Wednesday 7 November 2012

MANUSIA DICIPTAKAN ALLAH SWT BERBEDA ALAM PIKIRNYA

WARKAH UNTUK RAKAN FB RATU RIMBA NIAGARA
'TAK AKAN TERPISAH HATIKU HATIMU MOGA DI SYURGA SALING MENANTI'

Rakan FB

Asalamu'alaikum...Wahai sahabat yang ku hormati dan dikasihi kemana menhilang nya lama senyap dipersada alam maya ni..Sihat ke atau ada perkara-perkara penting yang harus di dahulu kan....Saya tetap perhati dan menunggu setiap apa yang dicoret kan...
Today
6:43am

Ratu Rimba Niagara

Waalaikummussalam sahabatku, terima kasih kerana sudi dan masih ingat pada persahabatan kita yang sudah terlalu tua dipertahankan, kaulah sahabatku yang hingga kini kekal menjadi teman fbku yang tak kekal itu adalah mereka yang sepi menyepi dengan karyaku tapikan sahabat...satu hari tu kulihat disenarai teman fbku kau tiada di situ bagaikan nak meraungku...kerana setega itu kau padaku menghilangkan diri dariku dan aku mula kecewa sangat padamu yang tak setia untuk menjadi sahabatku sedangkan kau sudah berjanji untuk susah senang bersama karyaku...selepas detik itu ...aku mula rasakan sahabat tidak sudi lagi menjadi sahabatku sekadar menyokong ku terus berkarya.Dan aku terima saja keputusanmu bilamana tak mahu menjadi teman fbku lagi. Apabila kenangkan perubahan sikapmu padaku kalau dulu sudi like karyaku tapi sekarang seorangpun tak sudi like apatah lagi mahu komen karyaku ku anggapkan mereka tak suka apa yang aku coretkan makanya aku mengambil keputusan untuk undurkan diri daripada menjadi rakan fbnya tapi tiada niat untuk memutuskan talisiraturrahimi.Ketahuilah olehmu rakan fbku terlalu istimewa kerana merekalah nadi sasteraku dan nilaian bagiku rakan fbku terlalu berharga lebih berharga daripada emas dan permata indahnya rakan fbku seperti indahnya pelangi di malam hari....tapi bilamana mereka menyepikan karya-karyaku...wujudnya aku seperti tak wujud...makanya dengan hati yang terlalu berat aku terpaksa undur diri kerana niat asalku membuka akuan fb mencari rakan-rakan fb yang menyokong 100% dunia karyaku maksudku sokongannya itu seperti wiraku si kunta si kunte ...bagaimana aku tak lelah berkarya begitu juga mereka tak jemu-jemu dan sentiasa memberi kata-kata dorongan dan dia berpesan jika mana-mana yang macam pepatung bisu sepi tiada respon tinggalkan saja dan asyik menghina karya-karyaku dan selalu mengatakan aku berangan hendak menjadi ratu...ucapkan selamat tinggal tanpa ucapan agar meleyap dari mereka begitu. Kerana menghormati pesanan wiraku si kunta si kunte yang telah mati lemas tika mencari mahkota lambang kekuasaan seorang ketua di Rimba Niagara dipukul oleh ombak rindu yang tak suka aku dinobatkan menjadi ratu rimba niagara....makanya relakan aku mengundurkan diri dari mereka yang sepi menyepi dan bisu membisu sakit menyakitkan hati.....demi dunia sastera yang aku perjuangkan bermati-matian makanya izinkan aku berkarya tanpa kehadiran kalian lagi yang tak sudi menyokongku.....maafkan aku dan jika sudi tolong doakan aku agar berjaya apa yang kucitakan dalam dunia sasteraku sebelum aku pejam mata untuk selamanya.Terima kasih sepanjang kita menjadi teman fb biarpun sehari bergelar rakan fbmu.....dengan luahan ini harap kalian faham kenapa aku mahu jadi rakan fbmu dan kenapa aku terpaksa berpisah denganmu. Maafkan aku buat kali terakhirnya. Di alam maya kita tak bersahabat moga di Syurga kita menjadi sahabat kerana bersahabat di Syurga kita tak akan sepi menyepi dan tak akan sakit hati dan tak akan berpisah untuk selamanya begitulah hebatnya Syurga."

Rakan fbmu yang disepikanmu,
Berpisah karya tidak berpisah hati;
Tak akan terpisah hatiku hatimu,
Moga di Syurga saling menanti.

