Friday 26 June 2015

MARHABAN YA RAMADAN (101) DEMI-MU ALLAH AKU BERKORBAN HARTA DAN NYAWA


MARHABAN YA RAMADAN (101) DEMI-MU ALLAH AKU BERKORBAN HARTA DAN NYAWA
RECENT ACTIVITY
MENCINTAI-MU ALLAH TIADA PENGHUJUNG-NYA
Like   Comment   



Rosululloh Saw. bersabda, “Ada tiga hal yang barangsiapa memiliki tiga hal itu maka ia akan merasakan manisnya keimanan. Pertama, Alloh dan rosul-Nya lebih ia cintai daripada selain keduanya. Kedua, tidaklah ia mencintai seseorang kecuali karena Alloh. Ketiga, seseorang yang tidak mau kembali ke dalam kekufuran sebagaimana ia benci untuk dilemparkan ke dalam api neraka.” (HR. Bukhari dan Muslim)
Saudaraku, ini penting bagi yang ingin merasakan halawatal iiman, manisnya keimanan. Kita harus periksa, tanya ke dalam hati kita, siapa sebenarnya yang lebih kita cintai. Cinta tersebut akan menguasai pikiran dan hati kita. Ketika kita mencintai sesuatu, maka sesuatu itu akan mendominasi hati dan pikiran kita.
Penting untuk rajin kita periksa ke dalam hati kita, siapakah yang mencuri hati kita, siapakah yang dominan di hati kita, yang sering kita ingat, yang namanya sering kita sebut, hingga kita mau berkorban untuknya, mau membuatnya senang, melakukan apapun yang disukainya, takut mengecewakannya.
http://www.smstauhiid.com/siapa-yang-kita-cintai/
Dewata Majnun Ini ke cop mohor Nabi Muhammad saw spt yg dimaksudkan?

1,098 Views
TONTON VIDEO INI SEHINGGA HABIS..!!
Kenali apakah agama dan kepercayaan Basyar Al-Assad dan tenteranya iaitu Syiah Alawiyyah Nusayriyyah untuk anda memahami mengapa mereka begitu kejam dan tiada berperikemanusiaan terhadap Ahlissunnah wal Jama'ah.
159 Views
Subhanallah.
-
Saya adalah seorang abah kepada 3 cahaya mata. Tatkala melihat video video seperti ini airmata tidak berhenti bergenang. Apakah ujian sebegitu berat yang Allah SWT letakkan ke atas bahu mereka disebabkan dosa-dosa mereka atau Allah SWT sangat sayangkan mereka...
-
Mari bersama saya membantu mereka dengan apa jua cara sekalipun.
-
Mulakan langkah anda dengan "Like" dan "Share" kemudian "Invite" semua "Friends" anda untuk "Like" page saya supaya kekejaman dan kebejatan rejim basyar assad ini dapat disebarkan ke seluruh dunia.
-
-
-
اَللّٰهُ أَكْبَر
حَسْبُنَا اللَّهُ وَنِعْمَ الْوَكِيلُ
لَا حَوْلَ وَلَا قُوَّةَ اِلَّا بِالله
*
‪#‎AssadWarCrimes‬
‪#‎ObamaIsTheRealTerrorist‬
‪#‎SaveTheChildrenOfSyria‬
‪#‎PrayForSyria‬
‪#‎FreeSyria‬

DI HARI AKHIRAT TERLALU BERHARGANYA SATU KEBAIKAN
TAZKIRAH RAMADAN 10 RAMADAN 1436H
Di padang Mahsyar semua yang pernah berhidup akan berhidup,
terlalu ramainya jika di toleh ke kanan tiada penghujung ditoleh ke kiri tiada penghujungnya termasuk juga haiwan....
Continue Reading
Like   Comment   

FROM NOTIFICATIONS
SURAT NABI MUHAMMAD KEPADA PADERI ST. CATHERINE’S MONASTERY
“Ini adalah mesej dari Muhammad ibn Abdullah, sebagai perjanjian dengan orang-orang yang mengamalkan agama Kristian, jauh mahupun dekat, kita bersama dengan mereka.
Sesungguhnya saya, hamba-hamba, pembantu, dan pengikut saya mempertahankan mereka, kerana orang-orang Kristian juga adalah warganegara saya. Dan demi Allah! Saya bertahan terhadap apa-apa yang mengganggu mereka.
Tiada paksaan yang diberikan ke atas mereka.
Tidak ada hakim-hakim mereka yang akan dipecat daripada pekerjaan mereka dan tidak ada juga rahib mereka yang dibuang dari tempat ibadat mereka.
Tidak ada sesiapa yang akan memusnahkan rumah ibadat mereka, merosakkan, atau membawa apa-apa dari rumah ibadat mereka ke rumah-rumah orang Islam.
Sesiapa yang mengingkari perintah ini walaupun satu, dia akan merosakkan perjanjian Allah dan menderhaka kepada Rasul-Nya. Sesungguhnya, mereka adalah sekutu saya dan saya mempunyai piagam yang selamat terhadap apa yang mereka benci.
Tiada sesiapa yang akan memaksa mereka untuk melakukan perjalanan atau memaksa mereka untuk berperang.
Orang-orang Islam berjuang untuk mereka.
Jika seorang wanita Kristian berkahwin dengan seorang Muslim, dan dilakukan tanpa kemahuan beliau. Dia tidak akan dihalang daripada melawat gereja untuk berdoa.
Gereja-gereja mereka perlu dihormati. Mereka tidak boleh dihalang daripada memperbaiki diri mereka mahupun kesucian janjinya.
Tiada satu negarapun (Islam) akan melanggar perjanjian ini sehingga ke hari terakhir (akhir dunia).”
  • 34 people like this.
  • Abu Amru Radzi Othman Benarkah ini surat dari Nabi?
  • Dewata Majnun Surat Nabi Muhammad yang berada di St. Catherine's Monostery

    Wallahualam...
  • Dewata Majnun Pada tahun 1517, piagam asli ini diambil oleh Sultan Selim I dari Turki dan kini berada di Muzium Topkapi di Istanbul. Akan tetapi Sultan memberikan salinan piagam tersebut kepada para biarawan, dan mengkaji isi piagam tersebut.

