARA
        11 Mac 2013
        Like ·  ·  · 16 hours ago
      • KERANA TERLUKA BIARIN AKU SENDIRI AKU NGGAK TEGA MENYAYANGIMU LAGI!

        sabar itu ada batas jika kerana mulut suka membuat onar menfitnah melaga-lagakan dua negara yang sudah terjalin hubungan kejiranannya yang baik ...lantas dengan onar itu membangkitkan kemarahan rakyat hingga membakar dan mimijak-mijak bendera dan mengatakankan negaraku Malingsial...gara-gara kata ini boleh mengundang padah kerana mulut badan binasa...kata-kata inilah yang sepatutnya punya batas dalam berkata-kata kerana boleh menyebabkan yang mendengar sabarnya pun punya batas...!!!!! Moga segala prasangka suka membuat onar negaraku mesti ditamatkan segera agar negaramu negaraku bisa damai dalam arti kata damai sesungguhnya...jika masih ada tidak puas hati...makanya salam damaimu nggak bisa kusambut....kerana hanya di ungkapan mengatakan damai di hati menafikan makanya aku nggak tega...dan aku nggak mahu menyayangi dan menyanjungi indonesia lagi begitu juga rakan-rakan indonesiaku yang lain kerana terluka biarin aku sendiri dong....

        "KUNTUMAN BUNGA SYURGA KUBERIKAN PADAMU RACUN BERBISA JUGA YANG KAU BALAS TEGANYA KAMU BEGITU DUHAI INDONESIAKU ...SEDIH BANGET NI..."

        Ratu Rimba Niagara
        11 Mac 2013
        Like ·  ·  · 16 hours ago


    shared a status update.
    ENGKAU CUMA DIJADIKAN KAMBING HITAM OLEH RAJA & RATU

    Engkau cuma dijadikan kambing hitam oleh Raja & Ratu...

    Kenapa kau bilang begitu?

    Sejujurnya aku bukan mengata engkau ...aku sindir raja-ratu yang engkau
    agung-agungkan itu....engkau hendak remove aku sebagai rakan fbmu terserahlah...tapi aku peringatkan sama kamu jika kamu tak berwaspada engkau cuma dijadikan kambing hitam raja-ratu sama seperti aku...hahahaha

    Maksud engkau aku tak fahamlah?

