Saturday 27 June 2015

MARHABAN YA RAMADAN (105) ALLAH SELAMATKAN BUMI INI DARIPADA MEREKA YANG ZALIM




MENCINTAI-MU ALLAH TIADA PENGHUJUNG-NYA
Like   Comment  

  • You and Dewata Majnun like this.
  • Rabeah Binti Mohd Ali SAUDARA SEISLAMKU DIZALIMI TANPA PERIKEMANUSIAAN OLEH REJIM BASYAR AL-ASSAD, ATAS KEZALIMAN INI MULAI DETIK INI AKAN KURENJISKAN TINTA-TINTA BERDARAH DI SELURUH DUNIA AGAR BANGKIT SEMANGAT JUANG FISABILILLAH DI JIWA MUJAHID DI SELURUH DUNIA UNTUK MENAMATKAN KEZALIMAN YANG TAK PERIKEMANUSIAAN INI. ALLAHU AKBAR AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.

    "Meraka yang syahid rela dihidupkan kembali ke dunia untuk fisabilillah kerana mati syahid adalah saat yang paling indah tatkala Syurga dan bidadari Syurga menyambut kedatangan mujahid fisabilillah. Janji Allah pasti. Walaupun mereka mati sebenarnya mujahid fisabilillah hidup di Syurga bergembira bersyukur setiap hari dikurniakan nikmat rezeki yang tak pernah putus-putus dari Allah Azzawajallah."
    12 hrs · Like
SAUDARA SEISLAMKU DIZALIMI TANPA PERIKEMANUSIAAN OLEH REJIM BASYAR AL-ASSAD, ATAS KEZALIMAN INI MULAI DETIK INI AKAN KURENJISKAN TINTA-TINTA BERDARAH DI SELURUH DUNIA AGAR BANGKIT SEMANGAT JUANG FISABILILLAH DI JIWA MUJAHID DI SELURUH DUNIA UNTUK MENAMATKAN KEZALIMAN YANG TAK PERIKEMANUSIAAN INI. ALLAHU AKBAR AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
"Meraka yang syahid rela dihidupkan kembali ke dunia untuk fisabilillah kerana mati syahid adalah saat yang paling indah tatkala Syurga dan bidadari Syurga menyambut kedatangan mujahid fisabilillah. Janji Allah pasti. Walaupun mereka mati sebenarnya mujahid fisabilillah hidup di Syurga bergembira bersyukur setiap hari dikurniakan nikmat rezeki yang tak pernah putus-putus dari Allah Azzawajallah."
1,333 Views
TONTON VIDEO INI SEHINGGA HABIS..!!
Kenali apakah agama dan kepercayaan Basyar Al-Assad dan tenteranya iaitu Syiah Alawiyyah Nusayriyyah untuk anda memahami mengapa mereka begitu kejam dan tiada berperikemanusiaan terhadap Ahlissunnah wal Jama'ah.

RAUNGAN TANGISAN SUAMI DAN AYAH AKIBAT KEKEJAMAN REJIM BASYAR ASSAD
jangan pisahkan kasih
isteri dan anakku
aku cinta dan sayang mereka
isteri cinta hatiku
anak pengarang jantungku
isteri dan anak nadi kehidupanku
hidupku sempurna
keluarga bahagia
mawaddah warahmah
impian semua kaum Adam di dunia ini
kini dengan sekelip mata
isteri dan anak-anakku
mati dibunuh kejam
tanpa berperikemanusiaan oleh
rejim basyar assad
kenapa cinta hatiku dibunuh
kenapa pengarang jantungku dibunuh
kenapa tidak aku
pasti bahagia aku mati bersama mereka
raunganku tangisanku
kugemakan
keseluruh alam
agar seluruh dunia
melihat sendiri
betapa sengsaranya aku
akibat kekejaman
rejim basyar assad
terhadap isteri dan anakku
mereka adalah syaitan bin iblis
yang bertopengkan manusia
menzalimi keluargaku
tanpa ehsan dan simpati
walaupun sebesar zarrah
Allah Tuhanku akan membalas
segala kekejamanmu
wahai rejim basyar assad
neraka jahannam adalah layak untukmu
jangan kalian sangka
isteri dan anak-anakku mati
mereka kini sedang bahagia
di alam Syurga
sebagai balasan dari Allah Azzawajallah
menerima dugaan yang amat berat ini,
duhai isteri cinta hatiku
duhai anak pengarang jantungku
kasih kita terpisah cuma sementara
di Syurga kasih kita menyatu
abadi selamanya
pergilah kalian dengan aman dan tenang
Syurga sedang menantimu....
izinkan airmata ini kering sendiri
merindui mencintai dan menyayangimu
adalah kenangan yang terindah dalam hidupku
sebagai seorang suami dan ayah...
terima kasih Tuhan kerana meminjamkan
hamba-Mu yang terlalu istimewa untukku
menumpang kasih dan bermanja...
Tuhan izinkanlah kasih suciku dapat diteruskan di Syurgawi
AAmiin Ya Rabbal A'Lamiin
Karya Ratu Rimba Niagara,
Pujangga Nusantara Cinta 5 Benua & Seluruh Dunia Kecuali Israel
10 Ramadan 1436H
27 Jun 2015
(Puisi ini dikarangkan istimewa untuk semua saudara seislamku yang telah dizalimi oleh rejim basyar assad)
248 Views
Subhanallah.
-
Saya adalah seorang abah kepada 3 cahaya mata. Tatkala melihat video video seperti ini airmata tidak berhenti bergenang. Apakah ujian sebegitu berat yang Allah SWT letakkan ke atas bahu mereka disebabkan dosa-dosa mereka atau Allah SWT sangat sayangkan mereka...
-
Mari bersama saya membantu mereka dengan apa jua cara sekalipun.
-
Mulakan langkah anda dengan "Like" dan "Share" kemudian "Invite" semua "Friends" anda untuk "Like" page saya supaya kekejaman dan kebejatan rejim basyar assad ini dapat disebarkan ke seluruh dunia.
-
-
-
اَللّٰهُ أَكْبَر
حَسْبُنَا اللَّهُ وَنِعْمَ الْوَكِيلُ
لَا حَوْلَ وَلَا قُوَّةَ اِلَّا بِالله
*
‪#‎AssadWarCrimes‬
‪#‎ObamaIsTheRealTerrorist‬
‪#‎SaveTheChildrenOfSyria‬
‪#‎PrayForSyria‬
‪#‎FreeSyria‬


