Tuesday 9 June 2015

SASTRA ANUGERAH ILAHI (420) MOGA KITA DIJEMPUT ALLAH MENJADI TETAMU-NYA YANG TERISTIMEWA ALLAHU AKBAR AAMIIN


SASTRA ANUGERAH ILAHI (420) MOGA KITA DIJEMPUT ALLAH MENJADI TETAMU-NYA YANG TERISTIMEWA ALLAHU AKBAR AAMIIN


FROM NOTIFICATIONS
KAABAH ANUGERAH TERINDAH UNTUK SEMUA HAMBA-NYA
12 FAKTA TENTANG KA'BAH YANG JARANG KITA KETAHUI
(Gak Baca Nyesel)
1. Mekah adalah kawasan yg mempunyai gravitasi sangat stabil
2. Karena tekanan gravitasinya sangat tinggi, disitulah berpusatnya suara - suara yg tidak dapat di dengar oleh telinga
3. Tekanan gravitasi yg tinggi memberikan kesan langsung kepada sistem imun tubuh untuk bertindak sebagai pertahanan dari segala macam penyakit
4. Doa akan terkabul karena situlah tempat gema atau ruang dan masa serentak
5. Apa yg diniatkan di hati adalah gema yg tidak dapat didengar tetapi dapat dirasakan frekuensinya. Pengaruh elektron menyebabkan kekuatan dalam kembali tinggi atau penuh semangat untuk melakukan ibadah, tidak ada sifat putus asa, dan ingin terus hidup untuk menyerahkan diri sepenuhnya kepada Allah.
6. Teknologi satelit & gelombang radio pun tidak dapat menangkap apa yg ada di dalam ka'bah. Frekuensi radio bahkan tidak mungkin mendengar apa - apa yg ada didalam ka'bah karena tekanan gravitasinya yg tinggi.
7. Tempat yg paling tinggi tekanan gravitasinya sehingga mempunyai kandungan garam dan aliran anak sungai dibawah tanah yg banyak. itulah sebabnya jika bersembahyang di masjidil haram yg walaupun terbuka tanpa atap tetap terasa sejuk.
8. Tidur dengan posisi menghadap kabah secara otomatis otak tengah akan terangsang sangat aktif hingga tulang belakang & menghasilkan sel darah merah.
9. Pergerakan mengelilingi ka'bah berlawanan arah jarum jam membuat peredaran darah didalam tubuh meningkat. karna itulah kita jadi bertenaga dan rata - rata orang yg berada di mekah senantiasa sehat dan panjang umur.
10. Angka 7 itu membawa maksud kepada bilangan tidak terhingga atau terlalu banyak. Dengan melakukan 7 kali putaran sebenarnya kita melakukan ibadah yg tidak terhingga jumlahnya.
11. Larangan memakai topi, songkok, atau menutup kepala karana rambut dan bulu roma (lelaki) adalah ibarat antena untuk menerima gelombang yg baik selama berada di ka'bah
12. Setelah selesai semua barulah bercukur. Tujuannya untuk melepaskan diri daripada larangan - larangan didalam ihram. Namun rahasia sebenarnya adalah untuk membersihkan "antena" kita dari segala kotoran. Agar hanya gelombang yg baik saja yg diterima oleh tubuh.
karana itulah selepas kita melakukan ibadah haji, kita seperti dilahirkan kembali, sebab segala yg buruk telah dibuang keluar dan di gantikan dengan nur atau cahaya yg baru.
Wallahualam..
Ya Allah, berilah kesempatan hamba-Mu ini untuk dapat beribadah haji, Aaamiin..
Silahkan tulis "AAMIIN" di komentar
sobat sekarang anda memiliki dua pilihan ,
1. Membiarkan sedikit pengetahuan ini hanya dibaca disini
2. Membagikan pengetahuan ini kesemua teman facebookmu dengan klik 'Bagikan' , Insya Allah akan lebih bermanfaat bagi kita dan orang lain serta akan menjadi pahala bagimu
PENDEKAR SASTRA RATU RIMBA NIAGARA ANUGERAH ILAHI DISYUKURI
ALLAH AKU DATANG MENYAHUT CINTA-MU
Duhai pendekar sasteraku......
Continue Reading
Apa pun yang terjadi hari ini, bertahanlah.
Yang lebih baik akan datang jika Anda bersabar.
Jangan putus asa.
Mario Teguh – Loving you all as always
2. BUKU P...
See More
Jangan mengeluh.
Tidak ada orang yang suka mendengar keluhan orang lain, karena masalah mereka juga sudah banyak.
Diamlah.
Lebih banyakkanlah bertindak. Bertindak memang tidak menjamin sukses, tapi tidak ada sukses yang bisa dicapai tanpa tindakan.
Mario Teguh – Loving you all as always

