Wednesday 24 June 2015

MARHABAN YA RAMADAN (83) CAHAYA HIDAYAH ILAHI 08 RAMADAN 2015


MARHABAN YA RAMADAN (83) CAHAYA HIDAYAH ILAHI 08 RAMAHAN 2015

Red Cymbidiu.
Sociedad Argentina de Horticultura
Desde 1936 al Servicio de la Comunidad

Saudaraku, semoga kita menjadi hamba-hamba yang tenggelam. Tenggelam dalam rasa syukur kepada Alloh Swt. Sehingga hati kita tidak pernah merasa kekurangan dari berbagai limpahan karunia Alloh yang tiada bertepi. Sejak kita bangun tidur, bisa bernafas, beraktifitas hingga tidur kembali.
Setelah tidur di malam hari, kita masih diberi kesempatan untuk bangun kembali. Berarti kita masih diberi kesempatan untuk bertaubat, untuk memperbanyak amal kebaikan dan meningkatkan kualitasnya. Serta untuk menebar manfaat bagi lebih banyak orang.
Ketika mata kita kembali terbuka, panjatkanlah doa dan syukur kepada Alloh karena mata kita masih bisa melihat langit-langit. Ketika telinga mendengar ayam berkokok, bersyukurlah karena telinga masih bisa mendengar. Ketika menggerakkan badan, bersyukurlah karena tulang-tulang dan jaringan otot masih bisa bekerja.
Ketika kita ke kamar kecil untuk memenuhi hajat, bersyukurlah karena racun-racun keluar dari tubuh kita. Ketika kita bertemu dengan air wudhu, bersyukurlah karena air masih tersedia dan tetesan air wudhu itu menggugurkan dosa-dosa kita. Dan, ketika kita mendirikan sholat subuh, bersyukurlah karena betapa Alloh masih memberikan kita kesempatan merasakan nikmatnya bersujud kepada-Nya. Maa syaa Alloh!
http://www.smstauhiid.com/bersyukur-di-dini-hari/
Allah berfirman: 'Kecuali puasa,
sesungguhnya puasa itu adalah untuk-KU dan Aku memberikan balasan kepadanya kerana dia telah meninggalkan shawat dan makan minumnya kerana Aku."
‪#‎Kosongkosong‬ ‪#‎Ramadan‬

GUGUSAN ORKID SASTERA NAN INDAH ANUGERAH ILAHI DISYUKURI

CAHAYA HIDAYAH ILAHI
08 RAMADHAN 2015



1.  Allah swt  walaupun tak nampak tapi dapat dirasakan kewujudan-Nya.
Bilamana Nabi Musa as ingin melihat Wajah Allah Azzawajllah hancur gunung kerana terlalu takut. Wajah Allah Azzawajallah cuma dapat dilihat di Syurgawi ketika itu semua ahli Syurga dapat melihat bagaimana jelasnya bulan dipandang begitulah jelasnya memandang Wajah Allah Azzawajalah, jika dapat melihat adalah sehingga ahli Syurga terlupa nikmatnya berada di Syurga. Allahu Akbar moga kita dan seluruh keluarga kita diberi peluang bersama mendapat memandang Wajah Allah Azzawajallah berdekatan dengan Rasulullah. AAmiin AAmiin AAmiin Ya Rabbal A'Lamiin.



TUJUH PETALA CINTA BERSAMA MEREALITIKAN CINTA-NYA

SEJAK AZALI LAGI KITA SERASI BERSAMA HINGGA KE SYURGAWI
KERANA KAULAH PERMATA SYURGA KURNIAAN-NYA YANG AKU SYUKURI
INDAHNYA PERSAHABATAN KITA SEINDAH PELANGI DI MALAM HARI
TERIMA KASIH KERANA SUDI HADIR DALAM DUNIA SASTERAKU UNTUK MERIMBUN DAN MELEBATKAN BUAH PEPOHON SASTERAKU DUNIAKU AKHIRATKU AKHIRATMU IN SHAA ALLAH KITA BERSAMA DI SYURGA MENYATUKAN CINTA KITA BERSAMA CINTA ALLAH DAN CINTA RASULULLAH
AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.

RATU RIMBA NIAGARA
8 Ramadan 1436H
25 Jun 2015



MENGENALI TENTERA TENTERA ALLAH S.W.T
SIAPA MEREKA ?

Tentera-tentera Allah

1) SUJAUL AQRA adalah ular dari neraka untuk menyeksa umat yang tidak solat. -Lebarnya besar tengkuk unta dan panjangnya sebulan perjalanan.

2) HURAISY adalah Kala Jengking dari neraka Jahannam, yang mana panjangnya ialah jarak antara langit dan bumi dan lebarnya pula dari timur hingga ke barat.
Apabila ia keluar maka malaikat Jibril a.s berkata, "Wahai Huraisy, kamu hendak ke mana dan kamu hendak mencari siapa?"
Lalu berkata Huraisy : "Aku mencari lima jenis orang ."

- Orang yang tidak mengerjakan solat.
- Orang yang tidak mahu mengeluarkan zakat.
- Orang yang mendurhakai kedua orang tuanya.
- Orang yang suka minum arak.
- Orang yang sangat suka bercakap-cakap dalam masjid hal dunia.

3) MALAIKAT ZABANIAH ialah tentera Allah yang sangat gagah dan bengis yang ditugaskan menyeksa umat manusia di neraka. Khilaf berpendapat bahawa bilangan Malaikat adalah 19 dan pendapat yang lain mengatakan bilangan malaikat Zabaniah adalah 70,000. Malaikat Zabaniah juga antara yang ditugaskan menghukum dan memukul Iblis dengan rantai dari neraka.

