Saturday 7 December 2013

MOGA SEMUA LAYAK MENDAPAT KUNCI PINTU SYURGA AAMIIN


MOGA  SEMUA LAYAK MENDAPAT KUNCI PINTU SYURGA...


I <3 Allah <3

Sahabat semua, Cintakah kalian kepada Allah …??…

#SHDPH
.




















  • SUBHANALLAH INDAH-NYA NAMA-MU ALLAH
    INDAH-NYA CINTA KURNIAAN-MU ALLAH
    HIDUPKAN KAMI DALAM SALING MENCINTAI KERANA-MU ALLAH
    KERANA REDHA-MU SAHAJA YANG BOLEH MEMBAWA CINTA SAMPAI KE SYURGA
    AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN

  •  Wow beautiful

Hany Allahlah yg selalu ada untuk kita...

Hany Allahlah yg selalu ada untuk kita...:)
Like · 




MOGA LAYAK MENDAPAT KUNCI PINTU SYURGA DARI SUAMIKU NANTI...

Dr. Tengku Asmadi bin T. Mohamad
Satu perkongsian yang diterima melalui group whatsapp

Seorang lelaki mempunyai 4 orang
ISTERI
Isteri Pertama : Tidak diberi
perhatian..
Isteri Kedua dan Ketiga : Selalu di beri
perhatian..
Isteri ke empat : Terlalu diberi
perhatian dan kasih sayang..
Ketika lelaki itu mahu meninggal, dia
memanggil ke empat-empat isterinya.
‘Mahukah kalian menemaniku di alam
kubur..??
Isteri ke-4 : ‘Sorry! Sampai sini sahaja
aku mengikutmu.’
Isteri ke-2 dan ke-3 : ‘Kami akan
menemanimu tapi hanya sampai ke
liang kubur sahaja.’
Lelaki itu kecewa. Lalu ditanya pula
pada isteri pertama. Isteri pertama
menjawab :
‘Aku akan menemanimu ke mana saja
kamu pergi dan akan selalu
mendampingimu.’
Siapa isteri pertama hingga ke empat?
Isteri ke 4 - Adalah harta dan
kekayaan kita
Isteri ke 3 - Teman-teman kita
Isteri ke 2 - Keluarga kita
Isteri Pertama - Merupakan AMALAN
kita selama kita hidup di dunia.

AKU CUMA MENCARI PENDAMPING YANG MAHU MEMBERIKAN KUNCI PINTU SYURGA PADAKU SEIKHLAS HATI KERANA ALLAH TAALA. ANDAINYA AKU MATI DIA MEREDHAINYA ITU ADALAH LEBIH BERHARGA DARI ALAM DAN SEISINYA KERANA TUHAN TELAH BERJANJI MANA-MANA ISTERI YANG MATI DIREDHAI SUAMINYA MASUKLAH IA KE MANA MANA PINTU SYURGA ATAS PERKENAN-NYA ALLAH...ALLAHU AKBAR SENANGNYA ISTERI MENDAPAT SYURGA ALLAH
SAMALAH KITA MUHASABAH DIRI WAHAI ISTERI ISTERI DI LUAR SANA DI SYURGA NANTI ANDALAH KETUA BIDADARI DI SYURGA UNTUK MENJADI ISTERI KEPADA BIDADARA SYURGA... SUBHANALLAH KUMUHASABAH DIRIKU SENDIRI ADAKAH AKU LAYAK MENDAPAT KUNCI PINTU SYURGA DARI SUAMIKU NANTI...

4 Safar 1435H
7 Disember 2013M
Like ·  ·  · about an hour ago ·

AKU CUMA MENCARI PENDAMPING YANG MAHU MEMBERIKAN KUNCI PINTU SYURGA PADAKU SEIKHLAS HATI KERANA ALLAH TAALA. ANDAINYA AKU MATI DIA MEREDHAINYA ITU ADALAH LEBIH BERHARGA DARI ALAM DAN SEISINYA KERANA TUHAN TELAH BERJANJI MANA-MANA ISTERI YANG MATI DIREDHAI SUAMINYA MASUKLAH IA KE MANA MANA PINTU SYURGA ATAS PERKENAN-NYA ALLAH...ALLAHU AKBAR SENANGNYA ISTERI MENDAPAT SYURGA ALLAH
SAMALAH KITA MUHASABAH DIRI WAHAI ISTERI ISTERI DI LUAR SANA DI SYURGA NANTI ANDALAH KETUA BIDADARI DI SYURGA UNTUK MENJADI ISTERI KEPADA BIDADARA SYURGA... SUBHANALLAH KUMUHASABAH DIRIKU SENDIRI ADAKAH AKU LAYAK MENDAPAT KUNCI PINTU SYURGA DARI SUAMIKU NANTI...
Like ·  ·  · about an hour ago ·


