Sunday 1 December 2013

CINTA AKU PADA ALLAH SWT TIDAKLAH SEHEBAT RABIAHTUL ADAWIYAH TAPI MENJADI WANITA SOLEHA PUN SUDAH MEMADAI BAGIKU YA ALLAH AAMEEN







UKHUWAH SYURGA MEWANGI DI HATI
    • UKHUWAH SYURGA MEWANGI DI HATI

      DALAM HATI ADA TAMAN,
      TAMAN KASIH BERBUNGA IMAN,
      NIAT HATI MENCARI TEMAN,
      TEMAN BAIK LAGI BERIMAN.

      TEMAN BAIK LAGI BERIMAN,
      MENGANGGAP TEMAN AHLI SYURGA,
      BILA BERKATA MENDATANGKAN IMAN,
      ITU LAMBANG TEMAN BERHATI SYURGA.

      SESAMA KITA MENGANGGAP AHLI SYURGA,
      ADAP DAN SANTUN BILA BERBICARA,
      KEPADA SEMUA SILATURAHMI TERJAGA,
      TERPADAMLAH SEGALA DENDAM MEMBARA.

      SUASANA SYURGA INDAH SEKALI,
      TIADA TANDINGAN DI DUNIA INI,
      AHLI SYURGA SENTIASA MENSYUKURI,
      MENDAPAT NIKMAT YANG ALLAH BERI.

      AHLI SYURGA SENTIASA MEMBERI SALAM,
      SALAM SEJAHTERA SESAMA AHLI,
      SENYUMAN TERUKIR KEINDAHAN SALAM,
      MEMBERI MENJAWAB SALAM KEHEBATAN SYURGAWI.

      AHLI SYURGA TIADA BERPERASANGKA,
      SALING HORMAT MENGHORMATI MENJAGA HATI,
      PADAH MENGUNDANG JIKA SUKA PRASANGKA,
      AKAN TERJADI SALING MENYAKITI HATI.

      BILA HATI SALING MENYAKITI,
      PASTI UKHUWAH RETAK SERIBU,
      HILANG SEGALA BAIK DAN BUDI,
      MASYA-ALLAH RUGINYA JIKA BEGITU.

      SEMUANYA LAYAK MENJADI AHLI SYURGA,
      ASALKAN ADA SIFAT-SIFAT YANG ALLAH SUKA,
      MARILAH KITA BERAZAM MENJADI AHLI SYURGA,
      SALING MENTARBIYAH AGAR SYURGA PUN SUKA.

      AHLI SYURGA SUKA MEMBERI SALAM,
      AHLI SYURGA SUKA SALING BERMAAFAN,
      AHLI SYURGA SUKA SEGALA AMALAN,
      AMALAN SOLEH YANG ALLAH NILAIKAN.

      KU BERI SALAM PADA SEMUA,
      AHLI SYURGA YANG ADA DI DUNIA MAYA,
      KUMOHON MAAF PADA SEMUA,
      ATAS SEGALA KEKHILAFANKU DI DUNIA MAYA.

      "IZINKAN AKU MENJADI RATU PUJANGGA DI HATIMU'

      DENGAN INGATAN TULUS IKHLAS DARIPADA,

      SAHABAT DUNIA AKHIRATMU
      RATU RIMBA NIAGARA
      PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA
      MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND
      23 Muharram 1435H
      27 November 2013M
    • IZINKAN KUBAWA KASIH SAYANGMU SAMPAI SYURGA

      AKU BUKAN SEORANG RATU
      AKU CUMA RATU PUJANGGA
      RATU PUJANGGA HATIMU
      SETIA BERPUJANGGA
      ANDAI KAU SUDI TERIMA HADIAH
      PUISI YANG KUKARANGKAN
      AMATLAH KU HARGAI
      SEUMUR HIDUPKU
      SELAGI NAFAS TAK TERHENTI
      IN SHAA ALLAH BERPUJANGGA
      ANDAI NAFASKU TERHENTI
      TELAH KUBINGKAIKAN PUISI-PUISI INDAHKU DI HATIMU
      AGAR KAU TAHU BETAPA AKU CINTA DAN SAYANG AKAN KAMU
      SEHINGGA DI SYURGA KUBAWA KASIH DAN SAYANGMU
      MOGA KITA BERTEMU DI SYURGA MENYAMBUNG PERSAUDARAAN DEMI-NYA INI
      IN SHAA ALLAH AAMIIN

