Sunday 7 April 2013

KOLEKSI NOVEL PUISI CINTA DEMI-NYA (204) PEMIMPIN MEREALISASIKAN IMPIAN RAKYAT 1MALAYSIA


Saturday, 6 April 2013 0 comments

KOLEKSI NOVEL PUISI CINTA DEMI-NYA (203) PEMIMPIN YANG UTAMAKAN RAKYAT AKAN MENANG! IN SHAA ALLAH AAMIIN


Saturday, 6 April 2013 0 comments

KOLEKSI NOVEL PUISI CINTA (202) SELAMAT MENYAMBUT HARI TERBUKA ANGKATAN TENTERA MALAYSIA






  • Salam Satu Malaysia Tuan PM Najib Razak,dalam 5 tahun ini tuan telah luahkan banyak program satu malaysia,Saya ingin minta tolong daripada tuan iaitu saya nak buat mini movie tentang sejarah Malaysia dari1400-1957 saya ingin minta sponsor daripada BN untuk menghasilkan mini movie ini.saya harap movie ini akan siarkan di youtube sebelum hari merdeka.i will appreciate your kindness next 50years.TQ!Hidup Najib Harap Malaysia!
    Unlike · · 39 minutes ago

  • PEMIMPIN UTAMAKAN RAKYAT PASTI MENANG IN SHAA ALLAH AAMIIN.

    Azimah Hussain Harap calon ADUN BN dpilih mereka yang betul-betul mau berkhidmat utk rakyat. Kelemahan mereka mengurus kebajikan rakyat akan mengundang kejatuhan BN. Terus maju BN.

    Ratu Rimba Niagara sudah pastinya ADUN BN dipilih atas
    kemampuan khidmat baktinya pada rakyat dan negara
    telah terbukti cemerlang gemilang terbilang.Jika utamakan rakyat dan menepati segala yang dijanjikan pada rakyat ...BN tak akan jatuh dan akan terus maju....dan mahu...ke puncak jaya hingga ke peringkat antarabangsa.

    "PEMIMPIN DAN RAKYAT
    SEHATI SEJIWA
    SENADA SEIRAMA
    SALING BEKERJASAMA
    BAGI MEMAJUKAN BUMI BERTUAH MALAYSIA TERCINTA
    UNTUK DI HADIAH KEMERDEKAAN DALAM SUASANA AMAN DAN BAHAGIA KEPADA ANAK CUCU MALAYSIA TERSAYANG"

    RATU RIMBA NIAGARA
    7 April 2013
    Like · 


    ORANZ CREATORS

    salam dato' sri..salam 1 malaysia..tahniah atas janji yang telah ditepati.kami sbg penyokong Barisan Nasional sentiasa memberikan sokongan penuh kpd Barisan Nasional..bersama-sama dengan ini sy ingin mengadukan beberapa hal berhubung dengan elaun bagi Imam ke-3 (bilal) yang masih belum pernah diterima bagi kawasan PARLIMEN : PAGOH DUN: JORAK bermula dari tempoh permulaan perkhidmatan sehingga sekarang (2/2/2011-7/4/2013) iaitu selama 2 tahun.Saya mewakili bapa sy yg kini bertugas di MASJID JAMEK KAMPUNG PERGAM,MUAR, JOHOR amat berdukacita kerana elaun yang dijanjikan masih belum diperolehi.kami amat berbesar hati sekiranya Dato' Sri dpt menyelesaikan masalah ini secepat mungkin.Jutaan terima kasih atas bantuan-bantuan terdahulu yg telah Dato' Sri berikan dan sy akn manfaatkan dgn sebaik-baiknya.
    Unlike ·  · 14 minutes ago