Salam kemaafan dariku sahabat fbmu,
Ratu Rimba Niagara
Istana Rimba Niagara,
MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND
8 November 2012
(PETIKAN DARIPADA WALL RATU RIMBA NIAGARA & GRUP PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA)
8 November 2012
·
  • Garjito Gondokusumo likes this.
  • Garjito Gondokusumo Ratu Rimba Niagara. aku tetap menghargai Semua Karyamu yg Luar biasa cerdas dan tangkas. Manusia di ciptakan oleh Allah swt. Mmg berbeda-beda. juga alam pikir mereka. Dan itulah yg harus Di cermati sbg tempa kesabaran. makin di tempa semakin Cantik dan kuat. seperti sang empu Pembuat Kres pusaka raja. salam nusantara.
  • Ratu Rimba Niagara SALAM NUSANTARA BUATMU GARIJITO GONDOKUSUMO

    Garijito Gondokusumo...
    maafkan aku kerana terlalu emosi
    meluahkan apa yang bersarang di hati
    bukan apa sekadar luahan
    seorang sahabat fb yang disepikan
    seolah wujudnya aku bagaikan tak wujud
    apalah maknanya persahabatan
    masing-masing dengan urusan sendiri
    masing-masing ada agenda tersediri
    urusan kerjaya lebih penting dari
    urusan soal hati seorang sahabat fb

    Garijito Gondokusumo...
    sejujurnya di fb aku
    hanya memerlukan sahabat sejati
    sahabat yang tak lelah
    untuk sama-sama
    menuju jalan-jalan ke Syurga-Nya
    makanya setiap kata-katanya
    adalah mutiara Syurga bagiku
    bukan antara dia dan aku
    merasakan cukup sempurna iman
    merasakan dia dan aku lah yang terbaik
    dia dan akulah ahli Syurga atas kebaikan
    yang ada di hati kita
    azam kita adalah
    sama-sama
    bercita-cita dan berusaha
    sedaya mungkin
    berbakti pada Tuhan...
    berbakti pada manusia...
    berbuat kebaikan bukan
    untuk sanjungan atau
    inginkan penghargaan
    biarlah manusia tak kenal kita pun tak apa
    asalkan di Syurga kasih kita bertemu
    menyambung ikatan uhkhuwah kasih
    berkat kita tak lelah
    untuk memperjuangkan
    apa yang kita perjuangkan
    demi alam yang pasti kita lalui
    alam barzah
    alam akhirat
    yang sudah terputus
    hubungan dengan manusia di dunia
    masa itulah
    urusan kita terlalu sibuk
    jika tiada bekalan
    untuk mendinding
    roh dan jasad
    daripada dipukul dan dipalu
    menjeritlah kita sekuat hati
    sehabis tenaga
    tak akan ada siapa hendak menolong kita
    manusia dan orang yang pernah kita sayangi
    di dunia akan melupakan kita terus
    mana bisa mungkin dia ingatkan kita
    ketika kita hiduppun mereka tak
    ingat pada kita
    inikan kita sudah di alam barzah
    lagilah tak ingat
    tika kita di dunia
    kena hina dan maki hamun dengan mereka
    walaupun sekadar kenal di alam maya
    inikan pula bila kita sudah mati
    pasti mereka lagi suka
    "sudah matipun orang
    yang aku benci!
    hahahahaha"
    begitulah manusia
    buat baik macam manapun
    tetap tak berpuas hati

    Garjito Gondokusumo
    sebelum aku dan kau dijemput Ilahi
    makanya aku hanya memerlukan
    rakan-rakan fb
    yang sentiasa berkomunikasi
    denganku tak kiralah di wall
    atau di fb
    kehadirannya sebagai teman fbku
    memberi impak yang paling bermakna
    di alam barzahku nanti...
    itulah rakan fb
    yang termaktub dalam hatiku
    dan bila masa mataku terpejam rapat
    kata-katanya kubawa pergi
    dan berkat ukhuwah kasih
    dengannya
    dia dan aku saling menunggu
    Menunggu Di Taman Syurga
    SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
    saat yang paling syahdu nan indah
    kau dan aku di pertemukan di Syurga
    Insya-Allah Aamiiin.

    Sahabat fbmu yang pengen setia denganmu,

    Ratu Rimba Niagara
    8 November 2012
    a few seconds ago · Edited · Like
    (PETIKAN DARIPADA WALL GARIJITO DAN GONDOKUSUMO)
    8 November 2012

0 comments:

Post a Comment

 
;