Sunday 21 June 2015

MARHABAN YA RAMADAN (48) TAK AKAN TERPISAH KASIH PERSAUDARAAN KITA DEMI-NYA



MARHABAN YA RAMADAN (49) TAK AKAN TERPISAH KASIH PERSAUDARAAN KITA DEMI-NYA
YANG AKU CARI
Yang kucari sahabat akhirat
bukan kawan dunia
...Continue Reading
Assalam...ucapan takziah buat keluarga allahyarham Mahaguru Omardin Tan Sri di atas pemergian beliau ke rahmatullah pada pukul 3.20 pagi ini. Sama2lah kita berdoa semoga rohnya dicucuri rahmat dan tergolong dalam golongan yg dirahmati Allah...
Like · Comment ·
BERDOALAH SEKALIPUN NYAWA SAMPAI DI HALKUM
KEMATIAN ADALAH HADIAH KEPADA HAMBA-NYA YANG BERIMAN UNTUK BERTEMU DENGAN ALLAH TUHAN YANG DICINTAI DAN DIRINDUI. ALLAHU AKBAR INDAHNYA PERTEMUAN DI KALA ITU.
DARI ALLAH KITA DATANG KEPADA ALLAH KITA DIKEMBALIKAN
...Continue Reading
Assalam...ucapan takziah buat keluarga allahyarham Mahaguru Omardin Tan Sri di atas pemergian beliau ke rahmatullah pada pukul 3.20 pagi ini. Sama2lah kita berdoa semoga rohnya dicucuri rahmat dan tergolong dalam golongan yg dirahmati Allah...
Like · Comment ·
Moga ditempatkan di kalangan roh-roh yang beramal soleh dan beriman Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin
Assalam...ucapan takziah buat keluarga allahyarham Mahaguru Omardin Tan Sri di atas pemergian beliau ke rahmatullah pada pukul 3.20 pagi ini. Sama2lah kita berdoa semoga rohnya dicucuri rahmat dan tergolong dalam golongan yg dirahmati Allah...
Like · Comment · 


