Wednesday 20 February 2013

SAMPAI SYURGA KITA BERCINTA


Wednesday, 20 February 2013 0 comments

MISS U & LUV U FOREVER N EVER


Wednesday, 20 February 2013 0 comments

IZINKAN AKU MENYAYANGIMU SAMPAI SYURGA





    • TAK MUSTAHIL BAGI ALLAH JIKA DIA KEHENDAKI

      Syukur Alhamdulillah dah faham...tahukah kamu itulah hikmahnya Allah kenalkan kita walaupun sekadar di alam maya...tapi kamu harus ingat bagi Allah jika DIA berkehendakkan sesuatu yang baik hingga membolehkan kita menjadi penghuni Syurga-Nya tak jadi mustahil bagi-Nya iyakan?

      Ratu Rimba Niagara
      21 Febuari 2013
      Like ·  ·  · Promote · 34 minutes ago · 
and Rasid Nodin shared The Natural Beauty is beautiful's photo.
God's Beauty:)
Wishing you a wonderful week ahead. Stay safe and blessed.
God's Beauty:)
Wishing you a wonderful week ahead. Stay safe and blessed.









    • You and Suffian Mohd Noor like this.
    • Ratu Rimba Niagara KEABADIAN CINTA TERPATRI DI SYURGA

      Aku berjalan selalu di pantai ini. Antara pasir dan buih, Air pasang bakal menghapus jejakku. Dan angin kencang menyembur hilang buih putih. Namun lautan dan pantai akan tinggal abadi

      Kahlil Gibran
      By: Sonny H. Sayangbati

      DI KAKI LANGIT SUDAH MEMBERI JAWAPAN
      YANG KAU CINTAKAN AKU

      Aku selalu bicara pada ombak dan pantai
      Ombak dan pantai seakan mengerti
      Betapa aku rindu sama kamu
      Malangnya rinduku kamu sepikan
      Dan aku menanti dan menanti tanpa jemu
      Mendengar deruan ombak
      Sudah cukup membahagiakan aku
      Seolah kau membalas rinduku
      Yang kau sepikan sejak sekian lama...
      Kutunggu...kutunggumu tapi penuh hampa
      Aku tersenyum pabila ku pandang di kaki langit
      Lambang cinta kasih suci ada di sana
      Tahulah aku bahawa kau pun rindukan aku
      Biarpun kau tidak merindukanku
      Di kaki langit sudah memberikan jawapan
      Yang kau cintakan aku
      Melebihi aku rindukanmu

      Karya Ratu Rimba Niagara 
      30 April 2012
      (PETIKAN DARIPADA WALL PUTRI RIMBA)
      30 April 2012

  • like this.
  • Ratu Rimba Niagara ALAM FIRDAUS SELUAS LANGIT DAN BUMI

    Sonny H. Sayangbati :

    Dalam dunia yang sempurna, atau dalam alam Firdaus seluas langit dan bumi, atau dalam alam Nirwana, atau dalam alam Janna, atau dalam alam dunia baru nanti, seluruh umat manusia hanya memiliki satu kewarganegaraan yaitu : Warga Negara Kerajaan Surga, satu bahasa dan satu Agama, di mana dunia binatangpun akan hidup harmonis berdampingan dengan umat manusia, Anda percaya? Saya percaya!

    Putri Rimba:

    Yang penting dalam merealisasikan impian Negara Kerajaan Surga semua umat manusia harus saling faham memahami, bertolak ansur dan hidup berbelas ehsan dalam kasih sayang semurni hati demi-Nya
    Insya-Allah hadirlah Keberkatan dan Rahmat dari Illahi. Aamin.