  • AKU CUMA MENCARI PENDAMPING YANG MAHU MEMBERIKAN KUNCI PINTU SYURGA PADAKU SEIKHLAS HATI KERANA ALLAH TAALA. ANDAINYA AKU MATI DIA MEREDHAINYA ITU ADALAH LEBIH BERHARGA DARI ALAM DAN SEISINYA KERANA TUHAN TELAH BERJANJI MANA-MANA ISTERI YANG MATI DIREDHAI SUAMINYA MASUKLAH IA KE MANA MANA PINTU SYURGA ATAS PERKENAN-NYA ALLAH...ALLAHU AKBAR SENANGNYA ISTERI MENDAPAT SYURGA ALLAH
    SAMALAH KITA MUHASABAH DIRI WAHAI ISTERI ISTERI DI LUAR SANA DI SYURGA NANTI ANDALAH KETUA BIDADARI DI SYURGA UNTUK MENJADI ISTERI KEPADA BIDADARA SYURGA... SUBHANALLAH KUMUHASABAH DIRIKU SENDIRI ADAKAH AKU LAYAK MENDAPAT KUNCI PINTU SYURGA DARI SUAMIKU NANTI...

    Satu perkongsian yang diterima melalui group whatsapp Seorang lelaki mempunyai 4 orang ISTERI Isteri Pertama : Tidak diberi perhatian.. Isteri Kedua dan Ketiga : Selalu di beri perhatian.. Isteri ke empat : Terlalu diberi perhatian dan kasih sayang.. Ketika lelaki itu mahu meninggal, dia memanggil ke empat-empat isterinya. ‘Mahukah kalian menemaniku di alam kubur..?? Isteri ke-4 : ‘Sorry! Sampai sini sahaja aku mengikutmu.’ Isteri ke-2 dan ke-3 : ‘Kami akan menemanimu tapi hanya sampai ke liang kubur sahaja.’ Lelaki itu kecewa. Lalu ditanya pula pada isteri pertama. Isteri pertama menjawab : ‘Aku akan menemanimu ke mana saja kamu pergi dan akan selalu mendampingimu.’ Siapa isteri pertama hingga ke empat? Isteri ke 4 - Adalah harta dan kekayaan kita Isteri ke 3 - Teman-teman kita Isteri ke 2 - Keluarga kita Isteri Pertama - Merupakan AMALAN kita selama kita hidup di dunia.
    Like ·  ·  · about an hour ago ·

  • Satu perkongsian yang diterima melalui group whatsapp

    Seorang lelaki mempunyai 4 orang
    ISTERI
    Isteri Pertama : Tidak diberi
    perhatian..
    Isteri Kedua dan Ketiga : Selalu di beri
    perhatian..
    Isteri ke empat : Terlalu diberi
    perhatian dan kasih sayang..
    Ketika lelaki itu mahu meninggal, dia
    memanggil ke empat-empat isterinya.
    ‘Mahukah kalian menemaniku di alam
    kubur..??
    Isteri ke-4 : ‘Sorry! Sampai sini sahaja
    aku mengikutmu.’
    Isteri ke-2 dan ke-3 : ‘Kami akan
    menemanimu tapi hanya sampai ke
    liang kubur sahaja.’
    Lelaki itu kecewa. Lalu ditanya pula
    pada isteri pertama. Isteri pertama
    menjawab :
    ‘Aku akan menemanimu ke mana saja
    kamu pergi dan akan selalu
    mendampingimu.’
    Siapa isteri pertama hingga ke empat?
    Isteri ke 4 - Adalah harta dan
    kekayaan kita
    Isteri ke 3 - Teman-teman kita
    Isteri ke 2 - Keluarga kita
    Isteri Pertama - Merupakan AMALAN
    kita selama kita hidup di dunia.
    Unlike ·  ·  · 1,57838375 · 3 hours ago · 

