Wednesday 10 June 2015

SASTRA ANUGERAH ILAHI (436) HIDUP PERLU BIJAK KALAU TAK BIJAK BAKAL KENA PIJAK-PIJAK



SASTRA ANUGERAH ILAHI (436) HIDUP PERLU BIJAK KALAU TAK BIJAK BAKAL KENA PIJAK-PIJAK

DEMI ALLAH, UNTUK AGAMA, BANGSA DAN NEGARA
Timeline Photos
Back to Album · G153's Photos · G153's PagePrevious · Next
...Continue Reading
Retorik Pendatang Melayu:
Admin amat menghormati kerakyatan orang bukan Melayu khususnya orang Cina dan India tapi perlukah dipertikaikan kedudukan orang Melayu?
Bukankah sejarah menjelaskan dengan jelas semenjak hampir 800 tahun yg lalu Tamadun Melayu Islam sudah bermula dan merangkumi seluruh Nusantara, lengkap dengan pelbagai Kesultanan terbentuk dan menghasil ulama-ulama dan cendekiawan yang menghasilkan kitab kitab sejarah dan agama?
Jangan Malu jadi Melayu!
Bersyukur dan berbanggalah menjadi Muslim, berbangsa Melayu, dan rakyat Malaysia!
Demi Allah, untuk agama, bangsa dan negara
Viralkan jika sokong & jangan lupa daftar.
Like · Comment · 
MENULIS SASTERA ANUGERAH DARI ILAHI MEMBUATKAN KUTENANG
"Seorang srikandi penulisan xsemudah itu menyerah kalah. biarkan jela. dan truskan dgn cara sendiri," Ro Ya
Ratu Rimba Niagara shared Hafiz Amri's photo....
Continue Reading
Like · Comment · 
MENULIS SASTERA ANUGERAH DARI ILAHI MEMBUATKAN KUTENANG
"Seorang srikandi penulisan xsemudah itu menyerah kalah. biarkan jela. dan truskan dgn cara sendiri," Ro Ya
Ratu Rimba Niagara shared Hafiz Amri's photo.
June 8 at 11:42pm
"Alhamdulillah...para admin telah menjalankan tugas...saya sebagai salah seorang admin ingin mengingatkan semula bahawa group kita ad peraturan..walaupun post2 anda 100% BENAR SEKALIPUN..ttp tidak mengikut peraturan..para Admin akan remove anda..saya dan admin lain tidak suka perbalahan yang "bodoh"..nak berbincang..boleh..tapi bincang secara "cerdik"..bukan "bodoh"..jangan nak hina sesiapa.."
SAYA REDHA JIKA SAYA DIREMOVEKAN OLEH ADMIN
Saya redha jika saya diremovekan oleh admin, jika saya dimasukkan ke grup tentulah saya menyiarkan karya saya yang ada kalanya tidak disenangi oleh ahli dan admin makanya saya sedia dan redha jika saya diremovekan kerana saya sudah terlali diremovekan tanpa tahunya saya. Sepertimana saya pernah diremovekan oleh The Patriots tika itu saya terlalu kecewa kerana sejujurnya saya terlalu minat bahan-bahan yang disiarkan oleh The Patriots bagi saya The Patriots rakan seperjuangan yang memahami minat saya iaitu sama-sama menyemai dan memupuk semangat cintakan negara. Hancur berkecai hati saya gara-gara The Patriots removekan saya. Selepas daripada itu di mana-mana grup yang removekan saya ....tapi sebelum removekan saya sudilah maafkan saya sepanjang saya bersiaran karya dan segala pengkongsian ilmu sudi dihalalkan dunia akhirat.Walaupun hati hancur berkecai tiada rasa untuk menyimpan luka kecewa di hati sedia untuk memaafkan semua yang melukakan hati.
RATU RIMBA NIAGARA
PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA
21 SYAABAN 1436H
8 JUN 2015
Alam Pren Adni Mpn and 6 others like this.
Alam Pren Adni Mpn saya dukung bunda rabeah,bila ada yang mau mengusik mu,maka merekah bertentangan dengan ku...sayapun siapkeluar...tetapi abmin tetap bijakbunda,,,salam sukses untuk semuanyadukung admin dan dukung bunda rabeah sukses selalu
Ro Ya seorang srikandi penulisan xsemudah itu menyerah kalah. biarkan jela. dan truskan dgn cara sendiri.