SALAM..
Pesanan dari kami
Persiapkan diri kamu semua wahai sahabat... suatu masa nanti, negara kita juga takkan terlepas dari cengakaman syiah yg mengganas ... Syiah sudah semakin berkembang secara senyap di Malaysia .. isu2 persengketaan perkara khilafiah dan politik telah melekakan kita terhadap isu syiah. Isu syiah semakin terpadam.. syiah berjaya memalingkan otak kita semua.
Perancangan demi perancangan sedang disusun syiah.. mereka sudah semakin hampir dgn kemenangan. Kita sudah semakin kabur dgn identiti mereka... thaqiyah mereka semakin diterima. Adakah kita sudah bersedia?
Org Islam berbangsa melayu sudah terkenal dgn kelembutan dan kesopanan. Budi bahasa kita menjadi umpan utama mereka. Kesopanan dan kelmbutan syiah dalam berthaqiyah demi menjayakan perancangan mereka menambat hati org2 yg kurang faham tentang agama sudah semakin berjaya. Undang2 negara terhadap mereka hanya denda..
Bila agaknya kita nak berjaya membendung mereka. Jangan biar Malaysia menjadi seperti negara jiran sebelah iaitu indonesia. Disana sudah semakin parah, hinggakan mereka berani menyerang majis Ahli Sunnah, menyebarkan syiah di masjid sunnah dgn terbuka, berceramah tanpa kekangan. Hendakkah kita membiarkan perkara ini terjadi di Malaysia.
Apa usaha kita setakat ini demi menyebarkan kesesatan syiah? Sudahkan kita menasihati kaum keluarga dan sahabat handai? Setakat mana usaha kita sekarang... adakah kita sudah sedia menghadapi serangan mereka kelak?
Jawapannya ada pada kita semua.. kita sudah boleh menggerakkan semua rakyat memainkan peranan. Kesan lokasi2 hauzah(markas) mereka, individu2 yang menyebarkan, kawasan2 penempatan dan tumpuan mereka... dptkan maklumat, kukuhkan bukti dgn maklumat bergambar dan video. Sebarkan di dalam group atau page kami dengan lebih banyak maklumat dan bukti, kerana pengintip mereka ada di dalam group dan page kami, biar mereka gerun dengan Ahli Sunnah yang prihatin... Mereka pernah membuat report polis terhadap group GASM.
Group kami juga dipantau ahli2 jabatan agama islam demi mendptkan maklumat. Admin2 kami pernah bersama JAIS menyerbu hauzah mereka.. Maklumat kita penting buat mereka..
Perkemaskan barisan pertahanan akidah Ahli Sunnah Wal Jamaah di Malaysia. Semoga Syiah hancur dan lumat di negara Malaysia.. Amiin
-Pengasas GERAKAN ANTI SYIAH MALAYSIA-
  • You and Dewata Majnun like this.
  • Rabeah Binti Mohd Ali Tidak di ragui lagi pengintip syiah ada di grup ini...moga admin grup Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara) sentiasa berhati-hati dalam membentras si pengintip syiah.
  • You and 5 others like this.
  • Rabeah Binti Mohd Ali Islam agama kasih sayang belas kasihan bantu membantu sebab itu islam pentingkan silaturrahim sesama Islam sehingga di kubur akan ditanya siapakah saudara kamu.Tapi syiah kejam tak perikemanusiaan syaitan yang bertopengkan manusia. Moga negara kita dan grup ini dijauhkan daripada syiah laknatullah. AAmiin.
SURAT NABI MUHAMMAD KEPADA PADERI ST. CATHERINE’S MONASTERY
“Ini adalah mesej dari Muhammad ibn Abdullah, sebagai perjanjian dengan orang-orang yang mengamalkan agama Kristian, jauh mahupun dekat, kita bersama dengan mereka.
Sesungguhnya saya, hamba-hamba, pembantu, dan pengikut saya mempertahankan mereka, kerana orang-orang Kristian juga adalah warganegara saya. Dan demi Allah! Saya bertahan terhadap apa-apa yang mengganggu mereka.
Tiada paksaan yang diberikan ke atas mereka.
Tidak ada hakim-hakim mereka yang akan dipecat daripada pekerjaan mereka dan tidak ada juga rahib mereka yang dibuang dari tempat ibadat mereka.
Tidak ada sesiapa yang akan memusnahkan rumah ibadat mereka, merosakkan, atau membawa apa-apa dari rumah ibadat mereka ke rumah-rumah orang Islam.
Sesiapa yang mengingkari perintah ini walaupun satu, dia akan merosakkan perjanjian Allah dan menderhaka kepada Rasul-Nya. Sesungguhnya, mereka adalah sekutu saya dan saya mempunyai piagam yang selamat terhadap apa yang mereka benci.
Tiada sesiapa yang akan memaksa mereka untuk melakukan perjalanan atau memaksa mereka untuk berperang.
Orang-orang Islam berjuang untuk mereka.
Jika seorang wanita Kristian berkahwin dengan seorang Muslim, dan dilakukan tanpa kemahuan beliau. Dia tidak akan dihalang daripada melawat gereja untuk berdoa.
Gereja-gereja mereka perlu dihormati. Mereka tidak boleh dihalang daripada memperbaiki diri mereka mahupun kesucian janjinya.
Tiada satu negarapun (Islam) akan melanggar perjanjian ini sehingga ke hari terakhir (akhir dunia).”
  • 44 people like this.
  • Abu Amru Radzi Othman Benarkah ini surat dari Nabi?
  • Dewata Majnun Surat Nabi Muhammad yang berada di St. Catherine's Monostery