    Dari koleksi besar gul
    ungan kuno dan moden yang diawetkan di perpustakaan biara, jelaslah bahawa Perjanjian Nabi, walaupun asli ataupun hanya salinan, jelas memberikan hak dan perlindungan untuk umat Kristian.

    Sumber : zharifalimin.blogspot.com
    Sesungguhnya aku sedang menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yang terbaik dalam kalangan kamu....
    ZHARIFALIMIN.BLOGSPOT.COM
  • Abu Amru Radzi Othman (1) surat Nabi mesti ada cop mohor Nabi

    (2) belom pernah ada surat Nabj yang memiliki lukisan.
  • Abu Amru Radzi Othman Jadi gambar manuskrip itu adalah salinan. 

    Baiklah.
  • Dewata Majnun Topkapi Palace yang menyimpan salinan asal perjanjian

    Wallahualam...
  • Dewata Majnun The Holy Prophet Muhammad 's Letter to the Monks of St. Catherine in Mt. Sinai

    https://www.youtube.com/watch?v=u0SsRmC6O5k
  • Dewata Majnun Ini ke cop mohor Nabi Muhammad saw spt yg dimaksudkan?

  • Dewata Majnun Benar kata Abu Amru Radzi Othman.... Kemungkinan surat ini adalah salinan krn x de cop mohor nabi. Sy terlepas pandang. smile emoticon
  • Rabeah Binti Mohd Ali Saya sama sekali tidak percaya ini SURAT NABI MUHAMMAD KEPADA PADERI ST. CATHERINE’S MONASTERY. Pihak kafir laknatullah sengaja mereka-reka cerita bagi memesungkan akidah ummat Islam. Jika benar pasti para ulama membahaskan perkara ini secara terperinci. Sejujurnya ini baru pertama kali saya dengar. 

    Bagi saya surat ini ternyata palsu diada-adakah cerita apabila menghayati skrip seperti di bawah, 

    "Jika seorang wanita Kristian berkahwin dengan seorang Muslim, dan dilakukan tanpa kemahuan beliau. Dia tidak akan dihalang daripada melawat gereja untuk berdoa.
    Gereja-gereja mereka perlu dihormati. Mereka tidak boleh dihalang daripada memperbaiki diri mereka mahupun kesucian janjinya.
    Tiada satu negarapun (Islam) akan melanggar perjanjian ini sehingga ke hari terakhir (akhir dunia).”

    Mereka pihak kristian bertujuan memperbodoh-bodohkan umat Islam agar percaya akan surat Nabi Muhammad saw kepada paderi. 

    Moga kita terselamat daripada tipudaya paderi kafir laknatullah.
    Allahu Akbar AAmiin.
  • Dewata Majnun Seblm ni, sy pernah dgr & trbaca, wanita kristian pd zman Rasulullah blh brkahwin dgn org Islam. Asalkan wanita kristian tu adalah ahli kitab.
  • Rabeah Binti Mohd Ali "Jika seorang wanita Kristian berkahwin dengan seorang Muslim, dan dilakukan tanpa kemahuan beliau. Dia tidak akan dihalang daripada melawat gereja untuk berdoa.

    Gereja-gereja mereka perlu dihormati. Mereka tidak boleh dihalang daripada memperbaiki di
    ri mereka mahupun kesucian janjinya.
    Tiada satu negarapun (Islam) akan melanggar perjanjian ini sehingga ke hari terakhir (akhir dunia).” Ini yang tipu muslihat kristian kafir laknatullah, harap dewata majnun berhati-hati jika siarkan sesuatu artikel.
  • Rabeah Binti Mohd Ali Jika disiarkan sesuatu artikel tanpa ada nas yang sohih Al-Quran dan Hadis dikhuatiri secara tidak langsung kita menjadi wakil penyebaran agama kristian nauzubillah. Maaf andai terkhilaf bicara.
  • Dewata Majnun Dlm peperangan pun, antara tentera Islam & kafir, nabi melarang mana2 rumah ibadat dirobohkan. Nabi mengajar kita supaya menghormati rumah ibadat penganut agama lain.

    Setelah dpt menawan Baitul Maqdis, Saidina Umar al-Khattab melawat gereja yg ada di 
    sana & menjamin keselamatan pnganut Nasrani. Beliau juga solat di luar gereja trsebut. Sbelum tu, paderi dah pelawa agar Saidina Umar bersolat di dlm gereja. Wlaupun blh, tp Saidina Umar menolak sbb jika ada org Islam tau yg dia brsolat di dlm gereja trsebut, mrk akan jadikan gereja tu sbg masjid. Beliau amat brhati2 dlm soal ini krn telah dididik oleh Rasulullah agar menghormati rumah ibadat bg bkn Islam.
  • Rabeah Binti Mohd Ali Sekarang kita membincangkan kepada kesohihan surat Nabi Muhammad saw kepada paderi ....bagi saya itu cumalah dakyah kristian..saya minta dewata majnun berhati-hati di masa akan datang...itu saja.
    23 hrs · Like · 1
  • Dewata Majnun Sy ingatkan Pn. Rabeah Binti Mohd Ali mbincangkan ttg isi kandungan sbb puan copy paste isi kandungan surat tu.

