Sunday 7 April 2013

KOLEKSI NOVEL PUISI CINTA DEMI-NYA (206) AKU MENULIS BUKAN UNTUK MENCIPTA NAMA



Jika takut di lambung ombak... usah berumah di tepian pantai ... jika takut cemuhan , kritikan dan sindiran manusia ... usah sesekali bermimpi untuk berjaya ... jadilah katak di bawah tempurung buat selama lamanya .. MANUSIA yang takut dengan RESIKO .. sama sekali tidak akan maju ke hadapan & sentiasa ketinggalan berbanding manusia yang berani berhadapan dengan RESIKO!
1Like ·  ·  · 
  • Kumbang Segak and 48 others like this.
  • Rozinah Amin sokong sangat2x..
    4 hours ago · Like · 1
  • Rony Yusof setuju
    4 hours ago via mobile · Like · 1
  • Zaiful Nizam betoi-betoi...
    4 hours ago · Like · 1
  • Ratu Rimba Niagara SEORANG PEJUANG TAK TAKUT DILAMBUNG OMBAK
    SEBAB ITU DIA BERUMAH DI TEPI PANTAI
    CUMA PEJUANG YANG PENAKUT AJA MACAM KATAK DI BAWAH TEMPURUNG CERMIN MEMERHATIKAN SAJA MASA YANG SESUAI
    BILA ADA MASA YANG SESUAI BARU DIA BERJUANG 
    ITUPUN SEKADAR MAHU MEMBALING BATU SOROK TANGAN...
    4 hours ago · Like · 1
  • Mad Putra Zamri Hard terbaek .. 
    4 hours ago · Like · 1
  • Tengku Arief Arief kalau takut kena cemuh dok umah seal baik2..... buat pekasam......
    2 hours ago · Like · 2
  • Tengku Arief Arief seorang fighter xkn takut pabila bersuara dan membaling batu apatah lagi bermain pedang..... xperlu tunggu masa dan menyorok..... kalau nk attack dia bagi je...... betul xcikgu.......
  • Ratu Rimba Niagara BERKATA YANG BAIK-BAIK PUN KENA CEMUH..ITU SILAP KITA MEMILIH KAWAN...
    CAKAP TAK PAKAI OTAK...MAIN HENTAM KROMO SAJA....
  • Tengku Arief Arief otak memang banyak lembu pun ada otak cuma fikiran yang membezakannya..... pompuan apa tau..... cakap padai ler..... kalau xpenah berperang usah banyak berkata2.....
  • Mad Putra Zamri Hard yeah betul tu ... mad sokong ...  berpijak di bumi yg nyata ..
  • Ratu Rimba Niagara KALAU KITA DAH TAHU SILAP PILIH KAWAN...LEBIH BAIK KITA BELAH CEPAT-CEPAT...
    KERANA KATA-KATA NYA BOLEH MEMATIKAN SEMANGAT KITA. MAKANYA JIKA DUA-DUA TAK BERUBAH KEPADA YANG LEBIH BAIK...LEBIH BAIK JADILAH KATAK BAWAH TEMPURUNG SELAMANYA ...BERKATALAH SEORANG-ORANG....TAK AKAN SAPA DENGAR TERIAKAN KITA....
  • Tengku Arief Arief orang2 satera je banyak berkata2...... bahasa cantik baru org hormat...... cerita bab perjuangan tapi ape pun xtau...... nak kata fighter xjuga..... tapi bahasa kureng cantik cikit..... belajar ler jadi pejuang sastera yang bijak berkata agar orang lagi bertambah2 hormat kat kita......
  • Ratu Rimba Niagara kalau anti perempuan...jangan sebut perempuan
    dan jangan nak jadi rakan fb dengan perempouan
    ambil sajalah rakan fb perwira saja....itukan lebih baik?
  • Tengku Arief Arief siapa ler memutar belitkan fakta...... figthter harus untuk lelaki...... tapi perempuan mmg perlu bagi lelaki umpama adam dan hawa..... pejuang yang lebih kepada berkata2 dari membuat kerja.... harus ler dok umah main fb.... bahasa mau cantik ckit kalau nk orang hormat kita.... xperlulah berkias yang boleh memanaskan hati org.....