      RAKAN ALAMMAYAMU YANG SUKA BERPUJANGGA
      RATU RIMBA NIAGARA
      PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA
      MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND
      23 Muharram 1435H
      27 November 2013M
YA ALLAH AKU MAHU MATI DALAM FISABILILLAH
MAKANYA BEBASKANLAH BEBANAN HUTANGKU
KERANA AKU KHUATIR HUTANGKU MEMBUATKAN
ROH KU BERADA DIPERSIMPANGAN TERGANTUNG
TIADA DITENTUKAN ARAH KE SYURGA 
ALLAHU AKBAR ...
MAKANYA BEBASKAN AKU DARIPADA SEBARANG
BEBANAN HUTANG YANG MENYEKAT ROHKU NANTI
KE SYURGA FIRDAUSI
AAMIIN AAMIIN AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
Aamiin Allahumma Aamiin.. — with Andhiien Raginamėgstamiausia PheLovvchiie and 50 others.



    • YA ALLAH AKU MAHU MATI DALAM FISABILILLAH
      MAKANYA BEBASKANLAH BEBANAN HUTANGKU
      KERANA AKU KHUATIR HUTANGKU MEMBUATKAN
      ROH KU BERADA DIPERSIMPANGAN TERGANTUNG
      TIADA DITENTUKAN ARAH KE SYURGA 
      ALLAHU AKBAR ...
      MAKANYA BEBASKAN AKU DARIPADA SEBARANG
      BEBANAN HUTANG YANG MENYEKAT ROHKU NANTI
      KE SYURGA FIRDAUSI
      AAMIIN AAMIIN AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
      Aamiin Allahumma Aamiin.. — with Andhiien Raginamėgstamiausia PheLovvchiie and 50 others.

    • CINTA AKU PADA ALLAH SWT TIDAKLAH SEHEBAT RABIAHTUL ADAWIYAH
      TAPI MENJADI WANITA SOLEHA PUN SUDAH MEMADAI BAGIKU YA ALLAH AAMEEN
      Assalaamu'alaiykum warahmatullaahi wabarakaatuh.... #SHDPH . — with Aisyah Putry and 50 others.

    • SAHABAT SUDILAH SEDIAKAN AKU JAMBATAN KE SYURGA'

      sahabat dunia akhiratku...
      kau kukasihi dunia akhirat
      biarpun aku tidak setaraf denganmu...Continue Reading
      Assalaamu'alaiykum warahmatullaahi wabarakaatuh.... #SHDPH . — with Lasmy Apriliant Chemhye Sweet and 48 others.

    • SAHABAT SUDILAH SEDIAKAN AKU JAMBATAN KE SYURGA'
      'SAHABAT SUDILAH SEDIAKAN AKU JAMBATAN KE SYURGA'

      sahabat dunia akhiratku...
      kau kukasihi dunia akhirat
      biarpun aku tidak setaraf denganmu
      bagaikan langit dengan bumi
      kau berdarjat aku tidak
      kau berharta aku tidak
      kau pandai aku tidak
      kau ada segala pesona dunia aku tidak
      kau cantik aku tidak
      kau ganteng aku lagilah tidak
      semuanya tidak tidak tidak
      kerana tidak kesempurnaanku
      dibandingkan kamu
      sejujurnya
      aku malu teramat malu
      untuk menjadi kawanmu
      jauh sekali sahabatmu
      siapalah aku untuk
      menjadi sahabatmu
      untuk berkomunikasi denganmu
      walaupun di alammaya
      aku jadi kelu
      khuatir bahasa yang kututurkan
      tidak setaraf denganmu
      tapi kerana mahu bersastera
      mahu memahami duniamu
      duniamu itu
      mahu kujadikan bahan sasteraku
      maka kupecahkan tembuk kekeluan itu
      tanpa memikirkan aku siapa engkau siapa
      jika tidak berkenan di hatimu maafkan aku
      sastera membuatkan aku
      memberanikan diri berkomunikasi denganmu
      andai komunikasiku
      kau rasa tidak selari denganmu
      tak apa aku faham
      andai kau removekan aku
      aku sedia memaafkanmu
      kau maafkan aku juga

      jadi jangan kau bilang
      aku mahu berkawan
      denganmu
      kerana kau sempurna semuanya
      aku bukan pentingkan apa yang kau miliki
      yang aku penting keikhlasanmu
      menerima aku apa adanya aku sebagai sahabatmu