    Klau puan bincangkan ttg kesahihan surat ni, saudara Abu Amru Radzi Othman dah timbulkan. Blh rujuk komen2 di atas. wink emoticon
    23 hrs · Unlike · 1
  • Rabeah Binti Mohd Ali Saya pernah siarkan satu artikel mengenai bagaimana liciknya paderi gareja kristian untuk memikat ummat Islam minat kepada kebaikan kristian. Jika pembaca tidak memahami mesej yang ingin disampaikan pasti mereka menyangka kristian ini yang terbaik sedangkan mesej saya ada yang tersirat di sebaliknya. Jika saya jumpa artikel itu saya siarkan di sini.
    23 hrs · Edited · Like · 1
  • Dewata Majnun Terbaik!! Kita di ajar menghormati agama lain. Tp bkn meminati agama mereka. Silakan post artikel tu utk manfaat brsama. smile emoticon
    23 hrs · Unlike · 1
  • Rabeah Binti Mohd Ali Mesej itu yang cuba saya sampaikan...kerana artikel itu agak panjang saya siarkan saja di wall grup Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara) ya...syaratnya Dewata Majnun ulas mengikut fikiran yang positif ya...hehehe
    23 hrs · Edited · Like · 1
  • Nor Osman Akibat sedikit ja keslahan kita.. Boleh jadi murtad..
    1 hr · Unlike · 2
  • Nozlan Atan alhamdulillah....
    1 hr · Unlike · 2
  • Rabeah Binti Mohd Ali Moga kita di grup ini dijauhkan dari menjadi murtad akibat sedikit kesalahan kerana kristian gunakan pelbagai strategi untuk menyesatkan pegangan tauhid dan akidah ummat Islam di seluruh dunia. Allahu Akbar AAamiin.
    1 min · Like
  • Rabeah Binti Mohd Ali

DI HARI AKHIRAT TERLALU BERHARGANYA SATU KEBAIKAN
TAZKIRAH RAMADAN 10 RAMADAN 1436H


Di padang Mahsyar semua yang pernah berhidup akan berhidup,
terlalu ramainya jika di toleh ke kanan tiada penghujung ditoleh ke kiri  tiada penghujungnya termasuk juga haiwan.
tapi
Di hari tersebut semuanya diam membisu kerana terlalu takut apabila hendak di hadapkan di hadapan Allah SWT. Setiap orang akan dipanggil namanya dan semuanya ketakutan yang amat sangat sehingga biru kerana membawa dengan sejuta dosa dan kesalahan sekecil apapun.

Apabila berada di hadapan Allah Azzawajallah yang menjadi peguam bela seseorang hamba adalah Al-Quran yang dibaca dan diamalkan.  Jika selamat Syurgalah tempatnya.

Hari hari tersebut semua orang menharapkan kebaikan yang pernah dilakukan walaupun sebesar zarrah. Contoh seorang bapa mendapatkan anaknya.

"Duhai anakku ayah ketika di dunia pernah membesarkan kamu mendidikmu boleh ke 1 kebaikanmu berikan kepada ayah?"


"Benar ayah pernah membesarkan dan mendidik saya  tapi untuk memberi kebaikan saya walaupun satu tidak samasekali...."
Anak berkata sedemikian ruapa kerana di hadapan ada neraka menanti.
Masya-Allah terlalu berharganya kebaikan walaupun satu.

Di bulan Ramadan setiap  satu huruf ayat suci Al-Quran digandakan 10 kebaikan jika banyak kita baca boleh darabkan berapa kebaikan yang Allah berikan kepada hamba-Nya yang membaca Al-Quran itu belum lagi amalan lain dengan solat tarawih, bersedekah dan lain-lain amalan soleh. Allahu Akbar Maha Pemurah-Nya Allah memberi ganjaran pahala yang dilipat gandakan.

Moga kita bersemangat mengambil peluang yang diberikan oleh Allah swt di bulan yang penuh berkat dan mulia ini. AAmiin Ya Rabbal A'Lamiin.


YA ALLAH BERILAH KEBAIKAN KEPADAKU DAN KEPADA SEMUA RAKAN ALAMMAYAKU YANG TERLIBAT SECARA LANGSUNG ATAU TIDAK DALAM KARYA YANG DITULISKAN AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.  

Your Notifications


Hazrie Miqdad Al-aswad, AL Jinbara and 3 others like your post in Melayu bani jawi: "MARILAH BERSAMAKU MENJADI PELOPOR...".

36 minutes ago
Nuriah Yusup, Yahya Ahmad and 3 others like your post in Komunitas Sultan & Raja,Keraton/Kedatun dan Kerabat se Nusantara: "MARILAH BERSAMAKU MENJADI PELOPOR...".

about an hour ago
Rizal Denim asked to join *Rumpun Melayu Bersatu*.

about an hour ago
Muhammad Musa, Mohd Azlan Ibrahim and 2 others like your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara): "CAHAYA HIDAYAH ILAHI "Cukuplah...".

about an hour ago
Khairuddin Nasti likes your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA.

2 hours ago
Dedy Frynces Dedi asked to join THMD TAKKAN HILANG MELAYU DIBUMI prkumplan anak melyu sdunia.

2 hours ago
Lan Pon Ok, Pais Is and 2 others like your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara): "KITA BERSAHABAT UNTUK BERSAMA MENCARI...".

3 hours ago
Oyoung Mukhairi, Hadi Purnomo Purnomo and 7 others like your post in *Rumpun Melayu Bersatu*: "MARILAH BERSAMAKU MENJADI PELOPOR...".

3 hours ago
Suttan Seghayo likes your post in Komunitas Sultan & Raja,Keraton/Kedatun dan Kerabat se Nusantara: "Kekayaan Budaya yang Tersimpan dalam...".

3 hours ago
Suttan Seghayo likes your post in Komunitas Sultan & Raja,Keraton/Kedatun dan Kerabat se Nusantara: "AWAL RAMADAN MENDAPAT RAHMAT KASIH...".

3 hours ago
Suttan Seghayo likes your post in Komunitas Sultan & Raja,Keraton/Kedatun dan Kerabat se Nusantara: "Kekayaan Budaya yang Tersimpan dalam...".

3 hours ago
Suttan Seghayo likes your post in Komunitas Sultan & Raja,Keraton/Kedatun dan Kerabat se Nusantara: "TAZKIRAH RAMADAN - 1
(Petikan...".