    Wallahualam...

  • Dewata Majnun Pada tahun 1517, piagam asli ini diambil oleh Sultan Selim I dari Turki dan kini berada di Muzium Topkapi di Istanbul. Akan tetapi Sultan memberikan salinan piagam tersebut kepada para biarawan, dan mengkaji isi piagam tersebut.

    Dari koleksi besar gul
    ...See More


    Sesungguhnya aku sedang menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yang terbaik dalam kalangan kamu....
    ZHARIFALIMIN.BLOGSPOT.COM
  • Abu Amru Radzi Othman (1) surat Nabi mesti ada cop mohor Nabi

    (2) belom pernah ada surat Nabj yang memiliki lukisan.
  • Abu Amru Radzi Othman Jadi gambar manuskrip itu adalah salinan. 

    Baiklah.
  • Dewata Majnun Topkapi Palace yang menyimpan salinan asal perjanjian

    Wallahualam...

  • Dewata Majnun The Holy Prophet Muhammad 's Letter to the Monks of St. Catherine in Mt. Sinai

    https://www.youtube.com/watch?v=u0SsRmC6O5k

  • Dewata Majnun Ini ke cop mohor Nabi Muhammad saw spt yg dimaksudkan?
  • Dewata Majnun Benar kata Abu Amru Radzi Othman.... Kemungkinan surat ini adalah salinan krn x de cop mohor nabi. Sy terlepas pandang. smile emoticon
  • Rabeah Binti Mohd Ali Rabeah Binti Mohd Ali Saya sama sekali tidak percaya ini SURAT NABI MUHAMMAD KEPADA PADERI ST. CATHERINE’S MONASTERY. Pihak kafir laknatullah sengaja mereka-reka cerita bagi memesungkan akidah ummat Islam. Jika benar pasti para ulama membahaskan perkara ini secara terperinci. Sejujurnya ini baru pertama kali saya dengar. 

    Bagi saya surat ini ternyata palsu diada-adakah cerita apabila menghayati skrip seperti di bawah, 

    "Jika seorang wanita Kristian berkahwin dengan seorang Muslim, dan dilakukan tanpa kemahuan beliau. Dia tidak akan dihalang daripada melawat gereja untuk berdoa.
    Gereja-gereja mereka perlu dihormati. Mereka tidak boleh dihalang daripada memperbaiki diri mereka mahupun kesucian janjinya.
    Tiada satu negarapun (Islam) akan melanggar perjanjian ini sehingga ke hari terakhir (akhir dunia).”

    Mereka pihak kristian bertujuan memperbodoh-bodohkan umat Islam agar percaya akan surat Nabi Muhammad saw kepada paderi. 

    Moga kita terselamat daripada tipudaya paderi kafir laknatullah.
    Allahu Akbar AAmiin.

  • Dewata Majnun Seblm ni, sy pernah dgr & trbaca, wanita kristian pd zman Rasulullah blh brkahwin dgn org Islam. Asalkan wanita kristian tu adalah ahli kitab.
  • Rabeah Binti Mohd Ali "Jika seorang wanita Kristian berkahwin dengan seorang Muslim, dan dilakukan tanpa kemahuan beliau. Dia tidak akan dihalang daripada melawat gereja untuk berdoa.

