Thursday 9 February 2012

SENARAI KESULTANAN SE-INDONESIA



Tg Pengeran Assyariff commented on his own status.

  • SENARAI KESULTANAN SE-INDONESIA
    sila tambah jika ada yang tertinggal. Bantu saya.

    1. Kesultanan Siak Sri Inderapura
    2. Kesultanan Cirebon
    3. Kesultanan Tidore
    4. Kesultanan Bulungan
    5. Kesultanan Aceh
    6. Kesultanan Demak
    7. Kesultanan Yogyakarta
    8. Kesultanan Ternate
    9. Kesultanan Serdang
    10. Kesultanan Bima
    11. Kesultanan Pontianak
    12. Kesultanan Sambas
    13. Kesultanan Banten
    14. Kesultanan Kutai Kartenegara – Tenggarong
    15. Kesultanan Deli
    16. Kesultanan Demak
    17. Kesultanan Pajang
    18. Kesultanan Palembang
    19. Kesultanan Asahan
    20. Kesultanan Sunda
    21. Kesultanan Banjar
    22. Kesultanan Sulu
    23. Kesultanan Asahan
    24. Kesultanan Pagarruyung
     ·  ·  · Wednesday at 11:41pm · 
    • You and 7 others like this.
    • 1 share
      • Ade Ardana Bono Kesultanan Daek.. Kesultanan Indragiri.
        Yesterday at 12:50am ·  ·  1
      • Dato' Romona Murad Surakarta Hadiningrat?
        23 minutes ago · 
      • Tg Pengeran Assyariff Sebenarnya ada 157 buah kesultanan diIndonesia sehinggakan saya sendiri jadi bingung dibuatnya. Akan dimasukkan semula selepas ini, terima kasih Dato".
        21 minutes ago ·  ·  1
      • Tg Pengeran Assyariff Adakah Dato' Romona Muraddari mana-mana kesultanan?
        19 minutes ago ·  ·  1
      • Rabeah Mohd Ali Patik amat menyukai keterangan mengenai kesultanan di Indonesia ini. Terima kasih Tg Pengeran Assyariff.
        18 minutes ago ·  ·  1
      • Tg Pengeran Assyariff As salam Dymm Tuanku Mudarasulail Alasatam, dinda akan menunggu ketibaan kekanda esok di airport.
        11 minutes ago ·  ·  1
      • Dato' Romona Murad Ya..memang ada 157 kesultanan...keturunan saya dari Indonesia sebelah ayahanda saya. Atuk lelaki saya sebelah ayahanda saya mempunyai ramai isteri di sebelah Palembang...kerana dia berdagang. Namanya Haji Abdullah Omar bin Sheikh Muhammad Maarof. Jadi keturunan saya memang ramai di Indonesia terutama sebelah Palembang. Cuma kerana ayahanda saya telah meninggal dunia, maka saya tidak dapat berjumpa keturunan saya. Jika YM Tengku bisa "scan" saya secara ghaib, mungkin boleh tahu..:)
        7 minutes ago ·  ·  2

0 comments:

Post a Comment

 
;