Monday 8 June 2015

SASTRA ANUGERAH ILAHI (406) ADMIN JANGAN CEPAT MELATAH AHLI GRUP JANGAN BIADAP


SASTRA ANUGERAH ILAHI (406) ADMIN JANGAN CEPAT MELATAH AHLI GRUP JANGAN BIADAP

FROM NOTIFICATIONS
SAYA REDHA JIKA SAYA DIREMOVEKAN OLEH ADMIN
Saya redha jika saya diremovekan oleh admin, jika saya dimasukkan ke grup tentulah saya menyiarkan karya saya yang ada kalanya tidak disenangi oleh ahli dan admin makanya saya sedia dan redha jika saya diremovekan kerana saya sudah terlali diremovekan tanpa tahunya saya. Sepertimana saya pernah diremovekan oleh The Patriots tika itu saya terlalu kecewa kerana sejujurnya saya terlalu minat bahan-bahan yang disiarkan oleh The Patriots bagi saya The Patriots rakan seperjuangan yang memahami minat saya iaitu sama-sama menyemai dan memupuk semangat cintakan negara. Hancur berkecai hati saya gara-gara The Patriots removekan saya. Selepas daripada itu di mana-mana grup yang removekan saya ....tapi sebelum removekan saya sudilah maafkan saya sepanjang saya bersiaran karya dan segala pengkongsian ilmu sudi dihalalkan dunia akhirat.Walaupun hati hancur berkecai tiada rasa untuk menyimpan luka kecewa di hati sedia untuk memaafkan semua yang melukakan hati.
RATU RIMBA NIAGARA
PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA
21 SYAABAN 1436H
8 JUN 2015
Alhamdulillah...para admin telah menjalankan tugas...saya sebagai salah seorang admin ingin mengingatkan semula bahawa group kita ad peraturan..walaupun post2 anda 100% BENAR SEKALIPUN..ttp tidak mengikut peraturan..para Admin akan remove anda..saya dan admin lain tidak suka perbalahan yang "bodoh"..nak berbincang..boleh..tapi bincang secara "cerdik"..bukan "bodoh"..jangan nak hina sesiapa..
  • Alam Pren Adni Mpn and 4 others like this.
  • Alam Pren Adni Mpn saya dukung bunda rabeh,bila ada yang mau mengusik mu,maka merekah bertentangan dengan ku...sayapun siapkeluar...tetapi abmin tetap bijakbunda,,,salam sukses untuk semuanyadukung admin dan dukung bunda rabeahsuksesselalu
    50 mins · Unlike · 1
  • Ro Ya seorang srikandi penulisan xsemudah itu menyerah kalah. biarkan jela. dan truskan dgn cara sendiri.
    40 mins · Unlike · 1
  • Alam Pren Adni Mpn iya gak meyera,tetapi bunda itu hanya menerangkan sebua jiwa, kehusussasteraannya,untuk kebaikan ,,,jalan yang indah menuju yang lebi sempurnah ,bagialam maya nya
    39 mins · Unlike · 1
  • Rabeah Binti Mohd Ali Aku mendapat ilham yang begitu banyak di duniamaya, semua yang kubaca di duniamaya menjadi sumber inspirasiku berkarya.
    Allah swt sentiasa hadirkan ilham tanpa henti sehingga kusayang untuk melepaskan ilham berlalu pergi begitu saja. 
    Sepanjang berkary
    a di duniamaya dihina dijelekkan oleh mereka yang tidak senang hati dengan kebanjiran karya sastera di wall grup sudah menjadi biasa dan terlali didengar. Jika dulu aku akan begitu emosi dengan penghinaan mereka maka berlakukanlah perang di dunia maya tapi sekarang bila ada yang menghina dan menjelekkan karyaku aku terus block saja mereka kerana aku tiada masa untuk bertikam lidah dengan mereka yang sakit hati apabila aku siarkan karya. Selagi Admin tak remove ku terus berkarya itupun kepada grup yang sentiasa memberi sokongan/dukungan.
    28 mins · Like · 1
  • Rabeah Binti Mohd Ali PENDEKAR SASTRA RATU RIMBA NIAGARA ANUGERAH ILAHI DISYUKURI

    ALLAH AKU DATANG MENYAHUT CINTA-MU


    Duhai pendekar sasteraku...
    Ada Syurga di wajahmu
    Ada ketenangan di setiap lantunan puisimu
    Ada hati semurni Syurga milikmu
    Kau berkata bukan mengikut hati
    Kau berkata mengikut mata hatimu yang penuh kasih sayang

    Tika hati tidak mampu bicara
    Lesu seluruh jasad keperwiraan
    Yang dikatakan selama ini tertulangkan besi beruratkan dawai
    Sebenarnya terbelenggu di sangkar besi
    Tidak tahu berbuat apa-apa lagi
    Segala usaha telah didayakan
    Semuanya dicantas oleh pertualang bangsa
    Tega menjadi perisikan kepada tentera yahudi laknatullah