Memang pedih penghinaan kamu ke aku
rasanya kepedihannya bagaikan pedang mencincang lumat hatiku
tapi jika itu boleh membahagiakan kamu silakan semahumu melumat hatiku...
asalkan selepas ini kamu tidak hadir dalam hidupku lagi
cukup...cukup cukup...sudah
sampai di sini saja....
Like ·  ·  · 2 hours ago ·

DI FB INI SAYA HANYA MENCARI KAWAN SETIAKAWAN
ANDAI ANDA TIDAK SANGGUP MENJADI RAKAN SETIAKAWAN SAYA
MAKANYA MAAFKAN SAYA...
ANDA TAK BERSALAH
SAYA TAK BERSALAH
YANG PENTING KITA TIDAK
SALAH MENYALAH DI AKHIRAT NANTI
MOGA FAHAM KEADAAN SAYA YANG MAHU MENUMPUKAN KERJAYA PENULISAN SAYA ...JIKA ANDA SIBUK DENGAN DUNIA ANDA SAYA TERAMATLAH FAHAM KITA MASIH TERUS BERSAHABAT DI BALIK BAYU MEGA SENJA IYA KAN?
sebab kau dan aku tak akan terpisah
kerana hatiku telah kau rantai
dengan rantai tali belati yang nggak bisa dirungkaikan
hanya maut saja yang memisahkan kita
itulah falsafah kita bersaudara seislam selamanya sampai Syurga kita bersaudara...
ALLAHU AKBAR...In Shaa Allah AAmiin.
Like ·  ·  · 2 hours ago ·

PESANAN UNTUK TEMAN FB YANG MASIH TIDAK MAHU AMBIL PEDULI DENGAN KARYAKU...MAAFKAN SAYA ANDAI SAYA PERGI SETELAH MENANTI TIGA HARI BERTURUT TURUT DALAM ISLAM TAK BOELH BERTEGUR SAPA LEBIH DARI TIGA HARI YE...MAKANYA PAHAM-PAHAM SAJA LAH YE...hehehehe

KEPADA SEMUA TEMAN FB
SAYA MEMBUKA AKAUN FB INI ADALAH SERIUS
BUKAN UNTUK CANDA CANDA
ANDAI ANDA PIKIR SAYA CUMA CANDA CANDA
MAKANYA SEKALI LAGI SAYA MOHON MAAF
ANDAI SAYA BERLALU PERGI
FALSAFAH SAYA HIDUP BUKAN UNTUK MENGANIAYAI ORANG
KERANA HIDUP SAYA UNTUK SALING MEMBAHAGIAKAN
DAN MEMAHAMI ERTI SEBUAH KEJUJURAN
ANDAI ANDA RASA ANDA JUJUR TERIMA SAYA SEBAGAI
SAUDARA SEISLAM UNTUK MENDUKUNG PERJUANGAN SAYA
SAYA JUJUR MENERIMA ANDA
JIKA ANDA SAYA RASA TIDAK JUJUR
LEBIH BAIK CUKUP SAMPAI DI SINI
HIDUP SAYA BUKAN UNTUK DIPERSENDAKAN
KERANA SAYA SUDAH LETIH MENGHADAPI MANUSIA
YANG SUKA MEMPERSENDAKAN SEBUAH KEJUJURAN
TOLONG MAAFKAN SAYA SEKALI LAGI YA...
BARANGKALI ANDA TIDAK DITAKDIRKAN MENJADI
RAKAN SEPERJUANGAN SETIAKAWAN SAYA
IZINKAN SAYA BERKARYA TANPA ANDA DAN MENANTIKAN ANDA
PENUH HAMPA DAN PRASANGKA PADA SAYA...
SAYA TIDAK TIADA MASA UNTUK MENZALIMI SESIAPA
TOLONG IZINKAN SAYA TANPA ANDA LAGI....

MAAF ZAHIR BATHIN ATAS KEKHILAFAN SAYA DI ALAM MAYA INI
SAYA SEDAR SAYA TIDAK SEBAIK ANDA YANG SEMPURNA SEGALANYA....