    Engkau tanya aku kenapa aku tak like dan beri komentar karya-karyamu walaupun
    kau merayu-rayu agar siapa-siapa yang tak like & beri dukungan pada sastra nusantaramu akan kamu remove...engkau cakap aje nak remove tapi tak juga remove...hahaha aku kaget dengan engkau ni sewenangnya kamu bilang ke aku cakap tak serupa bikin...engkau pun sama macam aku kata nak remove tak remove juga...hahahaha aku cabar engkau removelah mereka yang cuma jadi pepatung bisu seperti aku hahahha... aku kasihan sama engkau...bersastra nusantara konon tapi mereka dan aku biarin kamu kesendiriaan...raja-ratu yang kau sanjungi itu mahu memartabatkan institusi diraja nusantara jadi kenyataan ...jangan bermimpi di siang harilah....kamu berkarya ribuan karya sastra ada memberi dukungan kepada karya kamu untuk direalitikan...dijadikan sampah ada lagi...like dan komen pun tak mahu ...inikan hendak membantu perjuangan kamu...perjuangan kamu itu percuma saja tau nggak...mulai detik ini dan saat ini kamu janganlah susah payah kepada mereka dengan memikiri sampai pecah otak mengarangkan puisi syair gurindam pantun itu mereka...bangga sangat teater bangsawan diraja engkau yang banyak tu...mereka tak sukalah dan tak beminatlah...dan aku yakin jika mereka menjadi raja yang ditabalkan pasti rakyat lebih derita kerana kerakusan kuasa bermaharaja lela....aku yakin...pasti yakin mereka begitu....kalau mereka itu betul-betul berjiwa rakyat mereka pasti menyokong perjuangan engkau karna perjuangan engkau adalah perjuangan rakyat....ini like dan beri komentar pun tak mahu...mereka itu lebih kering hatinya daripada aku...engkau dengar apa yang aku tulis di bawah ini agar kau faham dan mengerti....selepas ini engkau mahu remove aku terpulanglah...cuma satu aku peringatkan pada engkau...mana-mana rakan fbmu yang bergelar prabu ke...pangeran ke...sultan ke...raja ke kraton ke ...kau remove saja begitu juga mereka yang bergelar pendekar, perwira,laksamana...remove saja kerana mereka bukan mahu memberi sokongan pada engkau...cakap bolehlah akulah pejuang berani mati demi negara...engkau yang memperjuangkan perjuangan mereka...mereka buat tak tahu saja... baik kamu removekan saja mereka dan tak perlu kamu susah-susah pecah otak mahu mengarangkan puisi pendekar ke...perwira ke...lojik ke kamu sanjung ....kamu junjung institusi diRaja dan perwira negaramu negaraku dan perwira di 5 benua....kamu diketepikan...sekadar hendak like & komentar pun tak mahu....inikan mahu menyokong perjuanganmu.....hahahahaha makanya mulai detik ini aku nasihatkan engkau ...engkau pun bukan dapat apa-apa keuntungan daripada jasa yang engkau taburkan...engkau lupakan mereka dan engkau utamakan keluargamu...keluargamu yang sudah lama mahukan perhatian darimu...asalkan perjuanganmu Allah swt sudah tahu....jika kamu mahu karangpun ...karanglah tengan Puisi-Puisi Memuji Allah dan membela nasib rakyat 5 Benua....selain daripada itu nggak usah sampai pecah otakmu...selepas ini kamu mahu removekan aku tapi jika kamu removekan aku ...kamu removekan juga rakan fbmu yang bergelar raja & pahlawan....aku redho asalkan kamu utamakan keluargamu ...kasihan mereka ...tiba masanya mereka perlukan perhatian kamu...selamat berjuang untuk keluargamu ...aku doakan semoga kamu dan keluargamu bahagia dan mereka mesti kagum dengan kamu kerana kamu adalah RATU di hati rakyat Nusantara Tercinta. Memang patutlah rakyat rimba sayang sama kamu dan menyanjungi perjuangan kamu...baru aku paham kini...sebelum aku berundur....rumusan yang aku tulis padamu ada tercatat di bawah ini bacalah asalkan mereka tahu kenapa mereka kamu removekan..termasuk aku....

    "Garjito Gondokusumo Aku menyidir Raja -Ratu Gila uang. Bukan ratu-ratuan..Tugasku seperti robin hood atau Bacing lokajaya..harus memberi tahukan penguasa dzalim dan tamak. memperkaya diri. sementara rakyat melarat krn UANG,FULUS,MONEY,GONIMAH. jika Ratu Rimba memimpin Rakyat rimba yg penghuninya Tak butuh uang. tp butuh Rimba raya..Yg juga mulai tergusur dan terusik krn Kebun kelapa sawit..krn UANG,MONEY,FULUS,GONIMAH. tidak kah engkau melawan Raja-Ratu Uang yg mempertuhankan uang..??? demi RAKYAT RIMBAMU YG KAU PIMPIN..???"

    (DIALOG ANTARA RATU RIMBA NIAGARA DENGAN GARIJITO GONDOKUSUMO)
    12 Mac 2013


    Like ·  · Promote · 
    • Suffian Mohd Noor likes this.
    • Garjito Gondokusumo Jangan menjadi raja atau ratu uang yg kikir jadilah raja atau ratu yg bijak. Uang bukan untuk sesatkan rakyatmu. uang harus nya membantu rakyatmu agar sejahtera. jgn krn uang engkau lupa rakyatmu. memperkaya dirimu dan keluarga serta kronimu..sementara Rakyat sengsara krn kikirmu dan Peditmu wahai Sang Raja-Ratu yg Mempertuhankan uang. Semoga kesadaranmu terbangun.
      13 hours ago via mobile · Unlike · 1
    • Ratu Rimba Niagara WAHAI GARIJITO GONDOKUSUMO

