Friday 22 February 2013

MAJAPAHIT EMPIRE ( MOGA KARYA-KARYAMU DIBACA ANAK CUCU BUYUT)



NUSANTARA ARCHIPELAGO




Unlike ·  · 


Like ·  · Promote · 


tuk Pramuka di mana pun; sudahkah berbuat 3 kebajikan hari ini? Hari Baden Powel, Bapak Pandu Sedunia jatuh hari ini, Jumat penuh berkah. Insya Allah... Maju terus Pramuka Indonesia!
1Like ·  · Promote · 

KEMBALIKANLAH JATIDIRI ANAK BANGSA.....!

demi anak cucu buyut senusantara...!
SAMPAI SYURGA KITA BERCINTA

Ku milik mu
Kau milik ku
Kau dan aku terpatri kasih
Kasih kita nan sejati
Rindumu
Rinduku
Disampaikan bayu
Merentasi samudra rindu
Diperdu rindu
Kau yang satu
Mencintaimu
Bukan karna pesona dunia
Kita saling cinta
Saling rindu
Karna memburu redho Ilahi
Sehati sejiwa mencintai-Nya
Mencintaimu hingga hujung nyawa
Sampai Syurga kita bercinta...

KARYA RATU RIMBA NIAGARA
22 Febuari 2013
2Like ·  · Promote · 
  • Tingti Suratman Maman cinta damai sejahtera dunia-akhirat...
    17 hours ago via mobile · Unlike · 1
  • Ratu Rimba Niagara Duhai sahabatku Tingti Suratman Maman ...gimana karya-karya hamba yang dibaca hari ini ye..
    Adakah kamu suka...hehehe
  • 16 hours ago via mobile · Unlike · 1
  • Ratu Rimba Niagara ok makasih...jika boleh beri ulasan mengikut mata hatimu ok...hehehe
  • Ratu Rimba Niagara karna setiap ulasanmu itu untuk dibaca oleh peminat karya Ratu Rimba Niagara dan anak cucu SeNusantara di alam maya ok....hehehe
  • Tingti Suratman Maman ok...moga karya-karyamu d baca anak cucu buyut senusantara...amin..!
    16 hours ago via mobile · Unlike · 1
  • Ratu Rimba Niagara AAmeen Ya Rabbal A'Lamen. Tanda kucinta semua anak cucu buyut senunsantara sepenuh jiwa sepenuh ragaku...biarpun aku tidak mengenalinya tika hidup dan tika tiada di dunia ini lagi...biarpun cuma di alam maya pun sudah memadai mereka membaca karya-karyaku agar mereka tahu betapa aku mencintainya rela air mataku tertumpah untuk mereka semua dan rela nyawaku jadi taruhan cinta..sebagai mana aku menyapu air mata mereka begitu juga mereka akan menadah air mata kaseh ku ini tanda saling sayang tanda saling cinta ...cinta mencintai sebuah pengorbanan perkasehan jiwa yang hanya DIA saja yang mengerti betapa aku cinta anak cucu senusantaraku....moga di Syurga kasehku kasehnya menyatu dalam bahagia abadi selamanya. In Shaa Allah AAmeen.
    16 hours ago · Like · 1
  • Ratu Rimba Niagara ANDAINYA ESOK NADIKU MATI
    CINTAKU PADA ANAK BANGSA NUSANTARAKU
    TAK PERNAH TERHENTI 

    AKU PAHLAWAN MELAYU...
    DENGAR SINI ORANG MELAYU 
    INI SUMPAHKU
    SELAGI JANTUNGKU BERDETAK
    HINGGA HUJUNG NYAWAKU
    AKAN KUPERJUANGAN HINGGA KE TETESAN DARAH TERAKHIR
    BAHAWA BUMI MELAYU
    BANGSA MELAYU
    AGAMA ISLAMKU
    AKAN KUPERTAHANKAN
    SEKALIPUN NYAWAKU JADI TARUHAN

    AKU PAHLAWAN MELAYU
    KERIS PUSAKA BANGSA NUSANTARA INI
    TELAH LAMA BERLUMURAN DARAH 
    PAHLAWAN MOYANGKU LAKSAMANA HANG TUAH
    TAK AKAN 
    SAMA SEKALI AKU PERSIAKAN
    PERJUANGAN MEREKA
    MEMERDEKAN BUMI NUSANTARA INI
    MAKANYA AKU BERSUMPAH
    DEMI KARNA TUHANKU
    DEMI KARNA BANGSAKU
    DEMI KARNA TANAH AIRKU
    AKAN AKU PERJUANGKAN 
    HINGGA AKU DI PANGGIL PULANG MENGADAP ILAHI