3 hours ago
Suttan Seghayo and PeBe Voice like your post in Komunitas Sultan & Raja,Keraton/Kedatun dan Kerabat se Nusantara: "MENGIMARAHKAN MASJID DENGAN KOMINITI...".

3 hours ago
Suttan Seghayo likes your post in Komunitas Sultan & Raja,Keraton/Kedatun dan Kerabat se Nusantara: "KITA BERSAHABAT UNTUK BERSAMA MENCARI...".

3 hours ago
Suttan Seghayo commented on your post in Komunitas Sultan & Raja,Keraton/Kedatun dan Kerabat se Nusantara.

3 hours ago
Suttan Seghayo posted a photo in Komunitas Sultan & Raja,Keraton/Kedatun dan Kerabat se Nusantara.

3 hours ago
Liani Syah Usrotun, Amri Palu and Khairuddin Nasti posted in Batu Bara Mengayak (BBM).

3 hours ago
Raja Tadu, Al Bsrahmi Malika and 7 others commented on a photo that you're tagged in.

4 hours ago
Bang Jo commented on Suttan Seghayo's photo of you.

4 hours ago
Pais Is commented on your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara).

4 hours ago
Tebuan Penyengat, Adiey Putera and 18 others like your post in Melayu bani jawi: "ALLAHU AKBAR ALLAH MAHA BERKUASA DI...".

4 hours ago
Mohd Azlan Ibrahim and Bajang Laut like your post in Melayu bani jawi: "MENGIMARAHKAN MASJID DENGAN KOMINITI...".

4 hours ago
Ka Ryu, Hanafi Art and 4 others like your post in (MALAYSIA & RIAU) MELAYU SERUMPUN: "MARILAH BERSAMAKU MENJADI PELOPOR...".

5 hours ago
EJ Bluezz, Dhiwa Nararya Kirana and 4 others like your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara): "SUBHANALLAH INDAH CIPTAAN TUHAN ALLAHU...".

6 hours ago
Oyoung Mukhairi, Uncu Caweng Aril and 2 others like your post in *Rumpun Melayu Bersatu*: "MENGIMARAHKAN MASJID DENGAN KOMINITI...".

7 hours ago
Oyoung Mukhairi, Selayang Pandang and 4 others like your post in *Rumpun Melayu Bersatu*: "KITA BERSAHABAT UNTUK BERSAMA MENCARI...".

7 hours ago
Suttan Seghayo and Putri Pubian like your post in Komunitas Sultan & Raja,Keraton/Kedatun dan Kerabat se Nusantara: "CAHAYA HIDAYAH ILAHI "Cukuplah...".

8 hours ago
Laboratorium Tempur Melodi and Abank Akonk like your post in ODAN ANAK BATU BARA YANG SETIA: "MARILAH BERSAMAKU MENJADI PELOPOR...".

8 hours ago
Zie Bechik and Dewata Majnun like your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara): "MARILAH BERSAMAKU MENJADI PELOPOR...".

8 hours ago
Khairuddin Nasti likes your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA: "AKU BUKAN SIAPA-SIAPA AKU CUMA HAMBA...".

9 hours ago
Khairuddin Nasti likes your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA: "MARILAH BERSAMAKU MENJADI PELOPOR...".

9 hours ago
Khairuddin Nasti likes your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA.

9 hours ago
Erik North, Andy Darma Wijaya and 3 others also commented on Cirebon Heritage's photo.

9 hours ago
Rohman Chaplin and Laboratorium Tempur Melodi commented on your post in Melayu bani jawi.

9 hours ago
Laboratorium Tempur Melodi likes your comment: "kujang buhun apa artinya ya rohman...".

9 hours ago
Laboratorium Tempur Melodi likes your comment: "walaupun nanda diblokir 100 kali tetap...".

9 hours ago
Laboratorium Tempur Melodi likes your comment: "Ramai yang sakit hati ya sampai...".

9 hours ago
Laboratorium Tempur Melodi likes your comment: "Kabar baik nanda...siapa ya nich...".

9 hours ago
Muhammad Rizky and Laboratorium Tempur Melodi like your post in Mahasiswa dan mahasiswi- masyarakat.kab batu bara indonesia: "MARILAH BERSAMAKU MENJADI PELOPOR...".

10 hours ago
Laboratorium Tempur Melodi likes your post in Mahasiswa dan mahasiswi- masyarakat.kab batu bara indonesia: "KITA BERSAHABAT UNTUK BERSAMA MENCARI...".

10 hours ago
Îbñú Carloz, Nuri Aldy and 6 others like your post in ODAN ANAK BATU BARA YANG SETIA: "KITA BERSAHABAT UNTUK BERSAMA MENCARI...".

10 hours ago
Amri Palu, Khairuddin Nasti and 5 others posted in Batu Bara Mengayak (BBM).

11 hours ago
Cirebon Heritage likes your comment: "MARILAH BERSAMAKU MENJADI PELOPOR...".

11 hours ago
Heniy Astiyanto Sh posted in CURHAT GAYA MATARAM.

11 hours ago
Hani Farahin, Zie Bechik and 3 others like your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara): "MENGIMARAHKAN MASJID DENGAN KOMINITI...".

12 hours ago
Siti Haliza likes your post in Sri Pemangku Adat: "MENGIMARAHKAN MASJID DENGAN KOMINITI...".

12 hours ago
Zoelfan ILham, Darwis AE and 8 others like your post in (MALAYSIA & RIAU) MELAYU SERUMPUN: "AWAL RAMADAN MENDAPAT RAHMAT KASIH...".

12 hours ago
Zoelfan ILham, Suprihatin Alif and 4 others like your post in (MALAYSIA & RIAU) MELAYU SERUMPUN: "TUJUH PETALA CINTA BERSAMA MEREALITIKAN...".

