Saturday 13 April 2013

NOVEL PUISI CINTA DEMI-NYA(246) BIAR MISKIN DUNIA NAMUN JUTAWAN AKHIRAT



    • Khai Noor & Ratu rimba Niagara shared MENCARI REDHA ALLAH's photo.
      Janganlah kamu menyakiti sesiapa pun
      ۞ Hati Ini Milik Allah ۞
      Join group ۞ Hati Ini Milik Allah ۞
      Like ·  ·  · 2 hours ago · 
    • Khai Noor shared Salam Putrajaya's photo.
      PENGUMUMAN TERGEMPAR:
"TN.GURU DATO DR HARUN DIN MENGISYTIHARKAN UNTUK KELUAR DARI PAS BERKUATKUASA HARI INI. 

MENURUTNYA PERJUANGAN PAS SUDAH JAUH MENYIMPANG, TIDAK RELEVAN SERTA MELANGGAR ETIKA DAN TATA SUSILA ISLAM.  SEHUBUNGAN DENGAN ITU  MARKAS PAS SELURUH NEGARA AKAN DIBUBARKAN. 
TN GURU DATO DR HARUN DIN  JUGA  MENYERU AGAR SEMUA PENYOKONG PAS KEMBALI PADA ISLAM DAN MENYOKONG KERAJAAN DI BAWAH PIMPINAN YAB, PERDANA MENTERI." 

Nota: 
Perjuangan untuk wujudkan FIKRAH ISLAMIYAH hendaklah dari luar tong sampah.  PAS ibarat tong sampah dipenuhi NAJIS.  Perjuangan Dr Harun Din sewajarnya dari dalam Kerajaan. Kembalilah sebelum terlewat!
      PENGUMUMAN TERGEMPAR:
      "TN.GURU DATO DR HARUN DIN MENGISYTIHARKAN UNTUK KELUAR DARI PAS BERKUATKUASA HARI INI.

      MENURUTNYA PERJUANGAN PAS SUDAH JAUH MENYIMPANG, TIDAK RELEVAN SERTA MELANGGAR ETIKA DAN TATA SUSILA ISLAM. SEHUBUNGAN DENGAN ITU MARKAS PAS SELURUH NEGARA AKAN DIBUBARKAN.
      TN GURU DATO DR HARUN DIN JUGA MENYERU AGAR SEMUA PENYOKONG PAS KEMBALI PADA ISLAM DAN MENYOKONG KERAJAAN DI BAWAH PIMPINAN YAB, PERDANA MENTERI."

      Nota:
      Perjuangan untuk wujudkan FIKRAH ISLAMIYAH hendaklah dari luar tong sampah. PAS ibarat tong sampah dipenuhi NAJIS. Perjuangan Dr Harun Din sewajarnya dari dalam Kerajaan. Kembalilah sebelum terlewat!

    • Khai Noor shared your status update.
      JIKA RAJA ADA MAKRIFAT RAJA TIDAK AKAN MENZALIMI RAKYAT

      RAJA DI SINI TOLAK HAMBA JATUH TERSUNGKUR DARI ISTANA MAYA INI MOGA MALAIKAT ALLAH MENYAMBUT HAMBA.

      Pangeran Adiraja Sakti MUNGKIN KAMU BELUM PERNAH RASA APA ITU DAULAT RAJA.. JIKA MAHU RASA NIATLAH DIHATI BERDETIK PADA JIWA.. PASTI AKAN MELALUI RASA DARI PEMBERIAN ALLAH.. ALLAH ITU MAHA AGONG , RAJA TAK SAMA DENGAN RAKYAT BIASA. KATA-KATA KAMU SULTAN TAK GEMAR.. KERANA SETIAP KATA DI DALAM INI KAMI SERTAKAN DENGAN MAKRIFAT.

      Ratu Rimba Niagara JIKA RAJA ADA MAKRIFAT RAJA TIDAK AKAN MENZALIMI RAKYAT YANG MENYANJUNGINYA...SEDANGKAN RAKYAT CUMA BERSIARAN KARYA TAPI DIHENTAM DIHINA MELULU SEDANGKAN KATA-KATA ITU BUKAN DITUJUKAN KEPADA RAJA...SEBAGAI JALAN-JALAN MUHASABAH DIRI AGAR SENTIASA SADAR DIRI SENDIRI YANG ALPA TENTANG HAKIKAT HIDUP DI DUNIA INI...