    AKU PAHLAWAN MELAYU
    TAK TAKUT MATI PABILA BERADA DI MEDAN JUANG
    AKU PANTANG MELAYU HINA MELAYU
    AKU PANTANG MELAYU TAK HIRAU MELAYU
    AKU PANTANG MELAYU TAK HORMAT MELAYU
    AKU PANTANG MELAYU TAK MENOLONG MELAYU
    AKU PANTANG MELAYU ZALIM SESAMA MELAYU
    AKU PANTANG MELAYU TIPU MELAYU
    AKU PANTANG MELAYU DIBIARKAN TERUS LAYU

    LAYU...LAYU...LAYU...
    LAYU DALAM PERJUANGAN
    BERKATA TAK SELARI DENGAN HATI
    SUKA BERJANJI TAPI TAK KOTAKAN JANJI
    AKU PANTANG ...AKU PANTANG...AKU PANTANG.

    DENGAR SINI BAIK-BAIK YANG ANTI MELAYU
    DENGAR SINI YANG ANTI BAHASA MELAYU
    DENGAR SINI YANG KURANG AJAR DENGAN MELAYU

    JIKA KALIAN NGGAK MAHU AKU TERUSAN 
    TERUS MEMBERONTAK 
    TERUS MENYERU...NYERU
    BANGKITLAH BANGSA MELAYUKU
    BANGKITLAH RUMPUN MELAYU NUSANTARAKU

    BANGSA MELAYU MENUJU KE ARAH
    KEPUPUSAN IDENTITI DARIPADA SEGALA HAL
    ATAS PERBUATAN BANGSA MELAYU ITU SENDIRI
    TAK MAHU BERGANDING BAHU 
    MENYANJUNGI BANGSA & WARISAN PUSAKA BANGSA NENEK MOYANG RUMPUN MELAYU NUSANTARA 
    MEREKA TAK AMBIL PEDULI JAUH SEKALI AMBIL TAHU 
    MEREKA MASIH LAGI LEKA DENGAN KEPENTINGAN SENDIRI
    JIKA ITULAH ADA PADA KITA SEMUA... 
    BANGSA MELAYU AKAN MUSNAH DITELAN ZAMAN 
    DAN BILA MUSNAH
    MELAYU AKAN DILUPAKAN
    BILA DILUPAKAN
    JANGAN HARAPLAH 
    BUMI NUSANTARA INI AKAN AMAN
    AKAN SENTIASA BERGOLAK...BERGOLAK...
    PEREBUTAN KUASA ADA DI MANA-MANA
    HIDUP RAKYAT DALAM KUCAR KACIR 
    TIADA LAGI BUDAYA MENYANJUNGI 
    YANG ADA 
    AKU...AKU...
    ENGKAU...ENGKAU...
    AKU TAK KENAL ENGKAU
    ENGKAU TAK KENAL AKU
    JAHANAMLAH KAMU DI SITU
    ASALKAN HIDUP AKU PUNYA SEGALA

    ALLAHU AKBAR
    ADAKAH MASYARAKAT BEGINI YANG KITA MAHUKAN?
    UNTUK KITA TINGGALKAN KEPADA ANAK CUCU?
    PASTINYA SEMUA TIDAK MAHU

    JIKA KITA TIDAK MAHU BERJAWAB 
    DENGAN ALLAH TAALA
    AYUH BERSAMA KITA LAKUKAN
    REVOLUSI BANGSA MELAYU 
    REVOLUSI MINDA KE ARAH KECEMERLANGAN DUNIA & AKHIRAT
    BARULAH KITA RASA AMAN DAN BANGGA
    PADA ANAK CUCU NUSANTARA NANTI
    BAHAWA KITA ADALAH MOYANG
    YANG BERTANGGUNGJAWAB
    MENYAYANGI MEREKA SETULUS HATI
    KARNA ALLAH TAALA

    MOGA TERHENTINYA NAFAS TERKAHIR KITA
    DALAM MELEPASKAN SEKUNTUM SENYUMAN
    PENUH BAHAGIA KEPADA PEWARIS NUSANTARA....

