Wednesday 13 March 2013

KOLEKSI NOVEL PUISI CINTA DEMI-NYA(64) CINTAKU JADI PENASARAN


Monday, 11 March 2013 0 comments



CINTAKU JADI PENASARAN
By: Ratu Rimba Niagara & Fatma Wati

CINTA NEGARAKU! CINTA NEGARAMU!

MERDEKA NEGARAMU! MERDEKA NEGARAKU!

Terima kasih Rakyat Indonesia/Malaysia kerana sudi memberi dukungan/sokongan kepada Dunia Sastra/Sastera Putri Rimba Niagara...
Moga Allah SWT sajalah yang dapat membalas segala kebaikan semua. Aamiin.
SALAM RAMADAN
SALAM SYAWAL
SALAM KEMAAFAN
SALAM UKHUWAH KASIH ANTARA DUA BENUA
SALAM KEMERDEKAAN BUAT SEMUA RAKYAT INDONESIA/MALAYSIATERCINTA
MOGA INDONESIA DAN MALAYSIA SENTIASA SENADA SEIRAMA DALAM MEMARTABATKAN KHAZANAH WARISAN BANGSA RUMPUN MELAYU NUSANTARA SEBAGAI HADIAH KITA UNTUK GENERASI MASA HADAPAN!
MERDEKA...MERDEKA...MERDEKA...
MERDEKA NEGARAMU! MERDEKA NEGARAKU!
DALAM RAHMAT KASIH NUR ILAHI
AAMIIN YA RABBAL A'LAMIN

INGATAN TULUS IKHLAS DARIPADA:

PUTRI RIMBA NIAGARA
ISTANA RIMBA NIAGARA
MALAYSIA/INDONESIA
5 Ogos 2012
15 Ramadan 1433H
(PUISI DISIARKAN SEMPENA MERAIKAN HARI KEMERDEKAAN INDONESIA
PADA 17 AGUSTUS 2012/MALAYSIA 31 OGOS 2012)
Like · · See Friendship · 21 hours ago ·
Ahmad Tajuddin Khai Noor Garjito Gondokusumo and Enie Tirta Anggripura like this.

NEGARAMU KUKASIH NEGARAKU KAU SAYANG!

Kerana-Nya aku jatuh cinta dengan Mataram
Kerana-Nya aku jatuh cinta dengan Indonesia
Kerana-Nya aku jatuh cinta dengan bangsa Indonesia
Moga cinta kerana-Nya ini bisa menjadikan Malaysia dan Indonesia
dua negara berjiran
sehati sejiwa
senada seirama
berpadu kasihkan negara
negaramu kukasih
negaraku kau sayang
bila kasih sudah terpatri
tak akan ada
benci membenci
dengki mendengki
dendam mendendam
jatuh menjatuh
yang ada
saling mempertahan cinta bernegara
kau pertahan negaraku
aku pertahankan negaramu
saling mempertahankan
itulah lambang cinta sejati
antara dua negara
bila cinta sejati terpatri
di kalbu setiap rakyat
negaramu negaraku
kebudayaan negaramu disanjung
kebudayaan negaraku dijunjung

Apa saja perjuangan untuk memartabatkan :

Institusi diRaja Melayu
Kepahlawanan Melayu
Bangsa Melayu

Kita sama bersumpah setia untuk saling menyokong/dukungan
tanpa mengenal samada dia raja atau rakyat yang penting
bersemangat juang seperti kita...
karena dialah rakan seperjuangan kita sampai kapan pun!

Karya Putri Rimba Niagara
11 Mac 2012

Masyarakat Adat Mataram Ungkapan hati anda saya sosialisasikan di beberapa forum di Jogja, semoga keluarga besar kami membacanya.
20 minutes ago · Like

Putri Rimba Niagara:

Terima kasih kerana sudi menghargai suara hati saya yang sungguh-sungguh menyayangi negaramu negaraku kerana-Nya.