      duhai garijito gondokusumo
      awas dengan mulutmu
      nanti aku cincing sampai lumut
      selumat hatiku yang telah kau robekkan dengan onarmu
      sewenangnya kamu mengatakan aku
      yang kikir sesatkan rakyatmu
      begitu tega kau bilang aku pertuhankan uang
      karna keceluparan mulutmu berkata tak guna otak
      dengan sengaja menyaktikan hati aku
      biar rakyat mengatakan aku gila kuasa dan uang
      pertuhankan uang tanpa mahu membantu rakyatmu
      kamu telah melakukan satu kesilapan yang besar dalam hidupmu sebagai seorang pejuang rakyat...
      aku akan tinggalkan kamu
      karna bagiku kaulah penghianat persahabatan yang suci murni
      sudah lama mengenali aku
      biarpun sebagai rakan fbmu
      patutlah hati kau kering
      tak mahu menyahut cabaranku
      mahu menjadi pejuang sastra nusantaraku
      bila ada tajuk yang boleh kamu membalas dendammu
      kamu barulah munculkan diri
      inikah namanya kawan yang aku sanjungi sepenuh hati
      hatiku sengaja kau retakkan seribu
      makanya pergilah kau dari fbku
      tak perlu lagi karya-karya aku 
      wujud di fbmu
      lagi pun bukan mendapat ehsanmu sedikit pun...

      sudah banyak kali aku katakan padamu
      aku adalah ratu rimba niagara
      di kerajaanku uang tidak digunaka pakai
      yang dipentingkan ukiran daunan kasih
      ukiran daunan kasih karya nusantarakulah
      yang rakyat rimba utamakan dan rela
      pertahankan biarpun nyawa jadi taruhan...
      kehidupan kami aman dan bahagia
      saling membantu
      hormat menghormati
      berkata selari dengan hati
      tiada untuk dengki mendengki
      berperasangka buruk
      cemburu tak habis-habis
      tak akan ada di hati semua rakyat rimba niagara...
      12 hours ago · Edited · Like · 1
    • Garjito Gondokusumo Aku menyidir Raja -Ratu Gila uang. Bukan ratu-ratuan..Tugasku seperti robin hood atau Bacing lokajaya..harus memberi tahukan penguasa dzalim dan tamak. memperkaya diri. sementara rakyat melarat krn UANG,FULUS,MONEY,GONIMAH. jika Ratu Rimba memimpin Rakyat rimba yg penghuninya Tak butuh uang. tp butuh Rimba raya..Yg juga mulai tergusur dan terusik krn Kebun kelapa sawit..krn UANG,MONEY,FULUS,GONIMAH. tidak kah engkau melawan Raja-Ratu Uang yg mempertuhankan uang..??? demi RAKYAT RIMBAMU YG KAU PIMPIN..???
      12 hours ago via mobile · Unlike · 1
    • Ratu Rimba Niagara KUASA UANG BOLEH BAWA KE SYURGA JIKA KAU TAHU!

      uang uang uang
      di mana engkau uang
      kau cuma kertas
      yang bisu kaku
      tapi semua suka sama kamu
      semua cinta sama kamu
      karnamu
      manusia jadi
      sombong
      pembunuh
      bakhil
      putus persaudaraan
      bila berlaku yang tak elok karnamu
      kamu tetap bisu kaku
      barangkali kamu ejek sama mereka
      duhai manusia bodoh...
      bodohnya kamu mencintai aku
      adakah aku yang bisu kaku ini
      kau sanggup lakukan apa saja demiku
      sanggup menjerumuskan dirimu ke neraka paling bawah
      memanglah kamu ini bodoh bin bahalul
      ada otak tak guna
      ada ilmu tak pakai
      semuanya pakai hentam kromo saja
      asalkan punya segala pesona dunia
      dengan uangmu dan kuasamu yang banyak itu
      sekarang ini aku tak suka
      tak suka...kerana aku kamu jadi begini...
      sebuah negara aman jadi perang karna tamakkan kuasa
      tamakkan kuasa karna mahukan uang
      tanpa menghiraukan mereka yang tak berdosa
      mati....mati...mati...
      berperang sesama sendiri karna uang...