      RATU RIMBA NIAGARA
      13 April 2013
      Like ·  ·  · 2 hours ago · 
    • SLM UKUWAH, SLM KEAMANAN....SLM KEMAKMURAN SALM PERPADUAN ,SLM KESYUKURAN....KEADAAN CUACA DI NEGERI CIK SITI WAN KEMBANG....MENDUNG , HUJAN ....SEMOGA KERAHMTAN ALLAH SWT YG DI TURUNGKAN BERBANYK KITA BERSYUKUR, BERMUHASABAH DIRI....AGAR CAHAYA IMAN DAN AMAL KITA BERSAMA KITA PERKASAKAN......SELAWAT DAN SALAM JUJUNGAN BESAR NABI MUHAMMAD SAW , KELURGA BAGINDA, SAHABAT2 BAGINDA.....
      Unlike ·  ·  · 2 hours ago · 

    • Di kesempatan ini saya mewakili seluruh Majlis Jemaah Bahtera Samudera Malaysia & Pertubuhan Belia Muafakat Malaysia di bawah kepimpinan saya dan barisan Ayahanda- Ayahanda lantikkan saya mengucapkan Tahniah di atas kejayaan Ayahanda Ben Bahtera Samudera (Ayahanda lantikkan saya di Borneo) dan kekanda-kekanda Borneo menganjurkan majlis makan malam dan reunion Mjbsm/Muafakat Borneo di Pulau Labuan malam tadi..tahniah & Syabas..Bahtera Dilayar, Ikrar disemad..Bahtera Samudera Bersatu Setia
      Unlike ·  ·  · 3 hours ago · 