      • Salam Satu Malaysia Tuan PM Najib Razak,dalam 5 tahun ini tuan telah luahkan banyak program satu malaysia,Saya ingin minta tolong daripada tuan iaitu saya nak buat mini movie tentang sejarah Malaysia dari1400-1957 saya ingin minta sponsor daripada BN untuk menghasilkan mini movie ini.saya harap movie ini akan siarkan di youtube sebelum hari merdeka.i will appreciate your kindness next 50years.TQ!Hidup Najib Harap Malaysia!
        Unlike ·  · 54 minutes ago
        • You like this.
        • Ratu Rimba Niagara DISOKONG 100%...moga niat sucimu disokong oleh rakyat Malaysia.
        • 林伟健 Saya harap junior saya tak kan benci sejarah form 1-3 kerana subjek ini sgt penting
          12 minutes ago via mobile · Unlike · 1
        • 林伟健 Terima kasih banyak2
          12 minutes ago via mobile · Unlike · 1
        • Ratu Rimba Niagara
           NAMAMU SIAPA YE..SEBAB SAYA TAK FAHAM NAK PANGGIL APA YE...DAN SATU LAGI SAYA CADANGKAN KITA SAMA-SAMA MEMARTABATKAN BAHASA MALAYSIA...BARULAH TIGA KAUM DAPAT BERSATUPADU ...MELAYU CINA INDIA GUNAKAN SATU BAHASA ...BAHASA MALAYSIA...ITU BARULAH 1MALAYSIA...kan3
          KITA TENGOK NEGARA JEPUN KOREA INDONESIA MEREKA BEGITU BANGGA DENGAN BAHASA MEREKA. BAHASA MALAYSIA MELAMBANGKAN JIWA PATRIOTIK JUGA .MEREKA BOLEH BERBANGGA KENAPA KITA TAK BOLEH KAN3.

      • asalamualaikum dato sri saya mempunyai perancangan yang sangat baik untuk pembangunan masyarakat dan ekonomi negara tapi malang saya tak berpeluang mengetengahkan idea saya malah program bigdream im4u pun saya tek berkesempatan tolong beri saya 1 peluang saya percaya sebagai pemimpin yang bijaksana datuk sri akan dapat mempertimbangkan perancangan saya ini
        Unlike ·  · 2 hours ago
        • You like this.
        • Ratu Rimba Niagara Apa perancangan itu ye..kita kongsi bersama...
          mana tahu berjaya sebelum mati...
          anak cucu kita juga yang senang kan3
          orang yang cintakan anak cucu ni banyak perancangan
          untuk memajukan negara
          mahu negara aman dan sejahtera
          setelah kita tiada lagi...
          saya pun begitu juga banyak sangat idea untuk dikongsi
          bersama dengan rakyat Malaysia...
          asalkan kita sudah luahkan ...itupun sudah ok...
          nanti mati tidak dipersalahkan oleh anak cucu...
    • WARKAH UNTUK PERDANA MENTERI MALAYSIA KE-6

      Bismillahirahmanirrahim
      Assalamualaikum wr wb
      YAB Datuk Sri Najib yang dihormati lagi disanjungi
      ...Continue Reading
      Like ·  ·  · Promote · a few seconds ago near Kuala Lumpur · 
    • "Kemudahan internet adalah sangat penting kepada masyarakat kita hari ini. Ia bukan sahaja dijadikan medium komunikasi semata-mata malah membolehkan kita semua untuk mendapatkan pelbagai maklumat dengan mudah. Atas kesedaran itulah Kerajaan Barisan Nasional sentiasa berusaha untuk memastikan rakyat tidak kira latar belakang ekonomi, sama ada di bandar mahupun luar bandar mempunyai akses kepada kemudahan internet jalur lebar."- Admin #ManifestoBN #PRU13
      Like ·  ·  · 15 minutes ago · 
    WARKAH UNTUK PERDANA MENTERI MALAYSIA KE-6

    Bismillahirahmanirrahim
    Assalamualaikum wr wb
    YAB Datuk Sri Najib yang dihormati lagi disanjungi

    Terima kasih kerana sudi meluangkan masa
    membaca karya-karya saya yang bersiaran di wall
    Datuk Sri ...

    Jasa dan semai bakti Datuk Sri kepada ibu pertiwi
    dan rakyak 1Malaysia amat saya terharu sekali
    saya bersyukur kepada Allah Azzawajallah
    mengurniakan seorang Perdana Menteri yang benar ikhlas berbakti dan memahami denyut nadi rakyat 1Malaysia...