      duhai manusia ...
      jika kamu gunakan uang
      untuk jalan-jalan kebaikan
      alangkah indahnya jadi begitu
      aku pasti senyum dengan kamu
      dan Syurga pasti menantimu dengan senyum
      karna harta yang kamu infakkan ke jalan-jalan-Nya
      itulah yang engkau punya
      yang membuatkan kamu jadi jutawan akhirat
      aku salut sama kamu
      dan aku pengen menjadi sahabatmu hingga akhir hayat
      dan aku doakan moga setiap uang yang kau infakkan
      dibalas Allah berganda-ganda untungnya
      untung di dunia untung di akhirat
      bahagia dunia bahagia di akhirat
      AAmeen Ya Rabbal A'Lamen.

      KARYA RATU RIMBA NIAGARA
      11 Mac 2013
    • Garjito Gondokusumo buktikan Merahmu Ratu Rimba niagara sang pengusa rimba. Lawan para pengusik rimba raya yg mengangu rakyatmu. itu mereka Raja-Ratu Uang yg mempertuhankan uang.
    • Ratu Rimba Niagara Sebab itu aku katakan berulang-ulang kali kenapa aku membuka akuan fb aku...sebab aku mahu mencari pejuang-pejuang sastra nusantaraku yang rela memberi kerjasama ide gimana mahu menjadikan realiti dunia sastra nusantaraku bila sudah jadi realiti itulah realiti perjuangan sebenarku ...bila perjuangan sebenarku sudah jadi realiti barulah dunia dalam genggamanku mengajar raja-raja & ratu-ratu yang mempertuhankan uang tapi kamu sendiri sepikan karya-karya aku kamu juga tak layak menjadi rakan fbku apatah lagi menjadi penasihat aku...karna aku paling tak suka mereka yang bercakap tak pakai otak! sekarang ini aku mahu tanya sama kamu apa matlamatmu mejadi rakan fbku...adakah sekadar canda-canda atau sengaja mahu berniat jahat mahu merosakkan fbku...bilang sama aku?
    • Garjito Gondokusumo cerdas cermat. itu yg aku mau jgn Arogansi dalam membaca hingga salah simak.
    • Ratu Rimba Niagara aku bukan salah simak tapi hatimu yang salah simak ...kamu tega biarin aku berjuang kesendirian tanpa dukunganmu...aku nggak tega bersahabat yang sepikan karya-karyaku...jika alasan sibukmu itu...tolong tinggalni aku...karna aku tak tega disepikan mu lagi...maafkan aku karna terpaksa terus terang padamu kerana aku tak tega disepikan mu lagi walhal dukungan pun pada sastra nusantaraku amatlah penting...tapi rupanya nggak penting bagimu...selepas ini karyaku tidak akan bersiaran lagi di wallmu kerana itu boleh membahagiakanmu....
    • Garjito Gondokusumo kita bersama lawan Raja-Ratu uang yg dgn tamak dan serakah mengusur dan membunuh Rakyatmu di rimba raya. jangan Agungkan Raja-Ratu Jk mereka penguasa dzalim.
    • Ratu Rimba Niagara Iya itu maksudku...mulai detik ini kamu menjadi pejuang sastra nusantaraku yang sentiasa bersiap siaga berjuang sampai berjaya kerana berjayanya aku adalah kejayaanmu juga...adakah kau boleh kupercayai dengan janjimu...tolong berkata serupa bikin jangan pandai berkata tapi habuk pun tak dak...aku nggak suka kalo kamu begitu...jika kamu tak tinggalkan aku...aku akan tinggalkan kamu...dan begitulah hukuman sebagai rakyat yang derhaka kepada ratu rimba ....yang hidupnya memperjuangkan rakyatnya dan rakyatmu ....
    • Garjito Gondokusumo Inaliliahi wa inalilahi rojiun..Kersaning hatimu ratu rimba niagara.jika memang baik buatmu silahkan jika tida baik juga silahkan. Monggo kerso...
    • Ratu Rimba Niagara Aku cuma mahu tahu apakah kau masih bisa menghargai persahabatan kita yang udah lama terjalin ini? Jika kamu sama juga dengan Laksamana Mas tinggalkan aku setelah besumpah setia mahu sama-sama memperjuangkan sastra nusantaraku...dia dengan tega meninggalkan aku tanpa pesanan tanpa aku tahu apa salahnya aku...makanya aku relakan jika kamu tak sudi lagi mnejadi pejuang sastra nusantaraku....