YA ALLAH AKU SUDAH MAAFKAN DIA
DAN BUKAKAN HATINYA UNTUK MEMAAFKAN AKU
KERANA AKU MAHU BERKARYA DENGAN TENANG
TANPA DIGANGGU OLEH MEREKA YANG SENGAJA
MAHU MEMUSNAHKAN PERJUANGANKU
YA ALLAH LINDUNGILAH AKU DARI SEGALA
KEZALIMAN MANUSIA YANG MENDENGKI APABILA DIA MENDENGKI

HARAP MAKLUM KEPADA MEREKA YANG PURA-PURA FAHAM
TAPI BUAT-BUAT TAK PAHAM
RATU RIMBA NIAGARA
4 Safar 1435H
7 Disember 2013
Like ·  ·  · 2 hours ago ·

hatimu kujaga bagaikan permata berharga
tapi hatiku kau biarkan disakiti
dengan penghinaan paling kejam...
tega kamu begitu denganku
seorang teman yang kusanjungi namamu
perjuanganmu akhirnya ini balasan kau ke aku
tak apa
mengenangkan aku sudah terbiasa dengan penghinaan
walaupun kebaikan yang kubaktikan
aku redha asalkan aku tidak berdendam dengan sesiapa
asalkan aku tetap memaafkan sebesar apapun kesalahanmu padaku...
agar bila kau mati dalam tenang dan aku mati dalam tenang
aku tidak mahu dendam kesumat dibawa hingga ke tulang belulangku di alam barzah...
Like ·  ·  · about an hour ago ·

Kebudayaan adalah aset yang paling berharga.

- Susilo Bambang Yudhoyono -
Like ·  ·  · 9,847609197 · 2 hours ago · 

Make up sendiri 
Like ·  ·  · 413152 · 2 hours ago · 

Otw ke Konsert Iskarnival Nusajaya, Johor
Like ·  ·  · 2677 · 2 hours ago · 

Bersama @lizahanim
Like ·  ·  · 3328 · 2 hours ago · 

Dah bersedia utk show di nusajaya ‪#‎iskarnival‬
Unlike ·  ·  · 2383 · 2 hours ago · 

Bunda Ratu Negari I was tagged in a photo.

For my beautiful friends...
Like ·  ·  · 4 hours ago · Edited · 
  • Bunda Ratu Negari I and 33 others like this.

  • Jennifer Q Li For you dear Angel Buretty!!   
  • Jennifer Marie Prettybird What a beautiful surprise!!!! Thank you! 
    2 hours ago via mobile · Like
  • Ratu Rimba Niagara MOGA LAYAK MENDAPAT KUNCI PINTU SYURGA DARI SUAMIKU NANTI...

    Dr. Tengku Asmadi bin T. Mohamad

    Satu perkongsian yang diterima melalui group whatsapp

    Seorang lelaki mempunyai 4 orang
    ISTERI
    Isteri Pertama : Tidak diberi
    perhatian..
    Isteri Kedua dan Ketiga : Selalu di beri
    perhatian..
    Isteri ke empat : Terlalu diberi
    perhatian dan kasih sayang..
    Ketika lelaki itu mahu meninggal, dia
    memanggil ke empat-empat isterinya.
    ‘Mahukah kalian menemaniku di alam
    kubur..??
    Isteri ke-4 : ‘Sorry! Sampai sini sahaja
    aku mengikutmu.’
    Isteri ke-2 dan ke-3 : ‘Kami akan
    menemanimu tapi hanya sampai ke
    liang kubur sahaja.’
    Lelaki itu kecewa. Lalu ditanya pula
    pada isteri pertama. Isteri pertama
    menjawab :
    ‘Aku akan menemanimu ke mana saja
    kamu pergi dan akan selalu
    mendampingimu.’
    Siapa isteri pertama hingga ke empat?
    Isteri ke 4 - Adalah harta dan
    kekayaan kita
    Isteri ke 3 - Teman-teman kita
    Isteri ke 2 - Keluarga kita
    Isteri Pertama - Merupakan AMALAN
    kita selama kita hidup di dunia.