4) HAMALATUL ARSY ialah 4 malaikat penanggung Arasy, ada pendapat mengatakan bilangannya bertambah kepada 8 malaikat di hari kiamat kelak. Makhluk ALLAH yang paling besar. Sejarah Malaikat makhluk Allah yang besar:

-Peristiwa Israk dan Mikraj menampakkan Rasulullah kepada rupa asal para malaikat iaitu Malaikat Jibril, Mikail dan Hamalatul Arsy. Semua malaikat memiliki sayap.

a. Satu sayap Jibril seluas permukaan bumi, pendapat kedua mengatakan satu sayap seluas langit pertama. Malaikat Jibril punyai 600 sayap.
b. Satu sayap Mikail seluas 600 sayap Jibril. Mikail mempunya 1000 sayap.
c. Satu sayap Hamalatul Arsy seluas 1000 sayap Mikail. Malaikat penanggung Arasy mempunyai 1000 sayap.

5) ABABIL iaitu burung dari neraka, apabila datangnya tentera itu dilangit seperti awan hitam yang besar datang menutup bumi dengan laju.

Surat Al-Fill menceritakan kisah tentara bergajah yang menyerang kota Mekkah di tahun kelahiran nabi Muhammad s.a.w. Dalam kitab At-Tafsiru Kabir karya Fahru razy menjelaskan, nama pemimpin pasukan itu adalah Abrahah bin As-Shabah Al-Ashrami, raja Yaman.tujuannya ingin meruntuhkan Ka'bah lalu mengalihkan peribadatan haji orang-orang arab ke kuil besar(Gereja) bernama Al-Qulais yang baru dibangun di kota San'a. Tafsir itu juga secara terperinci menyebutkan bahawa ada 9 atau 12 ekor gajah yang ikutserta dalam penyerangan,yang terbesar bernama mahmud. Namun rencana itu gagal kerana datangnya burung-burung yang melemparkan pasukan tersebut dengan batu-batu kecil sampai binasa.

Dihuraikan dari pendapat bahawa Tentera Ababil membawa 3 ketul batu terbakar, 1 di paruhnya dan 2 di kedua2 kakinya. Ada pendapat lain mengatakan bahawa batu2 itu dari neraka. Mereka melemparkan batu berapi itu ke arah pasukan bergajah yang mahu meruntuhkan Ka'abah. Yang terkena batu dari arah kepalanya, akan terus keluar dari duburnya. Yang terkena dari depan, batu itu keluar dari punggungnya. Akibatnya ,tubuh gajah dan orang-orang itu berlubang seperti daun yang dimakan ulat.

TENTERA ALLAH – NYAMUK

Namruz mempunyai tentera sebanyak 700,000 penunggang kuda dengan senjata yang lengkap. Dia dengan megah dan sombongnya berkata kepada nabi Ibrahim : “Hai Ibrahim, jika tuhanmu mempunyai malaikat, kirimlah kepadaku untuk berperang denganku. Jika sanggup (kuat) rampaslah kerajaanku ini”

Nabi Ibrahimpun bermunajat kepada Allah dan berkata : “Ya Illahi, sesungguhnya Namrud dan tenteranya menunggu kedatangan tenteramu, maka kirimlah kepada mereka selemah-lemah makhlukmu iaitu nyamuk”

Ketika tentera Namrud berkumpul di padang yang luas, Allah memerintahkan nyamuk keluar dari lautan. Maka keluarlah nyamuk hingga menutupi permukaan bumi dan langit. Kemudian nyamuk berkata : “Wahai Tuhan kami, apakah yang harus kami laksanakan ?” Allah SWT berfirman : “Aku telah menjadikan rezeki kamu semua pada hari ini berbentuk daging tentera Namruz”

Allah telah memberi kekuatan kepada nyamuk, lalu ia menyerang dan menghisap darah-darah mereka. Allah memerintahkan menunda penyiksaan ke atas Namruz supaya ia dapat melihat kemusnahan tenteranya oleh tentera Allah. Maka nyamuk-nyamuk itu membiarkan Namruz sehingga ia dapat pulang ke istananya.

Nabi Ibrahim AS merasa hairan dan takjub melihat peristiwa tersebut. Kemudian Allah berfirman : “Wahai Ibrahim, demi kemuliaan dan keagunganKu, sekiranya engkau tidak meminta kepadaKu mengutus tentera nyamuk, tentu Aku akan mengirim yang lebih halus daripada nyamuk, jika 1000 jumlahnya berkumpul menjadi satu, tidak mencapai sebesar nyamuk, tentu aku musnahkan juga mereka itu dengannya”

Kemudian Allah memerintahkan seekor nyamuk untuk menyiksa Namruz. Nyamuk tersebut telah mengelilingi sepohon pokok selama 3 hari dan setelah itu diapun masuk ke dalam kepada Namruz melalui hidungnya lalu memakan otaknya selama 40 hari. Akhirnya Namruzpun mati kerana seekor nyamuk, betapa hebatnya tentera ALLAH.......

Like · Comment ·
Share


SEBAB KENAPA SAYA TAK SUKA BERKAWAN DAN BERKOMUNIKASI DENGAN YANG PALSU


1.  Mereka yang menggunakan gambar pokok, gunung, bukit, kaki, keris, topeng, binatang, gambar palsu (gunakan gambar orang lain) seperti kita berkata dengan benda kaku dan yang menggunakan gambar palsu tiada identiti sebenar penakut, pengecut dan bila berkata sesuka hati senang hendak menfitnah, mengeji, menghina orang.  Sudahlah gambar palsu, nama pun palsu.
Berani kerana benar.  

2.   Maka dari itu jika saya tidak like dan berkomunikasi dengan yang palsu maafkan saya.



BERKOMUNIKASI BUKAN YANG PALSU


Mohd Azlan Ibrahim Tuhan palsu mati dengan nyamuk.