  1. Di kesempatan ini saya mewakili seluruh Majlis Jemaah Bahtera Samudera Malaysia & Pertubuhan Belia Muafakat Malaysia di bawah kepimpinan saya dan barisan Ayahanda- Ayahanda lantikkan saya mengucapkan Tahniah di atas kejayaan Ayahanda Ben Bahtera Samudera (Ayahanda lantikkan saya di Borneo) dan kekanda-kekanda Borneo menganjurkan majlis makan malam dan reunion Mjbsm/Muafakat Borneo di Pulau Labuan malam tadi..tahniah & Syabas..Bahtera Dilayar, Ikrar disemad..Bahtera Samudera Bersatu Setia
    1Unlike ·  · 
  2. Recent Posts by OthersSee All
    • salam datuk.. ni official page ke?
      25 · Yesterday at 9:01am
    • MOGA KITA BUKAN SI PENGADU DOMBA Mengadu domba bikin jelek hati, Yang dengar mesti tersedak; Dendam kesumat sampai ke mati, Karna hati sudah meledak. Mengadu domba membawa padah, Orang mendengar naik menyampah; Apalah makna hidup pembawa musnah. Kalau begitu lebih baik jadi sampah. Mengadu domba hidup bagaikan sampah, Elok dibakar agar semuanya aman; Tiada lagi orang menyampah, Semuanya hidup merasa aman. Mengadu domba bawa celaka, Negara aman jadi musnah; Hidup jangan membawa celaka, Lebih baik lekas mati dari menjadi pemusnah. Mengadu domba yang baik jadi jahat, Hari-hari pikirkan kejahatan; Hinanya si pengadu domba yang jahat, Syaitan dan iblis punca kejahatan. Mengadu domba membawa kemusnahan, Melaga-lagakan dua hati dua negara; Ikatan yang baik terus dipunahkan, Gara-gara pengadu domba hilang hidup bernegara. Mengadu domba banyak buruk dari baiknya, Dendam kesumat akan terus membara-bara; Kedamaian tiada lagi ada di hatinya, Yang ada niat jahat sentiasa membara-bara. Mengadu domba harus dijauhkan, Jangan diamalkan dalam hidup kita; Bahayanya menjerumuskan kemusnahan, Barulah berarti hidup kita semua. Bahagia hidup tanpa mengadu domba, Semuanya hidup dalam aman dan damai; Saling berbakti itulah hidup seorang hamba, Hamba-Nya yang mahu pulang dengan hati damai. Karya Ratu Rimba Niagara Pujangga Ratu Rimba Cinta 5 Benua MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND 13 April 2013 ·
      1 · Yesterday at 6:49am
    • PDRM & ATM TANPAMU SIAPALAH KAMI MOGA SYAHIDMU DITERIMA ILAHI AAMIIN TANPA PDRM & ATM NEGARA KITA PASTI TIDAK AMAN KUCAR KACIR SANA SINI MUSUH MENYUSUP MASUK INGIN MENJAJAH NEGARA BERLAKULAH PEPERANGAN PERTUMPAHAN DARAH RAKYAT TAK BERDOSA MENJADI MANGSA DEMI KEDAULATAN AGAMA BANGSA & NEGARA PDRM & ATM BERSATU HATI SEDIA BERKHIDMAT UNTUK KESELAMATAN RAKYAT NYAWA DIPERTARUHKAN MATI DIRELAKAN UNDUR DI MEDAN JUANG TIDAK SAMA SEKALI ASALKAN DAPAT MENJEJAK MENGHAPUSKAN MUSUH DURJANA SAMPAI SATU PUN TAK TERTINGGAL DALANG KEPADA NEGARA AKAN DIHANCURKAN KERANA DALANGNYA ITULAH NEGARA MENJADI KUCAR KACIR MENGGANGGU KETENTERAMAN NEGARA KERANA KESELAMATAN NEGARA DAN RAKYAT MENJADI KEUTAMAAN PDRM & ATM MAKANYA KAMI SENTIASA BERSIAP SIAGA BILA-BILA MASA BERJAGA-JAGA MEMPASTIKAN BUMI MALAYSIA TERCINTA INI AMAN DAMAI TENANG SETENANG HATI-HATI YANG MAHU TENANG DI KALA HIDUP DAN MATI ANDAINYA KAMI GUGUR DALAM TUGAS MEMPERTAHANKAN KEDAULATAN NEGARA TABURKAN BUNGA-BUNGA IBU PERTIWI DIIRINGI DOA MOGA KAMI SYAHID DIMAKBULKAN-NYA INILAH INTIPATI PERJUANGAN KAMI HAKIKAT-NYA BERJUANG TANDA KASIH SAYANG KAMI PADA RAKYAT & NEGARA FISABILILLAH DEMI KERANA ALLAH AZZAWAJALLAH IN SHAA ALLAH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN KARYA RATU RIMBA NIAGARA 13 April 2013 (PUISI DIILHAMKAN ISTIMEWA UNTUK SEMUA PDRM & ATM YANG RELA GUGUR DI MEDAN JUANG BAGI MEMPERTAHANKAN KEDAULATAN NEGARA TERCINTA MOGA NIAT SUCI IKHLASMU ITU DIBALAS SYAHID YANG DITERIMA ALLAH SWT AMIIN)
      Yesterday at 6:42am
    •  Datuk Mohd Faiz Abdullah Bokhari
      2 · Friday at 5:42pm
    • Bukan ke datuk ajar ilmu perubatan islam?...
      Friday at 11:59am
  3. Di Masjid Al Azim Pandan Indah Kuala Lumpur .. Solat Berjemaah & mengikuti Kuliah Maghrib di sini...yang berhampiran ..jemputlah sekali....kita meriahkan majlis ilmu dan dekatkan diri kita yang banyak dosa dan noda dengan Maharaja segala Maharaja di dunia...malam minggu imarahkan rumah Allah...kan lebih indah?
    1Like ·  · 
  4. Jemput ke Majlis Persandingan adinda saya Mohd Saiful Abdullah Bokhari dan pasangan pada esok hari Ahad 14 April 2013 di Syeksyen 27 Alam Megah Shah Alam Selangor bersebelahan dengan Medan Selera Alam Megah (Taman perumahan belakang kuarters) tak jauh dari KFC Alam Megah).Untuk pertanyaan hubungi Syamsul Abdullah Bokhari 0133158751 atau 0196666173 (Epul)
    Like ·  · 
  5. Orang yang saya amat hormati dan sanjungi ialah Dato' Ustaz Dr Harun Din.Apa saja keputusan dan prinsipnya saya sentiasa menyokong 100% walau pon beliau di kecam oleh sesiapa jua..perjuangannya ternyata ikhlas kerana Allah
    Like ·  · 
  6. Zikrullah ada pengubat penyakit hati..jika hati tidak tenang ... banyakkan berzikir kepada Allah...insyaAllah segala yang kita lakukan akan beroleh keberkatan dan ketenangan ditemui
    Like ·  · 
    • 20 people like this.
    • Datuk Mohd Faiz Abdullah Bokhari Zikrullah adalah pengubat segala penyakit hati..jika hati tidak tenang dan jiwa keluh kesah dengan 1001 masalah kehidupan ... banyakkan berzikir kepada Allah...insyaAllah segala apa yang kita lakukan akan beroleh keberkatan dan ketenangan akan kita ditemui
  7. Betul ke Datuk ustaz Harun Din dah keluar dari Pas ni?
    Like ·  · 

