Sunday 7 April 2013

KOLEKSI NOVEL PUISI CINTA DEMI-NYA (208) WARKAH UNTUK PERDANA MENTERI MALAYSIA KE-6





WARKAH UNTUK PERDANA MENTERI MALAYSIA KE-6

Bismillahirahmanirrahim
Assalamualaikum wr wb
YAB Datuk Sri Najib yang dihormati lagi disanjungi

Terima kasih kerana sudi meluangkan masa
membaca karya-karya saya yang bersiaran di wall
Datuk Sri ...

Jasa dan semai bakti Datuk Sri kepada ibu pertiwi
dan rakyak 1Malaysia amat saya terharu sekali
saya bersyukur kepada Allah Azzawajallah
mengurniakan seorang Perdana Menteri yang benar ikhlas berbakti dan memahami denyut nadi rakyat 1Malaysia...

Keikhlasan datuk sri itu mengundang ilham saya untuk mengarangkan pantun gurindam puisi syair untuk datuk sri.

Tujuan saya menulis mahu berkongsi ilham saya dengan semua rakyat 1Malaysia agar mereka tahu bertapa bertuahnya memiliki seorang pemimpin yang berjiwa rakyat.

Sudah lima orang perdana menteri memerintah Malaysia ..ketika
pemerintahan datuk sri sebagai PM ke-6 barulah semua rakyat Malasyia benar-benar mendapat perhatian daripada seorang Perdana Menteri dengan memberi pelbagai bantuan kepada rakyat 1Malaysia. Itu yang membuatkan saya benar-benar terharu dengan ketulusan hati datuk sri pada semua rakyat 1Malaysia.

Saya benar yakin jika seorang Perdana Menteri sanggup turun padang bersusah payah demi rakyat tercinta sedangkan dia boleh bersenang lenang tapi itu tidak difikirkan...yang difikirkan adalah kepentingan dan kesejahteraan rakyat 1Malaysia.
Jika Perdana Menteri bersikap berkhidmat untuk rakyat...pastilah semua menteri kabinet dan YB-YB demikian juga...Ini barulah dikatakan Produk Pemimpin Klon 1Malaysia...semua rakyat tak ada masalah lagi...semuanya boleh tersenyum hidup di bumi bertuah Malaysia ini In Shaa Allah.

Tapi yang menjadi masalahnya sekarang semua penghianat di wall datuk seri ini hendaklah dihapuskan...jika di luar sana memanglah sukar...kita tak tahu siapa yang penghinat negara.....di wall datuk sri pasti boleh tahu....jadinya saya mohon datuk seri pantau setiap apa yang dipos dan ditulis oleh penghinat negara...jika dibiarkan berlakulah kucar kacir perang saraf yang tak akan padam sampai bila pun.

Nama-nama mereka itu disimpan untuk perhatian dan mereka disekat daripada menyiarkan pos yang berbaur penghinatan kepada negara.

Mereka itu ibarat API SEMASA KECIL MENJADI KAWAN BILA BESAR MENJADI LAWAN! makanya mereka yang sengaja mahu merosakkan wall datuk sri yang terang-terang mahu membela dan berbakti kepada rakyat diperlekehkan. Jika dibiarkan akan menjadi barah kerana kehadiran mereka seperti duri dalam daging.

Saat-saat genting menjelang PRU ini rakyat tidak mahu mendengar kata-kata hina menghina kutuk mengutuk kerana rakyat telah muak dan jemu. Yang rakyat mahukan PEMPIMPIN MALAYSIA MENGUTAMAKAN KEPENTINGAN RAKYAT SUARA RAKYAT DIDENGARI BUKAN DIBAKUL SAMPAHKAN...itu kehendak rakyat...In Sha Allah saya yakin mana-mana parti yang ingin menang mesti dengar suara-suara rakyat...kerana suara rakyat adalah penentu kemenangan sesebuah PARTI MEMERINTAH.

Jika hendak berkempen boleh...tapi pastikan jangan ada sepanduk-sepanduk menggunakan bahasa negatif bila dibaca oleh rakyat amat merendahkan taraf budi bahasa rakyat Malaysia yang penuh dengan sopan santun.

MENANGLAH DENGAN BERBAHASA SANTUN MEMENTINGKAN KEUTAMAAN RAKYAT ...itu yang rakyat mahukan bertanding dalam suasa harmonis...semuanya hendak keluar mengundi dengan hati yang tenang dan aman tanpa ada rusuhan kaum .