Man Taro Mohon shared

Rabeah Binti Mohd Ali Tidak diizinkan share selagi gambar kaki ditukarkan gambar lain, pokok ke bunga ke sebab lebih sopan dan beradab jika tak tukar gambar cukup sampai di sini saja man taro....sejujurnya saya tak suka berkomunikasi dengan tapak kaki, bunga, pokok, gunung atau gambar palsu bukan gambar sebenar kerana berkomunikasi pada benda kaku yang palsu moga faham.


RATU RIMBA NIAGARA (NAMA PENA DALAM KARYA)
8 RAMADAN 1436H
25 JUN 2015


PEPOHON SASTERAKU DUNIAKU AKHIRATKU AKHIRATMU
SEJAK AZALI SERASI BERSAMA SEHINGGA KE SYURGAWI

TEMAN ALAMMAYAKU...
KITA TIDAK PERNAH MENGENAL
KERANA KAU HARGAI SASTERAKU
KITA SALING MENGENAL
ENGKAU KENAL AKU
AKU KENAL ENGKAU
KAU SAPA SASTERAKU
PASTI AKU CERIA
KAU DAN SASTERAKU
SALING BERKOMUNIKASI
SEBARIS AYAT KAU SAPA
BERBARIS-BARIS ILHAM DATANG
SASTERAKU PUISIKU
ILHAM PUN
BERTAMBAH-TAMBAH BERCAMBAH-CAMBAH
DAUNAN-DAUNAN KERING SASTERA
TERUS MENGHIJAU
BERTUNAS-TUNAS
BERBUNGA-BUNGA
BERBUAH-BUAH
MELEBAT BUAH SASTERA
SEHINGGA MENCECAH BUMI
PEHONAN SASTERAKU
BERDAUN LEBAT
BERBUNGA LEBAT
BERBUAH LEBAT
SEHINGGA MENCECAH BUMI
LALU DIPETIK PENGHUNI BUMI
BILA SEORANG MEMETIK
BUAH PEPOHON SASTERAKU
LAGI BERBUAH TIDAK BERKURANGAN SEDIKITPUN
SUDAHLAH BERBUAH LEBAT
BERBUAH SEPANJANG MUSIM
BIARPUN YANG MENANAM YANG MEMBAJAI YANG MENYIRAMI
TIADA DI DUNIA INI
PEPOHON SASTERA TETAP HIDUP TERUS MERIMBUN
MALAH BERANAK PINAK DI SERATA BUMI
SELURUH PENGHUNI BUMI BOLEH MENIKMATI
BUAH PEPOHON SASTERA
LEBIH MENGAGUMKAN
AKAR PEPOHON SASTERA
MENJALAR KE TUJUH PETALA BUMI
MENJALAR KE TUJUH PETALA LANGIT
SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
PENGHUNI BUMI MENIKMATI DALAM IMAN
PENGHUNI ROH MENSYUKURI DALAM KERAHMATAN-NYA
BENARLAH RAHMAT KASIH ALLAH TIADA BATAS TIADA PENGHUJUNG-NYA

KARYA RATU RIMBA NIAGARA
8 RAMADAN 1436H
25 JUN 2015



Your Notifications

Arin Balboll likes your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara): "Tok Janggut pejuang fisabilillah".

about a minute ago
Arin Balboll likes your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara): "Sahabat dunia akhirat adalah permata...".

6 minutes ago
Arin Balboll likes your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara): "Ini barulah hero melayu noh....hehehe ...".

7 minutes ago
Arin Balboll likes your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara): "Dengan membaca kalimah...".

7 minutes ago
Arin Balboll likes your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara): "Daripada Malaysia dikuasai DAP lebih...".

11 minutes ago
Ismail Noel and Nasarudin Othman like your post in Melayu bani jawi: "TUJUH PETALA CINTA BERSAMA MEREALITIKAN...".

12 minutes ago
Arin Balboll, Angnila Anggada and 2 others like your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara): "BUDI YANG DIBERI RACUN BERBISA YANG...".

13 minutes ago
Arin Balboll, Bahrul Bahrul and 4 others like your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara): "AWAL RAMADAN MENDAPAT RAHMAT KASIH...".

17 minutes ago
Arin Balboll likes your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara): "TUJUH PETALA CINTA BERSAMA MEREALITIKAN...".

22 minutes ago
-Tengku Risa- and Wak Baroon like your post in *Rumpun Melayu Bersatu*: "TUJUH PETALA CINTA BERSAMA MEREALITIKAN...".

23 minutes ago
Fifin Budriani likes your post in (MALAYSIA & RIAU) MELAYU SERUMPUN: "TUJUH PETALA CINTA BERSAMA MEREALITIKAN...".

31 minutes ago
Man Taro and Mohd Azlan Ibrahim commented on your post in Melayu bani jawi.

32 minutes ago
Tasya Edirna, Liani Syah Usrotun and 2 others posted in Batu Bara Mengayak (BBM).

about an hour ago
Safuan Abdul Jalil, Abdul Rahman Raduan and 6 others like your post in Melayu bani jawi: "ALLAHU AKBAR ALLAH MAHA BERKUASA DI...".

2 hours ago
Andika likes your cover photo.

3 hours ago
Tamrin Ude also commented on a post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara).

4 hours ago
Ryan Fierdaush, Koyong and Arfian Arief asked to join *Rumpun Melayu Bersatu*.

5 hours ago
Suprihatin Alif, Dha Johans and 6 others like your post in (MALAYSIA & RIAU) MELAYU SERUMPUN: "AWAL RAMADAN MENDAPAT RAHMAT KASIH...".

6 hours ago
Khairuddin Nasti likes your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA.

6 hours ago
Fairuz Dolah, Oyoung Mukhairi and 4 others like your post in *Rumpun Melayu Bersatu*: "AWAL RAMADAN MENDAPAT RAHMAT KASIH...".

6 hours ago
Oyoung Mukhairi and Reyki Khan like your post in *Rumpun Melayu Bersatu*: "KSATRIAKU ENGKAULAH RELUNG ISTANA...".