  8. Amaran kepada semua rakyat Malaysia : Hanya pihak berkuasa dari Jabatan Imegresyen Negara yang layak untuk memegang Kad Pengenalan kita & hanya pada mereka wajib kita buktikan yang kita warga negara Malaysia ketika diminta menyerahkan kad pengenalan...jika ada pihak berkuasa yang lain meminta kita menyerahkan kad pengenalan kita..jangan beri dahulu..sebaliknya minta mereka knalkan diri dengan menunjukkan kad kuasa bertugas mereka dahulu..dan anda memadai menyerahkan Lesen Memandu,passport atau lain2 pengenalan diri yg ada pengganti ic..dilaporkan ada kes penjenayah menyamar jadi pihak berkuasa & melarikan kad pengenalan mangsa..awas & sentiasa berwaspada dengan taktik baru penjenayah yg mencuri kad pengenalan mangsa dan menjual kepada pendatang asing..awas!
    12Like ·  · 
  9. Cinta tak perlu di cari ... ia hadhir tanpa disedari ... cinta manusia membawa kecewa.. cinta Ilahi kekal abadi ...
    Like ·  · 
  10. Biar miskin di dunia..namun jutawan di Akhirat .. biar buta mata jangan buta hati .. Biar hina di masa manusia tetapi mulia di sisi Allah..
    4Like ·  · 
  11. Semakin ramai yang meninggalkan dunia dalam keadaan yang mengerikan seperti terkorban dalam nahas jalan raya,di bunuh dengan kejam,di baham haiwan buas , tragedi ngeri yang menyayat hati & menakutkan..hakikatnya mereka-mereka ini dah berakhir riwayat hidup mereka dalam keadaan yang menakutkan & tak dijangkakan..kita yang masih hidup ini sepatutnya harus insaf..jangan jangan cara kematian kita lagi mengerikan dan menakutkan nanti dari mereka mereka ini..insaflah dan bertaubatlah sebelum terlambat..
    1Unlike ·  · 
    • You and 20 others like this.

      • Amylia Sara harap2 cara kematian kite nanti biarlah dengan cara yg elok..
        Like · Reply · 1 · Friday at 8:31am
      • Muhammad Azri Syazwan Aamiin,aamiin,aamiin ya Rabbal Alamin
        Like · Reply · 1 · Friday at 8:49am via mobile
      • Ratu Rimba Niagara TANAH NENEK MOYANGKU

        Tanah nenek moyangku
        Telah tercatat dan termaktub
        Itu tanah nenek moyangku

        Telah wujud tika aku belum lahir ke dunia

        Tanah nenek moyangku di usahakan nenek moyangku
        Untuk diwarisi ke anak cucu
        Dibahagi sama rata
        Tanpa seinci pun dikurangkan

        Tanah nenek moyangku
        Telah se abad nenek moyangku pergi ke alam barzah
        Kini telah bergolak
        Menjadi rebutan penyelewengan
        Akibat mereka yang tamak haloba

        Tanah nenek moyangku
        Telah diselewengkan oleh dia yang tamak
        Kerana ketamakan dia itu
        Pewaris-pewaris dihalau
        Angkara tiada tinta hitam putih

        Tanah nenek moyangku
        Terlara duka
        Roh-roh moyangku di alam barzah merintih
        Ditinggalkan harta pusaka bukan untuk menjadi pergaduhan
        Hingga putus talisiraturrahim anak cucu cicit
        Jika tidak diselesaikan oleh anak cucu pasti merana roh-roh mayangku
        Kerana harta pusaka ditinggalkan untuk menjadi rebutan si tamak haloba...