  • Ratu Rimba Niagara orang Malaysia inilah satu..tak kira lelaki perempuan dengki hianat tak habis-habis...buat baik macam mana pun dibalas najis...adakah patut kita pagi petang karangkan sastera tentang perjuangan perwira dan pahlawan negara...kita dikatakan yang bukan-bukan. Contohnya pendekar-pendekar melayu yang menjadi rakan fbku....tanyalah dia berapa banyak sudah kukarangkan perjuangan mereka yang bertemakan keperwiraan keperkasaaan mereka...like pun tidak jauh sekali hendak komen. Diamkan saja ...adakah ini yang hendak diteruskan menjadi rakan fbku? kalau tak suka dengan syair gurindam puisiku removekan saja aku menjadi rakan fbmu....berfb untuk saling menyokong perjuangan suci tapi dibalas dengan kutuk mengutuk...maaf ya saya akan tinggalkan dunia manusia ini dan pergi ke alam rimba ku yang walaupun haiwan tapi berjiwa murni ...menyesal aku mengenali manusia yang tak tahu menghargai arti perjuangan suci kerana-Nya.
  • Tengku Arief Arief nasib baik pun xkenal... pergi leh bukit belacan banyak hutan kat sana....... kalau menulis biar ikhlas xperlu nk org like atau komen... dan lagi satu undi rahsia xperlu nk komen apa2 n halau org... kerana islam itu indah..... bukan untuk berpecah belah...... takut dikomen usah menulis banyak sangat......
  • Ratu Rimba Niagara AKU MENULIS KERANA ALLAH DIA YANG BAGI AKU BAKAT MENULIS. KALAU AKU MENULIS KERANA MANUSIA SUDAH LAMA AKU JADI KAYA RAYA DAN DIKENALI RAMAI INI SEORANG RAKYAT MALAYSIA MAHUPUN INDONESIA MAHU PUN BRUNEI MAHUPUN SINGAPURA TAK MENGENALI AKU.
    HARIMAU PERAN
    G INI RAKAN FB AKU DIA YANG ADD AKU...KALAU SAPA-SAPA ADD AKU FAHAM-FAHAM SAJALAH YANG WALLNYA ADALAH TEMPAT AKU BERKARYA DAN WALL AKU ADALAH TEMPAT DIA MEMBERI KOMEN ATAS KARYA-KARYA YANG AKU SIARKAN. INI TIDAK KUSIARKAN DI WALLNYA KAWAN DIA PULAK YANG ELOK MENGUTUK AKU....LEBIH2 DENGKI KE...DAN HARIMAU PERANG LANGSUNG TAK LIKE ATAU KOMEN KARYA-KARYA AKU...SAMA AJE DENGAN RAKAN FBKU YANG BERGELAR PAHLAWAN ....AKU TENGAH FIKIR-FIKIR ADAKAH DIA LAYAK MENJADI RAKAN FBKU LAGI....KALAU AKU HATI KERING SEPERTI HATINYA PADA PERJUANGANKU... AKU PUN AKAN PERGI DARI FBNYANYA DAN TAK AKAN ADA KARYA-KARYA AKU LAGI BERSIARAN DI MANA-MANA WALLNYA OK SEBELUM ITU AKU MINTA MAAF BANYAK-BANYAK PADA HARIMAU PERANG. UNTUK PENGETAHUANMU HARIMAU PERANG AKU TERIMA KAMU MENJADI RAKAN FBKU KERANA KAMU MENGGUNAKAN NAMA HARIMAU PERANG...MOGA-MOGA KAULAH PEJUANG SASTERAKU TAPI TIDAK RUPANYA....DAN AKU TERIMAMU SEBAGAI RAKAN FBKU BUKAN KERANA KAMU BER PANGKAT DATUK...
  • Tengku Arief Arief pangkat dan gelaran tiada erti kerna kita pergi bukan dengan membawa pangkat atau harta...... kalau tidak kerana datuk2 kita yang pergi menuntut kemerdekaan..... kita tidak lagi merdeka sehingga kini cik ratu...... untuk pengetahuan cik ratu atuk saya salah seorang yang ke Landon menuntut kemerdekaan mewakili salah seorang sultan2 ditanah melayu..... jadi saya faham benar erti pejuangan...... maaf kalau tersilap kata.... tetapi kita tidak perlu untuk menunggu like