12 hours ago
Zoelfan ILham, Lendra Wati and 7 others like your post in (MALAYSIA & RIAU) MELAYU SERUMPUN: "GUGUSAN ORKID SASTERA NAN INDAH...".

12 hours ago
Zoelfan ILham, Neni Suryani and 3 others like your post in (MALAYSIA & RIAU) MELAYU SERUMPUN: "CAHAYA HIDAYAH ILAHI "Cukuplah...".

12 hours ago
Zoelfan ILham, Cekgu Raudhah and Noranisa Aini like your post in (MALAYSIA & RIAU) MELAYU SERUMPUN: "TAZKIRAH RAMADAN - 1
(Petikan...".

12 hours ago
Zoelfan ILham, Nurdin Jiwanq and Dha Johans like your post in (MALAYSIA & RIAU) MELAYU SERUMPUN: "MENGIMARAHKAN MASJID DENGAN KOMINITI...".

12 hours ago
Zoelfan ILham and Nurdin Jiwanq like your post in (MALAYSIA & RIAU) MELAYU SERUMPUN: "KITA BERSAHABAT UNTUK BERSAMA MENCARI...".

12 hours ago
Laboratorium Tempur Melodi, Rahma Dani Nose and 3 others like your post in ODAN ANAK BATU BARA YANG SETIA: "CAHAYA HIDAYAH ILAHI "Cukuplah...".

13 hours ago
Laboratorium Tempur Melodi likes your post in ODAN ANAK BATU BARA YANG SETIA: "MENGIMARAHKAN MASJID DENGAN KOMINITI...".

13 hours ago
Angnila Anggada and Dewata Majnun like your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara): "AKU BUKAN SIAPA-SIAPA AKU CUMA HAMBA...".

14 hours ago
Zie Bechik and Pais Is commented on your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara).

14 hours ago
Zie Bechik commented on your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara).

14 hours ago
1 person likes your comment: "CAHAYA HIDAYAH ILAHI "Cukuplah...".

15 hours ago
Pais Is commented on your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara).

16 hours ago
Arin Balboll, Zie Bechik and Dewata Majnun like your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara): "MENGIMARAHKAN MASJID DENGAN KOMINITI...".

17 hours ago
Puja Sembilan Sembilan likes your post in KALBAR BERSATU MAJU: "MENGIMARAHKAN MASJID DENGAN KOMINITI...".

20 hours ago
Putra Gerindra likes your post in KALBAR BERSATU MAJU: "CAHAYA HIDAYAH ILAHI "Cukuplah...".

20 hours ago
Tengku Rina Usman, Siti Haliza and Blarek Sineret like your post in Sri Pemangku Adat: "GUGUSAN ORKID SASTERA NAN INDAH...".

21 hours ago
Dewata Majnun commented on a photo you are following in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara).

21 hours ago
Dewata Majnun likes your comment: "Mesej itu yang cuba saya...".

21 hours ago
Suttan Seghayo posted in Komunitas Kedatun Keagungan Cinta Budaya.

21 hours ago
Suttan Seghayo likes a photo you are tagged in.

21 hours ago
Suttan Seghayo added a photo with you.

21 hours ago
Dewata Majnun likes your comment: "Saya pernah siarkan satu artikel...".

21 hours ago
Dewata Majnun mentioned you in a comment in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara).

21 hours ago
Dewata Majnun likes your comment: "Sekarang kita membincangkan kepada...".

22 hours ago
Abdul Malik Khatian, Suttan Seghayo and 5 others commented on a photo you are following in Komunitas Kedatun Keagungan Cinta Budaya.

22 hours ago
Dewata Majnun likes your comment: "Jika disiarkan sesuatu artikel tanpa...".

22 hours ago
Dewata Majnun likes your comment: ""Jika seorang wanita Kristian berkahwin...".

22 hours ago
Dewata Majnun also commented on a photo in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara).

22 hours ago
Muhammad Rizky, NurHabibie Putri Melayuu and 7 others like your post in ODAN ANAK BATU BARA YANG SETIA: "KSATRIAKU ENGKAULAH RELUNG ISTANA...".

22 hours ago
Muhammad Rizky, Îbñú Carloz and Rahma Dani Nose like your post in ODAN ANAK BATU BARA YANG SETIA: "GUGUSAN ORKID SASTERA NAN INDAH...".

22 hours ago
Muhammad Rizky and Îbñú Carloz like your post in ODAN ANAK BATU BARA YANG SETIA: "GUGUSAN ORKID SASTERA NAN INDAH...".

22 hours ago
Sairah Kejora and Dewata Majnun like your comment: "Saya sama sekali tidak percaya ini ...".

23 hours ago
Sairah Kejora likes your comment: "Terima kasih nanda sairah kejora dan...".

23 hours ago
Zuraime Lajes, Laboratorium Tempur Melodi and Hishamrie Izwan like your post in Melayu bani jawi: "TAHNIAH BUAT TANAH AIR KU SATU...".

Yesterday at 4:02am
Khairuddin Nasti likes your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA.

Yesterday at 1:56am
Khairuddin Nasti likes your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA.

Yesterday at 1:56am
Khairuddin Nasti likes your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA.

Yesterday at 1:56am
Suttan Seghayo commented on your post.

Yesterday at 1:24am
Suttan Seghayo likes your post: "CAHAYA HIDAYAH ILAHI "Cukuplah...".

Yesterday at 1:24am
Risky Sanchez asked to join Mahasiswa dan mahasiswi- masyarakat.kab batu bara indonesia.

Yesterday at 1:03am
Senja Cahaya Jingga, Oyoung Mukhairi and Reyki Khan like your post in *Rumpun Melayu Bersatu*: "KSATRIAKU ENGKAULAH RELUNG ISTANA...".

June 25 at 11:07pm
Suttan Seghayo posted in Komunitas Kedatun Keagungan Cinta Budaya.