        Tanah nenek moyangku
        Bergerimis
        Bergerhana
        Berduka
        Mendung berarak lalu
        Lalu hujan ribut petir sambung menyambung
        Memprotes pada anak cucu
        Tolong ringankan derita roh-roh moyangku
        Yang sudah tidak difikirkan harta yang ditinggalkan
        Yang difikirkan amalan soleh yang telah dibuat tika hidup
        Alam kubur hanya nenek moyangku saja tahu
        Tika ini dia sedang diazab atau menikmati Syurga Firdausi
        Moga moyangku aman di alam kubur....
        Tapi bisakah nenek moyangku aman jika
        Tanah pusaka yang ditinggalkan
        Menjadi pergaduhan sehingga memutuskan talisiraturrahimi anak cucu
        ALLAHU AKBAR kasihan sungguh moyangku
        Ya Allah berilah aku kekuatan untuk membantu roh-roh moyangku
        Menyelesaikan masalah ini....
        Niat hatiku mahu tanah pusaka moyangku kuinfakkan ke jalan-Mu 
        Ya Allah tapi dia terlalu tamak
        Dia yang menukar syarat nama nenek moyangku kepada namanya Ya Allah hingga kami anak cucu nenek moyangku dizalimi dianiaya sesuka hati....

        Ya Allah berilah yang hak kepada yang berhak
        Lembutkanlah hati si tamak haloba itu memulangkan semula
        Hak nenek moyangku kepada pewaris-pewarisnya cara adil
        Lembutkan hatinya Ya Allah kerana aku tak mahu nenek moyangku terseksa

        Ya Allah tiada daya dan upaya aku lagi Ya Allah
        Tanah biarpun seinci di muka bumi ini tiada siapa yang punya
        Semua-Nya Kau yang punya
        Manusia ini sebagai menumpang teduh saja buat semetara...
        Aku bertemu si tamak haloba itu...
        Ini tanah nenek moyangku
        Ini tanah pusaka aruah yang telah meninggal dunia
        Kita terima sajalah bahagian kita yang diberikan....

        "Cakap orang mati tak bolelh pakai" Allahu Akbar egonya dia Ya Allah
        Ya Allah kerana aku adalah pencinta kedamaian
        Lembutkan hatinya untuk memulangkan semua hak si pewaris
        Jika dia masih lagi berkeras hati Ya Allah
        Terang-terangan dia telah mencabar kerja-Mu Tuhan
        Sedangkan KAU tidak boleh sesiapa boleh mencabar-Mu
        KAU MAHA BERKUASA
        KAU MAHA KUAT
        KAU MAHA GAGAH
        KAU MAHA ADIL
        KAU MAHA PENGASIH
        KAU MAHA PENYAYANG
        DEMI KEMULIAAN-MU
        DEMI KEAGUNGAN-MU
        DENGAN BELAS KASIHAN-MU TANPA BATAS
        KAU BERSAMA SETIAP NIAT YANG BAIK
        MAKA-NYA YA ALLAH
        AMPUNKAN ROH-ROH NENEK MOYANGKU
        AMPUNKAN IBUBAPAKU
        AMPUNKAN HAMBA-MU YANG MENZALIMI SEMUA PEWARIS
        AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN

        HAMBA-MU YANG HINA LAGI KERDIL
        2 Jamadilakhir 1434
        12 April 2013

        DARI ALLAH KITA DATANG DARI ALLAH KITA DIKEMBALIKAN
        BIARPUN TANAH 1 BUMI INI MILIK KITA TAPI KE KUBUR JUGA KITA

        YA ALLAH SWT
        KAU MAHA PEMAAF
        MAHA SUKA MEMAAF
        AMPUNLAH DAKU HAMBA-MU
        IBUBAPAKU DAN SEMUA MAKHLUK ISLAM-MU SAUDARA HAMBA
        Like · Reply · 1 · Friday at 12:13pm



      View 1 more comment
    • Muhammad Azri Syazwan Aamiin,aamiin,aamiin ya Rabbal Alamin
      Like · Reply · 1 · Friday at 8:49am via mobile
  12. Like ·  · 




0 comments:

Post a Comment

 
;