Jika adanya rusuhan tika hari mengundi ...amat malanglah kerana segala cita-cita yang murni untuk rakyat terkubur begitu saja.

Bagaimana kita hendak membina negara yang maju dan cemerlang jika negara kita tidak aman dan pastilah pihak musuh akan mengambil kesempatan untuk mengambil alih negara kita. Adakah ini yang kita mahukan...hidup sentiasa dalam kucar kacir?

Sebelum terjadinya Malaysia ini ke ambang kehancuran...segeralah kita berubah dari sekarang...berganding bahu untuk mencemerlangkan rakyat Malaysia disokong oleh Pemimpin Berjiwa Rakyat .Memimpin bukan untuk kepentingan sendiri tetapi kerana AGAMA BANGSA & NEGARA. In Shaa Allah Negara kita akan aman sejahtera dalam mengecapi nikmat KEMERDEKAAN untuk dihadiahkan kepada generasi yang akan datang.

Moga datuk sri dan seluruh rakyat 1Malaysia terus maju jaya
aman bahagia sehingga nafas terakhir dalam perjuangan demi
AGAMA BANGSA DAN NEGARA. In Shaa Allah Aamiin.

"AKU JANJI PADA RAKYAT 1MALAYSIA BAHAWA BUMI BERTUAH MALAYSIA INI RAKYATNYA MENJADI KEUTAMAANKU UNTUK BERBAKTI DAN IBU PERTIWI DALAM AMAN SEJAHTERA JANJI DITEPATI"

KURA-KURA DALAM PERAHU,
PURA-PURA BUAT TAK TAHU;
SUDAH TIBA MASANYA PRU,
KUASA RAKYAT SEBAGAI PENENTU.

RAKYATLAH YANG MENENTUKAN KE MANAKAH MAHU DIBAWA
MALAYSIA INI....PASTINYA MAHU AMAN BAHAGIA DUNIA AKHIRAT
IN SHAA ALLAH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.

Luahan hati Rakyat Malaysia,
RATU RIMBA NIAGARA
PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA
MALAYSIA INDONESIA BRUNEI SINGAPURA THAILAND
7 April 2013 
Like · 
  • 2 people like this.
  • Jerung Gergasi Saya agak terkejut dengan statment ini, rupa2nya kat dalam wall dato seri ni ada banyak pengkhianat, ish2 ni serius ni
  • Waja Timur Bila tak dapat jadik kroni.. Jadik pengkhianat la jawabnye
  • Rimbawarna Jnr Adakah menyatakan sesuatu yang benar itu di panggil pengkhianat?
  • Waja Timur Pengkhianat dalam parti aje..
    9 hours ago via mobile · Like
  • Rimbawarna Jnr ya aku pengkhianat, aku ahli umno cawangan parlime bukit gantang, dun Trong...tapi aku sokong PR kerana pandangan aku PR lebih baik dari BN.Tolong panggil tv3 aku nak buat statement keluar dari Umno.
  • Ratu Rimba Niagara sekarang ini rakyat mahu fikirkan keluar mengundi...
    nak undi siapa terpulanglah kepada rakyat yang menilai parti mana yang dia sokong