News Feed

RECENT ACTIVITY
SELAMAT DATANG RAMADAN SEMOGA RAMADAN MEMBAWA KEBERKATAN DUNIA AKHIRAT KEPADA KITA SEMUA. AAMIIN.
Like · Comment ·
YA SAYA NAK BERJAYA DAN BAHAGIA DUNIA AKHIRAT AAMIIN.
"Kita minta seekor haiwan yang mongel dan elok rupa, tapi ALLAH beri ulat bulu je. Kita marah dan malas nak minta lagi. Tapi apabila sampai waktunya ulat bulu menjadi kupu-kupu."
Like · Comment ·
KARYA-KARYA MARHABAN YA RAMADAN MOGA MENGUNDANG RAHMAT DAN KASIH SAYANG ALLAH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
KEMATIAN ADALAH HADIAH KEPADA HAMBA-NYA YANG BERIMAN UNTUK BERTEMU DENGAN ALLAH TUHAN YANG DICINTAI DAN DIRINDUI. ALLAHU AKBAR INDAHNYA PERTEMUAN DI KALA ITU.
Rabeah Mohd Ali shared H.H Haji Hassanal Bolkiah's photo.
...Continue Reading
Kepada semua muslimin & muslimat, selamat menunaikan ibadah puasa dan Ramadan Al-Mubarak! ‪#‎HorlicksRamadan‬
YA ALLAH BERILAH KU KEKUATAN BILAMANA AKU TAK MAMPU LAGI UNTUK BERSASTERA AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
IKRAR DI LAUHMAHFUZ ALLAH TUHANKU AKAN KUBAWA SEHINGGA AKHIR HAYATKU SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
...Continue Reading
Bulan kesabaran, hadapi bulan ini dengan penuh semangat dan kesungguhan.‪#‎Ramadan‬ ‪#‎Quote‬ ‪#‎SalamMuslim‬ ‪#‎KosongKosong‬
Like · Comment ·
JANGAN SALAHKAN TUHAN JIKA BUMI DITIMPA BENCANA GARA-GARA MANUSIA ITU SENDIRI YANG SUKA MEMBUAT KERUSAKAN.
Firman Allah SWT dalam surah Ar-Ruum ayat 41 :
Artinya :”Telah nampak kerusakan di darat dan di laut disebabkan dari tangan tangan manusia itu sendiri, supaya Allah merasakan kepada mereka sebahagian dari (akibat) perbuatan mereka, agar mereka kembali (kejalan yang benar).”
Rasulullah s.a.w bersabda : "Di antara tipu daya Dajjal ialah dia menyuruh langit supaya menurunkan hujan tiba-tiba hujan pun turun. Dan termasuk ujian yang paling berat bagi manusia, Dajjal itu datang ke perkampungan orang-orang mukmin dan mereka tidak me-ngakunya sebagai Tuhan, maka disebabkan yang demikian itu tanam-tanaman dan ternakan mereka tidak menjadi. "Dajjal itu datang ke tempat orang-orang yang percaya kepadanya. Disebabkan yang demikian hujan turun di tempat mereka dan tanam-tanaman mereka pun menjadi"
3,387 Views
BUNYI daripada HAARP ....SENJATA DAJJAL SEDANG BERTINDAK !!! Cahaya & Bunyi MENAKUTKAN !! 2011
RAKYAT KENA BANTAH PERJANJIAN TPPA....SEBAB bila perjanjian TPPA ditandatangani, benda ni akan ditempatkan di MALAYSIA, rakyat perlu menghalang projek ini..
UNTUK MAKLUMAN, gambar dan VIDEO ini adalah antara kesan yang di bawa HAARP !!!!
KESANNYA SUDAH DIRASA WALAUPUN HAARP BELUM DITANAM DIMALAYSIA.....
ROTHSCHILD & GOLDMAN SACHS KINI BERTAPAK DI MALAYSIA.
Dajjal Raja Konspirasi Dunia : Rothschild & Goldman Sachs Kini Bertapak Di Malaysia..!!
Setelah sekian lama membiarkan Malaysia dikuasai penjajah-penjajah Freemason UK, pada tahun 2010 bapa segala konspirasi Yahudi antarabangsa, House of Rothschild telah membuka pejabatnya di Kuala Lumpur.
Ketibaan raksasa konspirasi di Malaysia ini adalah kesinambungan dari pengumuman Perdana Menteri Malaysia yang memberi kebenaran kepada agen Rothschild iaitu Goldman Sachs Bank (Suicide Banker) untuk membuka pejabatnya di Kuala Lumpur buat pertama kali.
Di dalam laporan yang dikeluarkan oleh FinanceAsia, ia menyebut Datuk Seri Najib Razak telah mengeluarkan lesen kepada bank Rothschild ini pada 8 Disember 2009 sebagai isyarat membenarkan pembukaan cawangannya di Malaysia.
Walaupun di dalam laporan tersebut menyebut bahawa Goldman Sachs hanya dibenarkan menguruskan institusi kewangan (yang berkaitan Malaysia) di luar negara tetapi pembukaan pejabatnya di sini sudah memberi spekulasi ekonomi yang kritikal dikalangan para pelabur tempatan.
Penjenayah Ekonomi Antarabangsa
Goldman Sachs adalah individu yang menaja perang Israel-Palestin (Konspirasi Dajal). Kesemua konspirasi-konspirasi teoris barat seperti Texe Marrs, Alex Jones, David Icke, Jeff Rinse dan lain-lain bersetuju sebulat suara bahawa perang tersebut didalangi oleh keluarga Rothschild melalui agennya Goldman Sachs Group.
Kini bank penjenayah utama antarabangsa dibawa masuk dengan mudahnya oleh kerajaan Malaysia melalui lesen yang dikeluarkan oleh Malaysia Security Commission (MSC).
Apa yang lebih menyakitkan ialah apabila Lye Thim Loong dari Avenue Investment Bhd. Mengatakan,
“It’s good for Malaysia, Goldman is a good premier name, so it will add some spice to the market.”
Goldman Sachs adalah Pembuat Keputusan Ekonomi Amerika
Apakah kerajaan Malaysia tidak sedar bahawa kejatuhan ekonomi Amerika pada September 2008 yang bermula dengan Lehman Brothers adalah perancangan Goldman Sachs di Amerika?
Apakah profesor-profesor ekonomi di IPT-IPT di Malaysia tidak meneliti laporan-laporan audit dan kenyataan-kenyataan billionaire-billionaire Yahudi dalam Bloomberg, CNN, CBS dan forum-forum ekonomi antarabangsa?
Apakah penganalisis-penganalisis yang dijemput berceramah dalam forum-forum ekonomi dalam televisyen tidak sedar bahawa Timothy Geithner (bekas Pengerusi Federal Reserve Bank) adalah orang suruhan Goldman Sachs?
Adakah mereka-mereka di atas tidak sedar bahawa bank paling kaya di dunia adalah Goldman Sachs bukannya bank-bank di China, Jepun dan Eropah seperti yang diwar-warkan oleh Majalah Forbes?
Adakah mereka-mereka di atas juga tidak sedar bahawa maksud ‘kekayaan’ yang sebenar bukannya dinilai pada carta top ten keluaran majalah Forbes tetapi ia bermaksud ‘Siapa Paling Berkuasa”?
Lloyd C. Blankfein (Goldman Sachs), Kenneth Chenault (American Express Group), Kenneth Lewis (Bank of America) dan Ed Yingling (Presiden Persatuan Bank-Bank Amerika).
Keempat-empat orang di atas adalah individu yang bertanggungjawab melobi kemenangan Barrack Obama sehingga menjadi presiden dan akhirnya Obama akan mengikut plan ekonomi yang diputuskan oleh empat Yahudi ini dalam waktu-waktu yang dirancang.
Sesuatu yang perlu diketahui oleh ahli ekonomi Malaysia ialah penyebab kejatuhan ekonomi Greece adalah berpunca dari Goldman Sachs. Apakah Malaysia mahu perkara itu terjadi di negara ini?
Goldman Sachs memang sangat berpengaruh dalam penguasaan keputusan-keputusan ekonomi peringkat kerajaan. Mereka mampu membuli pelabur dan bank-bank tempatan mengikut dasar-dasar zionis mereka tanpa sebarang ancaman.
Di Amerika sahaja kita dapat melihat bagaimana Lehman Brothers yang dikatakan gergasi ekonomi dunia boleh mengikut arahan Lloyd Blankfein (CEO Goldman Sachs) agar memindahkan semua dana bantuan USD5 billion yang diperoleh dari kerajaan Amerika kepada Kementerian Pertahanan Israel.
