Monday 11 March 2013

KOLEKSI NOVEL PUISI CINTA DEMI-NYA (58) PRINCE KATAK PEJUANG SASTRA NUSANTARA RATU RIMBA NIAGARA


Monday, 11 March 2013 0 comments

ENGKAU CUMA DIJADIKAN KAMBING HITAM OLEH RAJA & RATU

Engkau cuma dijadikan kambing hitam oleh Raja & Ratu...

Kenapa kau bilang begitu?

Sejujurnya aku bukan mengata engkau ...aku sindir raja-ratu yang engkau
agung-agungkan itu....engkau hendak remove aku sebagai rakan fbmu terserahlah...tapi aku peringatkan sama kamu jika kamu tak berwaspada engkau cuma dijadikan kambing hitam raja-ratu sama seperti aku...hahahaha

Maksud engkau aku tak fahamlah?

Engkau tanya aku kenapa aku tak like dan beri komentar karya-karyamu walaupun
kau merayu-rayu agar siapa-siapa yang tak like & beri dukungan pada sastra nusantaramu akan kamu remove...engkau cakap aje nak remove tapi tak juga remove...hahaha aku kaget dengan engkau ni sewenangnya kamu bilang ke aku cakap tak serupa bikin...engkau pun sama macam aku kata nak remove tak remove juga...hahahaha aku cabar engkau removelah mereka yang cuma jadi pepatung bisu seperti aku hahahha... aku kasihan sama engkau...bersastra nusantara konon tapi mereka dan aku biarin kamu kesendiriaan...raja-ratu yang kau sanjungi itu mahu memartabatkan institusi diraja nusantara jadi kenyataan ...jangan bermimpi di siang harilah....kamu berkarya ribuan karya sastra ada memberi dukungan kepada karya kamu untuk direalitikan...dijadikan sampah ada lagi...like dan komen pun tak mahu ...inikan hendak membantu perjuangan kamu...perjuangan kamu itu percuma saja tau nggak...mulai detik ini dan saat ini kamu janganlah susah payah kepada mereka dengan memikiri sampai pecah otak mengarangkan puisi syair gurindam pantun itu mereka...bangga sangat teater bangsawan diraja engkau yang banyak tu...mereka tak sukalah dan tak beminatlah...dan aku yakin jika mereka menjadi raja yang ditabalkan pasti rakyat lebih derita kerana kerakusan kuasa bermaharaja lela....aku yakin...pasti yakin mereka begitu....kalau mereka itu betul-betul berjiwa rakyat mereka pasti menyokong perjuangan engkau karna perjuangan engkau adalah perjuangan rakyat....ini like dan beri komentar pun tak mahu...mereka itu lebih kering hatinya daripada aku...engkau dengar apa yang aku tulis di bawah ini agar kau faham dan mengerti....selepas ini engkau mahu remove aku terpulanglah...cuma satu aku peringatkan pada engkau...mana-mana rakan fbmu yang bergelar prabu ke...pangeran ke...sultan ke...raja ke kraton ke ...kau remove saja begitu juga mereka yang bergelar pendekar, perwira,laksamana...remove saja kerana mereka bukan mahu memberi sokongan pada engkau...cakap bolehlah akulah pejuang berani mati demi negara...engkau yang memperjuangkan perjuangan mereka...mereka buat tak tahu saja... baik kamu removekan saja mereka dan tak perlu kamu susah-susah pecah otak mahu mengarangkan puisi pendekar ke...perwira ke...lojik ke kamu sanjung ....kamu junjung institusi diRaja dan perwira negaramu negaraku dan perwira di 5 benua....kamu diketepikan...sekadar hendak like & komentar pun tak mahu....inikan mahu menyokong perjuanganmu.....hahahahaha makanya mulai detik ini aku nasihatkan engkau ...engkau pun bukan dapat apa-apa keuntungan daripada jasa yang engkau taburkan...engkau lupakan mereka dan engkau utamakan keluargamu...keluargamu yang sudah lama mahukan perhatian darimu...asalkan perjuanganmu Allah swt sudah tahu....jika kamu mahu karangpun ...karanglah dengan Puisi-Puisi Memuji Allah dan membela nasib rakyat 5 Benua....selain daripada itu nggak usah sampai pecah otakmu...selepas ini kamu mahu removekan aku tapi jika kamu removekan aku ...kamu removekan juga rakan fbmu yang bergelar raja & pahlawan....aku redho asalkan kamu utamakan keluargamu ...kasihan mereka ...tiba masanya mereka perlukan perhatian kamu...selamat berjuang untuk keluargamu ...aku doakan semoga kamu dan keluargamu bahagia dan mereka mesti kagum dengan kamu kerana kamu adalah RATU di hati rakyat Nusantara Tercinta. Memang patutlah rakyat rimba sayang sama kamu dan menyanjungi perjuangan kamu...baru aku paham kini...sebelum aku berundur....rumusan yang aku tulis padamu ada tercatat di bawah ini bacalah asalkan mereka tahu kenapa mereka kamu removekan..termasuk aku....