Alam Pren Adni Mpn iya gak meyera,tetapi bunda itu hanya menerangkan sebua jiwa, kehusussasteraannya,untuk kebaikan ,,,jalan yang indah menuju yang lebi sempurnah ,bagialam maya nya
Ratu Rimba Niagara Aku mendapat ilham yang begitu banyak di duniamaya, semua yang kubaca di duniamaya menjadi sumber inspirasiku berkarya.
Allah swt sentiasa hadirkan ilham tanpa henti sehingga kusayang untuk melepaskan ilham berlalu pergi begitu saja.
Sepanjang berkarya di duniamaya dihina dijelekkan oleh mereka yang tidak senang hati dengan kebanjiran karya sastera di wall grup sudah menjadi biasa dan terlali didengar. Jika dulu aku akan begitu emosi dengan penghinaan mereka maka berlakukanlah perang di dunia maya tapi sekarang bila ada yang menghina dan menjelekkan karyaku aku terus block saja mereka kerana aku tiada masa untuk bertikam lidah dengan mereka yang sakit hati apabila aku siarkan karya. Selagi Admin tak remove ku terus berkarya itupun kepada grup yang sentiasa memberi sokongan/dukungan.
Alam Pren Adni Mpn amin
PENDEKAR SASTRA RATU RIMBA NIAGARA ANUGERAH ILAHI DISYUKURI
ALLAH AKU DATANG MENYAHUT CINTA-MU
Duhai pendekar sasteraku...
Ada Syurga di wajahmu
Ada ketenangan di setiap lantunan puisimu
Ada hati semurni Syurga milikmu
Kau berkata bukan mengikut hati
Kau berkata mengikut mata hatimu yang penuh kasih sayang
Tika hati tidak mampu bicara
Lesu seluruh jasad keperwiraan
Yang dikatakan selama ini tertulangkan besi beruratkan dawai
Sebenarnya terbelenggu di sangkar besi
Tidak tahu berbuat apa-apa lagi
Segala usaha telah didayakan
Semuanya dicantas oleh pertualang bangsa
Tega menjadi perisikan kepada tentera yahudi laknatullah
Mana lagi hendak dipercayai
Karena tidak tahu membedakan
Mana satu kawan
Mana satu lawan
Kawan jadi lawan
Lawan jadi musuh
Perjuangan terhenti di situ
Bagi seorang yang bergelar pejuang keamanan dunia
Tak akan diherankan
Pada yang cuba mencantas dan menghalang
Semuanya tidak akan pernah mematikan semangat juang
Berjuang...bejuang...berjuang...
Berjuang hingga ke tetesan darah terakhir
Duhai pendekar sasteraku
Teruskan perjuangan
Menebarkan puisi-puisi mu nan indah
Bagi mengindahkan hati-hati Tentera Mujahid
Agar bangkit dengan satu semangat
AKU CINTA ALLAH
ALLAH AKU DATANG MENYAHUT CINTA-MU
NYAWAKU INI JADI TARUHAN
DEMI CINTAKU PADA-MU ALLAH
ALLAH AKU BERJUANG KARENA-MU
TERIMALAH FISABILILLAHKU INI
AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
KARYA RATU RIMBA NIAGARA
28 September 2013
22 Zulkaedah 1434H
(PUISI INI DIILHAM ISTIMEWA UNTUK PENDEKAR SASTERA RATU RIMBA NIAGARA MOGA SUKSES DALAM PERJUANGANMU AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN)
DOAKAN NENDA SEJAHTERA ABADI DI ALAM BARZAH AAMIIN.
DUHAI ANAK CUCUKU INILAH BULAN YANG MOYANG PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA HADIAHKAN UNTUKMU SAYANG...HADIAH BULAN INI NENDA DAPATKAN TERLALU PAYAH ...TANPA SOKONGAN/DUKUNGAN SEIKHLAS HATI DARIPADA PEJUANG KSATRIA NENDA...NENDA TIDAK BERJAYA MENGHADIAHKAN HARTA WARISAN YANG PALING BERHARGA UNTUKMU SAYANG....MAKANYA NENDA MERAYU ...CUCUNDA AKAN MENJAGA SEPERTIMANA CUCUNDA MENJAGA NYAWA SENDIRI TANDA CUCUNDA BALAS KASIH SAYANG NENDA MEMADAILAH SEKADAR SEPOTONG DOAMU UNTUK NENDA SEJAHTERA ABADI DI ALAM BARZAH..... AAMIIN
NENDAMU YANG MENYANGIMU DEMI-NYA,
RATU RIMBA NIAGARA
PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA
SEKALUNG BUNGA CINTA IBU PERTIWI KEPADA SEMUA KESATRIA DIRAJA NUSANTARA YANG RELA GUGUR DI MEDAN JUANG...SELAMAT BERJUANG HINGGA KE TETESAN DARAH TERAKHIR! TANPAMU SIAPALAH KAMI ...PASTI SEMUA RAKYAT NUSANTARA TINGGAL DI BUMI NUSANTARA DALAM KEADAAN TIDAK AMAN MAKA DARI ITU SETITIS KERINGATMU DAN DARAH PERJUANGANMU YANG GUGUR KE BUMI AKU AMAT HARGAINYA. MOGA SYURGALAH TEMPATMU ATAS SEGALA PENGORBANANMU PADA SEMUA RAKYAT NUSANTARA YANG TERCINTA. AAMEEN YA RABBAL A'LAMEEN.
PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA
TOH PUAN RATU KENCANA SARI @ SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @ PUJANGGA SERIBU ZAMAN @ PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
21 SYAABAN 1436H
8 JUN 2015
Muhmd Dahlan Muhmd Hassan Kalau boleh ssbabkan gaduh, tak beretika, kurang ajar, tak cerdik, akal pendek, cepat melatah, kurang sopan santun bila menjawab dan berbincang rasanya baik di remove kan sahaja sebb tiada untungnya sekian
Noktah
Ratu Rimba Niagara Benar apa yang dikatakan Muhmd Dahlan Muhmd Hassan. Baik admin atau ahli jika rasa tak senang hati pun pada sesiapa, jangan gunakan bahasa menghina seseorang. Melayukan penuh adap bukan biadap. Menegur boleh tapi jangan sampai membuatkan hati orang terguris. Di dunia ini tiada manusia yang sempurna semuanya ada kekurangan. Bilamana ahli grup gunakan bahasa biadap diremovekan saja lebih baik agar aman grup tersebut. Jika admin guna bahasa kasar perlulah diperbaiki agar terserlah kesopanannya dalam kebijaksanaan sebagai admin yang tak cepat melatah gara-gara ahli grup yang biadap . Sekian titik.
Alam Pren Adni Mpn like emoticon
Dua Wira Ooooooo org redo ni biasanya tak banyak komen loooooooo
Ratu Rimba Niagara komen yang manfaat untuk diri sendiri dan orang yang membacanya jika tak manfaat pada kamu lupakan saja tak perlu komen ok.
Dua Wira Masyaallah sy ingatkan je kalu kamu rasa sy ni ggu ok
Rabeah Binti Mohd Ali Terima kasih kerana kamu ikhlas mengingatkan saya yang sering lupa Subhanallah Syukur Alhamdulillah punya rakan grup sebaik hati Dua Wira.
Fatin Hamamah Abu Bakar Assalamualaikum kak rabiah. Ada masalah komputer ke? Kenapa kopipes panjang mcmni
Ratu Rimba Niagara Waalaikummussalam tak ada masalah komputer barangkali fatin sendiri yang bermasalah baca panjang tak nak baca pejam mata jelah agar tak bermasalah hatimu fatin hamamah abu bakar....
Ratu Rimba Niagara Duhai fatin jika fatin rasa tak berpuas hati dengan saya kemukakan saja kepada admin agar diremovekan saya daripada grup melayu bani jawi agar fatin tak bermasalah lagi sebab selagi komputer saya tak bermasalah saya akan terus bersiaran karya yang panjang macam ni....
Fatin Hamamah Abu Bakar Eh kak... mcm marah je... saya hanya bertanya, sbb nak baca puisi akak susah, byk sangat komen yg masuk sekali. Jenuh nak scroll hp ke bawah pun jadi susah dan lambat. Saya minat baca puisi akak ni. Tapi kalau dah kena sergah mcmni oleh sang pemuisi, tak jadi dah nak baca.... terima kasih ye
Ratu Rimba Niagara tak salahkan sergah sayang pada adik grup yang baik hati sebab minat baca puisi akak...jangan le merajuk ye...nanti lekas tua dik....hehehe
Fatin Hamamah Abu Bakar Haaa.... mintak maaf dulu... sedih saya tau...
Kak kalau post tu apa kata kak letak puisi je. Tak perlu letak komen2 semua tu... senang sikit saya nak baca. Kalau panjang2 tu letih nak scroll.