    Gereja-gereja mereka perlu dihormati. Mereka tidak boleh dihalang daripada memperbaiki di
    ri mereka mahupun kesucian janjinya.
    Tiada satu negarapun (Islam) akan melanggar perjanjian ini sehingga ke hari terakhir (akhir dunia).” Ini yang tipu muslihat kristian kafir laknatullah, harap dewata majnun berhati-hati jika siarkan sesuatu artikel.
  • Rabeah Binti Mohd Ali Jika disiarkan sesuatu artikel tanpa ada nas yang sohih Al-Quran dan Hadis dikhuatiri secara tidak langsung kita menjadi wakil penyebaran agama kristian nauzubillah. Maaf andai terkhilaf bicara.
  • Dewata Majnun Dlm peperangan pun, antara tentera Islam & kafir, nabi melarang mana2 rumah ibadat dirobohkan. Nabi mengajar kita supaya menghormati rumah ibadat penganut agama lain.

    Setelah dpt menawan Baitul Maqdis, Saidina Umar al-Khattab melawat gereja yg ada di 
    sana & menjamin keselamatan pnganut Nasrani. Beliau juga solat di luar gereja trsebut. Sbelum tu, paderi dah pelawa agar Saidina Umar bersolat di dlm gereja. Wlaupun blh, tp Saidina Umar menolak sbb jika ada org Islam tau yg dia brsolat di dlm gereja trsebut, mrk akan jadikan gereja tu sbg masjid. Beliau amat brhati2 dlm soal ini krn telah dididik oleh Rasulullah agar menghormati rumah ibadat bg bkn Islam.
  • Rabeah Binti Mohd Ali Sekarang kita membincangkan kepada kesohihan surat Nabi Muhammad saw kepada paderi ....bagi saya itu cumalah dakyah kristian..saya minta dewata majnun berhati-hati di masa akan datang...itu saja.
  • Dewata Majnun Sy ingatkan Pn. Rabeah Binti Mohd Ali mbincangkan ttg isi kandungan sbb puan copy paste isi kandungan surat tu.

    Klau puan bincangkan ttg kesahihan surat ni, saudara Abu Amru Radzi Othman dah timbulkan. Blh rujuk komen2 di atas. wink emoticon
  • Rabeah Binti Mohd Ali Saya pernah siarkan satu artikel mengenai bagaimana liciknya paderi gareja kristian untuk memikat ummat Islam minat kepada kebaikan kristian. Jika pembaca tidak memahami mesej yang ingin disampaikan pasti mereka menyangka kristian ini yang terbaik sedangkan mesej saya ada yang tersirat di sebaliknya. Jika saya jumpa artikel itu saya siarkan di sini.
  • Dewata Majnun Terbaik!! Kita di ajar menghormati agama lain. Tp bkn meminati agama mereka. Silakan post artikel tu utk manfaat brsama. smile emoticon
  • Rabeah Binti Mohd Ali Mesej itu yang cuba saya sampaikan...kerana artikel itu agak panjang saya siarkan saja di wall grup Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara) ya...syaratnya Dewata Majnun ulas mengikut fikiran yang positif ya...hehehe
  • Nor Osman Akibat sedikit ja keslahan kita.. Boleh jadi murtad..
    14 hrs · Unlike · 2
  • Nozlan Atan alhamdulillah....
    14 hrs · Unlike · 2
  • Rabeah Binti Mohd Ali Moga kita di grup ini dijauhkan dari menjadi murtad akibat sedikit kesalahan kerana kristian gunakan pelbagai strategi untuk menyesatkan pegangan tauhid dan akidah ummat Islam di seluruh dunia. Allahu Akbar AAamiin.
    13 hrs · Like · 2
  • Fikrah Abu Ayub bahasa semacam bukan bahaSA pertuturan arab je../.
    13 hrs · Like
  • Nor Osman Satu lg kepelikan... Wahyu yg turun pun sahabat tulis atas pelepah tamar... Ni zaman bila ada kertas...?
    4 hrs · Like · 1
  • Dewata Majnun Nor Osman, kemungkinan ini adalah salinannya... smile emoticon
    3 hrs · Like

News Fee

Ye ke?
Kumari Kundam, Benua Tamadun Purba lama setanding Atlantis dan Lemuria..yang tenggelam dilautan Hindi......
Puluhan Piramid dikatakan tersembunyi didasar laut.....
  • 7 people like this.


    korang tengok ni, omputih syak di Malaysia ada rahsia tamadun terbesar.
    Piramid melayu? melayu bina piramid atau firaun pernah bawak rombongan ke tanah melayu?
    try check website ni.
    • 18 people like this.
    • Syamin Rikudou Agenda yahudi nasrani
      9 hrs · Like
    • Dewata Majnun Seblm ni, ada yg ckp pernah jumpa piramid ni. Blh rujuk sini bro.