Pada Oktober 2008, Mexico mengalami kejatuhan ekonomi yang teruk sehingga mengakibatkan puluhan ribu rakyat berdemonstrasi di jalanan bagi menentang pentadbiran Presiden Manuel Lopez Obrador. Semuanya berpunca dari mainan kotor Goldman Sachs yang menguasai bank-bank tempatan melalui agennya iaitu Menteri Kewangan Mexico yang dikatakan berdarah campuran Argentina-Israel.
Pada 16 April 2010, Suruhanjaya Sekuriti Amerika (SEC) membuat pertuduhan rasmi bahawa Goldman Sachs Group telah menipu sebahagian besar pelabur-pelabur di Amerika melebihi nilai USD1 billion.
Tapi di Malaysia, kerajaan melalui Suruhanjaya Sekuriti Malaysia (SEC) tetap meneruskan lesen kebenaran kepada Goldman Sachs untuk beroperasi di sini.
Pengerusi Goldman Sachs bagi rantau Asia Tenggara ketika hadir dalam satu majlis
di Petaling Jaya telah mengeluarkan kenyataan berikut;
“The future outlook for Malaysia’s capital markets and its asset management industry is very positive and through our local presence we look forward to playing a larger role in their development.”
(dinyatakan dalam akhbar The Star, 9 Disember 2009)
Permainan ekonomi dari gengster-gengster Goldman Sachs ini mungkin menjadi lebih mudah kerana syarikat bapa konspirasi mereka, Rothschild Malaysia sudah menetap di Malaysia sejak 2006.
Rothschild Malaysia Sdn. Bhd.
Kemasukan Rothschild di Malaysia bermula dari pembukaan pejabat Rothschild di Singapura pada dengan nama NM Rothschild & Son. Syarikat gergasi tersebut mempunyai seorang wakil Malaysia yang menjadi ahli lembaga pengarahnya iaitu Pn. Rosnah Omar, bekas Pengarah Urusan Bank Bumiputera Malaysia Bhd.
NM Rothschild & Son (Singapura) memilih Rosnah menyertai mereka pada 1998 kemungkinan disebabkan pengalamannya yang luas dalam bidang perbankan di London dan New York selama lebih 8 tahun dalam syarikat Prudential Bache Securities, Bankers Trust International dan Security Pacific Hoare Govett.
Bermula tahun 2005, NM Rothschild & Son (Singapura) telah membuka cawangannya di Kuala Lumpur dengan melantik beliau sebagai pengarah cawangan. Andaian yang boleh dibuat ialah Rothschild cuba memanipulasi karismatik dan kepakaran rakyat Malaysia ini bagi menaruh kepercayaan kerajaan dalam membawa masuk gengster-gengster bank dari Amerika bagi membuli bank-bank tempatan.
Ini ditegaskan sendiri oleh Rosnah dalam satu ucapannya;
“With our (Rothschild) historical background, strength in M&A, international exposure and role in a growing number of cross-border deals, we believe we can work with local banks.”
Perlantikan Rosnah Omar sebagai Director General bagi Labuan Offshore Financial Service Authority (LOFSA) pada Julai 2003 juga merupakan satu perkara yang perlu diperhatikan oleh pakar-pakar ekonomi. Kita sedia maklum bahawa LOFSA berhubung terus dengan Menteri Kewangan memberi laporan dan nasihat dalam pengurusan bank-bank offshore.
Penganalisis Ekonomi di IPT Perlu Aktif
Sepatutunya tugas menghujahkan isu ekonomi seperti ini perlu dipertanggungjawabkan kepada para pensyarah dan profesor-profesor ekonomi melalui blog-blog peribadi mereka. Mereka tidak boleh hanya menyebarkan nota-nota kuliah sahaja tanpa mempamerkan kehebatan sebenar dalam bidang mereka.
Para pensyarah-pensyarah sepatutnya lebih pro aktif di dalam bilik kuliah bagi menyebarkan permasalahan-permasalahan ekonomi di Malaysia dan antarabangsa. Penyebaran dan perbincangan isu-isu itu boleh menimbulkan mahasiswa yang berfikiran kritis dan analitik.
Isu kemasukan Goldman Sachs di Malaysia bermula awal tahun 2010 ini perlu dihebah dan dibahaskan di kelas masing-masing secara drastik. Mahasiswa-mahasiswa ekonomi perlu didedahkan ilmu cara membezakan pelabur ekonomi dan penjenayah ekonomi.
Kemasukan Goldman Sachs ke Malaysia juga sangat mengecewakan pelabur-pelabur tempatan kerana di dalam dunia saham dan ekonomi, Goldman Sachs dianggap sebagai Gengster Ekonomi yang boleh mengugut sesiapa sahaja bagi mengikut dasarnya hatta kerajaan sekali pun.
Kehadiran Goldman Sachs ke Malaysia dalam suasana ekonomi dunia yang tidak memberangsangkan kemungkinan berkaitan dengan keputusan agen-agen Yahudi Zionis yang terlibat dalam mesyuarat Bilderberg 2009 lepas.
Walaupun sebenarnya Goldman Sachs sudah menguasai saham-saham beberapa syarikat besar di Malaysia beberapa tahun dahulu namun pembukaan pejabat rasmi di Kuala Lumpur adalah titik tolak kepada permulaan empayar konspirasi yang sebenar.
Kesimpulan
Harus diketahui bahawa keluarga Rothschild sekarang tidak lagi menggunakan istilah 'Rothschild' dalam pembinaan penguasaan empayar ekonominya di peringkat dunia. Nama itu sudah menjadi klasik dan sejarah keluarganya dan ia sudah dikecam diperingkat antarabangsa melalui pendedahan pelbagai kes-kes konspirasi.
Kini keluarga Rothschild menjalankan aktiviti konspirasinya melalui bank-bank pelaburan yang mempunyai sejarah tersendiri yang walaupun pada dasarnya tidak kelihatan berkaitan dengan Rothschild tetapi hakikat yang sebenarnya ialah ia dikuasai sepenuhnya oleh keluarga Rothschild dalam kaedah yang sangat licik dan sistematik.
http://www.youtube.com/watch?v=co1OnmI7a8E
http://www.youtube.com/watch?v=tCe80hsx-ig c
Cawangan pejabat organisasi Rothschild di Malaysia sudah lama di daftarkan di alamat berikut;
Tingkat 29, Menara UBN, Jalan P.Ramlee, 50250 Kuala Lumpur. (No. Tel: 03-2687 0966)
Tetapi apabila Goldman Sachs (cawangan Bank Rothschild) membuka pejabat barunya di Kuala Lumpur kelak, tidak dapat dipastikan adakah mereka akan menggunakan alamat yang sama seperti di atas atau sebaliknya. Kemungkinan juga Goldman akan menggunakan cara APCO Worldwide memasuki Malaysia iaitu dengan cara menggunakan alamat pejabat Mind Team Sdn Bhd di Midvalley, Kuala Lumpur serta beroperasi di pejabat yang sama.
Ilmu ekonomi dunia yang dibina oleh Yahudi Zionis bermula dengan bank. Bank dijadikan sumber kekuatan dan kayu ukur kepada kejayaan ekonomi sesebuah negara walaupun negara tersebut mempunyai minyak. Menguasai bank-bank dalam sesebuah negara bermakna menguasai keseluruhan nyawa ekonomi negara tersebut. Ini kerana bank memegang poket simpanan rakyat dan geran-geran harta rakyat yang dicagarkan.
Mesej ucapan dari Baron David de Rothschild tentang Malaysia pada Mac 2006 lalu;
“This new office reinforces our long term presence and commitment to Malaysia. We have great confidence in the Malaysian economy and look forward to growing our business.”
P/S : maklumat-maklumat tentang Rothschild Malaysia tidak sulit, ia boleh didapati dari Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) dan majalah-majalah ekonomi tempatan.
Wallahualam.
p/s : Tragedi yg menimpa pesawat Malaysia MH370 & MH17 juga adalah konspirasi Rothschild.
Like · Comment ·