    Mana lagi hendak dipercayai
    Karena tidak tahu membedakan
    Mana satu kawan
    Mana satu lawan
    Kawan jadi lawan
    Lawan jadi musuh
    Perjuangan terhenti di situ

    Bagi seorang yang bergelar pejuang keamanan dunia
    Tak akan diherankan
    Pada yang coba mencantas dan menghalang
    Semuanya tidak akan pernah mematikan semangat juang

    Berjuang...bejuang...berjuang...
    Berjuang hingga ke tetesan darah terakhir

    Duhai pendekar sasteraku
    Teruskan perjuangan
    Menebarkan puisi-puisi mu nan indah
    Bagi mengindahkan hati-hati Tentera Mujahid
    Agar bangkit dengan satu semangat
    AKU CINTA ALLAH
    ALLAH AKU DATANG MENYAHUT CINTA-MU
    NYAWAKU INI JADI TARUHAN
    DEMI CINTAKU PADA-MU ALLAH
    ALLAH AKU BERJUANG KARENA-MU
    TERIMALAH FISABILILLAHKU INI
    AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN

    KARYA RATU RIMBA NIAGARA
    28 September 2013
    22 Zulkaedah 1434H
    (PUISI INI DIILHAM ISTIMEWA UNTUK PENDEKAR SASTERA RATU RIMBA NIAGARA MOGA SUKSES DALAM PERJUANGANMU AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN)
    DOAKAN NENDA SEJAHTERA ABADI DI ALAM BARZAH AAMIIN.
    DUHAI ANAK CUCUKU INILAH BULAN YANG MOYANG PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA HADIAHKAN UNTUKMU SAYANG...HADIAH BULAN INI NENDA DAPATKAN TERLALU PAYAH ...TANPA SOKONGAN/DUKUNGAN SEIKHLAS HATI DARIPADA PEJUANG KSATRIA NENDA...NENDA TIDAK BERJAYA MENGHADIAHKAN HARTA WARISAN YANG PALING BERHARGA UNTUKMU SAYANG....MAKANYA NENDA MERAYU ...CUCUNDA AKAN MENJAGA SEPERTIMANA CUCUNDA MENJAGA NYAWA SENDIRI TANDA CUCUNDA BALAS KASIH SAYANG NENDA MEMADAILAH SEKADAR SEPOTONG DOAMU UNTUK NENDA SEJAHTERA ABADI DI ALAM BARZAH..... AAMIIN
    NENDAMU YANG MENYANGIMU DEMI-NYA,
    RATU RIMBA NIAGARA
    PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA

    SEKALUNG BUNGA CINTA IBU PERTIWI KEPADA SEMUA KESATRIA DIRAJA NUSANTARA YANG RELA GUGUR DI MEDAN JUANG...SELAMAT BERJUANG HINGGA KE TETESAN DARAH TERAKHIR! TANPAMU SIAPALAH KAMI ...PASTI SEMUA RAKYAT NUSANTARA TINGGAL DI BUMI NUSANTARA DALAM KEADAAN TIDAK AMAN MAKA DARI ITU SETITIS KERINGATMU DAN DARAH PERJUANGANMU YANG GUGUR KE BUMI AKU AMAT HARGAINYA. MOGA SYURGALAH TEMPATMU ATAS SEGALA PENGORBANANMU PADA SEMUA RAKYAT NUSANTARA YANG TERCINTA. AAMEEN YA RABBAL A'LAMEEN.

    PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA
    TOH PUAN RATU KENCANA SARI @ SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @ PUJANGGA SERIBU ZAMAN @ PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
    202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
    21 SYAABAN 1436H
    8 JUN 2015
    17 mins · Like · 1
  • Alam Pren Adni Mpn like emoticon
    13 mins · Unlike · 1
  • Muhmd Dahlan Muhmd Hassan Kalau boleh ssbabkan gaduh, tak beretika, kurang ajar, tak cerdik, akal pendek, cepat melatah, kurang sopan santun bila menjawab dan berbincang rasanya baik di remove kan sahaja sebb tiada untungnya sekian
    Noktah
    12 mins · Unlike · 1
  • Rabeah Binti Mohd Ali Benar apa yang dikatakan Muhmd Dahlan Muhmd Hassan. Baik admin atau ahli jika rasa tak senang hati pun pada sesiapa, jangan gunakan bahasa menghina seseorang. Melayukan penuh adap bukan biadap. Menegur boleh tapi jangan sampai membuatkan hati orang terguris. Di dunia ini tiada manusia yang sempurna semuanya ada kekurangan. Bilamana ahli grup gunakan bahasa biadap diremovekan saja lebih baik agar aman grup tersebut. Jika admin guna bahasa kasar perlulah diperbaiki agar terserlah kesopanannya dalam kebijaksanaan sebagai admin yang tak cepat melatah gara-gara ahli grup yang biadap . Sekian titik.
    4 mins · Like