    AKU CUMA MENCARI PENDAMPING YANG MAHU MEMBERIKAN KUNCI PINTU SYURGA PADAKU SEIKHLAS HATI KERANA ALLAH TAALA. ANDAINYA AKU MATI DIA MEREDHAINYA ITU ADALAH LEBIH BERHARGA DARI ALAM DAN SEISINYA KERANA TUHAN TELAH BERJANJI MANA-MANA ISTERI YANG MATI DIREDHAI SUAMINYA MASUKLAH IA KE MANA MANA PINTU SYURGA ATAS PERKENAN-NYA ALLAH...ALLAHU AKBAR SENANGNYA ISTERI MENDAPAT SYURGA ALLAH 
    SAMALAH KITA MUHASABAH DIRI WAHAI ISTERI ISTERI DI LUAR SANA DI SYURGA NANTI ANDALAH KETUA BIDADARI DI SYURGA UNTUK MENJADI ISTERI KEPADA BIDADARA SYURGA... SUBHANALLAH KUMUHASABAH DIRIKU SENDIRI ADAKAH AKU LAYAK MENDAPAT KUNCI PINTU SYURGA DARI SUAMIKU NANTI...

    4 Safar 1435H
    7 Disember 2013M
  • Erica Tung Wow beautiful

Hany Allahlah yg selalu ada untuk kita...
Like ·  ·  · 2,67272653 · 4 hours ago · 

 Allah 

Sahabat semua, Cintakah kalian kepada Allah …??…ours ago · 

Perhimpunan Agung UMNO 2013 adalah perhimpunan agung parti UMNO yang ke-67, sejak perhimpunan secara besar-besaran Kongres Melayu Se-Malaya di Kelab Sultan Sulaiman, Kuala Lumpur pada 1 hingga 4 Mac, 1946.
Like ·  ·  · 2,63027246 · 2 hours ago · 

Krn cinta bukan untuk di permainkan...

Bener ga sob????
Like ·  ·  · 1,70693288 · 5 hours ago · 

Aaron Aziz updated their cover photo.
Like ·  ·  · 48651 · 7 hours ago · 

Assalaamu'alaiykum warahmatullaahi wabarakaatuh....

~ Mari sahabat yang baik, kita berdo'a bersama....

‪#‎SHDPH‬
.
Like ·  ·  · 83783113 · 7 hours ago · 

AKU TAK SUKA YANG TAK PASTI

emang tak pasti kerana kamu pun tak pasti mahu sejujurnya mendukung perjuangan sastraku...makanya andai aku pergi jangan salah kan aku dech...aku bener merajuk dengan kamu hehehe kamu sama dengan temen kamu Andri...mula-mula mahu dukung sepenuhnya sekarang terus menyepi terus...makanya maafkan aku sekali lagi ya...

MAAFKAN AKU ANDAI AKU PERGI DARIMU ATAS KETIDAK PASTIANMU MAHU MENJADI PEJUANG SASTERAKU...

RATU RIMBA NIAGARA
4 Safar 1435H
7 Disember 2013
Like ·  ·  · 2 hours ago ·

"LEGENDA WANITATERCIPTA DARI TULANG RUSUK PRIA"

〃Wanita yang selalu mengembalikan yang lebih untuk pria〃

✽ Jika kamu memberinya rumah, maka ia akan memberimu kehangatan dalam rumahmu.

✽ Jika kamu memberinya beras, ia akan mengembalikan nasi untukmu.

✽ Jika kamu memberinya cinta, ia akan memberimu pengabdian seumur hidupnya.

✽ Tapi jika kau memberinya hinaan, ia akan memberimu do'a dalam air mata kepedihannya,dan itu berarti siapkan dirimu untuk berjuta kemalangan.

✽ Jika kemarin kamu berdo'a dan yakin bahwa dialah tulang rusukmu, maka terimalah dia bukan sebagai wanita yang sempurna,melainkan sebagai wanita yang terbaik dari ALLAH.

✽ Bukanlah dia yang tidak pernah berbuat salah,tapi dia yang selalu berkata maaf untuk setiap kesalahannya dan ia yang punya sejuta maaf untuk kesalahanmu.

✽ Ia yang menerima masa lalumu dan yang siap merancangkan masa depannya bersamamu.

✽ Ia yang selalu cemas dan hilang akal ketika kamu tak memberinya kabar.

✽ Jika dulu sifat manjanya membuatmu tertawa lucu,cemburunya berarti sayang,air matanya bisa menyayat hatimu, tapi sekarang semuanya itu jadi alasan kamu melepaskannya, maka renungkanlah kembali perbuatanmu!

Mengapa wanita tercipta dari tulang rusuk pria,bukan dari tulang kepala?
karena wanita bukan untuk memimpin pria.
Bukan dari tulang kaki,karena wanita bukan alas kaki pria.