(PETIKAN DARIPADA MASYARAKAT ADAT MATARAM)
11 Mac 2012
PUISI DISIARKAN SEMPENA MERAIKAN HARI KEMERDEKAAN INDONESIA
PADA 17 AGUSTUS 2012/MALAYSIA 31 OGOS 2012
8 Ogos 2012
19 Ramadan 1433H

Fatma Wati Ratu Rimba aku cinta padamu dan pada negaramu karena kamu dan negaramu adalah salah satu hal terindah dalam hidupku....aku berterima kasih karena karyamu sungguh indah sekali....
Wednesday at 10:23pm ·

WADUH ! CINTA DUA BENUA TU.....!!! HEHEHE
Wednesday at 10:34pm ·

Fatma Wati Ratu Rimba aku cinta pada kamu dan pada bangsamu...
Wednesday at 10:35pm ·

Negaramu kukasih
Negaraku kau sayang
Kau ku kasih
Aku kau sayang
Kau istana hatiku
Aku istana hatimu
Mewangi dalam taman hati
Cinta antara dua benua
Sehati sejiwa
Senada seirama
Terpatri kasih
Hingga ke Syurgawi
Aamiini
Yesterday at 12:04am · Like · 1

Fatma Wati Ratu Rimba dalamnya lautan tak memisahkan, tingginya gunung tak menghalang serta walau beribu-ribu batu kau tetap dihatiku sahabatku sayang...
Yesterday at 12:06am · Unlike · 1

Ratu Rimba Niagara Fatma bilamana kita berjaya sampai di puncak gunung nanti...
Kau dan aku sama-sama memacakkan bendera
Kau memacakkan bendera negaraku
Aku memacakkan bendera negaramu
Lepas tu kita laungkan bersama
Dengan laungan sehabis suara
Maka bergemalah suara kita berdua
MERDEKA INDONESIAKU.....!!!!!
MERDEKA MALAYSIAKU.......!!!!!
Ahhh bahagia kita berdua di kala itu fatma...
Yesterday at 12:12am · Like · 1

Fatma Wati Ratu Rimba akan kulafaskan
Merdeka Malaysiaku.....!!!!!
Merdeka Indonesiaku....!!!!
aku cinta pada dua negara serumpun ini
yang membuat aku bangga tiada terhingga.....
Yesterday at 12:18am · Unlike · 1

Ratu Rimba Niagara Tiada apa yang dapat dilafazkan melainkan
SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
Doaku dimakbulkan Doamu dimakbulkan-Nya
CINTA DUA BENUA
DALAM RESTU ILAHI
MOGA MEMBAWA KEBERKATAN SELAMA-NYA AAMIIN
PASTI ANAK CUCU DUA NEGARA SERUMPUN BERASA BANGGA!
Yesterday at 12:22am · Like · 1

Fatma Wati Ratu Rimba dengan siapakah hatimu tertambat ? dengan siapakah cintamu terkatakan....? (maksudku adakah cintamu pada laki-laki dari Indonesia...?)
Yesterday at 12:24am · Like

Ratu Rimba Niagara Napa itu yang di tanya fatma...sudah lari tajuk dong...hehehe
Yesterday at 12:26am · Like · 1

Fatma Wati Ratu Rimba aku jadi penasaran siapakah cintamu saat ini...? (ini diluar tajuk kita tapi ini membuat saya bertanya....)
Yesterday at 12:28am · Unlike · 1

Ratu Rimba Niagara Fatma...diriku kepunyaan Allah...makanya bila mana aku sudah serahkan hidup matiku pada-Nya...hanya DIA sajalah yang layak mengaturkan siapakah hamba-NYa untukku. Siapa yang ditentukan Allah Itulah calun pilihanku. Kamu gimana pula fatma..katanya cinta setengah mati...??hehehe
Yesterday at 12:33am ·

·
Fatma Wati aku cinta pada seorang laki-laki yang sudah beristri....dia hanya igauanku di kala aku perlukan perhatian....dia membuat aku bahagia dan bangga....tapi sayang dia tidak cinta padaku....itulah nasibku....
Yesterday at 12:36am · Like