Ratu Rimba Niagara untuk pengetahuan dik fatin komen2 semua tu lah yang mahal bagi akak di grup yang tak ada like dan komen mereka tak minat dengan karya akak maka tak dapat akak siarkan karya , orang tak suka kat karya kita bawalah karya tempat yang grup suka like dan komen...baru ada semangat sikit nak siar, yang malang lagi akak dapat rakan fb pun tak ada yang nak sudi like sudahlah rakan fb 18 orang dipilih daripada yang terpilih tapi habuk pun tak ade kasihan akak kan3 hehehe akak siar panjang-panjang bagi pembaca yang minat karya akak baca sampai juleng biji matanya dik...hehehe
Fatin Hamamah Abu Bakar Tapi kalau akak buat gitu, lagi orang tak mampu nak baca kak. Sbb ada yg pakai hp lopek, cikai je... nak scroll sampai bawah panjang sangat... tak cukup masa... kalau akak letak puisi je, insyaallah mudaj sikit kami nak baca
Ratu Rimba Niagara Fatin baca jelah yang ada puisi pendek2 yang panjang-panjang biarlah mereka yang ada hp tercanggih ya....apa pun terima kasih kepada semua yang menjadi peminat karya sastera Ratu Rimba Niagara dalam senyap-senyap meminati.
Fatin Hamamah Abu Bakar Komen2 tu kalau akk nak letak jgk. Akk letak kat bahagian komen
Ratu Rimba Niagara Fatin baca jelah yang ada puisi pendek2 yang panjang-panjang biarlah mereka yang ada hp tercanggih ya....apa pun terima kasih kepada semua yang menjadi peminat karya sastera Ratu Rimba Niagara dalam senyap-senyap meminati.
Ro Ya
Ratu Rimba Niagara Ro Ya jika nak gelakkan Ratu Rimba Niagara janganlah sampai jeler lidah ya...sedih dong...hehehe
Ro Ya sy xnk sebut apa2. sbb sy fhm ap yg disampaikan ratu rimba, dn sy juga tahu ap yg dimaksudkan fatin hamamah.
huhuhu. jd elok sy diam je hahahahahhaa
Fatin Hamamah Abu Bakar Kak... dah letih dah ni nak scroll komen ni... ampun maaf ye. Saya berundur dulu... kang tak sempat nak post status sendiri nanti.... ada masa lapang saya scroll lagi ye... ilebiu ‪#‎dongibab‬
Fatin Hamamah Abu Bakar
Ratu Rimba Niagara ok fatin selamat terbang ya selamat scroll lagi ye...hehehe
Ro Ya errr.. bkn..sbb sy baca komen antara kak fatin dn kak rimba sgt lucu. tk semena2 sy bole ketawa tau. jgnla sedih. bkn sy kondemla wink emoticon
Fatin Hamamah Abu Bakar Ro ya akak still bengang dgn hang ni sbb xleh tag nama hang kat mana2 post. Mohon tukar nama manusia bg mak zukebeg kenal. Kalau nama rakyat planet saiya mmg smpai raya xdapt taf kot... this is order!
Siti Hafsah Wahai org bijak....jgnlah membuat kami goyah....
Wahai org kuat....jgnlah meredup...
Karena itu membuat kami lemah....
Wahai org sabar.....jgnlah membuat kami
Terombang ambing....
Karena itu.....bijakmu....membuat uraian
Kuatmu....membuat kami belajar
Sabarmu membuat kami percaya diri..
Kalau surut....surutlah kami
Kalau reda redalah maki
Kalauciut ciutlah kami
Sekarang puanku..
Apa kau lakukan.....
Ratu Rimba Niagara Tanya sama hati,
Apa asal sayang,
Nanti jawab hati,
Sastera buatku tenang.
(Itulah yang kulakukan duhai Siti Hafsah)

Get notifications via:
PINNED POST

News Feed

ASAL USUL MELAYU
Video dokumentari 20 minit yang menceritakan kepada kita sejarah paling awal bangsa Melayu itu sendiri. Siapakah Melayu... dan bagaimana orang Melayu boleh berada di nusantara ini? Semuanya akan terbongkar dalam sebuah dokumentari.
KLIK SHARE DAN LIKE agar semua bangsa Melayu di luar sana kenal asal usul mereka.
YOUTUBE.COM
Like · Comment ·  · 11927

PETIKAN GRUP MELAYU BANI JAWI, KEBANGKITAN BANI JAWI NUSANTARAN,
ODAN ANAK BATU BARA YANG SETIA & DR. TUAH, PUJANGGA RATU RIMBA
CINTA 5 BENUA
23 SYAABAN 1436H
10 JUN 2015

0 comments:

Post a Comment

 
;