    Keikhlasan datuk sri itu mengundang ilham saya untuk mengarangkan pantun gurindam puisi syair untuk datuk sri.

    Tujuan saya menulis mahu berkongsi ilham saya dengan semua rakyat 1Malaysia agar mereka tahu bertapa bertuahnya memiliki seorang pemimpin yang berjiwa rakyat.

    Sudah lima orang perdana menteri memerintah Malaysia ..ketika
    pemerintahan datuk sri sebagai PM ke-6 barulah semua rakyat Malasyia benar-benar mendapat perhatian daripada seorang Perdana Menteri dengan memberi pelbagai bantuan kepada rakyat 1Malaysia. Itu yang membuatkan saya benar-benar terharu dengan ketulusan hati datuk sri pada semua rakyat 1Malaysia.

    Saya benar yakin jika seorang Perdana Menteri sanggup turun padang bersusah payah demi rakyat tercinta sedangkan dia boleh bersenang lenang tapi itu tidak difikirkan...yang difikirkan adalah kepentingan dan kesejahteraan rakyat 1Malaysia.
    Jika Perdana Menteri bersikap berkhidmat untuk rakyat...pastilah semua menteri kabinet dan YB-YB demikian juga...Ini barulah dikatakan Produk Pemimpin Klon 1Malaysia...semua rakyat tak ada masalah lagi...semuanya boleh tersenyum hidup di bumi bertuah Malaysia ini In Shaa Allah.

    Tapi yang menjadi masalahnya sekarang semua penghianat di wall datuk seri ini hendaklah dihapuskan...jika di luar sana memanglah sukar...kita tak tahu siapa yang penghinat negara.....di wall datuk sri pasti boleh tahu....jadinya saya mohon datuk seri pantau setiap apa yang dipos dan ditulis oleh penghinat negara...jika dibiarkan berlakulah kucar kacir perang saraf yang tak akan padam sampai bila pun.

    Nama-nama mereka itu disimpan untuk perhatian dan mereka disekat daripada menyiarkan pos yang berbaur penghinatan kepada negara.

    Mereka itu ibarat API SEMASA KECIL MENJADI KAWAN BILA BESAR MENJADI LAWAN! makanya mereka yang sengaja mahu merosakkan wall datuk sri yang terang-terang mahu membela dan berbakti kepada rakyat diperlekehkan. Jika dibiarkan akan menjadi barah kerana kehadiran mereka seperti duri dalam daging.

    Saat-saat genting menjelang PRU ini rakyat tidak mahu mendengar kata-kata hina menghina kutuk mengutuk kerana rakyat telah muak dan jemu. Yang rakyat mahukan PEMPIMPIN MALAYSIA MENGUTAMAKAN KEPENTINGAN RAKYAT SUARA RAKYAT DIDENGARI BUKAN DIBAKUL SAMPAHKAN...itu kehendak rakyat...In Sha Allah saya yakin mana-mana parti yang ingin menang mesti dengar suara-suara rakyat...kerana suara rakyat adalah penentu kemenangan sesebuah PARTI MEMERINTAH.

    Jika hendak berkempen boleh...tapi pastikan jangan ada sepanduk-sepanduk menggunakan bahasa negatif bila dibaca oleh rakyat amat merendahkan taraf budi bahasa rakyat Malaysia yang penuh dengan sopan santun.

    MENANGLAH DENGAN BERBAHASA SANTUN MEMENTINGKAN KEUTAMAAN RAKYAT ...itu yang rakyat mahukan bertanding dalam suasa harmonis...semuanya hendak keluar mengundi dengan hati yang tenang dan aman tanpa ada rusuhan kaum .

    Jika adanya rusuhan tika hari mengundi ...amat malanglah kerana segala cita-cita yang murni untuk rakyat terkubur begitu saja.

    Bagaimana kita hendak membina negara yang maju dan cemerlang jika negara kita tidak aman dan pastilah pihak musuh akan mengambil kesempatan untuk mengambil alih negara kita. Adakah ini yang kita mahukan...hidup sentiasa dalam kucar kacir?

