Tuesday 14 February 2012

KITA BELAJAR DAHULU DISPLINKAN JANJI MESTI DITEPATI

‎"Ini yang dikata janji tak betul,konon nak minta pertolongan tapi janji 6pm sampai hampir jam 7pm masih tak sampi2.Saya ingin memberi nasihat sedikit sebelum saya bangun dari tempat duduk ni,kita kalau nak maju dalam kehidupan mahu pun dalam apa bidang yang kita ceburi,kita belajar dahulu disiplim kan janji mahu tepat.kerana itu modal utama dalam perniagaan selain dari wang ringgit.Saya bukan sombong apa yang saya kata kan ini,tapi untuk pengajaran...Saya kalau berjanji atau temujanji 10min lebih awal sudah sampai.

 ·  · about an hour ago via mobile · 

  • You, Ayahanda Chik and 29 others like this.

    • Yan Ismail Teeeeerbaaaikk DJ... Huhuhu!!!!
      about an hour ago ·  ·  1

    • Rabeah Mohd Ali Saya sebelum temu janji 1 jam lebih awal dah sampai hihihi kalau saya terlewat 1 jam 1,000 kali saya mohon maafkan kami...maafkan kami...maafkan kami...hihihi
      about an hour ago ·  ·  1

    • Dina Nasir Memang sakit hati janji dengan orang macamni... Ada tu yang nak beli barang dengan kita, dah janji dah set time... Bila tiba masanya kita nak hantar kol macam nak rak dia tak jawab... Kalau tak nak cakap je... Kita pun tak heran kalau dia tak beli asal jangan menyusahkan orang.. Sorry datok... Tumpang lepaskan geram jugani... :)
      about an hour ago ·  ·  1

    • Hazizi Harris Memang benar, temujanji perlu tepat. saya 15 minit awal akan hadir kalau ada appointment.
      about an hour ago · 

    • Rabeah Mohd Ali Datuk jem jangan marah...marah...nanti cepat tua ...hadapilah dengan senyuman manis...lagi muda selalu lagi murah rezeki....hihihi
      about an hour ago · 

    • Nurul Idayu itu la dia melayu mudah lupa! Tp gamaknya dia ada keturunan campor2 la tu. Mcm mana nak maju cam tu..janji x tepati..sabar2
      about an hour ago · 

    • Belia Tawau bagaimana pula dengan janji tempat mandi jenazah?
      about an hour ago · 

    • Rabeah Mohd Ali Saya nak cerita pengalaman saya pada datuk jem ...saya menunggu untuk satu temujanji mekan masa selama enam jam lamanya...saya rasa hendak mengalah dalam penantian itu...tapi saya berdoa pada Allah diberi kekuatan untuk saya menanti....maklumlah kalau saya berjaya dengan temu janji tersebut...Insya-Allah saya dapat pelaburan saham dunia akhirat....itu yang membuatkan saya sabar menanti....kalau datuk jem sanggup tak menanti selam 6 jam untuk sesebuah temu janji???
      about an hour ago · 

    • Jamhuri Abd Rahman Saya tak marah dlm hal ni Dina Nasir tapi saya dah terkena teruk ni,saya nak tolong dia.sikap dah semacam ni berdoa lah pada Allah banyak2 kut terbuka pintu hati saya nak tolong semula.Sudah lah saya datang jauh2 batang hidung pun tak nampak.orang cam ni kalau ada gf pun akan di tingal kan nya.hahaha.
      about an hour ago ·  ·  3

    • Rabeah Mohd Ali Mungkin orang tersebut ada alasan tersendiri ...kalau dia minta maaf dan memberi alasan yang lojik bolehlah dipertimbangkan untuk datuk jem membantunya semula tapi kalau temujanji kedua dia masih begitu ucapkan hai...hai...bye...bye... hihihi
      about an hour ago · 

    • Nurul Idayu Ye2.itu yong setuju! Mai dtg ampang.kita buat temujanji di sini..
      about an hour ago · 

    • Sharizah Abdul Karim Saba jo lah Datuk...
      about an hour ago · 

    • Jamhuri Abd Rahman Dalam perniagaan sahabat ku Rabeah Mohd Alimenanti selama 6jam saya tak sanggup,sebab banyak kerja leh buat dalam waktu itu.Tapi klu menanti bakal Isteri 12thn pun boleh saya tunggu.lagi lama tunggu lagi bagus,kerana Allah nak mencipta yang terbaik untuk si penunggu itu...hahaha.saya geram ni.sy cah cabut dah.bih baik singgah masjid berdoa banyak2 supaya dia akan berubah.menjadi manusia sebenar.......
      about an hour ago ·  ·  2

    • Jamhuri Abd Rahman Maleh nak janji gan kome Nurul Idayumangko lagi....hingcit.!!hahaha.
      about an hour ago ·  ·  1

    • Rabeah Mohd Ali Waduh datuk jem ni...tak pernah saya lihat datuk jem geram bagai nak rak...tak apa ada hikmahnya tu...kat masjid tu banyakkan doa panjang-panjang agar melimpah ruah rezeki dan dikurniakan rezeki isteri yang bagaimana datuk jem impikan....Amin Ya Rabbal A'Lamin.
      about an hour ago · 

    • Nurul Idayu Awww..mok datok! Nak hincit nye teman. Ce moh ampang .kalau nak merasa koi setin tokcik razali. Haha..
      about an hour ago · 

    • Rossa Kesoma Wijaya kita serupa...:)
      about an hour ago · 

    • Dato' Eddie Betul tu
      47 minutes ago · 

    • Kamariah Binti Abu Kassim kalau dia minta tolong lagi toksah layan Datuk...
      32 minutes ago · 
  • (PETIKAN DARIPADA WALL JAMHURI ABD RAHMAN)
    14 Febuari 2012

0 comments:

Post a Comment

 
;