June 25 at 10:34pm
Oyoung Mukhairi, Fairuz Dolah and 5 others like your post in *Rumpun Melayu Bersatu*: "TUJUH PETALA CINTA BERSAMA MEREALITIKAN...".

June 25 at 10:21pm
Oyoung Mukhairi, Ayoeng Ahmed and 2 others like your post in *Rumpun Melayu Bersatu*: "GUGUSAN ORKID SASTERA NAN INDAH...".

June 25 at 10:21pm
Oyoung Mukhairi, Senja Cahaya Jingga and 4 others like your post in *Rumpun Melayu Bersatu*: "CAHAYA HIDAYAH ILAHI "Cukuplah...".

June 25 at 10:20pm
Muhammad Rizky likes your post in Mahasiswa dan mahasiswi- masyarakat.kab batu bara indonesia: "CAHAYA HIDAYAH ILAHI "Cukuplah...".

June 25 at 10:09pm
1 person likes your comment: "TAZKIRAH RAMADAN - 1
(Petikan...".

June 25 at 9:39pm
Alang Bi, Oyoung Mukhairi and Reyki Khan like your post in *Rumpun Melayu Bersatu*: "TAZKIRAH RAMADAN - 1
(Petikan...".

June 25 at 9:29pm
Tee Oh Bengh Fhanash posted in Bahasa- eropa-melayu-arab-cina-sumatra utara indonesia.

June 25 at 9:25pm
‎‎‎سيريه امس‎, Sairah Kejora and 2 others like your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara)‎: "CAHAYA HIDAYAH ILAHI "Cukuplah..."‎.

June 25 at 7:51pm
‎‎‎سيريه امس‎, Bahrul Bahrul and 2 others like your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara)‎: "BERSYUKUR PADA ILAHI"‎.

June 25 at 7:51pm
‎‎‎سيريه امس‎ and Dewata Majnun like your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara)‎: "BERSYUKUR PADA ILAHI"‎.

June 25 at 7:50pm
‎‎‎سيريه امس‎ and Dewata Majnun like your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara)‎: "BERSYUKUR PADA ILAHI"‎.

June 25 at 7:50pm
‎‎‎سيريه امس‎, Zach Naughtyhamster and 3 others like your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara)‎: "BERSYUKUR PADA ILAHI"‎.

June 25 at 7:50pm
Ahmad Arifin likes your post in Sri Pemangku Adat: "TERIMA KASIH YM SRI PEMANGKU ADAT ...".

June 25 at 7:46pm
Bajang Laut likes your post in Melayu bani jawi: "CAHAYA HIDAYAH ILAHI "Cukuplah...".

June 25 at 7:20pm
Zie Bechik mentioned you in a comment in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara).

June 25 at 7:03pm
Bahrul Bahrul, Zie Bechik and 2 others like your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara): "TUJUH PETALA CINTA BERSAMA MEREALITIKAN...".

June 25 at 7:01pm
Sairah Kejora, Zaleha Omarmaya Leya and Dewata Majnun like your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara): "TAZKIRAH RAMADAN - 1
(Petikan...".

June 25 at 7:01pm
Sairah Kejora and Zie Bechik commented on your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara).

June 25 at 6:57pm
Sairah Kejora likes your comment: "Adalah diumpamakan bagaimana kita di...".

June 25 at 6:53pm
Tuas M Publisher likes your post in DIALOG Rumah Sastra BORNEO: "KAMI ANAK BANGSA MELAYU MAKA JANGAN ADA...".

June 25 at 5:11pm
Khairuddin Nasti likes your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA: "TAZKIRAH RAMADAN - 1
(Petikan...".

June 25 at 4:13pm
Khairuddin Nasti likes your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA: "TAZKIRAH RAMADAN - 1
(Petikan...".

June 25 at 4:13pm
Khairuddin Nasti likes your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA: "CAHAYA HIDAYAH ILAHI "Cukuplah...".

June 25 at 4:13pm
Khairuddin Nasti likes your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA: "CAHAYA HIDAYAH ILAHI "Cukuplah...".

June 25 at 4:13pm
Puja Sembilan Sembilan likes your post in BERSATU untuk KETAPANG: "CAHAYA HIDAYAH ILAHI "Cukuplah...".

June 25 at 3:51pm
Maricica Farhat, Aien Ahmad and 13 others like your post in Komunitas Kedatun Keagungan Cinta Budaya: "Kekayaan Budaya yang Tersimpan dalam...".

June 25 at 3:16pm
Zaleha Omarmaya Leya, Zie Bechik and 2 others like your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara): "GUGUSAN ORKID SASTERA NAN INDAH...".

June 25 at 2:30pm
Suttan Seghayo added a photo with you.

June 25 at 2:21pm
Rizal Reezal and Mohd Azlan Ibrahim commented on your post in Melayu bani jawi.

June 25 at 1:35pm
Rahmah Saleh likes your post in KALBAR BERSATU MAJU: "TAZKIRAH RAMADAN - 1
(Petikan...".

June 25 at 1:12pm
Duan Osman likes your post in Melayu bani jawi: "TAZKIRAH RAMADAN - 1
(Petikan...".

June 25 at 1:00pm
Rizal Reezal likes your comment: "Tidak diizinkan share selagi gambar...".

June 25 at 12:37pm
Jayanti Anggraini, Dani Krenz and Guntur Hamonangan Rambe asked to join Mahasiswa dan mahasiswi- masyarakat.kab batu bara indonesia.

June 25 at 10:36am
Bajang Laut, AL Jinbara and 3 others like your post in Melayu bani jawi: "AWAL RAMADAN MENDAPAT RAHMAT KASIH...".

June 25 at 10:01am
Bajang Laut, Zabarjad Delima and 3 others like your post in Melayu bani jawi: "TUJUH PETALA CINTA BERSAMA MEREALITIKAN...".

June 25 at 9:58am
Aidi Suryadarma commented on your post in KALBAR BERSATU MAJU.