      http://www.militaryofmalaysia.net/.../pendedahan.../


      NOTA PENULIS : ARTIKEL INI HANYA UNTUK...
      MILITARYOFMALAYSIA.NET|BY ADMIN
      9 hrs · Like
    • Dewata Majnun Kat Padang, Indonesia pun ada gak piramid... Piramid ni, bkn firaun je yg blh buat.
      9 hrs · Like
    • وان نزري piramid ditanah melayu bangsa india yg bina grin emoticon
      8 hrs · Like
    • Riduan Apiz India? Dulu melayu pun hindu
      7 hrs · Like
    • وان نزري india malaysia claim apa saja ketamadunan disini bangsa diorg yg buat grin emoticon
      7 hrs · Like · 3
    • Riduan Apiz ^ Hahahahaha
      Sorry tadi tak perasaan lawak kau
      7 hrs · Like
    • Mohd Rasiq Dolmat Rasiq Byk la india...melayu beragama hindu budha...
      7 hrs · Like
    • Dewata Majnun Sarcasm tahap tertinggi nih. Ha3!
      7 hrs · Like
    • Bunian Chai piramid ker benda yg paling besar pon ada kat batu cave tapi bukan piramid patung2tempat sembahyang org india
      6 hrs · Like
    • Pacmann Battman Bunian Chai : sapa lagi nak kaji sejarah tempat kita? nak mintak orang cina? orang india? nak harap kaum lain? omputih ni sekurangnya dah dorong kita utk selongkar apa yang kita tak tau kat tanah melayu ni.
      6 hrs · Like · 1
    • وان نزري boleh buat lawatan rasmi kt sini...apa saja tamadun melayu yg dikaji oleh The Patriots semuanya Bolehland claim bangsa India yg punya grin emoticon
      6 hrs · Edited · Like · 1
    • Dewata Majnun Senang betul keje diorg yer...
      6 hrs · Like
    • وان نزري itulah kaji x moh ambil info kt wikipedia grin emoticon
      6 hrs · Like · 1
    • Dewata Majnun Betul tu wan... Sape2 pun blh edit wikipedia.
      6 hrs · Like · 1
    • وان نزري tp tiada guna juga kita nak bongkar dan kaji kehebatan tamadun melayu jika tiada org yg nak memperjuangkn dan mempertahankn tamadun melayu...org2 cam kita ni siapalah nak percaya...nak harapkan org politik lagi hampeh besarkn perut dan poket sendiri je....kalau ada org politik yg berani memperjuang pon ada kepentingan sendiri grin emoticon
      6 hrs · Edited · Like · 2
    • Bunian Chai siapa cakap org politik tak memperjuangkan nya jaga sikit bila berbicara ok
      6 hrs · Like
    • Dewata Majnun Dlm hal ni, kerajaan Malaysia kena mainkan peranan. Byk khazanah2 & kehebatan tamadun Melayu yg blm dikaji lg kat Malaysia ni. Utk megkaji, perlukan dana yg besar. Takut sgt ke nak kuarkan duit tu?