      sahabat yang aku dambakan
      walaupun cuma di alammaya
      dia mesti ingatkan aku tentang akhirat
      akhirat lebih penting dari dunia sementara
      dia tidak akan biarkan aku hanyut dihayutkan arus dunia
      yang tidak pernah ehsan padaku

      aku tidak mahu
      bila di hari akhirat nanti
      aku menggigit jari
      aku menyesal
      sesalan yang tidak bermakna lagi
      kenapa aku kawan yang menjerumuskan aku
      ke dalam api neraka
      di akhirat
      aku aku engkau engkau
      yang penting aku hendak selamatkan diriku dari api neraka
      aku meratapi nasib malang
      malang berkawan denganmu
      berkawan denganmu aku terima nasib secelaka ini
      nasib yang tak boleh diubah-ubah lagi
      berkawan denganmu
      menjerumuskan aku ke api neraka
      bukan mengajak aku ke Syurga

      sahabat....
      sekarang pilihan ada di tanganmu
      andai kamu rasa aku layak menjadi sahabatmu
      sudi dan sentiasa sudi membimbing aku ke arah akhirat
      ku merayu sudilah terima aku menjadi sahabat dunia akhiratmu

      sahabat ....
      andai kau rasa aku tiada layak menjadi sahabatmu
      kerana aku tidak sebaikmu sesempurna imanmu
      tinggalkanlah aku
      biarlah kita saling tak mengenal di dunia ini
      daripada kita salah menyalah di akhirat nanti
      kau menyesal menjadi sahabatku
      aku menyesal menjadi sahabatmu
      dua-dua menyesal
      sekarang biarlah dua-dua tak menyesal
      dua dua tidak salah menyalah sesama sendiri

      sahabat...
      andai kau sudi terimaku sebagai sahabat dunia akhiratmu
      tahu apa tanggungjawabmu atas persahabatan ini
      kukirimkan sejambak mawar merah
      yang kupetik di 'TAMAN SUFI'
      aku yakin kaulah sahabat dunia akhiratku
      menyelamatkan aku di dunia
      menyelamatkan aku dari huru hara hari Akhirat
      kaulah sahabat sejatiku
      yang sudi menyediakan aku
      JAMBATAN KE SYURGA
      Aamiin Aamiin Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin

      Dengan Harapan Setinggi Awan Di Langit Ke Tujuh,

      Sahabat dunia akhiratmu andai kau sudi
      kulamarmu menjadi sahabatku dengan kalimah Bismillahirrahmanirrahim.

      Ratu Rimba Niagara
      23 Muharram 1435H
      27 November 2013M
    • KEPERCAYAAN BIARPUN TERPECAH
      PARUT LUKANYA TETAP ADA
      TAPI BILA FIKIRKAN HURU HARA HARI AKHIRAT
      TERUS HILANG PARUT LUKANYA DENGAN MEMBERI KEMAAFAN
      Assalaamu'alaiykum warahmatullaahi wabarakaatuh.... ~ Kepercayaan itu seumpama ...See More
    • YA ALLAH ANDAI BINTANG DI LANGIT KE TUJUH YANG INGIN KUGAPAI ITU BOLEH MEMBAHAGIAKAN SEMUA HAMBA-MU IZINKAN AKU MENGGAPAINYA AAMEEN'



    • SELAGI DEKAT KITA MENCINTAI-NYA
      KITA AKAN TERUS DI UJI DAN DIUJI
      SAMADA KITA BENAR IKHLAS MENYINTAI-NYA
      ANDAI SUDI SUSAH SENANG BERSAMAKU KERANA ALLAH TAALA
      AYUH KITA TERUSKAN NIAT IKHLAS KITA DALAM MENUJU CINTA-NYA
      A DRIVE THROUGH BEAUTIFUL NORWAY.. — withBunda Ratu Negari I and 19 others.
    • KAU SUDAH CURI HATIKU
      LALU KUKUNCI HATIKU HATIMU
      BILA SUDAH TERKUNCI
      KAU PINTAKU LEPASKAN CINTAMU
      ADUH! RASA TAK SANGGUP BERPISAH DENGANMU
      DEMI KEBAHAGIAANMU KU LEPAS KAU PERGI
      BERSAMA DIA YANG KAU CINTA
      TAK PERLU KUMERAYU LAGI
      PADA YANG TAK SUDI
      SEPILAH AKU DI AWAN TERPILU
      TANPA CINTAMU LAGI