OLDER
KEPADA SELURUH PENGHUNI BUMI YANG TERCINTA WALAUPUN JASADKU BERADA DI PERUT BUMI NAMUN KARYA-KARYAKU TETAP HIDUP DI JIWAMU
ITULAH LAMBANG CINTA DAN KASIHKU . KARYA-KARYA SASTERA YANG KUTINGGALKAN MENANDAKAN AKU PERNAH BERHIDUP DI MUKA BUMI ALLAH SWT, MENYATAKAN BETAPA AKU KASIH DAN SAYANGKAN SELURUH PENGHUNI BUMI WALAUPUN KITA SALING TAK MENGENALI TAPI KASIH SILATURRAHIM MENYATUKAN KASIH KITA DI SYURGA INSYA-ALLAH AAMIIN.
PERTEMUAN KITA DI ALAMMAYA ATAS KEHENDAK-NYA PASTI AD...
Continue Reading
"NASEHAT KUBUR"
1). Aku adalah tempat yg paling gelap di antara yg gelap,maka terangilah...aku dengan TAHAJUD
2). Aku adalah tempat yang paling sempit, maka luaskanlah aku dengan ber SILATURAHIM..
3). Aku adalah tempat yang paling sepi maka ramaikanlah aku dengan perbanyak baca AL-QUR'AN.
4). Aku adalah tempatnya binatang2 yang menjijikan maka racunilah ia dengan Amal SEDEKAH,
5). Aku yg menyepitmu hingga hancur bila mana tidak Solat, bebaskan sempitan itu dengan SOLAT
6). Aku adalah tempat utk merendammu dg cairan
yg sangat amat sakit, bebaskan rendaman itu dgn PUASA..
7). Aku adalah tempat Munkar & Nakir bertanya,
maka Persiapkanlah jawabanmu dengan Perbanyak mengucapkan Kalimah "LAILAHAILALLAH"
Kirim ini semampumu dan seikhlasmu kepada sesama Muslim, sampaikanlah walau hanya pada 1org..
Karena,
saat kamu membawa Al-Qur'an, setan
biasa2 saja.
Saat kamu membukanya, syaitan mulai curiga.
Saat kamu membacanya, ia gelisah.
Saat kamu mmahaminya, ia kejang2.
Saat kamu mengamalkan Al-Qur'an dlm kehidupan sehari-hari, ia stroke.
Trus n trus baca & amalkan agar syaitan strok semuanya juga jantungnya dan mati.
Ketika anda ingin menyebarkan..
ini, lagi2 syaitan pun mencegahnya.
Syaitan berbisik;"SUdahlaaaaaah tak payah di SEBARKAN, tak penting pown, BUANG MASA saja, tak mungkin akan di baca "...
Sekecil apapun amal ibadah, Allah SWT menghargainya puluhan kali ganda ..
Ada 3 Hal dlm hidup yg tidak boleh kembali :
1. Waktu
2. Kata-kata
3. Kesempatan
KAABAH:
K: Kiblat
A: Arah
A: aku
B: Bersujud hingga
A: akhir
H: Hayatku
Subhanallah...
Semoga yang "like" dan "bagikan" tausiyah ini
semua dosanya diampuni Allah, diangkat derajatnya, dikabulkan segala hajatnya dan mendapatkan pasangan yang sakinah serta anak yang sholeh/sholeha hingga bisa masuk surga melalui pintu mana saja yang dikehendaki...
Aamiin ya Rabbal'alamiin
RECENT ACTIVITY
YA ALLAH KEPADA-MU AKU BERMOHON AGAR DIBERIKAN HIDAYAH-MU SEHINGGA KE AKHIR HAYATKU DAN YANG MEMBACA KARYA SASTERAKU AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
Your Notifications
Selendang Merdeka likes your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara): "KAABAH ANUGERAH TERINDAH UNTUK SEMUA...".
 ...Continue Reading
AAMIINKAN DOA INI :
"Rabbighfirli" - Tuhanku, ampuni aku
"Warhamni" - sayangi aku
"Wajburnii" - tutuplah aib-aibku
"Warfa'nii" - angkatlah derajatku
"Warzuqnii" - berilah aku rezeki
"Wahdinii" - berilah aku petunjuk
"Wa'Aafinii" - sehatkan aku
"Wa'fuannii' - maafkan aku
Jangan Lupa sertakan JEMPOL & SEBARKAN ya sahabat fillah
.
Like · Comment · 
KAABAH ANUGERAH TERINDAH UNTUK SEMUA HAMBA-NYA
ORKID SASTERA ANUGERAH ILAHI YANG TERINDAH SYUKUR ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR


OLDER
Orkid Sastera Anugerah Ilahi Yang Terindah Syukur Alhamdulillah Allahu Akbar
Thelymitra Pulcherrima
Sociedad Argentina de Horticultura
Desde 1936 al Servicio de la Comunidad

YA ALLAH SESUNGGUH-NYA ENGKAU MAHA BERKUASA MENJADIKAN ALAM INI SEBEGINI INDAH MENGIKUT KEMAHUAN-MU ALLAHU AKBAR!
"Luces del Norte"
Las auroras boreales se pueden apreciar desde septiembre hasta marzo en el noroeste de Suecia, la Laponia sueca.
Sociedad Argentina de Horticultura
Desde 1936 al Servicio de la Comunidad
Like · Comment · 

ORKID SASTERA ANUGERAH ILAHI YANG TERINDAH SYUKUR ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR

"Apa pun yang terjadi hari ini, bertahanlah.
Yang lebih baik akan datang jika Anda bersabar.
Jangan putus asa."
Mario Teguh – Loving you all as always



PENDEKAR SASTRA RATU RIMBA NIAGARA ANUGERAH ILAHI DISYUKURI

ALLAH AKU DATANG MENYAHUT CINTA-MU

Duhai pendekar sasteraku...
Ada Syurga di wajahmu
Ada ketenangan di setiap lantunan puisimu
Ada hati semurni Syurga milikmu
Kau berkata bukan mengikut hati
Kau berkata mengikut mata hatimu yang penuh kasih sayang


Tika hati tidak mampu bicara
Lesu seluruh jasad keperwiraan
Yang dikatakan selama ini tertulangkan besi beruratkan dawai
Sebenarnya terbelenggu di sangkar besi
Tidak tahu berbuat apa-apa lagi
Segala usaha telah didayakan
Semuanya dicantas oleh pertualang bangsa
Tega menjadi perisikan kepada tentera yahudi laknatullah

Mana lagi hendak dipercayai
Karena tidak tahu membedakan
Mana satu kawan
Mana satu lawan
Kawan jadi lawan
Lawan jadi musuh
Perjuangan terhenti di situ

Bagi seorang yang bergelar pejuang keamanan dunia
Tak akan diherankan
Pada yang coba mencantas dan menghalang
Semuanya tidak akan pernah mematikan semangat juang

Berjuang...bejuang...berjuang...
Berjuang hingga ke tetesan darah terakhir

Duhai pendekar sasteraku
Teruskan perjuangan
Menebarkan puisi-puisi mu nan indah
Bagi mengindahkan hati-hati Tentera Mujahid
Agar bangkit dengan satu semangat
AKU CINTA ALLAH
ALLAH AKU DATANG MENYAHUT CINTA-MU
NYAWAKU INI JADI TARUHAN
DEMI CINTAKU PADA-MU ALLAH
ALLAH AKU BERJUANG KARENA-MU
TERIMALAH FISABILILLAHKU INI
AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN

KARYA RATU RIMBA NIAGARA
28 September 2013
22 Zulkaedah 1434H
(PUISI INI DIILHAM ISTIMEWA UNTUK PENDEKAR SASTERA RATU RIMBA NIAGARA MOGA SUKSES DALAM PERJUANGANMU AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN)


RAKAN GRUPKU ANDAI KAMU ATAU AKU ADA MEMBUAT KEKHILAFAN DALAM MENYAMPAIKAN SESUATU ILMU BERSANGKUT PAUT DENGAN AGAMA HENDAKLAH SALING MEMBETULKAN KEKHILAFAN ITU DIKHUATII ILMU YANG DISAMPAI BOLEH MEMBUATKAN SALAH FAHAM YANG MEMBACANYA. MOGA KITA SALING PRIHATIN DALAM MENYAMPAIKAN DAN MEMBACA SESUATU ILMU AGAMA.


MOGA KITA SEMUA DAPAT MENJAWAB SOALAN KUBUR DENGAN LANCAR AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.

ALLAH AZZAWAJALLAH MENGIKUT PRASANGKA HAMBA-NYA
KITA SANGKAKAN YANG BAIK-BAIK PADA TAKDIR YANG DITAKDIRKAN KEPADA KITA. DIA UJI KITA TANDA DIA SAYANG KITA. KITA TABAH SABAR MENGHADAPI SEGALA UJIAN DENGAN REDHA. ALLAH SWT MENGUJI MENGIKUT KEMAMPUAN HAMBA-NYA.

TANDA KEJAYAAN SEMUA HAMBA-NYA YANG ADA DI DUNIA INI BAIK MISKIN KAYA, TUA MUDA ADALAH BILAMANA DAPAT MENJAWAB SOALAN DI KUBUR.

ALLAHU AKBAR MOGA BERKAT BERBAGI ILMU DI DUNIA MAYA INI KITA DAPAT BERAMAL DENGAN IKHLAS DAN IN SHA ALLAH MATI NANTI DAPAT MELAFAZKAN KALIMAH SYURGA DAN DAPAT MENJAWAB KE LIMA SOALAN DI KUBUR BILA TIBA SAMPAI SAATNYA NANTI PASTI MENANTI PASTI DAN AKAN DITEMPUHI OLEH SEMUA HAMBA-NYA YANG PERNAH BERHIDUP DI MUKA BUMI INI. SETIAP YANG HIDUP PASTI AKAN MERASAI MATI.

YAKINLAH SETIAP YANG BAIK ITU ADALAH DARI ALLAH SWT
SELAGI ADA PELUANG KITA SAMA-SAMA BEREBUT MEMBUAT KEBAJIKAN IKHLAS SEMATA KERANA-NYA

AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.

"DI KESEMPATAN INI SEMENTARA SAYA ADA PELUANG MELAFAZKAN ...SAYA BERHARAP SEMUA YANG MENGENALI KARYA-KARYA SASTERA SAYA SUDILAH MEMAAFKAN JIKA TERDAPAT BAHASA YANG SAYA KARANGKAN TIDAK BERKENAN DI HATI SEMUA..SAYA INSAN YANG TAK SEMPURNA SUDILAH MAAFKAN SAYA KERANA SELAGI TIDAK MENDAPAT KEMAAFAN DARI SAHABAT ALAMMAYA SEMUA, JIWA SAYA TIDAK AKAN TENANG...TUJUAN SAYA BERKARYA UNTUK MENDAPAT KETENANGAN DI KALA HIDUP DAN MATI...HARAP SEMUA DAPAT MEMAAFKAN SAYA DAN MEMAHAMI DUNIA SAYA.."

SEKIAN. WASSALAM

RAKAN ALAMMAYAMU MOGA DI SYURGA KITA BISA MENYAMBUNG PERSAHABATAN DI DUNIA MAYA INI AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.

RATU RIMBA NIAGARA
SAHABAT DUNIA MAYAMU YANG MENGASIHIMU DUNIA AKHIRAT,
21 SYAABAN 1436H
8 JUN 2015

PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA
TOH PUAN RATU KENCANA SARI @ SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @ PUJANGGA SERIBU ZAMAN @ PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
22 SYAABAN 1436H
9 JUN 2015

0 comments:

Post a Comment

 
;