ESEORANG AKAN MENJADI PERANTARA DOA TERSEBUT
SAMPAI KEPADA ALLAH SUBHANAHU WATA'LA..
3. APABILA SHOLAWAT TIDAK DIUCAPKAN KETIKA BERDOA
MAKA DOA TERSEBUT AKAN MENGGANTUNG ANTARA LANGIT DAN BUMI..
4. SHALAWAT MENJADI PENYEBAB KESUKSESAN SEBUAH DOA, BAIK DISEBUTKAN DI AWAL MAUPUN DI AKHIR DOA..
5. SHALAWAT MENJADI PENYEBAB DOA SEORANG HAMBA DIBERKAHI OLEH ALLAH SUBHANAHU WATA'ALA..
"Sesungguhnya, ALLAH dan malaikat-malaik
at-NYA
bershalawat untuk Nabi. Hai orang-orang yang beriman, bershalawatlah kamu untuk Nabi dan ucapkanlah salam penghormatan kepadanya..
(Al- Ahzab ayat 56)
Allahumma Shalli Wasallim 'ala sayyidina Muhammad,Wa'alaa Aaliy Sayyidinaa Muhammad..
SilaHkan di-share untuk teman, sahabat, keluarga, atau bahkan orang yang tidak sodara kenal sekalipun Semoga kita selalu mendapatkan ilmu, hidayah dan perlindungan Allah Subhana wata’ala dimanapun kita berada... Aamiin ya Rabbal’alaamiin....
Rasulallah SAW bersabda :"Barang siapa yang menyampaikan 1
(satu) ilmu saja dan ada orang yang mengamalkannya,maka
walaupun yang menyampaikan sudah tiada (meninggal dunia), dia akan tetap memperoleh pahala." (HR. Al-Bukhari)
Subhanallah
Semoga kita dapat mengambil pengetahuan bermanfaat yang bernilai ibadah lewat tulisan ini dan mengamalkan dalam kehidupan sehari - hari. Aamiin
(Cantumkan jika ada doa khusus agar kami para jamaah bisa mengaminkannya)
Silahkan Klik Like dan Bagikan di halamanmu agar kamu dan teman-temanmu senantiasa istiqomah dan bisa meningkatkan ketakwaannya kepada ALLAH SWT.
Ya ALLAH...
✔ Muliakanlah orang yang membaca status ini
✔ Entengkanlah kakinya untuk melangkah ke masjid
✔ Lapangkanlah hatinya
✔ Bahagiakanlah keluarganya
✔ Luaskan rezekinya seluas lautan
✔ Mudahkan segala urusannya
✔ Kabulkan cita-citanya
✔ Jauhkan dari segala Musibah
✔ Jauhkan dari segala Penyakit,Fitnah
,Prasangka Keji,Berkata Kasar dan Mungkar.
✔ Dan dekatkanlah jodohnya untuk orang yang
membaca dan membagikan status ini.
Aamiin ya Rabbal'alamin
Like · Comment ·
IKRAR DI LAUHMAHFUZ ALLAH TUHANKU AKAN KUBAWA SEHINGGA AKHIR HAYATKU SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
Seorang bayi yang baru lahir di Bahrain telah menuturkan kalimah mulia iaitu Allah... Allah.. Allah.. berulang kali... Inilah kebesaran yang Allah telah kurniakan pada hamba-hamba-Nya yang mahu berfikir.
SILA SEBARKAN VIDEO INI . .
Like · Comment ·
SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
Seorang bayi yang baru lahir di Bahrain telah menuturkan kalimah mulia iaitu Allah... Allah.. Allah.. berulang kali... Inilah kebesaran yang Allah telah kurniakan pada hamba-hamba-Nya yang mahu berfikir.
SILA SEBARKAN VIDEO INI . .
Like · Comment ·
MARHABAN YA RAMADAN ,' GERINDRA MEWUJUDKAN INDONESIA YANG BERDAULAT, ADIL DAN MAKMUR,'
Prabowo Subianto shared Partai Gerakan Indonesia Raya (Gerindra)'s photo.
Selamat malam, sahabat. Selamat menunaikan ibadah puasa Ramadhan, 1436 Hijriyah. Mohon maaf lahir dan batin.
...Continue Reading
Partai Gerakan Indonesia Raya (Gerindra) menentang keras langkah menteri BUMN mendatangkan pendanaan untuk BUMN sebesar Rp 520 Triliun dari China, yang dinilaidapat membahayakan Indonesia. Pasalnya, jika kelak kita tidak bisa membayar atau jatuh ke dalam krisis maka BUMN tersebut secara otomatis jatuh ke tangan asing.
"Sekarang ini kondisi perekonomian Indonesia belum menunjukan perubahan positif. Jika nanti terjadi krisis dan tidak mampu bayar, maka secara otomatis perusahaan BUMN akan jatuh ke tangan asing. Kami dari Partai Gerindra secara tegas menentang keras tindakan arogan ini bila aset BUMN nantinya dikuasai oleh asing." ujar Ir. Bambang Haryo Soekartono, anggota Komisi VI DPR-RI dari Fraksi Gerindra.
Like · Comment ·