    • Tiada kata setampan budi kuhargai kekanda...
      terima kasih kerana sudi melamar cintaku di awan terpilu kekanda
      kau satu dalam seribu sejujurnya mencintaiku kekanda
      hehehe

      'SELAMAT HARI ULANG TAHUN KELAHIRAN MOGA SUKSES DUNIA AKHIRAT'
      Tiada kata secantik bahasa untuk ku puji adinda.. Tiada gambar secantik lukisan...See More
    • ADAKAH CINTA KITA HANYA MIMPI
      JIKA MIMPI BIARLAH IA SEPI DI AWAN TERPILU ye
      hehehe


    • SAHABAT DUNIA AKHIRATKU SUDILAH SEDIAKAN JAMBATAN KE SYURGA UNTUKKU ANDAI KAU SUDI TERIMA AKU SEBAGAI SAHABAT DUNIA AKHIRATKU


    • MOGA SENYUMANMU SEIKHLAS HATIMU
      Selamat petang.......... :)
    • Andai kau takdir cintaku aku redha dalam iman
      In Shaa Allah Aameen
    • ANDAI ITU TELAH TERSURAT DI LAUHMAHFUZ
      KUIMANI DALAM TAWAKAL DAN PASRAH IN SHAA ALLAH AMIIN
      Hanya padamu ku berserah segalanya... Tuhan itu maha adil.. aku diberikan khabar gembira pagi tadi.. khabar yg bakal merubah segalanya.. aku menunggu masa dan ketika khabar gembira itu bertukar menjadi kenyataan.. aamiinn..
    • SIAPAPUN KAMU KAU TETAP SAHABAT DUNIA AKHIRATKU AAMEEN
      SIAPAPUN KAMU KAU TETAP SAHABAT DUNIA AKHIRATKU AAMEEN

      Sahabatku yang berdarjat Bangsawan diRaja Anesultan Sulthan...

      Terima kasih atas kesudiaan sapaan yang dinantikan sejak lama...
      tahukah kau sahabatku
      aku terlalu kangen dengan persahabatan yang pernah terbina dulu
      kau selalu menyapa karyaku dan tak jemu memberi dorongan kepadaku
      bila aku kecewa dalam perjuanganku
      kaulah yang sudi membangkitkan semangat
      aku teruja dengan dunia sasteraku
      apabila rakan fbku
      sudi dan sentiasa sudi memberi dukungan/sokongan pada perjuanganku
      kusangkakan panas hingga ke petang
      rupanya hujan di tengah hari
      kau tidak lagi menyapa karyaku
      bilamana ku pergi ke wallmu
      kau masih tidak sudi menyapa
      seolah aku ini tiada wujud sebagai rakan fbmu
      kerana aku tidak mahu hampa
      barangkali aku tidak setaraf denganmu
      barangkali aku bukan sahabat sejatimu
      aku bawa diri
      memutuskan tidak mahu lagi menantikan sapaan yang hampa
      aku pun undur diri darimu
      agar aku tidak menyusahkan kau lagi
      biarlah kau berkawan dengan setaraf dan sedarjat denganmu
      biarlah aku kesendiriaan dengan sasteraku sendiri
      dan untuk pengetahuaanmu
      sehingga sekarang ini rakan fbku boleh dihitung dengan jari
      bukan aku tidak mahu berkawan ramai
      tapi aku tidak mahu
      melukakan hati sesiapa dan mengharapkan hadirnya rakan sejati
      sedangkan aku juga tidak dapat menjadi rakan sejatinya
      dia tidak dapat menjadi rakan setiakawanku
      aku tidak dapat menjadi rakan setiakawanya
      dia ada sebab tertentu untuk tidak mahu menjadikan aku sahabat sejatinya
      barangkali dia sibuk dengan kerjayanya
      makanya aku amat memahaminya
      dan dia jua perlu memahamiku
      kerana aku hanya mahu mereka yang hadir sebagai rakan fbku
      hanya yang sudi merealitikan cita-cita sasteraku...
      ini like dan komentar pun tidak
      gimana mahu merealitikan cita-cita sasteraku
      itulah matlamat aku mahu menjadikan mereka rakan fbku
      moga kau faham sahabatku
      bukan sengaja aku mahu jadi begini
      tapi inilah kehendakku
      yang mana aku tidak mahu menyusahkan sesiapa
      dalam memburu cita-citaku
      itu cuma yang menjadi rakan fbku saja
      ini tidak bererti aku memilih kawan
      di group dan di alammaya semuanya kawanku
      kawan saudara seislamku
      aku tiada niat di hati ini untuk sama sekali
      memutuskan silaturrahim
      kerana Syurga bukan tempat untuk si pemutus silaturrahim
      nauzubillah
      moga dengan terus terangku ini kau dapat memahami keadaan aku
      di fb rakan seperjuangan dunia akhiratku sebagai perealiti cita-citaku
      di group dan di alammaya sebagai saudara seisalamku tempat aku berbagi ilmu
      dunia akhirat yang Allah swt kurniakan.
      Makanya andai selama ini sikapku telah melukakan dan menyakiti hatimu
      tolong maafkan daku...izinkan aku berkarya dengan tenang setelah mendapat kemaafan darimu sahabatku YM ANESULTHAN SULTAN