Ratu Rimba Niagara Sabarlah fatma...
Kenapa harus dibazirkan masa menyintai orang yang tidak menyintai kita...
Cintailah yang mencintai dirimu...agak-agak ada ak orang yang sukakanmu Fatma? pasti ada...makanya terimalah cintanya...jangan bazirkan masamu fatma...kerana masa tiak akan bisa kau kutip kembali...
Yesterday at 12:39am ·

Fatma Wati aku cinta padanya karena dia Perwira Tentara di kantor tempat aku bekerja....dia baik sekali dan teramat ok sekali....
Yesterday at 12:41am · Like

Ratu Rimba Niagara Adakah dia tahu kau suka samanya?
Yesterday at 12:42am · Like · 1

Fatma Wati Ratu Rimba aku yakin dia tahu aku suka padanya....karena itulah aku ingin cinta ini abadi dihatiku....
Yesterday at 12:43am · Like

Ratu Rimba Niagara Fatma dengar nasihatku Fatma...
Kalau ada yang lain teruskan saja
Atau pun kau terus terang
Mana tahu dia pun suka sama kamu
Belum cuba belum tahu hehehe
Yesterday at 12:46am · Like · 1

Fatma Wati Ratu Rimba aku tak berani mengatakan siapa dia dan tak berani katakan cinta padanya...takut dia marah dan memecat aku karena cintaku....hahahaha
Yesterday at 1:04am · Unlike · 1

Ratu Rimba Niagara SEMUA ORANG BERHAK UNTUK JATUH CINTA PADA SIAPA YANG DIA SUKA. SEBAB INI SOAL HATI .CINTA TAK SEMESTINYA DIMILIKI . KALAU ITU SUDAH JODOHMU PASTI DUNIA KAU YANG PUNYA KALAU BUKAN JANGAN HUKUM DIRIMU UNTUK TIDAK DIMILIKI CINTA PADA YANG LAIN. KUMBANG BUKAN SEEKOR MAKANYA CINTA YANG KAU DAMBAKAN MENYEKSAKAN JIWAMU CARILAH CINTA YANG BOLEH BUAT KAU TERSENYUM DUNIA AKHIRAT!
Yesterday at 5:03am · Like · 1

Fatma Wati Aamiin Ya Rabbal Alamiin....aku akan tersenyum Ratu Rimba walau cintaku bertepuk sebelah tangan saja.....percayalah...
Yesterday at 6:19am · Unlike · 1

Ratu Rimba Niagara Aku percaya katamu fatma..kalo kau malu biarlah aku wakilkan suara hatimu itu padanya...mana tahu dia balas cintamu yang terpendam itu fatma...hehehe
Yesterday at 8:06am · Like · 1

Fatma Wati dia seorang PERWIRA Ratu rimba takkan kudapatkan....
20 hours ago · Unlike · 1

Ratu Rimba Niagara Moga kau dapat tak dia orang lain janji perwira ya kan?....hehehe
6 minutes ago · Like

CINTA FATMA WATI DITOLAK·

Bukan aku tak suka padamu
Bukan aku tak pernah menghubungimu
Tapi aku terluka karena kata-katamu
Aku terkilan dengan semua hinaanmu pada diriku.....
By: Fatma Wati

Ratu Rimba Niagara:

Kau kata dia baik
Tapi takkan orang baik suka membuat penghinaan
Makanya kau jangan sedih dan jangan cintakannya lagi
Tinggalkan saja dia ...
Di luar saja masih ada yang sudi sayang sama mu
Percayalah...
Yesterday at 8:09am ·

Aku terkilan Ratu Rimba...aku kira dia baik padaku ternyata tidak...
entah besok dia baik lagi....
20 hours ago · Unlike · 1

Ratu Rimba Niagara Dalam hati kamu cuma ada dia saja ke yang kau cinta fatma...
Jadi galau hatiku ini mengenangkan sahabatku kecewa cintanya separuh gila dikecewakan...teganya dia gitu...l
about a minute ago ·

Fatma Wati seindah hari ini bagiku
Ada yang membuat aku takut
Sekiranya aku diserang orang
Karena bencinya padaku....