Wanita tercipta dari tulang rusuk pria karena dekat dengan hati, agar wanita menjadi pendamping,penjaga hati.
Karena wanita akan terlelap dalam dekapan pria.
Karena wanita tahu dari sana dia berasal.

Semoga bermanfaat buat kita semuanya..

Yaa ALLAH...
Terangilah jiwa kami dengan cahaya-MU,bimbinglah langkah kami dengan petunjuk-MU dan jagalah kami dan keluarga kami dari siksa api neraka.

Yaa ALLAH...
Bimbinglah agar kami senantiasa memperbaiki diri,menyesali tiap kehilafaan dan berilah kekuatan agar kami mampu untuk tidak mengulanginya.

Yaa ALLAH...
Ampunilah kehilafan kami,orang tua kami, saudara kami serta para jama'ah yang membaca tulisan ini.

Aamiin ya Rabbal'alamiin
Like ·  ·  · 1,200238339 · 8 hours ago · 

cool...laki-laki tuh yg dipegang lidahnyaaaa
Like ·  ·  · 4 hours ago · 

semakin mata dipicingkan semakin titik itu memendar
Like ·  ·  · 3 hours ago · 

Dunia ini penuh ketidak pastian,,,baru tau ya
Like ·  ·  · 4 hours ago · 
  • 5 people like this.
  • Ratu Rimba Niagara emang tak pasti kerana kamu pun tak pasti mahu sejujurnya mendukung perjuangan sastraku...makanya andai aku pergi jangan salah kan aku dech...aku bener merajuk dengan kamu hehehe kamu sama dengan temen kamu Andri...mula-mula mahu dukung sepenuhnya sekarang trus menyepi terus...makanya maafkan aku sekali lagi ya...

sudah usia kok baru lihat bentuk...sayang sekali
Like ·  ·  · 4 hours ago · 

Partikel-partikel kecil itu yg menyatukan semangatku
Like ·  ·  · 4 hours ago · 

Saya baru sahaja menyampaikan ucapan penggulungan di Perhimpunan Agung UMNO.

Antara perkara saya bangkitkan adalah kehimpitan hidup yang dihadapi anak muda. Saya memberitahu perwakilan hasil kajian yang mendapati 75% anak muda di bandar dengan pendapatan 3 ribu dan ke bawah tiada baki sesen pun menjelang hujung bulan.

Justeru saya memohon agar kerajaan menambahkan usaha membina perumahan mampu milik termasuk rumah-rumah transit untuk generasi muda....Continue Reading
Like ·  ·  · 7,047854519 · 4 hours ago · 

10 Adab Ketika Berdo’a

(Yang ngaku muslim jangan lupa jempolnya ya sob)

Berdo,a sangatlah penting bagi setiap muslim, karena salah satu cara untuk mencapai tujuan yang diinginkan selain dengan cara usaha. Selain itu juga Allah SWT. Berfirman dalam Al-Qur’an surat “Berdo’alah kepadaKu, niscaya aku akan mengabulkan do’a kalian.”...Continue Reading
Like ·  ·  · 6245197 · 3 hours ago · 

Jangan pernah meremehkan kekuatan doa. Allah selalu mendengarnya, dan percayalah bahwa kekuranganmu tak akan jadi penghalangmu...
Like ·  ·  · 1,74467124 · 4 hours ago · 

Tentera Udara Diraja Malaysia added 16 photos from December 6, 2013 to the album TUDM Terus Hulur Bantuan Kepada Mangsa Banjir.
Like ·  ·  · 282106 · Yesterday ·
 · 

"Terkadang kita diberikan rasa kesepian yang mendalam, agar kita lebih menghargai indahnya kebersamaan."...
Like ·  ·  · 1,44926118 · 3 hours ago · 