    Ratu Rimba Niagara shared Harimau Perang's status.
    Garijito Gondokusumo shared MANADO's photo.


    Perkenalkan Namaku adalah UANG !!

    Orang barat menyebutku MONEY....

    Wajahku biasa saja, fisikku juga lemah, namun aku mampu merombak tatanan dunia.

    ...See More
    Like ·  · Promote · 

    Pengkhianat adalah musuh sebenar yang paling durjana kerana musuh kita nampak akan menikam kita dari hadapan tetapi pengkhianat kita tak jangka bila & bagaimana dia akan khianati & tikam kita dari belakang...

    PENGKHINAT YANG BERPURA-PURA SETIA PADA PERJUANGAN HARUS DIHAPUSKAN TANPA ADA BELAS KASIHAN LAGI...JIKA DIBIARKAN AKAN SEKELIP MATA NEGARA AKAN MUSNAH BEGITU BAHAYANYA PENGHIANAT YANG BERPURA-PURA SETIA.
    Like ·  · Promote · 

    BILA BERGEMA SASTRAKU RAMAI YANG MENYAHUT MAHU SALING MENYANJUNGI
    NEGARAMU KUKASIH NEGARAKU KAU SAYANG 

    Uohabdullohbinzainudin Yang Sesat adalah yg tdk pernah bersyukur akan nikmat Allah SWT......
    11 hours ago · Unlike · 4

    Ratu Rimba Niagara DALAM HATI ADA DENGKI HIANAT SAJA SUKA MEMBUAT ONAR MERASAKAN DIRI SENDIRI SEMPURNA BAIK TANPA MEMIKIRKAN KESAN DARIPADA KATA-KATA YANG PENUH ONAR SUKA KETAWAKAN ORANG LAIN SEDANGKAN DIRI SENDIRI LANGSUNG TIADA EHSAN UNTUK MEMBANTU MANUSIA LAIN. LEBIH BAIK JADI KATAK BAWAH TEMPURUNG BERSASTRA SENDIRIAN DENGAN PARAU SUARA SASTRANYA BERGEMA TAPI MENJELEKKAN SEKALI! MALU AKU PUNYA BANGSA NUSANTARA YANG BEGINI. NEGARAMU KUSANJUNG KUJUNJUNG KAU TETAP MEMANDANG RENDAH PADAKU...YANG PENTING ADA RAKYAT NUSANTARAMU MENGHARGAI SASTRA NUSANTARAKU KARNA AKU ADALAH KATAK DALAM CERMIN BILA BERGEMA SASTRAKU RAMAI YANG MENYAHUT MAHU SALING MENYANJUNGI NEGARAMU KUKASIH NEGARAKU KAU SAYANG DUA NEGARA BERJIRAN MAHU BERBAIK SANGKA TANPA DENGKI HIANAT DAN SALING BERKERJASAMA DI ANTARA SATU SAMA LAIN DALAM SUASANA YANG SEJAHTERA AGAR DIBERKATI ALLAH SWT.

    (PETIKAN DARIPADA SKRIP NOVEL MEREALITIKAN SASTRA NUSANTARAKU)
    18 Febuari 2013
    Like ·  · Promote · 


    DUHAI SEMUA RAKAN FB YANG TERSANJUNG DIHATIKU...
    SUDILAH MENJADI PEJUANG SASTERA NUSANTARA RATU RIMBA
    BOLEH KE...SEBAGAI TANDA SOKONGAN PADU DENGAN MEMBERI KOMENTAR YANG BERNAS LAGI MANTAP ...BOLEH KE...
    HIDUP ITU INDAH JIKA SALING MENGHARGAI ERTI PERSAHABATAN DEMI-NYA BIARPUN CUMA DI ALAM
    MAYA.
    Like ·  · Promote · 

    ENGKAU CUMA DIJADIKAN KAMBING HITAM OLEH RAJA & RATU

    Engkau cuma dijadikan kambing hitam oleh Raja & Ratu...

