Wednesday 28 March 2012

AAMIN ...SUBHANALLAH MUDAH-MUDAHAN TETAP SELALU BERKARYA




Sumpah Setiaku Di Alam Roh

Aku tafakur sejenak
untuk apa aku dilahirkan ke dunia ini?

Di alam kandungan sebelum roh
ditiup ke jasad
aku telah bersumpah setia untuk
patuh kepada Yang Maha Esa
dengan sumpah setia itulah aku
dihidupkan ke dunia ini
Masya-Allah malunya aku
jika aku tidak tepati sumpah setia itu
bumi mana hendak kudiami
selain daripada bumi ini!
Andai kata planet lain boleh
didiami tapi milik-Nya juga!

Mana mungkin aku
menjadi penderhaka
kepada Maha Penciptaku.

Duhai Pencipta Sekalian Alam
aku perlukan hidayah-Mu
tunjukkan aku ke jalan yang lurus
agar aku dapat menepati
sumpah setiaku pada-Mu
jadikan aku khalifah di muka bumi ini
yang sentiasa Di Bawah Lindungan Kasih
dan Rahmat-Mu.

Hidupkan aku dalam suasana
yang sentiasa ingat akan
sumpah setiaku pada-Mu
dan pilihlah aku sebagai khalifah
yang sentiasa berbakti pada-Mu dan
sekalian manusia di muka bumi ini
Amin. Ya Rabbal A'lamin .

Karya: Rha NS
18.1.2011
 ·  ·  · Yesterday at 7:57am near Kuala Lumpur

0 comments:

Post a Comment

 
;