Jika Shalat Berjama'ah di Masjid buat lelaki itu berat

1. Pertanda Kita sedang perlahan menjauhkan diri dari Hidayah Allah
2. Pertanda hati kita banyak daki/kotoran dosa.
3. Pertanda kita tadi malam terlalu banyak makan kekenyangan dan begadang (tidur larut malam), walau ada sebagian yang tidak menjadi masalah, walau tidur larut malam tetap bisa ke masjid shalat subuh berjamaah
4. Pertanda dirinya tidak senang bertemu Allah
5. Pertanda ia benci sunnah Nabi dan masuk golongan munafik
6. Pertanda ia membenci Al Qur'an
7. Pertanda ia termasuk golongan pria malas beribadah
8. Pertanda ia termasuk golongan malas menuntut ilmu agama.
9. Pertanda ia termasuk pria tidak bertanggung jawab kepada keluarganya dan membiarkan diri & keluarganya senang dimasukkan ke dalam neraka.
10. Pertanda lelaki sombong kepada Allah & Nabi Nya
11. Pertanda masjid bukanlah tempat yang ia cintai.
12. Pertanda ia tidak menyukai sunnah Nabi dan sahabat.
13. Pertanda ia senang akan kemenangan Yahudi dan Nasrani.
14. Pertanda ia tidak rindu kepada surga Nya Allah.
15. Pertanda ia senang melukai hati kaum muslimin.
16. Pertanda ia tidak menyukai dan tidak suka bila doa'nya diaminkan oleh Malaikat.
17. Pertanda ia menyukai berteman dengan teman yang tidak shaleh dan beriman.
18. Pertanda ia sering menghabiskan waktunya dalam kesia-siaan dan maksiat.
19. Pertanda ia sering melalaikan dirinya dalam zikir.
20. Pertanda ia senang berteman dengan Iblis dan golongan syaithan
21. Pertanda ia senang bila dirinya semalaman dikencingi setan dan dijadikan 'closet' nya setan.
22. Pertanda air matanya jarang mengalir untuk menangisi dosa-dosanya kepada Allah Ta'ala dan mohon ampunan dari Allah Ta'ala.
23. PERTANDA DIRINYA ADALAH SETAN BERBENTUK MANUSIA....
(karena setan adalah sifat , bisa dari golongan jin & manusia) yang selalu mengajak orang lain berbuat dosa dan kejahatan.

Masjid adalah Baitullah yang makmur.

( Sumber : Buku "Cintai Masjid, Allah akan mencintaimu" karya Seorang Cendikiawan Imam Ibnu Syafi'i )

Ya Allah... Entengkanlah kaki kami untuk melangkah ke masjid. Aamiin.

Silahkan Klik "SUKA" dan "BAGIKAN", Jika dinilai baik & bermanfaat bagi sahabat semua. Semoga menjadi kebaikan Kita semua.

(Cantumkan jika ada doa khusus untuk ibu dan juga doa yang lainnya,agar kami para jamaah bisa mengaminkannya)

Ya ALLAH...
✔ Muliakanlah orang yang membaca tausiah ini
✔ Entengkanlah kakinya untuk melangkah ke masjid
✔ Lapangkanlah hatinya
✔ Bahagiakanlah keluarganya
✔ Luaskan rezekinya seluas lautan
✔ Mudahkan segala urusannya
✔ Kabulkan cita-citanya
✔ Jauhkan dari segala Musibah
✔ Jauhkan dari segala Penyakit,Fitnah,Prasangka Keji,Berkata Kasar dan Mungkar.
✔ Dan dekatkanlah jodohnya untuk orang yang membaca dan membagikan tausiah ini.

Aamiin ya Rabbal'alamin

Like This --> Kupinang Engkau Dengan Bismillah
Like ·  ·  · 49852117 · 5 hours ago · 

ALLAH ADA DI DEKATKU

TERNYATA Allah begitu dekat, melebihi dekatnya urat nadi pada tubuh kita. Pada Qur’an Surat Al- Baqarah: 186,

“Dan apabila hamba-hamba-Ku bertanya kepadamu tentang Aku, maka (jawablah), bahwasanya Aku adalah dekat. Aku mengabulkan permohonan orang yang berdoa apabila ia memohon kepada-Ku, maka hendaklah mereka itu memenuhi (segala perintah-Ku) dan hendaklah mereka beriman kepada-Ku, agar mereka selalu berada dalam kebenaran.”...Continue Reading
Like ·  ·  · 89890251 · 8 hours ago · 

Assalaamu'alaiykum warahmatullaahi wabarakaatuh....

~ Malam minggu malam yang panjang ....
Malam yang asyik buat baca Al~Qur'an......


PETIKAN WALL PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA
5 Safar 1435H
8 Disember 2013M

0 comments:

Post a Comment

 
;