SALAM RAMADAN SALAM JUMAAT PENUH BERKAT SENYUMLAH KERANA SENYUM SATU SEDEKAH KATA-KATA MENYEJUKKAN IMAN PUN SATU SEDEKAH. ALLAHU AKBAR MUDAHNYA DAPAT PAHALA.
Like · Comment ·
MARHABAN YA RAMADAN, 'SALAM RAMADAN SALAM KEJAYAAN DUNIA AKHIRAT AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN,'
SALAM RAMADAN SALAM JUMAAT PENUH BERKAT SENYUMLAH KERANA SENYUM SATU SEDEKAH KATA-KATA MENYEJUKKAN IMAN PUN SATU SEDEKAH. ALLAHU AKBAR MUDAHNYA DAPAT PAHALA.
AWAL RAMADAN MENDAPAT RAHMAT DAN KASIH SAYANG ALLAH...
Continue Reading
Ketahuilah, ada tiga hal dalam hidup yang tidak boleh kembali; waktu, kata-kata, kesempatan. Ada tiga hal yang dapat menghancurkan hidup seseorang; kemarahan, keangkuhan, dendam. Ada tiga hal yang tidak boleh hilang; harapan, keikhlasan, kejujuran.
Ada tiga hal yang paling berharga; kasih sayang, cinta, kebaikan. Ada tiga hal dalam hidup yang tidak pernah pasti; kekayaan, kejayaan, mimpi. Ada tiga hal yang membentuk watak; komitmen, ketulusan, kerja keras.
Ada tiga hal yang membuat kita sukses; tekad, kemahuan, fokus. Ada tiga hal yang tidak pernah kita tahu; rezeki, umur, jodoh.
Tapi tiga hal dalam hidup yang pasti; tua, sakit, mati.
Selamat Hari Jumaat. Mari berkacak2an, bercantik2an, berlawa2an, kerana hari ini Hari Raya Mingguan. Selamat menunaikan ibadah puasa yang terbaik sebelum HARI RAYA 1 SYAWAL 1436 Hijrah kelak.
Like · Comment ·