      "SIAPAPUNMU DI ALAMMAYA KITA TETAP SAHABAT DUNIA AKHIRAT AAMEEN"

      SAHABAT ALAMMAYAMU
      RATU RIMBA NIAGARA
      23 Muharram 1435H
      27 November 2013M
    • KEBAHAGIAAN MENANTIMU DI PINTU SYURGA

      matamu memukau
      hingga aku jadi galau
      merindui engkau
      mencintai engkau
      ku sepi tanpa engkau
      waduh gimana ini ada yang mahu melamarmu
      jangan tunggu lama-lama
      terima sajalah dinda
      demi kebahagiaanmu
      kudoakan
      kau membuat pilihan
      selepas istikarahmu
      dialah calun bidadaramu
      yang memberikan
      kunci pintu Syurga seikhlas hati
      dalam redhonya ada redha Allah
      bercinta sampai Syurga
      kebahagiaan menantimu di Pintu Syurga
      Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin

      'KEBAHAGIAANMU MENANTI DI PINTU SYURGA'

      KARYA RATU RIMBA NIAGARA
      23 Muharram 1435H
      27 November 2013M
      (Karya Dikarangkan Istimewa Untuk Seorang Sahabat Seperjuanganku Bunda Ratu Negari 1)
      • Al-Maleeq Faisal waduh2.... rasa tersentuh.. bagai ada persamaan dgn Cinta bertemu di Masjidil Nabawi... jalan cerita seakan akan...Si gadis memohon petunjuk disana selepas solat istikarah diberikan gambaran ttg jodoh yg bakal diketemukan.. Dgn izin Allah selepas 3 tahun kemudian sigadis bertemu dgn si jejaka dan akhirnya berpacaran... Hanya menanti saat ijab kabul andai dizinkan saat dan ketikanya oleh Allah swt..
      • Ratu Rimba Niagara ANDAI ITU TELAH TERCATAT DI LAUHMAHFUZ
        SYUKURKU DALAM SUJUDKU
        MOGA JAMBATAN KE SYURGA
        ...See More
      • Ratu Rimba Niagara SELAMAT MENYAMBUT ULANG TAHUN KELAHIRAN BUAT AL-MALEEQ FAISAL PADA 23 MUHARRAM 1435H BERSAMAAN 27 NOVEMBER 2013M

        Selamat menyambut ulang tahun kelahiran buat Al-Maleeq Faisal

        moga kau berjaya dan bahagia dunia akhirat Aameen
        tiada apa hendak kulafazkan padamu kekanda
        cuma lafaz syurkur pada-Nya sebanyak-banyak-Nya
        kurniakan kekanda untuk dinda cintai seumur hidup
        sampai Syurga kita bercinta
        siapa sangka buah cempedak jadi nangka
        dalam gurauan senda di alammaya yang bisu ini
        kita saling jatuh cinta
        bukan cinta pandang pertama
        tapi cinta atas Perancangan Dari Ilahi
        pertemuan kita bukan tidak disengajakan
        tapi disengajakan-Nya
        agar kita boleh befikir dengan redha bahawa
        sudah Dicatat cinta kita di Lauhmahfuz
        sejak Azali lagi 
        dinda diciptakan untuk kanda cintai
        dindalah Hawa yang Allah Azzawajallah ciptakan untukmu kanda 
        agar kanda tidak sepi kesendiriaan menjalani hidup ini
        bukan istana indah 
        bukan intan berlian 
        yang dimahukan dari kanda
        cukuplah sekadar menumpang kasih 
        dari kanda sejujur ikhlas mencintai dinda kerana Allah Taala
        sanggup memberikan Kunci Pintu Syurga pada dinda
        seikhlas hati 
        meredhai hidup dan mati dinda
        andai itulah niat ikhlas di hati kanda
        menjadikan dinda permaisuri kanda
        dinda menunggu dengan pasrah
        jika lamaran kanda itu cumalah sekadar puisi 
        dinda juga redha
        kerana setiap yang hadir di wall sastera dinda
        semuanya menjadi bahan sastera untuk dinda kongsikan kepada
        pembaca alammaya...
        inilah kisah cintaku yang asli 
        andai Allah kata KUN FAYAKUN
        itulah cinta dalam KETENTUAN-NYA YANG AKU IMANI

