Tuesday 27 March 2012

MITSUBISHI SELALU TERDEPAN DALAM INOVASI


  • mitsubishi selalu terdepan dalam inovasi...keluaran terbaru sebagai solusi harga bbm yang melambung....
     ·  ·  · 13 hours ago
    • You, M Harirama Kedatun Keagungan and 3 others like this.
      • Kak Yan Karsian wkwkwkwkwkwkkaaa ini yang dinamakan engine kuda..
        13 hours ago via mobile ·  ·  3
      • Rabeah Mohd Ali Bukankah ini penderaan kudrat namanya? Nak ke mana itu ye? hihihihi
        6 hours ago ·  ·  2
      • Kak Yan Karsian nak try je..ok ke tak ok enjin tu..kan harga petrol nak naik..he hee
        5 hours ago via mobile ·  ·  3
      • Rabeah Mohd Ali Kerana harga petrol melambung tinggi, semua kenderaan di jalan raya guna kudrat si kuda...kasihan kuda tapi susah mahu dapat dan mahal juga harganya...tukar aje lah kerbau atau lembu....tapi tega ke kita guna kudrat haiwan untuk kepentingan kita manusia yang punya akal? Tak akan kita yang ada akal gunakan tenaga haiwan yang tak berakal? Tak zalim ke namanya itu? Kak Yan? Duhai kak yan tolong bilang sama aku ...yang udah pusing kepala memikirin masalah ini?
        Harga petrol melambung aku nggak mampu nak bayar
        Guna kudrat haiwan aku tak tega jadi manusia zalim
        Tapi kehidupan mesti aku teruskan untuk mencari nafkah keluarga
        Adakah aku harus jalan kaki?
        Waduh kalau jalan kaki nampaknya tak sampailah ke tempat kerja?
        Habis gimana ini masalah aku? Pening....pening...kasihankeluargaku...
        Sabar...lah sayang...Allah SWT pasti bantu kita kerna kita cuma mahu meneruskan sebuah kehidupan untuk mencari redhoNya saja sebelum pergi ke negeri abadi....jika kita sabar di situlah tempat yang tiada lagi penindasan melainkan bahagia selamaNya!
        5 hours ago ·  ·  2

        (PETIKAN DARIPADA GROUP KERAGAMAN BUDAYA LELUHUR INDONESIA)
        28 mAC 2012

0 comments:

Post a Comment

 
;