    (PETIKAN DARIPADA WALL SONNY H. SAYANGBATI)
    30 April 2012
    22 minutes ago · Like
    KEABADIAN CINTA TERPATRI DI SYURGA

    Aku berjalan selalu di pantai ini. Antara pasir dan buih, Air pasang bakal menghapus jejakku. Dan angin kencang menyembur hilang buih putih. Namun lautan dan pantai akan tinggal abadi

    Kahlil Gibran
    By: Sonny H. Sayangbati

    DI KAKI LANGIT SUDAH MEMBERI JAWAPAN
    YANG KAU CINTAKAN AKU

    Aku selalu bicara pada ombak dan pantai
    Ombak dan pantai seakan mengerti
    Betapa aku rindu sama kamu
    Malangnya rinduku kamu sepikan
    Dan aku menanti dan menanti tanpa jemu
    Mendengar deruan ombak
    Sudah cukup membahagiakan aku
    Seolah kau membalas rinduku
    Yang kau sepikan sejak sekian lama...
    Kutunggu...kutunggumu tapi penuh hampa
    Aku tersenyum pabila ku pandang di kaki langit
    Lambang cinta kasih suci ada di sana
    Tahulah aku bahawa kau pun rindukan aku
    Biarpun kau tidak merindukanku
    Di kaki langit sudah memberikan jawapan
    Yang kau cintakan aku
    Melebihi aku rindukanmu

    Karya Ratu Rimba Niagara 
    30 April 2012
    (PETIKAN DARIPADA WALL PUTRI RIMBA)
    30 April 2012

    SIMFONI NUR HIDAYAH KASIH-MU

    Kasih...
    Kau kata
    Cintamu ke aku
    Seperti simfoni terindah
    Lalu aku senyum
    Senyumku berpelangi cinta
    Hatiku yang mendung terus berpelangi cinta
    Di mana-mana
    Cinta...cinta....cinta...
    Suatu ungkapan
    Yang boleh menghidupkan segala yang suram
    Hidup yang sepi... muram....suram
    Terus ceria seperti bunga kembang pagi
    Hari-hari ceria...ceria...ceria...
    Seceria pelangi cinta
    Indah dipandang mata
    Indah di kalbu
    Hari-hari berlagu rindu
    Hari-hari berlagu kasih
    Agar kasih tak tersisih
    Saling cinta
    Saling sayang
    Saling memahami
    Saling mengerti
    Saling berbaik sangka
    Tiada rasa terluka
    Tiada rasa disakiti hati
    Melainkan bahasa-bahasa Syurga
    Yang membuatkan semua mendengar terasa
    Tenang roh dan jasad
    Hidup di dunia dirasakan di Syurga
    Sedangkan Syurga adalah teramat indah
    Daripada dirasakan di dunia ini
    ALLAHU AKHBAR
    Syurga idaman semua yang mencintai-Nya
    Cintakan-Nya mudah dilafazkan
    Untuk buktikan...
    Ramai yang gagal
    Kerna ujian untuk buktikan cinta seikhlas-Nya
    Terlalu hebat
    Sehebat cinta-Nya
    Jika kita jatuh cinta pada-Nya sekali
    DIA akan balas bekali-kali tak terkira banyak-Nya
    ALLAHU AKHBAR
    Bila cinta-Mu wujud takkan hilang
    Hingga KAU bawa ke Syurga-Mu
    Memang benarlah KAU Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang
    Kasihku dan amalanku yang terlalu sedikit
    KAU balas dengan berganda-ganda banyak-Nya Ya Allah
    ALLAHU AKHBAR
    Malu aku Ya Allah
    Syahdu hatiku
    Betapa Kau
    Maha Pengasih
    Maha Penyayang
    Tanpa Batas
    Tanpa Had
    Cinta-Mu pada hamba-Mu
    Yang mencintai-Mu
    Tanpa syarat siapakah status hamba-Mu itu
    Asalkan ikhlas mencinta-Mu
    Sanggup berkorban apa saja demi meraih cinta-Mu
    Apa yang dibuat bukan mahu pandangan manusia
    Tapi hanya mahu pandangan-Mu Ya Allah

    Ya Allah kami semua mengaku sebagai hamba-Mu
    Kami mahu taat pada semua perintah-Mu
    Kami mahu kasih pada-Mu
    Kami mahu cinta-Mu
    Maka-Nya balaslah kasih dan cinta kami
    Agar kasih kami tak KAU sisih
    Agar kami tak menyesal setelah kami mati