      Bersangka baik, mungkin diorg baru kuarkan dana & sdg giat mengkaji Sungai Batu. Khazanah & tamadun di Sungai Batu pun penting gak. Agaknya, lepas selesai kaji kat Sg. Batu, baru diorg kaji kat tempat lain kot.
      6 hrs · Like · 1
    • وان نزري denga cite tak taulah betul ke idak...masa zaman Tun M dah tebus dan bawa balik manuskrip2 milik kerajaan2 melayu dahulu...tetapi diperap dan disimpan tidak dibuat kajian oleh org yg dipertangungjwbkn...
      5 hrs · Like · 1
    • Dewata Majnun Ye ke? Dgr citer, lum bwk blk lg. Masih lg dlm usaha nak bwk blk manuskrip2 lama tu.
      5 hrs · Like
    • Dewata Majnun Istana Raja Bersiong yg x berjaga
      5 hrs · Like · 1
    • وان نزري ada yg dah dibawa blk 5 tahun lepas....nak ikutkn mang banyak lagi manuskip lama yg tak mampu untuk dituntut kerana mahal untuk dibayar...
      5 hrs · Like · 1
    • Bunian Chai mcm mana pon benda2 camni perlu belanja besar dan mesti mendapat keuntungan seperti buat jln raya besarkan jln semuanya main peranan dan utk rakyat jadi jika kerajaan mengeluarkan belanja dan tak dpt pulangan ianya akan membebankan rakyat
      5 hrs · Like
    • وان نزري jika kerajaan yg berteraskan melayu pon tak mampu nak mempertahankanya apatah lagi hendak mengharapkn bangsa lain...maka akan dtg mang terkubur jelah segala sejarah2 melayu..nak2 buat apa2 nak fikir keuntungan mang jgn haraplah nak terus pertahan dan pelihara...padahal ini tanah melayu memang berhak untuk dipelihara sejarahnya walaupon bebelanja besar....kalau melayu sendiri yg tak pertahanknnya siapa lg nak pertahankn sejarah melayu...
      5 hrs · Edited · Like · 1
    • Dewata Majnun Tu yg org India claim tuh! Sbb org Melayu x nak claim. Bila ada bangsa lain claim tu hak diorg, baru pakar sejarah Melayu kelam kabut nak pertahankan. Tp yg byk pertahankan, The Patriots je la... Itu pun NGO... Mana org dari kerajaan yg pertahankan?
      5 hrs · Like · 1
    • وان نزري org dr kerajaan ada apa mempertahanknnya..mempertahankn jawatan dan kedudukan masing2 grin emoticon
      4 hrs · Like · 1
    • وان نزري sama jugalah kes org masuk Islam tanpa pengetahuan keluarga..diabaikan oleh pihak berwajib tp bila org tu dah mati baru nk claim dia penganut Islam dan tuntut mayat utk dikebumikn cara Islam...
      4 hrs · Like · 1
    • Dewata Majnun Skang ni, semua nak amik mudah. Tgk la 1 ari nt, klau bangsa Melayu dah diperintah oleh bangsa lain kat Malaysia ni, baru la sibuk nak cari tamadun nenek moyang supaya dpt claim blk Malaysia ni mereka punya.
      4 hrs · Like · 1
    • وان نزري masa tu dah tiba tinggal mimpi jelah...lihat singapura sampai skrg jd hak milik bangsa pendatang smile emoticon
      4 hrs · Like · 1
  • Raja Pijak owh.ade ke?
  • Dewata Majnun X pasti... Mungkin pseudo-history, mungkin fakta. Klau ada pakar di sini, mohon pencerahan. smile emoticon
  • Fikrah Abu Ayub jadi, Usa masih tak canggih lah ..masih tak jumpa jumpa lagi kumari kandam?
    13 hrs · Like · 1
DI HARI AKHIRAT TERLALU BERHARGANYA SATU KEBAIKAN
TAZKIRAH RAMADAN 10 RAMADAN 1436H
Di padang Mahsyar semua yang pernah berhidup akan berhidup,
terlalu ramainya jika di toleh ke kanan tiada penghujung ditoleh ke kiri tiada penghujungnya termasuk juga haiwan.
tapi
Di hari tersebut semuanya diam membisu kerana terlalu takut apabila hendak di hadapkan di hadapan Allah SWT. Setiap orang akan dipanggil namanya dan semuanya ketakutan yang amat sangat sehingga biru kerana membawa dengan sejuta dosa dan kesalahan sekecil apapun.
Apabila berada di hadapan Allah Azzawajallah yang menjadi peguam bela seseorang hamba adalah Al-Quran yang dibaca dan diamalkan. Jika selamat Syurgalah tempatnya.
Hari hari tersebut semua orang menharapkan kebaikan yang pernah dilakukan walaupun sebesar zarrah. Contoh seorang bapa mendapatkan anaknya.
"Duhai anakku ayah ketika di dunia pernah membesarkan kamu mendidikmu boleh ke 1 kebaikanmu berikan kepada ayah?"
"Benar ayah pernah membesarkan dan mendidik saya tapi untuk memberi kebaikan saya walaupun satu tidak samasekali...."
Anak berkata sedemikian ruapa kerana di hadapan ada neraka menanti.
Masya-Allah terlalu berharganya kebaikan walaupun satu.
Di bulan Ramadan setiap satu huruf ayat suci Al-Quran digandakan 10 kebaikan jika banyak kita baca boleh darabkan berapa kebaikan yang Allah berikan kepada hamba-Nya yang membaca Al-Quran itu belum lagi amalan lain dengan solat tarawih, bersedekah dan lain-lain amalan soleh. Allahu Akbar Maha Pemurah-Nya Allah memberi ganjaran pahala yang dilipat gandakan.
Moga kita bersemangat mengambil peluang yang diberikan oleh Allah swt di bulan yang penuh berkat dan mulia ini. AAmiin Ya Rabbal A'Lamiin.
YA ALLAH BERILAH KEBAIKAN KEPADAKU DAN KEPADA SEMUA RAKAN ALAMMAYAKU YANG TERLIBAT SECARA LANGSUNG ATAU TIDAK DALAM KARYA YANG DITULISKAN AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
DI HARI AKHIRAT TERLALU BERHARGANYA SATU KEBAIKAN
TAZKIRAH RAMADAN 10 RAMADAN 1436H
Di padang Mahsyar semua yang pernah berhidup akan berhidup,
terlalu ramainya jika di toleh ke kanan tiada penghujung ditoleh ke kiri tiada penghujungnya termasuk juga haiwan....
Continue Reading
Like   Comment  