PINNED POST

News Feed

SEBELUM AKTIF DALAM GROUP NI, SEMUA AHLI WAJIB BACA PINNED POST.
Group ini ditubuhkan utk perbincangan ilmiah di antara sesama ahli. Sama seperti group lain, group ini juga ada peraturan demi menjaga keselesaan ahli2 dan keharmonian dalam group.
Ahli-ahli DILARANG :...
See More
Like · Comment · 1616


PENDEKAR SASTRA RATU RIMBA NIAGARA ANUGERAH ILAHI DISYUKURI

ALLAH AKU DATANG MENYAHUT CINTA-MU

Duhai pendekar sasteraku...
Ada Syurga di wajahmu
Ada ketenangan di setiap lantunan puisimu
Ada hati semurni Syurga milikmu
Kau berkata bukan mengikut hati
Kau berkata mengikut mata hatimu yang penuh kasih sayang


Tika hati tidak mampu bicara
Lesu seluruh jasad keperwiraan
Yang dikatakan selama ini tertulangkan besi beruratkan dawai
Sebenarnya terbelenggu di sangkar besi
Tidak tahu berbuat apa-apa lagi
Segala usaha telah didayakan
Semuanya dicantas oleh pertualang bangsa
Tega menjadi perisikan kepada tentera yahudi laknatullah

Mana lagi hendak dipercayai
Karena tidak tahu membedakan
Mana satu kawan
Mana satu lawan
Kawan jadi lawan
Lawan jadi musuh
Perjuangan terhenti di situ

Bagi seorang yang bergelar pejuang keamanan dunia
Tak akan diherankan
Pada yang coba mencantas dan menghalang
Semuanya tidak akan pernah mematikan semangat juang

Berjuang...bejuang...berjuang...
Berjuang hingga ke tetesan darah terakhir

Duhai pendekar sasteraku
Teruskan perjuangan
Menebarkan puisi-puisi mu nan indah
Bagi mengindahkan hati-hati Tentera Mujahid
Agar bangkit dengan satu semangat
AKU CINTA ALLAH
ALLAH AKU DATANG MENYAHUT CINTA-MU
NYAWAKU INI JADI TARUHAN
DEMI CINTAKU PADA-MU ALLAH
ALLAH AKU BERJUANG KARENA-MU
TERIMALAH FISABILILLAHKU INI
AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN

KARYA RATU RIMBA NIAGARA
28 September 2013
22 Zulkaedah 1434H
(PUISI INI DIILHAM ISTIMEWA UNTUK PENDEKAR SASTERA RATU RIMBA NIAGARA MOGA SUKSES DALAM PERJUANGANMU AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN)
DOAKAN NENDA SEJAHTERA ABADI DI ALAM BARZAH AAMIIN.
DUHAI ANAK CUCUKU INILAH BULAN YANG MOYANG PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA HADIAHKAN UNTUKMU SAYANG...HADIAH BULAN INI NENDA DAPATKAN TERLALU PAYAH ...TANPA SOKONGAN/DUKUNGAN SEIKHLAS HATI DARIPADA PEJUANG KSATRIA NENDA...NENDA TIDAK BERJAYA MENGHADIAHKAN HARTA WARISAN YANG PALING BERHARGA UNTUKMU SAYANG....MAKANYA NENDA MERAYU ...CUCUNDA AKAN MENJAGA SEPERTIMANA CUCUNDA MENJAGA NYAWA SENDIRI TANDA CUCUNDA BALAS KASIH SAYANG NENDA MEMADAILAH SEKADAR SEPOTONG DOAMU UNTUK NENDA SEJAHTERA ABADI DI ALAM BARZAH..... AAMIIN
NENDAMU YANG MENYANGIMU DEMI-NYA,
RATU RIMBA NIAGARA
PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA

SEKALUNG BUNGA CINTA IBU PERTIWI KEPADA SEMUA KESATRIA DIRAJA NUSANTARA YANG RELA GUGUR DI MEDAN JUANG...SELAMAT BERJUANG HINGGA KE TETESAN DARAH TERAKHIR! TANPAMU SIAPALAH KAMI ...PASTI SEMUA RAKYAT NUSANTARA TINGGAL DI BUMI NUSANTARA DALAM KEADAAN TIDAK AMAN MAKA DARI ITU SETITIS KERINGATMU DAN DARAH PERJUANGANMU YANG GUGUR KE BUMI AKU AMAT HARGAINYA. MOGA SYURGALAH TEMPATMU ATAS SEGALA PENGORBANANMU PADA SEMUA RAKYAT NUSANTARA YANG TERCINTA. AAMEEN YA RABBAL A'LAMEEN.



PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA
TOH PUAN RATU KENCANA SARI @ SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @ PUJANGGA SERIBU ZAMAN @ PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
21 SYAABAN 1436H
8 JUN 2015

PETIKAN WALL GRUP KEBANGKITAN BANI JAWI NUSANTARA, MELAYU BANI JAWI & PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA
22 SYAABAN 1436H
9 JUN 2015

0 comments:

Post a Comment

 
;