    Di dunia kami bertemu-Mu tika solat
    Tika nafas terhenti roh kami diangkat bertemu-Mu
    ALLAHU AKBAR
    Saat betapa indahnya pertemuan di kala itu
    Pasti hanya KAU dan HAMBA-MU saja yang tahu
    Betapa indah-Nya Pertemuan di kala itu

    Maka-Nya sebelum kami
    Bertemu-Mu
    Limpahkan Nur Hidayah Kasih-Mu
    Pada kami hamba-Mu

    Simponi Nur Hidayah Kasih-Mu
    Mengajak
    Semua hamba-Mu
    Meng-Agungkan-Mu
    Di sebilang masa dan ketika
    Agar roh dan jasad
    Kami tertabiyah
    Untuk menuju jalan-jalan
    Nur Hidayah Kasih-Mu
    Selagi hayat di kandung badan

    Perkenankanlah Ya Allah
    Perkenankan hajat-hajat kami
    Untuk menuju jalan-jalan ke Syurga-Mu

    Aaamin Aamin Aamin Ya Rabbal A'Lamin

    KARYA: PUTRI RIMBA.
    29 April 2012
    12 minutes ago · Like
    PABILA DIA MEMBALAS CINTA

    Duhai kasih...di daunan kasih kuukir namamu
    Tapi di kalbu tertera nama-Nya
    DIA kupuja
    Kau kusayang
    DIA kurindui
    Kau kuingati

    Kerana-Nya aku menyayangimu
    Kerana-Nya ku jatuh cinta padamu

    Jika kasihmu tiada kepada-Nya
    Jangan kau coba mendekati aku
    Bukan aku tak sudi
    Tapi hatiku tiada ke kamu
    Bila tiada hati cinta tak bererti
    Cinta akan jadi mati
    Cinta terus terhenti

    Makanya cintailah DIA
    Kerna DIA Pencipta cinta paling sempurna

    Ketahuilah kamu duhai kasihku
    Kasihku ada ke kamu
    Jika cintamu pada-Nya mengatasi segala-Nya
    Maka disitulah kunci cintaku padamu
    Jika kau tak sudi menghargai kunci cintaku ini
    Makanya undurkanlah cintamu
    Biarkan aku bahagia bersama
    Cinta yang pabila Dia membalas cinta
    Bahagia dunia akhiratku
    Insya-Allah Aamin.

    Karya Ratu Rimba Niagara
    29 April 2012



DIA MENGUKIR CINTA KITA DI LANGIT RINDU

Ratu Rimba Niagara

ALAM FIRDAUS SELUAS LANGIT DAN BUMI

Sonny H. Sayangbati :

Dalam dunia yang sempurna, atau dalam alam Firdaus seluas langit dan bumi, atau dalam alam Nirwana, atau dalam alam Janna, atau dalam alam dunia baru nanti, seluruh umat manusia hanya memiliki satu kewarganegaraan yaitu : Warga Negara Kerajaan Surga, satu bahasa dan satu Agama, di mana dunia binatangpun akan hidup harmonis berdampingan dengan umat manusia, Anda percaya? Saya percaya!

Putri Rimba:

Yang penting dalam merealisasikan impian Negara Kerajaan Surga semua umat manusia harus saling faham memahami, bertolak ansur dan hidup berbelas ehsan dalam kasih sayang semurni hati demi-Nya
Insya-Allah hadirlah Keberkatan dan Rahmat dari Illahi. Aamin.

(PETIKAN DARIPADA WALL SONNY H. SAYANGBATI)
30 April 2012
22 minutes ago · Like

KEABADIAN CINTA TERPATRI DI SYURGA

Aku berjalan selalu di pantai ini. Antara pasir dan buih, Air pasang bakal menghapus jejakku. Dan angin kencang menyembur hilang buih putih. Namun lautan dan pantai akan tinggal abadi