"Garjito Gondokusumo Aku menyidir Raja -Ratu Gila uang. Bukan ratu-ratuan..Tugasku seperti robin hood atau Bacing lokajaya..harus memberi tahukan penguasa dzalim dan tamak. memperkaya diri. sementara rakyat melarat krn UANG,FULUS,MONEY,GONIMAH. jika Ratu Rimba memimpin Rakyat rimba yg penghuninya Tak butuh uang. tp butuh Rimba raya..Yg juga mulai tergusur dan terusik krn Kebun kelapa sawit..krn UANG,MONEY,FULUS,GONIMAH. tidak kah engkau melawan Raja-Ratu Uang yg mempertuhankan uang..??? demi RAKYAT RIMBAMU YG KAU PIMPIN..???"

(DIALOG ANTARA RATU RIMBA NIAGARA DENGAN GARIJITO GONDOKUSUMO)
12 Mac 2013
Like ·  ·  ·  · Promote · See Friendship
  • Maynie Prince Katak likes this.
  • Maynie Prince Katak terbaekkkk
    2 hours ago · Unlike · 1
  • Ratu Rimba Niagara Makanya adakah Maynie Prince Katak sudi menjadi PEJUANG SASTERA NUSANTARAKU BERANI MATI JIKA BETULLAH KAMU KATA TERBAIK PUISI YANG KUKARANGKAN ITU? KALAU NGGAK SUDI RATU TERPAKSA REMOVEKAN PRINCE KATAK OK..PEJUANG BERANI MATI MESTI BERANI BUAT KEPUTUSAN !
  • Maynie Prince Katak beraniiiii
    2 hours ago · Unlike · 1
  • Ratu Rimba Niagara berani jadi pejuang sastera nusantaraku atau tidak...
  • Maynie Prince Katak berani la darling
    2 hours ago · Unlike · 1
  • Ratu Rimba Niagara Alhamdulillah mulai sekarang Prince Katak Ratu lantik sebagai panglima perang 
    Angkatan Tentera Berani Mati Sastera Nusantara Ratu Rimba Niagara ..
    Disaksikan Allah Robbul Idzati!gimana suka?
  • Maynie Prince Katak suka banget
    2 hours ago · Unlike · 1
  • Ratu Rimba Niagara Cop jarimu yang bercopkan darahmu itu telah dibingkaikan di Galeri Perputakaan Pujangga Ratu Rimba Cinta 5 Benua Di Alammaya sebagai, PEJUANG BERANI MATI UNTUK MEMARTABATKAN SASTRA NUSANTARA RATU RIMBA NIAGARA...NAMAMU SEBARIS DENGAN PAHLAWAN RIMBAKU SI KUNTA SI KUNTE YANG RELA MATI DEMI MEMARTABATKAN SASTERA NUSANTARA RATU RIMBA NIAGARA.
    Untuk pengetahuanmu mereka berdualah yang memartabatkan aku sebagai Ratu Rimba Niagara agar sentiasa berpuisi demi kerana Allah swt bukan untuk pandangan manusia. Jika kau mahu tahu lagi..aku rela tidak punyai kuasa dan pangkat ratu daripada kehilangan kasih sayang mereka berdua yang kasihnya terlalu tulus suci murni kerana-Nya. Maka dari itu aku hanya terima pejuang sastra nusantara saja sebagai rakan fbku selainnya tidak! Moga selepas ini tidak ada mana-mana pihak menyalah artikan perjuangan sastra nusantaraku. AKU CUMALAH RAKYAT BIASA YANG HANYA MENDAMBAKAN SASTERA DEMI MERAIH CINTA DAN RAHMAT KASIH-NYA TIKA HIDUP DAN MATI... ITU SAJA MATLAMATKU... DAN AKU TIDAK SAMA