Thursday 21 February 2013

BISAKAH AKU MENJADI PENYAIR SEPERTIMU?





Salam Bro.....Mohon titip puisi yg ku Share ini.....Klu aku Bro...ni jawabnya........
Selamat Tinggal

Hari itu adalah hari terakhir kita berbicara
Tanpa ada canda dan tawa seperti biasa
Tanpa ada keceriaan yang mengisi rongga jiwa
Tanpa ada sapaan manis seperti masa-masa indah

Aku tahu ini keputusan yang sulit
Dan didalam jiwa kurasakan terlalu sakit
Aku tak perduli akan kucoba jalani hidup dengan baik
Walaupun bayangan dirimu selalu mengusik
Akan kuingat segala kenangan ini
Yang akan menjadi sebuah kisah yang abadi
Yang selalu terpaut didalam hati
Yang mungkin akan kubawa sampai mati

Kasih

Tak banyak yang kukatakan
Hanya goresan pesan
Selamat tinggal kekasih idaman
Perpisahan ini mungkin sebuah jalan
Yang harus dilalui meskipun penuh beban
Demi keindahan kisah-kisahmu yang akan datang
Aku tak mungkin memaksakan cintaku padamu
Tanpa dirimu yang tulus mencintai diriku

Selamat Hanya Tinggal Serpihan Kenangan Yang Hilang
Like ·  · 



RAtu Rimba Niagara shared MY Picture CJEP's photo.
Bunga Kesukaan ku sungguh cantik.....d nasihatkan jgn d sentoh d lihat saja...kerana durinya amat tajam dan berbisa....tersentuh membolihkan luka yg bisa.......
Ahmad Khuzairi
1Like ·  · 
  • 10 people like this.
  • Ratu Rimba Niagara BERBISA BAGI YANG TAK MEMAHAMI DUNIA SASTRA NUSANTARANYA
    KALAU MEMAHAMI TAHAN DITUSUK DURI-DURI UNTUK MENGGAPAINYA PASTI BOLEH KOK...hehehehe
  • Mohdamarkhan Amarkhan Bahaya bunga ani Bro....kalau aku inda tah ku suka .....makan tuan nya..
  • Ratu Rimba Niagara KALAU KAMU RASA MAKAN TUANNYA BAIK KAMU LARI SEKARANG...JANGAN DAH MAKAN TUAN BARU NAK LARI....hehehehe
  • Ratu Rimba Niagara SEJUJURNYA BAIK KAMU JAWAB SEKARANG...SUKA KAT BUNGA BERDURI ITU KE NGGAK? KALAU NGGAK SUKA BUNGA BERDURI ITU BISA PAHAM KOK...SEBAB DIA CUMA PERLUKAN YANG PAHAM DUNIA SASTRA NUSANTARANYA SAJA...LAIN DARIPADA ITU DIA NGGAK MAHU FIKIRKAN SIAPA PUN KAMU OK? NGERTI ITU? BERI JAWAPAN NOW! KALAU NGGAK SELAMAT TINGGAL KEKASIH PUISIKU SANG KELANA...KELANALAH DIKAU BERSAMA RAKAN BAIKMU ITU SI MOHDAMARKHAN AMARKHAN MENCARI BUNGA YANG NGGAK ADA DURI...YANG BISA BUAT MU AMAN & BAHAGIA...hehehehe



Ratu Rimba Niagara shared Bait Syair Dan Puisi Cinta's photo.
@@ SANG PENYAIR KELANA @@
By : Dhea,,,,

S~>emangatmu dalam berkarya kian membahana
A~>lunan nada puisi & syair yg kau cipta
N~>yaris menyentuh hati para pembaca
G~>uratan aksaramu selain indah & mempesona, juga bertemakan rohaniyah itu yg aku suka

P~>inta dalam do'a terindahku, smoga
E~>ngkau mampu menciptakan karya" baru
N~>an lebih bagus lagi & tentunya juga bermanfaat bagi kita smua
Y~>ang makna & intinya mudah di pahami oleh mereka yg membacanya
A~>dalah engkau sang penyair kelana,bijaksana dalam bahasa
I~>ntuisi puisi yg kau tuar'kan penuh makna
R~>asaku slalu terkesima & kagum terhadapmu