atau komen dari rakan2 asalkan kita ikhlas pabila menulis sesebuah karya.... kerana kita bebas untuk berkata2.... janganlah mengelar diri ratu kalau takut dikomen..... dan sastera itu indah, dan tiada bahasa kesat yg keluar dari penulis yg boleh menguris hati org yg membaca...... belajarlah dari ramlee awang mursid kalau nk berkarya dan bukan menghentam org disana sini.... kerana kita seagama..... dan atuk saya juga xpernah minta disanjung dan dipuji ketika hayatnya.....
  • Tengku Arief Arief kalau ada bakat usahlah memuji diri sendiri... biarlah org yang menilai bakat kita....... kerana kata dari cik ratu boleh membuat terguris hati yang membaca....... kalau bukan berdarah raja usahlah kita mengelar diri ratu..... kerana kami dari kerabat kedah pun tidak minta dipanggil tengku atau ape2.... jadi jangan berbangga diri atas kelebihan yang diberi terhadap diri..... bersyukurlah dengan kelebihan anda........ ingat lah gelaran tidak membawa ape2 erti......
  • Ratu Rimba Niagara kita bukan bincang untuk disanjung atau dipuji...kita bincang rakan fb ku seorang pejuang sasteraku...tapi dia lupakan akan menjaga hati kawannya itu saja..aku membuka akaun fb untuk mencari rakan fb yang sanggup menjadi obor api perjuanganku dan perjuangan diapun aku sokong...semampu dayaku...ini tidak...sepi menyepi....kalau rakan-rakan dia tak like karya aku , aku tak kisah kerana mereka bukan rakan fbku...lantak pi lah....ini tidak rakan-rakan dia kutuk macam aku ini robot tak punya perasaan. Aku sejujurnya terlalu kecewa dengan Harimau Perang bersama dengan rakan-rakan fbnya yang suka melukakan hati sasteraku. Sebelum aku pergi...aku akan maafkan semua dan setelah aku pergi masih mengatakan karya-karya aku yang berada di mana-mana di alam maya ini...aku akan maafkan juga tapi ingat di akhirat nanti aku akan tuntutnya walaupun sebaris ayat yang ditujukan semata untuk menyakitkan hati aku....kalau nak jadi muflis akhirat silakan kutuk karya-karya aku kerana aku menulis kerana-Nya DIALAH yang memberi aku ilham berkarya tanpanya sebaris ayatpun aku tak boleh menulis. Sejujurnya aku sungguh terluka berada lebih lama di wall harimau perang. Moga ketiadaan aku nanti kalian semua pejuang-pejuang yang bergelar pendekar...terus berjuang tanpa melukakan hati sesiapa....moga perjuanganmu ada nilaian di Sisi Allah Taala. AAmiin.
  • Tengku Arief Arief terima kasih dan bukan hajat untuk bertelagah moga bertemu dilain masa........ Allah S.W.T yg menentu dosa dan pahala kita bukan umatnya yang boleh menentukan sifat menghukum.... kerana itu hak Allah S.W.T...... bukan kita yang boleh menentukan muflis umatnya ....... kerana Dialah yang mengaturkan segalaNya bagi kita.....
    26 minutes ago · Like · 1
  • Harimau Perang La... nape ni Ratu Rimba Niagara ?.. nape ni Datuk Paduka Tengku Arief Arief..relex relex..cool..salah faham je ni..peace
  • Tengku Arief Arief ok... xdehal ler..... cuma hak bersuara hak kami betul........


(PETIKAN DARIPADA WALL HARIMAU PERANG)
7 April 2013
WWW

0 comments:

Post a Comment

 
;