MARHABAN YA RAMADAN, 'BERKARYA TANPA HAD ILHAM-NYA SUBHANALLAH INDAH-NYA,'
'KARYA SASTERA NUSANTARA ANUGERAH ILAHI'
TEATER BANGSAWAN DIRAJA KARYA RATU RIMBA NIAGARA DI PENTASKAN DI PANGGUNG ISTANA SERI PURNAMA MERAK KAYANGAN DISAKSIKAN OLEH RAKYAT SELURUH DUNIA
...Continue Reading
Il fascino unico dell'Egitto.
Che vista spettacolare.
Like · Comment ·
MARHABAN YA RAMADAN ,'KARYA SASTERA NUSANTARA ANUGERAH ILAHI'
TEATER BANGSAWAN DIRAJA KARYA RATU RIMBA NIAGARA DI PENTASKAN DI PANGGUNG ISTANA SERI PURNAMA MERAK KAYANGAN DISAKSIKAN OLEH RAKYAT SELURUH DUNIA
TEATER BANGSAWAN DIRAJA,'AMBILKAN BULAN DAN BINTANG,' Karya Ratu Rimba Niagara, Laksamana Mas & Alam Pren Adni Mpn
...Continue Reading
Il fascino unico dell'Egitto.
Che vista spettacolare.
Like · Comment ·
MOGA DI BULAN RAMADAN DAPAT MENDIDIK KITA IKHLAS DAN SABAR AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
Your Notifications
Kelab Pencinta Sejarah Kelate likes your comment: "MARHABAN YA RAMADHAN...
Continue Reading

SMSTAUHIID.COM
Like · Comment ·
MOGA IBADAH PUASAMU PUASAKU DITERIMA ALLAH AAMIIN
Sudah hafal? Ini niat berpuasa, sekadar satu perkongsian ... Selamat menjalani ibadah puasa buat pembaca Astroawani.com
Like · Comment ·
NIAT PUASA SEBULAN RAMADAN
Alhamdulillah, menjadi tanggungjawab kita menunaikan rukun Islam yang ketiga iaitu berpuasa di bulan Ramadan. Jadi marilah sama-sama kita membaca doa puasa untuk sebulan ni ya.
Like · Comment ·
  • Rabeah Binti Mohd Ali
MARHABAN YA RAMADHAN
BERMAAFAN MENYATUKAN IMAN
Marhaban Ya Ramadhan
Bermaafan menyatukan iman
Datanglah cahaya iman
Cahaya iman Nur-Nya Tuhan
Maafkanku duhai teman
Aku insan tak sempurnaan
Makanya maafkan segala kekhilafan
Agar matiku dalam ketenangan
Itulah lambang kesempurnaan iman
Marhaban Ya Ramadhan
Selamat menunaikan ibadah puasa
Moga amalan ibadat ditingkatkan
Segala pintu Syurga dibuka seluas-luas-Nya
Segala pintu neraka ditutup serapat-rapat-Nya
Semua perbuatan yang baik digandakan pahalanya
SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
Indahnya iman
Indahnya Syurga
Indahnya beramal soleh
Semuanya atas dasar ikhlas karena-Nya
Moga kita dipilih menjadi hamba-Nya yang ikhlas
Dalam setiap amalan yang dilakukan
AAmiin Ya Rabbal A'Lamiin.
RATU RIMBA NIAGARA
30 Syaaban 1436H
17 Juni 2015M
Like · Comment ·
'BERKARYALAH KERANA ALLAH MALAH JADI IBADAT JANGAN DIHARAP PADA MANUSIA KARYA YANG BAIK DISISI ALLAH PASTI MENDAPAT PERHATIAN MANUSIA,' AL 'AMEEN
INDAHNYA IMAN INDAHNYA SYURGA INDAHNYA BERAMAL SOLEH SEMUANYA IKHLAS KERANA ALLAH TAALA
Marhaban Ya Ramadhan...
...Continue Reading
Buen día amigos de SAH!
Sociedad Argentina de Horticultura
Desde 1936 al Servicio de la Comunidad
Like · Comment ·
MARHABAN YA RAMADHAN MOGA MENDAPAT TEDUHAN KASIH RAHMAT-NYA SEHINGGA HARI AKHIRAT AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
Rabeah Binti Mohd Ali shared Prince Abdul Malik's phototo the group: SASTERA IMAGINASI ANIMASI NUSANTARA RATU RIMBA NIAGARA.
· ...
Continue Reading
Like · Comment ·
Moga bahagia sampai Jannah. Aamiin
Like · Comment ·
MARHABAN YA RAMADHAN
BERMAAFAN MENYATUKAN IMAN
Marhaban Ya Ramadhan
Bermaafan menyatukan iman
Datanglah cahaya iman
Cahaya iman Nur-Nya Tuhan
Maafkanku duhai teman
Aku insan tak sempurnaan
Makanya maafkan segala kekhilafan
Agar matiku dalam ketenangan
Itulah lambang kesempurnaan iman
Marhaban Ya Ramadhan
Selamat menunaikan ibadah puasa
Moga amalan ibadat ditingkatkan
Segala pintu Syurga dibuka seluas-luas-Nya
Segala pintu neraka ditutup serapat-rapat-Nya
Semua perbuatan yang baik digandakan pahalanya
SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
Indahnya iman
Indahnya Syurga
Indahnya beramal soleh
Semuanya atas dasar ikhlas karena-Nya
Moga kita dipilih menjadi hamba-Nya yang ikhlas
Dalam setiap amalan yang dilakukan
AAmiin Ya Rabbal A'Lamiin.
RATU RIMBA NIAGARA
30 Syaaban 1436H
17 Jun 2015M
Like · Comment ·
BUNGA-BUNGA SASTERA ANUGERAH ILAHI SALING INGIN BERBAKTI KEPADA SELURUH PENGHUNI BUMI DENGAN HARAPAN KEBAIKAN DI BALAS DENGAN RAHMAT KASIH-NYA ALLAH DI DUNIA HINGGA HARI AKHIRAT ALLAHU AKBAR
AAMIIN
MARHABAN YA RAMADHAN
BERMAAFAN MENYATUKAN IMAN
...Continue Reading
Buenas noches amigos de SAH...
Sociedad Argentina de Horticultura
Desde 1936 al Servicio de la Comunidad
Like · Comment ·
MARHABAN YA RAMADAN AKU PENCINTA ALAM CIPTAAN TUHAN YANG MAHA INDAH!
AKU BERSASTERA KERANA-MU ALLAH
"Bilamana aku bersastera aku bagaikan berada di Taman Syurga menghayati ...
Continue Reading
Libo, Guizhou, China.
Sociedad Argentina de Horticultura
Desde 1936 al Servicio de la Comunidad
Like · Comment ·
MARHABAN YA RAMADHAN TAK AKAN TERPISAH PERSAUDARAAN KITA  KERANA SAYA MEMERLUKAN SAUDARA SEPERTI ANDA HARI INI, ESOK DAN SELAMANYA
Your Notifications
Ahmeng Shah, Rumput Terbang and 7 others like your post in Melayu bani jawi: "Admin jadi ke tutup grup melayu bani...".
...Continue Reading