K~>ala ku baca tiap deret aksara indahmu
E~>ngkaulah penyair idolaku
L~>antunkanlah terus nyanyian nada jiwamu
A~>kulah salah satu pengaggummu
N~>an tak pernah bosan membca karyamu
A~>nganKu slalu berkhayal,.bisakah aqu menjadi penyair sepertimu.???
2Unlike ·  · 
  • You and 2 others like this.
  • Ratu Rimba Niagara JIKA KAU SANGGUP DILAMBUNG TSUNAMI SILAKAN

    Duhai sang penyair kelana
    jika kau sanggup dilambung tsunami silakan...
    silakan jadi penyair yang kau kagumi itu...


    jika kau sanggup hatimu
    dihancur-hancur
    dipijak-pijak
    hingga memai silakan....

    jika kamu sanggup 
    wajahmu di ludah-ludah 
    bagaikan tak bermaruah silakan....

    jika kamu sanggup
    hidup serba kepayahan
    dihalau merempat 
    berhujan berpanas 
    demi sesuap nasi silakan...

    jika kamu sanggup
    berendam air mata demi orang lain silakan...

    jika hidup kamu 
    tak punya harta,,, pangkat
    yang ada penghinaan
    silakan...silakan...jadi penyair yang kau idami itu...

    tahukah dikau demi
    sebuah syair yang indah kau baca itu
    aku mendapatkannya 
    mempertaruhkankan nyawa
    perahkan otakku
    hingga aku terus dan terus berdoa pada Tuhan
    Syukur Ya Allah
    di kala Kau duga aku tak punya apa-apa lagi
    untuk kucagarkan cintaku pada-Mu
    Kau terus memberi aku ilham
    tak putus...putus....
    aku berkarya...terus berkarya....
    setiap karya bagiku amat berharga....
    lebih berharga daripada alam dan seisi-Nya
    andainya aku ini robot tak 
    ada punya perasaan penat atau letih
    kan kuterus berkarya...berkarya tanpa henti-henti...
    karna inilah duniaku ....
    dunia yang kudambakan 

    tapi aku bukan robot 
    aku punya perasaan 
    karna aku punya perasaanlah
    aku mengarang penuh perasaan
    tak sewenang-wenangnya aku coretkan 
    di kanvas maya bahasa yang boleh 
    membuatkan pembacanya 
    rasa terluka atau dilukai
    kalau boleh biarlah aku yang dilukai bukan mereka
    lagipun tujuan aku mengarang bukan bertujuan 
    menyakitkan hati sesiapa...
    bukan untuk berdebat bukan untuk apa-apa

    yang penting mereka sudi membaca karyaku
    bagi mereka yang kuterima menjadi rakan fbku
    faham sajalah tugas mereka sebagai apa...
    mereka yang ku pilih bukan calang-calang orang
    semuanya yang IQ tinggi 
    yang boleh memberi pendapat berdasarkan lojik yang bernas
    dan amat mengecewakan aku jika 
    aku sudah terima mereka sebagai rakan fb 
    mereka sepikan aku...
    langsung tak mahu memberi 
    sedikitpun pandangan mereka kepada karyaku
    makanya aku minta maaf jika mereka begitu padaku...
    sampai masa aku akan pergi dari fb mereka juga
    maafkan aku ...aku tiada masa untuk menunggu
    aku tiada masa untuk mendengar 
    bahasa-bahasa yang boleh mengecewakan aku....
    aku cuma perlu 
    mereka yang sentiasa berfikiran positif

    jika kamu mahu jadi penyair sepertiku
    duhai Sang Penyair Kelana...
    kamu mesti berkomunikasi dengan karya-karyaku
    beri pendapatmu 
    kamu balas juga puisiku 
    dengan puisi juga
    tak perlulah kamu 
    bersusah-susah dilambung tsunami....

    ini tidak...
    membalas puisiku pun tidak
    beri komentar pun tidak
    like pun tidak....
    habis gimana kamu
    mahu jadi penyair sepertiku
    duhai SANG PENYAIR KELANA?

