Monday 26 March 2012

PERJUANGAN KITA LEBIH BERERTI JIKA MENDAPATI RAKAN YANG BISA SALING MENGERTI


  • KULITKU NGGAK TAHAN DIBAKAR TERIK KEPANASAN!

    Sang Pengembara :

    Sobat Rabeah Mohd Ali, didalam pengembaraanku, aku didatangi oleh banyak makhluk selain manusia, ada diantara mereka yg membawa hawa panas namun ada juga yang membawa hawa dingin....disamping kedua hawa itu masih ada lagi yaitu hawa sejuk.....bagaimana menurut pengetahuan sobat....dinamakan apakah mereka2 itu didalam agama Islam ?
    32 minutes ago · Like

    Rabeah Mohd Ali:

    Duhai sobatku...aku bukanlah berhak untuk menilai mereka yang berhawa panas...kerana yang kumahu yang berhawa sejuk dan bahasa-bahasa yang mendamaikan hatiku saja...mana-mana yang membuatkan hatiku panas...aku undur diri...kerna aku tak tahan dengan kepanasan...kerana aku terlalu capek dengan kepanasan dalam usiaku begini....kulit pun dah berkedut seribu mana bisa mungkin kulitku dibakar terik kepanasan mahu hangus jadinya Sang Pengembaraku....
    aku tak tega...tak tega...