        Sempena hari kelahiranmu
        Siapapun pilihanmu jika bukan aku
        Ku doakan kau bahagia
        Kerana bagiku aku hanya percaya 
        CINTA DALAM KETENTUAN-NYA
        CINTA DALAM REDHA ILAHI YANG KUNANTIKAN 
        DI BAYU MEGA SENJA KU PASRAH MENANTI

        "SELAMAT HARI KELAHIRAN BUAT YANG TERISTIMEWA BAKAL BIDADARAKU AL-MALEEQ FAISAL ANDAI ITU TAKDIR CINTAKU"

        YANG MENANTI KETENTUAN CINTA ANUGERAH ILAHI
        RATU RIMBA NIAGARA
        23 Muharram 1435H
        27 November 2013M
        (SELAMAT HARI KELAHIRAN UNTUK AL-MALEEQ FAISAL MOGA MENJADI JUTAWAN DUNIA AKHIRAT DAN BAHAGIA DUNIA AKHIRAT BERSAMA BIDADARI PILIHAN ALLAH UNTUKMU SYUKURI AAMEEN)
      • Ratu Rimba Niagara
    • SELAMAT MENYAMBUT ULANG TAHUN KELAHIRAN BUAT AL-MALEEQ FAISAL PADA 23 MUHARRAM 1435H BERSAMAAN 27 NOVEMBER 2013M

      Selamat menyambut ulang tahun kelahiran buat Al-Maleeq Faisal
      moga kau berjaya dan bahagia dunia akhirat Aameen
      tiada apa hendak kulafazkan padamu kekanda
      cuma lafaz syurkur pada-Nya sebanyak-banyak-Nya
      kurniakan kekanda untuk dinda cintai seumur hidup
      sampai Syurga kita bercinta
      siapa sangka buah cempedak jadi nangka
      dalam gurauan senda di alammaya yang bisu ini
      kita saling jatuh cinta
      bukan cinta pandang pertama
      tapi cinta atas Perancangan Dari Ilahi
      pertemuan kita bukan tidak disengajakan
      tapi disengajakan-Nya
      agar kita boleh befikir dengan redha bahawa
      sudah Dicatat cinta kita di Lauhmahfuz
      sejak Azali lagi
      dinda diciptakan untuk kanda cintai
      dindalah Hawa yang Allah Azzawajallah ciptakan untukmu kanda
      agar kanda tidak sepi kesendiriaan menjalani hidup ini
      bukan istana indah
      bukan intan berlian
      yang dimahukan dari kanda
      cukuplah sekadar menumpang kasih
      dari kanda sejujur ikhlas mencintai dinda kerana Allah Taala
      sanggup memberikan Kunci Pintu Syurga pada dinda
      seikhlas hati
      meredhai hidup dan mati dinda
      andai itulah niat ikhlas di hati kanda
      menjadikan dinda permaisuri kanda
      dinda menunggu dengan pasrah
      jika lamaran kanda itu cumalah sekadar puisi
      dinda juga redha
      kerana setiap yang hadir di wall sastera dinda
      semuanya menjadi bahan sastera untuk dinda kongsikan kepada
      pembaca alammaya...
      inilah kisah cintaku yang asli
      andai Allah kata KUN FAYAKUN
      itulah cinta dalam KETENTUAN-NYA YANG AKU IMANI

      Sempena hari kelahiranmu
      Siapapun pilihanmu jika bukan aku
      Ku doakan kau bahagia
      Kerana bagiku aku hanya percaya
      CINTA DALAM KETENTUAN-NYA
      CINTA DALAM REDHA ILAHI YANG KUNANTIKAN
      DI BAYU MEGA SENJA KU PASRAH MENANTI