    Ratu Rimba Niagara
    21 Febuari 2013


RAtu Rimba Niagara shared The Natural Beauty is beautiful's photo.
Selamat Mlm semua............
God's Beauty:)
Wishing you a wonderful week ahead. Stay safe and blessed.
2Like ·  · 


RAtu Rimba Niagara shared MY Picture CJEP's photo.
Ahmad Khuzairi
2Like ·  · 

Cantiknya Bunga Teratai ni.....

Ahmad Khuzairi
1Like ·  · 


Ratu Rimba Niagara shared MY Picture CJEP's photo.
Selamat Mlm Semua............semoga tompokkan awan yg bayang2nya terpantul d air ...tidaklah sama saperti fikiran kita... agar tompok2 awan itu d bayangkan saperti bunga2 awan yg datang dan pergi.......tolong sambungkan puisi jelik ni......
Ahmad Khuzairi
1Unlike ·  · 
  • You and 7 others like this.
  • Ratu Rimba Niagara BUNGA-BUNGA AWAN CINTA 

    SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
    indahnya bunga-bunga awan cinta
    memenuhi awan 

    bunga-bunga awan cinta bertaburan pelbagai bentuk dan warna
    bertambah indah lagi
    disinari cahaya mentari pagi
    bunga-bunga awan cinta mula berkembang indah
    SUBHANALLAH terlalulah indah
    aku terpesona melihat bunga-bunga awan cinta
    memukau saujana mata memandang
    karena terlalulah leka memandang bunga-bunga awan cinta
    aku ingin menggapainya 
    tapi hasrat tak sampai
    tapi keyakinan aku
    mengatasi keinginanku
    untuk memiliki bunga-bunga awan cinta nan indah itu
    SUBHANALLAH ALHADULILLAH ALLAHU AKBAR
    tanpa ku duga 
    memang benarlah 
    ALLAH MAHA MEMAHAMI KEHENDAK HAMBA-NYA
    DIA memenuhi permintaanku
    apa yang kuinginkan dikabulkan
    aku bersyukur di sejadah cinta-Nya
    bunga-bunga awan cinta
    itu berada di hadapanku
    tak perlu aku melihatnya di awan
    aku dapat memetiknya
    sambil memetik aku bertasbih
    SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHI AKBAR
    dengan rasa syukur sebanyak-banyak-Nya
    karena dapat memetik bunga-bunga awan cinta
    dan bunga-bunga awan cinta kukirimkan pada semua
    rakan alam mayaku 
    untuk menikmati keindahan bunga-bunga awan cinta
    ilham dari-Nya
    SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
    berkat aku sentiasa bersangka baik pada-Mu Ya Allah...
    KAU datangkan ilham tak putus-putus 
    Lagi KAU hantar lagi aku bersyukur
    Syukur...syukur...syukur sebanyak-banyak-Nya
    Biasan bunga awan-awan cinta 
    yang terpantul di air tenang
    itulah ilham dari-Mu
    kumiliki di kalbu hati 
    dengan rasa syukur-Nya 
    kusebarkan bunga- bunga awan cinta-Mu itu
    kepada semua rakan alam mayaku...
    duhai rakan alam mayaku
    yang kukenal atau tidak
    sudilah terima jambangan bunga-bunga awan cinta
    yang kutulis ilham dari-Nya
    tanda aku sayang setulus hati pada kalian semua...
    selagi hayat ku ada 
    selagi mampu
    selagi izin-Nya
    kan kukirimkan bunga-bunga awan cinta pada kalian
    In Shaa Allah Aameen Ya Rabbal A'Lameen.

    Karya Ratu Rimba Niagara
    18 Febuari 2013


Ratu Rimba Niagara shared Number ONE's photo.
selamat petang semua........
1Unlike ·  · 


Ratu Rimba Niagara shared Nor Eddin Kenpachi's photo.
1Like ·  · 
  • 8 people like this.
  • Ratu Rimba Niagara pahlawan serigala ke tu? cayalah....hehehe



    (PETIKAN DARIPAA WALL RASID NODIN)
    21 Febuari 2013



    www

0 comments:

Post a Comment

 
;