    (PETIKAN DARIPADA GROUP KERAGAMAN BUDAYA LELUHUR INDONESIA)
    24 Mac 2012
     ·  ·  · Saturday at 10:16am near Shah Alam
    • Laksamana Mas and 6 others like this.
      • Ahmad Kijang sy msh bnyk kkurangan..pnglm pribadi sj...jk brhawa panas biasa mahkluk astral yg kurang baik (energi negatif).
        Saturday at 10:32am via mobile ·  ·  4
      • Ahmad Kijang yg berhawa dingin cenderung normal (bs negatif bs positif)adanya penyesuain dgn kita.jk sejuk cenderung energi positif..
        Saturday at 10:36am via mobile ·  ·  3
      • Ahmad Kijang mngenai jenis mahluknya beraneka ragam..ckp banyak.hbs waktu kt membahasnya..mhn maaf jk slh..sy jg msh belajar..:)
        Saturday at 10:39am via mobile ·  ·  3
      • Laksamana Mas Aku mencoba memahami keresahan mu sahabat,..Kanjeng Eyang mengajarkan kepadaku tentang kunci persahabatan di muka bumi,..Aku harus memahami terlebih dahulu tentang : Alam - Eter _ Bion2 - Alpa - Omega,...itulah isi dari dimensi alam raya, dan tentang keresahan mu sahabatku,..Manusia termasuk ke dalam Bion2,..dan manusia adalah sempurna pada penciptaannya,..meski tubuhnya mikro tetapi ia makro terhadap alam,..semua unsur alam ada dalam dirinya,..dan tentang gelombang panas yang sering ditimbulkannya, karena manusia juga terdapat unsur Api/Nar,..jika manusia/kita tidak dapat mengendalikan Api/Nar yang ada dalam diri kita maka semua akan celaka, kita/manusia harus mampu mengendalikan Panas tersebut agar menjadi sejuk : Api/Nar harus mampu kita merubahnya menjadi Cahaya/Nur, agar ia menyejuhkan yang lainnya,..supaya dengan semua anugerah yang telah diberikan kepada kita oleh Tuhan Yang Maha Pencipta menjadikan kita , menjadi rahmatan lil alamin,..kehadiran kita dapat menjadi rahmat untuk alam ini,........bahasa sederhananya dapatlah berguna untuk yang lainnya,...Sahabat, hanya sebatas itulah pemahaman ku,..mohon maaf jika keliru,......
        Saturday at 11:08am ·  ·  5
      • Garjito Gondokusumo PANAS JK MELIHAT KORUPTOR,DINGIN KETIKA MELIHAT POLITIKUS DOBOL,SEJUK JK MELIHAT BANGSA INI LEPAS DARI BELENGU KORUPTOR.
        Saturday at 11:35am via mobile ·  ·  3
      • Rabeah Mohd Ali Terima kasih sobat semua atas komentarnya...apa pun aku suka yang sejuk je....sejuk kalbuku mendengarnya....hihihi
        Saturday at 12:36pm ·  ·  2
      • Laksamana Mas Sesejuk embun pagi,..hehe
        Saturday at 12:44pm ·  ·  1
      • Rabeah Mohd Ali Sobat-sobatku semuanya sesejuk embun pagi,
        Bila ketawa semuanya nampak gigi;
        Berkata-kata yang sejuk senang hati,
        Semua ketawa tak ada sakit di hati.
        (hihihihi)
        Saturday at 12:47pm ·  ·  1
      • Rabeah Mohd Ali Kata-kata panas hati semua tak suka,
        Semua benci dan terus lari;
        Lari macam nampak hantu puaka,
        Kawan yang ceria itulah yang perlu dicari.
        (Hihihihi)
      • Rabeah Mohd Ali Bila ada lawak jenaka,
        Hilanglah rasa segala stress;
        Hidup tak ada berduka,
        Terjalainlah persahabatan yang ikhlas.
      • Rabeah Mohd Ali Semua orang ada masalah,
        Tapi jangan sampai jadi masalah;
        Kita bincang segala masalah,
        Agar hilang segala masalah.
        (hihihi)
      • Rabeah Mohd Ali Hidup cuma seketika cuma,
        Buat apa bermuram durja;
        Senyumlah selalu penawar duka,
        Pasti hatimu tenang di mana saja.
        Saturday at 12:56pm ·  ·  1
      • Rabeah Mohd Ali Jangan pernah kita ada sengketa,
        Kerna kita dilahirkan untuk bahagia;
        Duka nestapa ujian untuk kita,
        Yang penting kita redho itu tanda bahagia.
        Saturday at 12:57pm ·  ·  1
      • Rabeah Mohd Ali Terima kasih duhai kawan fbku.
        Pabila berkata jangan peningkan kepala;
        Berkatalah dengan nada yang bersahaja,
        Pasti yang mendengar tidak pening kepala.
        Saturday at 12:58pm ·  ·  2
      • Rabeah Mohd Ali Sebelum berkata fikirlah dulu,
        Kalau tak suka orang pun tak suka;
        Kalau suka katalah semahumu,
        Kalau kau diam tahulah aku kau tak suka.
        Saturday at 1:00pm ·  ·  1
      • Rabeah Mohd Ali Aku suka persahabatan yang saling memahami,
        Saling berkomunikasi untuk mencerna inspirasiku;