SEKALI DIJADIKAN KAMBING HITAM OLEH MANA-MANA PIHAK. HARAP MAKLUM AKAN PERKARA INI OLEH SEMUA YANG BERKENAAN OK. SELAMAT MENGHAYATI DUNIA SASTERA NUSANTARAKU...KUKARANGKAN SEPENUH JIWA KEPADA MEREKA YANG SUDI MEMBACANYA...TIDAK ADA PAKSAAN PADA YANG TAK SUDI...PADA YANG SUDI MEMBACA KARYA-KARYAKU...INILAH HADIAH DARIKU UNTUKMU YANG TERSAYANG...SAYANG SAMPAI SYURGA IN SHAA ALLAH AAMEEN.
  • Maynie Prince Katak ku juga sastera..aman sekali jiwa ini
  • Maynie Prince Katak maksudku suka sastera
  • Ratu Rimba Niagara Kerana Prince Katak minat makanya Ratu Rimba akan siarkan karya-karya Ratu Rimba di wall Prince Katak dalam pelbagai tema ...setuju tak...
  • Maynie Prince Katak iya setuju..mewarnai wall ku dgn karya2 mu
  • Ratu Rimba Niagara Tapi dengan syarat...
  • Maynie Prince Katak apa syaratnya
  • Ratu Rimba Niagara Setiap kali bersiaran pastikan ada komentarnya yang mantap lagi bernas..
    tika mahu memberi komentar karya tersebut pastikan bukan kamu yang tulis
    yang tulis adalah roh kamu...kamu fahamlah roh kalau tulis bukan yang nggak-nggak
    iya kan?
  • Maynie Prince Katak hihihihi...iyaaa,jika ku bersiaran pasti ku beri komentarnya yg bernas
  • Ratu Rimba Niagara Alhamdulillah ...jika ada rakan fbmu yang mahu mencelah boleh saja...tapi pastikan mereka juga tulis dari roh mereka...kalau bukan dari roh...kamu segera cantas! bisa?
  • Maynie Prince Katak bukan kah di beri nasihat lebih baik dr dicantas..mudah2an bisa merubah sesuatu kan
  • Ratu Rimba Niagara itu pandai kamulah bagi uruskan mereka...karna dari pengalaman aku manusia ini bilamana tertuangnya ilmu merasakan ilmunya lebih hebat lagi ...sedangkan kita berkongsi ilmu bukan hendak menunjukkan sesiapa hebat...tapi menunjukkan betapa kerdilnya kita di sisi Allah swt...
  • Maynie Prince Katak bisa aja ku lakukan itu semua...insyaallah
  • Ratu Rimba Niagara Aku sudi menyiarkan karya-karyaku di wall mu kerana kamu sudah setuju sebab apa dari pengalamanku ada di antara rakan fbku begitu tega memadamkan semua karya-karya di wallnya dan aku jadi sedih jika itu berlaku di wall mu. Bagi mereka yang memadamkan karya-karyaku berarti memadamkan jiwa sastraku...bila mana mereka memadamkan jiwa sastraku aku pun sudah tak ada jiwa lagi dengan mereka makanya aku rela tidak punyai kawan seperti mereka lagi.
  • Maynie Prince Katak jika ikhlas menyukai sesuatu,makanya ia akn menyimpan apa jua yg mnjadi kesukaannya...
  • Ratu Rimba Niagara bener katamu prince katak yang meminati dunia sasteraku. Bisa ku tanya padamu satu soalan?
    about an hour ago · Edited · Like · 1