June 25 at 9:43am
Blarek Sineret commented on your post in Sri Pemangku Adat.

June 25 at 9:03am
Nasu Zura, Ashabul Kahfi and Albo Zulkepli like your post in Melayu bani jawi: "GUGUSAN ORKID SASTERA NAN INDAH...".

June 25 at 8:52am
Ki'darpa Sura, Suttan Seghayo and Kgs M Rasyid like your post in Komunitas Sultan & Raja,Keraton/Kedatun dan Kerabat se Nusantara: "GUGUSAN ORKID SASTERA NAN INDAH...".

June 25 at 8:49am
Zie Bechik commented on your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara).

June 25 at 8:25am
Zie Bechik and Dewata Majnun like your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara): "BERSYUKUR PADA ILAHI".

June 25 at 8:24am
Rahmah Saleh likes your post in KALBAR BERSATU MAJU: "GUGUSAN ORKID SASTERA NAN INDAH...".

June 25 at 8:11am
Suttan Seghayo commented on your post in Komunitas Sultan & Raja,Keraton/Kedatun dan Kerabat se Nusantara.

June 25 at 7:59am
Arin Balboll likes your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara): "Tok Janggut pejuang fisabilillah".

June 25 at 6:24am
Arin Balboll likes your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara): "Sahabat dunia akhirat adalah permata...".

June 25 at 6:19am
Arin Balboll likes your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara): "Ini barulah hero melayu noh....hehehe ...".

June 25 at 6:18am
Arin Balboll likes your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara): "Dengan membaca kalimah...".

June 25 at 6:18am
Arin Balboll likes your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara): "Daripada Malaysia dikuasai DAP lebih...".

June 25 at 6:14am
Arin Balboll, Angnila Anggada and 2 others like your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara): "BUDI YANG DIBERI RACUN BERBISA YANG...".

June 25 at 6:12am
Arin Balboll, Bahrul Bahrul and 4 others like your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara): "AWAL RAMADAN MENDAPAT RAHMAT KASIH...".

June 25 at 6:08am
Andika likes your cover photo.

June 25 at 3:03am
Tamrin Ude also commented on a post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara).

June 25 at 2:18am
Khairuddin Nasti likes your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA.

June 25 at 12:15am
Fairuz Dolah, Oyoung Mukhairi and 4 others like your post in *Rumpun Melayu Bersatu*: "AWAL RAMADAN MENDAPAT RAHMAT KASIH...".

June 25 at 12:10am
Syahril Sandy likes your post in ODAN ANAK BATU BARA YANG SETIA: "DIA SENTIASA MEMBALAS CINTA, KASIH DAN...".

June 24 at 10:28pm
Siti Haliza likes your post in Sri Pemangku Adat: "TAHNIAH BUAT TANAH AIR KU SATU...".

June 24 at 10:21pm
Laboratorium Tempur Melodi commented on your post in Melayu bani jawi.

June 24 at 10:10pm
Nesch Wana, Susi Emuet and 6 others like your post in (MALAYSIA & RIAU) MELAYU SERUMPUN: "BUDI YANG DIBERI RACUN BERBISA YANG...".

June 24 at 9:47pm
Laboratorium Tempur Melodi likes your post in GRUP SUMATRA NASIONAL PENJURU DUNIA: "MARHABAN YA RAMADAN ,' GERINDRA...".

June 24 at 9:46pm
Laboratorium Tempur Melodi likes your post in GRUP SUMATRA NASIONAL PENJURU DUNIA: "KSATRIAKU ENGKAULAH RELUNG ISTANA...".

June 24 at 9:46pm
Laboratorium Tempur Melodi likes your post in Mahasiswa dan mahasiswi- masyarakat.kab batu bara indonesia: "MARHABAN YA RAMADAN, 'SALAM RAMADAN...".

June 24 at 9:46pm
Laboratorium Tempur Melodi likes your post in Mahasiswa dan mahasiswi- masyarakat.kab batu bara indonesia: "MARHABAN YA RAMADAN ,' GERINDRA...".

June 24 at 9:46pm
Laboratorium Tempur Melodi likes your post in Mahasiswa dan mahasiswi- masyarakat.kab batu bara indonesia: "IKRAR DI LAUHMAHFUZ ALLAH TUHANKU AKAN...".

June 24 at 9:46pm
Laboratorium Tempur Melodi likes your post in Mahasiswa dan mahasiswi- masyarakat.kab batu bara indonesia: "KITA PUNYA IMPIAN YANG SAMA UNTUK...".

June 24 at 9:46pm
Laboratorium Tempur Melodi likes your post in Mahasiswa dan mahasiswi- masyarakat.kab batu bara indonesia: "KSATRIAKU ENGKAULAH RELUNG ISTANA...".

June 24 at 9:46pm
Laboratorium Tempur Melodi likes your post in Mahasiswa dan mahasiswi- masyarakat.kab batu bara indonesia: "Moga percintaan bapak susilo bambang...".

June 24 at 9:46pm
Laboratorium Tempur Melodi likes your post in Mahasiswa dan mahasiswi- masyarakat.kab batu bara indonesia: "MULAI DETIK INI BERMULANYA KARYA PERANG...".

June 24 at 9:46pm
Seruling Merdu, Azizah A Soh and Almisri Muhktar Ali also commented on Datuk Jem Abd Rahman's photo.

June 24 at 9:17pm
Zie Bechik and Dewata Majnun like your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara): "TAHNIAH BUAT TANAH AIR KU SATU...".

June 24 at 8:35pm
Zie Bechik commented on your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara).

June 24 at 8:35pm
Rosidah Lamin likes your comment: "kasihan pada rakyat, kerajaan...".

June 24 at 8:10pm
Rosidah Lamin and Datuk Jem Abd Rahman like your comment: "TAHNIAH BUAT TANAH AIR KU SATU...".