    ANDAI ESOK NAFASKU TERHENTI
    INGATLAH DETIK TERAKHIR DIRI INI
    ANDAI ESOK NADIKU MATI
    CINTAKU PADA ANAK BANGSAKU TAK PERNAH TERHENTI

    KARYA RATU RIMBA NIAGARA
    12 Rabiulakhir 1434H
    22 Febuari 2013
    (DIILHAMKAN ISTIMEWA UNTUK SEMUA PAHLAWAN MELAYU SENUSANTARA & ANAK BANGSA SENUSANTARA TERCINTA)

    (PETIKAN DARIPADA SKRIP TEATER BANGSAWAN DIRAJA, 'MEREALITIKAN SASTRA NUSANTARAKU)
    22 Febuari 2013
    16 hours ago · Like · 1
  • Tingti Suratman Maman amin...moga kecintaanmu pada anak cucu buyut senusantara, akan selalu di kenang di setiap detik..
    16 hours ago via mobile · Unlike · 1
  • Ratu Rimba Niagara AAmeen Ya Rabbal A'Lameen..dan moga kamulah yang akan menjadi perwira sastra nusantaraku menjadi realiti agar tercapai segala hasrat murni ini ...sementara dipinjamkan Allah lagi usiaku yang masih tersisa ini...duhai perwira sastra nusantaraku...jika kamu mahu aku bahagia untuk dibalas cinta anak cucu buyut senusantara...bisa nggak ?
  • Tingti Suratman Maman sya akan balas kecintaanmu pada anak cucu buyut senusantara...amin
    16 hours ago via mobile · Unlike · 1
  • Ratu Rimba Niagara AAmeen Ya Rabbal A'Lameen. Jangan apa adanya ye..kalau boleh perjuangan pertaruhkan nyawa...ok ..hehehe


TANDA AKU CINTA SEMUA ANAK CUCU SENUSANTARAKU AKU BERKARYA!

Ratu Rimba Niagara jika boleh beri ulasan mengikut mata hatimu ok...
14 minutes ago · Like

Ratu Rimba Niagara karna setiap ulasanmu itu untuk dibaca oleh peminat karya Ratu Rimba Niagara dan anak cucu SeNusantara di alam maya ok....
13 minutes ago · Like

Tingti Suratman Maman ok...moga karya-karyamu d baca anak cucu buyut senusantara...amin..!
8 minutes ago via mobile · Unlike · 1

Ratu Rimba Niagara AAmeen Ya Rabbal A'Lamen. Tanda kucinta semua anak cucu buyut senusantara sepenuh jiwa sepenuh ragaku...biarpun aku tidak mengenalinya tika hidup dan tika tiada di dunia ini lagi...biarpun cuma di alam maya pun sudah memadai mereka membaca karya-karyaku agar mereka tahu betapa aku mencintainya rela air mataku tertumpah untuk mereka semua dan rela nyawaku jadi taruhan cinta..sebagai mana aku menyapu air mata mereka begitu juga mereka akan menadah air mata kaseh ku ini tanda saling sayang tanda saling cinta ...cinta mencintai sebuah pengorbanan perkasehan jiwa yang hanya DIA saja yang mengerti betapa aku cinta anak cucu senusantaraku....moga di Syurga kasehku kasehnya menyatu dalam bahagia abadi selamanya. In Shaa Allah AAmeen.

(PETIKAN DARIPADA SKRIP, TEATER BANGSAWAN DIRAJA,'MEREALITIKAN SASTRA NUSANTARAKU)
22 Febuari 2013
Like ·  · Promote · 


SEKUNTUM BUNGA KASIH SAMPAI SYURGA KEPADA SEMUA RAKAN FB & GRUP YANG SUDI LIKE & KOMEN KARYA SASTRA NUSANTARA PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA. TANPA SOKONGAN/DUKUNGAN KALIAN SASTERA NUSANTARAKU NAZAK!
Like ·  · Promote · 

PENA

Penaku biasa saja
Tintaku hanyalah cinta kasih sayang dan bukan cemburu yang membabi buta

Kenapa engkau harus takut dengan tulisan dan coretanku ?
Apakah engkau seorang penakut ?
Aku kira tidak....
Mungkin engkau belum mengerti saja

Mari kita belajar bersama
Sehingga rasa kita masing-masing saling menyapa
Karena bicara adalah tanda makhluk yang berbudaya
Bukan bisu sepi nanti hantu akan menemanimu

Bicaralah karena mulut dan bibir ini adalah karunia
Agar kita tidak lupa dan selalu menyebut nama-namaNya setiap saat tidak mengenal waktu dan tempat.
Unlike · 
  • You and 10 others like this.
  • Hani Tunarianto XI سُبْحَانَ اللَّهِ mantab Pak Bos
  • Ratu Rimba Niagara BULAN MEMAHAMI DUNIA SASTRA NUSANTARAKU

    di alam maya
    kita ditemukan
    kau rakan fbku

    aku rakan fbmu
    sedangkan tak pernah terfikir oleh kita
    untuk saling kenal mengenal
    Allah gerakkan hatimu
    untuk add aku
    Allah gerakkan hatiku untuk terima kamu sebagai rakan fbku
    karna kita saling suka 
    makanya kita berkawan fb bukan...
    kalau kau tak suka aku
    tak akan kau nak berkawan dengan aku
    begitu juga aku karna aku suka kamu 
    aku terima kamu sebagai rakan fbmu