  • Maynie Prince Katak apa soalan mu itu
  • Ratu Rimba Niagara Bila pulak kamu nak pergi berperang ye...nanti siapa pulak nak memberi komentar pada karyaku jika kamu pergi berperang ye?
  • Maynie Prince Katak berperang atau tidak belum pasti lg...apa yg pasti selagi aku bisa melihat karya mu,akan ku lakukan
  • Ratu Rimba Niagara Tapi yang pastinya berperang itu syahid sedang menantimu....jika syahidmu sudah dipanggil...kamu utamakan syahid...sebelum kamu pergi ke medan juang ...kamu lantik rakan yang kamu boleh percayai untuk memberi komentar karya-karya sasteraku...gimana pendapatmu prince katak?
  • Maynie Prince Katak iyaaa...syahid mmg sentiasa jd mimpiku,tp apa yg pasti selagi bisa utk hidup..kita berjuang sehingga akhir nyawa
  • Ratu Rimba Niagara Alhamdulillah jika jiwamu begitu...ku tabik hormat pahlawan sebanyak 3x makanya aku tak salah memilih melantikmu sebagai panglima perang sastera nusantara ratu rimba niagara. Sekalung Tahniah dariku ratu rimba yang perasan...hehehe
  • Maynie Prince Katak jiwaku sentiasa berkobar2,semangat perwiraku sehangat gunung berapi karakatoa,darahku mengalir bersama janji yg terpateri...itu yg pasti
  • Ratu Rimba Niagara Alhamdulillah...jiwa perwira sudah sebati dalam jiwaku sejak lama dulu lagi kerana moyangku adalah hulubalang raja bugis ...barangkali darah yang mengalir ditubuhnya diwarisi di jiwaku juga..walaupun aku bukanlah segagah kamu beruniform tentera ...tapi Allah swt izinkan aku bersastera bertemakan perwira yang gagah perkasa rela mati demi negara tercinta.
    about an hour ago · Edited · Like · 1
  • Maynie Prince Katak pelampiasan semangat perwira bkn hanya pada tenaga mahupun perbuatan..cukup hanya menggunakan tinta bisa menzahirkan bagai mana dikatakan perwira...dgn tinta juga bisa menggoncang dunia
  • Ratu Rimba Niagara Doakan dengan tintaku ini aku dapat mati syahid sepertimu juga...bisakah?
  • Maynie Prince Katak hanya Tuhan yg bisa memberi barkah padamu...insyaallah Dia Maha mngetahui
  • Ratu Rimba Niagara AAMEEN. SEBELUM AKU PEJAM MATA ...AKU MAHU SANGAT AKAN ADA HAMBA ALLAH YANG BERJIWA FISABILILLAH MELAMAR SEMUA KARYA-KARYAKU AGAR TERCAPAI SEGALA CITA-CITAKU PADA ANAK BANGSA TERCINTA...
    57 minutes ago · Like · 1
  • Maynie Prince Katak maksudmu utk dibukukan ker..
  • Ratu Rimba Niagara BUKAN SETAKAT BUKU...TERLALU BANYAK CABANG DUNIA SASTERAKU UNTUK DIREALITIKAN .KALAU AKU CERITA KAMU PASTI KATA WAYARKU DAH PUTUS KERANA INGIN MENGGAPAI BINTANG HINGGA KE LANGIT KE 7 ...AHH MALU DONG...hehehe
    54 minutes ago · Like · 1