Kahlil Gibran
By: Sonny H. Sayangbati

DI KAKI LANGIT SUDAH MEMBERI JAWAPAN
YANG KAU CINTAKAN AKU

Aku selalu bicara pada ombak dan pantai
Ombak dan pantai seakan mengerti
Betapa aku rindu sama kamu
Malangnya rinduku kamu sepikan
Dan aku menanti dan menanti tanpa jemu
Mendengar deruan ombak
Sudah cukup membahagiakan aku
Seolah kau membalas rinduku
Yang kau sepikan sejak sekian lama...
Kutunggu...kutunggumu tapi penuh hampa
Aku tersenyum pabila ku pandang di kaki langit
Lambang cinta kasih suci ada di sana
Tahulah aku bahawa kau pun rindukan aku
Biarpun kau tidak merindukanku
Di kaki langit sudah memberikan jawapan
Yang kau cintakan aku
Melebihi aku rindukanmu

Karya Ratu Rimba Niagara
30 April 2012
(PETIKAN DARIPADA WALL PUTRI RIMBA)
30 April 2012

SIMFONI NUR HIDAYAH KASIH-MU

Kasih...
Kau kata
Cintamu ke aku
Seperti simfoni terindah
Lalu aku senyum
Senyumku berpelangi cinta
Hatiku yang mendung terus berpelangi cinta
Di mana-mana
Cinta...cinta....cinta...
Suatu ungkapan
Yang boleh menghidupkan segala yang suram
Hidup yang sepi... muram....suram
Terus ceria seperti bunga kembang pagi
Hari-hari ceria...ceria...ceria...
Seceria pelangi cinta
Indah dipandang mata
Indah di kalbu
Hari-hari berlagu rindu
Hari-hari berlagu kasih
Agar kasih tak tersisih
Saling cinta
Saling sayang
Saling memahami
Saling mengerti
Saling berbaik sangka
Tiada rasa terluka
Tiada rasa disakiti hati
Melainkan bahasa-bahasa Syurga
Yang membuatkan semua mendengar terasa
Tenang roh dan jasad
Hidup di dunia dirasakan di Syurga
Sedangkan Syurga adalah teramat indah
Daripada dirasakan di dunia ini
ALLAHU AKHBAR
Syurga idaman semua yang mencintai-Nya
Cintakan-Nya mudah dilafazkan
Untuk buktikan...
Ramai yang gagal
Kerna ujian untuk buktikan cinta seikhlas-Nya
Terlalu hebat
Sehebat cinta-Nya
Jika kita jatuh cinta pada-Nya sekali
DIA akan balas bekali-kali tak terkira banyak-Nya
ALLAHU AKHBAR
Bila cinta-Mu wujud takkan hilang
Hingga KAU bawa ke Syurga-Mu
Memang benarlah KAU Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang
Kasihku dan amalanku yang terlalu sedikit
KAU balas dengan berganda-ganda banyak-Nya Ya Allah
ALLAHU AKHBAR
Malu aku Ya Allah
Syahdu hatiku
Betapa Kau
Maha Pengasih
Maha Penyayang
Tanpa Batas
Tanpa Had
Cinta-Mu pada hamba-Mu
Yang mencintai-Mu
Tanpa syarat siapakah status hamba-Mu itu
Asalkan ikhlas mencinta-Mu
Sanggup berkorban apa saja demi meraih cinta-Mu
Apa yang dibuat bukan mahu pandangan manusia
Tapi hanya mahu pandangan-Mu Ya Allah

Ya Allah kami semua mengaku sebagai hamba-Mu
Kami mahu taat pada semua perintah-Mu
Kami mahu kasih pada-Mu
Kami mahu cinta-Mu
Maka-Nya balaslah kasih dan cinta kami
Agar kasih kami tak KAU sisih
Agar kami tak menyesal setelah kami mati

Di dunia kami bertemu-Mu tika solat
Tika nafas terhenti roh kami diangkat bertemu-Mu
ALLAHU AKBAR
Saat betapa indahnya pertemuan di kala itu
Pasti hanya KAU dan HAMBA-MU saja yang tahu
Betapa indah-Nya Pertemuan di kala itu

Maka-Nya sebelum kami
Bertemu-Mu
Limpahkan Nur Hidayah Kasih-Mu
Pada kami hamba-Mu