    Sebelum terjadinya Malaysia ini ke ambang kehancuran...segeralah kita berubah dari sekarang...berganding bahu untuk mencemerlangkan rakyat Malaysia disokong oleh Pemimpin Berjiwa Rakyat .Memimpin bukan untuk kepentingan sendiri tetapi kerana AGAMA BANGSA & NEGARA. In Shaa Allah Negara kita akan aman sejahtera dalam mengecapi nikmat KEMERDEKAAN untuk dihadiahkan kepada generasi yang akan datang.

    Moga datuk sri dan seluruh rakyat 1Malaysia terus maju jaya
    aman bahagia sehingga nafas terakhir dalam perjuangan demi
    AGAMA BANGSA DAN NEGARA. In Shaa Allah Aamiin.

    "AKU JANJI PADA RAKYAT 1MALAYSIA BAHAWA BUMI BERTUAH MALAYSIA INI RAKYATNYA MENJADI KEUTAMAANKU UNTUK BERBAKTI DAN IBU PERTIWI DALAM AMAN SEJAHTERA JANJI DITEPATI"

    KURA-KURA DALAM PERAHU,
    PURA-PURA BUAT TAK TAHU;
    SUDAH TIBA MASANYA PRU,
    KUASA RAKYAT SEBAGAI PENENTU.

    RAKYATLAH YANG MENENTUKAN KE MANAKAH MAHU DIBAWA
    MALAYSIA INI....PASTINYA MAHU AMAN BAHAGIA DUNIA AKHIRAT
    IN SHAA ALLAH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.

    Luahan hati Rakyat Malaysia,
    RATU RIMBA NIAGARA
    PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA
    MALAYSIA INDONESIA BRUNEI SINGAPURA THAILAND
    7 April 2013 
    Like · 
    • Jerung Gergasi Saya agak terkejut dengan statment ini, rupa2nya kat dalam wall dato seri ni ada banyak pengkhianat, ish2 ni serius ni
      about a minute ago · Like



      PEMIMPIN UTAMAKAN RAKYAT PASTI MENANG IN SHAA ALLAH AAMIIN.

      Azimah Hussain Harap calon ADUN BN dpilih mereka yang betul-betul mau berkhidmat utk rakyat. Kelemahan mereka mengurus kebajikan rakyat akan mengundang kejatuhan BN. Terus maju BN.

      Ratu Rimba Niagara sudah pastinya ADUN BN dipilih atas
      kemampuan khidmat baktinya pada rakyat dan negara
      telah terbukti cemerlang gemilang terbilang.Jika utamakan rakyat dan menepati segala yang dijanjikan pada rakyat ...BN tak akan jatuh dan akan terus maju....dan mahu...ke puncak jaya hingga ke peringkat antarabangsa.

      "PEMIMPIN DAN RAKYAT
      SEHATI SEJIWA
      SENADA SEIRAMA
      SALING BEKERJASAMA
      BAGI MEMAJUKAN BUMI BERTUAH MALAYSIA TERCINTA
      UNTUK DI HADIAH KEMERDEKAAN DALAM SUASANA AMAN DAN BAHAGIA KEPADA ANAK CUCU MALAYSIA TERSAYANG"

      RATU RIMBA NIAGARA
      7 April 2013
      Like · 
      • Ratu Rimba Niagara Tak mengaban betul3 tak caya tanya pemimpin BN?
      • Jerung Gergasi saya pemimpin utamakan rakyat pasti menang , pemimpin pakatan rakyat
      • Ratu Rimba Niagara pemimpin pakatan rakyat berpakat sama-sama jadi pemimpin majukan rakyat dan negara tanpa ada rusuhan kaum...itu maksudnya jerung gergasi....


        BERSAMA KITA MEMARTABATKAN BAHASA MALAYSIA

        林伟健
        Salam Satu Malaysia Tuan PM Najib Razak,dalam 5 tahun ini tuan telah luahkan banyak program satu malaysia,Saya ingin minta tolong daripada tuan iaitu saya nak buat mini movie tentang sejarah Malaysia dari1400-1957 saya ingin minta sponsor daripada BN untuk menghasilkan mini movie ini.saya harap movie ini akan siarkan di youtube sebelum hari merdeka.i will appreciate your kindness next 50years.TQ!Hidup Najib Harap Malaysia!
        Unlike · · 55 minutes ago
        You like this.