Ratu Rimba Niagara Biarlah satu bumi ini membenci mu fatma asalkan Allah menyukaimu Fatma...aku sayang padamu sebagaimana kau sayang padaku...
August 6 at 10:32pm ·

Fatma Wati aku cinta padamu Ratu Rimba ...teramat cinta padamu....aku ingin kita bertemu suatu hari nanti....
Wednesday at 10:24pm · Unlike · 1

Ratu Rimba Niagara Insya-Allah Fatma...Jika kau kasihkan aku demi-Nya...Insya-Allah
kita kan ketemu bila-bila masa saja ...dong...sekarang pejamkan mata mu...sebentarlah Garuda DiRaja Istana Rimba Niagara menjemputmu Fatma...tapi pastikan pakai baju serba kuning ye....hehehehe
Wednesday at 10:32pm · Like · 1

Fatma Wati sungguh rindu aku padamu Ratu Rimba....teramat rindukan kamu....kamulah sahabatku yang paling pandai.....
Wednesday at 10:36pm · Unlike · 1

Ratu Rimba Niagara Aku jua rindu padamu...jikalah kita berdekatan...pasti kita sering ketemu dan kita seperti belangkas...ke mana pergi bersama...bercanda di sulami dengan gelak ketawa. semakin hari semakin sayang...susahmu susahku bahagiamu bahagiaku...ahh ! Bahagia...Insya-Allah kita akan alami saat itu jika dengan izin-Nya.Aamiin.
Yesterday at 5:10am · Like · 1

Fatma Wati Aamiin Ya Rabbal Alamiin....aku tunggu pertemuan itu sahabatku yang saling mengisi dan memberi tanpa hinaan dan cacian, meskipun aku tak seperti yang kamu bayangkan....hehehe
Yesterday at 6:16am · Unlike · 1

Fatma Wati Aku rindu Ratu Rimba Niagara....
Yesterday at 6:16am · Unlike · 1

Ratu Rimba Niagara Jika kubayangkan yang baik-baik Insya-Allah penghujungnya baik kok...hehehe
Yesterday at 8:01am · Like · 1

DUNIA SASTERA DUNIAKU!

BismillahirRahmanirRahim
Assalaamu alaikum wa rahmatullaahi wa barkaatuhu..
Kepada Semua Pembaca Karya-Karyaku
Terima kasih kerana sudi membaca dan
Memberi sokongan kepada dunia sastera yang saya minati ini...
Tanpa sokongan anda siapalah saya....
Selamat membaca
Salam Syawal
Maaf kepada pembaca semua
Jika sepanjang saya berkarya
Ada yang melukakan hati anda
Tiada niat begitu percayalah...
Maafkan saya atas kelemahan
Saya berbahasa.....
Maafkan saya...

DUNIA SASTERA DUNIA KU,
KUMENULIS TANPA JEMU;
HINGGA TERLUPA KELEMAHANKU,
MAAFKAN ATAS KEKHILAFANKU.

SALAM KEMAAFAN
SALAM KASIH SAYANG
DARIKU UNTUK PEMBACA SEKALIAN
PEMBACA ADALAH MELEBIHI KEPENTINGANKU...
TANPA PEMBACA KARYAKU
PASTI JADI BISU LESU KAKU
JUSTRU KUSAYANG DAN
HARGAI SEMUA PEMBACA KARYAKU
SAYANG PEMBACA KERANA-NYA

MOGA JALINAN UKHUWAH KASIH
KARYAKU BISA MENGIKAT KASIHKU
DENGAN PEMBACA KE
JALAN SYURGA-NYA
DAN TERPATRI KASIH KITA
HINGGA KE SYURGAWI
INSYA-ALLAH AAMIIN

INGATAN TULUS IKHLAS DARIPADA :

PUTRI RIMBA NIAGARA
ISTANA RIMBA NIAGARA
MALAYSIA/INDONESIA
8 Ogos 2012
19 Ramadan 1433H

Fatma Wati aku cinta dengan karyamu Ratu Rimba, aku bangga kenal dengan kamu....aku cinta pada kamu dan karyamu Ratu Rimba ....kamu pandai dan teramat pandai....aku cinta padamu.....dan karyamu....
Wednesday at 10:19pm ·