السلام عليكم...ان شاء الله ،
✔ 1 hari lagi NAFAS menjadi TASBIH.
✔ 1 hari lagi TIDUR menjadi IBADAH.
✔ 1 hari lagi DOA di IJABAH.
✔ 1 hari lagi PAHALA di lipat gandakan.
Tapi, Itu semua tak akan terjadi tanpa maaf tulus dlm keikhlasan dari hati.
Izinkan kedua telapak tangan bertangkup memohon maaf utk;
✔ Lisan yg terlanjur.
✔ Janji yg terabaikan.
✔ Hati yg berprasangka. dan
✔ Semua sikap yg menyakitkan...
Tegur saya jika mulai sombong.
Tegur saya jika mulai angkuh.
Tegur saya jika salah.
Krn saya masih memerlukan saudara sperti Anda hari ini, esok dan selamanya.
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُتِبَ عَلَيْكُمُ الصِّيَامُ كَمَا
كُتِبَ عَلَى الَّذِينَ مِنْ قَبْلِكُمْ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ
Marhaban ya Ramadhan...😊
Like · Comment ·

RAJA DAN RAKYAT BERPISAH TIADA
Bertolong-tolonglah kamu dalam berkebajikan kerana
itulah bekalan untuk dibawa ke alam akhirat...
itulah harta yang abadi kamu punya....
Continue Reading
MESEJ UNTUK RAKYAT MALAYSIA
Kebelakangan ini, saya hanya menyuarakan pandangan supaya mereka yang diberikan amanah jangan salahkan rakyat kerana hilang keyakinan dan kepercayaan terhadap anda, tetapi fikirkanlah mengapa rakyat telah hilang keyakinan dan kepercayaan terhadap anda. Nampaknya teguran saya secara baik ini telah mendapat maklum balas yang kasar daripada seorang menteri. Kalau saya mendapat jawapan sedemikian, apa harapan untuk teguran rakyat lain didengar?
Anda seorang menteri, bukannya tuhan dari syurga yang tidak boleh ditegur. Jangan fikir rakyat negara ini wujud untuk memberikan anda jawatan dan kekayaan, tetapi jawatan tersebut wujud supaya anda memberikan khidmat kepada rakyat. Apabila saya bersuara, saya melakukannya sebagai pemimpin rakyat saya, rakyat Johor dan Malaysia. Saya hanya mengingatkan para pemimpin negara ini bahawa mereka mempunyai tanggungjawab untuk berkhidmat kepada rakyat, dan nampaknya oleh sebab itu saya diserang.
Dalam aturan dunia yang baru, saya membayangkan masa depan di mana setiap orang mempunyai hak menyuarakan pendapat masing-masing. Namun, keadaan di Malaysia pada hari ini tidaklah begitu, menteri-menteri pantang ditegur. Saya rela dicemuh untuk mempertahankan perkara yang benar, daripada disanjung untuk membela perkara yang salah.
Saya bukan ahli politik. Saya hanya bertanggungjawab kepada Allah, Sultan saya, dan rakyat Johor. Saya bukannya menjalankan suruhan seperti boneka. Johor hanya mempunyai tempat bagi mereka yang mahu berkhidmat kepada rakyat, bukan untuk mereka yang mahu meraih undi demi kepentingan peribadi.
Akan tiba suatu masa, di mana rakyat Johor perlu membuat keputusan demi kebaikan masa depan kita dan generasi yang akan datang. Kita akan bersatu dan membuat keputusan tersebut sebagai Bangsa Johor, untuk menempa masa depan kita. Bersatu kita teguh, bercerai kita roboh. Saya berdiri untuk rakyat saya, bukan untuk merebut kuasa, bukan untuk menumbangkan kerajaan, tetapi untuk menjaga kesejahteraan rakyat saya.
Saya tidak pernah menyuruh sesiapa berundur atau meletak jawatan, hanya sekadar memberi ingatan kepada ahli politik berkenaan peranan dan tanggungjawab mereka. Sekiranya perkara seperti itu pun anda tidak boleh terima, jelaslah kepada seluruh rakyat betapa angkuh dan sombongnya anda.
Alhamdulillah, saya telah dikurniakan dengan kehidupan yang selesa. Kalau hendak diikutkan, saya boleh hidup dalam dunia saya sendiri tanpa menghiraukan permasalahan rakyat, tetapi saya di sini berdiri teguh bersama mereka. Jadi kepada mereka yang ingin mencemar imej saya dan menjadikan saya musuh awam nombor satu, sesungguhnya rakyat lebih bijak dan mampu menilai sendiri.
Jangan gunakan saya untuk mengalihkan tumpuan daripada isu-isu nasional yang lain. Negara ini memerlukan ahli politik yang bersih dan telus, yang menjalankan tanggungjawab mereka dengan keikhlasan dan integriti.
-DYAM Brigadier Jeneral Tunku Ismail Ibni Sultan Ibrahim, Tunku Mahkota Johor.
------
MESSAGE FOR MALAYSIANS
Of late, I just voiced out my opinion and a reminder that people who has been entrusted with the responsibility to not blame the people for losing trust and confidence in them, but think of why the people no longer have the confidence and trust in them. Apparently my gentle reminder has been met with a rather hostile response from a minister. If I got such a reply, then what chances does the rest of the rakyat have?
You are a minister, not a God from the heavens who lord above everybody. Do not think the people of this country exist to provide you with position and wealth, but the position exists for you to serve the people. When I voice out, I do it as the leader of my rakyat, on behalf of Johoreans and Malaysians. All I did is to remind the leaders of the country that they have a responsibility to serve the people, and for this, I am attacked.
In the new world order, I envision a future that every person has a right to voice their opinions. However, that is not the case in Malaysia today, where ministers think they are untouchable. I am willing to be cursed for standing up for what is right, rather than be loved for defending what is wrong.
I am not a politician. I am only answerable to Allah, my Sultan and the people of Johor. I do not do the bidding of some puppet-master who pulls the strings. Johor only has place for those who want to serve the people, not for those who want to garner votes for their own interests.
There will come a time, when the Johorean people must decide what is best for us and our future generations. Decide and unite we will, as Bangsa Johor, to forge our future. United we stand strong, divided we fall. I stand for my rakyat, not to joust for power, not to topple the government, but to ensure the well-being of my people.
I never told anybody to step down or resign, only to remind politicians of their roles and responsibilities. If you cannot deal with that, it just shows your arrogance to the people. Alhamdulillah, I have been blessed with a comfortable life, and I can just live my own life and be oblivious to the worries of my people, but here I am, standing firm by their side. So for those wanting to tarnish my image and make me public enemy number one, the people are smarter than that, and they can think for themselves.
Do not use me to divert the attention from national issues. This country needs politicians who are clean and transparent, who carry out their duties with sincerity and integrity.
-HRH Brigadier General Tunku Ismail Ibni Sultan Ibrahim, The Crown Prince of Johor.
Like · Comment ·
Saya tegur datuk sombong kerana tak sudi like dan komen karya saya....sedangkan datuk terpilih daripa ribuan yang ingin menjadi rakan fb saya tapi habuk pun tak ada....bukan aje datuk seorang semua rakan fb saya seramai 17 orang sama seperti datuk sepikan karya saya...kasihan karya saya berkarya seorang di fb tapi seorang pun tak ada yang like dan komentar sedangkan mereka saya anggap seperti pejuang sastera saya....membuatkan saya makan hati berulam jantung....nak telan matibapak nak luah mati emak...maafkan saya ye...jika saya terus terang kerana dengan izin datuk juga agar dapat menegur datuk maka saya tegurlah ye agar persahabatan kita tidak ada unsur prasangka andainya tempat datuk digantikan dengan pejuang sastera yang lain datuk jangan berasa hati ya...dari hujung rambut hingga ke hujung kaki saya minta maaf...dan begitu juga rakan fb yang lain, lagian saya belum meninggal lagi dan rakan fb saya masih hidup lagi cuma kita masih dipinjamkan usia untuk saling bersilaturrahim di alammaya dimana dengan izin Allah temukan kita sebagai rakan fb . Moga berkat silaturrahim kita di fb mendapat keberkhatan dari Ilahi dunia akhirat. Aamiin
Marhaban Ya Ramadhan...