        Ratu Rimba Niagara DISOKONG 100%...moga niat sucimu disokong oleh rakyat Malaysia.
        16 minutes ago · Like

        林伟健 Saya harap junior saya tak kan benci sejarah form 1-3 kerana subjek ini sgt penting
        13 minutes ago via mobile · Unlike · 1

        林伟健 Terima kasih banyak2
        13 minutes ago via mobile · Unlike · 1

        Ratu Rimba Niagara NAMAMU SIAPA YE..SEBAB SAYA TAK FAHAM NAK PANGGIL APA YE...DAN SATU LAGI SAYA CADANGKAN KITA SAMA-SAMA MEMARTABATKAN BAHASA MALAYSIA...BARULAH TIGA KAUM DAPAT BERSATUPADU ...MELAYU CINA INDIA GUNAKAN SATU BAHASA ...BAHASA MALAYSIA...ITU BARULAH 1MALAYSIA...kan3 KITA TENGOK NEGARA JEPUN KOREA INDONESIA MEREKA BEGITU BANGGA DENGAN BAHASA MEREKA. BAHASA MALAYSIA MELAMBANGKAN JIWA PATRIOTIK JUGA .MEREKA BOLEH BERBANGGA KENAPA KITA TAK BOLEH KAN3.

        RATU RIMBA NIAGARA
        7 April 2013



        BERSAMA KITA MEMARTABATKAN BAHASA MALAYSIA

        林伟健
        Salam Satu Malaysia Tuan PM Najib Razak,dalam 5 tahun ini tuan telah luahkan banyak program satu malaysia,Saya ingin minta tolong daripada tuan iaitu saya nak buat mini movie tentang sejarah Malaysia dari1400-1957 saya ingin minta sponsor daripada BN untuk menghasilkan mini movie ini.saya harap movie ini akan siarkan di youtube sebelum hari merdeka.i will appreciate your kindness next 50years.TQ!Hidup Najib Harap Malaysia!
        Unlike · · 55 minutes ago
        You like this.

        Ratu Rimba Niagara DISOKONG 100%...moga niat sucimu disokong oleh rakyat Malaysia.
        16 minutes ago · Like

        林伟健 Saya harap junior saya tak kan benci sejarah form 1-3 kerana subjek ini sgt penting
        13 minutes ago via mobile · Unlike · 1

        林伟健 Terima kasih banyak2
        13 minutes ago via mobile · Unlike · 1

        Ratu Rimba Niagara NAMAMU SIAPA YE..SEBAB SAYA TAK FAHAM NAK PANGGIL APA YE...DAN SATU LAGI SAYA CADANGKAN KITA SAMA-SAMA MEMARTABATKAN BAHASA MALAYSIA...BARULAH TIGA KAUM DAPAT BERSATUPADU ...MELAYU CINA INDIA GUNAKAN SATU BAHASA ...BAHASA MALAYSIA...ITU BARULAH 1MALAYSIA...kan3 KITA TENGOK NEGARA JEPUN KOREA INDONESIA MEREKA BEGITU BANGGA DENGAN BAHASA MEREKA. BAHASA MALAYSIA MELAMBANGKAN JIWA PATRIOTIK JUGA .MEREKA BOLEH BERBANGGA KENAPA KITA TAK BOLEH KAN3.