Ratu Rimba Niagara Fatma...sejujurnya kukatakan padamu....kaulah peminat setia yang sayang dan setia membaca karyaku biarpun kau berada di balik awan sana....senyuman manismu menembusi awan tebal lalu menusuk jantung hatiku fatma...senyumlah kalau itu boleh membahagiakan hatimu dan mengundang rinduku padamu fatma....
Wednesday at 10:37pm ·

Fatma Wati hanya dengan senyuman yang bisa kuberikan...karena aku bukan orang kaya dan bukan orang berpangkat dan tak pandai seperti dirimu....aku hanya orang biasa-biasa saja.....
Wednesday at 10:41pm · Unlike · 1

Ratu Rimba Niagara Fatma aku bukanlah insan yang pandai fatma...tapi kerana hidupku inginkan insan saling menyayangi sesama kerana-Nya...itulah yang membuatkan ku lebih menghargai kehidupan ini agar aku boleh berbakti kepada sesama insan biarpun tidak dihargai kasihku pun tak mengapa asalkan aku bahagia dengan hidupku ini....tak punya harta tapi insya-Allah Allah beriku ide mengarang dan aku Syukur pada-Nya kerana hidupku bahagia dengan ilham yang diberikan padaku. Syukur Ya Allah.
Wednesday at 10:53pm · Like · 1

Fatma Wati Ratu Rimba aku suka dengan kepandaianmu dan teramat suka dengan karya-karyamu....karena itulah aku cinta padamu....tapi aku bukan orang kaya....
Wednesday at 10:55pm · Unlike · 1

Ratu Rimba Niagara Fatma kerana kau miskin sama macam aku...makanya kita dipilih untuk menjadi sahabat yang saling memahami apa itu arti kasih tanpa terikat dengan uang atau pangkat...andai kata aku kaya pasti aku tak pandang kau ..dan andai kata kau kaya pasti kau tak pandang aku...lebih baiklah begini kasih kita setulus hati malah lebih berharga dari harta menggunung-gunung fatma...makanya kita haruslah hargai persahabatan ini fatma...
Wednesday at 11:29pm · Like · 1

Fatma Wati Ratu Rimba aku hargai pertemanan ini...meskipun aku tahu tak ada yang bisa merusaknya kecuali diri kita saja....aku miskin karena aku tak ada uang....aku tak kaya karena kerjaku bergaji sedikit saja....aku dulu ke Malaysia karena tak laku kerja di negara sendiri....negaraku yang membuat aku jadi begini....karena itulah yang terjadi Ratu Rimba...
Yesterday at 12:48am · Unlike · 1

Ratu Rimba Niagara Sabar lah fatma biarlah kita miskin di dunia...mana tahu kita kaya di akhirat...senyum di dunia bawa ke akhirat. Aamiin Ya Rabbal A'Lamin.
Yesterday at 5:06am · Like · 1

Fatma Wati Aamiin Ya Rabbal Alamiin....kamu tetap sahabatku Ratu Rimba....
Yesterday at 6:18am · Unlike · 1

Ratu Rimba Niagara Senyummu senyumku kita simpulmatikan dalam hati agar hati juga turut tersenyum...
Yesterday at 7:59am · Like · 1

Berguru Padamu Berarti Hidup

Aku sahkan hatiku dengan semua yang kau ajarkan
Kadang kala aku tak mengerti tapi kau tunjukkan
Karena matangmu aku penasaran
Dan karena pandaimu aku tertawan

Dalam diam kau pertahankan aku
Sungguh aku katakan kaulah guruku
Yang mengajarkan dikala aku perlu
Salahkah bila aku cinta padamu....?
By: FAtma Suci Wati

Ratu Rimba Niagara Tak salah fatma
Cumanya kau salah jatuh cinta pada orang yang tak mahu
membalas cintamu ...cinta kan nggak boleh di paksa kan?...
Buka hatimu semula agar jatuh cinta pada yang sudi membalas
cintamu...hehehe
a few seconds ago · Like
semoga suka ya....