  • Maynie Prince Katak lakukan mana2 yg bisa dahulu...selebihnya berserah pada takdir
  • Ratu Rimba Niagara iye betul katamu prince katak...
    kalau yang dulunya aku mahu bukukan semua karya-karyaku yang bertemakan patriotik...
    diterbitkan diedarkan di seluruh perpustakaan sekolah di seluruh Malaysia...yang di indonesia tu...biarlah rakyat sana yang fikirkan b
    egitu juga di brunei dan singapura...mereka semua ada karya-karya bertemakan patriotik yang telah banyak kukarangkan.Sekarang aku hanya menunggu yang benar-benar berminat saja...berminat karena Lillahi Taala.
    47 minutes ago · Like · 1
  • Maynie Prince Katak aku masih belum mengenalimu secara lanjut...kamu warga malaysia atau indonesia
  • Maynie Prince Katak di profil mu dr port dickson...tp dr kata2mu seolah kamu dr seberang
  • Ratu Rimba Niagara port dickson itu kelahiranku...kerana rakan fbku kebanyakan orang seberang dan mereka pulak mengiiktifkan aku pujangga alam maya 5 benua makanya terbawa-bawa bahasa mereka...hehehe
    38 minutes ago · Like · 1
  • Maynie Prince Katak hihihihihi...tak jauh dr tempat ku disenawang..kan3
  • Ratu Rimba Niagara hihihi rahsia... yang tahu cuma yang akan melamar karya-karyaku saja yang bisa tahu di mana aku berada...tapi walaupun berada di Malaysia mereka nggak bisa mencarinya kerana ku berada di rimba niagara...sempadan malaysia indonesia...hehehe
  • Maynie Prince Katak ku akan pasang kan radar mataku untuk mengesan mu..keh3
  • Ratu Rimba Niagara kamu bisa saja pasang radar tapi kamu tak bisa pasang radar hatiku ok...hehehe
    32 minutes ago · Like · 1
  • Ratu Rimba Niagara Kenapa kamu gelarkan dirimu Prince Katak ye..
  • Maynie Prince Katak radar ku hanya utk mengesan diri mu..tapi utk mengesan hatimu aku x mampu
  • Ratu Rimba Niagara aku pun sedang mencari radar-Nya Ilahi...moga perjuanganku perjuanganmu seiring dengan radar Ilahi..AAmeen.
    26 minutes ago · Like · 1
  • Maynie Prince Katak sejarah dulu membuat aku sedar diri aku umpama prince katak..dulu aku tak disukai oleh wanita,mgkn sebab aku tidak sekacak pria yg lain..tp kini insan2 yg menghina ku cuba utk menarik perhatian supaya kembali kepadanya
  • Ratu Rimba Niagara Kudoakan moga hidup matimu setiasa berada dalam Rahmat Kaseh-Nya Ilahi. AAmeen.
  • Ratu Rimba Niagara Kerana kamu mengelarkan dirimu putera katak...makanya ku cuba siarkan tentang katak...tapi diseberang memanggil katak itu KODOK...kamu jangan gelak ok...hehehe puisi pertama dariku kusiarkan di wallmu nanti ye insya-Allah jika diizinkan Allah...ku permisi dulu ye prince kodok...hehehe
  • Ratu Rimba Niagara OH! KODOK