Simponi Nur Hidayah Kasih-Mu
Mengajak
Semua hamba-Mu
Meng-Agungkan-Mu
Di sebilang masa dan ketika
Agar roh dan jasad
Kami tertabiyah
Untuk menuju jalan-jalan
Nur Hidayah Kasih-Mu
Selagi hayat di kandung badan

Perkenankanlah Ya Allah
Perkenankan hajat-hajat kami
Untuk menuju jalan-jalan ke Syurga-Mu

Aaamin Aamin Aamin Ya Rabbal A'Lamin

KARYA: PUTRI RIMBA.
29 April 2012
12 minutes ago · Like

PABILA DIA MEMBALAS CINTA

Duhai kasih...di daunan kasih kuukir namamu
Tapi di kalbu tertera nama-Nya
DIA kupuja
Kau kusayang
DIA kurindui
Kau kuingati

Kerana-Nya aku menyayangimu
Kerana-Nya ku jatuh cinta padamu

Jika kasihmu tiada kepada-Nya
Jangan kau coba mendekati aku
Bukan aku tak sudi
Tapi hatiku tiada ke kamu
Bila tiada hati cinta tak bererti
Cinta akan jadi mati
Cinta terus terhenti

Makanya cintailah DIA
Kerna DIA Pencipta cinta paling sempurna

Ketahuilah kamu duhai kasihku
Kasihku ada ke kamu
Jika cintamu pada-Nya mengatasi segala-Nya
Maka disitulah kunci cintaku padamu
Jika kau tak sudi menghargai kunci cintaku ini
Makanya undurkanlah cintamu
Biarkan aku bahagia bersama
Cinta yang pabila Dia membalas cinta
Bahagia dunia akhiratku
Insya-Allah Aamin.

Karya Ratu Rimba Niagara
29 April 2012

SYURGA SEBAGAI BALASAN CINTAMU

Bila mana kau terdiam
Ini bermakna api cintamu sedang membara
Kepada dia yang kau puja dalam diam
Yang kau cinta dalam bisu
Tanpa menyapa hatimu yang kelam
Kerna cintamu kelam
Segerhana malam tak berbintang
Menanti mu penuh harap
Kedatangan cinta bila menyapa
Dalam diam dalam kelam
Angin rindu datang menyapa
Lalu kau terjaga dari sepi
Malam yang kelam
Bertukar berbulan berbintang
Bergemerlapan
Kau pun suka
Dan kau menangis hiba
Kerna cinta-Nya adalah lebih hebat
Dari hamba-Nya yang dijadikan dari
Tulang rusuk kirimu
Tuhan Maha Memakbulkan dan Memahami
Kerana-Nya kau lebih menghargai cinta-Nya
Makanya kau Dikirimkan cinta dari
Bidadari Syurga sebagai balasan
Kau mencintai-Nya
Setulus hati tanpa tenggelam
Keasyikkan cinta pesona dunia.

Karya Putri Rimba.
23 April 2012


CINTA KITA TERPATRI HINGGA KE SYORGA

Andainya akulah Bidadarimu
Cinta dan kasihku hanya padamu
Tiada yang lain bertahta di hatiku melainkanmu
Kerana padamulah terletaknya Kunci Pintu Ke Syorga-Nya

Kenapa harus kutolak
Cintamu ke aku ikhlas kerana-Nya
SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKHBAR
Menangis aku di sejadah cinta-Nya
Merayu-rayu mendayu-dayu
Esakkan tangis
Sambil tersedu-sedu penuh syahdu
Bertambah rinduku pada
Yang Maha Pencipta Cinta
DIAlah Tuhanku

Tuhan...
Kau hadirkan cinta dia ke aku
Tanpa mengurangkan sedikit pun
Cinta aku pada-Mu

Tuhan...
Kau Amat Memahami
Kau Amat Memakbulkan Segala Yang Diinginkan
Bila Kau Memakbulkan
Keinginan Mendahului Apa Yang Diinginkan
SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKHBAR

Bidadaraku...
Yang tampan menawan iman
Terima kasih kerana sudi
Mencintaiku
Setulus hati kerna-Nya
Kau cinta aku kerna-Nya
Aku membalas cintamu kerana-Nya
Semuanya kerana-Nya
Tiada yang lain semuanya kerana-Nya
Jika ada niat lain selain-Nya
Rela kuminta Tuhan mencabut nyawaku
Kerna yang kudambakan
Cinta kerana-Nya
Bukan kerana pesona cinta dunia
Bukan kerana menjadi Bidadari Syorga
Tapi adalah kerana
Ingin mendapat balasan
Cinta-Nya
Redho-Nya
Rela kupertaruhkan
Segala bakti suci kepada Bidadaraku demi-Nya

Syukur Ya Allah
Kerana Mengurniakan Bidadara dari Syurga
Untuk mengisi kekesongan cinta yang kudambakan demi-Mu

Di jari manisku ini
Menjadi saksi
Cincin Cinta Syurga
Yang bertahtakan
Permata dari Syurga
Berkemilauan
Seperti bintang kejora
Bersinar-sinar
Seperti indahnya sinar bulan purnama

Kukucup Cincin Cinta Syurga itu
Penuh dengan linangan air mata
Ku menangis sendu
Mengharu birukan kalbuku
Yang bergelora
Keasyikkan
Memuji Kebesaran Tuhanku
Kekuasaan-Nya Mengatasi Segala-Nya
Dalam aku memuja cinta-Nya
Tak kira masa
Di setiap waktu
Dia membalas cinta-Nya ke aku
Dengan dikirimkan Bidadara Dari Syurga-Nya
Untuk mengisi kekosongan cintaku

Aku beribadat untuk mendapat balasan cinta-Nya
Tiada terfikir untuk mendapat cinta bidadara dari Syorga-Nya
Kerana sifat-Nya
Yang Maha Pengasih daripada segala kekasih
Kerana sifat-Nya
Yang Maha Penyayang daripada segala yang penyayang
Kerana sifat-Nya
Yang Maha Pemurah daripada segala yang pemurah
Dikurniakan Bidadara Syurga untukku
Agar amalanku menjadi berlipat kali ganda pahala
Agar memudahkan aku memdapat balasan Syorga-Nya
Kerna Kunci Pintu Syurga
Ada pada Bidadara Yang DiKurniakan padaku
ALLAHU AKHBAR
Menangis aku
Tersungkur aku di sejadah cinta-Nya

Tika Bidadara Syurga
Menyarungkan Cincin Cinta Syurga
Ke jari manisku sambil berkata,
"Dinda...kanda cintakan dinda kerana-Nya
Kunci Pintu Syorga ada pada kanda
Simpanlah sepenuh imanmu
Kerana redho kanda
Adalah redho Allah
Mulai saat ini dan detik ini
Kanda meredhoi dinda di kala hidup dan mati
Cincin Cinta Syurga ini menjadi saksi
Cinta kita terpatri hingga ke Syurga
Aamin Ya Rabbal ALamin"

KARYA PUTRI RIMBA
30 April 2012

SAAT LANGIT MELAMBAI RINDU

saat langit melambai rindu
hatiku tak keharuan
bayangan rindumu
ada di mana-mana
di setiap langkahku
sentiasa mengekoriku
aku rindu serindu rindunya
rindukanmu

rindu bayangan
rupanya aku
lagi dikejar
lagi menghilang
entah di mana
kucari kemana-mana
tak ditemui
rupanya
bayanganmu hilang
ditelan kabus senja
aku merindu lagi dan lagi terus merindu

aku pergi ke ombak rindu
berlagu rindu
bersyair rindu
rindukan kamu
duhai bayangan cinta
yang tidak sudi
mengekoriku lagi

dalam tangisan hiba
mengenangkan rindu bayangan
yang tak terbalas rindu
ombak menderu-deru
memujukku

"Duhai Tuan Putri kesayangan rimba niagara
siapalah yang Tuan Putri rindu itu..."

"Bayangan kekasih hamba..menghilang
ditelan kabus senja...hamba rindukannya
rindu serindu..."