السلام عليكم...ان شاء الله ،
✔ 1 hari lagi NAFAS menjadi TASBIH.
✔ 1 hari lagi TIDUR menjadi IBADAH.
✔ 1 hari lagi DOA di IJABAH.
✔ 1 hari lagi PAHALA di lipat gandakan.
Tapi, Itu semua tak akan terjadi tanpa maaf tulus dlm keikhlasan dari hati.
Izinkan kedua telapak tangan bertangkup memohon maaf utk;
✔ Lisan yg terlanjur.
✔ Janji yg terabaikan.
✔ Hati yg berprasangka. dan
✔ Semua sikap yg menyakitkan...
Tegur saya jika mulai sombong.
Tegur saya jika mulai angkuh.
Tegur saya jika salah.
Krn saya masih memerlukan saudara sperti Anda hari ini, esok dan selamanya.
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُتِبَ عَلَيْكُمُ الصِّيَامُ كَمَا
كُتِبَ عَلَى الَّذِينَ مِنْ قَبْلِكُمْ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ
Marhaban ya Ramadhan...😊
Like · Comment ·
JALAN HIDUP PENUH BERLIKU TAPI KITA TETAP MENUJU JALAN YANG SATU JALAN MENUJU SYURGA-NYA ALLAHU AKBAR AAMIIN
SEJARAH BANI JAWI
Sejarah mencatatkan, terdapat 3 bani keturunan Nabi Ibrahim AS iaitu Bani Arab, Bani Israel dan Bani Jawi. Bani Israel tahu bahawa riwayat Bani mereka akan ditamatkan oleh Bani Jawi. Pemimpin Bani Jawi adalah gabungan benih Bani Arab dan Bani Jawi iaitu al Mahdi. Justeru Bani Israel berusaha bermati-matian mencari al Mahdi.
...Continue Reading
Rio "Dragón Azul", Portugal.
Sociedad Argentina de Horticultura
Desde 1936 al Servicio de la Comunidad
Like · Comment ·
OLDER
JALAN HIDUP PENUH BERLIKU TAPI KITA TETAP MENUJU JALAN YANG SATU JALAN MENUJU SYURGA-NYA ALLAHU AKBAR AAMIIN
Your Notifications
42 minutes ago...
Continue Reading
Rio "Dragón Azul", Portugal.
Sociedad Argentina de Horticultura
Desde 1936 al Servicio de la Comunidad
Tika masih hidup kita tak sedar pun amalan sebesar zarrah amat berharga di Sisi Allah SWT bila sudah mati kita baru sedar yang kita sudah terlambat untuk berbuat kebaikan walaupun sebesar zarrah tiada berpeluang lagi sekalupun menangis air mata darah tak akan dihidupkan semula...harta pangkat dan wang bukan milik kita lagi yang kita bawa amalan walaupun sebesar zarrah terlalu amat berharga tika berada di alam akhirat. Allahu Akbar syukur kepada-Mu Engkau masih meminjamkan usia untuk kuhidup menjadi hamba-Mu mendambakan cinta-Mu redha-Mu. Berilah kami kesabaran di setiap ujian-Mu kepada kami. Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.
ASTRONOT WANITA JADI MU'ALAF
Sunita Williams, seorang wanita India pertama yang pergi ke bulan pada tanggal 9-07-2011.
Kembalinya dari Bulan langsung masuk dan memeluk Agama Islam.
Dia berkata:
"Dari Bulan seluruh Bumi kelihatan hitam dan gelap kecuali dua tempat yang terang dan bercahaya.
Ketika aku lihat dengan Teleskop, ternyata tempat itu adalah Mekkah dan Madinah. Di Bulan semua frekuensi suara tidak berfungsi, Tapi aku masih mendengar suara Adzan"
Prof Lawrence E Yoseph:
Sungguh kita telah berhutang besar kepada umat Islam, dalam Encyclopedia Americana menulis:
"...Sekiranya orang-orang Islam berhenti melaksanakan thawaf ataupun shalat di muka bumi ini, niscaya akan terhentilah perputaran bumi kita ini, karena rotasi dari super konduktor yang berpusat di Hajar Aswad, tidak lagi memencarkan gelombang elektromagnetik
Menurut hasil penelitian dari 15 Universitas:
Menunjukkan Hajar Aswad adalah batu meteor yang mempunyai kadar logam yang sangat tinggi, yaitu 23,000 kali dari baja yang ada!
Beberapa astronot yang mengangkasa melihat suatu sinar yang teramat terang mememancar dari bumi, dan setelah diteliti ternyata bersumber dari Bait Allah atau Ka'bah.
Super konduktor itu adalah Hajar Aswad, yang berfungsi bagai mikrofon yang sedang siaran dan jaraknya mencapai ribuan mil jangkauan siarannya.
Prof Lawrence E Yoseph - Fl Whiple menulis:
"...Sungguh kita berhutang besar kepada orang Islam, shalat, tawaf dan tepat waktu menjaga super konduktor itu..."
Para astronot telah menemukan bahwa planet Bumi itu mengeluarkan semacam radiasi.
Radiasi yang berada di sekitar ka’bah ini memiliki karakteristik dan menghubungkan antara Ka’bah di planet Bumi dengan Ka’bah di alam.
Di tengah-tengah antara kutub utara dan kutub selatan, ada suatu area yang bernama ‘Zero Magnetism Area’, ertinya adalah apabila kita mengeluarkan kompas di area tersebut, maka jarum kompas tersebut tidak akan bergerak sama sekali karena daya tarik yang sama besarnya antara kedua kutub.
Itulah sebabnya jika seseorang tinggal di Mekah, maka ia akan hidup lebih lama, lebih sehat, dan tidak banyak dipengaruhi oleh banyak kekuatan gravitasi.
Sebab itu lah ketika kitìa mengelilingi Ka’Bah, maka seakan- akan diri kita di-charged ulang oleh suatu energi misterius dan ini adalah fakta yang telah dibuktikan secara ilmiah.
Makkah juga merupakan pusat bumi.
Makkah adalah Pusat dari lapisan-lapisan langit Ada beberapa ayat dan hadits nabawi yang menyiratkan fakta ini.
Allah berfirman:
‘Hai golongan jin dan manusia, jika kamu sanggup menembus (melintasi) penjuru langit dan bumi, maka lintasilah, kamu tidak dapat menembusnya melainkan dengan kekuatan.’ (ar-Rahman:33).
Menurut riwayat Ibnu Abbas dan Abdullah bin Amr bin As, dahulu Hajar Aswad tidak hanya berwarna putih tetapi juga memancarkan sinar yang berkilauan.
Sekiranya Allah subhanahu wata'ala tidak memadamkan kilauannya, tidak seorang manusia pun yang sanggup mamandangnya.
Dalam penelitian lainnya, mereka mengungkapkan bahwa batu Hajar Aswad merupakan batu tertua di dunia dan juga bisa mengambang di air.
Di sebuah musium di negara Inggris, ada tiga buah potongan batu tersebut ( dari Ka’Bah ) dan pihak musium juga mengatakan bahwa bongkahan batu-batu tersebut bukan berasal dari sistem tatasurya kita.
Dalam salah satu sabdanya, Rasulullah Shalallahu 'alaihi wassalam bersabda :
Hajar Aswad itu diturunkan dari surga, warnanya lebih putih daripada susu, dan dosa-dosa anak cucu Adamlah yang menjadikannya hitam.
Subhanallah, Alhamdulillah, Laa Illaha illallah, Allahu Akbar
Betapa bergetar hati kita melihat dahsyatnya gerakan thawaf haji dan Umroh. Ini adalah jawaban fitnah dan tuduhan jahiliyah yang tak didasari ilmu pengetahuan, iaitu mengapa kaum Muslimin shalat ke arah kiblat dan bahwa umat Islam di anggap menyembah Hajar Aswad. Hanya Allah Yang Maha Kuasa Dan Segala-Galanya.
Subhanallah
Kalau sedang online, sebarkan ke sesama muslim. (Berarti anda telah membelanjakan hartamu di jalan Allah)

PETIKAN WAL GRUP SRI PEMANGKU ADAT & PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA
4 RAMADAN 1436H
21 JUN 2015

0 comments:

Post a Comment

 
;