MARILAH BERSAMAKU MENJADI PELOPOR TITIAN SENI
" SERUAN KU KPD SAHABAT2 GURU SILAT DI BUMI MELAYU..
JANGAN KITA MEMBUANG MASA LAGI, SAMBUTLAH SERUAN
IBU PERTIWI. MARI BERSAMA KU MENJADI PELOPOR TITIAN
SENI. MEMPERJUANG SILAT TRADISI KE ARENA AKEDEMI.
DISANA ADA ANAK2 KITA YANG BUTA BUDAYA. PENCAK
SILAT TAK ADA YANG NAK CERITA. SEBAGAI ILMU PERADABAN
BANGSA. HARI INI KITA MULAKAN PERJUANGAN DEMI
KEMASYLAHATAN ANAK BANGSA KITA DI MASA HADAPAN. KINI
KU HULURKAN JABAT TANGAN KU INI... SUDI LAH
MENYAMBUTNYA WAHAI SAHABAT. "
- Mamanda Laksamana Pendekar Temasek.
MARI BERSAMAKU SYAHID KE JALAN-NYA
Duhai para
sahabatku merangkap guru-guru persilatan nusantara
marilah bersamaku berganding bahu
selagi ada peluang
selagi ada waktu
selagi jantung masih berdetak
selagi nadi masih berdenyut
selagi mata belum terpejam buat selamanya
ayuh...!!!
kita turunkan ilmu persilatan
kepada anak-anak bangsa tercinta
kita bimbing mereka
ilmu kependekaran melayu
kita pasakkan di kalbu iman mereka
pendekar melayu tak takut mati
apabila berada di medan juang
mereka akan tahu mati mereka
di kira mati syahid
itulah matlamat kita bersatu
mencurahkan ilmu kependekaran
agar mereka tak buta hati
agar mereka celek mata hati
makanya para sahabatku
merangkap guru-guru persilatan
jangan kita berleka lagi
sahutlah cabaranku ini
tanda kita cinta pada anak bangsa
agar mereka sentiasa bersemangat
membara-bara bergelora
mereka akan katakan
inilah duniaku
dunia perjuangan
berjuang demi
agama bangsa dan tanahair
SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHI AKBAR
bahagia jika seruan ku ini
disahut oleh para
sahabatku merangkap guru-guru persilatan nusantara
Duhai para anak bangsaku yang tercinta
ayuh sahutlah seruan para guru persilatan nusantara
kami sedia turunkan ilmu persilatan kami kepada kalian
kami akan curahkan segala ilmu yang kami miliki
tanpa kami hiraukan keuntungan duniawi
usia kami sudah terlalu suntuk untuk mendiami bumi ini
bila-bila masa kami akan dijemput Ilahi
kami tak mahu bila mati nanti
kami tak sempat untuk mencurahkan bakti kepada kalian tercinta
dan kami malu untuk berjawab dengan Allah Azzawajallah nanti
"DUHAI HAMBA-KU KE MANAKAH ILMU YANG KUBERIKAN PADAMU
ADAKAH KAMU SUDAH MENYEBARKAN SEBAIK MUNGKIN" jika itu persoalan ditanya oleh-Nya ..
apa yang hendak kami jawabkan?
Makanya anak bangsaku
Marilah bersama kami
Kami sebagai gurumu
dengan rendah hati menyeru
kami sedia...
sentiasa sudi mencurahkan ilmu yang ada
untuk kalian semua yang tercinta
kami sayangkan kalian
seperti anak kami sendiri
apalah yang ada pada kami lagi
kecuali iman dan takwa
yang hendak kami bawa pergi ke alam baqa
makanya tolong fahami kami
sahutlah seruan kami
sahutlah cabaran kami
duhai semua anak bangsa SENUSANTARA yang tercinta
dengan harapan ilmu yang kami
turunkan nanti
gunakanlah sebaik-baiknya
gunakan untuk mencurah bakti
pada agama bangsa bumi Allah tercinta
pasakkan iman di kalbu
INILAH PERJUANGANKU
INILAH SYAHIDKU PADA-NYA
pasti jiwamu akan
sentiasa membara
bergelora membakar semangat juang
untuk terus dan terus berjuang
hingga ke tetesan darah terakhir
SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
di dunia kita bahagia
di Syurga Cinta Kita Menyatu
In Shaa Allah Amiin Ya Rabbal A'Lamiin
KARYA RATU RIMBA NIAGARA
8 Rabilakhir 1434H
18 Februari 2014M
(PUISI DIILHAMKAN ISTIMEWA UNTUK SEMUA PARA GURU PERSILATAN & ANAK BANGSA
SENUSANTARA TERCINTA- TERIMA KASIH KEPADA MAMANDA LAKSAMANA PENDEKAR TEMASEK ATAS CETUSAN ILHAM INI)
PETIKAN WALL CIREBON HERITAGE & PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA
9 RAMADAN 1436H
26 JUNI 2015
SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
KAU HADIRKAN ILHAM UNTUK KUBERKARYA TANPA HAD-NYA