6 hours ago
Rojer Lee and Salamuddin Nasution asked to join THMD TAKKAN HILANG MELAYU DIBUMI prkumplan anak melyu sdunia.

6 hours ago
AL Jinbara, Laboratorium Tempur Melodi and 2 others like your post in Melayu bani jawi: "AWAL RAMADAN MENDAPAT RAHMAT KASIH...".

7 hours ago
Syahril Sandy likes your post in ODAN ANAK BATU BARA YANG SETIA: "DIA SENTIASA MEMBALAS CINTA, KASIH DAN...".

7 hours ago
Siti Haliza likes your post in Sri Pemangku Adat: "TAHNIAH BUAT TANAH AIR KU SATU...".

8 hours ago
Laboratorium Tempur Melodi commented on your post in Melayu bani jawi.

8 hours ago
Laboratorium Tempur Melodi and Hishamrie Izwan like your post in Melayu bani jawi: "TAHNIAH BUAT TANAH AIR KU SATU...".

8 hours ago
Laboratorium Tempur Melodi, Budi Setia and 4 others like your post in ODAN ANAK BATU BARA YANG SETIA: "KSATRIAKU ENGKAULAH RELUNG ISTANA...".

8 hours ago
Nesch Wana, Susi Emuet and 6 others like your post in (MALAYSIA & RIAU) MELAYU SERUMPUN: "BUDI YANG DIBERI RACUN BERBISA YANG...".

8 hours ago
Laboratorium Tempur Melodi likes your post in GRUP SUMATRA NASIONAL PENJURU DUNIA: "MARHABAN YA RAMADAN ,' GERINDRA...".

8 hours ago
Laboratorium Tempur Melodi likes your post in GRUP SUMATRA NASIONAL PENJURU DUNIA: "KSATRIAKU ENGKAULAH RELUNG ISTANA...".

8 hours ago
Laboratorium Tempur Melodi likes your post in Mahasiswa dan mahasiswi- masyarakat.kab batu bara indonesia: "MARHABAN YA RAMADAN, 'SALAM RAMADAN...".

8 hours ago
Laboratorium Tempur Melodi likes your post in Mahasiswa dan mahasiswi- masyarakat.kab batu bara indonesia: "MARHABAN YA RAMADAN ,' GERINDRA...".

8 hours ago
Laboratorium Tempur Melodi likes your post in Mahasiswa dan mahasiswi- masyarakat.kab batu bara indonesia: "IKRAR DI LAUHMAHFUZ ALLAH TUHANKU AKAN...".

8 hours ago
Laboratorium Tempur Melodi likes your post in Mahasiswa dan mahasiswi- masyarakat.kab batu bara indonesia: "KITA PUNYA IMPIAN YANG SAMA UNTUK...".

8 hours ago
Laboratorium Tempur Melodi likes your post in Mahasiswa dan mahasiswi- masyarakat.kab batu bara indonesia: "KSATRIAKU ENGKAULAH RELUNG ISTANA...".

8 hours ago
Laboratorium Tempur Melodi likes your post in Mahasiswa dan mahasiswi- masyarakat.kab batu bara indonesia: "Moga percintaan bapak susilo bambang...".

8 hours ago
Laboratorium Tempur Melodi likes your post in Mahasiswa dan mahasiswi- masyarakat.kab batu bara indonesia: "MULAI DETIK INI BERMULANYA KARYA PERANG...".

8 hours ago
Seruling Merdu, Azizah A Soh and Almisri Muhktar Ali also commented on Datuk Jem Abd Rahman's photo.

9 hours ago
Zie Bechik and Dewata Majnun like your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara): "TAHNIAH BUAT TANAH AIR KU SATU...".

9 hours ago
Zie Bechik commented on your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara).

9 hours ago
Rosidah Lamin likes your comment: "kasihan pada rakyat, kerajaan...".

10 hours ago
Rosidah Lamin and Datuk Jem Abd Rahman like your comment: "TAHNIAH BUAT TANAH AIR KU SATU...".

10 hours ago
Reyki Khan commented on your post in *Rumpun Melayu Bersatu*.

10 hours ago
Raja Mamboli posted in GEMA GONG PERDAMAIAN DUNIA KEDATON KRATON WAHYU UTAMA CHYA KEDAMAIAN DUNIA.

10 hours ago
Imah Halimah also commented on Datuk Jem Abd Rahman's post.

11 hours ago
Khairuddin Nasti likes your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA: "TAHNIAH BUAT TANAH AIR KU SATU...".

11 hours ago
Khairuddin Nasti likes your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA: "TAHNIAH BUAT TANAH AIR KU SATU...".

11 hours ago
Kepp Poul, Nurdin Jiwanq and 2 others like your post in (MALAYSIA & RIAU) MELAYU SERUMPUN: "Kekayaan Budaya yang Tersimpan dalam...".

12 hours ago
Kepp Poul, Indra Laksamana and 3 others like your post in (MALAYSIA & RIAU) MELAYU SERUMPUN: ""Cintai rakyat kamu, dan gunakan akal...".

12 hours ago
Datuk Jem Abd Rahman likes your post: "TAHNIAH BUAT TANAH AIR KU SATU...".

12 hours ago
Datuk Jem Abd Rahman replied to your comment on his post.

12 hours ago
Iwo Dian, Nuraini Yahya and 3 others like your post in Batu Bara Mengayak (BBM): "KSATRIAKU ENGKAULAH RELUNG ISTANA...".

12 hours ago
Heri Rinaldi, Ide Kosha and 7 others posted in Batu Bara Mengayak (BBM).

14 hours ago
Khairuddin Nasti and Adlin Glandesteln commented on your post in Batu Bara Mengayak (BBM).

