Thursday 9 February 2012

DATUK JEM USAHAWAN BERJAYA IDOLA USAHAWAN UNTUK ANAK BANGSA!

‎"Insya'allah,SekiraNya di izin Allah ada seorang sahabat meminta kerjasama dengan nya untuk menerbit kan sebuah buku kenali dan perjalanan hidup saya dari kecil hingga perjalanan hidup saya sekarang,saya tahu dan faham maksud sahabat saya ini utk motivasi para anak muda dn belia-belia kita masa kini.Bagi saya....saya merasa malu,nanti ada pula segelintir orang kata saya bermegah atau riak dengan apa yang saya miliki kini,saya lebih suka hidup sempoy dan ramah.Apa pandangan sahabat saya dalam hal ini...??
 ·  ·  · Wednesday at 10:54pm · 
  • You and 38 others like this.
    • Carmelita Carneza tak apa Datuk, Berkat kerja keras dan usaha gigih...Datuk patut dijadikan contoh kepada anak muda pada masakini....mesti keluarga, isteri n anak2 datuk bangga punya ayah yg kuat berusaha spt Datuk....dan saya juga jadikan kisah Datuk sebagai Ikhtibar dan panduan,,,Tahniah Datuk Jamhuri Abd Rahman
      Wednesday at 10:57pm ·  ·  1
    • ICuk Threegfm Orang cakap ilmu kalau di share lebih berkat...kerana diam juga tidak memberi manafaat kepada manusia lain..jadi pandangan saya Datuk..elok share utk manusia lain...hati mesti bersih kan Datuk...apa org nak kata biarlah sbb kita bukan boleh ttp mulut manusia lain..:)
      Wednesday at 10:57pm ·  ·  5
    • Siti Zaleha Pesonalady Tahniah datuk....semoga setiap apa yg datuk lakukan di berkati oleh Allah s.w.t...
      Wednesday at 11:09pm ·  ·  2
    • Rabeah Mohd Ali Demi kebaikan anak bangsa apa salahnya Datuk Jem...asalkan Datuk Jem tidak hilang daripada hidup dan watak yang sempoi cuma yang ada jiwa yang sepoi-sepoi bahasa...aman gitu...hihihi
      Wednesday at 11:09pm ·  ·  2
    • Rossa Kesoma Wijaya biarlah kawan datuk teruskan rancangan nya nak terbit buku....bukan datuk yang beriya2 nak terbit..saya sokong...dengan ada nya kisah datuk dari bwah hingga menjadi berjaya dan tak pernah mendabik dada...saya percaya...niat suci datuk akan diberkati Allah...
      Wednesday at 11:16pm ·  ·  4
    • Rossa Kesoma Wijaya kalau dah siap..tolong postkan satu ke brunei..and tolong tanda tangan sekali...sain datuk tu yang mahal :)
      Wednesday at 11:16pm ·  ·  1
    • Intan Zanariah Bahahudin perjlnan hidup Datuk sepertimana keratan akhbar utusan (sy pernah baca kisah Datuk nie lama dulu) el0k dijadikan panduan utk generasi kita akn dtg... Datuk Jamhuri Abd Rahman yg dikenali sentiasa merendah diri & sentiasa mensyukuri nikmat Allah... Alhamdulillah.. truskan niat baik teman Datuk tu...
      22 hours ago ·  ·  4
    • Wan Azhan bagus tu datuk, saya antara peminat buku2 bercorak biografi...
      20 hours ago ·  ·  2
    • ZaKeeyah Yusop YusFaza Niat nya baik tu, teruskan..peduli dgn apa org nak kata. tk motivasi anak2 muda & para belia.
      14 hours ago ·  ·  2
    • Jamhuri Abd Rahman Alhamdulillah'...Sy dgn rendah diri dn bersyukur kpd ilahi dgn anugerah rakan2 yg baik dn memahami,Insya'allah',setelah sy menhayati setiap pandgn rakan2 semua.Sy akan menerbitkan sebuah buku dgn tujuan dn niat dihati sy utk tatapan dn motivasi buat para belia keseluruhan nya,bukan dgn niat mencari keuntungan peribadi,Insya'allah,untungan dari jualan itu nanti akan sy salur kan 20% ke badan kebajikan,buku ini nanti akan mencerita kan bagaimana kehidupan sy semasa kecil dari anak penoreh getah merantau mencari rezeki dlm usia 12Thn dn pelajaran sampai darjah 5,hingga membuka perniagaan tampa meminjam dari mana2bank dan bantuan dari kerajaan,hingga boleh melebar kan sayap empayar hingga ke Shanghai China & Dubai UAE...
      14 hours ago ·  ·  2
    • Rossa Kesoma Wijaya hebat dan sungguh mengkagumkan...:0 Tahniah Datuk...:) moga bisnes dan rezeki terus berkembang dengan rahmat Allah..aamiin
      14 hours ago ·  ·  1
    • Rabeah Mohd Ali Terharu sangat mendengar kisah perjalanan hidupmu untuk menempa kejayaan! Dari kegigihanmu selayaknyalah kau menerima kejayaan! semuanya dengan izinNya jua berkat kecekalan dan tawakalmu pada Allah SWT.
      13 hours ago · 

0 comments:

Post a Comment

 
;