SESUNGGUH-NYA ENGKAU MAHA PEMURAH KEPADA SEMUA HAMBA-MU MAKA YA ALLAH JADIKAN KARYA SASTRA YANG KUTULIS ILHAM DARI-MU TERUS MENGALIR WALAUPUN AKU SUDAH TIADA DI BUMI-MU INI TAPI KARYA SASTRAKU TERUS MENGALIR KE AKAUN AKHIRATKU DAN MENYATU KE SUNGAI-SUNGAI SYURGAWI. ITULAH MATLAMAT AKU MENULIS KARENA MAHUKAN RAHMAT KASIH-MU TIKA DI DUNIA MAHU PUN DI AKHIRAT. DAN BERIKAN JUGA SAHAM AKHIRAT KEPADA YANG MEMBACA DAN MENDUKUNG SASTRAKU ILHAM DARI-MU. AAMIIN AAMIIN AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
June 20 at 8:52pm
Nesch Wana, Glen Andesgen and 4 others like your post in (MALAYSIA & RIAU) MELAYU SERUMPUN: "IKRAR DI LAUHMAHFUZ ALLAH TUHANKU AKAN...".
KH. Abdullah Gymnastiar
·
Pastikan kita selalu berterimakasih atas sehalus apapun kebaikan orang, dan jangan berharap terimakasih atas sebesar apapun amal kita
PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA
TOH PUAN RATU KENCANA SARI @ SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @ PUJANGGA SERIBU ZAMAN @ PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
9 RAMADAN 1436H
26 JUN 2015
·
INGET PETATAH PETITIH/IPAT-IPAT LELUHUR KITA KANJENG SUNAN GUNUNG JATI
"HORMATEN... EMANEN ...MULYAKEN MARING PUSAKA...
ANDA SEMUA PASTI MAFHUM DENGAN KATA2 BIJAK SEORANG WALI ALLAH, WALI KUTUBIN JAMAN,,, SANG INSAN KAMIL,,, PANETEP PANATA GAMA CARUBAN NAGARI, YANG SANGAT MENGHARGAI DAN MENGHORMATI PUSAKA,
MARILAH KITA KEMBALI KE JATI DIRI KITA SEBAGAI BANGSA YANG MENJUNJUNG TINGGI ADAB... DIMANA DALAM ADAB ITU ADA KANDUNGAN AGAMA DAN KANDUNGAN SOSIAL BUDAYA.
JANGANLAH KARYA ADILUHUNG LELUHUR KITA DIBARENGI DENGAN KARYA URAKAN "YANG HANYA MENJADI OBJEK LELUCON HAHAHAH HJHJHJHJ.....
KITA TENTU INGIN ANAK2 KITA DI BERI PAKAIAN YANG BAGUS2, INDAH DAN TENTUNYA SOPAN... BEGITUPUN LELUHUR KITA. DENGAN PUSAKANYA
LELUHUR KITA TELAH BERBUAT, BERKARYA DAN MENCIPTAKANNYA BERSAMA DOA.... MARILAH KITA LESTARIKAN KARYA LELUHUR KITA ITU DENGAN DISERTAI KARYA2 YANG BAIK2.. SOPAN2 DAN INDAH
ADA BAIKNYA KITA TAMPILKAN DIRI KITA SEBAGI YANG PUNYA KEPRIBADIAN DAN KARAKTER TERBAIK, DAN BUKAN SIKAP ASAL BAPAK SENANG TETAPI KITA BISA MENYATAKAN YA TERHADAP KEBENARAN DAN TIDAK UNTUK SUATU YANG TIDAK BAIK
SALAM DARI KOTA PUSAKA CARUBAN - CIREBON
  • Suttan Seghayo and 6 others like this.
  • Ahmad Arifin Kami dr Lembaga Adat Komunitas Suku Anak Dalam/Kubu sdh membicarakan hal senada dgn salah satu guru/pesilat yg telah mendapat ijazah dr para gurunya, agar kiranya dpt kita tumbuh kembangkan dan upaya melestarikan silat dibumi nusantara. Insya Allah hari senin nti kita akan MoU dgn beliau.
    2 hrs · Unlike · 1
  • Rabeah Binti Mohd Ali Alhamdulillah . AAmiin Ya Rabbal A'Lamiin.
    1 hr · Like
  • Ahmad Arifin disatu sisi, kami masih membutuhkan dukungan dan bantuan baik moril maupun materil dr berbagai pihak. Mhn kiranya YM. Rabeah Binti Mohd Ali berkenan...
    40 mins · Unlike · 1
  • Rabeah Binti Mohd Ali didoakan moga ramai pihak terpanggil memberi dukungan dan bantuan demi kepentingan agama, bangsa dan negara senusantara. Aamiin.
    2 mins · Like

  • Komunitas Sultan & Raja,Keraton/Kedatun dan Kerabat se Nusantara
Nesch Wana, Glen Andesgen and 4 others like your post in (MALAYSIA & RIAU) MELAYU SERUMPUN: "IKRAR DI LAUHMAHFUZ ALLAH TUHANKU AKAN...".
KH. Abdullah Gymnastiar
·
Pastikan kita selalu berterimakasih atas sehalus apapun kebaikan orang, dan jangan berharap terimakasih atas sebesar apapun amal kita
PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA
TOH PUAN RATU KENCANA SARI @ SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @ PUJANGGA SERIBU ZAMAN @ PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
10 RAMADAN 1436H
27 JUN 2015
PETIKAN GRUP KEBANGKITAN BANI JAWI (NUSANTARA)
27 JUN 2015

0 comments:

Post a Comment

 
;