15 hours ago
Zie Bechik and Bahrul Bahrul like your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara): "KSATRIAKU ENGKAULAH RELUNG ISTANA...".

15 hours ago
Buedak Egois, Syarifah Farida ALatthas and Sahyd Ghenjhio T like your post in (MALAYSIA & RIAU) MELAYU SERUMPUN: "KSATRIAKU ENGKAULAH RELUNG ISTANA...".

17 hours ago
Putra Gerindra likes your post in KALBAR BERSATU MAJU: "KSATRIAKU ENGKAULAH RELUNG ISTANA...".

17 hours ago
Kamaruddin Saad Jr. commented on a post you are following in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara).

17 hours ago
Dzulqarnain, Oyoung Mukhairi and 7 others like your post in *Rumpun Melayu Bersatu*: ""Cintai rakyat kamu, dan gunakan akal...".

17 hours ago
Dani Krenz and Guntur Hamonangan Rambe asked to join Mahasiswa dan mahasiswi- masyarakat.kab batu bara indonesia.

19 hours ago
Kamaruddin Saad Jr., I'zah Musfirah and 3 others are following you.

19 hours ago
Faizal Sirr, Imran Rani and 4 others like your post in Melayu bani jawi: ""Cintai rakyat kamu, dan gunakan akal...".

19 hours ago
Tuah Bugis, EmanEja IkmalIrfan MyaNiadhia and Dewata Majnun like your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara): "AYUH BERSATU DEMI ALLAH, AGAMA BANGSA...".

20 hours ago
Lalu Lukman Hakim, Raden Pangestu and 11 others like your post in Komunitas Kedatun Keagungan Cinta Budaya: "Kekayaan Budaya yang Tersimpan dalam...".

20 hours ago
Fauzi Sakdon White Lion, Safuwan Fauzi and 19 others like your post in Melayu bani jawi: "BILAMANA KITA BERCAKAP TETANG POLITIK...".

22 hours ago
Suttan Seghayo posted in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA.

23 hours ago
Suttan Seghayo posted in Komunitas Sultan & Raja,Keraton/Kedatun dan Kerabat se Nusantara.

23 hours ago
Suttan Seghayo posted in Komunitas Kedatun Keagungan Cinta Budaya.

23 hours ago
Khairuddin Nasti likes your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA: "Subhanallah indah memukau jiwa".

23 hours ago
Dzulkapli Mdnor, Bani Jawi and 14 others like your post in Melayu bani jawi: "MELAYU YANG MEMBUAT KEPUTUSAN SAMADA...".

Yesterday at 6:04am
Asholatyah Firdaus, Yoss Ajjah and 6 others like your post in KALBAR BERSATU MAJU: "Moga percintaan bapak susilo bambang...".

Yesterday at 5:59am
Selayang Pandang, Jie Ajjhe and 3 others like your post in *Rumpun Melayu Bersatu*: "BUDI YANG DIBERI RACUN BERBISA YANG...".

Yesterday at 5:05am
Salim Aziz likes your post in KomonitasPecintaPesonaKebudayaAgungBhinekTunggalIka Benteng Kesatuan Bangsa: "MOGA DI BULAN RAMADAN DAPAT MENDIDIK...".

Yesterday at 5:01am
Junaidah Ahmad and Suttan Seghayo also commented on Suttan Seghayo's Festival Keraton/ Kedatun Nusantara album.

Yesterday at 2:41am
Nabil Tomo likes your post on Maharaja Kutai Mulawarman's timeline: "MARHABAN YA RAMADAN ,'KARYA SASTERA...".

Yesterday at 2:14am
Rozie Zie also commented on Datuk Faiz's post.

Yesterday at 2:13am
Ateng Sahir, Fairuz Bin Kamarulzaman and 8 others like your post in Melayu bani jawi: "WATAK DINOSAUR WUJUD DALAM KARYA...".

Yesterday at 1:34am
Abu Kashim, Surya and 2 others like your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara): "Moga percintaan bapak susilo bambang...".

Yesterday at 1:24am
Abu Kashim, Surya and 2 others like your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara): "Rakyat Indonesia sentiasa tak sabar...".

Yesterday at 1:24am
Abu Kashim, Ezal Zureen and Dewata Majnun like your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara): "BILAMANA KITA BERCAKAP TETANG POLITIK...".

Yesterday at 1:22am
Abu Kashim and Dewata Majnun like your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara): "TUHAN BERIKAN KAMI CAHAYA KEIMANAN AGAR...".

Yesterday at 1:22am
Abu Kashim and Dewata Majnun like your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara): "WATAK DINOSAUR WUJUD DALAM KARYA...".

Yesterday at 1:22am
Glend Castelo replied to your comment on Datuk Faiz's post.

Yesterday at 12:57am
Glend Castelo and Datuk Faiz like your comment: "BUDI YANG DIBERI RACUN BERBISA YANG...".

Yesterday at 12:56am
Suttan Seghayo and Adi Fa like your comment: "Kekayaan Budaya yang Tersimpan dalam...".

Yesterday at 12:41am
Azrin Azira and Muhamad HAnafi Ismail like your post in Melayu bani jawi: "AYUH BERSATU DEMI ALLAH, AGAMA BANGSA...".

Yesterday at 12:15am
Azrin Azira, Faizal Sirr and Mohd Azlan Ibrahim like your post in Melayu bani jawi: "BUDI YANG DIBERI RACUN BERBISA YANG...".

Yesterday at 12:14am
Surianto Surianto, Lalu Subhan Hadi and Faisal Chikal like your post in Komunitas Sultan & Raja,Keraton/Kedatun dan Kerabat se Nusantara: "Dengan membaca kalimah...".

June 23 at 11:56pm
Suttan Seghayo commented on your post in Komunitas Kedatun Keagungan Cinta Budaya.