        Kawan yang diam aku nggak bisa memahami,
        Justeru jangan kecil hati kalau aku tak berkawan denganmu.
        Saturday at 1:02pm ·  ·  2
      • Rabeah Mohd Ali Aku berkarya bukan hendak tunjuk pandai,
        Aku berkarya kerna hendak belajar dengan teman fbku;
        Ku tahu mereka semua hebat lagi pandai,
        Justru ilmu mu yang banyak tu tolong ajarkan aku.
        Saturday at 1:04pm ·  ·  2
      • Rabeah Mohd Ali Kalau aku salah dalam penyampaianku berkarya,
        Tolong ajarin aku agar jadi sempurna;
        Aku suka yang saling membetulkan setiap kali kuberkarya,
        Kerna aku adalah hambaNya yang tak pernah sempurna.
        Saturday at 1:08pm ·  ·  2
      • Rabeah Mohd Ali Sobat-sobatku ku sayang kalian semua,
        Sayangku sesama insan justru ku ingin curahkan bakti,
        Walaupun ku tahu kemampuanku tahapnya di mana,
        Cumalah hamba yang lemah tapi kan kucoba untuk berbakti.
        Saturday at 1:10pm ·  ·  2
      • Ahmad Kijang sepakat..jk sy miliki ilmu,Insya Allah sy nak bagi ke umat..krn ilmu sy milikNya..tentu sy hanya mengharap ridhoNya..:))
        Saturday at 1:12pm via mobile ·  ·  2
      • Rabeah Mohd Ali Makanya duhai sahabatku ....
        sudilah terima aku apa adanya
        kan ku terimamu lebih adanya
        bukan balasan sanjungan yang kuharapkan darimu
        cukuplah sekadar menghargai sebuah persahabatan setulusnya keranaNya.
        Saturday at 1:13pm ·  ·  3
      • Firman Adhilianto DEKAT BOLEH, DEKAT2 JANGAN, APALAGI MENDEKATI......... JAUH BOLEH, JAUH2 JANGAN, APALAGI MENJAUHI .....
        Saturday at 1:18pm ·  ·  1
      • Laksamana Mas Akupun mencintai semua isi dunia ini, karena adaku hanya untuk berbagi, tentunya yang baik2 saja, kalau ada yang ku tinggalkan pergi semata karena aku belajar mengendalikan diri,..perjuangan kita akan lebih berarti jika mendapati rekan yang bisa saling mengerti, bukankah begitu saudara ku,...
        Saturday at 1:18pm ·  ·  3
      • Firman Adhilianto JIKA TIDAK ADA YANG BURUK, KEBAIKAN ATAS APA KANG Laksamana Mas HEHEHEHEHE
        Saturday at 1:21pm ·  ·  2
      • Rabeah Mohd Ali Iye sobatku...aku pun pelik bin ajaib macam mana aku boleh terdampar di samudera walll Group Warkop Sopongiro ini... emangnya ku pelik dan macam mimpi rasanya...aku tepuk banyak kali pipiku ini adakah aku bermimpi di siang hari....bila sudah banyak kali yang sudi membaca karyaku dan sudi like dan sudi memberi komentar lagi dan sudi berkata-kata denganku walaupun kadangkalanya bahasanya aku nggak faham namun kucoba faham-fahamkan dan aku coba mahu berbahasa seperti mereka berbahasa...walaupun nampak aneh ...aku berkata jawa pastinya mereka mentertawakan aku sampe menggelarkan aku burung jawa bercakap...pasti seluruh jawa juga akan tergelak....hihihihi
        Saturday at 1:28pm ·  ·  1
      • Laksamana Mas Firman Adhilianto Hehehe maksudku, yang buruk2 dari ku tidak ada yang akan ku bagi untuk Panjenengan semua saudara ku,...
        Saturday at 1:31pm ·  ·  3
      • Firman Adhilianto GAK PO2 KANG Laksamana Mas SING ELEK YO ENEK MANFAATE....
        Saturday at 1:32pm ·  ·  2
      • Laksamana Mas Rabeah Mohd Ali Itulah kekayaan khasanah budaya serumpun , Iye tak ? hehe,..nuwun/trimakasih,.
        Saturday at 1:37pm ·  ·  2
      • Rabeah Mohd Ali Harap di wall sini semua sudi terimaku sebagao sobat paling sejati...hihihihi burung jawa sesat katakan...hihihi
        Saturday at 1:41pm ·  ·  1
      • Laksamana Mas Rabeah Mohd Ali Aku transletkan bahasa Mas Firman : GAK PO2 KANG/ tidak apa-apa kakak Laksamana Mas SING ELEK YO ENEK MANFAATE/yang jelek juga ada manfaatnya,...hehe
      • Laksamana Mas Firman Adhilianto Hehehe Injih/iya Mas Firman, kasihan saudara kita belum bisa mengerti bahasa ibu/jawa kita, hehe nuwun/trimakasih,.
        Saturday at 1:45pm ·  ·  1
      • Rabeah Mohd Ali itu macam ke...kamu tu harus ingat... aku ini...burung jawa tersesat terbang di sini ye...hihihihi jadi kalau ada yang aku nggak faham tolong ajarin...hihihi
        Saturday at 1:47pm ·  ·  1

        (PETIKAN DARIPADA WALL WARKOP SOPONGIRO)
        26 Mac 2012 

0 comments:

Post a Comment

 
;