    Kenapa kau bilang begitu?

    Sejujurnya aku bukan mengata engkau ...aku sindir raja-ratu yang engkau
    agung-agungkan itu....engkau hendak remove aku sebagai rakan fbmu terserahlah...tapi aku peringatkan sama kamu jika kamu tak berwaspada engkau cuma dijadikan kambing hitam raja-ratu sama seperti aku...hahahaha

    Maksud engkau aku tak fahamlah?

    Engkau tanya aku kenapa aku tak like dan beri komentar karya-karyamu walaupun
    kau merayu-rayu agar siapa-siapa yang tak like & beri dukungan pada sastra nusantaramu akan kamu remove...engkau cakap aje nak remove tapi tak juga remove...hahaha aku kaget dengan engkau ni sewenangnya kamu bilang ke aku cakap tak serupa bikin...engkau pun sama macam aku kata nak remove tak remove juga...hahahaha aku cabar engkau removelah mereka yang cuma jadi pepatung bisu seperti aku hahahha... aku kasihan sama engkau...bersastra nusantara konon tapi mereka dan aku biarin kamu kesendiriaan...raja-ratu yang kau sanjungi itu mahu memartabatkan institusi diraja nusantara jadi kenyataan ...jangan bermimpi di siang harilah....kamu berkarya ribuan karya sastra ada memberi dukungan kepada karya kamu untuk direalitikan...dijadikan sampah ada lagi...like dan komen pun tak mahu ...inikan hendak membantu perjuangan kamu...perjuangan kamu itu percuma saja tau nggak...mulai detik ini dan saat ini kamu janganlah susah payah kepada mereka dengan memikiri sampai pecah otak mengarangkan puisi syair gurindam pantun itu mereka...bangga sangat teater bangsawan diraja engkau yang banyak tu...mereka tak sukalah dan tak beminatlah...dan aku yakin jika mereka menjadi raja yang ditabalkan pasti rakyat lebih derita kerana kerakusan kuasa bermaharaja lela....aku yakin...pasti yakin mereka begitu....kalau mereka itu betul-betul berjiwa rakyat mereka pasti menyokong perjuangan engkau karna perjuangan engkau adalah perjuangan rakyat....ini like dan beri komentar pun tak mahu...mereka itu lebih kering hatinya daripada aku...engkau dengar apa yang aku tulis di bawah ini agar kau faham dan mengerti....selepas ini engkau mahu remove aku terpulanglah...cuma satu aku peringatkan pada engkau...mana-mana rakan fbmu yang bergelar prabu ke...pangeran ke...sultan ke...raja ke kraton ke ...kau remove saja begitu juga mereka yang bergelar pendekar, perwira,laksamana...remove saja kerana mereka bukan mahu memberi sokongan pada engkau...cakap bolehlah akulah pejuang berani mati demi negara...engkau yang memperjuangkan perjuangan mereka...mereka buat tak tahu saja... baik kamu removekan saja mereka dan tak perlu kamu susah-susah pecah otak mahu mengarangkan puisi pendekar ke...perwira ke...lojik ke kamu sanjung ....kamu junjung institusi diRaja dan perwira negaramu negaraku dan perwira di 5 benua....kamu diketepikan...sekadar hendak like & komentar pun tak mahu....inikan mahu menyokong perjuanganmu.....hahahahaha makanya mulai detik ini aku nasihatkan engkau ...engkau pun bukan dapat apa-apa keuntungan daripada jasa yang engkau taburkan...engkau lupakan mereka dan engkau utamakan keluargamu...keluargamu yang sudah lama mahukan perhatian darimu...asalkan perjuanganmu Allah swt sudah tahu....jika kamu mahu karangpun ...karanglah tengan Puisi-Puisi Memuji Allah dan membela nasib rakyat 5 Benua....selain daripada itu nggak usah sampai pecah otakmu...selepas ini kamu mahu removekan aku tapi jika kamu removekan aku ...kamu removekan juga rakan fbmu yang bergelar raja & pahlawan....aku redho asalkan kamu utamakan keluargamu ...kasihan mereka ...tiba masanya mereka perlukan perhatian kamu...selamat berjuang untuk keluargamu ...aku doakan semoga kamu dan keluargamu bahagia dan mereka mesti kagum dengan kamu kerana kamu adalah RATU di hati rakyat Nusantara Tercinta. Memang patutlah rakyat rimba sayang sama kamu dan menyanjungi perjuangan kamu...baru aku paham kini...sebelum aku berundur....rumusan yang aku tulis padamu ada tercatat di bawah ini bacalah asalkan mereka tahu kenapa mereka kamu removekan..termasuk aku....