June 23 at 11:38pm
PrincessofSunlight Tengku Abdullah likes your post in Komunitas Kedatun Keagungan Cinta Budaya: "BUNGA-BUNGA SASTERA ANUGERAH ILAHI...".

June 23 at 11:12pm
Tee Oh Bengh Fhanash posted in Bahasa- eropa-melayu-arab-cina-sumatra utara indonesia.

June 23 at 10:55pm
Surya likes your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara): "KITA PUNYA IMPIAN YANG SAMA UNTUK...".

June 23 at 10:45pm
Khairuddin Nasti likes your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA: ""Cintai rakyat kamu, dan gunakan akal...".

June 23 at 10:20pm
Yangshim Tu, Pais Is and 7 others commented on your post in Melayu bani jawi.

June 23 at 9:37pm
Putri Pubian and Suttan Seghayo like your post in Komunitas Sultan & Raja,Keraton/Kedatun dan Kerabat se Nusantara: "Moga percintaan bapak susilo bambang...".

June 23 at 8:53pm
Putri Pubian likes your post in Komunitas Sultan & Raja,Keraton/Kedatun dan Kerabat se Nusantara: "Kekayaan Budaya yang Tersimpan dalam...".

June 23 at 8:52pm
Putri Pubian likes your post in Komunitas Sultan & Raja,Keraton/Kedatun dan Kerabat se Nusantara: "Kekayaan Budaya yang Tersimpan dalam...".

June 23 at 8:51pm
Putri Pubian likes your post in Komunitas Sultan & Raja,Keraton/Kedatun dan Kerabat se Nusantara: "KITA PUNYA IMPIAN YANG SAMA UNTUK...".

June 23 at 8:22pm
Syafiq Affuan, Dewata Majnun and Dauss Kwa Azman also commented on a post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara).

June 23 at 8:17pm
Dewata Majnun likes your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara): ""Cintai rakyat kamu, dan gunakan akal...".

June 23 at 8:11pm
Khairuddin Nasti likes your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA: "AYUH BERSATU DEMI ALLAH, AGAMA BANGSA...".

June 23 at 6:57pm
Khairuddin Nasti likes your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA: "AYUH BERSATU DEMI ALLAH, AGAMA BANGSA...".

June 23 at 6:57pm
Datuk Faiz likes your post on his timeline: "AYUH BERSATU DEMI ALLAH, AGAMA BANGSA...".

June 23 at 6:25pm
Datuk Faiz likes your comment: "AYUH BERSATU DEMI ALLAH, AGAMA BANGSA...".

June 23 at 6:18pm
Datuk Faiz likes your comment: "MELAYU YANG MEMBUAT KEPUTUSAN SAMADA...".

June 23 at 6:18pm
Dewata Majnun likes your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara): "Kekayaan Budaya yang Tersimpan dalam...".

June 23 at 6:16pm
Ashabul Kahfi, Nasarudin Othman and Bajang Laut like your post in Melayu bani jawi: "TUHAN BERIKAN KAMI CAHAYA KEIMANAN AGAR...".

June 23 at 6:03pm
Ashabul Kahfi, Imran Rani and Faizal Sirr like your post in Melayu bani jawi: "Kekayaan Budaya yang Tersimpan dalam...".

June 23 at 5:57pm
Shook Nawi and Gemok Tinggi also commented on a post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara).

June 23 at 5:36pm
Datuk Faiz also replied to his comment on his photo.

June 23 at 5:20pm
Datuk Faiz likes your comment: "Sama-sama moga tetap tabah menjadi...".

June 23 at 5:20pm
Lihat Ratna Kartika Dewi replied to your comment on Susilo Bambang Yudhoyono's photo.

June 23 at 5:02pm
1 person likes your comment: "Moga percintaan bapak susilo bambang...".

June 23 at 5:01pm
Khir Azril commented on your post in Melayu bani jawi.

June 23 at 4:46pm
Khairuddin Nasti likes your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA: "Kekayaan Budaya yang Tersimpan dalam...".

June 23 at 3:35pm
Hishamrie Izwan, Adiey Putera and 76 others like your post in Melayu bani jawi: "Daripada Malaysia dikuasai DAP lebih...".

June 23 at 3:26pm
Dauss Kwa Azman and Dewata Majnun like your comment: "Kejadian alam ciptaan Tuhan sebelum 2-5...".

June 23 at 2:48pm
Hajjah Lily Hashim, Ragdoll Bukhari and 5 others like your post in Melayu bani jawi: "Teringat masa zaman kecik2 dulu mencari...".

June 23 at 2:41pm
Dewata Majnun likes your comment: "Semasa Allah Swt ciptakan Nabi Adam as...".

June 23 at 2:24pm
Shalis Rabiq commented on your post in Melayu bani jawi.

June 23 at 2:14pm
Shalis Rabiq likes your comment: "mcam sama jer dengan citer saya dengan...".

June 23 at 2:14pm
Buedak Egois, Mok Hbm and 16 others like your post in (MALAYSIA & RIAU) MELAYU SERUMPUN: "Moga percintaan bapak susilo bambang...".

June 23 at 1:59pm
Buedak Egois, Deska Peri and 2 others like your post in (MALAYSIA & RIAU) MELAYU SERUMPUN: "TUHAN BERIKAN KAMI CAHAYA KEIMANAN AGAR...".

June 23 at 1:58pm
Khairuddin Nasti likes your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA: "Subhanallah kejadian ciptaan Allah...".

June 23 at 1:31pm
Dewata Majnun and Zie Bechik like your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara): "BUDI YANG DIBERI RACUN BERBISA YANG...".

June 23 at 1:17pm
Dewata Majnun likes your comment: "WATAK DINOSAUR WUJUD DALAM KARYA...".

June 23 at 1:17pm
Mohd Shaiful Mohd Sarif, Al Ameen and 16 others like your post in Melayu bani jawi: "Dengan membaca kalimah...".