    aku terimamu bukan terima kosong
    bukan mahu canda-canda kosong
    aku terimamu sebagai rakan fbku
    ada matlamat ku
    tujuannya 
    kau like karya aku 
    kau memberi komentar karya-karyaku
    komentar pula bukan yang nggak-nggak
    yang benar bernas...
    gimana aku lahirkan karyaku itu 
    sepenuh roh dan jiwaku
    seperti itu juga kau memberi komentar karyaku
    jika ada niat mahu merobekkan hati karyaku
    betulkan niatmu itu sebab aku tak tega...
    tak akan tak boleh beri komentar kot...
    kamu bukan calang-calang orang
    semua yang kuambil sebagai rakan fbku
    orang yang IQ tinggi 
    semuanya ada ijazah universiti/universitas
    lainlah aku ni tak ada ijazah...
    tapi minat sangat jika orang IQ tinggi beri pendapat
    pada karya-karya aku....
    ini tak senyap je...
    barangkali karya-karyaku tak setinggi IQ mereka kot...
    kalau begitu anggapan mereka
    tak sudi berkongsi pemikiran mereka untuk 
    karya nusantara yang kuminati ini
    izinkan aku undur diri daripada kalian 
    karna sedih banget punya kawan fb 
    yang tak sudi memahami dunia sastra nusantaraku
    biarlah aku kesendiriaan tanpa kalian lagi
    aku tak mahu memaksa kalian
    aku tak mahu terus menerus menjadi 
    si pungguk rindukan bulan....
    yang aku mahu bulan terus tak jemu
    turun ke bumi
    menyapa/mendukung/menyokong
    dunia sastera/sastra nusantaraku
    sampai mati...
    jika aku ditakdirkan di jemput Ilahi
    hilanglah segala penantian 
    sebuah sapaan sastra nusantara 
    yang aku harapkan lagi
    karna bulan 
    yang kurindui sentiasa memahami dunia sastraku
    bulan adalah sumber inspirasiku berkarya
    menghulurkan tangannya
    sampai berkata...
    "Aduhai pujangga Cinta Ilahi....
    kau melihat keindahanku ....kau memuji Penciptaku
    lagi kau lihat aku...lagi kau terus mendapat ilham...
    dan kau terus menyiarkan agar dapat dikongsi bersama 
    teman-teman alam mayamu ,betapa indahnya aku 
    diciptakan oleh Tuhanku Tuhanmu Tuhan semua di Langit dan di bumi..
    SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
    terharuku duhai pujangga Cinta Ilahi...
    Setiap malam kau tunggu aku tanpa jemu...
    Kau kata kau rindu aku...
    Kau kata kau sayang aku...
    Kau kata kau cinta aku...
    Semua itu aku dengar...
    Dan kujawab 
    Aku rindu kamu
    Aku sayang kamu
    Aku cinta kamu
    Aku kira kau dapat merasai juga perasaanku bukan?
    Ketahuilah kau rinduku, sayangku & cintaku telah menyatu 
    Dalam rohmu tapi kita berbeda alam...
    Kau alam manusia aku di langit ke tujuh dijadikan Tuhan untuk
    mengindahkan bumi di malam hari agar semua manusia tahu betapa Bijaksana-Nya Allah Maha Berkuasa-Nya Allah menciptakan di langit dan di bumi sebegini indah bagi mereka yang mahu berpikir dan bersyukur

    Sekarang dengan izin-Nya bulan yang kau rindu, sayang dan cinta telah ada di sisimu...jelmakan wajahmu di bulan bersamaku...penghuni bumi pasti rindukan kamu duhai pujangga Puici Cinta Ilahi...apabila cinta kita berdua dilihat... mereka pasti bersyukur dan memuji-muji Allah Robbul Idzhati tanpa henti...karna KUASA TUHAN MENGATASI SEGALA-NYA
    KUN FAYAKUN semuanya bisa terjadi.

    Karya: Ratu Rimba Niagara
    23 Febuari 2013

    (PETIKAN DARIPADA SKRIP, 'TEATER BANGSAWAN DIRAJA, MEREALITIKAN SASTRA NUSANTARAKU)
    13 Rabiulakhir 1434H
    23 Febuari 2013
    34 minutes ago · Like · 1
  • Ishak J Gibes trim's ratu
  • Ishak J Gibes Ratna Komala@ trm ksh ya..
    29 minutes ago · Like · 1


(PETIKAN DARIPADA RATU RIMBA NIAGARA & RAKAN FB)
23 Febuari 2013




www

0 comments:

Post a Comment

 
;