    "Garjito Gondokusumo Aku menyidir Raja -Ratu Gila uang. Bukan ratu-ratuan..Tugasku seperti robin hood atau Bacing lokajaya..harus memberi tahukan penguasa dzalim dan tamak. memperkaya diri. sementara rakyat melarat krn UANG,FULUS,MONEY,GONIMAH. jika Ratu Rimba memimpin Rakyat rimba yg penghuninya Tak butuh uang. tp butuh Rimba raya..Yg juga mulai tergusur dan terusik krn Kebun kelapa sawit..krn UANG,MONEY,FULUS,GONIMAH. tidak kah engkau melawan Raja-Ratu Uang yg mempertuhankan uang..??? demi RAKYAT RIMBAMU YG KAU PIMPIN..???"

    (DIALOG ANTARA RATU RIMBA NIAGARA DENGAN GARIJITO GONDOKUSUMO)
    12 Mac 2013
    26Like ·  · Promote · 
    • Garjito Gondokusumo likes this.
    • Ratu Rimba Niagara Makasih sobat seperjuanganku Garijito Gondokusumo...kaulah sobat yang memahamiku biarpun kau tak sudi like & komentar karya-karyaku dan kau tak kisah jika aku remove kan kamu sebagai rakan fbku...baru aku faham seorang pejuang nggak perlu berpura-pura jika nggak suka jangan dibiarin sampai menjadi barah perjuangan...apapun kata-kata kamu sudah menyedarkan aku....mulai saat ini demi perjuangan utamakan rakyat rimbaku ...aku akan lebih jaga hati rakyat rimbaku yang menyokong perjuanganku daripada mereka yang berhati kering membirin dengan sengaja dunia sastra nusantaraku nazak. Aku cuma menghargai mereka yang menghargai sastra nusantaraku saja yang tak mahu menyokong kuucapakan salam perpisahan....maaf atas perpisahan tanpa relaku...

    MOGA ALLAH LINDUNGI AKU DARIPADA PENGHIANAT DI FBKU INI AAMEEN

    PENGKHINAT YANG BERPURA-PURA SETIA PADA PERJUANGAN HARUS DIHAPUSKAN TANPA ADA BELAS KASIHAN LAGI...JIKA DIBIARKAN AKAN SEKELIP MATA NEGARA AKAN MUSNAH BEGITU BAHAYANYA PENGHIANAT YANG BERPURA-PURA SETIA.
    Like · · Promote · Share
    Suffian Mohd Noor and Gibran Rachman like this.

    Ishak J Gibes s7

    Arjuna Akmaliah Bagaikan api dalam sekam yang terlihat tenang tanpa gerak namun di dalam nya telah melumatkan segala nya.

    Ratu Rimba Niagara MOGA PENGHIANAT NEGARAMU NEGARAKU DI JAUHKAN DARIPADA FBKU INI JIKA ADA MOGA ALLAH LINDUNGI AKU DARIPADA PENGHIANAT TERSEBUT. AMEEN YA RABBAL A'LAMEEN.

    RATU RIMBA NAIGARA
    12 Mac 2013
    www

    0 comments:

    Post a Comment

     
    ;