"Duhai Tuan Putri kesayangan rimba niagara...
Kenapa kekasih yang cuma bayangan saja
yang tuan putri rindu....kenapa tak rindu pada
yang lebih berhak dirindu?

"Apa maksudmu?"

"Cuba Tuan Putri fikir...sekadar bayangannya Tuan Putri rindu
lepas itu bayangannya hilang...maknanya itu cuma sementara rindu
rindu yang tak terbalas rindu ....rindu yang tak kekal ...yang tak bawa
ke Syurga Cinta.."

"Apa maksud mu ...hamba tak faham...beritahulah hamba agar
hamba faham rindu yang berbalas Syurga Cinta."

"Rindulah pada Pencipta Alam Semesta ini yang mencipta Tuan Putri
dan hamba juga..termasuk kekasih Tuan Putri...
Tuan Putri rindu cuma bayangannya saja tapi jika Tuhan yang dirindui
rindu Tuan Putri pasti akan dibalas rindu dan cinta-Nya SUBHANALLAH
Tuan Putri jikalah rindu dan cinta tuan putri telah dibalas-Nya
ALLAHU AKHBAR tiada apa yang lebih berharga di dunia ini melainkan
Redha dan Cinta-Nya....Syurga adalah balasan cinta suci Tuan Putri
tak mahu ke tuan putri? Bukan itu saja...jikalah Tuan Putri yakin
cinta Tuan Putri yang utuh padu pada-Nya...kekasih yang cuma
bayangan itu pun akan dikurniakan kepada tuan putri tapi bukan
bayangan... realiti tuan putri tak perlu dirindu sudah ada di depan mata untuk cinta dan rindu dalam redha-Nya...dan dengan Rahmat Kasih-Nya cinta tuan putri bukan sekadar di dunia saja akan diteruskan hingga ke Syurga-Nya dengan syarat saling mencintai kerana-Nya dan
mencari jalan-jalan ke Syurga dengan hati yang ikhlas kerana-Nya."

Setelah habis berkata-kata ....kata-kata permata daripada deruan ombak rindu
hilang entah di mana....

Putri Rimba Niagara menangis hiba dan mendongak ke langit
Dan di langit amat indah diindahkan dengan warna warni pelangi memancar ke laut ombak rindu... ke seluruhan ombak rindu berwarna warni pelangi ALLAHU AKHBAR AMAT INDAH

Melihat kejadian yang amat menakjubkan itu tak henti-henti Putri Rimba
berzikir dan bermunajat pada-Nya... didongak ke langit lambang cinta yang berkalimah Allah Azzawajallah tertera dengan jelas dan bawah cinta kalimah Allah
tuan putri rimba dan kekasihnya bergandingan menjadi pasangan pengantin yang diredhai Allah dan diaminkan oleh seluruh penghuni langit dan bumi.

SEMUA ALAM GHAIB ADALAH DALAM RAHSIA ALLAH AZZAWAJALLAH
CINTA DALAM KETENTUANNYA

Karya Putri Rimba Niagara
9 Jun 2012

TALI JIWAMU

Tali jiwamu telah tersimpul mati
Di kalbuku
Hanya kematian memisahkan cinta kita

Duhai kasih yang terkasih
Jika tali jiwamu putus
Putuslah cintaku

Biarpun putus
Aku tak setega itu
Melepaskan cinta itu
Kerana tali jiwamu
Telah tersimpul mati
Di hatiku
Hanya kematian memisahkan kita

Moga tali jiwamu kusimpul matikan hingga ke Syurga
Izinkan aku bawakan ke Syurga dengan redha cintamu Cinta-Nya
Kerana kasih kita
Telah tercatat di Lauhmahfuz
Hanya DIA yang tahu
Akan
Tali jiwamu tali jiwaku
Dan aku sentiasa bersangka baik pada-Nya

KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
7 Jun 2012

(PETIKAN DARIPADA KOLEKSI PUISI-PUISI SAMPAI SYURGA KITA BERCINTA)
21 Febuari 2013
 · 

www

0 comments:

Post a Comment

 
;