    kalau nak sokong PR masuk ajelah wall PR tak yah nak buat dakyah di wall ini...
    tapi pastikan jangan memburuk-burkk
    an parti lawan
    kerana rakyat sekarang bukan tuli macam dulu
    rakyat sekarang sudah bijak membuat pilihan siapakah pemimpin yang mereka mahukan ok.
    8 hours ago · Like · 1
  • Nur Aziyati Saya setuju, x perlu la nk bising2...terpulanglah pd masing2 nk sokong sapa pun. Masalah la diarog ni, cik Ratu cuma sampaikan apa yg dia rasakan, yg korang terasa ni kenapa? betul la kata pepatah Melayu, "Siapa termakan cili, dia la terasa pedasnya"...
  • Ratu Rimba Niagara Terima kasih Nur Aziyati...kerana sudi memahami isi hati seorang rakyat Malaysia...
    Kita di wall ini saling menyatakan hasrat rakyat kepada kerajaan. Masa ini kita kemukakan pada kerajaan apa masalah rakyat yang pemimpin harus tahu....lagipun PM dan m
    enteri kabinetnya 
    akan berjanji menepati segala yagn telah dijanjikan namapun 'AKU JANJI MESTI AKU TEPATI' ini bermakna PM yakin akan segala usaha yang telah digembelingkan bersama pemimpin lain adalah semata-mata untuk kemudahan rakyat asalkan rakyat hidup sejahtera terbela dan aman damai dengan satu matlamat menghadiahkan kejayaan dan kedamaian Malaysia pada anak cucu setelah kita tiada nanti. Mana ada pemimpin yang sanggup bersusah payah demi rakyat. Tak akanlah budi yang disemai racun yang dibalas. Bukan namanya manusia itu. Membela rakyat dengan memberi pendapat yang bernas bersama pemimpin membantu rakyat... bukankah itu lebih baik daripada menengahkan isu-isu yang tiada asasnya. Lojik ke jika kita tak suka pemimpin tersebut tapi masih terhegeh-hegeh di wall pemimpin tersebut...untuk mengutuk ...seolah tak ada prinsip sendiri...sebab itu dicadangkan mana-mana yang tak suka perjuangan rakyat eloklah pakat-pakat keluar dari wall PM ini....biarlah wall PM ini wall untuk rakyat kepada pejuang Rakyat Malaysia yang bermati-matian untuk membela rakyat Malaysia. Kalau boleh Wall PM ini seperti DEWAN RAKYAT ALAMMAYA ...rakyat jelata sedang bersidang dan pengerusikan oleh PM sendiri....tapi dalam suasana harmonis. Perbezaan pendapat itu biasa tapi matlamatnya tetap sama mahukan nasib rakyat terbela dan bumi bertuah Malaysia ini Maju Aman Makmur selagi dunia ini belum kiamat In Shaa Alllah AAmiin.
  • Ratu Rimba Niagara Selama ini kita dengar menteri-menteri bersidang di dewan rakyat...
    Ini rakyat jelata sendiri boleh bersidang menyatakan masalah rakyat...tak ke baik namanya itu...
    Kalau apa yang dikemukakan rakyat disokong oleh rakyat....PM boleh pertimbangkan...untu
    k dijadikan dasar kerajaan dan dikemukakan kepada Dewan Rakyat Sebenar...maka benarlah kata PM tidak seorangpun rakyat Malaysia dibiarkan tercicir dari harus pembangunan semuanya diambil perhatian. Makanya yang anti kerajaan di wall PM ini bawalah idea anda ke parti yang anda sokong itu...bukankan itu adalah lebih baik.....masing-masing ada perjuangan mereka tersendiri bukan untuk kepentingan sendiri tapi demi rakyat tercinta....jadinya wall ini penuh dengan kata-kata semangat dari rakyat untuk PM dan PM sedia berbakti kepada rakyat bila-bila masa sahaja asalkan lojik dan bernas apa yang dikemukakan. TIADA MASALAH YANG TAK DAPAT DISELESAIKAN KECUALI MATI.
    In Shaa Allah Malaysia akan sentiasa bergerak maju seiring dengan transformasi yang telah dirangka dan dirancangkan oleh pihak kerajaan kepada seluruh rakyat Malaysia. MAJULAH RAKYAT MAJULAH NEGARA DEMI MENGGAPAI BINTANG UNTUK DIHADIAHKAN PADA GENERASI AKAN DATANG YANG MEWARISI BUMI BERTUAH MALAYSIA TERCINTA INI. IN SHAA ALLAH AAMIIN.





PEMIMPIN UTAMAKAN RAKYAT PASTI MENANG IN SHAA ALLAH AAMIIN.

Azimah Hussain Harap calon ADUN BN dpilih mereka yang betul-betul mau berkhidmat utk rakyat. Kelemahan mereka mengurus kebajikan rakyat akan mengundang kejatuhan BN. Terus maju BN.

Ratu Rimba Niagara sudah pastinya ADUN BN dipilih atas
kemampuan khidmat baktinya pada rakyat dan negara
telah terbukti cemerlang gemilang terbilang.Jika utamakan rakyat dan menepati segala yang dijanjikan pada rakyat ...BN tak akan jatuh dan akan terus maju....dan mahu...ke puncak jaya hingga ke peringkat antarabangsa.

"PEMIMPIN DAN RAKYAT
SEHATI SEJIWA
SENADA SEIRAMA
SALING BEKERJASAMA
BAGI MEMAJUKAN BUMI BERTUAH MALAYSIA TERCINTA
UNTUK DI HADIAH KEMERDEKAAN DALAM SUASANA AMAN DAN BAHAGIA KEPADA ANAK CUCU MALAYSIA TERSAYANG"

RATU RIMBA NIAGARA
7 April 2013
Like · 
www

0 comments:

Post a Comment

 
;