Tuesday 6 November 2012

SAYA NAK BACAKAN PUISI INI SEKARANG, RINDU TAK KESAMPAIAN RINDU'



WARKAH UNTUK IRMA SRI KABULATIRIN
'RINDU TAK KESAMPAIAN RINDU'

RINDU YANG TAK KESAMPAIAN RINDU

Rindu....rindu....rindu padamu....
Rindu serindu-rindunya
Aku rindu canda kita dulu
Tika baru kenal
Kau selalu canda padaku
Bila kau merajuk aku yang pujuk
Bila aku merajuk kau yang pujuk
Kini tiada lagi pujuk memujuk
Kau terus sepikan rinduku
Kau tak mahu bercanda denganku lagi
Kenapa dulu bilang suka
Bilang sayang
Kini kau sepikan rinduku
Apa dosa ku apa salahku
Hingga tega kau sepikan aku
Dalam terdera rindu padamu
Kita udah lama tak bercanda lagi
Kau benar2 sudah lupakan aku
Dalam penantian rindu padamu
Kau tegur aku dengan katamu
Aku memutuskan talisiraturrahimi
Bagaikan berhenti jantungku berdetak
Mendengar ungkapanmu itu
Sedangkan kau sendiri tahu
Perkenalan kita tak
Semesra dulu lagi
Dulu sering canda
Sering tegur sapa
Kini tanpa sapa menyapa
Laman fbku seakan
Taman-taman tandus sepi tanpa candamu
Tapi nggak apa-apaan
Kini aku sudah bisa tapa candamu
Makanya maafkan aku
Karna terpaksa menutup laman fbku padamu
Karna aku terpaksa memberi peluang kepada
Rakan yang lain yang sudi menghidupkan
Taman-taman fbku yang tandus
Harap kau mengerti akan keadaan diriku
Yang tak tega menanggung rindu padamu
Moga kau bahagia di samping teman-temanmu yang lain
Salam bahagia
Salam kemaafan dunia akhirat
Salam perpisahan teman fbku
Moga kita bisa ke temu di Syurga
Menyambung rindu yang tak usai di
Dunia maya ini...

Salam tak terbalas rindu dariku
Teman yang kau sepikan
Dalam deraan rindu padamu...

Ratu Rimba Niagara
6 November 2012
·
Like · · · 2 hours ago

  • 2 people like this.
  • Dediy Chronicle Sulaeman saye nk bacekan puisi ni skang
  • Ratu Rimba Niagara Sudilah siarkan di radio SSlfm ye....heheh
    Bacalah sepenuh jiwa Kerana yang mengarangkan pun sepenuh
    Jiwa kasih sayang sesama insan....
  • Ratu Rimba Niagara WARKAH UNTUK SRI IRMA KABULATIRIN (II)
    'MOGA DI SYURGA KITA MENYAMBUNG PERSAHABATAN'

    Maafkan aku Irma
    Aku ingatkan kau sudah lupakan aku

    Aku benar-benar rindukanmu
    Masih ingat tak
    Tika kau sudi
    Menjadi rakan fbku
    Kita sering canda
    Kau janji mahu
    Ke istana rimbaku
    Mahu berkenalan dengan si kunta si kunte
    Yang sentiasa menyokongku
    Dalam apa juapun keadaan aku
    Tetap bersamaku
    Berkorban jiwa raga
    Demi kejayaan dunia sastraku
    Mereka selalu menasihatkan aku
    Berkawan cuma mereka
    Yang berjiwa seperti mereka juga
    Yang sentiasa sudi menyokong dunia sasteraku
    Yang kutuk mengutuk
    Sepi menyepi
    Undur saja kan diri
    Buat apa berkawan dengan patung
    Patung ye lah tak bernyawa
    Manusia bernyawa dan punya perasaan
    Wujudku seakan tak wujud
    Lebih baiklah tak wujud
    Dia pesan lagi ber fb sekadar suka-suka santai-santai nggak usah
    Kerana kehidupan ini bukanlah santai-santai atau suka-suka
    Kehidupan ini adalah serius
    Mahu pulang ke PangkuanNya
    Hidup di dunia cumalah sementara
    Jika dibiarkan percuma
    Rugi bukan sepanjang hayat
    Rugi tika sedar daripada
    Bukusan kain kafan
    Tika malaikat
    Nungkar Nangkir
    Membuka simpulan tali kain kafan
    Wajahku pasti ketakutan
    Pabila ditanya soalan kubur
    ALAHU AKBAR
    Gimana hendak kujawab jika
    Soalan yang ditanya itu
    Tak pernah menjadi amalanku
    Sedangkan soalan itu
    Sudah tiada rahsia lagi
    Telah diberitahu oleh para ustaz
    Tapi aku sengaja abaikan
    ALLAHU AKBAR ...
    Aku takut Irma....
    Takut...takut...takut....
    Nyesal...nyesal....nyesal...
    Kenapa di dunia aku tak
    Gunakan peluang yang ada
    Selagi daya...lemahnya aku irma
    Bila kenangkan alam barzahku menanti
    Dalam keadaan aku belum bersedia
    Makanya Irma Sri Kabulatirin
    Aku amat memerlukan
    Rakan-rakan fbku
    Yang sentiasa bersamaku
    Menghidupkan jiwaku yang tandus
    Bukan kehadirannya sepi menyepi
    Aku nggak ada masa Irma untuk menunggu
    Rakan-rakan fb yang sepi menyepi
    Jika aku disepikan
    Tidak memberi impak kepada imanku yang tandus
    Sejujurnya aku minta maaf banyak-banyak
    Tak kira siapapun mereka
    Berdarjat bangsawan ke atau biasa-biasa
    Aku minta maaf banyak-banyak
    Berpisah bukan berarti
    Aku memutuskan talisiraturrahimi
    Tapi aku mahu tumpukan dunia
    Karyaku sepenuhnya
    Dunia cita-citaku seutuhnya
    Talisiraturrahimi tetap tersimpul mati
    Hingga ke mati
    Kerana tika ditanya soalan di kubur
    Siapakah saudara mara kamu?
    Apa hendak kujawab...
    Jika aku memutuskan talisiraturrahim
    Makanya aku tak mahu gitu...
    Moga teman-teman fbku
    Yang pernah menjadi rakan fbku faham
    Dan maafkan aku...
    Kita tetap sahabat dunia akhirat selamanya
    Di dunia maya tak dapat bersahabat
    Moga di Syurga kita menyambung persahabatan
    Kita akan senyum tanda syukur
    Dapat bertemu di Syurga
    Aamiin Ya Rabbal A' Lamin ...

    Sahabat dunia akhiratmu....
    Ratu Rimba Niagara
    6 November 2012
    Like ·
    about an hour ago · Like

    (PETIKAN DARIPADA WALL GRUP SSLFM)
    6 November 2012

0 comments:

Post a Comment

 
;