Siti Nurhaliza - Badarsila ( Official Music Video )
www.youtube.com
Album: Sanggar Mustika Song Title: Badarsila Artist: Siti Nurhaliza Composer: Suflan Faidzal Lyrics: Lokgha Genre: Pop Ethnic Year Release: 2002 Awards: Anug...

Ratu Rimba Niagara Terima kasih fatma atas kiriman lagumu itu...
Kau sumber inspirasiku....berkarya...luv u..
August 1 at 3:43pm ·

Fatma Wati aku cinta pada dirimu dan karyamu Ratu Rimba ....
August 1 at 4:43pm ·

Terima kasih kerana udah menyiarkan lagu-lagu yang telah menghiburkan hatiku fatma...
August 1 at 7:13pm · Like · 1

Fatma Wati Ratu Rimba aku cinta padamu....
Wednesday at 10:39pm ·

Fatma biarkan kita belum pernah ketemu...kata-katamu yang lahir dari hati yang suci murni...membuatkan aku tak sabar ingin ketemu mu...tapi apa kan daya jarak memisahkan kita...tapi percayalah jika Allah izinkan tiada siapa yang dapat menghalangnya. Moga persahabatan kita diredhai Tuhan dan terpatri hingga ke Syurga. Aamiin.

Janjilah padaku biarpun tsunami datang membadai-badai untuk memisahkan kasih kita...kau tetap sedia dengan kasih yang kau lafazkan padaku...
Wednesday at 10:45pm ·

Aku sayang padamu Ratu Rimba tapi aku bukan orang kaya....dan aku tak pandai seperti dirimu....aku bukan orang kaya....
Wednesday at 10:52pm ·

Ratu Rimba Niagara Fatma ..sebenarnya semua manusia ini miskin fatma...
Lahir tiada seurat benang
Dan kembali cuma berkain kafan
Maknanya semua miskin fatma
Jadi apalah nak diherankan dengan kekayaan fatma
Kepandaian pun tak perlu diherankan fatma...
Nak tahu kita pandai tak pandai
Apabila kita boleh menjawab soalan kubur atau tidak
Itulah kepandaian yang abadi...fatma
Moga kau dan aku lulus pertanyaan di kubur nanti Aamiin
Wednesday at 10:59pm ·

Aamiin Ya Rabbal Alamiin....aku cinta dengan kamu...aku suka dengan semangat yang kamu berikan...aku suka sekali dengan nasehat kamu....karena kamulah yang terbaik yang pernah aku miliki....
Wednesday at 11:02pm ·

Ratu Rimba Niagara Fatma....alangkah bahagianya jika kawan-kawanku semuanya sepertimu fatma...saling hormat menghormati...tanpa ada rasa membangga diri saling menghargai menerima apa adanya kawan..itulah kawan yang kuimpikan fatma....Insya-Allah selagi hayatku ku ada ku cuba menjadi kawan yang terbaik untukmu fatma...moga apa yang kau lahirkan adalah dari hatimu yang suci murni...terima kasih fatma kerana sudi menyayangiku dan menerima aku apa adanya....Syukur Ya Allah aku diKurniakan sahabat sebaik Fatma...berkata dengannya seolah aku sedang bercanda di taman-taman Syurga-Mu. Moga akan menjadi realiti Ya Allah kami terpilih menjadi penghuni Syurga-Mu berkat kami berkasih sayang kerana-Mu. Aamiin Ya Rabbal A'Lamin.
Wednesday at 11:10pm · Edited ·

Fata Wati amiin Ya Rabbal Alamiin....aku tahu semua yang kamu katakan memang benar....aku suka sekali...sungguh suka sekali....
Yesterday at 12:50am ·

Ratu Rimba Niagara kaulah sahabatku sayang....
Yesterday at 12:50am · Unlike · 1

KERNA UANG KITA TERPISAH JUA

Yang aku takutkan ialah ketika kita memberi seseorang uang, barulah dia mengatakan kita ini saudaranya, dan yang lebih aku takutkan ialah : Ketika kita tak memberi dia uang dia mengatakan kita bukan saudaranya.....maka yang lebih aku takutkan ketika dia serang karena tak mampu menjelaskan apa-apa padanya tentang uang yang tak pernah ada pada kita.....tapi uang yang hanya tinggal untuk ongkos Ojek saja.....

