Friday 30 March 2012

CINTA MUAK CINTA BOSAN KARYA SAZALEE & RHA NS




MUAK

Kasih
dengarkan kataku ini
untuk kesekian kalinya
kata-kata ini aku lafaskan
dari lubuk hatiku
yang teramat dalam.

Kasih
sudah-sudahlah
berteman dengan cemburumu
yang sering mengawal
benak resahmu
dan selalu
mencengkam rasa bengangmu
hingga aku sudah mula,
sudah mula muak
dan kebosanan
yang teramat-amat bosan.

ssz/spl/pm...31/3/2012.
http://sangpujanggalangit.blogspot.com/2012/03/muak.html
sangpujanggalangit.blogspot.com
koleksi puisi garapan sazalee sulaiman dan teman-teman bertujuan untuk menghimpun puisi-puisi pemuisi kecil-kecilan agar tidak hilang begitu sahaja ditelan waktu. Perkongsian nukilan garapan amat dialu-alukan. Jika ingin berkongsi karya yang dipetik pastikan ada nama penulis asal dinyatakan jika ti...
 ·  ·  ·  · 4 hours ago near Seremban, Negeri Sembilan
  • 2 people like this.
    • Rabeah Mohd Ali 
      BOSAN

      Kasih
      pabila kau teramat bosan
      menunggu cintaku
      menunggu rinduku
      buangkan saja
      kebosananmu itu
      di ombak rindu
      kerana aku pun
      bosan untuk menanti
      jawapanmu
      untuk melamar cintaku
      namun kau
      sentiasa di hatiku
      di ombak rindulah
      ku tunggu jawaban kasihmu
      jika tiada
      aku takkan menunggu lagi...
      kerna aku muak dan bosan
      dengan penantian cinta
      yang tiada akhirnya
      yang membuatkan aku
      merana...merana...merana
      untuk terus mencintaimu
      biarpun kau kulupakan
      namun cintaku padamu
      tetap terpatri di hati
      sampai kumati.

      Karya Rha NS
      31 Mac 2012
      (PETIKAN DARIPADA GROUP OMBAK RINDU)
      31 Mac 2012

0 comments:

Post a Comment

 
;