        RATU RIMBA NIAGARA
        7 April 2013
        Like · 
        • Yen Basis Mizie likes this.
        • Waja Timur Bisa diatur pak..
          2 hours ago via mobile · Like
        • Ratu Rimba Niagara Ini bukan pak ye...hehehe
        • Pendekar Temasek Mana ada Bahasa Malaysia? Itu cuma kekata dari nafsu yang ingin memiliki. Yang ada cuma Bahasa Melayu. Bahasa kita semua di Bumi Melayu ini.  SELAMAT PETANG.
        • Ratu Rimba Niagara Ini bagi mereka yang bangsa cina dan india...untuk lebih menghormati bahasa melayu kerana mereka orang Malaysia makanya bila mahu bercakap dengan tiga kaum gunakan bahasa Malaysia (Bahasa Melayu)...baru nampak Malaysia ini bersatu dalam Bahasa Kebangsaan Bahasa Melayu...saya yakin jika Bahasa Melayu (Bahasa rakyat Malaysia) dimartabatkan oleh kerajaan dan rakyat 1Malaysia sudah pastilah 3 kaum ini hidup aman damai bersatupadu bagi menjayakan Malaysia ini lebih cemerlang gemilang dan terbilang...tidak seperti di Singapura semuanya bahasa Inggeris menjadi kebanggaan orang melayu..
        • Khalil Ahmad Cuba2 tanya finas...
        • Pendekar Temasek Jangan kata Bahasa Malaysia. Katakan Bahasa Melayu. Biar kaum2 selain Melayu faham yang mereka sekarang berada di Alam Melayu dan Berpijak di Bumi Melayu. Biar mereka lahir di negara kita sekali pun, biar status mereka warganegara Malaysia sekali pun... tetapi mereka tetap bukan Bumi Putera kerna mereka adalah tetamu kita semata-mata. Jangan ubah pakaian baju melayu mu yang indah berseri itu hanya semata-mata mahu menyambut kehadiran tetamu dari luar negeri itu. Melayu tetap Melayu. Bumi ini pun sebenarnya bernama Persekutuan Tanah Melayu.... siapa yang memandai-mandai pi tukar2 nama asal nih???
        • Ratu Rimba Niagara JIKA BENARLAH BUMI INI TANAH MELAYU...BIARPUN BAHASA MELAYU MENJADI BAHASA KEBANGSAAN KENAPA PEMIMPIN MASIH MENCAMPUR ADUKKAN BAHASA MELAYU DENGAN BAHASA INGGERIS...BAHASA ROJAK KAN... KENAPA PEJUANG-PEJUANG BAHASA DIAM SAJA TERMASUK PENDEKAR TEMASEK? INI AMAT MENDUKACITAKAN SAMA SEKALI....PADA YANG BERGELAR PEMIMPIN TAKUT MENEGUR PADA HAMBA YANG BARU TERKIAL-KIAL INGIN MEMARTABATKAN BAHASA MELAYU DI KALANGAN ORANG CINA DAN INDIA AGAR GUNAKAN BAHASA MALAYSIA KERANA KITA ORANG MALAYSIA ( TAPI MESEJNYA MEMARTABATKAN BAHASA MELAYU) AGAR MEREKA MENCINTAI BAHASA MELAYU) TERMASUK JUGA PEMIMPIN-PEMIMPIN NEGARA. ADALAH DICADANGKAN MANA-MANA PEMIMPIN DI MALAYSIA YANG BERKATA DITUJUKAN DENGAN ORANG MALAYSIA HENDAKLAH 100% BERBAHASA MELAYU (BAHASA ORANG MALAYSIA) JIKA MEREKA MASIH TAK BERUBAH MENGGUNAKAN BAHASA ROJAK MAKANYA RAKYAT TAK PERLU UNDI MEREKA.
          INILAH PERUBAHAN YANG HARUS PM TITIK BERATKAN MEMBUKTIKAN KUASA PM BOLEH KUASA RAKYAT LAGI BOLEH.

          PENDEKAR TEMASEK TIADA SIAPA YANG MEMANDAI-MANDAI PI TUKAR NAMA ASAL INI...SEMUANYA ADA MISI PADA BANGSA DAN TANAH AIRNYA SENDIRI APAKAH PULA MISI PENDEKAR TEMASEK DALAM MEMARTABATKAN BAHASA MELAYU? BAIK DI MALAYSIA ATAU DI SINGAPURA YE?
        • Pendekar Temasek PT bukah ahli bahasa..apatah lagi Pejuang Bahasa. Cuma PT terasa amat cinta pada jatidiri Malayu yang tak seharusnya dirojakkan seperti kata Ratu itu. Namun, kita bukan pemimpin negara, apa yg termampu kita buat hanya lah yang terbaik untuk diri dan anak2 yang ada di sekeliling kita seharian ini. Perubahan yang berlaku memang tak dapat di kesali lagi tetapi kepada yang berkemampuan, baik juga jika dapat berbuat sesuatu demi kemurnian jatri diri Melayu sejati.
        • Ratu Rimba Niagara KITA KENA SAYANG NEGARA KITA