June 23 at 1:06pm
Zawahir Riza, Jahari Muhammad and 3 others commented on a post you are following in Melayu bani jawi.

June 23 at 1:06pm
Khairuddin Nasti likes your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA: "WATAK DINOSAUR WUJUD DALAM KARYA...".

June 23 at 1:03pm
Zie Bechik commented on your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara).

June 23 at 12:31pm
Zie Bechik mentioned you in a comment in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara).

June 23 at 12:30pm
Zie Bechik commented on your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara).

June 23 at 12:21pm
‎‎Hamdi Saad, ‎سيريه امس‎ and 2 others like your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara)‎: "Saya selalu dikeluarkan daripada grup..."‎.

June 23 at 12:01pm
Blarek Sineret likes your post in Sri Pemangku Adat: "BUDI YANG DIBERI RACUN BERBISA YANG...".

June 23 at 11:47am
Ezal Zureen, Adiey Putera and 3 others like your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara): "Daripada Malaysia dikuasai DAP lebih...".

June 23 at 10:17am
Datuk Faiz likes your post: "Rakyat Indonesia sentiasa tak sabar...".

June 23 at 9:07am
Nenk Meysa, Puja Sembilan Sembilan and Putra Gerindra like your post in KALBAR BERSATU MAJU: "Rakyat Indonesia sentiasa tak sabar...".

June 23 at 7:18am
Al Ameen likes your comment: "BARANGKALI KELAHIRAN YANG DINANTIKAN...".

June 23 at 6:51am
Al Ameen likes your comment: "LIHAT SAJA APA YANG BERLAKU UMMAT ISLAM...".

June 23 at 6:51am
Al Ameen likes your comment: "YANG BOLEH MENYELAMATKAN MALAYSIA HANYA...".

June 23 at 6:51am
Al Ameen likes your comment: "JIKA MALAYSIA INI KUAT KENAPA DAP...".

June 23 at 6:51am
Nasarudin Othman and Azrin Azira like your post in Melayu bani jawi: "KITA PUNYA IMPIAN YANG SAMA UNTUK...".

June 23 at 6:51am
Ashabul Kahfi, Bajang Laut and 3 others like your post in Melayu bani jawi: "DIA SENTIASA MEMBALAS CINTA, KASIH DAN...".

June 23 at 6:50am
Al Ameen commented on your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara).

June 23 at 6:08am
Khairuddin Nasti and Suttan Seghayo like your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA: "BILAMANA KITA BERCAKAP TETANG POLITIK...".

June 23 at 5:59am
Suttan Seghayo commented on your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA.

June 23 at 5:46am
Anheett Dean, Kepp Poul and 4 others like your post in (MALAYSIA & RIAU) MELAYU SERUMPUN: "Rakyat Indonesia sentiasa tak sabar...".

June 23 at 5:23am
Puja Sembilan Sembilan likes your post in BERSATU untuk KETAPANG: "MULAI DETIK INI BERMULANYA KARYA PERANG...".

June 23 at 4:54am
Zainazly Hj Zainal, Abdul Aziz Abdul Hamid and 4 others also commented on a post in Melayu bani jawi.

June 23 at 2:19am
Ezal Zureen, Kamil Molding and 10 others like your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara): "MELAYU YANG MEMBUAT KEPUTUSAN SAMADA...".

June 23 at 1:54am
Kedaton Kraton Wahyu Utama commented on a photo you shared.

June 23 at 1:42am
Kedaton Kraton Wahyu Utama likes your photo on his timeline: "RATU RIMBA NIAGARA PUJANGGA MELAYU 1001...".

June 23 at 1:42am
Azuwandi Andi, Aan Carter and 16 others like your post in (MALAYSIA & RIAU) MELAYU SERUMPUN: "DIA SENTIASA MEMBALAS CINTA, KASIH DAN...".

June 23 at 1:10am
Oyoung Mukhairi and Reyki Khan like your post in *Rumpun Melayu Bersatu*: "MULAI DETIK INI BERMULANYA KARYA PERANG...".

June 23 at 12:15am
Oyoung Mukhairi and Reyki Khan like your post in *Rumpun Melayu Bersatu*: "Moga percintaan bapak susilo bambang...".

June 23 at 12:15am
Oyoung Mukhairi, Reyki Khan and Tengku Ariiskandar like your post in *Rumpun Melayu Bersatu*: "Rakyat Indonesia sentiasa tak sabar...".

June 23 at 12:15am
Fuad Hasan and Zuber Assatram commented on your post in (MALAYSIA & RIAU) MELAYU SERUMPUN.

June 22 at 11:58pm
Sri Perkasa Alam, Mohdzulazmi Mi and 4 others commented on your post in Melayu bani jawi.

June 22 at 11:30pm
Sri Perkasa Alam, Ahmad Albab and 2 others commented on your post in Melayu bani jawi.

June 22 at 11:28pm
Sri Perkasa Alam and RazaliBawi Bawi also commented on a post in Melayu bani jawi.

June 22 at 11:22pm
Ikhmal Mohd and Tebu Etam like your comment: "Pemimpin UMNO cakap jer lebih, depan...".

June 22 at 11:03pm
Bajang Laut, RazaliBawi Bawi and Azrin Azira like your post in Melayu bani jawi: "MULAI DETIK INI BERMULANYA KARYA PERANG...".

June 22 at 10:50pm
Bajang Laut, Azrin Azira and 2 others like your post in Melayu bani jawi: "Ini barulah hero melayu noh....hehehe ...".

June 22 at 10:40pm
Lela Rentaka, Rosamizam Bin Said Miza and 2 others like your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara): "Teringat masa zaman kecik2 dulu mencari...".

June 22 at 10:01pm
Ashabul Kahfi, Bajang Laut and Abdul Rahman Raduan like your post in Melayu bani jawi: "Rakyat Indonesia sentiasa tak sabar...".