      "SELAMAT HARI KELAHIRAN BUAT YANG TERISTIMEWA BAKAL BIDADARAKU AL-MALEEQ FAISAL ANDAI ITU TAKDIR CINTAKU"

      YANG MENANTI KETENTUAN CINTA ANUGERAH ILAHI
      RATU RIMBA NIAGARA
      23 Muharram 1435H
      27 November 2013M
      (SELAMAT HARI KELAHIRAN UNTUK AL-MALEEQ FAISAL MOGA MENJADI JUTAWAN DUNIA AKHIRAT DAN BAHAGIA DUNIA AKHIRAT BERSAMA BIDADARI PILIHAN ALLAH UNTUKMU SYUKURI AAMEEN)
      Like ·  ·  · Unfollow Post · November 27 at 10:47am

'SAHABAT SUDILAH SEDIAKAN AKU JAMBATAN KE SYURGA'

sahabat dunia akhriatku...
kau kukasihi dunia akhirat
biarpun aku tidak setaraf denganmu
bagaikan langit dengan bumi
kau berdarjat aku tidak
kau berharta aku tidak
kau pandai aku tidak
kau ada segala pesona dunia aku tidak
kau cantik aku tidak
kau ganteng aku lagilah tidak
semuanya tidak tidak tidak
kerana tidak kesempurnaanku
dibandingkan kamu
sejujurnya
aku malu teramat malu
untuk menjadi kawanmu
jauh sekali sahabatmu
siapalah aku untuk
menjadi sahabatmu
untuk berkomunikasi denganmu
walaupun di alammaya
aku jadi kelu
khuatir bahasa yang kututurkan
tidak setaraf denganmu
tapi kerana mahu bersastera
mahu memahami duniamu
duniamu itu
mahu kujadikan bahan sasteraku
maka kupecahkan tembuk kekeluan itu
tanpa memikirkan aku siapa engkau siapa
jika tidak berkenan di hatimu maafkan aku
sastera membuatkan aku
memberanikan diri berkomunikasi denganmu
andai komunikasiku
kau rasa tidak selari denganmu
tak apa aku faham
andai kau removekan aku
aku sedia memaafkanmu
kau maafkan aku juga

jadi jangan kau bilang
aku mahu berkawan
denganmu
kerana kau sempurna semuanya
aku bukan pentingkan apa yang kau miliki
yang aku penting keikhlasanmu
menerima aku apa adanya aku sebagai sahabatmu

sahabat yang aku dambakan
walaupun cuma di alammaya
dia mesti ingatkan aku tentang akhirat
akhirat lebih penting dari dunia sementara
dia tidak akan biarkan aku hanyut dihayutkan arus dunia
yang tidak pernah ehsan padaku

aku tidak mahu
bila di hari akhirat nanti
aku menggigit jari
aku menyesal
sesalan yang tidak bermakna lagi
kenapa aku kawan yang menjerumuskan aku
ke dalam api neraka
di akhirat
aku aku engkau engkau
yang penting aku hendak selamatkan diriku dari api neraka
aku meratapi nasib malang
malang berkawan denganmu
berkawan denganmu aku terima nasib secelaka ini
nasib yang tak boleh diubah-ubah lagi
berkawan denganmu
menjerumuskan aku ke api neraka
bukan mengajak aku ke Syurga

sahabat....
sekarang pilihan ada di tanganmu
andai kamu rasa aku layak menjadi sahabatmu
sudi dan sentiasa sudi membimbing aku ke arah akhirat
ku merayu sudilah terima aku menjadi sahabat dunia akhiratmu

sahabat ....
andai kau rasa aku tiada layak menjadi sahabatmu
kerana aku tidak sebaikmu sesempurna imanmu
tinggalkanlah aku
biarlah kita saling tak mengenal di dunia ini
daripada kita salah menyalah di akhirat nanti
kau menyesal menjadi sahabatku
aku menyesal menjadi sahabatmu
dua-dua menyesal
sekarang biarlah dua-dua tak menyesal
dua dua tidak salah menyalah sesama sendiri

sahabat...
andai kau sudi terimaku sebagai sahabat dunia akhiratmu
tahu apa tanggungjawabmu atas persahabatan ini
kukirimkan sejambak mawar merah
yang kupetik di 'TAMAN SUFI'
aku yakin kaulah sahabat dunia akhiratku
menyelamatkan aku di dunia
menyelamatkan aku dari huru hara hari Akhirat
kaulah sahabat sejatiku
yang sudi menyediakan aku
JAMBATAN KE SYURGA
Aamiin Aamiin Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin

Dengan Harapan Setinggi Awan Di Langit Ke Tujuh,

Sahabat dunia akhiratmu andai kau sudi
kulamarmu menjadi sahabatku dengan kalimah Bismillahirrahmanirrahim.