    Oh! Kodok!
    Oh! Pocot!
    kodok melatah

    kodok digeletek
    oleh dia...oleh dia...
    kodok terus melompak
    masuk ke kolam
    menyelam...nyelam...
    sambil menangis
    kepiluan
    sedu sedan
    menangis hiba
    kodok memanggil hujan
    kwang....kwaaaaang... kwaaaaaaaaang!!!
    kwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang!!!!!!
    ku......ku........aaaaaaaaaannnnngggg!!!!!
    sayup......sayup.....sayup.......
    makin lemah......makin lemah.....
    suara si kodok tenggelam tak berdaya......
    ditenggelamkan oleh dia....dia....dia......
    hujan kasihan melihat si kodok
    memanggilnya penuh hiba
    hujan menyeru petir
    petir menyahut seruan hujan
    lelangit sambar menyambar
    berdentum berdentam sana sini
    memberontak si petir
    hingga terhentak penghuni bumi
    ketakutan menyembunyikan diri
    sambil menekup telinga
    kerana bunyi
    dentuman petir kilat
    sambung menyambung tanpa henti
    langit hitam pekat
    seolah mahu menjelang malam
    wal hal baru masuk waktu Asar
    impak kilat sambung menyambung
    hingga menggeluarkan cahaya
    yang menakutkan
    panahan petir tepat kena
    gagak hitam
    sedang berteduh di pohon rendang
    bergelimpangan gagak hitam hangus terbakar
    bagaikan terkena renjatan letrik
    hujan turun selebat-lebatnya
    membebat luka di hati si kodok
    kerana panggilan si kodok
    telah dimakbulkan Tuhan
    dan selepas tamatnya hujan
    muncullah pelangi
    nan indah hingga ke malam hari
    terlalu indah...indah...indah
    kanvas langit di malam itu....
    syukur si kodok
    Tuhan masih sayang padanya
    Tuhan menjahit luka hati
    dengan benang kasih dan cinta-Nya
    terima kasih Tuhan Yang Maha Mendengar
    terima kasih hujan...
    terima kasih petir
    terima kasih pelangi
    terima kasih ....terima kasih...terima kasih...
    syukur Ya Allah
    KAU AMAT MEMAHAMI ISI HATI
    semua penghuni bumi tanpa terkecuali
    semuanya dengan kehendak dan izin-Mu

    KARYA RATU RIMBA NIAGARA
    12 Mac 2013
    (PUISI DIILHAMKAN ISTIMEWA UNTUK PEJUANG SASTERA NUSANTARAKU PRINCE KATAK)
  • Maynie Prince Katak kamu mmg hebat sekali dalam menghasilkan karya yg cukup sepontan...terima kasih Ratu ku
  • Ratu Rimba Niagara Terima kasih kembali kerana sudi menghargai karyaku apa adanya ye.
  • Ratu Rimba Niagara Giliranmu memberi komentar kepada setiap karya yang bersiaran di wallmu ok...mustahak bagiku...jangan mudah lupa ye...hehehe bersiaran karya ada udang di sebalik mee...mahukan komentar darimu ye pejuang sastera nusantaraku...hehehe
  • Ratu Rimba Niagara LAGI PANJANG ULASAN MU LAGI BAGUS TAPI KALAU TAK LARAT 10 PERKATAAN PUN TAK APA OK...ANAK MURIDKU hehehe
  • Ratu Rimba Niagara SANTAI-SANTAI SAJA DONG

    santai-santai saja dong
    jangan beratkan fikiran
    ceria-ceriakan
    fikiran
    kusut masai
    hingga ide
    tak tercerna lagi
    gara-gara
    tikam menikam
    hambur menghambur
    hingga lahar
    meletus...letus melatah
    diratah hingga hilang
    mati azam
    hingga terlentang KO
    kalah mati
    mati otak
    gila...hahahaha

    santai-santai saja dong
    jangan beratkan fikiran
    jangan ikutkan hati
    dalam bicara
    nanti makan diri
    semuanya berhak
    untuk bersuara bisu
    jangan bisu
    sebelum dibisukan
    jangan kaku
    sebelum dikakukan
    jangan jadi pepatung
    rugi merana sendiri

    santai-santai saja dong
    kita bersuara sama-sama
    biarlah pelbagai suara-suara
    serak merdu sengau gagap
    kita adunkan menjadi satu
    pasti bergema
    menjadi suara buluh perindu
    yang dirindui
    oleh peminat
    yang menanti
    dalam santai-santai...
    santai saja dong....

    KARYA RATU RIMBA NIAGARA
    12 Mac 2013

(PETIKAN DARIPADA WALL MAYNIE PRINCE KATAK & RATU RIMBA NIAGARA )
13 Mac 2013
www

0 comments:

Post a Comment

 
;