Monday 8 June 2015

SASTRA ANUGERAH ILAHI (413) YA ALLAH AKU MAHU APA YANG KUKATA DAN KUTULIS ADA NILAIAN DI SISI-MU AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN


SASTRA ANUGERAH ILAHI (413) YA ALLAH AKU MAHU APA YANG KUKATA DAN KUTULIS ADA NILAIAN DI SISI-MU AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN

BUKAKAN KHASHAF DZAT CINTA-MU PADAKU YA ALLAH
Kalbu hanya terpana Dzat CintaNya,
Segala yang didengar dipandang hanyalah Dia;
Beruntunglah para pencintaNya,
Mencintai-Nya abadi tanpa hentiNya.
Mencintai-Nya abadi tanpa hentiNya,
Degupan jantung seiring zikir padaNya;
Bicara seiring kalbu moga dikabulkanNya,
Hidup dan mati hanyalah untukNya.
Hidup dan mati hanyalah untukNya,
Tiada yang berharga melainkan cintaNya;
Siang dan malam pagi dan petang memikirNya,
Bertahta di hati hanya cintaNya.
Bertahta di hati hanya cintaNya,
MelupakanNya seakan terhenti degupan jantung;
Jasad dan roh tenang bila mengingatiNya,
Balaslah cintaku duhai Yang Maha Penyayang.
Balaslah cintaku duhai Yang Maha Penyayang,
Tangisanku ini takkan berhenti selagi Kau tidak membalasNya;
Saat ini dan tika ini jiwaku melayang,
Bersama rindukanku padaMu tanpa hentinya.
Bersama rinduku padaMu tanpa hentinya,
Apalah erti hidup ini,
Jika Kau menolak cinta sedihnya,
Sedihnya aku muhasabahlah diri sendiri.
Sedihnya aku mehasabah diri sendiri,
Aku hambamu yang banyak kelalaian;
Duhai Yang Maha Pengampun ampuni aku ini,
PengampunanMu sentiasa kuharapkan.
PengampunanMu sentiasa kuharapkan,
Kan kuperbaiki segala yang kurang;
Kulakukan demiMu Ya Tuhan,
Agar Kau Balas Cintaku Duhai Yang Maha Penyayang.
Agar Kau Balas Cintaku Duhai Yang Maha Penyayang,
Dengan KekuasaanMu bukakan Khashaf Cinta DzatMu;
Agar seluruh hidupku tertumpu hanyalah Kau Yang Maha Penyayang,
Tiada apa yang lebih bermakna jika kumilik Khashaf Cinta DzatMu.
Tiada apa yang lebih bermakna jika kumilik Khashaf Cinta DzatMu,
Biarpun sepenuh bumi emas kau berikan padaku;
Kalbu tetap terpana dalam Dzat CintakanMu,
Cinta sepenuh bumi sepenuh kalbu hanyalahMu.
Dengan RahmatMu Yang Maha Agung Ya Allah ,
Mulianya kalimah SyurgaMu:
LaaillaahaillaAllah MuhammadaurRasulullah,
Kau balaslah cintaku cinta para pencintaMu.
Aamin Ya Rabbal A'Lamiin
Karya Ratu Rimba Niagara
25 Jamadilakhir 1435H
25 April 2014
Like · Comment · 

Rabeah Binti Mohd Ali posted in 3 groups.
Saudaraku, ketika kita bayi, ketika kita tiada berdaya, hanya bisa menangis dan bergerak-gerak dengan sangat terbatas, tak punya banyak kemampuan, tak punya pengalaman, belum punya ilmu, namun Alloh Swt. Yang Maha Kaya mencukupi rezeki kita.
Rezeki untuk kita datang melalui perantara ibu yang memberikan air susu dan sangat cocok bagi kebutuhan nutrisi kita. Sehingga kita memiliki energi, suhu tubuh kita yang sangat lemah menjadi terjaga, dan kita pun bisa bertahan hidup kemudian tumbuh berkembang. Jikapun, ibu tak mampu memberikan air susunya, Alloh Swt. memberi kita rezeki melalui jalan lain yang tak pernah bisa kita pikirkan saat itu, yaitu melalui susu sapi atau susu formula. Subhanaalloh!
Like · Comment ·  · 19,037200637
Gambaran Siksa Neraka Oleh Artis Korea yang menimbulkan 1001 keinsafan..
    Ya Allah aku mahu apa yang kukata dan kutulis ada nilaian di Sisi-Mu,
    AAmiin Ya Rabbal A'Lamiin.
    Like · Comment · 

    News Feed

    Ya Allah lembutkan hatiku untuk suka berzikir daripada berkata yang sia-sia.
    AAmiin Ya Rabbal A'Lamiin
    Like · Comment · 
    Ya Allah jadikan aku orang yang jujur dan jauhkan aku daripada orang yang pendusta . Aamiin
    Like · Comment · 
    Ya Allah jadikan aku dan seluruh keluargaku taat akan perintah-Mu AAmiin Ya Rabbal A'Lamiin.
    Like · Comment · 
    Ya Allah jauhkan aku daripada sifat suka mengeluh dan bersungut apabila diuji kesusahan dan kesakitan AAmiin
    Like · Comment · 