June 24 at 8:10pm
Reyki Khan commented on your post in *Rumpun Melayu Bersatu*.

June 24 at 8:07pm
Raja Mamboli posted in GEMA GONG PERDAMAIAN DUNIA KEDATON KRATON WAHYU UTAMA CHYA KEDAMAIAN DUNIA.

June 24 at 7:39pm
Imah Halimah also commented on Datuk Jem Abd Rahman's post.

June 24 at 7:09pm
Khairuddin Nasti likes your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA: "TAHNIAH BUAT TANAH AIR KU SATU...".

June 24 at 6:31pm
Khairuddin Nasti likes your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA: "TAHNIAH BUAT TANAH AIR KU SATU...".

June 24 at 6:31pm
Kepp Poul, Nurdin Jiwanq and 2 others like your post in (MALAYSIA & RIAU) MELAYU SERUMPUN: "Kekayaan Budaya yang Tersimpan dalam...".

June 24 at 6:22pm
Kepp Poul, Indra Laksamana and 3 others like your post in (MALAYSIA & RIAU) MELAYU SERUMPUN: ""Cintai rakyat kamu, dan gunakan akal...".

June 24 at 6:22pm
Datuk Jem Abd Rahman likes your post: "TAHNIAH BUAT TANAH AIR KU SATU...".

June 24 at 6:12pm
Datuk Jem Abd Rahman replied to your comment on his post.

June 24 at 6:09pm
Iwo Dian, Nuraini Yahya and 3 others like your post in Batu Bara Mengayak (BBM): "KSATRIAKU ENGKAULAH RELUNG ISTANA...".

June 24 at 5:38pm
Heri Rinaldi, Ide Kosha and 7 others posted in Batu Bara Mengayak (BBM).

June 24 at 3:36pm
Khairuddin Nasti and Adlin Glandesteln commented on your post in Batu Bara Mengayak (BBM).

June 24 at 2:44pm
Zie Bechik and Bahrul Bahrul like your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara): "KSATRIAKU ENGKAULAH RELUNG ISTANA...".

June 24 at 2:38pm
Buedak Egois, Syarifah Farida ALatthas and Sahyd Ghenjhio T like your post in (MALAYSIA & RIAU) MELAYU SERUMPUN: "KSATRIAKU ENGKAULAH RELUNG ISTANA...".

June 24 at 1:26pm
Putra Gerindra likes your post in KALBAR BERSATU MAJU: "KSATRIAKU ENGKAULAH RELUNG ISTANA...".

June 24 at 1:07pm
Kamaruddin Saad Jr. commented on a post you are following in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara).

June 24 at 12:58pm
Dzulqarnain, Oyoung Mukhairi and 7 others like your post in *Rumpun Melayu Bersatu*: ""Cintai rakyat kamu, dan gunakan akal...".

June 24 at 12:56pm
Kamaruddin Saad Jr., I'zah Musfirah and 3 others are following you.

June 24 at 10:48am
Faizal Sirr, Imran Rani and 4 others like your post in Melayu bani jawi: ""Cintai rakyat kamu, dan gunakan akal...".

June 24 at 10:28am
Tuah Bugis, EmanEja IkmalIrfan MyaNiadhia and Dewata Majnun like your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara): "AYUH BERSATU DEMI ALLAH, AGAMA BANGSA...".

June 24 at 9:53am
Fauzi Sakdon White Lion, Safuwan Fauzi and 19 others like your post in Melayu bani jawi: "BILAMANA KITA BERCAKAP TETANG POLITIK...".

June 24 at 8:05am
Suttan Seghayo posted in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA.

June 24 at 6:57am
Suttan Seghayo posted in Komunitas Sultan & Raja,Keraton/Kedatun dan Kerabat se Nusantara.

June 24 at 6:55am
Khairuddin Nasti likes your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA: "Subhanallah indah memukau jiwa".

June 24 at 6:39am
Dzulkapli Mdnor, Bani Jawi and 14 others like your post in Melayu bani jawi: "MELAYU YANG MEMBUAT KEPUTUSAN SAMADA...".

June 24 at 6:04am
Asholatyah Firdaus, Yoss Ajjah and 6 others like your post in KALBAR BERSATU MAJU: "Moga percintaan bapak susilo bambang...".

June 24 at 5:59am
Selayang Pandang, Jie Ajjhe and 3 others like your post in *Rumpun Melayu Bersatu*: "BUDI YANG DIBERI RACUN BERBISA YANG...".

June 24 at 5:05am
Salim Aziz likes your post in KomonitasPecintaPesonaKebudayaAgungBhinekTunggalIka Benteng Kesatuan Bangsa: "MOGA DI BULAN RAMADAN DAPAT MENDIDIK...".

June 24 at 5:01am
Junaidah Ahmad and Suttan Seghayo also commented on Suttan Seghayo's Festival Keraton/ Kedatun Nusantara album.

June 24 at 2:41am
Nabil Tomo likes your post on Maharaja Kutai Mulawarman's timeline: "MARHABAN YA RAMADAN ,'KARYA SASTERA...".

June 24 at 2:14am
Rozie Zie also commented on Datuk Faiz's post.

June 22 at 12:14am
Idon Rizal commented on your post in (MALAYSIA & RIAU) MELAYU SERUMPUN.
June 20 at 8:52pm

Nesch Wana, Glen Andesgen and 4 others like your post in (MALAYSIA & RIAU) MELAYU SERUMPUN: "IKRAR DI LAUHMAHFUZ ALLAH TUHANKU AKAN...".


KH. Abdullah Gymnastiar
·
Pastikan kita selalu berterimakasih atas sehalus apapun kebaikan orang, dan jangan berharap terimakasih atas sebesar apapun amal kita

PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA
TOH PUAN RATU KENCANA SARI @ SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @ PUJANGGA SERIBU ZAMAN @ PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
10 RAMADAN 1436H
27 JUN 2015

0 comments:

Post a Comment

 
;