          SEBENARNYA APA YANG KITA BUAT INI DEMI ANAK CUCU KITA...
          KITA SANGGUP BERTEKAK DEMI MEREKA...
          SEBAB KITA BUKAN SAPA-SAPA DI MATA MEREKA YANG BERKUASA

          KITA CUMA BUAT APA YANG TERMAMPU OLEH KITA
          BIARLAH RAKYAT SENDIRI YANG MENILAIKANNYA...
          KITA TIDAK BOLEH MENIDAKKAN TAKDIR
          MALAYSIA DIDIAMI TIGA KAUM 
          MELAYU CINA DAN INDIA
          CUMA KITA MAHUKAN TIGA KAUM INI
          BERSATUPADU DALAM BAHASA MELAYU KERANA MEREKA RAKYAT MALAYSIA
          DILAHIRKAN DAN MATI DIBUMI MALAYSIA
          ASALKAN HIDUP AMAN DAN HARMONIS OKLAH
          TAK BERPERANG-PERANG... 
          JIKALAH SAYA INI PM 
          SAYA MAHU 3 KAUM INI BERSATU DALAM SATU BAHASA
          IAITU BAHASA MALAYSIA (BAHASA MELAYU) 
          SEKOLAH CUMA SATU IAITU SEKOLAH 
          KEBANGSAAN MALAYSIA & MENENGAH MALAYSIA
          TAK PERLU SEKOLAH CINA KE SEKOLAH INDIA KE
          TAPI DI SEKOLAH MALAYSIA TERSEBUT BOLEH JUGA BELAJAR BAHASA MOYANG MEREKA
          JIWA PATRIOTIK DAPAT DISEMAIKAN DALAM SUASANA MUHIBBAH
          DAN SAYA PASTI HIDUP DALAM PELBAGAI KAUM BERSATU HATI MAHU
          MEMPERTAHANKAN NEGARA DARIPADA DIJAJAH OLEH SESIAPA...
          TIGA KAUM SEHATI SEJIWA SENADA SEIRAMA TANPA ADA SYAK WASANGKA
          SENTIASA MAHU BERSATU PADU DALAM SUASANA HARMONIS
          MENYAYANGI MALAYSIA MELEBIHI KEPENTINGAN SENDIRI... 
          KERANA KITA SEMUA SUDAH DITAKDIRKAN SEBAGAI RAKYAT MALAYSIA
          YANG MAHU TAAT SETIA KEPADA RAJA DAN NEGARA
          MEMBERI SOKONGAN KEPADA NEGARA TANPA BERBELAH BAHAGI...
          JIKA KITA TIDAK DITAKDIRKAN RAKYAT MALAYSIA
          KITA TAK TAHU JADI RAKYAT APA?
          KALAU CINA RAKYAT CINALAH
          KALAU INDIA RAKYAT INDIALAH
          KALAU MELAYU RAKYAT TANAH MELAYULAH
          MAKANYANYA 3 KAUM INI MESTI SEDAR DAN SENTIASA SEDAR 
          DI MANA ASAL USUL NENEK MOYANG MASING-MASING
          KERANA SUDAH DITAKDIRKAN JADI RAKYAT MALAYSIA
          MAKA HARGAILAH WARGANEGARA KITA
          KITA KENA SAYANG NEGARA KITA
          KALAU TIDAK KITA SIAPA LAGI?

          RATU RIMBA NIAGARA
          7 April 2013
          23 minutes ago · Edited · Like

          (PETIKAN DARIPADA WALL NAJIB RAZAK & RATU RIMBA NIAGARA)
          7 April 2013

    0 comments:

    Post a Comment

     
    ;