Ratu Rimba Niagara
23 Muharram 1435H
27 November 2013M

"SELAMAT ULANG TAHUN KELAHIRAN BUAT SAHABAT DUNIA AKHIRATKU MR UNCLE JAY MOGA MENJADI JUTAWAN DUNIA AKHIRAT DAN BAHAGIA DUNIA AKHIRAT AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN."
Azan telah berkumandang... jom kita... 

TERIMA KASIH KIRIMAN MAWAR MERAH SYURGA

Terima kasih sahabat kerana sudi menghargaiku...
Kumenyayangimu demi-Nya
Dan kau menyayangiku demi-Nya
Saling sayang
Saling merindui
Saling berkasih sayang
Saling berbagi ilmu dunia akhriat
Semua-Nya demi-Nya
Indah bersahabat denganmu
Berkata-kata indah
Seperti ahli Syurganya kamu
Aku dibuai dihayun
Madah pujanggamu
Mensyahdukan imanku yang selama ini ketandusan
Kau kejutkan aku dari kelalaian pilihanku sendiri
Hidupku selama ini penuh dengan pesona dunia yang melalaikan
Kau tak jemu mengirimkan padaku
Jambangan-jambangan mawar merah Syurga
Yang kau petik dari Taman-Taman Syurga
Dan tanpa merasa rugi
Kau berikan padaku jambangan bunga mawar Syurga
Subhanallah Alhamdulillah Allahu Akbar
Wangi-Nya kiriman mawar merah Syurga kirimanmu itu
Membuatkan hidupku amat berarti
Aku mula menghargai hidupku yang salama ini terlalai
Yang selama ini utamakan kehendak dunia daripada kehendak akhirat
Bertuah aku punyai sahabat sepertimu
Sentiasa mengingatkan aku tentang akhirat
Tentang negeri abadi yang tak akan kembali lagi ke dunia
Peluang untuk kali kedua tak akan diberi lagi
Untuk menebus segala kesalahan
Biarpun aku menangis air mata darah sekalipun
Aku tak akan dihiduokan kembali
Untuk aku beramal soleh
Walaupun hanya sekadar menyebut satu perkataan Allah
Yang bilamana dilafazkan dengan ikhlas
Boleh dikira pahala yang berlipat kali ganda
Itu belum lagi aku beramal soleh yang lain
Semuanya ada ganjaran pahala dari-Nya asalkan ikhlas

Terima kasih sahabat akhiratku
Aku terhutang kasehNya Syurga padamu
Syurga itu adalah tempat hambaNya
Yang baik -baik sepertimu
Maka kupohon pada Allah Yang Maha pemakbulkan doa
Memberikan kebahagiaan dunia akhirat untukmu
Dan memasukkanmu kedalam roh-roh mereka yang beramal soleh
Dan Allah dengan Rahmat Kaseh-Nya yang tanpa batas
Yang sukakan kepada kebaikan para hamba-Nya
Memasukkan aku juga kedalam roh-roh hamba-Nya yang
Beramal soleh...biarlah masa hidup ini kudoakan untuk diriku
Untuk dirimu agar bila sampai saatnya nanti kita dijemput Ilahi...
Inilah doa yang akan dibacakan oleh mereka yang menyayangi kita
Kerana-Nya untuk kita yang telah tiada di dunia ini....

Terima kasih sahabat akhiratku....
Kusayangimu demiNya
Harap sudi menyayangiku demiNya...
Insya-Allah di Syurga kaseh kita terpatri
Andainya aku pergi dulu sebelummu
Ku tunggumu di Pintu Syurga
Insya-Allah Aamiiin Ya Rabbal A'Lamin.

Sahabat Akhiratmu Yang Menyayangimu Demi-Nya,
Ratu Rimba Niagara
27 Muharram 1435H
1 Disember 2013M
1Like ·  ·  · Unfollow Post
(PETIKAN DARIPADA WALL PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA,
MR UNCLE JAY @ AL MALEEQ FAISAL)
28 Muharram 1435H
2 Disember 2013M


0 comments:

Post a Comment

 
;