June 22 at 9:32pm
Al Ameen commented on your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara).

June 22 at 9:08pm
‎‎Rosamizam Bin Said Miza, ‎سيريه امس‎ and 2 others like your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara)‎: "Ini barulah hero melayu noh....hehehe ..."‎.

June 22 at 8:58pm
Rosamizam Bin Said Miza, Dewata Majnun and 5 others commented on your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara).

June 22 at 8:56pm
Penjejak Badai shared your post.

June 22 at 8:15pm
‎‎‎سيريه امس‎, Dewata Majnun and Zaid Razmal like your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara)‎: "Dengan membaca kalimah..."‎.

June 22 at 8:14pm
Lyd Singgam commented on your post in Melayu bani jawi.

June 22 at 8:05pm
‎‎‎سيريه امس‎ and Dewata Majnun like your comment‎: "APA APA KEISTIMEWAAN DAN HAK ORANG..."‎.

June 22 at 7:54pm
Abah Rahmad and Aidi Suryadarma commented on your post in KALBAR BERSATU MAJU.

June 22 at 7:43pm
‎‎‎ابو ليلى‎, Alya Rohani and 5 others like your post in ODAN ANAK BATU BARA YANG SETIA‎: "DIA SENTIASA MEMBALAS CINTA, KASIH DAN..."‎.

June 22 at 7:17pm
‎‎‎سيريه امس‎ and Dewata Majnun like your comment‎: "Ini barulah hero melayu noh....hehehe"‎.

June 22 at 7:15pm
‎‎‎سيريه امس‎, Lan Pon Ok and Dewata Majnun like your comment‎: "Gambar ini menunjukkan melayu sudah..."‎.

June 22 at 7:15pm
‎‎‎سيريه امس‎ and Dewata Majnun like your comment‎: "Teringat masa zaman kecik2 dulu mencari..."‎.

June 22 at 7:14pm
RazaliBawi Bawi, Norazlan Abdul Manap and 23 others also commented on a post in Melayu bani jawi.

June 22 at 7:07pm
Muhammad Rizky and Haris Fadilah like your post in Mahasiswa dan mahasiswi- masyarakat.kab batu bara indonesia: "Moga percintaan bapak susilo bambang...".

June 22 at 6:27pm
Megat Aria Dewa, Muhd Nazrin Ibrahim and Hamdan Irdan like your post in Sri Pemangku Adat: "MELAYU YANG MEMBUAT KEPUTUSAN SAMADA...".

June 22 at 5:48pm
Ashrafilambiya Aulia Akrapovič, Azrin Azira and 11 others like your post in Melayu bani jawi: "Saya selalu dikeluarkan daripada grup...".

June 22 at 5:39pm
Dewata Majnun likes your comment: "Dengan membaca kalimah...".

June 22 at 4:53pm
Siti Al-Amin, RazaliBawi Bawi and 3 others like your post in Melayu bani jawi: "YA ALLAH JADIKAN ILMU KURNIAAN-MU...".

June 22 at 4:16pm
Datuk Faiz and Tengku Syafeenez like your photo on Datuk Faiz's timeline: "HANYA MEREKA YANG BERJIWA CINTAKAN...".

June 22 at 4:13pm
Datuk Faiz mentioned you in a comment.

June 22 at 4:12pm
Datuk Faiz likes your comment: "Moga Pertubuhan Permuafakan Malaysia...".

June 22 at 4:12pm
Datuk Faiz likes your comment: "HANYA MEREKA YANG BERJIWA CINTAKAN...".

June 22 at 4:12pm
Faizal Selamenye commented on your post in Melayu bani jawi.

June 22 at 4:03pm
Dewata Majnun likes your comment: "Jika dia anti DAP kenapa dia tak like...".

June 22 at 4:02pm
Khairuddin Nasti likes your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA: "Saya selalu dikeluarkan daripada grup...".

June 22 at 3:41pm
Arin Balboll, Sufian Harisan and Dewata Majnun like your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara): "SELAMAT DATANG RAMADAN SEMOGA RAMADAN...".

June 22 at 3:34pm
Arin Balboll, Sufian Harisan and 3 others like your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara): "Sahabat dunia akhirat adalah permata...".

June 22 at 3:34pm
Arin Balboll and Dewata Majnun like your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara): "KITA PUNYA IMPIAN YANG SAMA UNTUK...".

June 22 at 3:34pm
Arin Balboll, Sufian Harisan and 2 others like your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara): "DIA SENTIASA MEMBALAS CINTA, KASIH DAN...".

June 22 at 3:34pm
Arin Balboll, Sufian Harisan and Zie Bechik like your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara): "YA ALLAH JADIKAN ILMU KURNIAAN-MU...".

June 22 at 3:34pm
Arin Balboll, Taufiq Said and 2 others like your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara): "KITA PUNYA IMPIAN YANG SAMA UNTUK...".

June 22 at 3:33pm
Khairuddin Nasti likes your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA: "HANYA MEREKA YANG BERJIWA CINTAKAN...".


June 22 at 12:14am
Idon Rizal commented on your post in (MALAYSIA & RIAU) MELAYU SERUMPUN.

June 20 at 8:52pm
Nesch Wana, Glen Andesgen and 4 others like your post in (MALAYSIA & RIAU) MELAYU SERUMPUN: "IKRAR DI LAUHMAHFUZ ALLAH TUHANKU AKAN...".

KH. Abdullah Gymnastiar
·
Pastikan kita selalu berterimakasih atas sehalus apapun kebaikan orang, dan jangan berharap terimakasih atas sebesar apapun amal kita

PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA
TOH PUAN RATU KENCANA SARI @ SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @ PUJANGGA SERIBU ZAMAN @ PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
8 RAMADAN 1436H
25 JUN 2015


0 comments:

Post a Comment

 
;