Ratu Rimba Niagara Aku tak takut tak punyai uang tapi aku takut kehilangan senyummu fatma kerana senyummu ada kasih sewangi kasturi yang lebih bernilai daripada uang...jangan biarkan senyummu senyumku ditelan ombak rindu...
August 6 at 10:30pm ·

Fatma Wati aku cinta padamu sahabatku dan teramat cinta padamu....aku sayang padamu dan teramat sayang padamu....
Wednesday at 10:16pm · Unlike · 1

Ratu Rimba Niagara Fatma sebagaimana kau rindu padaku begitu juga aku rindu sama kamu...doakanlah moga suatu hari kita bisa ketemu...di mana ye...hehehe
Wednesday at 10:39pm · Like · 1

Fatma Wati insya Allah kita akan bertemu dirumahku Ratu rimba jika kamu sudi datang ke Kota Padang Sumatera Barat Indonesia......
Wednesday at 10:42pm · Unlike · 1

Ratu Rimba Niagara Insya-Allah Fatma...jika Allah mengizinkan tiada siapa yang dapat menghalangnya Fatma....
Wednesday at 10:46pm · Like · 1

Fatma Wati aku tunggu dirimu dirumahku Ratu Rimba....walau rumahku tak besar seperti istana....tapi aku cinta padamu....
Wednesday at 10:49pm · Unlike · 1

Ratu Rimba Niagara..apalah gunanya rumah yang bagai istana indahnya tapi bunga-bunga pelangi cinta tak ada...
Biarlah rumah apa adanya asalkan dapat berteduh dari hujan panas sudah memadai asalkan hidup bahagia dengan bunga-bunga cinta kasih sayang setulus hati fatma....
hari-hari kita bisa canda
hidup penuh kasih sayang itulah istana bahagia sebenarnya fatma...
Wednesday at 11:02pm · Like · 1

Fatma Wati Ratu Rimba Niagara dirimulah istana yang pernah kumiliki dan aku cinta padamu....terima kasih semangat yang diberikan....aku sayang padamu sobatku....
Wednesday at 11:04pm · Unlike · 1

Ratu Rimba Niagara Kau istana hatiku ...Aku istana hatimu...barulah nama cinta istana hatimu hatiku....
Wednesday at 11:12pm · Like · 1

Fatma Wati Ratu rimba Niagara kaulah istana dalam taman hatiku yang jernih karena sinar Nya....
Yesterday at 12:08am · Unlike · 1

Ratu Rimba Niagara Sewangi hatimu ikhlas kerana-Nya...Aamiin.
Yesterday at 12:14am · Like · 1

Fatma Wati Aamiin Ya Rabbal Alamiin....
Yesterday at 12:29am · Unlike · 1

Yang Kurasakan Saat Ini

Alangkah indah bila cinta bisa kulafaskan
Sedetik bersama membuat aku terluka
Karena cintamu aku merana sampai tua
Sehingga tak terfikir untuk mencari pengganti

Kaulah cinta terindah yang pernah kumiliki
Walaupun kau tak pernah tahu tapi kau ada dihatiku
Aku cinta padamu dan ingin bisa bersama
Walau itu hanya seketika cuma.....

Ya Allah katakanlah padanya
Bahwa aku cinta setulus hati dengannya
Beri dia keyakinan agar abadi rasa dihatiku ini
Aku sungguh cinta setengah mati

By: Fatma Wati

Ratu rimba Niagara Ya Allah bukakan hatinya untuk membalas cinta sahabatku ini. Aamin.

(PETIKAN DARIPADA GRUP LUAHKAN HATIMU SEHINGGA KAU TENANG & WALL PUTRI RIMBA NIAGARA)
10 Ogos 2012
21 Ramadan 1433H

(SKRIP CINTAKU JADI PENASARAN INI DIRAKAMKAN DI KOLEKSI NOVEL PUISI CINTA DEMI-NYA KARYA RATU RIMBA NIAGARA)
14 Mac 2013)

WWW

0 comments:

Post a Comment

 
;