Friday 30 March 2012

ITULAH CINTA YANG HARUS KAU DAN AKU DAMBAKAN KASIH



        • di
    • PUKAUAN ASMARAMU

      Bagaikan sebuah pukauan
      asmara cinta darimu
      menghambat resah rinduku
      di kamar syahdu...di dada waktu
      yang semakin parah dan berdarah
      membuat aku semakin hilang arah
      dalam pasrah mendesah
      mimpi menyapa tidak berarah.

      Andai sepi ini semakin menikam kalbu
      relalah aku terus dibelengu rindu.

      Andai mimpi semakin menghiris rindu
      relalah aku terus dipasungi waktu.

      Andai rindu bisa menghentikan waktu
      relalah aku dijarah oleh cintamu.

      Kerana cintaku padamu
      relalah aku dipukauan asmaramu.

      ssz/spl/pm...27/3/2012.
       ·  ·  · March 27 at 3:33pm
      • 6 people like this.
        • Rabeah Mohd Ali ITULAH CINTA YANG HARUS KAU DAN AKU DAMBAKAN KASIH

          Jika cinta mu tak pernah mati untukku
          Sentiasa membara-bara api asmaramu

          Cintaku sentiasa hidup untukmu
          Aku ingin membalas cintamu

          Tapi malangnya
          Cintamu untuk dunia saja
          Tiada langsung ke arah akhirat

          Cinta sekadar indah dunia
          Sekadar perhiasan cinta

          Bukan...bukan...aku tak mahu begitu kasih...
          Yang kumahu cintamu membawa aku ke Syurga

          Pasti cinta kita saling terarah
          Untuk bersama mencari jalan ke Syurgawi

          Agar cinta kita sentiasa mengundang rahmat kasihNya
          Makanya terpatrilah cinta kita hingga ke Syurgawi
          Itulah cinta yang harus kau dan aku dambakan kasih.

          Karya Rha NS
          31 Mac 2012
          a few seconds ago ·

0 comments:

Post a Comment

 
;