    News Feed

    Aku tak mahu menangis kerana manusia tapi aku mahukan tangisan yang bisa memadamkan api neraka iaitu sentiasa berada dalam tangisan melihat Kebesaran Allah, tangisan kesyukuran apabila mendapat nikmat anugerah Allah,
    tangisan takutkan pembalasan neraka Allah dan tangisan tatkala berjuang di jalan Allah. Jika tangisan itu tulus ikhlas kerana Allah barulah aku bisa tersenyum tika bertemu Allah bila sampai saatnya nanti. Allahu Akbar Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.
    Like · Comment · 
    KUKARANGKAN PUISI CINTA UNTUK-MU ALLAH
    KUKARANGKAN PUISI CINTA UNTUK-MU ALLAH
    ALLAH CINTA-MU TERLALULAH INDAH
    TIDAK DAPAT DILAFAZKAN DENGAN KATA-KATA...
    Continue Reading
    Like · Comment · 
    Aku tak mahu menangis kerana manusia tapi aku mahukan tangisan yang bisa memadamkan api neraka iaitu sentiasa berada dalam tangisan melihat Kebesaran Allah, tangisan kesyukuran apabila mendapat nikmat anugerah Allah,
    tangisan takutkan pembalasan neraka Allah dan tangisan tatkala berjuang di jalan Allah. Jika tangisan itu tulus ikhlas kerana Allah barulah aku bisa tersenyum tika bertemu Allah bila sampai saatnya nanti. Allahu Akbar Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.
    Like · Comment · 
    • Pradita Fia likes this.
    • Pradita Fia Bunda Rabeah .. Pujaan nanda .. Betapa rindu ini tiada terkira .. Saat tulisan indah bunda terukir .. Tiada tangisan seindah ketika menghadap Pemilik keindahan .. Rab ..
      2 hrs · Unlike · 1
    • Rabeah Binti Mohd Ali Allahu Akbar bilamana nanda membalas rindu dan kasih sudah suka apa tah lagi Allah Kekasih semua hamba-Nya yang merindui dan mencintai-Nya . Pasti indah tatkala dapat memandang Wajah Allah Azzawajallah di Syurgawi berdekatan dengan Rasulullah itulah matlamat semua hamba-Nya yang percaya akan adanya Hari Akhirat. Allahu Akbar AAmiin Ya Rabbal A'Lamiin.
      1 hr · Like
    • Pradita Fia Benar bunda tiada keindahan selain menyebut nama Rasul dan Rab .. Walau zahir masih menyatu dgn ruh .. Sungguh keindahan yg demikian tiada bandingnya melebihi keindahan apapun didunia ini .. Sungguh bundaku sayang .. Bila saatnya tiba hanya sa'faat Rasul dan Ridhonya Allah azawazala .. yg didamba diri yang hina ini tiada yang lain .. "Peluk sayang bundaku"
      1 hr · Unlike · 1..
    DENGAN IZIN-NYA AKU BISA BERSASTRA
    Your Notifications
    Bajang Laut and Alam Pren Adni Mpn like your comment: "Benar apa yang dikatakan Muhmd Dahlan...".
    ...Continue Reading
    Like · Comment · 

    News Feed

    SAYA REDHA JIKA SAYA DIREMOVEKAN OLEH ADMIN
    Saya redha jika saya diremovekan oleh admin, jika saya dimasukkan ke grup tentulah saya menyiarkan karya saya yang ada kalanya tidak disenangi oleh ahli dan admin makanya saya sedia dan redha jika saya diremovekan kerana saya sudah terlali diremovekan tanpa tahunya saya. Sepertimana saya pernah diremovekan oleh The Patriots tika itu saya terlalu kecewa kerana sejujurnya saya terlalu minat bahan-bahan yang disiarkan oleh The Patriots bagi saya The Patriots rakan seperjuangan yang memahami minat saya iaitu sama-sama menyemai dan memupuk semangat cintakan negara. Hancur berkecai hati saya gara-gara The Patriots removekan saya. Selepas daripada itu di mana-mana grup yang removekan saya ....tapi sebelum removekan saya sudilah maafkan saya sepanjang saya bersiaran karya dan segala pengkongsian ilmu sudi dihalalkan dunia akhirat.Walaupun hati hancur berkecai tiada rasa untuk menyimpan luka kecewa di hati sedia untuk memaafkan semua yang melukakan hati.
    RATU RIMBA NIAGARA
    PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA
    21 SYAABAN 1436H
    8 JUN 2015
    Alhamdulillah...para admin telah menjalankan tugas...saya sebagai salah seorang admin ingin mengingatkan semula bahawa group kita ad peraturan..walaupun post2 a...
    See More
    Like · Comment · 
    Dengan izin-Nya aku dapat berkarya sastera
    Dengan izin-Nya jua sasteraku dibukukan Insya-Allah Aamiin.
    Like · Comment · 

PETIKAN WALL RATU RIMBA NIAGARA & WALL GRUP KEBANGKITAN BANI JAWI NUSANTARA & MELAYU  BANI JAWI
22 SYAABAN 1436H
9 JUN 2015

0 comments:

Post a Comment

 
;